PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
یک موردی دیدم و چون اسپویل هم شدم و اب از سر گذشت پس نظرم رو میگم :دی

اینکه اتسو مدام خاطرات تلخ و بد گذشته اش بر اساس شرایط لحظه ای براش یاداوری میشه PTSD و تروما هست، نه الزایمر و این حرفا :دیبخشی از روند توسعه داستان و روایت وشخصیت پردازی هست، جدا از این داستان که فقط به اول و اخر نیست، اینطوری که 99 درصد بازی ها داستان کلیشه ای دارند، روایت و روند توسعه داستان هم خیلی مهمه...

*اسپویل هم لطفا اگر راه داشت رعایت کنید دوستان... من البته برای همین معمولا تاپیک بازی ها بعد عرضه نمیام که راحت باشین ولی در مجموع.... خیلی وقت ها میبینم که اسپویل مخصوصا در مورد بازی جدید رعایت نمیشه (من البته سوپر اسپویل فری هستم همیشه و هیچی از بازی و نمایش هاش جز تیزر اولیه ندیدم و برای همین زیادی بلایند هستم (تا خودم بازی کنم) شایدم خودشون این چیز هارو افشا کرده بودن از قبل و من خبر ندارم ولی اسپویل اسپویل هست در هر صورت)
 
یه کاربر ژاپنی در شبکه X در مورد حرکت Atsu در از غلاف در آوردن شمشیر Odachi بحثی رو مطرح کرده بود مبنی بر اینکه در دنیای واقعی شدنی هست یا نه.
View attachment atsu5.mp4
Harima_mekkai از مدرسه هنرهای رزمی ژاپنی Tenshinryu، این حرکت رو انجام داده. با اینکه سخته، ولی با تلاش و تمرین میشه به صورت صحیح انجامش داد.
hmekk.jpg
View attachment atsu1.mp4
کاربران دیگه هم ویدئو گذاشتن. دو تا نمونه:
View attachment atsu2.mp4
View attachment atsu3.mp4
 
آخرین ویرایش:
باس Takezo تو49 ثانیه زدم ، Lethal mode no damage

این باسش از این لحاظ سخته که بازی اکشن معمولی هست، انتظار اونقدر سختی خاصی نداری مگه اینکه درجه سختی رو خیلی بالا بذاری. بازی‌های سولزبورن از اول انتظار داری که باس‌ها اذیتت کنن و سخت باشن، ولی اینجا چون همچین انتظاری نداری، بیشتر جا می‌خوری.
بعد یهو به همچین باسی می‌رسی که اگه کوئستش رو سریع بری همون منطقه اول بازی هم بهش می‌رسی و شاید بعضی رگ‌شون بگیره که نه، حتما باید این رو بزنم تا برم ادامه بازی و خیلی کار سخت می‌شه :D
ولی خیلی جذاب بود. من که با چندتا چارم آپگرید شده برگشتم و تونستم بزنمش ولی دفعه اول که رفتم مبارزه، قشنگ گفتم اوووف. حس باس‌های سکیرو داشت.

Romi Park هم واسه ایوکی عالی صداپیشگی کرده بود. لعنتی صداش خیلی خاصه.
واقعا صداپیشه محشریه. چقدر کلا داستان این شخصیت عالی بود و به طور کلی داستان بازی رو چند پله بالا برد. انتظارش رو هم نداشتم.
 
چقدر بازی خوبه من با نسخه قبلی اصلا ارتباط نگرفتم همش از اوایل به بعدش بازی رها میکردم ولی اینجا همه چیز عالیه گرافیک بازی قویترین چیزیه که تا حالا دیدم همه چیز چشم نواز بی نظیر یکی از بهترین انحصاری هایی بوده تا الان پلی دادم اصلا حل شدم تو گیم :D :)>-
 
من یادم رفت از مپ بازی بگم :D خیلی خوب بود از نظر وسعت. کاملا به اندازه. نه کوچیک بود نه بزرگ. خیلی خوب میدونستن که چطور بالانس رو بین کمیت و کیفیت برقرار کنن. نکته بعدی هم پلتفرمینگ بازی بود. سادس اما خیلی خوبه. مسیری که طراحی کردن برای توری‌گیت‌ها یا همون شراین‌ها، خیلی لذتبخشه بالا رفتن ازشون. در مورد سلاح گرم بازی هم هیچی نگفتم. واقعا خوب طراحیش کردن خصوصا وقتی هدشات میکردی. پیستول هم عالی بود. وقتی از نزدیک شلیک میکردی بهشون جگرت حال میامد. تفاوت هات اسپرینگ‌های اینجا با سوشیما اینه که هر کردم یه مینی ایونت هم دارن. شما یه کارای خاصی انجام بدی قبل وارد شدن به آب گرم، یه تغییرات کوچیکی ایجاد میشه وقتی واردش میشید. اینم نکته‌ی ریزی بود اما خیلی جالب بود. مخفی‌کاری به لطف وجود کوساریگاما خیلی جالبتر میشه. واقعا ۷۰ ساعت شیرینی بود. چطور ۴۰ ساعته پلتش میکنین؟! :D پلت راحتی هم داشت طبق معمول اکثر انحصاری‌ها.
 
چقدر بازی خوبه پسر..... چه گرافیکی داره گذاشتم رو ری تریسینگ پرو هرجاش میرسم شبیه یه تصویر انگار تو خواب دیدم!!!
چقدر از همه چی دسته قشنگ استفاده کرده و چقدر ویبره داره یه بند ، شارژ دسته تموم خالی شد همون اولش :D

آقا یه سوال دارم مختص این بازی نیست فقط ، همون اول بازی که میریم تو مهمون خونه و شب میخوابیم صبح بیدار میشیم این خیلی اومد تو چشم بیشتر از بازیهای دیگه و نمیدونم چرا تو فضای بسته که نور توش نیست خیلی همه چی سیاهه و اصن چیزی معلوم نیست؟ برایتنس میتونم ببرم بالا ولی سفید و رنگ پریده میشه دوست ندارم
HDR باید تا ته پر کنم؟

تنظیم خاصی باید انجام بدم رو کنسول یا تی وی؟؟ کنسول فایو پرو هست و تی وی هم 55QN90B که گیم مودش فعاله
 
دوستان من دیدم برای آتش روشن کردن باید تو دسته فوت کنی. اما میکروفن دسته م خرابه. دکمه دیگه ایی داره برای روشن کردن آتش یا باید بدم دسته رو درست کنن؟
همون طور که فوت می‌کنندR2 رو نگه می‌دارند.منم تست کردم ولی فکر کنم فیکه
 
چقدر بازی خوبه پسر..... چه گرافیکی داره گذاشتم رو ری تریسینگ پرو هرجاش میرسم شبیه یه تصویر انگار تو خواب دیدم!!!
چقدر از همه چی دسته قشنگ استفاده کرده و چقدر ویبره داره یه بند ، شارژ دسته تموم خالی شد همون اولش :D

آقا یه سوال دارم مختص این بازی نیست فقط ، همون اول بازی که میریم تو مهمون خونه و شب میخوابیم صبح بیدار میشیم این خیلی اومد تو چشم بیشتر از بازیهای دیگه و نمیدونم چرا تو فضای بسته که نور توش نیست خیلی همه چی سیاهه و اصن چیزی معلوم نیست؟ برایتنس میتونم ببرم بالا ولی سفید و رنگ پریده میشه دوست ندارم
HDR باید تا ته پر کنم؟

تنظیم خاصی باید انجام بدم رو کنسول یا تی وی؟؟ کنسول فایو پرو هست و تی وی هم 55QN90B که گیم مودش فعاله
اگر احیانا تی وی هنوز کالیبره نشده، از اینجا انجام بدین...

Samsung QN90B Calibration Settings

اچ دی ار معمولا همینه و بسته به تی وی ممکنه تو محیط های تاریک نور کمی داشته باشه، به نظرم برایتنس رو بذار دیفالت بمونه و به جاش کنتراست رو یکمی فقط یکمی زیاد کن احتمالا درست میشه، منظور درون خود بازی که حتما تنظیمات کالیبره داره، باهاش کار کن کاستومایز خودت رو بساز، ردیف میشه...

تی وی هم تنظیمات امبینت لایت سنسور یا بلک کالر لایت سنسور یا دیمینگ سنسور، اینا هم مستقیم تاثیر دارند، شاید بهتر باشه خاموش کنی، وقتی محیط و خود تصویر تاریک میشه، اینا اتوماتیک نور رو کمتر میکنند، بر اساس همون لینک که فرستادم کلیبره کنی احتمالا درست میشه...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or