سونی رسما از PlayStation 5 Pro رونمایی کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بنظر شما ps5 pro با قیمت 700 دلار یا 800 یورو ارزش خرید دارد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    218

Adam

عضو تحریریه
ps5proo.jpg

سونی به طور رسمی کنسول پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد. کنسول جدید در تاریخ 7 نوامبر با قیمت 700 دلار / 700 پوند / 800 یورو عرضه خواهد شد. البته جعبه کنسول شامل یک SSD دو ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense است، اما یک دیسک درایو باید جداگانه خریداری شود. به گفته سونی، PS5 Pro دارای طراحی منطبق با خانواده کلی محصولات PS5 است.

کنسول PS5 Pro در جریان لایو استریمی توسط معمار سیستمهای سونی، Mark Cerny رونمایی شد. PS5 Pro دارای یک GPU بزرگتر است که ردیابی پرتوهای پیشرفته (ray tracing) و ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-driven upscaling) را برای عناوین موجود و جدید محیا می‌کند. طبق گفته سونی، PS5 Pro دارای پردازنده گرافیکی با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریعتر است. در مجموع، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند. ray tracing پیشرفته اجازه می‌دهد تا این تکنولوژی درون بازی با سرعت دوبرابر و گاهی سه برابر نسبت به کنسول PS5 اجرا شود. در آخر سونی PS5 Pro Resolution Super Spectral PlayStation را معرفی می‌کند، یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر واضح‌تر استفاده می‌کند.

به گفته سونی، از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به PS5 Pro Game Boost اشاره کرد که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی‌های PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است.

Hideaki Nishino، مدیر عامل کسب و کار سونی گفت: ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم، زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک بالاتری با نرخ فریم بهتری در 60FPS داشته باشد. موفقیتهای ما با PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، چه PS5 یا PS5 Pro، ما می‌خواهیم بهترین تجربه بازی را برای همه به ارمغان بیاوریم که متناسب با نیازهایشان باشد.

 
آخرین ویرایش:
بررسی اجرا 3تا از بازی ها روی PS5 PRO توسط DF
View attachment 349848
Tloup 2 ~1440p
R&C Rift apart ~1440p-1800p
Alan wake 2 ~864p/60fps, 1260p/30fps

PS5 Pro Renders Alan Wake 2 At 864p For 60FPS Despite Hardware Upgrade​

€800​

For
800P
? Gaming Experience
دیجیتال فاندری گفته الن ویک ۲ با رزولوشن 864p و ۶۰ فریم روی پرو اجرا میشه
سری اس ۲۹۹ دلاری اینو با چه رزولوشن اجرا می‌کرد؟ :D


رزولوشن 864P اگر اشتباه نکنم استاندارد نسل ps3 و 360 بود =))
AW یک روی 360 رزولیشنش بیشتر بود:D

فکر 700 دلار بدی (غیر اون 500 دلاری که سر PS5 دادی) بعد بجای 4K باید 800P بازی کنی
خدای خرید PS5 PRO تست هوشه


PS5PRO کی عرضه شد ؟
کی این PS5PRO عرضه شده رو خرید ؟
کی داره تست میکنه ؟
10 روز دیگه تازه پیش خرید PRO شروع می شه بعد در مورد رزولوشن بازی های که هنوز برای PRO عرضه نشدن / کنسولی که حتی یک نفر در دنیا موفق نشده بخره قصه می بافین ؟

3g81gx5.gif

انگار که اپدیت ها الان روی دیسک چاپ شدن و دیگه امکان تغییر وجود نداره :))
حتی اگه PS5PRO پس فردا عرضه می شد باز هم امکان بهینه سازی بیشتر وجود داشت چه برسه به دو ماه دیگه 8-|
 
DF یه کانال یوتیوب و طبیعیه به خاطر کلیک بیت قصه بگن
1726434836303.png
اعضای DF از یک سال پیش ( تا همین 2 ماه پیش ) ادعا می کردن که ما نیازی به PS5PRO نداریم بعد در این چند روز زدن تو کار فارم :)) تا دو ماه اینده 50 تا ویدیو در مورد PS5PRO می سازن

تا 2 ماه اینده PS5PRO در حد 4060TI پایین میارن بعد از این PRO عرضه شد و مشخص شد که رسما دروغ میگن چه اتفاقی می افته ؟ هیچی :)) اصلا به روی خودشون نمیارن
الکساندر اول ادعا می کرد که PS5 هسته RT نداره و فقط سری X هسته های RT داره :)) بعد ادعا می کرد PS5 در حد 2060 :))
1726435569804.png

ریچاد قصه های زیادی در مورد معجزه 12 ترافلاپس و قدرت 4 ترافلاپس بافت ( اون زمان مسئول رسمی تبلیغات مایکروسافت بودن ) بعد از اینکه گند سری X / زباله غیر قابل بازیافت در اومد اصلا به روی خودش هم نیاورد :))
همه ای دوستانی که امروز سر رزولوشن PS5PRO قصه میگن اون زمان هم در مورد PS5 و سرنی دیوانه قصه می گفتن 8-> دو ماه دیگه دوباره تاریخ تکرار می شه و بعد اش هم دوستان اصلا به روی خودشون نمیارن 8->
 
آخرین ویرایش:
فراموش نکنید خیلی‌ها تو دوران کرونا PS5 رو تا دو برابر قیمت خریدن و اگه بخوان PS5 Pro هم بخرن یه چیزی تو مایه‌های 2000 دلار تنها برای کنسول خالی خرج کردن و تنها چیزی که گیرشون اومده یه سری ریمستر و ریمیک و میان نسلی بوده و سونی بعنوان سازنده کنسول از نمایش حتی 1 دونه بازی بزرگ برای هواداراش خودداری میکنه!
حالا با یه بهانه نو پا به میدان گذاشتن که خود کنسول ارزش خرید داره اما داستانش واسه ایرانیها بدلیل گناه نسل گذشته چنینه و چنانه. از این افراد باید پرسید PS4 Proی 400 دلاری که قیمتش نصف PS5 Pro بود آیا اون 100 میلیون خریدار PS4 به دلیل گناهان نسل گذشتشون نتونستن PS4 Pro تهیه کنن؟! یعنی اینقدر سخته اعتراف به اشتباه قیمت گذاری و کلاهبرداری سونی که هی باید بهانه بیارید تا یه وقت به ساحت قدسیش خدشه‌ای وارد نشه.
 
  • Like
Reactions: CriRo7
رئیس ارتباطات رمدی (Head of Comms at Remedy Entertainment) تو ریست ایرا اینو پست کرده

I had to check Era during weekend Lol. Remedy's games and resolution discussion pops up every once in a while. Image quality matters more than resolution, not that I'm confirming anything.

We'll drop some details on the PS5 Pro version of Alan Wake 2 in the coming weeks with some assets too. I think the version will be a pleasant surprise, but hard to tell these days.
 
اینکه، پذیرش تکنولوژی جدید برای عده ای سخته رو میشه کنار بیایم

اینکه نپذیرن دوران نیتیو گذشته رو می شه کنار بیایم

ولی می دونستید ترول رزو ps5 pro گل بخودی هست؟! همین xboxsx بعد چهار سال نتونست هیولای خفته شو نشون بده!
اصلا بگو ps5 pro قراره 480p نیتیو بده
تهش قراره خروجیش از دو برادر ماست پاورفول بهتر باشه


حالا شاید بگید، هنر کرده؟! قیمتش بیشتر خروجی بهتر داده دیگه، اتفاقی نیوفتاده که، دقیقا باز اینجا گل بخودی دوستان pc باز صاحبین 4080-4090مون هست، میشه گفت: پول بیشتر، خروجی بهتر، هنر نکرده که:دی
 
وقتی میگن 864p یا 1080p یا هرچیز دیگه اجرا کرده ،شما با PSSR قرار نیست اون رزولوشن رو ببینید. شما هیچ وقت قرار نیست کیفیت تصویری در حد 864p یا 1080p رو ببینید و کیفیت تصویری که خواهید دید بسیار بهتر از 1440p و نزدیک به 4k native و گاهی حتی بهتر خواهد بود.

View attachment YouCut_20240916_091026440.mp4

ولی فشاری که به GPU وارد میشه همون 864P یا 1080pعه و این باعث میشه سازنده بتونه ری تریسنگ و فریم ریت بالا و جزییات گرافیکی بیشتری را به بازی اضافه کنه. اصلا فلسفه بوجود اومدن AI Upscaling همینه که بتونه در رزولوشن پایین رندر کنه ولی کیفیت بالای تصویر حفظ بشه تا بتونن فریم ریت و گرافیک بازیو ببرن بالاتر.

Image Quality > Resolution

چیزایی هم که DF گفته صرفا از روی یک سری ویدیوهای uncompress شده هست و هنوز خود کنسول دستشون نیست و همه ی این بازیهایی که گفته شدن هم دو ماه دیگه مونده تا بیان رو پرو و تا اون موقع هم کلی پچ میخورن. و اصلا معلوم نیست این رزولوشن های اعلام شده زمان عرضه پرو همین باشن چون از رو ویدیو بررسی شدند.
و اینکه اکانت Moor law dead که تا الان به درستی همه اطلاعات پرو رو منتشر کرده گفته بزودی PSSR از نسخه 9.0 به 9.4 ارتقا پیدا میکنه و باعث بهبود عملکردش هم قرار بشه.

IMG_20240916_093720_564.jpg

خلاصه که یه چیزی نگید که فردا و فرداها که مقایسه های زیادی بین PS5 Pro و SeriesX و PS5 پایه میاد و اختلاف زیاد گرافیکی و فریم مشخص میشه، اون موقع تمام پستهاتون اینجا موجوده برای ریپلای زدن.

حتی این هم پست DF فشاری در مورد PSSR:

IMG_20240916_091757_553.jpg

《《 بله، دلیل ایجاد اپسکیلینگ با کیفیت بالا (AI Upscaling) شیفت کردن از توجه تعداد پیکسلها به توجه به کیفیت پیکسل هاست که به طبع آن باز کردن دری برای پرفورمنس روان تر است. ایجاد این بالانس مناسب به عهده توسعه دهندگان است، اما PSSR گام بزرگی در جهتی درست است 》》

و

پست رئیس ارتباطات رمدی (Head of Comms at Remedy Entertainment) در رست ارا:

IMG_20240916_091800_269.jpg

《《 باید آخر هفته یه سر به Era می‌زدم، خنده‌دار بود. بحث در مورد بازی‌های Remedy و رزولوشن هر چند وقت یه بار داغ میشه. کیفیت تصویر از خود رزولوشن مهم‌تره، البته نمی‌خوام چیزی رو تایید کنم.تا چند هفته دیگه یه سری جزئیات از نسخه PS5 Pro بازی Alan Wake 2 می‌دیم بیرون و یه سری تصاویر هم منتشر می‌کنیم. فکر می‌کنم این نسخه براتون یه سورپرایز خوب باشه، ولی تو این روزا پیش‌بینی کردن سخت شده 》》

.........................................................

و در آخر من یه سوال از برخی دوستان که مشخصه به چه هدفی اینجا هستند دارم.شما که مخالف ps5 pro و قیمتش هستی احیانا قیمت ۶۰۰ دلاری سری اکس و ۳۵۰ دلاری سری اس براتون سوال برانگیز نیست؟ سری اس که یک ششم قدرت ps5 pro رو هم نداره ولی نصف قیمت پرو را داره. سری اکس که حداقل دوبرابر ضعیفتره از ps5 pro ولی فقط ۱۰۰ دلار ارزونتره. آیا نمیشد برای اونها هم PC معرفی کنید؟ :D
 
آخرین ویرایش:
واقعا دیگه بحث pc vs ps5 خسته کننده شده!
آقاجان این تست 4090 هست 4k نتیو 32 فریم! dlss quality که از 1440p اپسکل شده 62 فریم! بدون dlss حتی 4090 فریمش به 20 نمیرسه بعد گیر دادید به نتیو بودن یا نبودن؟
dlss-pt-3840.png

حواستون به قیمت این کارت 4090 هست دیگه؟ :دی پول 3 تا ps5pro !
واقعا زبان قاصره از تحلیل برخی دوستان اسفناج رو کله آدم سبز میشه

سونی ی آپشن کنار کنسول پایه نسل 9 اش قرار داده حالا اگه کسی واسش ارزش داره 200 دلار بیشتر میخره ارزش نداشته باشه هم نمیخره به همین سادگی!
ی جوری برخورد می کنید انگار قرار نسخه پایه رو کار بندازن وا بدید دیگه عه :دی
 
AW یک روی 360 رزولیشنش بیشتر بود:D

فکر 700 دلار بدی (غیر اون 500 دلاری که سر PS5 دادی) بعد بجای 4K باید 800P بازی کنی
خدای خرید PS5 PRO تست هوشه
حالا زیاد سخت نگیر، دیگه از این بدتر نیست که بالای 500 دلار پول پای اکس باکس وان بدی و چند سالم از اون جواهر دفاع کنی :D
 
حالا کار ندارم رییس ارتباطات رمدی اومد شلنگ گرفت رو اون تاپیک ارا ولی متوجه شدیم همچنان خیلی اساتید از نظر دانش فنی و اجرا شدن بازیا ضعیف هستن ، در واقع چیزی غیر از رزولوشن و اعدادش نمیدونن که خب خیلی بده :D
راجب خود pro هم به نظر من مشکل اصلی مدل نمایش سونی (بدون بازی) و پرزنتش بود نه خود کنسول و حتی قیمتش ، باید مثل آدم بازی نشون میدادن که خب ر..دن ولی بالاخره پرو همونطور که از اسمش مشخصه بازار هدفش proگیمرها هستن و قرار نی بیاد مثل سریزS بازارو بگیره دستش :D شاید میشد هارد 1ترا بزارن قیمتو یکم پایین بیارن (همین الان سریزX با 2ترا=600دلار) ولی همونطور که گفتم اهمیت اصلی بازی هست .
حالا اگه کارشناسان عزیز که سرنی انگشت کوچیکشون هم نمیشه تحمل کنن دوماه دیگه مشخص میشه اختلاف اجرایی بازیا چقدره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or