گزارش: سازندگان مستقل از نحوه همکاری پلی استیشن به شدت ناراضی هستند

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
1625079783298.png
ظهر امروز، لین گارنر (Lain Garner) موسس استدیوی مستقل Neon Doctorine در رشته توییتی با تندی به انتقاد از نحوه برخورد پلی استیشن با بازیسازهای مستقل پرداخت
او در ابتدای این رشته توییت نوشته:
اوکی، من اون قدر عصبانی ام که میخوام یه سری پل های پشت سرمو بسوزونم، چون که آخه این پل چه اهمیتی داره وقتی همین جوریش هم نمیشه ازش رد شد.
رشته توییت زیر در مورد پلتفرم X ـه. کامل این پلتفرم رو افشا نمی کنم، ولی در این حد میتونم بگم که این پلتفرم برای یکی از کنسول های به شدت موفقه که گیم پس روش نداره...​

در ادامه رشته توییت، لین به سختی بیش از حد کار با ساختار بک اند فروشگاه PSN، پروسه طاقت فرسا برای گرفتن پروموشن و فرصت تبلیغاتی روی این پلتفرم و دردسرهای ثبت بازی روی آن اشاره کرده و میگوید که علی رغم سهم عمده پلی استیشن در بازار ویدیو گیم، آن ها روی این پلتفرم به خاطر این دلایل همیشه بدترین عملکرد مالی را دارند.
لین در ادامه از محدودیت های زیاد پلی استیشن برای تخفیفات هنگام لانچ نیز برای عناوین مستقل صحبت کرده و با تندی از پروسه حضور در بخش Featured استور پلی استیشن عنوان می کند که نیازمندی آن پرداخت مبلغ بزرگ 25000 دلار به سونی برای حضور در این بخش است.
لین در انتها به سیستم Invite-only برای تخفیف های پلی استیشن اعتراض کرده و آن را مانعی برای برگزاری تخفیف های گسترده میان همه پلتفرم های بازار دانسته و اذعان می کند که سازنده های کوچک تر از وی بیشتر از این موارد جهت عرضه بازی هایشان با مشکل روبرو هستند.
(در تمامی این توییت ها، لین هیچ اشاره کاملی به پلی استیشن نکرده و از آن با نام Platform X یاد می کند. هر چند در ریپلای ها، وی به وضوح پلی استیشن بودن X را تایید می کند)


1625080954130.png 1625081076270.png
البته این موضوع به توییت لین گارنر ختم نمی شود.
متیو وایت (Matthew White) رییس استدیوی مستقل White horn Games به دنبال این رشته توییت، در پاسخی طنازانه، می گوید که علی رغم علاقه به طرفداران پلتفرم مذکور و حتی سابقه کاری برای پلی استیشن، آن ها نیز از این جنبه کاری پلی استیشن ضربه خورده اند و تنها سه درصد فروش بازی های استدیو متعلق به پلفترم پلی استیشن بوده. او در کنار این توییت یک Pie Chart از میزان درآمد حاصله استدیو از پلتفرم های مختلف گذاشته که پلی استیشن از همه پلتفرم های دیگر سهم کمتری را به خود اختصاص داده.
متیو در ادامه توییت اش از ابزارهای مارکتینگ، آنالیز و CPM پلی استیشن شکایت کرده و می گوید همچین مواردی عملا موقع کار با پلی استیشن وجود ندارد. او از نحوه عجیب بازخوردهای آماری از پلی استیشن گفته و این قضیه را این گونه روایت می کند:
ما این جا یه کارمند تمام وقت داریم که عملا نصف وقتشو صرف زیر و رو کردن گزارش های فروش برای PX (پلی استیشن) می کنه، برای این که از طرف اون ها آمار فروش های شبیه فاکتورهای جدول بندی شده ای میاد که رسما نیاز به بازگردانی داره تا بشه خوندشون، انگار که تو سال 1928 ـید.​
متیو نیز در انتهای توییت هایش می گوید نحوه کاری پلی استیشن به شدت برنامه ریزی و پلن چینی برای موارد مختلف را برای آن ها سخت کرده و به گونه ای به فروش آن ها صدمه زده که سخت می توان انتظار داشت عناوین شان موفقیتی روی این پلتفرم پیدا کنند.


1625081907862.png
کریستین بوته‌آ (Christian Botea) مدیر پروژه استدیوی SomeAwesomeGuys نیز در رشته توییت کوتاه دیگری به دنبال این داستان، از میزان درآمد استدیوی شان در دو سال اخیر آمار داده که در آن جا نیز پلی استیشن با 0.3 درصد، کمترین میزان درآمد حاصله را به خود اختصاص داده. وی نیز گفته با این حساب به نظر می آید که پلتفرم پلی استیشن آن چنان برای بازی های آن ها مناسب نمی باشد.

1625082296639.png

در انتها نیز مایک رز (Mike Rose) مدیر استدیوی No More Robots از صحبت های مطرح شده حمایت کرد و گفته که این شرایط تقریبا برای همه سازندگان مستقل صادق بوده و دلیل این که تعداد بیشتری این توییت ها را نمی توان دید به خاطر نگرانی سازندگان از عمومی سازی این موارد و شکایات است.


منابع: رشته توییت لین گارنر - رشته توییت متیو وایت - رشته توییت کریستین بوته‌آ - توییت مایک رز
 
آخرین ویرایش:

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
632
آره نظارت کم باشه از اون طرف مشکل میشه که الان جفت استیم و ایشاپ پر Shovelware و آت و آشغالن (قضیه اون ماشین حساب ده دلاریه رو سوییچ دیگه اوج این قضیه است، همیشه هم رو تخفیفه و 2 دلار فروش میره :)) یاد گرفتن ساز و کار ایشاپ رو)
نوپ! این نظارتی که فکر میکنیم باید باشه مشکلاتی که ایجاد می کنه خیلی بیشتر از مشکلاتیه که رفع می کنه. الان داریم درباره ی قصه ی دیرینه ی curation بحث می کنیم که آزمایش و خطای کمپانی های مختلف توی دو دهه ی اخیر بهمون جواب دادن که: no curation is the best curation

این نظارت شاید روی کاغذ به نظر خوب بیاد ولی توی واقعیت هم برای سازنده ها هم برای مشتری مشکل ایجاد می کنه. اولین صورت مسئله اینه که اصلا کی باید این نظارت رو انجام بده؟ یک کمپانی یا یه گروه از کاربرها؟ دیگه ما که توی ایران هستیم خوب میدونیم هر وقت کسی به غیر از شخص خودمون بخواد در مورد یه موضوعی که به شدت subjective هست مثل یکی از شاخه های سرگرمی یا هنر برامون تصمیم بگیره کدوم محصول دیده یا مصرف بشه و کدوم نه درنهایت به مشکل برمیخوریم. چنین قدرتی رو به یه کمپانی یا یه گروه از اشخاص نباید داد چون ارزش ها و فیلتر هاشون با مشتری هیچوقت یکی نیست و نخواهد بود. این که فکر کنیم که یک سری افراد هستن که در این گونه موارد صلاح بقیه رو بهتر از خودشون میدونن از بیخ و بن اشتباهه.

خیلی راحته که بگیم این استور پر از پر Shovelware و آت و آشغاله ولی چه کسی و برچه اساسی مشخص می کنه که این بازی آت و آشغاله و اون یکی نیست؟ خط و مشی که همه باهاش موافق باشن وجود نداره. به محض این که به تشخیص یک یا چند نفر این محصول آت و آشغال شناخته بشه و دسترسی کل مشتری ها بهش قطع بشه یک گروه دیگه پیداش میشه که واقعا مخالف با این تصمیم گیری هست و میخواد اون محصول در دسترسش باشه. و در دید این گروه این کاری که انجام شده چیزی به جز سان*/سور نیست و درست هم هست.

الان بالاتر گفته شد که برای مثال این بازی ها مدتی توی ارلی اکسس بودن یا استور پیج دارن و هنوز کامل نشدن. خوب؟ چرا این گناه محسوب میشه و بازیش باید از استور حذف بشه؟ کسی که چنین حرفی میزنه با فلسفه ی early acssess آشنا نیست، چون سازنده ای که بازیش رو به صورت ارلی اکسس عرضه می کنه حتی در صورتی که اعلام کنه برنامه اشون مثلا اینه که طی ۲ سال آینده بازی کامل بشه، هیچ تعهدی نداره که بازیش رو طی یه مدت زمان خاص یا اصلا هیچوقت کامل کنه، و این پولی که الان از مشتری میگیره در حقیقت برای اون تکه بازی ای هست که تا الان منتشر کرده تا اگر میزان فروش و درآمدش به حدی رسید که بتونه بازی رو تکمیل کنه در آینده بازیش رو کامل کنه. حالا شاید یک عده بگن این تکه بازی ارزش اون مقدار پول رو نداره چون هیچوقت بازی کامل نمیشه، ولی همیشه یک سری عده ی دیگه هستن که به نظرشون ارزش داره(همون طور که ۲۵٪ یوزر ریویو ها ی همون بازی الان مثبت هستن). پس یه مشتری از دنیا بی خبر از کجا باید بفهمه که این بازی ارزش داره یا این که مدت زیادی توی ارلی اکسس بوده؟ خیلی راحت میتونه یوزر ریویو ها رو بخونه و بعد با متر و معیار خودش مقایسه کنه و تصمیم بگیره بازی رو بخره یا نه، نه این که مطلقا یا یه گروه از یوزر ها تصمیم بگیرن این بازی روی استور نباشه(که تجربه ی شکست خورده ی استیم گرینلایت که براساس همین ایده بود رو داریم) یا این که یه شرکت برای همه تصمیم بگیره این بازی روی استور نباشه. واسه ی همینه که میگیم no curation is the best curation، ولی در عین حال پلتفرم به گونه ای ساخته بشه که تمام ریزه کاری های وضعیت هر بازی (از نظر متاکریتیک، از نظر یوزر ریویو ها، میزان مدت زمانی که میشه قبل از ریفاند بازی کرد، تاریخ اعلام شده ی عرضه، شعارهایی که سازنده داده و ...) برای خریدار مشخص باشه تا خودش بتونه تصمیم بگیره.

در مورد این قضیه ی ماشین حساب ده دلاری هم یه سرچ کردم ببینم قضیه چیه، و... واقعا چه مشکلی داره؟ مشکلش اینه که پولیه؟ درسته که شاید خنده دار به نظر بیاد که روی یک کنسول بازی ماشین حساب وجود داشته باشه(که هست:D)، ولی آیا میگید قانونی باید وجود داشته باشه که روی کنسول بازی ماشین حساب نباید وجود داشته باشه؟ یا این که نباید پولی باشه؟ چرا؟
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
در مورد این قضیه ی ماشین حساب ده دلاری هم یه سرچ کردم ببینم قضیه چیه، و... واقعا چه مشکلی داره؟ مشکلش اینه که پولیه؟ درسته که شاید خنده دار به نظر بیاد که روی یک کنسول بازی ماشین حساب وجود داشته باشه(که هست:D)، ولی آیا میگید قانونی باید وجود داشته باشه که روی کنسول بازی ماشین حساب نباید وجود داشته باشه؟ یا این که نباید پولی باشه؟ چرا؟

بقیه حرف هات منطقیه
اینم بیشتر میم شد تا چیزی که ملت بهش اعتراض کنن. طبیعتا معیار و خط کش مون رو عوض کنیم، یه ماشین حساب ده دلاری دو دلاری هم حق عرضه خودش رو روی یه پلتفرم داره
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
467
سونی توی SoP امسالش یک برنامه کاملو به عناوین ایندی اختصاص داد، برخلاف شاون لیدن که علاقه ای به عناوین ایندی نداشت توی صحبت هاش، تیم جدید پرواضحه که عناوین ایندی براشون کاملا اهمیت داره و بهش هم به مراتب اشاره شده، همین کاربرانی که الان تز می دن، بین عناوین بزرگی که توی ایونت سونی معرفی شد این عناوین مستقل و جمعوجور رو مسخره کردن و برخلاف تصوراتشون این عناوین جمعوجور که سونی بهشون اهمیت داد موفق شدن از لحاظ بازخورد و مارکتینگ

در مورد مارکتینگ استودیوهای مستقل، چیزی که ما بعد از لانچ PS5 دیدیم اهمیت دادن به مارکتینگ عناوین ایندیه طوری که فن های کنسولی که اسمش پلی استیشن نیست صداشون دراومد! روی PSN هر موقع بازش می کنم در بخش کاوش بیشتر اوقات تبلیغ این عناوین در کنار عناوین بزرگ وجود داره. در مورد سهم، بخش مالی و کاغذ بازی هم چشم هماهنگ می کنم!
IMG_20210701_164841.jpg

به درک که ناراضی هستند هر جایی که راضیشون میکننه برن اونجا بازیشون رو منتشر کنن،سونی احتیاجی به این بازیها نداره
IMG_20210701_164300.jpg

جالبه توی توییتر و یوتیوب، کسایی که دنبال کننده های زیادی دارن دو سه سالی میشه که تو تمام محتواشون سعی دارن سونی رو بکوبن و ماکروسافت رو ستایش کنن! حالا چی پشت پردس خودتون بهتر میدونین :))
IMG_20210701_171842.jpg

بازی خوب ک بسازن رو هر پلتفرمی معروف میشه و به سوددهی میرسه…
من ندیدم ایندی سازای بزرگ و درست و حسابی(همونایی ک بازیاشونو مثال زدین بالفرض) تا به حال از این انتقادات کنن نسبت به سونی :D
منتها خوب قطعا برای امثال اینها همون گیم پس بهتر هست…
یه بازی زرد میسازن یه شرکتی هم که اسمش سونی نیست میاد هزینه ساخت و سود و همه چی رو یه جا بهشون میده و رایگان میزاره رو سرویسش ؛ یه جمعیت کثیری هم بازیو دانلود میکنن ، یه لول بازی میکنن و پاک میکنن :D
ایناهم دلشون خوش میشه و میان ازین توییتا میزنن…اگه این اسمش پول دادن و باج دادن نیست پس چیه ؟
IMG_20210701_173052.jpg
 
آخرین ویرایش:

diba2000

کاربر سایت
Jun 5, 2021
323
سونی توی SoP امسالش یک برنامه کاملو به عناوین ایندی اختصاص داد، برخلاف شاون لیدن که علاقه ای به عناوین ایندی نداشت توی صحبت هاش، تیم جدید پرواضحه که عناوین ایندی براشون کاملا اهمیت داره و بهش هم به مراتب اشاره شده، همین کاربرانی که الان تز می دن، بین عناوین بزرگی که توی ایونت سونی معرفی شد این عناوین مستقل و جمعوجور رو مسخره کردن و برخلاف تصوراتشون این عناوین جمعوجور که سونی بهشون اهمیت داد موفق شدن از لحاظ بازخورد و مارکتینگ

در مورد مارکتینگ استودیوهای مستقل، چیزی که ما بعد از لانچ PS5 دیدیم اهمیت دادن به مارکتینگ عناوین ایندیه طوری که فن های کنسولی که اسمش پلی استیشن نیست صداشون دراومد! روی PSN هر موقع بازش می کنم در بخش کاوش بیشتر اوقات تبلیغ این عناوین در کنار عناوین بزرگ وجود داره. در مورد سهم، بخش مالی و کاغذ بازی هم چشم هماهنگ می کنم!
چقدر بالا پایین میپری برای شرکتی که اصلا دفاع تو و این حرف هات پشیزی براش ارزش نداره و اصلا حسابه ندارت
سهامی چیزی داری؟
 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,991
نام
احمد
نظر شخصی من اینه که بازیا مستقل و indie جاشون تو پلتفرم ها یا گجت ، مثل ios و android هست

و کنسول ها برا گیمر ها هاردکور
حتی کارتونی ترین ، فانتزی ترین بازیا کنسولی مثل کراش ، ماریو و ..... هم واقعا هارد کور هستن

جا بازیا مستقل و indie رو کنسول گیم نیست
خیلی از بازیا مستقل و indie بازیا کم حجم ، 2d و ...... هستن انگار بازیا سگا مدرن هستند

آدم ۲۰ میلیون پول کنسول میده بازیا aaa بازی کنه

کنسول ها نسل ها قبل‌تر ببینید پر بازیا شاهکار ، چون هنوز پا این استدویو مستقل وا نشده بود

ربطی نداره به نظرم ! یه پلتفرم میتونه همه سبک بازی رو داشته باشه و حق انتخاب کامل رو برای مشتریش ارائه بده ، کسی که دوست داره AAA بزنه بازی واسش باشه کسی که بازیای ایندی بخواد بزنه بازی واسش باشه و کسی که همه سبک بازی بخواد هم بازی براش باشه و ...

در رابطه با اون قضیه هاردکور که گفتی ، من یه دوره ای زده بودم تو کار بازیای ایندی ، قشنگ بعضیاشون دهن آسفالت میکردن که بتونی تمومشون کنی خیلی از بازیای مثلا سخته AAA هم جلوشون لنگ مینداختن

----------

اگه سیستم سونی مشکلی واسه سازنده های کوچیک داره که باید حلش کنه ، کلی استعداد تو همین استدیو های کوچیک هست که پر و بال بهشون بدن خیلی خیلی به نفع جامعه گیمر و حتی خود کمپانیهای سازنده کنسول میشه
 

Sega_genesis

کاربر سایت
Apr 27, 2021
931
نام
آن بزرگوار
ربطی نداره به نظرم ! یه پلتفرم میتونه همه سبک بازی رو داشته باشه و حق انتخاب کامل رو برای مشتریش ارائه بده ، کسی که دوست داره AAA بزنه بازی واسش باشه کسی که بازیای ایندی بخواد بزنه بازی واسش باشه و کسی که همه سبک بازی بخواد هم بازی براش باشه و ...

در رابطه با اون قضیه هاردکور که گفتی ، من یه دوره ای زده بودم تو کار بازیای ایندی ، قشنگ بعضیاشون دهن آسفالت میکردن که بتونی تمومشون کنی خیلی از بازیای مثلا سخته AAA هم جلوشون لنگ مینداختن

----------

اگه سیستم سونی مشکلی واسه سازنده های کوچیک داره که باید حلش کنه ، کلی استعداد تو همین استدیو های کوچیک هست که پر و بال بهشون بدن خیلی خیلی به نفع جامعه گیمر و حتی خود کمپانیهای سازنده کنسول میشه

کسی که بازی مستقل و indie میخواد
خدا android و ios هم آفریده

? همین الان خیلی از بازیا مستقل و indie که رو ps4 ، ps5 و سایر کنسولا هستن
برا سرویس ها apple مثل ios و apple arcade و android هم اومده و هست همون بازی
مثل stela و صد ها و صد ها بازی دیگه

افتخار نداره بازی که رو گوشی اومده رو ps5 هم بازی کنی
بعد بگیم این بخاطر همه سبک ها ساپورت می‌کنه

کنسول 20 میلیونی خریدی روش بازیا موبایل اندرویدی بازی کنی؟
خوب رو گوشیت بازی کن
 
  • Poker Face
Reactions: Morgoth Bauglir

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,991
نام
احمد
کسی که بازی مستقل و indie میخواد
خدا android و ios هم آفریده

? همین الان خیلی از بازیا مستقل و indie که رو ps4 ، ps5 و سایر کنسولا هستن
برا سرویس ها apple مثل ios و apple arcade و android هم اومده و هست همون بازی
مثل stela و صد ها و صد ها بازی دیگه

افتخار نداره بازی که رو گوشی اومده رو ps5 هم بازی کنی
بعد بگیم این بخاطر همه سبک ها ساپورت می‌کنه

کنسول 20 میلیونی خریدی روش بازیا موبایل اندرویدی بازی کنی؟
خوب رو گوشیت بازی کن

بازم ربطی نداره !! میتونه باشه و حق انتخاب به مشتریش بده ، شاید طرف نخواد روی گوشیش بازی کنه اجباره مگه ؟! این چه استدلالیه آخه !

یعنی کسی که High-End PC داره (که شاید 200 میلیون قیمتش باشه) نباید ایندی بازی کنه ؟! فقط بازی گرافیک بالا ؟!
 

Sega_genesis

کاربر سایت
Apr 27, 2021
931
نام
آن بزرگوار
بازم ربطی نداره !! میتونه باشه و حق انتخاب به مشتریش بده ، شاید طرف نخواد روی گوشیش بازی کنه اجباره مگه ؟! این چه استدلالیه آخه !

یعنی کسی که High-End PC داره (که شاید 200 میلیون قیمتش باشه) نباید ایندی بازی کنه ؟! فقط بازی گرافیک بالا ؟!

? سونی تصمیم گرفته کمتر اجازه ورود بازیا موبایلی رو به کنسولش بده

? نینتندو کلا ۹۰ درصد بازیا کنسول switch بازیا indie و wii u هست

بقول خودت بازم ربطی نداره
شما indie دوستی میتونی بری تبلت نینتندو همون switch بخری
بازیا موبایلی بازی کنی

و سونی نخری
سونی رسماً جلو اومدم بازی موبایلی رو کنسولشو گرفته

⭐ برو نینتندو سوییچ بخر که حتی یه fps رسمی مثل کالاف دیوتی نداره
اما بجاش یه اقیانوس بازیا ۵۰ و ۱۰۰ مگابایتی موبایلی رو کنسولش داره

نمیتونی هر خر بخوای هم خرما رو
Indie پرستی سونی نخر ، نینتندو بخر
هاردکور پسندی سونی بخر ، نینتندو نخر
خیلی راحت

کسی هم با اسلحه تهدیدت نکرده سونی بخری
برو کنسول ها indie محور نینتندو بخر
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: lomis

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,991
نام
احمد
? سونی تصمیم گرفته کمتر اجازه ورود بازیا موبایلی رو به کنسولش بده

? نینتندو کلا ۹۰ درصد بازیا کنسول switch بازیا indie و wii u هست

بقول خودت بازم ربطی نداره
شما indie دوستی میتونی بری تبلت نینتندو همون switch بخری
بازیا موبایلی بازی کنی

و سونی نخری
سونی رسماً جلو اومدم بازی موبایلی رو کنسولشو گرفته

برو نینتندو سوییچ بخر که حتی یه fps رسمی مثل کالاف دیوتی نداره
اما بجاش یه اقیانوس بازیا ۵۰ و ۱۰۰ مگابایتی موبایلی رو کنسولش داره

نمیتونی هر خر بخوای هم خرما رو
Indie پرستی سونی نخر ، نینتندو بخر
هاردکور پسندی سونی بخر ، نینتندو نخر
خیلی راحت

کسی هم با اسلحه تهدیدت نکرده سونی بخری
برو کنسول ها indie محور نینتندو بخر

مغلطه نکن ! سونی کلی بازی موبایلی روی استورش داره ، هیچ جا هم نگفته من سبک کارم فقط هاردکور و AAAـه و اینجا جایی برای ایندی نیست و اگه از این سبکا میخواید برید کنسول فلان رو بگیرید ما از اینا نداریم

گفتم که کسی که High-End PC داره خیلی بیشتر از کسی که کنسول سونی گرفته هزینه کرده و میتونه بازیارو با کیفیت بالا اجرا کنه ولی باز هم حق انتخاب داره
 

Sega_genesis

کاربر سایت
Apr 27, 2021
931
نام
آن بزرگوار
مغلطه نکن ! سونی کلی بازی موبایلی روی استورش داره ، هیچ جا هم نگفته من سبک کارم فقط هاردکور و AAAـه و اینجا جایی برای ایندی نیست و اگه از این سبکا میخواید برید کنسول فلان رو بگیرید ما از اینا نداریم

گفتم که کسی که High-End PC داره خیلی بیشتر از کسی که کنسول سونی گرفته هزینه کرده و میتونه بازیارو با کیفیت بالا اجرا کنه ولی باز هم حق انتخاب داره

⭐⭐ سونی همیشه کنسولاش بهترین سخت افزار ، بهترین کیفیت ، بهترین گرافیک دارن
جا برا بازیا کارتونی و بچه گونه موبایل نداره

نینتندو برعکس چیزی جز بازیا کارتونی و کودکانه نداره
از انحصاری اش مشخصه ، و همین آخرین کنسولش ۹۰ درصد بازی‌اش indie و 2d هستن

? از تسلا انتظار تسلا میره
از پراید انتظار پراید
نمیشه توقعات پرایدی از تسلا داشت

چون نینتندو switch اقیانوس بازیا indie موبایلی داره ، دلیل نمیشه سونی هم اینطوری باشه

داری خبر می‌خونی indie باز ها ناراحت که سونی بهشون چراغ سبز نشون نمی‌ده
شما داری از چی دفاع میکنی؟

سونی دلش نمی‌خواد بازیا موبایلی رو کنسولش بیاد
برو نینتندو بخر
یا بازیا موبایلی رو موبایل بازی کن

سونی کنسول واقعی میزنه ، نه مثل نینتندو اسباب بازی
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
@Z-fan حاجی اوضاع خیلی خرابه، بنظرم این سخنرانی بیادموندنی رجی رو داخل پست اولت بذار. :D

فقط اون تیکه اش که میگه "in this Category, You can look Forward"
عالیه این بشر
 

omid_13

کاربر سایت
Nov 22, 2013
599
نام
OmidLOL
⭐⭐ سونی همیشه کنسولاش بهترین سخت افزار ، بهترین کیفیت ، بهترین گرافیک دارن
جا برا بازیا کارتونی و بچه گونه موبایل نداره

نینتندو برعکس چیزی جز بازیا کارتونی و کودکانه نداره
از انحصاری اش مشخصه ، و همین آخرین کنسولش ۹۰ درصد بازی‌اش indie و 2d هستن

چون نینتندو switch اقیانوس بازیا indie موبایلی داره ، دلیل نمیشه سونی هم اینطوری باشه

داری خبر می‌خونی indie باز ها ناراحت که سونی بهشون چراغ سبز نشون نمی‌ده
شما داری از چی دفاع میکنی؟

سونی دلش نمی‌خواد بازیا موبایلی رو کنسولش بیاد
برو نینتندو بخر
یا بازیا موبایلی رو موبایل بازی کن

سونی کنسول واقعی میزنه ، نه مثل نینتندو اسباب بازی
اولین باره که همچین چیزی میخونم =))=))=))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر