Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
wtkdyvsmn0l61.jpg

با عرض سلام خدمت همه کاربرهای عزیز این انجمن
احتمالا برای شما هم شده که سلیقه گیمینگ تون و نظرات تون در مورد مباحث مختلف با چیزی که به صورت عمومی مورد قبوله اختلاف زیادی داره. نظر شما نظر منفور و ناپسندیه و با جریان غالب همخونی نداره.​

این جا جاییه که میتونید این نظرات تون رو بدون هیچ پیش داشت و رودربایستی ای به اشتراک بذارید​


چند تا قانون رو باید رعایت کنید در این خصوص :
  1. قبل از هر چیز تو متن نظراتتون احترام به سلایق همدیگه رو مد نظر قرار بدید و سعی کنید به هیچ وجه متن تون جنبه توهین آمیزی نداشته باشه
  2. نظر Unpopular شما باید فقط در مورد ویدیوگیم باشه.
  3. مهم تر از قانون قبل، حتما نظرتون Unpopular Opinion باشه. این که بگید Ride to Hell Retribiution بازی مزخرفی بود یا این بازی ای که هفتصد تا نمره کامل و کلی جایزه برده بهترین بازی تاریخه، Unpopular Opinion محسوب نمیشن. حتی اگه ده بیست نفر یه گوشه ای خلافش رو بهتون گفته باشند.
  4. به هیچ وجه نظرات همدیگه رو جهت تمسخر و ایجاد بحث و درگیری نقل قول نکنید. اگه کسی با احترام نظرشو در مورد چیزی گفته که مخالف نظر شماست، شما حق ندارید با بی احترامی باهاش برخورد کنید. و اگه نظر شخصی با بی احترامی همراه بود، پست مربوطه رو گزارش کنید تا رسیدگی شه
  5. و مهم تر از هر چیز از قوانین کلی انجمن نظیر ادبیات مناسب، عدم ارسال پست های سیاسی و مذهبی، ارسال عکس های حجیم و... حتما رعایت کنید


موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

Muhammadreza

The High Priest of Chaos
Gold User
Oct 24, 2020
284
یه چنتا دیگه:
19. اول شخص > ایزومتریک > سوم شخص
20. اینکه یکی میخواد یه فیلمی یا بازی ای یا هر اثری رو تجربه کنه، بهش بگیم باید حتما ده هزار تا اثر قبلی این مجموعه را تجربه کرده باشی، کار درستی نیست و مصداق گیت کیپینگه. هر اثری رو، حتی دنباله های مستقیم، میشه به صورت مستقل تجربه کرد. حالا ممکنه یه سری اشاراتی به نسخه های قبلی بشه و بعضی از ظریف کاری های اثر رو نفهمی ولی اگه اثر خوبی باشه، روی هم رفته، از اثر لذت میبری.
21. توی بخش فیلم و سریال بازیسنتر بارها دیدم که فیلم رو نقد میکنن که نوآورانه نیست یا عمقی نداره و اصلا به ژانر و اهداف فیلم توجه نمیکنن، وگرنه یه اثر مثل فری گای رو خود کارگردان و نویسنده و کلیه دست اندرکاران فیلم هم میدونن که عمیق و یا نوآورانه نیست. اینجور فیلم ها برا اینه که وقتی دور خانواده با تخمه و پاپکورن داری فیلمو نگاه میکنی، به کارای دیگه ت هم برسی.
22. بارها تو بازیسنتر دیدم طرف با افتخار میگه من «گیمر واقعی»ـم. والله گیمر بودن یا گیمر واقعی بودن هیچ افتخاری نداره؛ صرفا به این بستگی داره که وقت آزادت رو صرف چه کاری میکنی؛ یکی دوست داره کتاب بخونه، یکی ورزش میکنه، یکی به صورت «حرفه ای» بازی میکنه و ... .
23. بازیسنتر به عنوان یه جامعه گیمینگی که بیش از 15 ساله که داره فعالیت میکنه و خیلی از اعضاش خودشون رو «گیمر واقعی» میدونن، خیلی توی سطح و جریان اصلیه. دوارف فورترس که چه عرض کنم، 99.99 درصد بازیسنتر ریم ورلد رو هم بازی نکردن. از نقش آفرینی، استراتژیک، ادونچر، پازل و ... بگذریم و فقط به ژانر مورد علاقه بازیسنتر، اکشن ادونچر، بپردازیم، باز هم اکثریت بازیسنتر فقط عناوین جریان اصلی اون رو بازی میکنن.
24. هر بازی، کتاب، سریال و یا هر مجموعه ای که داستان دنباله دار داره رو اگه کامل تجربه نکنی، هیچ عیبی نداره و اگه یه داستان نصفه بمونه از ارزشهاش کم نمیشه.​
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
یه چنتا دیگه:
19. اول شخص > ایزومتریک > سوم شخص
20. اینکه یکی میخواد یه فیلمی یا بازی ای یا هر اثری رو تجربه کنه، بهش بگیم باید حتما ده هزار تا اثر قبلی این مجموعه را تجربه کرده باشی، کار درستی نیست و مصداق گیت کیپینگه. هر اثری رو، حتی دنباله های مستقیم، میشه به صورت مستقل تجربه کرد. حالا ممکنه یه سری اشاراتی به نسخه های قبلی بشه و بعضی از ظریف کاری های اثر رو نفهمی ولی اگه اثر خوبی باشه، روی هم رفته، از اثر لذت میبری.
21. توی بخش فیلم و سریال بازیسنتر بارها دیدم که فیلم رو نقد میکنن که نوآورانه نیست یا عمقی نداره و اصلا به ژانر و اهداف فیلم توجه نمیکنن، وگرنه یه اثر مثل فری گای رو خود کارگردان و نویسنده و کلیه دست اندرکاران فیلم هم میدونن که عمیق و یا نوآورانه نیست. اینجور فیلم ها برا اینه که وقتی دور خانواده با تخمه و پاپکورن داری فیلمو نگاه میکنی، به کارای دیگه ت هم برسی.
22. بارها تو بازیسنتر دیدم طرف با افتخار میگه من «گیمر واقعی»ـم. والله گیمر بودن یا گیمر واقعی بودن هیچ افتخاری نداره؛ صرفا به این بستگی داره که وقت آزادت رو صرف چه کاری میکنی؛ یکی دوست داره کتاب بخونه، یکی ورزش میکنه، یکی به صورت «حرفه ای» بازی میکنه و ... .
23. بازیسنتر به عنوان یه جامعه گیمینگی که بیش از 15 ساله که داره فعالیت میکنه و خیلی از اعضاش خودشون رو «گیمر واقعی» میدونن، خیلی توی سطح و جریان اصلیه. دوارف فورتس که چه عرض کنم، 99.99 درصد بازیسنتر ریم ورلد رو هم بازی نکردن. از نقش آفرینی، استراتژیک، ادونچر، پازل و ... بگذریم و فقط به ژانر مورد علاقه بازیسنتر، اکشن ادونچر، بپردازیم، باز هم اکثریت بازیسنتر فقط عناوین جریان اصلی اون رو بازی میکنن.
24. هر بازی، کتاب، سریال و یا هر مجموعه ای که داستان دنباله دار داره رو اگه کامل تجربه نکنی، هیچ عیبی نداره و اگه یه داستان نصفه بمونه از ارزشهاش کم نمیشه.​
@ 20
برو رندوم هر نسخه ای از Kingdom Hearts رو دوست داری بازی کن:-"
بعد ببینم باز چنین میگی یا نه:D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
@ 20
برو رندوم هر نسخه ای از Kingdom Hearts رو دوست داری بازی کن:-"
بعد ببینم باز چنین میگی یا نه:D

اون حقیقتا مشکل کینگدوم هارتزه :D
هر دفعه هم سعی می کنن یه جوری مخاطب های جدید رو مفهوم کنن چخبره، هر دفعه هم زیرش می زان :D

بقیه فرنچایزها این مشکل پیش پا افتاده رو ندارن ;))

هیچ بازی Competitive یا کلا "e-sports" نباید Free باشه :D

حاجی ضایع است زخم خوردی
اون F2P پلیرها امثال ماهاییم. ما رو دور ننداز :D
 
آخرین ویرایش:

NHM

کاربر سایت
Jun 26, 2010
3,663
Live-Service Games = TRASH

said the genshin player

Digital Drug ـه واقعی همینان :D
1640514453291.png
UNPOPULAR OPINION:
هیچ بازی Competitive یا کلا "e-sports" نباید Free باشه/بشه :D
@TeTration
بازی 5 دقیقست، یعنی 1.5 دقیقه هم نگذشته بود و با 1 اختلاف گل هم تیمی های گرامی Forfeit زدن :D
اون F2P پلیرها امثال ماهاییم. ما رو دور ننداز :D
نه وسط کلاسم دارم RL بازی میکنم زود بگذره، تازه لایو استریم گنشین با کلاس تداخل داره ناراحتم :))
یکی بد بازی میکنه/تازه وارده یه بحثه، اینا زرتی give up میکنن :D
ویرایش:
یارو دقیقه اول ریج کرد تا آخر مچ رفته بود تو دروازه حریف :)) فکر کنم رفت یوتیوبی چیزی چون پینگش هم رفت بالا :D
اسکور 0 XDD
1640515463644.png
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,003
نام
آریا
ولی دسپرادوس رو اصلا درک نمیتونم بکنم چطور میشه رو کنسول زد:D گرچه شنیدم میگن راحت و OKه ، ولی آخه بعضی وقتا لازمه چندتا کاراکتر رو همزمان دستور بدی و اینا ، و با کنترل کلا سخته چنین چیزی برعکس موس :-"
هنوز منتظر یه وقت آزادم تا برم سراغش و ببینم چی ساختن که همه okن با این قضیه :D
من چند وقت پیش Desperados 3 رو توی PS4 تموم کردم و به طرز فجیعی لذت‌بخش بود! :D یعنی واقعاً حیرت کردم که چطوری انقدر خوب این سبک رو با کنترلر ارائه دادن و خیلی تجربه قشنگی بود برام. یکی از دلایلش قابلیت‌های متنوعی هست که بهت می‌ده و مثلاً می‌تونی تصویر رو ثابت کنی و یه سری استراتژی‌ها بریزی و بعد دوباره دکمه رو بزنی و بازی راه بیفته و طبق فرمولی که داشتی، کارها پیش می‌ره. این قضیه خیلی هم باعث آسون شدن بازی نمی‌شه و یه جوری پیاده‌سازی کردنش که مشکلی ایجاد نمی‌کنه.
نمی‌دونم هنوز توی PS Now هست یا نه، و نمی‌دونم PS Now داری یا نه، ولی اگه هست و داری حتماً یه سری بهش بزن و شک نکن یه ذره که بازی کنی، هوس می‌کنی تا آخرش بری. گذشته از گیم‌پلی که خیلی خوب بود، فضای بازی و شخصیت‌هاش هم عالی بودن و یاد و خاطره‌ی بازی‌های قدیمی برام زنده شد.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
من چند وقت پیش Desperados 3 رو توی PS4 تموم کردم و به طرز فجیعی لذت‌بخش بود! :D یعنی واقعاً حیرت کردم که چطوری انقدر خوب این سبک رو با کنترلر ارائه دادن و خیلی تجربه قشنگی بود برام. یکی از دلایلش قابلیت‌های متنوعی هست که بهت می‌ده و مثلاً می‌تونی تصویر رو ثابت کنی و یه سری استراتژی‌ها بریزی و بعد دوباره دکمه رو بزنی و بازی راه بیفته و طبق فرمولی که داشتی، کارها پیش می‌ره. این قضیه خیلی هم باعث آسون شدن بازی نمی‌شه و یه جوری پیاده‌سازی کردنش که مشکلی ایجاد نمی‌کنه.
نمی‌دونم هنوز توی PS Now هست یا نه، و نمی‌دونم PS Now داری یا نه، ولی اگه هست و داری حتماً یه سری بهش بزن و شک نکن یه ذره که بازی کنی، هوس می‌کنی تا آخرش بری. گذشته از گیم‌پلی که خیلی خوب بود، فضای بازی و شخصیت‌هاش هم عالی بودن و یاد و خاطره‌ی بازی‌های قدیمی برام زنده شد.
من از فن های دسپرادوس 1م خودم:-"
اینم شدیدا تو فکر زدنش بودم و منتظر تخفیف که اومد روی now... و تاریخی ندیدم برای رفتنش!(رفته باشه فقط فحش:)) :-" )

میزنم...فقط وقت:(
و همین که میگم.. که هرکی زده تعریف کرده...ولی تا خودم نزنم نمیفهمم آخه چطور! :-"
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
این وسط یه کلمه رو یادم رفت بنویسم و باعث شد یه برداشت کلی از حرفم بشه. منظورم IP های خود سونی بودن. مثل Days Gone, Gravity Rush و کلی IP دیگه که حتی توی مصاحبه ها و اخبار اومد که به خاطر فروش کم یا آندرریت بودنشون، دیگه دیده نشدن و حتی استودیو سازنده هم بسته شد ولی واقعا حقشون این نبود.

پ.ن: مثلث، مربع، ذوزنقه یا اصن هذلولی (:D)، ولی اون 3تا خیلی بولد هستن و اولین مرجع مقایسه.
حتی همون ip های خود سونی هم طرفدارای خوبی دارن. ولی در کل عجیبه برام که بازیای انحصاری از توجه خیلی بیشتری بهره میبرن...

شخصا حس میکنم همین Deathloop اگر انحصاری نبود بنظرم به همچین فروش/تحسینی دست پیدا نمیکرد و مثل بقیه بازیای آرکین یجورایی flop میشد :-"

پ.ن. این توجه به بازیای انحصاری، برای هر طرف صادقه. نه فقط سونی
 
آخرین ویرایش:

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
@ 20
برو رندوم هر نسخه ای از Kingdom Hearts رو دوست داری بازی کن:-"
بعد ببینم باز چنین میگی یا نه:D
اتفاقا من بدون پیش زمینه KH3 رو همون موقع عرضه بازی کردم فقط هم به خاطر اینکه برسم به بخش Toy Story :D خیلی هم کیف داد...به شدت فان بود.
کلیت ماجرا و اینکه داری چی کار میکنی رو میشه متوجه شد ولی دیگه توجهی به جزئیات داستان نکردم و برام مهم نبود :D دیگه وقتی سازنده به خودش زحمت یک روایت درست و حسابی رو نداده، من چرا خودم رو باید بیچاره کنم که متوجه بشم چه خبره :D
بعد یه مسئله دیگه واسه اینجور بازیا اینه که میگن برو نسخه های قبلی رو بازی کن، برو فلان انیمیشن رو ببین و فلان کتاب رو بخون و برو وقت ملاقات بگیر با سازنده تا اشکالی داشتی برات برطرف کنه و کوفت و زهرمار... :D حالا فرض کنید همه این کارا رو انجام دادم...با این فاصله‌ طولانی که نسخه های بازی از هم منتشر میشن، کسی جزئیات داستانی یادش میمونه؟! حالا باید یکی دو ماه قبل از عرضه‌ی نسخه جدید بری نسخه‌ی ریمستر فلان ادیشن رو بگیری دوباره بازی کنی تا مروری بشه و از داستان خلاصه بنویسی برای خودت و چند بار تکرار کنی تا آماده بشی واسه نسخه جدید!
قشنگ از قصد یه جوری فن‌ها رو اسیر کردن که هر چیزی عرضه کنن باید بخری تا از داستان عقب نمونی...بعدشم DLC میدن و ادامه ماجرا...مارکتینگ به این میگن :D
 

DFSHINNOK7

کاربر سایت
Dec 20, 2018
1,629
دسپرادوس 1 >>>> دسپرادوس های جدیدتر
کماندوز 1 و BTCOD >>>> همه tactical strategy های دیگه

اگه روزی بتونم یه بازی بسازم، دوست دارم این ژانر رو با 2d sprite احیا کنم.
 
  • Like
Reactions: Vagabond

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
حتی همون ip های خود سونی هم طرفدارای خوبی دارن. ولی در کل عجیبه برام که بازیای انحصاری از توجه خیلی بیشتری بهره میبرن...

شخصا حس میکنم همین Deathloop اگر انحصاری نبود بنظرم به همچین فروش/تحسینی دست پیدا نمیکرد و مثل بقیه بازیای آرکین یجورایی flop میشد :-"

پ.ن. این توجه به بازیای انحصاری، برای هر طرف صادقه. نه فقط سونی
متاسفانه درسته. ولی برام عجیبه که منتقد ها هم دخیل هستن توی این قضیه و اگر یه بازی توی اون تثلیت (!) نباشه، خیلی سخت میگیرن بهش و ریز به ریز ازشون ایراد میگیرن. مثلا همین Days Gone متاش 71 هست ولی بازی خیلی خوبیه. منتها مستقیما با TLoU مقایسه-ش کردن و حتی میگفتن از اون اسکی رفته /:) شاید اگه یکی از اون 3تا ساخته بودش، اینجوری ازش ایراد نمیگرفتن.

دقیقا Deathloop هم یکی از بازی هایی هست که سر یه جریان که معلوم نبود سر و تهش کجاست، بولد و گنده شد. وگرنه همون رو هم کسی الان یادش نمیاد چی بود.
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,825
نام
مهراد
بازی روی موبایل از مزخرف ترین کارایی هست که آدم میتونه انجام بده. حتی اگه به مدت سه ساعت مثل بنده خونه مادربزرگتون روی مبل لم داده باشید و عمه های شما درباره عروسی و لباس زنانه و آرایش و تزریق ژل صحبت بکنن و بچه ها در حال تماشای کارتون لوکا باشن و هیچکس نباشه که در هیچ شبکه اجتماعی به شما پیام بده و بازی سنتر هم خالی باشه از تاپیک هایی که دوست دارید، بازم بازی موبایل رو سمتش نباید رفت ... چرا که محدودیت سخت افزاری و کنترل مضحک باعث میشه لذتی نتونم ببرم از گیم های روی موبایل.
 

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,985
نام
مهدی
شاید اگه یکی از اون 3تا ساخته بودش، اینجوری ازش ایراد نمیگرفتن.
بیخیال! :D ناتی و سانتا غلط کردن یه همچین بازی پر سوراخ سمبه‌ای بسازن! :D

ولی با این حرف که بازی‌های انحصاری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرن کاملا موافقم. همینکه ضعیف‌ترین ساخته‌ی چندین سال اخیر آرکین این همه مورد توجه قرار گرفت گواه این قضیه‌ست.
یا همین Guardians of the Galaxy مثلا اگر انحصاری بود خیلی بیشتر دوست داشته می‌شد.
 

SAGAD

کاربر سایت
Nov 1, 2007
2,476
متاسفانه درسته. ولی برام عجیبه که منتقد ها هم دخیل هستن توی این قضیه و اگر یه بازی توی اون تثلیت (!) نباشه، خیلی سخت میگیرن بهش و ریز به ریز ازشون ایراد میگیرن. مثلا همین Days Gone متاش 71 هست ولی بازی خیلی خوبیه. منتها مستقیما با TLoU مقایسه-ش کردن و حتی میگفتن از اون اسکی رفته /:) شاید اگه یکی از اون 3تا ساخته بودش، اینجوری ازش ایراد نمیگرفتن.

دقیقا Deathloop هم یکی از بازی هایی هست که سر یه جریان که معلوم نبود سر و تهش کجاست، بولد و گنده شد. وگرنه همون رو هم کسی الان یادش نمیاد چی بود.
days gone واقعا از اون بازی هایی بود که پتانسیل به شدت بالا داشت برای نسخه دوم ، یعنی همون اپگرید کردن موتور و رانندگی باهاش به نظر برای من یه بازی جدا بود.

یه حق هم بگیم که اسپم نشه :

99 درصد بازی ها سوپر هیرویی اشغال هستن بیش از حد تحویل گرفته میشن (فیلماشون هم همینطور)مثال guardian of galaxy خدایی چه سمی بود گیم پلی تکراری از اول تا اخر مثل بازی های rts (البته سبک rts دوست دارم مثال بود)منتقدا کورن یا پول گرفتن که با این بازی حال کردن از deus ex این استدیو رسیده به اینجا
متاسفانه حقیقت اینکه وقتی شما بازی سوپر هیرویی میسازی ریسک فروش به مینیمم میرسه دلیلش هم همینه فرت و فرت بازی میاد تو این سبک
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
بیخیال! :D ناتی و سانتا غلط کردن یه همچین بازی پر سوراخ سمبه‌ای بسازن! :D

ولی با این حرف که بازی‌های انحصاری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرن کاملا موافقم. همینکه ضعیف‌ترین ساخته‌ی چندین سال اخیر آرکین این همه مورد توجه قرار گرفت گواه این قضیه‌ست.
یا همین Guardians of the Galaxy مثلا اگر انحصاری بود خیلی بیشتر دوست داشته می‌شد.
قبول ولی قبول کن همین که گاهی اوقات بودن یه اسم گنده پشت یه بازی باعث میشه خواسته یا ناخواسته، یه سری از ایرادات بازی ها واقعا نادیده گرفته بشن:D یه جورایی بحث ارفاق میاد وسط و صرفا به خاطر اینکه کارنامه اون سازنده خوب بوده یا مثلا باقی بخش های بازی قوی بودن، اون ایرادات و اشکالات رو نادیده بگیرن ولی فقط کافیه سازنده ناشناس یا کوچک باشه. قشنگ نابودش میکنن. به نظرم Bend اولین بازی درست و حسابیشونو خیلی خوب ساختن و طبیعیه که بهتر بشن در آینده ولی وقتی میخونی که سونی بهشون چراغ سبز نداده برای ادامه بازی یا فروش بازیشون اونقدر زیاد نبوده، آدم ناراحت میشه.

که اینا باعث میشه به یه نظر نامحبوب دیگه برسیم و اون اینه که یامائوچی رو باید اعدام و کلا Polyphony رو باید به جای استودیو ژاپن میبستن و کارشون رو میدادن به Evolution ولی نه تنها جایگاهشون تثبیته، که قشنگ مشخصه پارتی کلفت دارن توی سونی:D

پ.ن: Meanwhile، با نظرت در مورد GoTG هم موافقم. ولی خب اینم دقیقا از همون مشکل رنج میبره. چون Eidos هست تحویلش نگرفتن زیاد ولی اگر Crystal Dynamics بود، جامه میدریدن. انحصاری بود که دیگه کار به خشتک میرسید.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر