هیدتاکا میازاکی: Elden Ring به بازی ایده‌آل من بسیار نزدیک است

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Elden Ring اخیرا گفته که فضای اپن ورلد و آزادی عمل ساخته جدیدش، باعث شده تا این عنوان به بازی ایده‌آل او تبدیل شود. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Elden Ring

استودیوی From Software طی سالیان اخیر آثار بزرگی را خلق کرده و طبیعتا عنوان جدید این استودیو نیز مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. اما بازیکنان این‌بار در Elden Ring، با یک تجربه سولزلایک در قالب عنوانی اپن ورلد مواجه خواهند شد که همین موضوع نیز باعث شده تا الدن رینگ به عنوان یکی از بازی‌های موردانتظار حال حاضر لقب گیرد. حال این‌طور که به‌نظر می‌رسد، کارگردان و رئیس استودیوی فرام سافتور نیز اعتقاد دارد که بستر اپن ورلد Elden Ring، چیزیست که سطح آن را ارتقا می‌دهد.

او اخیرا در مصاحبه‌ای با مجله EDGE گفته که علاقه‌ای به تجربه ساخته‌های خود ندارد، اما اگر الدن رینگ را تجربه کند، به بازی ایده‌آل او نزدیک خواهد بود: «احتمالا Elden Ring را بازی نخواهم کرد، چرا که این بازی را خودم ساخته‌ام. این نوعی اصول شخصی من است. در صورت تجربه کردن بازی‌های خود، نمی‌توانید موارد ناشناخته‌ای که بازیکنان تازه آن‌ها را تجربه می‌کنند، حس کنید. همان‌طور که قبلا گفتم، چنین چیزی احساس تجربه کردن یک بازی را نمی‌دهد. اما اگر الدن رینگ را بازی کنم، به بازی ایده‌آلی که می‌خواهم نزدیک خواهد بود.»

کارگردان ژاپنی در ادامه توضیح داد: «من به این موضوع با این دید نگاه نمی‌کنم که دوست دارم چنین بازی اپن ورلدی را بسازم. بلکه من باور دارم بستر اپن ورلد، تجربه ایده‌آلی که می‌خواهم به دست آورم را غنی‌تر می‌سازد. برای اینکه چند مثال ساده را ذکر کنم، اگر بخواهم در این دنیا کاوش کنم، به یک نقشه نیاز دارم، نقشه‌ای که کارآمد باشد. یا برای مثال، اگر در گوشه و کنار محیط چیزی دیدم، می‌خواهم تا قادر باشم که واقعا به آنجا بروم و آن را مورد بررسی قرار دهم. و همچنین می‌خواهم تا در یک میدان نبرد حماسی، با یک اژدها به مبارزه بپردازم. این مثال‌ها موارد ساده‌ای هستند، اما Elden Ring بسیار از این چیزها را برای من به واقعیت تبدیل می‌کند و باعث خلق تجربه‌ای می‌شود که به بازی ایده‌آل من، بسیار نزدیک باشد.»

این عنوان RPG در تاریخ 25 فوریه سال 2022 (6 اسفند 1400) برای رایانه‌های شخصی، پلی استیش 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس|اس منتشر خواهد شد. در پایان، شما می‌توانید 10 نکته برجسته تست آنلاین بازی Elden Ring که مدتی پیش عرضه شده بود را از بازی‌سنتر مطالعه کنید.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
به ایده آل های ما هم نزدیکه استاد:D

چیزی که در مورد میازاکی دوست دارم اینه که چون کارش رو از روی عشق و علاقه و به دور از حاشیه انجام میده و سعی میکنه اون چیزی که توی ذهنش هست رو هم پیاده کنه. نمیاد یه چیزی بسازه برای اینکه باب میل گیمرا باشه و به قولی باج نمیده.
 

XsmokeX

کاربر سایت
Sep 24, 2012
2,954
نام
احمد
به ایده آل های ما هم نزدیکه استاد:D

چیزی که در مورد میازاکی دوست دارم اینه که چون کارش رو از روی عشق و علاقه و به دور از حاشیه انجام میده و سعی میکنه اون چیزی که توی ذهنش هست رو هم پیاده کنه. نمیاد یه چیزی بسازه برای اینکه باب میل گیمرا باشه و به قولی باج نمیده.
البته خیلیا اومدن چیزی که باب میل خودشون بود رو ساختن و با سر خوردن زمین :-"
استاد شانس آورده باب میل خودش اتفاقا باب میل یه دسته عظیمی از گیمرا هم هست اگه اینطور نبود اصلا به اینجاها نمی رسید :-" :D
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
البته خیلیا اومدن چیزی که باب میل خودشون بود رو ساختن و با سر خوردن زمین :-"
استاد شانس آورده باب میل خودش اتفاقا باب میل یه دسته عظیمی از گیمرا هم هست اگه اینطور نبود اصلا به اینجاها نمی رسید :-" :D
دلیل اینکه یه عده با سر خوردن زمین اینه که در حد میازاکی توانمند و خلاق نبودن. وگرنه هر ایده ای رو (هر چقدر هم عجیب و غریب باشه) بتونی با کیفیت و خلاقانه ارائه کنی اثرت دیده میشه.

.
 

XsmokeX

کاربر سایت
Sep 24, 2012
2,954
نام
احمد
دلیل اینکه یه عده با سر خوردن زمین اینه که در حد میازاکی توانمند و خلاق نبودن. وگرنه هر ایده ای رو (هر چقدر هم عجیب و غریب باشه) بتونی با کیفیت و خلاقانه ارائه کنی اثرت دیده میشه.

.
شما تعریفت از خلاقیت و توانمندی چیه؟ هر کی چیزی که ساخته رو ملت حال نکردن و با سر خورده زمین یعنی خلاقیت و توانمندی نداشته؟
این یه بخش خیلی زیادیش شانس هست از نظر من. خلاقیت و ذوق میازاکی به مزاق خیلی ها خوش اومده و کاراش گرفته معنیش این نیست که بقیه مالیدن کلا :D
صرفا خواستم بگم شانس هم پارامتر خیلی تاثیر گذاره تو این قضیه...
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
البته خیلیا اومدن چیزی که باب میل خودشون بود رو ساختن و با سر خوردن زمین :-"
استاد شانس آورده باب میل خودش اتفاقا باب میل یه دسته عظیمی از گیمرا هم هست اگه اینطور نبود اصلا به اینجاها نمی رسید :-" :D
ببین به نظرم فاکتورهای زیادی هست. همین میازاکی وقتی دیمنز سولز رو ساخت، بیلاخ هم بهش ندادن و یوشیدا گفت وقتی دیدمش، بالا آوردم ولی رفته رفته ملت متوجه شدن چه جادویی داره.
به نظرم ایده های خلاقانه ای که به خوبی پرداخته و ارائه شده باشن، راه خودشونو پیدا میکنن. صد البته تبلیغات و Word of Mouth هم بی تاثیر نبودن این وسط و بعضی از بازی های دیگه در این حد شانس نداشتن و گمنام موندن.
من عقیده دارم به شخصیت خود طرف هم برمیگرده:D میازاکی یه حالت فروتن و بی حاشیه داره و سعی میکنه کارش رو ارائه کنه و اون به جاش صحبت کنه (مثل فومیتو اوئدا) ولی بعضیا خیلی مصاحبه و منم منم میکنن و توی مصاحبه هاشون، مخاطب رو به درک نکردن کارهاشون متهم میکنن. حتی اگه کارشون خوب باشه هم این قضیه باعث میشه دیدگاه منفی راجع به اون شخص به وجود بیاد و کارش اون تاثیری که باید بذاره رو نذاره.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
شما تعریفت از خلاقیت و توانمندی چیه؟ هر کی چیزی که ساخته رو ملت حال نکردن و با سر خورده زمین یعنی خلاقیت و توانمندی نداشته؟
تقریبا 80 درصد مواقع همینطور بوده.
درسته که تاثیر مدیا و خود سازنده و ..... هم هست ولی اگر یه اثر (تو هر حوزه ای میخواد باشه) خلاقیت و کیفیت فوق العاده ای داشته باشه بالاخره دیده میشه و به چشم میاد.
اینم بگم خلاقیت و کیفیت باید عوام رو هم همراه کنه (یعنی قابل درک و لمس برای اکثر قشر مصرف کننده باشه) و جادوی کارم تو همین قسمت نهفتس ، وگرنه صرف خلاقیت و کیفیت رو خیلی ها بلدن تو محصولشون بیارن.

.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
نمیاد یه چیزی بسازه برای اینکه باب میل گیمرا باشه و به قولی باج نمیده
آخ آخ گفتی , چند وقت پیش سر سناریوی همیشگی دوباره یـ سریا ریخته بودن تو نت و دستور میدادن میازاکی درجه سختی بزاره تا همه ازش لذت ببرن . خیلی خوشحالم که هیچ وقت به امثال اینا باج نداده (به عنوان کسی میگم که تو سکیرو بارها و بارها مرده و همچنان ازش لذت برده)
این جمعات پشت یـ چیزی به نام Accessibility قایم شدن تا درجه سختی رو ربط بدن بهش . فک کن به یه جایی تو سطح گیمینگ رسیدیم که درجه سختی برابر شده با Accessibility که اکثرا برای افراد دارای شرایط خاص و معلولیت به کار میره.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
آخ آخ گفتی , چند وقت پیش سر سناریوی همیشگی دوباره یـ سریا ریخته بودن تو نت و دستور میدادن میازاکی درجه سختی بزاره تا همه ازش لذت ببرن . خیلی خوشحالم که هیچ وقت به امثال اینا باج نداده (به عنوان کسی میگم که تو سکیرو بارها و بارها مرده و همچنان ازش لذت برده)
این جمعات پشت یـ چیزی به نام Accessibility قایم شدن تا درجه سختی رو ربط بدن بهش . فک کن به یه جایی تو سطح گیمینگ رسیدیم که درجه سختی برابر شده با Accessibility که اکثرا برای افراد دارای شرایط خاص و معلولیت به کار میره.
متاسفانه این عده قلیل تاثیرشون رو گذاشتن و به نظر میاد الدن رینگ بازی ساده تری نسبت به قبلیا هست.

صد البته منتظر دُر افشانی دوباره این گروه موقع عرضه بازی هستیم. اینا تجربه یه بازی رو برای بقیه به گُه نکشن، ول کن ماجرا نیستن. یادمه یکیشون که منتقد بازی هم بود، توی مقاله نوشته بود با چیت، سکیرو رو تموم کرده:))
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
متاسفانه این عده قلیل تاثیرشون رو گذاشتن و به نظر میاد الدن رینگ بازی ساده تری نسبت به قبلیا هست.

صد البته منتظر دُر افشانی دوباره این گروه موقع عرضه بازی هستیم. اینا تجربه یه بازی رو برای بقیه به گُه نکشن، ول کن ماجرا نیستن. یادمه یکیشون که منتقد بازی هم بود، توی مقاله نوشته بود با چیت، سکیرو رو تموم کرده:))
والا تا اینجا که من Preview های بازی رو دیدم گفتن بازی به هیچ وجه آسون نیست و سر یـ سری باس ها دهنشون سرویس شده فقط چون بازی OW شده یـ سیستم جدید برا پر کردن فلاسک ها گذاشتن تا ملت بیشتر ترغیب بشن گشت و گذار کنن از اون طرف هم مثل همیشه کلاس جادو OP بوده تا یـ جورایی کسایی که میخوان بازی رو آسون تر رد کنن ازش استفاده کنن و تا جایی که من خبر دارم این مورد تو سری سولز همیشه وجود داشته. البته بگم من از نقل منتقدا میگم چون تا حالا سری DS رو بازی نکردم فقط سکیرو رو رفتم که به شدت سخت بود ولی عجیب برام خسته کننده نمیشد !
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
ای کاش نتورک تست نمیزاشتن خیلی از بازی اسپویل شده . یوتوب اینقدر از بازی گذاشته اینقد اسکرین شات آمده انگار بازی سه ساله لانچ شده . ای کاش بخش اونلاین نداشت مثل sekiro و نیازی به استرس تست نبود .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر