Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
1653145076140.png
Northman 2022

10/-

این که اعتقاد بسیار عقب مانده‌ای است که انیمیشن «شیرشاه» را بهترین اقتباس سینمایی از هملت شکسپیر می‌دانید! اگر الحق به دنبال درک عمیق هملت شکسپیر هستید، اقتباس‌های سینمایی آن را رها کرده و به سمت مطالعه نمایش نامه زبان اصلی آن بروید (نسخه‌ی دست نخورده گزینه بهتری است). اگر «املث» منبع خلق نمایش نامه «هملت» بوده است، پس باید یک تبریک جانانه به شکسپیر گفت که هوشمندانه چنین افسانه‌ای را دراماتیزه کرده است و همچنان پس از گذشت ۵ قرن، یکی از بزرگترین منابع پژوهشی در حوزه ادبیات نمایشی محسوب می‌شود. تاثیرپذیری رابرت ایگرز از سینماتوگرافی برگمان در تمام سه اثرش لمس می‌شود؛ استفاده فراوان از کلوز آپ و شیوه نوین و اکسپرمنتال دوربین سه پایه - لانگ شات. دو تکنیک مذکور به خوبی و به مناسب در دو اثر ترسناک ایگرز - جادوگر و لات هاوس - به کار گرفته شده است. فرم و ماهیت سینمای وحشت استفاده از این دو تکنیک را می‌طلبد اما در اثری جنگی - حماسه ای، ایگرز در استفاده از کلوز آپ زیاده روی می‌کند. کلوز آپ در ساده‌ترین تعبیرش، نمایش ظریف احساسات بشر از نمای بسیار نزدیک است. هیچ یک از شخصیت‌های فیلم «نورث من» عاری از احساس و لطافت هستند. تنش و التهاب در فیلم جنگی - حماسه‌ای به مراتب بالاتر از سینمای وحشت است؛ بنابراین استفاده مکرر و ثابت از دوربین سه پایه - لانگ شات، مخاطب را خسته می‌کند. «از گور برخاسته» ایناریتو، حد و اندازه چنین تکنیکی به خوبی رعایت شده است و تو ذوق نمی‌زند. سیر تاریخ افسانه ای بشر موضوع مورد علاقه ایگرز است اما برایم تعجب‌آور است که چرا افسانه «وایکینگ ها» که مربوط به سرزمین اسکاندیناوی می‌شود، تصمیم نگرفته است که برای خلق اثرش، به جای استفاده از زبان انگلیسی، از زبان محلی /سوئدی استفاده کند؟ تاریخ ابداع زبان انگلیسی را نمی‌دانم ولی بی‌توجهی به چنین مسئله‌ای - یا از قصد یا از مسئله معیار زبان جهانی - کمی فضای فیلم را اگزوتیک می‌کند. ایگرز حتی از «الکساندر اسکارسگارد» و «کلیز بنگ» برای تکمیل کست فیلمش استفاده کرده است اما باز هم به سراغ زبان انگلیسی رفته است! مثال جهت اگزوتیک شدن و تثبیت جایگاه زبان مبدا در راستای مسئله مذکور، می‌توان به دو اثر «بیست و دوی جولای» (پاول گرینگرس) و «اوکالیپتوس (مل گیبسون) اشاره کرد.


 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
12345.jpg
Everything Everywhere All at Once
8.5/10​
تفکیک بخش های مختلف فیلم هوشمندانه بود، به مخاطب این پیغام رو می رسونه که ریتم و ضرب آهنگ در این سکانس ها چه فلسفه ای رو دنبال می کنه، کمدی سیاه رو زیبا به تصویر کشید و با خندوندن مخاطب پیغامشو به سادگی منتقل کرد، موردی که هالیوود فقط قسمت شعارو دلقک بازیشو فهمیده

Northman-banner.jpg
The Northman
6/10​
فیلم می خواست یک فضای دارک از انتقام با روایت دراماتیک و همچنین جلوه های بصری از اون دوره به نمایش بذاره، از نظر من توی هیچکدومش موفق نبود که هیچ، تک بعدی بودن کارکترها یا به قول کاربران مصنوعی بودنشون از همون ابتدا ضربه مهلکی به فیلم می زنه، این کارگردان در به تصویر کشیدن پیچوخم های کارکتر داستان معروفه مثل The Lighthouse، ولی در این فیلم نسخه درجه 3 خودشو به نمایش می ذاره و انگار یکی اومده از این کارگردان به شکل ناشیانه ای تقلید کرده
حالت من در پایان فیلم
 
آخرین ویرایش:

mahdi-xbox

کاربر سایت
Dec 24, 2010
1,603
نام
Leo Fitz

The Valet​

9/10​


Untitled.jpg

فیلم خوبی بود و کمدی خوبی داشت. فیلمی با تایمی دو ساعته معمولا برام خسته کنندس ولی این یکی اینقدر خوب بود که طولانی بودنش به چشمم نیومد. یجورایی یادآور کمدی های ماه رمضونی رضا عطاران با تم اختلاف طبقاتی بود برام... بهمراه شوخی های بامزه یِ تفاوت نژادی.
در ضمن نسخه بازسازی شده عنوانی به همین نام محصول 2006 ـه...
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,487
elypGlAsVgJgbxoAuddnPOiRlvDUf5_large.jpg

NIGHT ON EARTH 1991

9/10

فکر کنم اگه من کارگردان بودم از نظر شخصیتی چیزی فی ما بینه جیم جارموشه و دی پالما میشدم.
NIGHT ON EARTH به نظرم یک فیلم خوش ساخت و بیش از اندازه سرگرم کنندست. از دید من این فیلم به واسطه فرم داستانی که داره قابلیت ساخت سریالی خوش ساخت با همین مضمون رو داره.
یک سریال با موضوع یک شب در هر تاکسی در هر نقطه از زمین با روایت های مختلف
به هرحال در کل فیلم حس دلنشینی رو به مخاطب القا میکنه , فقط و فقط به نظرم موقعیت های نیویورک و هلسینکی به نظرم میتونست با لوکشین های بهتری انتخاب شه فرضا راننده تاکسی در خاورمیانه و یا لبنان , یا راننده تاکسی در ژاپن و یا روسیه و حتی ترکیه یا انگلیس و هندوستان به نظر بهتر از دو موقعیت بالا هستند خصوصا روایت راننده تاکسی هندوستان و جهان عرب به نظرم فرم جالبی میشد.
بازی هنرپیشه فیلم BETTY BLUE (روایت پاریس) و خصوصا روبرتو بنینی هنرپیشه فیلم LIFE IS BEAUTIFUL ( روایت رم) واقعا عالی و لذت بخش بود.
در مورد این فیلم خیلی میشه حرف زد , خیلی فضاسازی هر بخش خوب کار شده بود خصوصا انتخاب بازیگر ها , رم عالی ترین بخش فیلم بود.🤣
به نظر من بهترین بخش فیلم
1- رم 2- لس آنجلس 3- پاریس 4- نیویورک 5- هلسینک بود.

pN7ZEOenCyEnLWoAnTalElquSeE.jpg

MYSTERY TRAIN 1989

6/10

حقیقتا انتظار چیزی بیش از این رو از فیلم داشتم , نحوه روایت داستان در همان ابتدا قابل پیش بینی بود.
این بازیگرِ بوشمی کلا یه جور سر جهازی هالیوود به حساب میاد هر جا نقش مکمل میخوان یه نقش بهش میدن


i-am-wrath-cover.jpg

I AM WRATH 2016

3/10

این فیلم هم 6 سال تو هاردمون خاک میخورد گفتم ببینم از تو هارد پاکش کنم بره​
 

Red Sox

کاربر سایت
Oct 29, 2018
876
1653262247882.png

Chip ’n Dale: Rescue Rangers
کارتون سرگرم کننده و جالبی بود. البته کارتون که تماما نبود و با فیلم زنده هم ترکیب بود. کلا از لحاظ حال و هوا مثل راجر ربیت و Wreck it Ralph بود. یعنی پر بود از cameoهای شخصیت‌های کارتونی مختلف، که یه سریاشون حتی از کارتونای دیزنی هم نبودن. گل سرسبد شخصیت‌های مهمان رو هم که سوشال مدیاها سریع گفتن، ولی اگه نمیدونید نمیگم! اینقدر easter egg زیاد توش هست که خیلی جاها من هی میزدم عقب و نگه میداشتم تا ببینم به کجاها reference داره میده. از لحاظ داستانی کارتون چندان محتوای عمیق و تامل برانگیزی نداشت (مثلا در مقایسه با کارتون‌های پیکسار) ولی به هرحال تماشایی بود و برای پرکردن وقت هم جالب.

امتیاز من:
۷/۱۰
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,260
نام
محمد
.Everything.Everywhere. All at once

فکر میکردم خیلی قراره بیشتر خوشم بیاد.
ولی بجز صحنه های جذاب جلوه های ویژه و اکشن باحال. خود پلات یکی از بورینگ ترین داستان های مولتی ورس ممکن بود. واقعا داشت وسط های فیلم خوابم میگرفت. کاشکی فیلم زمانش نصف زمان الان میشد. زیاد خوشم نیومد. با این حال نمیتونم انکار کنم فیلم جالبیه، حداقل نه برای من!
6/10
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,332

Everything Everywhere All at Once 2022​

Everything Everywhere All at Once (2022) - IMDb
1653456801405.png
امیتاز 5/10

فیلم خوب شروع میشه ولی رفته رفته دیگه خسته کننده میشه
فیلم باید دور ور 1.40 دقیقه میشد نه بیشتر و طولانی بودن جالب نبود
این چینی حرف زدن هاشونم کاش حذف میشد همون از اول انگلیسی حرف میزدن
درکل با توجه به تعریف و تجمید دوستان انتظارم بیشتر بود​
 

Amir09

کاربر سایت
Aug 10, 2008
1,656
نام
امیر
CF1331B0-0BE2-45E9-B314-ECE712F37B47.jpeg Top Gun: Maverick 2022
شانس این رو داشتم که فیلم رو قبل از اکران ببینم. بعضی وقتا یه فیلم نباید فلسفی، دارک یا دراماتیک باشه که ازش خوشم بیاد. دو ساعت اکشن تمام با دیالوگ و تیکه های cheesy و البته فیلمبرداری و صدا گذاری فوق العاده!
داستان فیلم اصلا چیز خاصی نیست
موریک دعوت میشه به تاپ گان ولی به عنوان مربی تا نسل جدید خلبان ها رو آموزش بده برا یک ماموریت خاص با شرایط خاصی که انجامش فقط از موریک برمیاد نهایتا مجبور میشه خودش رهبری ماموریت رو به دست بگیره تا موفقیت تضمین بشه این وسط هم کلی اتفاق قابل پیشبینی اتفاق میفته
اگر برای داستان فیلم رو ببینید کاملا ناامید میشید ولی اگر ۲ ساعت وقت اضافی دارید که پاپ کورن بردارید و هیجان و اکشن ناب هواپیما جنگی تماشا کنید بسیار این فیلم رو توصیه میکنم. اگر امکان دیدن فیلم در imax رو دارید اصلا درنگ نکنید.

5/10
 
آخرین ویرایش:

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,487

bringing-out-the-dead-cinema-one-sheet-movie-poster-(1).jpg

1999 BRINGING OUT THE DEAD

4/10

اصلا معلوم نیست اسکورسیزی چی ساخته بود.

df2oeql-255bef79-9d00-41bf-8d06-64714e7ef2ec.png
AMBULANCE 2022

6/10

"وقتی مایکل بی GTA ONLINE : HEIST بازی میکنه و جوگیر میشود"

اول از همه بگم که من واقعا از نظر کارگردانی تصویر و رنگ بندی و کادربندی کارهای بی رو قبول دارم یه حس ژورنالی داره ولی اصلا تو این فیلم فیلمبرداری اول فیلم دیوانه وار شلوغ و گیچ کنند بوده به صورتی که سر درد گرفتم , نمیدونم شاید به خاطر این که با یک چشم تصویر میدیدم و با یک چشم زیرنویس میخوندم.
شلوغ کاری های بیش از اندازه فیلم بهش لطمه زد , تا کی باید شاهد سطح دیفیکالتی Very Very Very Very Easy تو فیلمای اکشن باشیم.
فیلم اکشن میسازید درست , قهرمان و شخصیت اصلی باید تا آخر زنده باشه درست ولی حداقل فیلم معقولی بسازید.
اکشن در فیلم های نوین فقط تعریف شده از یک کلمه " تخریب " واقعا من انتظار فیلمی شبیه به HEAT داشتم.
HEAT فیلمی با اکشن به اندازه, حتما لازم نیست در فیلم ها پلیس ها رو پت و مت نشون بدیم , تخریبای بی جا , داستان بی خودی طولانی و از همه مهم تر اَکت و ژست های مثلا کول (خفن) و مصنوعی بازیگران از ضعف هی فیلم بود.
واقعا سینمای امروز برای جلب رضایت مخاطب فقط تمایل به تخریب و انفجار و 3-4 تا ابر قهرمان داره , دیگه دوره هنر بازیگری و فیلمنامه های خاص و سبک کارگردانی تموم شده و خریدار نداره
ولی در کل فیلم برای من جالب بود من رو یاده دوره آنلاین بازی کردن GTA / RAINBOW 6 / GHOST RECON / BATTLEFIELD انداخت , خصوصا اون قسمت که طرف با سندل اومده بود یاده HEIST آخر GTA ONLINE انداخت که رفته بودیم با لباس ضد گولوله بانک بزنیم , یهو دیدیم یکی از بچه ها با لباس راحتی و دمپایی اومده 🤣

 

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,724
نام
nucky thompson
fantastic beasts: secret of dumbldore
خب بلاخره سومین قسمت این سری که پروسه ساختش با جنجال هایی روبرو بود مدتی پیش در هیاهویی بسیار کم و نسبتا بی سر و صدا اکران شد و خیلی زود هم به فراموشی سپرده شد
اصولا به طور کلی این سری پوچ و بیهوده است. یعنی هرچه قدر قسمت اول نوید یک اثر متفاوت رو میداد که قراره دنیای جادوگری رولینگ رو گسترش بده و از محدودیت سری هری پاتر خارج شه باز از قسمت دوم به سمتی رفت که همه چیز به همان دنیا برگرده . قسمت دوم حکم یک مقدمه چینی قطره ای رو داشت که انتظار میرفت در قسمت های بعدی بهتر بشه . اما این قسمت سوم هم دست کمی از قبلی نداره و همچنان حس میشه یک فیلم رو به زور به دو فیلم تبدیل کردن و شاخ و برگ های الکی دادن که طولانی بشه . داستان ادامه دهنده قسمت قبله و این جا بیشتر به دامبلدور و گریندل والد و رابطشون باهم دیگه می پردازه . و دقیقا مشکل فیلم از همینجاست که عملا شخصیت های دیگه هیچ کارکردی ندارن و ول می چرخن تو فیلم و سازنده ها برای این که تمام برگ برنده هاشون رو یکجا خرج نکنن که برای آب بستن و چند قسمت دیگه ساختن فیلم با مشکل روبرو نشن حتی در پرداخت به همان دو کاراکتری که بقیه رو در سایه قرار دادن نیز خساست به خرج میدن .
داستان فیلم احمقانه است و قشنگ زوری خواستن به عنوانش ربط پیدا کنه . فکر می کنم یکی از دوستان در همین فروم درباره قسمت قبلی گفته بود که در عنوانش جمله جنایات گریندل والد رو می بینیم در حالیکه در فیلم جنایت خاصی از طرف کاراکتر صورت نمی گیره و حالا می توان درباره همین قسمت هم این جمله رو به کار برد که اسم فیلم اسرار دامبلدور رو یدک میکشه ولی ما اسرار و افشاگری خاصی از این کاراکتر رو نمی بینیم . همانطور که جانوران شگفت انگیز هم در این قسمت حضور کمرنگ و بی کارکردی دارن . بازی ها به خاطر شخصیت پردازی بد فیلم زیاد به چشم نمیان. مدس میکلسن تمام تلاشش رو می کنه تا کاراکتر نیمه جان و الکن اش رو باورپذیر کنه و شخصا به نظرم تا حد زیادی تونست این کار رو انجام بده . به خصوص که با بازی جانی دپ در قسمت قبل مقایسه میشه و به نظرم بازی روان و بهتری نسبت به اون نقش آفرینی اغراق آمیز دپ داره . گریندل والد جانی دپ به نظر یک کپی دست چندم از کارهای قبلی خود دپ بود اما میکلسن تونسته اون کاریزما و مرموز بودن کاراکتر به عنوان یک ویلن رو دربیاره . جود لاو هم در نقش دامبلدور خوب و مجاب کننده است . اما بقیه دیگه در دیوار به سر می برن . در بخش جلوه های ویژه فیلم مثل دیگر آثار این سال ها خوبه ولی موفق نمیشه سکانس به یادماندنی و متفاوتی خلق کنه حتی سکانس های هاگوارتزش هم مصنوعی و غیر قابل باور هستن
در کل این سری از قسمت دوم به بعد راهش رو گم کرد و حالا تبدیل به یک اسپین آف بی رمق و معمولی شده که حتی عاشقان سینه چاک دنیای رولینگ هم از دیدنش به وجد نمیان . امیدوارم سازنده ها این رو درک کنن و قسمت بعدی رو به عنوان حسن ختام این سری در نظر بگیرن . البته این نکته رو هم در نظر بگیرن که کل فیلم رو در تریلر هاش لو ندن :))
امتیاز 6 از 10
 

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
Northman
7.5/10
به نظرم فیلم خوبی بود و پایان راضی‌کننده‌ای داشت. فیلم‌برداری و طراحی صحنه و لباس فیلمم خیلی جذاب بود و بعضی صحنه‌ها، به خصوص صحنه‌های مبارزه، برای من خیلی ویدیوگیمی و خوب بود :D می‌شد بیشتر روی شخصیت پردازی بعضی کاراکترا کار کرد. در کل به نظرم در مقایسه با Lighthouse فیلم عامه‌پسندتری بود.

من همین چند هفته پیش Lighthouse رو دیدم و به نظرم مثل تارانتینو که به نماهای پا خیلی معروفه و ازشون استفاده می‌کنه، رابرت اگرز هم سعی داره از گوزیدن در صحنه‌های مختلف نهایت استفاده رو ببره و این کار رو به امضای خودش تبدیل کنه. در همین راستا پیشنهاد می‌کنم ویدیوی زیر رو ببینید:
watch?v=EauSLzT61qU
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر