گزارش Ready At Dawn: دنباله‌ی بازی The Order: 1886 می‌توانست فوق‌العاده باشد.

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000006804.jpg

آندریا پسینو، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی Ready At Dawn، درباره‌ی دلیل نساختن دنباله‌ی بازی The Order: 1886 توضیح می‌دهد:
"
«دنباله‌ی بازی می‌تونست فوق‌العاده باشه. ما حتی آن را به سونی پیشنهاد هم دادیم، با وجود تمام مشکلاتی که در ساخت [نسخه اول] داشتیم. اما از یک نظر، بهتر شد که سونی ردش کرد، چون اگر فکر می‌کردیم قبلاً شرایط سختی داشتیم، باور کنید که با ساخت دنباله کاملاً خودمان را گرفتار می‌کردیم! با این حال، فقط به خاطر بازیکنان حاضر بودیم این کار را انجام دهیم.»

او همچنین اشاره می‌کند که بازخوردهای داخلی استودیو از بازی، خیلی بهتر از نقدهای نهایی منتقدان بود:

«نمره‌هایی که داخل استودیو دریافت می‌کردیم، خیلی بالاتر بود. نه در حد The Last of Us، اما حدود ۷۵ امتیاز را کسب می‌کردیم.»

 
هیچی چون بازی مپ گنده نداشت که بری 30 ساعت وقت صرف پیدا کردن چوب و سنگ و پارچه کنی و Skill Tree هم نداشت که مثلا مرحله اول تفنگت یه تیر شلیک کنه و آپگرید کنی مرحله آخر بمب هسته ای بزنه برا همین بازی رو کوبوندن . اون موقع که بازی اومد تب و تاب اوپن ورلد بالا بود هر بازی که خطی بود 60 ساعت گیم پلی نداشت رو میکوبیدن .
هان راستی منتقدها دشمن QTE هم بودن اون موقع اگه صحنه QTE میداشت بازی خود به خود 2 نمره کم میشد و دلیلشون هم این بود که آزادی رو از ما میگیره ما میخوایم خودمون دکمه بزنیم چاقو رو بزنیم لا پای طرف د*یکش بیوفته رو زمین ولی تو صحنه QTE دکمه میزنیم اتوماتیک چاقو میزنه تو دستش و ما اذیت میشیم و این چه بازییه و بیا 5 از 10 .
جدیدا در همه تاپیک ها اغراق زیاد می کنی و برای اینکه نشون بدی عناوین سینگل پلیر و خطی خوبن حاضری چشمتو روی همه فکت ها ببندی و از اونور بوم خودتو می ندازی. سالی که TO 1886 اومد Until Dawn از سوپر مسیو هم ریلیز شد، متای نسخه PS4 نه تنها قابل قبول بود بلکه استقبال هم شد ازش. با اینکه عناوین اینتراکتیو دراما گیم پلی محور نیستن از جمله عناوین دیوید کیج مثل Detroit: Become Human که عنوان محبوب منه، نظر منتقدین رو به خودشون جلب کردن. از این مثال ها زیاد می شه زد، ولی تا نخوای دست از این دیدگاه تک بعدیت برداری و همه چیزو صفرو یک و روی یک کفه ترازو سبک سنگین کنی، مثل همون کاربران بی منطقی که ایگنور میشن نمی شه باهات وارد بحث شد. ما هم عاشق عناوین باکیفیت سینگل پلیر بودیم، هستیم و خواهیم بود، خطی و OW هم نداره، هر کدوم بتونن به لحاظ کیفیت حرفی برای گفتن داشته باشن استقبال می کنیم. این تفکر که اشکال از OWهاست من قبول ندارم چون قدیمی ترین هاش مثل GTA RDR نشون دادن می شه یک OW پویا ساخت که مدت ها سرگرمت کنه
 
آخرین ویرایش:
چقدر این پسینو رو داره که این حرفا میزنه.رسما کلاهبرداری کرده مردک حرف مفت هم تحویل میده.بازی یه زباله خالص بود با یه پوسته زیبا.به خاطر دوتا گاوی که ساخته بودن خیلی امیدوارم بودم به بازی ولی هنوز جای زخم خرید نسخه premium edition خوب نشده.😐
 
جدیدا در همه تاپیک ها اغراق زیاد می کنی و برای اینکه نشون بدی عناوین سینگل پلیر و خطی خوبن حاضری چشمتو روی همه فکت ها ببندی و از اونور بوم خودتو می ندازی. سالی که TO 1886 اومد Until Dawn از سوپر مسیو هم ریلیز شد، متای نسخه PS4 نه تنها قابل قبول بود بلکه استقبال هم شد ازش. با اینکه عناوین اینتراکتیو دراما گیم پلی محور نیستن از جمله عناوین دیوید کیج مثل Detroit: Become Human که عنوان محبوب منه، نظر منتقدین رو به خودشون جلب کردن. از این مثال ها زیاد می شه زد، ولی تا نخوای دست از این دیدگاه تک بعدیت برداری و همه چیزو صفرو یک و روی یک کفه ترازو سبک سنگین کنی، مثل همون کاربران بی منطقی که ایگنور میشن نمی شه باهات وارد بحث شد. ما هم عاشق عناوین باکیفیت سینگل پلیر بودیم، هستیم و خواهیم بود، خطی و OW هم نداره، هر کدوم بتونن به لحاظ کیفیت حرفی برای گفتن داشته باشن استقبال می کنیم. این تفکر که اشکال از OWهاست من قبول ندارم چون قدیمی ترین هاش مثل GTA RDR نشون دادن می شه یک OW پویا ساخت که مدت ها سرگرمت کنه
حالا رفیقمون یکم زیادی پیاز داغ داده ولی کلیت حرفش درسته. من دقیقا یادمه اون دوران خیلی علیه QTE بودن و اوج جولان دادن بازی های اوپن ورلد و طولانی بود و خیلی محبوب بودن. حالا چون انتیل داون امتیاز قابل قبول گرفته دلیل نمیشه بگیم اون چیزا نبوده. دید تو هم نسبت به بازی ها خیلی رباتیک و صفر و یکی هست. بزرگترین مشکل اوردر کوتاه بودنشه. به هیچ عنوان بازی بی ایرادی نیست ولی باید قبول کرد به شدت پتانسیل داشت و قابل درکه که طرفدار های کالت داشته باشه. من خودم به شخصه خیلی دوسش دارم. از نظر گرافیک و شخصیت پردازی، داستان، اتمسفر و طراحی محیط واقعا خفن بود. گیمپلیش هم خیلی خوب بود مخصوصا گان پلیش. نمیدونم چطور دوستان میگن بد بود. سونی باید یه فرست دیگه به استودیو
میداد. قبلا با ۲ تا گاو PSP ثابت کردن که این کاره هستن. با اوردر هم نشون دادن تو بحث فنی غول صنعت هستن و تو داستان و شخصیت پردازی استعداد دارن. سونی میتونست با بودجه بیشتر و اضافه کردن افراد بیشتر یه نسخه دوم کامل از بازی بسازه. این کارا اشتباه بود ولی ۳۰۰-۴۰۰ میلیون خرج زباله کنکورد کردن و ۳ میلیارد ریختن تو جوب بانجی خریدن کار درسته. حالا
یه خورجین اشغال های لایو سرویس دیگه رو کنسل کردن به کنار. همین بلا رو سر دیز گان اورد. بازی که خیلی خوب بود چه از نظر کیفی و چه فروش و چه رضایت بازی کنان. سر متا ۷۰ و نظر چند تا منتقد احمق رفت نسخه دوم رو کنسل کرد با اینکه ملت داشتن زار میزدن نسخه دوم میخوان. اخرشم همچین بلایی سر استودیو اومد بعد ۶ سال معلوم نیست دارن چی کار میکنن.
 
آخرین ویرایش:
یادآوری کنم قطع همکاری سونی با این استدیو هم از مجموعه شاهکار های شان لیدن دوست داشتنی بود که اکثرا این باور رو دارن که مدیر خوبی بوده :D یه استدیویی که میتونست به یکی از فرست پارتی های متوسط به بالای سونی تبدیل بشه پروندن رفت. اوولوشن و گوریلا کمبریج هم حداقل میتونستن یه ریسینگ آرکید و کیلزون بسازن واسه سونی که باز لیدن عزیز دل شکسته بود ازشون و بست رفت.
 
حالا رفیقمون یکم زیادی پیاز داغ داده ولی کلیت حرفش درسته. من دقیقا یادمه اون دوران خیلی علیه QTE بودن و اوج جولان دادن بازی های اوپن ورلد و طولانی بود و خیلی محبوب بودن. حالا چون انتیل داون امتیاز قابل قبول گرفته دلیل نمیشه بگیم اون چیزا نبوده. دید تو هم نسبت به بازی ها خیلی رباتیک و صفر و یکی هست. بزرگترین مشکل اوردر کوتاه بودنشه. به هیچ عنوان بازی بی ایرادی نیست ولی باید قبول کرد به شدت پتانسیل داشت و قابل درکه که طرفدار های کالت داشته باشه. من خودم به شخصه خیلی دوسش دارم. از نظر گرافیک و شخصیت پردازی، داستان، اتمسفر و طراحی محیط واقعا خفن بود. گیمپلیش هم خیلی خوب بود مخصوصا گان پلیش. نمیدونم چطور دوستان میگن بد بود. سونی باید یه فرست دیگه به استودیو
میداد. قبلا با ۲ تا گاو PSP ثابت کردن که این کاره هستن. با اوردر هم نشون دادن تو بحث فنی غول صنعنت هستن و تو داستان و شخصیت پردازی استعداد دارن. سونی میتونست با بودجه بیشتر و اضافه کردن افراد بیشتر یه نسخه دوم کامل از بازی بسازه. این کارا اشتباه بود ولی ۳۰۰-۴۰۰ میلیون خرج زباله کنکورد کردن و ۳ میلیارد ریختن تو جوب بانجی خریدن کار درسته. حالا
یه خورجین اشغال های لایو سرویس دیگه رو کنسل کردن به کنار. همین بلا رو سر دیز گان اورد. بازی که خیلی خوب بود چه از نظر کیفی و چه فروش و چه رضایت بازی کنان. سر متا ۷۰ و نظر چند تا منتقد احمق رفت نسخه دوم رو کنسل کرد با اینکه ملت داشتن زار میزدن نسخه دوم میخوان. اخرشم همچین بلایی سر استودیو اومد بعد ۶ سال معلوم نیست دارن چی کار میکنن.
پاسخ مثال نقضشو دادم این موارد بوده و فکتیه که وجود داره، شما حرفای من رو در مورد اشکالات تایید می کنی و می گی "نگاه روباتیک" دارم! در پایان هم آسمون ریسمون کردی که برسی به کنکورد و خریدهای سونی! واکنش غیر رباتیک! در صفحه قبل دادم که اگر دست سانتامونیکا که تخصصش بود میوفتاد شاید داستان متفاوتی رقم می خورد،IP مال سونیه. وقتی خود استودیو R&D می گه انتظارمون از موفقیت بازی پایین بوده چه انتظاری از سونی داری؟ اشتباهاتی که در قبال تخته شدن استودیوها شد بحث بعدیه،ولی مارکتینگی که سونی برای این بازی انجام داد و سطح انتظاراتی که ایجاد کرد دست کمی از عناوین کنسول سلر نداشت ولی در پایان عنوانی ریلیز شد که شبیه تک دمو بود تا بازی.این موارد و ضعف ها رو نمی شه به پتانسیل از دس رفتش ارتباط داد
 
گان پلی (بولت ایمپکت و لقت اسلحه) و روونی حرکت و کاور گیری و تعویض کاور همگی در سطح عناوین درجه ۱
اصل و شیرازه ی هر گیمپلی کامبته که توش حرف نداشت
لول دیزاین و سیستم راهرویی و دالانیش هم کاملا هماهنگ با dna کامبت بازی بود.
حالا میشه مدت زمان بازی یا qte و نداشتن غولاخر رو به گیمپلی چسبوند و چپوند و ازش ایراد دراورد که درجه چندم اهمیته
 
هیچی چون بازی مپ گنده نداشت که بری 30 ساعت وقت صرف پیدا کردن چوب و سنگ و پارچه کنی و Skill Tree هم نداشت که مثلا مرحله اول تفنگت یه تیر شلیک کنه و آپگرید کنی مرحله آخر بمب هسته ای بزنه برا همین بازی رو کوبوندن . اون موقع که بازی اومد تب و تاب اوپن ورلد بالا بود هر بازی که خطی بود 60 ساعت گیم پلی نداشت رو میکوبیدن .
هان راستی منتقدها دشمن QTE هم بودن اون موقع اگه صحنه QTE میداشت بازی خود به خود 2 نمره کم میشد و دلیلشون هم این بود که آزادی رو از ما میگیره ما میخوایم خودمون دکمه بزنیم چاقو رو بزنیم لا پای طرف د*یکش بیوفته رو زمین ولی تو صحنه QTE دکمه میزنیم اتوماتیک چاقو میزنه تو دستش و ما اذیت میشیم و این چه بازییه و بیا 5 از 10 .
همین هفته پیش KCD 2 رو داشتیم که تمام مواردی که میگی رو داره ولی یه شاهکار تمام عیاره یا ده ها مثال دیگه مثل DD2 و FFها و فالوت و ویچر و سایبرپانک و ...! شمام دیگه همه چی زیادی 0 و 1 داری میبینی!
اوردر رسما هیچ گیم پلی نداشت! صرفا دنیاسازی، شخصیت و گرافیک جذابی داشت که باید کل بازی کوبیده میشد و از اول میساختنش. این مسایل منفی رو شما نمیبینی ولی گیر دادی به محیط باز و skill tree و کرفتینگ؟! اینکه یه چپتر کامل بازی گیم پلی نداشت، دخلی به skill tree داره؟! منتقد داره فیلم میبینه یا قراره بازی انجام بده که شما ناراحتی نمره کم داده؟! یا باس فایت نهایی که توهین به شعور مخاطب بود، دسیسه منتقداس مثلا؟ پس از دید شما همین KCD 2 باید یه زباله باشه!
چون حالا یه هورایزن یا فلان نسخه اساسین از دید شما باب میلت نبوده و دارای این ویژگیها بوده دلیل نمیشه هرچی میشه بیایم به کل بازیای مشابه خرده بگیریم! شما یادمه سر اسپیس مارین ۲ هم چون صرفا بخش کوآپ و PVP هم داشت، یبار شدید بهش انتقاد کردی در صورتیکه همون مدها بشدت جذاب و سرگرم کننده کنار بخش داستانی قرار گرفتن! یکم گاردتو بیار پایین، کرفتینگ و محیط باز و اسکیل و مولتی پلیر قرار نیست دائم و همیشه کوبیده بشن (همین بازی جدید Marvel Rivals که به nتا بازی خطی و داستانی شرف داره ولی بدون تجربش شما قطعا میکوبیش چون آنلاینه) تا یه بازی نصفه و نیمه که چپتر بدون گیم پلی داره ستایش بشه!!!
 
آخرین ویرایش:
اقا Order گیم پلیش اصلا خوب نبود، داستان جالبی هم نداشت. ایرادات اساسی داشت، اصلا اینجوری نبود که بازی خوبی بوده اما چون منتقد یه چیز دیگه دوست داشت نمره بد گرفته! اصلا اینطور نیست! واقعا بازی خوبی نبود. اما محبوب شد و فن بیس بدست آورد چون اتمسفر و ستینگ خفنی داشت و خیلی ها مجذوب و فضا و اتمسفرش شدن. وگرنه که مشکلات گیم پلیش غیر قابل انکاره. نزدیک به فاجعه بود. کلا Order یه بازی با پتانسیل خیلی بالا، اما هدر رفته است. واقعا حیف اون ایده که با یه گیم پلی مسخره سلاخی شد. وگرنه میتونست خیلی خیلی موفق باشه. اتفاقا سر همین اتمسفر و ستینگ خفنش معتقدم لیاقت یه شانس دوباره رو داره.
 
بازی The Order: 1886 ایراد کم نداشت، ولی میانگین ۶۳ ظالمانه بود به نظرم. همون‌طور که میانگین ۷۱ برای DriveClub هم خیلی سختگیرانه بود و احساس می‌کنم Ryse هم شاید حقش بیشتر از ۶۰ بوده (بازیش نکردم و برای همین می‌گم احساس می‌کنم! :دی). کلاً فکر می‌کنم به دلایلی، منتقدها توی یه دوره‌ای یه دفعه خیلی سختگیر شدن و بعضی از بازی‌ها هم قربانی این سختگیری شدن، ولی بعدش دوباره نرم شدن! :دی
یه چیزی که در مورد The Order باعث می‌شد غصه بخورم این بود که به نظر می‌رسید توانایی طراحی یه اثر بهتر رو داشتن، ولی کارگردانی بازی در مسیری بود که باعث می‌شد از این پتانسیل استفاده نشه. بعضی وقت‌ها هست که خانه از پایبست ویرانه، ولی این بازی حداقل برای من این‌طوری نبود. بعضی از بخش‌ها بیش از حد روی المان‌های سینمایی تأکید شده بود و مثلاً دو نفر رو می‌زدیم و بعدش ۵ دقیقه قدم زدن و ۱۰ دقیقه کاتسین و باز سه نفر رو می‌ترکوندیم و ۳۰ دقیقه بدون اکشن و... همچین چیزی شاید برای بعضی از سبک‌ها خیلی هم خوب جواب بده، ولی برای این بازی مشکل‌ساز بود. بخش‌های مبارزه با گرگینه‌ها هم داغون بودن و جزو بدترین قسمت‌های بازی.
ولی یه جاهایی که برای مدت طولانی‌تری تبدیل به شوتر سوم شخص می‌شد و چند دقیقه پشت سر هم وارد درگیری درست و حسابی می‌شدیم، به نظرم گان‌پلی مشکل خاصی نداشت و بالاتر از متوسط بود و سلاح‌ها هم حس خیلی خوبی به آدم می‌دادن. حالا نه در حد استانداردهای Gears of War، ولی در حد و اندازه‌های یه بازی استاندارد جواب می‌داد.
اگه این IP ادامه پیدا می‌کرد و با تجربه‌ای که از نسخه اول به دست آورده بودن مشکلات رو برطرف می‌کردن، شاید می‌تونست جهش عجیبی توی نسخه دوم داشته باشه و تبدیل بشه به یکی از بهترین مثال‌ها در زمینه «نسخه دوم >>>>> نسخه اول».
 
اوردر که پر از اشکال بود. همه چیزش هم کاملا سطحی بود جز گرافیک و انیمیشن و اتمسفر. این ۳ مورد هم میتونن خیلی زود عادی بشن اگه بازی گیم‌پلی خوبی نداشته باشه. قطعا هنوزم حسرت میخورم که چرا از پتانسیل خوبش استفاده نکردن. خیلی راحت میشد بازی رو تبدیل به یه فرنچایز خوب کرد اما خب ایده‌ای نداشتن چطور یه بازی خوب و سرگرم کننده تحویل بدن. مورد بعدی که ضربه‌ی عجیبی زد بهشون، هایپی بود که دور بازی و استودیو و افراد اصلیشون بود. یعنی قشنگ یادمه اون دوست داداچیمون که اهل ورزش و باجگاه بود، سرما خورده بود بعد تو تاپیکش واسش مراسم دعا گرفته بودن که زودتر خوب شه :D این هایپ رو همه جا میشد دید به اشکال مختلف و وقتی بازی منتشر شد و مشخص شد که چیه، خیلی صورت خوشی نداشت واسشون. خودشون هم که کلا امید زیادی نداشتن به بازی. اینکه ادامه‌ای ازش ندیدیم عجیب نیست. خلاصه که خیلی دوس داشتم یه شوتر سوم شخص مَشتی ازش درمیومد ولی خب نشد.


@Dinosaur

به نظرم ۳تاشون امتیاز مناسبی گرفتن. حالا اوردر شاید میتونست مثلا ۶۷ بشه. حالا هممون در حد یه بار تموم کردن دوسش داشتیم ولی خب میانگینش اوکی بود به نظرم :D درایوکلابم که با مشکلات به شدت مسخره و احمقانه‌ای ریلیز شد. از سروراش که بگذریم، مشکلات تکنیکی و باگ و گلیچ هم داشت. من خودم پیش‌خریدش کردم به خاطر هایپ و هیجانی که داشتم ولی اون ریسینگ رو فقط به خاطر افکت برف و بارونش دوس داشتم وگرنه تو باقی موارد زیادی معمولی بود. رایز هم همون بهتر که بازی نکردی :D
 
آخرین ویرایش:
اقا Order گیم پلیش اصلا خوب نبود، داستان جالبی هم نداشت. ایرادات اساسی داشت، اصلا اینجوری نبود که بازی خوبی بوده اما چون منتقد یه چیز دیگه دوست داشت نمره بد گرفته! اصلا اینطور نیست! واقعا بازی خوبی نبود. اما محبوب شد و فن بیس بدست آورد چون اتمسفر و ستینگ خفنی داشت و خیلی ها مجذوب و فضا و اتمسفرش شدن. وگرنه که مشکلات گیم پلیش غیر قابل انکاره. نزدیک به فاجعه بود. کلا Order یه بازی با پتانسیل خیلی بالا، اما هدر رفته است. واقعا حیف اون ایده که با یه گیم پلی مسخره سلاخی شد. وگرنه میتونست خیلی خیلی موفق باشه. اتفاقا سر همین اتمسفر و ستینگ خفنش معتقدم لیاقت یه شانس دوباره رو داره.
برای فرصت دوباره به سونی همون زمان پیشنهاد دادن، قاطع گفتن نه. کلا بیخیالش بشید و برفرض محال چراغ سبز هم بدن استودیوهای داخلی سونی این بازی رو گردن نمی گیرن چون ستینگ و ایده های ارجینال خودشون رو رها نمی کنن به چنین عنوان شکست خورده ای بها بدن. کمتر استودیو خارجی تراز اولی هم وجود داره که با پول پاشی بتونه چیزی تراز ازش در بیاره و موقعیت خودشون برای همکاری به خطر میوفته اونم با وقتو هزینه ای که الان صرف عناوین AAA می شه. بهتره روی عنوانی ریسک کنن که استودیو توانایی هندل کردنشو داشته باشه تا اینکه همون استودبو مثل R&D رو مجاب کنن سراغ چنین عنوانی بره که سرنوشتش طور دیگه ای رقم بخوره
 
در کنار بلادبورن و نسخه اورجینال re4 و لست ها بهترین اتمسفر تاریخ بازیهای ویدئویی رو داره طوریکه من بعد ۶ بار بازی کردن هنوزم مزه اش زیر زبونم مونده موسیقی خارق العاده ای هم داشت و واقعا بی نظیر بود گرافیکش هم از تمامی عناوین نسل ۹ بجز چند مورد بالاتره یدونه همین عکس اول تاپیک از ۹۰ درصد عناوین نسل ۹ اتمسفر گیراتری داره.فرض کن نسخه دوم ساخته میشد با ری تریسینگ تو نسل ۹ محشر میشد.آرزو دارم یکی مثل ناتی داگ این بازی رو بسازه(البته ناتی داگ نسل ۸ و قبلتر)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or