Multi Platform Hollow Knight: Silksong

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
187059

188011

ناشر: Team Cherry
سازنده: Team Cherry
سبک: Action-Aventure, Metroidvania
تاریخ عرضه: نامعلوم
پلتفرم ها: PC, Switch, Xbox One, Xbox Series X|S

حماسه شوالیه سوسکی ما و نبردش با شوالیه تباه و تهی و آزاد کردن Hollownest از چنگال نفرین Radiance از آن تریپ قصه هایی بود که ابعاد، جزئیات و احساسات ساکتش در حد عناوینی مانند Dark Souls رخ نشان می دادند.
حال نوبت تک فرزند حرام زاده ی شاه مرحوم HollowNest، شوالیه عنکبوتی دوست داشتنی نسخه اول بازی، hornet است که با نخ و سوزن خود قصه ی Hollow Knight را در سرزمین جدیدی ادامه دهد. سرزمینی که رنگ های آهنگین، نخ و ابریشم آن را کنترل می کند.

جزئیات منتشر شده از بازی:

  • هورنت از نایت سریعتر و آکورباتیک تره کلا
  • میشه تو بازی لبه پلتفرم ها رو گرفت یا ازشون آویزون شد
  • از اون جا که هورنت کلا سریعتر از نایته، Team Cherry یه رویه دیگه واسه دیزاین دشمن ها و باس های بازی در نظر گرفته
  • موقع انیمیشن گرفتن لبه ها اگه فریم کنسل کنید بیشتر ارتفاع می گیرید (یه چی مشابه سیستم لبه گیری و ارتفاع گیری سری بتمن آرکام)
  • دشمن ها پیچیده تر اند
  • یه نوع دشمن هست که خودشو تو قالب یه جمجمه ول شده مخفی می کنه تو محیط
  • یه نوع دشمن دیگه هم هستن که شبیه Moss Charger های بازی اول اند ولی شتاب شون بیشتر، پترن حرکتی شون هم پیچیده تره
  • جادو تو Pharloom اون قدره گسترده نیست مثل Hollownest ولی عوضش مراسم های مذهبی و رفتارهای کالت ماننده که بیشتر رایج ـه تو این سرزمین

  • بازی جوری شروع میشه که شما رو دوباره با سیستم های قدیمی و جدید عادت بده
  • بازی از Moss Grotto شروع میشه (که تو E3 2019 ازش نمایش داشت بازی) و بعد میره منطقه مذابی Boneforest که از بازی اول حذف شده بود و بعدش به مناطق گسترده تر ادامه پیدا می کنه
  • خیلی از دشمن های اول بازی و تله های محیطی می تونن دو تا از جون شما کم کنن
  • به جای Soul، هورنت قابلیت Bind داره که با ابریشم هایی که با زدن دشمن ها جمع می کنه میتونه خودش رو هیل کنه (زخم هاشو بدوزه :D)
  • این بار با هر بار استفاده از Bind جای یه ماسک، سه تا ماسک هیل میشن
  • آری گیبسون میگه بازی یه جور طراحی شده که اکثرا یا جون تون پره یا رو لب مرگید و مدام بین این دو وضعیت جابجا میشید
  • تسبیح و Bead هایی که بین راه پیدا می کنید میتونن تبدیل به واحد پولی بازی شن
  • بازی یه سیستمی داره که اگه تسبیحاتون رو بند کنید بعد مرگ از دستشون نمیدید. (یه سیستم بانک مانند)
  • یه سری از مغاره دارهای بازی اند که تسبیحاتون رو براتون بند می کنن

  • نزدیک 100 تا نیمکت تو بازی وجود داره که وقتی بهشون نزدیک شید از زمین میزنن بیرون که حکم سیو پوینت بازی رو دارن
  • درجه سختی بازی تنظیم شده که تقریبا اندازه همون بازی اول باشه
  • کسایی که بازی اول رو بازی نکردن هم راحت میتونن بپرن رو این بازی
  • هورنت یه سری ابزار و ایتم مصرفی داره که میتونه رو نیمکت ها با Shell Shard هایی که از دشمن ها میگیره، احیا شون کنه
  • آیتم ها اینان:
  • – Pimpillo Bomb: area-of-effect blast
    – Sting Shards: extend spikes in mid-air or when struck with a weapon
    – Straight Pins: can be thrown like kunai
    – Straight Pins can be modified to become Tri-Pins to throw three at once
  • که این آیتم ها و نحوه ساختشون رو تو بازی از NPC های بازی یاد میگیرید

  • بر خلاف نایت، هورنت Silent Protagonist نیست و شخصیت ثابت و دیالوگ های خودشو داره
  • هدف کلی بازی رسیدن به Citadel ـه که بالاترین نقطه تو نقشه بازیه و کلا تم بازی و طراحی مراحلش تمرکز عظیمی رو این "بالا رفتن" دارند
  • سیستم کوئست ها و Task های NPC ها تو این بازی هم هست
  • میتونید میزان پیشروی تون تو این Task ها رو از طریق بیلبوردهای پخش شده تو بازی دنبال کنید
  • Task ها از پیدا کردن نقا مخفی تا چالش های اکشن متنوع اند
  • کامپوزیشن بازی و آهنگ هاش این بار هم دست کریستوفر لارکین (Composer نسخه اول) ـه
  • هورنت خیلی از تکنیک های مبارزه شو بعد از اسیر شدن تو اول بازی به مرور از دست میده و بعد از شروع حسابی تک تک شون رو به مرور به کمک Weaver ها به دست میاره


[محتوای تاپیک به مرور آپدیت می شود]
 
آخرین ویرایش:
منم از چپ(blasted steps) رفتم آخر، یه 7 باری طول کشید ولی شد

سمت راست تست هم نکردم

رمز موفقیت منم همون Flea Brew بود :D
من اصلا flea brew یادم نبود
اون مچ بند پا که سرعت رو همیشه زیاد می‌کنه داشتم.
یعنی اگه اونم استفاده میکردم سرعت زیاد تر میشه؟
 
یکی از چالشی‌ترین و البته رضایت‌بخش‌ترین بخش‌های بازی در Mount Fay رو در حالی تموم کردم که واقعا اولش می‌گفتم نه نمی‌تونم برم تا قله، خیلی سخته.
و هر دفعه یه کم بیشتر جلو می‌رفتم و به نیمکت می‌رسیدم، بیشتر ذوق داشتم که بازم برم تلاش کنم و بمیرم و دوباره برم :D
رضایت‌بخش هم از این لحاظ که این همه زحمت می‌کشی و پاداشش هم واقعا متناسب و خوبه، نه اینکه چندتا روزاری یا شارد کف دستت بذارن. کیف کردم.

 
من اصلا flea brew یادم نبود
اون مچ بند پا که سرعت رو همیشه زیاد می‌کنه داشتم.
یعنی اگه اونم استفاده میکردم سرعت زیاد تر میشه؟

آره استک میشه، من 2 تا دمیج‌ هم خوردم ولی بازم رسیدم 1 خط هم ازش مونده بود :D
 
  • Like
Reactions: cm180life
Broodmother
یکی از بدترین و چندش‌ترین باس های عمرمه. اصلا بیشتر از اینکه خود باس سخت باشه، روانت رو بهم میریزه‌. محیط رو پر از حشره میکنه لعنتی نمیشه دید چی به چیه. ازون سمت first sinner رو زدم. واقعا لذت بخش بود.
 
  • Like
Reactions: Khashayar91
Broodmother
یکی از بدترین و چندش‌ترین باس های عمرمه. اصلا بیشتر از اینکه خود باس سخت باشه، روانت رو بهم میریزه‌. محیط رو پر از حشره میکنه لعنتی نمیشه دید چی به چیه. ازون سمت first sinner رو زدم. واقعا لذت بخش بود.
من دفعه اول توی همون باس اولی هم کرست ریپر داشتم هم یه تول داشتم که دمیج بخوری، یه کریستال ازت به جا می‌ذاره :)) یعنی هیچی نمی‌دیدم! ولی با cogfly و سمی کردنشون باس رو کشتم. خودم رو عذاب ندادم.
ولی باس دومی که گفتی واقعا شاهکار بود. فکر می‌کنم بهترین باس بازی بوده تا الان. باید حتما فرز باشی، سریع بری. خبری از دست دست کردن و شل‌بازی نیست. واقعا لذت خالص بردم. کلا باس‌های تکی و سریع حرف ندارن. بعدش Phantom و Widow رو دوست داشتم.
 
  • Like
Reactions: NHM
Karmelita عجب باس باحالیه :D مثل موروینگ آشغال کات دار پرت نمیکرد بهتر هم میشد :D :D :D

آیتم Farsight هم گرفتم الان 81% کامل کردم بازی رو
 
اکت ۱ تموم شد.
من هنوز نمیتونم این بازیو توصیف کنم. اخه چی ساختن؟ این چیه؟ چطور یه بازی میتونه اینقد جادویی باشه؟
توی بازی تنهایی و نا امیدی موج میزنه. هر وقت وارد یه‌ محیط جدید میشی, قشنگ حس ترس و نا امیدی و تنهایی مطلق میاد سراغت.
چقد باس ها منطقی و قشنگ طراحی شدن. همه ی باس ها الگوی مشخص دارن. به سادگی میشه حتی ازشون یه دمیج هم نخورد فقط اگر و اگر به اعصابت مسلط باشی, عجله نکنی, چشم و انگشتات هماهنگ باشن... اللته ابن خودش شبیه ساز زندگیه. قطعا با این باس ها یاد میگیری که‌ توی شرایط واقعی زندگی هم عجله نکنی و به خودت فرصت بدی.
من به وضوح دیدم که گاهی که خسته هستم و یه آرنا یا سکشن رو زیادی توش فیل شدم, اگر همینطور لجبازی کنم و ادامه بدم, قطعا هر سری بدتر و بدتر میشه. ولی یه بار تصمیم گرفتم بذارمش برا فردا که حالم بهتره! و در کمال تعجب دیدم فرداش با اولین try ردش کردم.
بازی به معنای واقعی یه شبیه ساز کامل از رنج و زندگیه...
اگر دارین پشت سر‌ هم بازی میکنین و یا بازی براتون سخت هست, به نظرم دارین اشتباه بازیش میکنین. بازی واقعا تمرین صبر و استقامته.
 
وندرر از همه بهتره انگار داری هالونایت بازی میکنی و همینطوری quick slash داری و "short nail" :D

یکی از کوئست های دلیوری:

چقدددددددددددر رو اعصابه این Courier's Rasher :((

دارم روانی میشم، یه ویدیو میگفت از مسیر راست از طریق گریمور برو، ولی من چون سه بار از مسیر blasted steps رفتم و فیل شده باید از همون روش تمومش کنم(لجبازی :D)

حتی یک دمیج هم بخوری فکر کنم بتونی برسی ولی کنترل رو اعصاب خیلی سخته مسیر هم طولانی :D

زمانی نبود دعاشون میکردیم

واسه دلیوری بهترین کار اینه که مسیر مدنظرت رو اول پاکسازی کنی یه بار از پایین به بالا. بعدش بدون اینکه از تلپورت و rest استفاده کنی برگردی به بلهارت و بسته رو تحویل بگیری. اینطوری تنها چالشی که خواهی داشت، پلتفرمینگ به موقع هست. بهترین مسیر هم همونه که نوشتی.
Shellwood, blasted steps, citadel
 
  • Like
Reactions: EL-BARTO
نمی‌دونم این اچیومنت و این اندینگ اونقدر ارزش داشت که قشنگ ۲ ساعت واسش تلاش کنم یا نه. ولی واقعا سخت بود واسم، اونم وقتی تازه به استفاده از تولز و اسکیل سر باس‌ها عادت کرده بودم :))

میارزید خوب شد رفتی، فقط هم تو اکت 2 میشه گرفت بری اکت 3 باید سیو جدید شروع کنی براش :D

بیشتر دشواری واسه پیدا کردن مسیره تا زدن خود باس بدون هیل :>

 
آره نقشه رو دیگه خوردم رسما. هیچی توش نمونده بود. واسه اطمینان سرچ کردم ببینم همینه دیگه برم اکت ۳ یا نه که دیدم فقط همین حرکت مونده :D
اکت ۳ رو شاید یه وقفه‌ای بندازم بعد بیام برمش. یعنی این آخرا قشنگ حیفم میومد بازی رو برم از بس لذت می‌بردم.
 
نمی‌دونم این اچیومنت و این اندینگ اونقدر ارزش داشت که قشنگ ۲ ساعت واسش تلاش کنم یا نه. ولی واقعا سخت بود واسم، اونم وقتی تازه به استفاده از تولز و اسکیل سر باس‌ها عادت کرده بودم :))

این بنظرم باز یه جوری میشد گرفت. من موندم چطوری بازی رو زیر ۵ ساعت و ۱۰۰ درصد زیر ۳۰ ساعت تموم کنم. اصلا امکان پذیر نیست. تا الان نزدیک ۷۰ ساعت بازی کردم تازه اکت ۳ رسیدم.
 
باز اونا رو هم با ویدئو میتونی راهی پیدا کنی بگیری، اینکه دقیقا همون ۲ تا اچیومنت رو توی Steel Soul بگیری دیگه خیلیه :))

واقعا از اون لحاظ که شب بخیر، اهلش نیستم. اینم به قولی رگم گرفته بود که ای بابا، من باید این اچیومنت رو بگیرم، این لعنتی رو باید بگیرم :D
 
  • Like
Reactions: graywolf and NHM

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or