خـــــوب . آقا ما حدودا 30 ساعت پلی دادیمُ کلی تجزیه تحلیل کردیم برای خودمون . مسلما که این مطالبی که مینویسم کاملا نظر شخصی و دیدگاه من از بازیه و قرار نیست همه با هم موافق یا مخالف باشیم
با گذشت حدودا سه روزه از زمان بتا , بعید میدونم تغیــیر چشم گیری رو شاهدش باشیم , پس نظرم تا لحظه ی آخر هم همینه (پیشاپیش باز تشکر میکنم که وقت میزارید و مطلبم رو میخونید)
دوست دارم اول از همه یک نکته ی خیلی بزرگی رو نسبت به کلیت ویدئوگیم بهتون بگم , بعد بریم سراغ نکته های ریزتر
ببینید دوستان , ما همگی انسانیم و یکی از بزرگترین نعمت هایی که خدا در درون تک تک ما قرار داده , قدرت تجزیه و تحلیل , انتخاب و ارجعیت قرار دادنه . اگر میبینید اتفاقی درون بازی وجود داره که به سلیقتون نیست راهش تخریب سازنده های بازی نیست . راهکارش پریدن به این بازی و اون بازی نیست .چیزی که برای شما ساخته نشده و سلیقه شما نیست رو لطفا بایکوت کنید . اهمیت ندید و انرژیتون رو صرف تخریب اون فرنچایز نزارید . این حرفها که نه اینا گند زدن! تو نمیفهمی ! من میفهمم... تو دنیای مدرن امروز هیچ جایگاهی نداره! بله , شما حق این رو دارید که راجب به این بازی(2042) یا هر بازی دیگه ی تعامل داشته باشید. اما باز تعامل سازنده که نتیجه گیری مثبتی داشته باشه! نه حرف های تو خالی و بی منطق بدون نتیجه گیری . +اگر نظر مخالف یا موافقی دارین حتما بیان کنین . اما تخریب نه!
بریم سراغ اصل مطلب :
پیرو مطلب قبلیم , نظرم به شدت همونه . بتلفید 2042 دنیای جدیدی از ناشناخته ها با المان های آشنای سریه . نه یک کپی از بازی های شوتینگ دیگه , نه یک کپی از خودش! بازی همون لحظه که به شما بتلفید مومنت اهدا میکنه , یک المان نا آشنای دیگه رو بهتون تزریق میکنه . این دقیقا همون جاییه که نمیشه نظر قطعی رو راجب بهش در این بازه زمانی کوتاه ارجاع داد .
مثلا من واقعا الان نمیدونم از سیستم اسنایپینگ بازی خوشم میاد یا نه . گذشته از مسئله سنگینی گان , ریکویل و دراپ بولت , یکی از سخت ترین اسنایپ هاییه که تو دنیای ویدئو گیم دیدم! به حد زیادی سیستم اسنایپینگ بازی مهارت محور شده . اصلا نمیشه به سادگی تو چند ساعت بهش عادت کنید و مداوم کیل بگیرید . و دقیقا همینجا که اینقدر دارم ناله میکنم از این سیستم , یه حسی هم همش در درونم غلغلکم میده که اسنایپ رو بردار و یاد بگیر! مخصوصا وقتی که یکی با اسنایپ میزنتت! میگی اه! این زد! من چرا نزنم و نتونم ؟ بخدا که یه پلیر تو یک راند بود(پلتفرمش پلی استیشن بود) , با اسنایپ یه جوری میزدت که سه بار ریپورتش کردم برای اینکه فکر میکردم هکره! هد شاتی میزد ها! کوئیک اسکوپی بود که پشت هم میزدُ...! بعد دیدم نه! طرف لولش 47 ئه!! یعنی بالای30 ساعت پلی داده و فکر میکنم کل این ساعت هارو مشغول زدن اسنایپ بوده! نمیدونم! اگر هکر بود که خدا ازش نگذره!
بد میزد مارو...
از این دست حس های عجیب و ناشناخته بی نهایت تو بازی وجود داره . دنیای پایلوت ها , ویکل ها و گانها , همشون این ناشناخته هارو به همراه دارن.
پس! هنوز نمیتونم حس درونیم رو کامل نسبت به این بازی به زبون بیارم . اما میتونم این رو با اطمینان بگم که بازی کاملا قابلیت محبوب ترین نسخه تو سری شدن رو برای من داره! و این ارزش خرید بازی رو به پشتوانه ساپورت طولانی مدت (قولی که از طرف سازنده ها داده شده) از بازی برای من داره . وقتی به وجود مُد پرتال و بالانس های دلخواهم تو مپ ها فکر میکنم . تشنه تر از قبل میشم . و چه حسی برای من از این باارزش تره ؟ هیچی .
من اینجا چندتا دسته بندی درست میکنم و نظرات دقیقترم رو تو این بخش ها مینویسم , مطمئنم که شما هم این نکاتی رو که بیان میکنم تو بازی دیدید با به فکرش افتادید (ممنون از آقا تام هندرسون
)
1- خوب 2 - اصلاح پذیر! برای من تو بازی فعلا چیزی به عنوان بد و اصلاح ناپذیر وجود نداره .
1 - خوب (دوست داشتنی ها)
+++ شخصا عاشق سیستم پلاس بازی شدم (اضافی کردن آنی اتچمنت ها) . چقدر خلاقانه! چقدر هماهنگ با تِم بازی آخه! به نظر من قشنگ چند قدم هسته و مکانیزم گان پلی سرعتی تو بازی رو هول میده به سمت جلو . هر لحظه از بازی , نسبت به جایگاه فعلیتون و جایگاه تیم حریف , میتونین گانتون رو کاستوم کنید . دیدم دوستی بالاتر اشاره کرد به این موضوع , که کاش بشه تو زمان عرضه نهایی بازی , این سیستم پلاس بازی رو هم از قبل چید و اتچمنت ها صرفا به دوتا اسکوپُ دوتا گریپ خلاصه نشه . یک سرچی زدم و دیدم بله این امکان وجود داره و اتچمنت ها به این چیزهایی که ما میبینیم خلاصه نخواهد شد , مثالش رو هم تو گیم پلی زمان عرضه بتا میتونین ببینید .
+++ خوب بودن سیستم ریسپاون ویکل در هر لحظه از بازی درست کنار پاهاتون , واقعا که این حرکت خیلی خلاقانه بود .بالانسی که این فیچر به بزرگ بودن مپ ها میاره بی اندازه خوشاینده . بخاطر بزرگ بودن نسبی مپ ها (مخصوصا تو مد کانکوئست) این حس که : ای بابا حالا باید کلی راه رو پیاده برم تا آبجکت بعدی! برطرف میشه . در کسری از ثانیه ویکلتون بغل پاتونه و آماده میشید برای راش دادن به آبجکت بعدی . فقط کافیه این درک رو داشته باشید که قابلیت اسپاون ویکل به همین دلیل ایجاد شده که مپ به این بزرگی رو پیاده روی نکنید!
+++ میان برها و تونل هایی که تو بخش بخش بازی طراحی شده عالیه , فقط کافیه چند ماهی از عرضه بازی بگذره و پلیر ها باهاشون آشنا بشن . مطمئنا بعد از فهمیدن این مسیر ها , روند بازی حتی تو مود کانکوئست هم تغیـیر میکنه . آها این رو هم بگم تا یادم نرفته , فقط برای بالارفتن از ساختمون روبروی جایگاه شلیک موشک , 8 روش وجود داره که گوشه کناره ساختمون طراحی شده . از آسانسورُ پله های استراری بگیر , تا گرپلر هایی که بغل یا پشت ساختمون وجود داره .
+++ بخش گلایدر بازی دو حالت داره که واقعا عالی و بالانسه , یا گان دستتونه و میتونید در یک موومنت کُند شلیک کنید / یا گلایدر رو به دست میگیرید و مومنتتون سریع میشه .
+++ گان هایی که برای زدن ویکل ها تعبیه شده واقعا خوبن . کافیه فقط نشونه گیری دقیقی داشته باشید! و چند ثانیه بعـــد بــوم! زدید ویکل رو... امیدوارم نبود محدودیت برای اسپشیالیست ها و کلاس بندی در بازی , باعث نشه همه در یک مقطع زمانی آرپی جی به دست باشن و باقی گجت های بازی فراموش بشه , که اگر بشه خیلی بده... (یادمه یکی از نگرانی های کامیونیتی همین بود , که الحق بجا هم بود )
+++ باورم نمیشه کسی از سبک بودن و نبود ریکویل(لگد) کافی تو بازی صحبت کنه . رفیق دقت کن وقایع بازی دقیقا زمانی رخ میده که تکنولوژی در جنگ افزارها به سر حد توان خودش رسیده . درسته اون حس طبیعی بودن گان ها که در مدرن وارفر(واقعا که محشر بود! یعنی خودشونم نتونستن اون میزان از جذابیت شوتینگ رو دوباره تکرار کنن ) شاهدش بودیم رو اینجا نمی بینیم . ولی برای من ریکویل گانها و سنگینیشون کاملا حس میشه . اگر هیچ مشکلی تو کنترل ریکویل گانها ندارین بهتون تبریک میگم , شما در این زمینه مهارت بسیار بالائی دارین.
++ یکی از بزرگترین ترسهایی که خودم نسبت به پلی تست آلفا و صحبت های کامیونیتی داشتم , سخت تشخیص دادن کاراکتر حریف از خودی بود که شخصا هیچ مشکلی با تشخیص پلیر ها نداشتم (حتی تو ساعت های اولیه بازی ) . درسته تو محیط های کوچیک که درگیری های سریعی وجود داشت , وقتی یکنفر یکهو از پشت دیوار میپرید جلوم , روش ایم میکردم (دقیقا مثل بتلفید های قبلی) . ولی اینکه بگم نمیتونم تشخیص بدم و سخته , (حتی تو فاصله) نه اصلا اینطوری نبود (این رو گفتم چون دیدم یه سری تو کامیونیتی دارن سر این موضوع غُر میزنن )
View attachment 227570
"آماده برای نبرد"
+ اما بزارین حالا که بحث اسکین ها و کاراکترهارو باز کردم این رو هم اضافی کنم , بله من هم موافقم که میشد اینجا با یک سری تغییر جزئی, تکراری نبودن یک اسپشیالیست رو در یک صحنه تو جفت تیم ها کمتر کرد , مثالش رو تو عکس پائین کاملا میشه دید که به نظر اصلا کار سختی نمیاد . امیدوارم سیستم کاستوم کردن کاراکتر ها در زمان عرضه اینقدری بزرگ و مختلف باشه که چندتا کاراکتر یک سان رو شاهدش نباشیم , مثلا اگر 10 اسپشالیست بازی ,نسبت به گجت هاشون بالانس باشن و هرکدوم کاستومایز خاص خودشون رو داشته باشن . این شباهت ها تو یک صحنه رو کمتر خواهیم دید ,+ این نقد از طرف کامیونیتی کاملا بجاست . گهگداری می دیدم یه بنده خدایی یه گوشه ی از بازی نشسته و داره به همه تیر میزنه , مشخصه که کاملا گیج شده از این شباهت ها
View attachment 227575View attachment 227576
View attachment 227577
قابل اصلاح :
- + داشتن شیلد (آرمور اضافی) در بخش گجت ها اما فقط برای 25+ جون بیشتر !؟
یکمی که فکر میکنم به نسبت TTK بازی , 25 تا هیل بیشتر عادلانه نیست . فکر میکنم تو بخش هازارد زون ما بیشتر با این پلیت های شیلد آشنا میشیم و وقتی براشون انیمیشن طراحی شده , مشخه که کارایی بیشتری نسبت به +25 جون خواهند داشت .
View attachment 227571
"تخریب آبجکت ها "
- + ندونستن رنج شلیک ربات (سگی که همراهتون میاد) یا تورنتی که روی زمین می کارید , کاش سیستم بهتری برای تشخصی رنج و هدف این دو گجت وجود داشت . جایی شنیدم که ربات رو میشه بهش دستور داد , دوستی امتحان کرده ؟ تست شده ببینید چطور عمل میکنه ؟
- + تعداد تیرها برای هر گان نسبتا خوب نیست و فکر میکنم بودن جایگاه های خاص تو گوشه کنار هر سکتور (مثل اتفاقی که تو بتلفید V شاهدش بودیم) مشکل نبود تیر کافی رو حل کنه . مخصوصا وقتی شما بخواید اصطلاحا PTFO بازی کنید . کمبود مهمات کاملا حس میشه (رسما سه تا سه خشاب تیر دارید
) + وقتی از بالاسر جنازه ها رد بشید درجا بهتون تیر میده , اما اگر تو فاصله درگیر شید و کسی براتون مهمات نندازه , دچار مشکل خواهید شد .
View attachment 227572
"حرفی باقی نمیمونه"
- متاسفانه اینجا هم (2042) سیستم ریسپاون تو آبجکتیو ها مثل تمام بازی های آنلاین با مشکل روبرو شده . حالا یا یک جای خیلی بد میوفتید (تو دهن چندتا اِنمی / وسط آبجکت که از هر طرف باقی پلیرها رندتون بکنن) یا بدتر از اون اینقدری خارج از آبجکت اسپاون میشید که کلی از روند بازی عقب میوفتید + تو حدودا 30 ساعت گیم پلی که داشتم , ریسپاون انمی هارو تو تک تک آبجکت ها میتونستم حدس بزنم , نمیدونم بلاخره روزی میرسه که این مشکل تو بازی های آنلاین (مخصوصا بتلفید و کال آو دیوتی) حل بشه یا نه .
View attachment 227574
"و پایان این نامه"