اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,356
من متوجه نشدم چی شد ؟! آمدم اینجا اخبارو ببینم ، یکی میگه 5 تا 10% فرقشه ، روی کاغذ یکیه ، یکی میگه تا 32% فرقشه ، فلان و فلان.
هر کی نظر شخصی هر چی داشته باشه یا اطلاعات غلط بده میشه گذاشت اینجا ؟ بلاخره یکی داره اطلاعات غلط میده دیگه ، به شخصه نمی دونم چون آمدم اینجا بدونم کیفیت بازی چه جوریه ، ولی رسیدگی اگر بکنین خیلی خوب میشه.
؟
یه زمانی رزولوشن ثابت بود
بازیساز ها مجبور بودن رزولوشن روی یه عدد ثابت قفل کنن
در نتیجه اگه رزولوشن روی کاغذ 480p , خروجی نهایی هم همین 480p بود
همین ثابت بودن رزولوشن عامل افت فریم شدید بازی ها بود
برای حل این مشکل استودیو ها پشتیبانی از dynamic resolution scaling به موتور های بازی سازی اضافه کردن
در drs رزولوشن برای رسیدن به فریم هدف بالا و پایین می شه , روی کاغذ مثلا رزولوشن 1080p اما خروجی نهایی بین 720p و 900p بنابراین عدد روی کاغذ اهمیتی نداره , مهم خروجی نهایی
اما استفاده از drs کیفیت تصویر خروجی هم کاهش پیدا می کرد
برای حل این مشکل استودیو ها شروع به استفاده از Upscale های نرم افزاری کردن مثل unreal engine TAAU
رزولوشن پایه مثلا 1440P
با ترکیب DRS و Upscale دیگه کلا رزولوشن روی کاغذ اهمیتی نداره
مثل metro exodus که روی کاغذ ادعا می کنن 4K اما رزولوشن که بازی رندر می شه نزدیک 1080 / 1440P / 1200P در نهایت 4K اپ اسکیل می شه
--------
در مورد FC6
شما این شکلی بازی می کنی ؟
View attachment 227657
بدون 400 درصد زوم
View attachment 227656
اختلاف چقد ؟
یه 400 درصد زوم دیگه
1633884289425.png
1633884152353.png
اختلاف بالای 10 درصد کجاست :))اصلا اختلافی می بینی :)) 32 درصد :))
یکبار دیگه هم میگم
با drs و اپ اسکیل خروجی دو کنسول عملا یکسان
حالا الکساندر تلاش کرده یک فریم پیدا کرده <:-Pدمش گرم که شما دوستان شاد کرده <:-P
با drs و Upscale خروجی دو کنسول عملا یکسان
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
؟
یه زمانی رزولوشن ثابت بود
بازیساز ها مجبور بودن رزولوشن روی یه عدد ثابت قفل کنن
در نتیجه اگه رزولوشن روی کاغذ 480p , خروجی نهایی هم همین 480p بود
همین ثابت بودن رزولوشن عامل افت فریم شدید بازی ها بود
برای حل این مشکل استودیو ها پشتیبانی از dynamic resolution scaling به موتور های بازی سازی اضافه کردن
در drs رزولوشن برای رسیدن به فریم هدف بالا و پایین می شه , روی کاغذ مثلا رزولوشن 1080p اما خروجی نهایی بین 720p و 900p بنابراین عدد روی کاغذ اهمیتی نداره , مهم خروجی نهایی
اما استفاده از drs کیفیت تصویر خروجی هم کاهش پیدا می کرد
برای حل این مشکل استودیو ها شروع به استفاده از Upscale های نرم افزاری کردن مثل unreal engine TAAU
رزولوشن پایه مثلا 1440P
با ترکیب DRS و Upscale دیگه کلا رزولوشن روی کاغذ اهمیتی نداره
مثل metro exodus که روی کاغذ ادعا می کنن 4K اما رزولوشن که بازی رندر می شه نزدیک 1080 / 1440P / 1200P در نهایت 4K اپ اسکیل می شه
--------
در مورد FC6


با drs و Upscale خروجی دو کنسول عملا یکسان

اینکه به نظر شما فلان چیز و فلان چیز میاد 32% تفاوت رزلوشن رو جبران میکنه و فقط روی کاغذ میشه یه نظره شخصیه ، اینکه یک بازی 32% تفاوت رزلوشن داره یا حتی 5% تا 10% که گفتی شما (که من چک کردم البته خودم شما نظر شخصی خودتو گفتی و تفاوت همون 32% هست که دوستمون گفتن) ، میشه فکت ! اینجام تاپیک فکت گذاشتنه نه نظر شخصی و روی کاغذ و اینا بزرگوار.
 

.:AC MilaN:.

کاربر سایت
Sep 12, 2009
2,535
نام
ایلیا
اینکه به نظر شما فلان چیز و فلان چیز میاد 32% تفاوت رزلوشن رو جبران میکنه و فقط روی کاغذ میشه یه نظره شخصیه ، اینکه یک بازی 32% تفاوت رزلوشن داره یا حتی 5% تا 10% که گفتی شما (که من چک کردم البته خودم شما نظر شخصی خودتو گفتی و تفاوت همون 32% هست که دوستمون گفتن) ، میشه فکت ! اینجام تاپیک فکت گذاشتنه نه نظر شخصی و روی کاغذ و اینا بزرگوار.
ببین دوست عزیز خلاصه فارکرای 6 اینه :
رزولوشن روی ایکس باکس کمی بالاتره ، پوشش گیاهی و سرعت لودینگ روی فایو کمی بهتره ... همین
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,356
اینکه به نظر شما فلان چیز و فلان چیز میاد 32% تفاوت رزلوشن رو جبران میکنه و فقط روی کاغذ میشه یه نظره شخصیه ، اینکه یک بازی 32% تفاوت رزلوشن داره یا حتی 5% تا 10% که گفتی شما (که من چک کردم البته خودم شما نظر شخصی خودتو گفتی و تفاوت همون 32% هست که دوستمون گفتن) ، میشه فکت ! اینجام تاپیک فکت گذاشتنه نه نظر شخصی و روی کاغذ و اینا بزرگوار.
همه چیز های که نوشتم فکت
اینکه دیگه رزولوشن روی کاغذ اهمیتی نداره ادعای من نیست
خود اعضای DF هم ده ها بار گفتن که خروجی نهایی مهم نه رزولوشن روی کاغذ
________
اون 32 درصد هم لطیفه است
مثل اینکه 3070و 3070ti مقایسه کنی، در یک فریم 3070ti بیست فریم بهتر باشه اما در میانگین فریم اختلاف 5 فریم
حالا شما اون میانگین فریم رها کنی بر اساس اون یک فریم ادعا کنی اختلاف این دو کارت 20 فریم
اینکه الکساندر زحمت کشیده یک فریم پیدا کرده که اختلاف در این حد اهمیتی نداره
خاصیت drs همین که هر فریم رزولوشن متغیره
مهم خروجی کلی تصویر
الکساندر چند بار دیگه هم 400 درصد زوم می کنه و اختلافی دیده نمی شه
بالا فرستادم
 
  • Smile
Reactions: Joannadark

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
ببین دوست عزیز خلاصه فارکرای 6 اینه :
رزولوشن روی ایکس باکس کمی بالاتره ، پوشش گیاهی و سرعت لودینگ روی فایو کمی بهتره ... همین
پوشش گیاهی؟؟ لودینگ 0.5 ثانیه ای ؟!
فریم ریت چی ؟ اون نظری در موردش نداری ؟
رزولشن هم کمی بالاتره! اصلا یکسانه!

قرار بود این تاپیک فنی بر اساس مستندات باشه، نه نظرات شخصی و مغلطه گری یه عده خاص!
 

.:AC MilaN:.

کاربر سایت
Sep 12, 2009
2,535
نام
ایلیا
پوشش گیاهی؟؟ لودینگ 0.5 ثانیه ای ؟!
فریم ریت چی ؟ اون نظری در موردش نداری ؟
رزولشن هم کمی بالاتره! اصلا یکسانه!

قرار بود این تاپیک فنی بر اساس مستندات باشه، نه نظرات شخصی و مغلطه گری یه عده خاص!
چطور اونموقع که عکس از Outriders میومد و جزئیات قشنگ تو نسخه فایو بالاتر بود انقدر ریز نمیشدید تو این موارد حالا پوشش گیاهی و لودینگ نیم ثانیه ای اخ شد !!! حالا ما مغطه گر شدیم
من به اون دوستمون فقط خواستم بگم که کلیت ماجرا اینه که تو هر نسخه چی بهتره
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
همه چیز های که نوشتم فکت
اینکه دیگه رزولوشن روی کاغذ اهمیتی نداره ادعای من نیست
خود اعضای DF هم ده ها بار گفتن که خروجی نهایی مهم نه رزولوشن روی کاغذ
________
اون 32 درصد هم لطیفه است
مثل اینکه 3070و 3070ti مقایسه کنی، در یک فریم 3070ti بیست فریم بهتر باشه اما در میانگین فریم اختلاف 5 فریم
حالا شما اون میانگین فریم رها کنی بر اساس اون یک فریم ادعا کنی اختلاف این دو کارت 20 فریم
اینکه الکساندر زحمت کشیده یک فریم پیدا کرده که اختلاف در این حد اهمیتی نداره
خاصیت drs همین که هر فریم رزولوشن متغیره
مهم خروجی کلی تصویر
الکساندر چند بار دیگه هم 400 درصد زوم می کنه و اختلافی دیده نمی شه
بالا فرستادم

اونجایی که DF ده ها بار گرفته خروجی مهمه اوکیه ، اونجایی که DF عکس پیدا کرده اختلاف زیاده اهمیتی نداره :D حداقل تضاد توی یک پاراگراف نیارین !!! بعد بیاین بقیشو بگین.

ببین دوست عزیز خلاصه فارکرای 6 اینه :
رزولوشن روی ایکس باکس کمی بالاتره ، پوشش گیاهی و سرعت لودینگ روی فایو کمی بهتره ... همین

دقیقا قضیه همینه ، کمی بالاتره کمی پایین تره و اینارو وقتی میشه با اعداد گفت یا لاقل تا جایی که میشه گفت به نظر میرسه چون تاپیک ، تاپیک فکته باس گفته بشه.
بگین پوشش گیاهی بهتره ، لودینگ 0.05 ثانیه بهتره روی PS5 و اون طرف هم تا 32% رزولوشن بیشتره روی XSX
ولی اینطوری از معیارهای کمی بالاتر ، کمی پایینتر ، نمیدونم روی کاغذ و .... اینا که نشد فکت.اینا میشه دل بخواهی وقتی این مدلی گفته بشه.

___

بعد ما از این داستانا نداشتیم نسل پیش ، سونی کنسول بیسش قوی تر بود ، میامدن میگفتن اینش اونه اونش اینه تمام میشد میرفت ، نه کسی نقل قول میکرد بگه اشتباه می کنی نه کسی نظر شخصی میداد ... حالا این نسل فاصله توی بازی ای مثل فارکرای یا اصلا هر بازی ای برای یک کنسول دیگه چه PS5 چه XSX ، زیاد شده ، هی میاین هم دیگه رو نقل قول می کنین که بگین نه اون اشتباه می کنه و من درست می گم و تهش یک نظر شخصی میدین توش به عنوان فکت میره ... !
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,103
بررسی DF از Forza Horizon 5 (نسخه پیش نمایش)

Series X Quality: 4k/30
Series X Performance: 4k/60
Series S Quality: 1080p/30
Series S Performance: 1080p/60

بین Series S و Series X کوچکترین تفاوتی از لحاظ جزئیات و asset ها ندیدند. میزان پوشش گیاهی و lod و ... همه یکسان هستند.

تفاوت حالت کوالیتی و پرفورمنس در رزولوشن نیست، بلکه در میزان lod و پوشش گیاهی و چیزهایی مثل این هست. چند تا عکس مقایسه ای:

فریم ریت هر دو کنسول در هر دو حالت روی 30 و 60 قفل هست و هیچ افتی مشاهده نکردند.

لازم به ذکره حالت 30 فریم رو هم بسیار خوب و روون دونستند که دلیلش رو موشن بلور عالی و latency پایین ارزیابی کردند.
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,103
بازی Knockout City که شش ماه پیش برای Xbox One و PS4 منتشر شده بود، هفته آینده آپگرید نسل بعدی براش عرضه میشه.

تکسچرهای با کیفیت بالا و نورپردازی ارتقا یافته برای XSX و PS5.

PS5:
4k/60
1440p/120

Series X:
4k/60
1620p/120

Series S:
1440p/60
1080p/120
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
467
بلاخره مقایسه بازی که همگی منتظرش بودیم از راه رسید.
بازی که تا خرتناق GPU و CPU کنسول ها استفاده میکنه و سخت افزار رو به چالش میکشه :o
اینقدر گولاخه که XSX و PS5 توان اجرای 60 فریم این بازی رو ندارن و تونستن با 30 فریم این بازی رو اجرا کنن.

 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,004
نام
آریا
بلاخره مقایسه بازی که همگی منتظرش بودیم از راه رسید.
بازی که تا خرتناق GPU و CPU کنسول ها استفاده میکنه و سخت افزار رو به چالش میکشه :o
اینقدر گولاخه که XSX و PS5 توان اجرای 60 فریم این بازی رو ندارن و تونستن با 30 فریم این بازی رو اجرا کنن.

فقط اون بخش‌های Draw Distance و سایه‌ها! :))

xc_spfz.jpg


casdas_fxmn.jpg
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
فقط اون بخش‌های Draw Distance و سایه‌ها! :))

xc_spfz.jpg


casdas_fxmn.jpg
باورم نمیشه جدی جدی یک چنل یوتیوب همچین مقایسه ای انجام داده؟؟ :))

این خوک/موشا توی نینتندو سوییچ چرا چشاشون چپه؟ =)) :)) =))
مدت ها بود اینجوری نخندیده بودم =))
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,356
بررسی df بازی GhostRunner


بازی روی PS5 / XSX سه حالت داره
Quality 4K 60
RT 4K 60
120 فریم 1296P
سری S فقط 1440 60 فریم

سری X در حالت RT به 60 فریم نمی رسه و در محدوده 50 فریم
1635522263486.png
در حالت 120 فریم هم افت فریم زیادی داره , در لحظات درگیری تا 90 فریم افت می کنه
1635522462905.png
حالت 60 فریم بدون مشکل

سری S بدترین نسخه است , سرعت انیمیشن ها و رفرش ریت 60 متفاوت , این تفاوت باعث judder شده
1635523158661.png

PS5 بهترین نسخه است و نسبت به سری X برتری مطلق داره
در Quality / RT روی 60 فریم قفل
حالت 120 فریم هم تقربیا قفل با اندکی افت فریم ( برای فعال کردن حالت 120فریم باید در تنظیمات کنسول / game present در حالت Performance قرار داد )
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر