اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Mdanger

کاربر سایت
Jun 26, 2014
35
سلام ، من تازه میخوام یه سری اس بخرم .
با هارد اکسترنال راحت میشه مشکل حافظش رو حل کرد ؟
و اینکه برای استفاده از گیم پس و انلاین بازی کردن باید چکار کرد ؟ فیلتر شکن میخواد یا چیز دیگه ؟
 
  • Smile
Reactions: noorihamid99

pvt.miller

کاربر سایت
May 13, 2013
831
نام
Arya Faraji
سلام ، من تازه میخوام یه سری اس بخرم .
با هارد اکسترنال راحت میشه مشکل حافظش رو حل کرد ؟
و اینکه برای استفاده از گیم پس و انلاین بازی کردن باید چکار کرد ؟ فیلتر شکن میخواد یا چیز دیگه ؟
با هارد اکسترنال گیمای نسل های قبلی رو میتونی استفاده کنی ولی اکثر گیم های نسل 9 باید روی اس اس دی باشه،
برای استفاده از گیم پس هم میتوتی اکانت بخری، چنل های زیادی تو تلگرام هست، فیلترشکن هم لازم نیست، فقط دی ان اس لازم هست
اگه اینترنت شاتل داشته باشی همون دی ان اس هم لازم نیست، راحت وصل میشه.
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
سلام ، من تازه میخوام یه سری اس بخرم .
با هارد اکسترنال راحت میشه مشکل حافظش رو حل کرد ؟
و اینکه برای استفاده از گیم پس و انلاین بازی کردن باید چکار کرد ؟ فیلتر شکن میخواد یا چیز دیگه ؟
بازی های نسل هشت روی همون هارد قابل بازی هستن ولی برای بازی های نسل 9 حتما باید روی SSD خود کنسول اجرا بشن ولی میتونید بازی های نسل 9 رو روی هارد نگه دارید و هروقت خواستید روی SSD اضافه کنید خیلی سریع هم کپی میشه چیزی بین 5 تا 10 دقیقه (SSD اکسترنال)
کانال های فروش اکانت تو تلگرام زیاد هستن + برای لاگین شدن به اکانت هم باید DNS های تحریم شکن ست کنید(شکن پیشنهاد میشه)
 

rosgod

کاربر سایت
Aug 19, 2012
1,299
دوستان بنده یه مشکل داره وقتی هندزفری به دسته وصل میکنم هیچ صدایی دریافت نمیکنم (منظورم برای بازی های افلاینه) تنظیمات خاصی داره؟
پ ن:هندزفری سالمه.
 

Arshiixx

کاربر سایت
Apr 5, 2016
1,159
دوستان بنده یه مشکل داره وقتی هندزفری به دسته وصل میکنم هیچ صدایی دریافت نمیکنم (منظورم برای بازی های افلاینه) تنظیمات خاصی داره؟
پ ن:هندزفری سالمه.
ببین باید بری تو ستینگ یکم ور بری ، گزینه هارو جا به جا کنی هر سری تا وصل شه ، منم دارم این مشکلو

ببین میرم تو ولوم اند ساوند توی ستینگ
اونجا اوتپوت رو عوض میکنم بعد تیک hdmi audio headset رو میزنم باز اگه نشد هی عوض میکنم تا بشه :D
 
  • Like
Reactions: rosgod

riddickmybio

کاربر سایت
Jun 10, 2009
116
سلام دوستان لطفاً یه سایت یا کانال که قیمت منصفانه ای داشته باشه برای خرید گیم پس آلتیمیت یکساله برام توی پیام خصوصی بفرستید ممنون.
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
فردا کنفرانس Microsoft Game Stack Live در مورد مباحث توسعه بازی برای PC و کنسول نسل بعدی Xbox هستش.

Game Stack - Game Stack Live
سشن ها دو-سه دقیقه دیگه استارت میخوره. طی ۲۰-۲۱ آپریل کنفرانس های مختلفی از مباحث مختلف توسعه گیم و ... ارائه داده میشه.
چک کردم جالب اینجاست ارائه ها زیرنویس فارسی هم داره.
 

reza51

کاربر سایت
Nov 24, 2020
428
نام
رضا
چک کردم جالب اینجاست ارائه ها زیرنویس فارسی هم داره.
اینا که توی ویدیو هاشون از زیرنویس فارسی پشتیبانی می کنن، قاعدتا حاضرن توی بازی هاشون هم از زبان فارسی پشتیبانی کنن که فروششون بیشتر بشه! من متن و توضیحات رو چند صفحه قبل فرستادم و توی این پست هم ریپلایشون کردم (اما متنشون در ریپلای به صورت کامل نشون داده نمیشه و باید برای دیدن متن کامل پست ها، به خود پست مراجعه کنید)؛ کاش از Xbox Game Studios بخواهیم که توی بازی های در حال پشتیبانی و بازی های آینده شون از زیرنویس فارسی پشتیبانی کنن.
سلام، به نظرم متن زیر می‌تونه برای درخواست اضافه شدن زیرنویس فارسی از 343 مناسب باشه. اگر متن مشکلی داره، اصلاح کنید و نظراتتون رو با هم به اشتراک بذارید تا به نتیجه برسیم.
بخش اول متن؛ معرفی و اهمیت زبان فارسی:

بخش دوم متن؛ بررسی میزان فروش واقعی بازی ها در کشور های فارسی زبان:

بخش سوم متن؛ درخواست برای اضافه شدن زیرنویس فارسی:



توضیحاتی درباره اضافه شدن زیرنویس فارسی به بازی ها (Halo Infinite):

ولی اگر پیگیر اضافه شدن زیرنویس فارسی به بازی های Xbox Game Studios بشیم و به نتیجه برسه، خیلی خوب میشه؛ حتی تصور تجربه Fable و Avowed و Halo Infinite با زیرنویس فارسی، لذت بخشه!


حتی اگه به درصد کمی از این بازی ها، زیرنویس فارسی اضافه بشه، عالی میشه!
به نظرم بهتره که هشتگ یا عنوان کمپین جمع آوری امضا (petition) به صورت خنثی باشه و اسم هیچ استودیو یا ناشری توش ذکر نشه؛ مثلا در ابتدا با هشتگ مورد استفاده و در متن petition (فکر کنم متنش قابل ویرایش هست)، Xbox Game Studios رو خطاب قرار می‌دهیم (با توجه به اینکه به نسبت بقیه ناشر ها و سازندگان بزرگ، توجه بیشتری به زبان فارسی داشتن.) و در صورتی که جوابشون مثبت بود، متن petition و متن پست ها رو تغییر می‌دهیم و یه ناشر دیگه رو خطاب قرار می‌دهیم و ازشون می‌خواهیم مثل Xbox Game Studios به درخواست ما، جواب مثبت بدن؛ اما عنوان خنثی و کلی petition و هشتگ مورد استفاده رو تغییر نمی‌دهیم تا تعداد امضا ها و تعداد پست های مرتبط با هشتگ، زیاد باقی بمونن و حیف نشن؛ هر چند که امضا ها و پست ها خطاب به یه ناشر دیگه باشن. اگر جوابشون منفی بود هم از این تعداد امضا ها و پست های هشتگ مورد استفاده، برای درخواست از یک ناشر دیگه استفاده می کنیم. پس در هر دو حالت از ناشر های دیگه (Ubisoft, Rockstar, 2K, Remedy, CD Projekt Red, Playstation Studios, ...) هم میخواهیم که با توجه به پست های زیاد هشتگ مورد استفاده و امضا های زیاد جمع شده، زیرنویس فارسی رو به بازی هاشون اضافه کنن. به نظرم، این روش بهترین شیوه ممکن برای رسیدن به این هدف هست.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: aha2012

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
اینا که توی ویدیو هاشون از زیرنویس فارسی پشتیبانی می کنن، قاعدتا حاضرن توی بازی هاشون هم از زبان فارسی پشتیبانی کنن که فروششون بیشتر بشه! من متن و توضیحات رو چند صفحه قبل فرستادم و توی این پست هم ریپلایشون کردم (اما متنشون در ریپلای به صورت کامل نشون داده نمیشه و باید برای دیدن متن کامل پست ها، به خود پست مراجعه کنید)؛ کاش از Xbox Game Studios بخواهیم که توی بازی های در حال پشتیبانی و بازی های آینده شون از زیرنویس فارسی پشتیبانی کنن.
دوست من این زیرنویس ها معمولا اتوماتیک ساخته میشه! برای بازی ها همچین چیزی قابل قبول نیست و شرایط متفاوت و دشوارتره. اکثر بازیها خیلی زبان های زنده دنیا مثل عربی و.. که جمعیت و کشورهای به مراتب زیادتر از زبان فارسی دارن و هم بازار رسمی دارن رو هنوز ساپورت نمیکنن!

احتمال اینکه شما تو ۶ ماه آینده به زبان انگلیسی مسلط بشی خیلی بیشتر از اضافه شدن زیرنویس فارسی به بازیهاست.
 

reza51

کاربر سایت
Nov 24, 2020
428
نام
رضا
دوست من این زیرنویس ها معمولا اتوماتیک ساخته میشه! برای بازی ها همچین چیزی قابل قبول نیست و شرایط متفاوت و دشوارتره. اکثر بازیها خیلی زبان های زنده دنیا مثل عربی و.. که جمعیت و کشورهای به مراتب زیادتر از زبان فارسی دارن و هم بازار رسمی دارن رو هنوز ساپورت نمیکنن!

احتمال اینکه شما تو ۶ ماه آینده به زبان انگلیسی مسلط بشی خیلی بیشتر از اضافه شدن زیرنویس فارسی به بازیهاست.
مثلا ویچر ۳ از زبان مجارستانی و چکی پشتیبانی می کنه. جمعیت مجارستان ۹.۷ میلیون نفر هست. جمعیت چک هم ۱۰.۷ میلیون نفر هست. اگر توی این کشور ها از هر ۴ نفر، ۱ نفر گیمر باشه و بازی ها رو اوریجینال بخره، میشه ۲.۶۷ میلیون نفر برای چک و ۲.۴۴ میلیون نفر برای مجارستان. توجه کنید که کل جمعیت اون کشور ها رو حساب کردم که شامل همه مردم اون کشور از فقیر و غنی میشه...
حالا اگر در بین یک چهارم ثروتمندتر جامعه ایران، که برابر با حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت حدودا ۸۰ میلیونی ایران هستش، ازهر ۴ نفر یک نفر گیمر باشه، ما ۵ میلیون گیمر با وضعیت مالی خوب داریم که با توجه به قشری که ازش صحبت می کردم، از هر ۲ گیمر، ۱ گیمر، آنلاین یا اوریجینال باز باشه، جمعیت گیمر های نسبتا ثروتمندی که در ایران طبق محاسبات من اوریجینال و قانونی بازی می کنند، میشه حدود ۲.۵ میلیون نفر که از مجارستان بیشتره؛ اما زبان فارسی که زبان اصلی و رسمی ایران و افغانستان و ... هست، در بازی ویچر ۳ پشتیبانی نمیشه. اما زبان مجاری که فقط در یک کشور و اون هم مجارستان، زبان اصلی و رسمی هست، در بازی ویچر ۳ پشتیبانی میشه.
پس قاعدتا زبان فارسی به نسبت زبان مجاری برای پشتیبانی در بازی ویچر ۳ باید اولویت داشته باشه. اما اصلا زیرنویس فارسی در بازی وجود نداره.
اگر جمعیت گیمر های یک ششم ثروتمندتر افغانستان رو هم در زیرنویس فارسی محسوب ‌کنیم و از هر ۵ نفر، یک نفر گیمر باشه و از هر ۲ گیمر، یک گیمر اوریجینال بازی کنه؛ ۶۰۰ هزار نفر دیگه به جمعیت گیمر های اوریجینال باز فارسی زبان اضافه میشه که مجموعا برابر حدود ۳.۱ میلیون گیمر میشه که اوریجینال بازی می کنن و فارسی زبان هستن که رقم کمی نیست و نباید به این سادگی نادیده گرفته بشه.
لازم به ذکر هست که در سراسر جهان، حدود ۱۲۰ میلیون نفر، فارسی زبان و ۱۴ تا ۱۵ میلیون نفر مجاری زبان و حدود ۱۱ میلیون نفر، چکی زبان و حدود ۸۵ میلیون نفر، ایتالیایی زبان هستن. آیا ۱۲۰ میلیون نفر، بی اهمیت هست؟
Cyberpunk 2077 از ۱۸ زبان، The Witcher 3 و Watch Dogs 2 از ۱۶ زبان و Far Cry 5 و Assassin's Creed Odyssey از ۱۵ زبان، پشتیبانی می کنن؛ اما هیچکدوم از فارسی پشتیبانی نمی کنن. در حالی که زبان فارسی، یکی از ۱۵ زبان پرجمعیت دنیا (بر اساس آمار زبان ها در ویکی پدیا) و ۵ امین زبان پرکاربرد در اینترنت هست!
در رابطه با زیرنویس اتوماتیک:
من گاهی اوقات بعضی از اصطلاحات رو توی بازی ها نمی فهمم. متن عبارت رو حفظ می کنم ؛ بازی رو متوقف می کنم و با Google Translate معنیش رو نگاه می کنم و تقریبا میشه گفت در همه موارد (حداقل در رابطه با اصطلاحات )، ترجمه قابل درکی ارائه میده. اگه زیرنویس رو به این شکل و با این کیفیت هم به بازی اضافه کنن، خوبه.
 
آخرین ویرایش:

pvt.miller

کاربر سایت
May 13, 2013
831
نام
Arya Faraji
اینا که توی ویدیو هاشون از زیرنویس فارسی پشتیبانی می کنن، قاعدتا حاضرن توی بازی هاشون هم از زبان فارسی پشتیبانی کنن که فروششون بیشتر بشه! من متن و توضیحات رو چند صفحه قبل فرستادم و توی این پست هم ریپلایشون کردم (اما متنشون در ریپلای به صورت کامل نشون داده نمیشه و باید برای دیدن متن کامل پست ها، به خود پست مراجعه کنید)؛ کاش از Xbox Game Studios بخواهیم که توی بازی های در حال پشتیبانی و بازی های آینده شون از زیرنویس فارسی پشتیبانی کنن.
متسفانه اینکه چه زبان های در بازی ها پشتیبانی میشن اصلا ربطی به جمعیت اون کشور نداره، فقط به موقعیت جغرافیایی و سیاسی کشور مربوط میشه،
جمعیت هند با هر کشوری مقایسه بشه میبره من تا حالا ندیدم یه گیم زیرنویس هندی داشته باشه، در نتیجه با اینکه همه دوس داریم این اتفاق بیافته، تو بازه زمانی که ما زنده هستیم احتمالش خیلی کم هست، این کنفرانس ها هم همش ترجمه ماشینی هست که خیلی جالب نیست، یاد گرفتن زبان انگلیسی خیلی راه حل بهتر و راحت تری هست.
من حتی مورد هایی دیدم که خود پلیر ها کامیونیتی داشتن، دولپر ها گفته بودن ملت ترجمه کنن ما میزاریم تو بازی، بازم فارسی قبول نمیکردن :l کسی منطقه خاورمیانه رو آدم حساب نمیکنه با اینکه شرم آور هست ولی حقیقت هست
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
جف گراب گفته ماکرو این E3 چیزی از گیرز 6 نشون نمیده چون خیلی دستش پره و اصطلاحا نگهش داشته برا بعد.23 تا استدیو داره یواش یواش خودش را نشون میده
طبق شایعات من حس میکنم خبری از فیبل و SoD 3 و یا حتی PD هم نباشه این E3...
ولی از یک طرف بنظر از جانب ترد پارتی ها و پروژه های XGP یکم دستشون پره. (CrossFire X عجیب ترین سکوت رو داره)
بین خود استدیو ها هم فکر کنم فقط Compulsion معرفی داشته باشه که شدیدا منتظرم دستپخت اینارو ببینم وقتی بودجه خوب دارن. تیم خیلی جذابین...
اگر معرفی های سمت بتزدا هم باشه، بازی ماشین گیمز (ولف 3) و استارفیلد هستن احتمالا امسال...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر