کارگردان بازی Days Gone: امتیاز متا برای سونی همه‌چیز است

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
اخیرا جان گاروین، کریتیو دایرکتر و نویسنده بازی Days Gone صحبت‌های جالبی را در مورد اهمیت نمره متاکریتیک برای سونی داشته است. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

تصویر بازی Days Gone و جان گاروین

شاید بسیاری از ناشران در صنعت بازی، Days Gone را یک عنوان موفق بدانند. فروش بازی سودآور بوده، آپدیت‌ها و بهبودهای زیادی را پس از عرضه دریافت کرده و بازی از فن بیس نسبتا بزرگی برخوردار است. اما به‌نظر می‌رسد برای شرکت Sony این موارد کافی نبوده؛ چرا که طبق گزارش بلومبرگ، استودیوی Bend ایده‌های خود برای ساخت دنباله بازی را به سونی ارائه داده، اما سونی به‌دلیل واکنش نه‌چندان خوب منتقدان به نسخه اول، با ساخت نسخه دوم Days Gone موافقت نکرده است.

جان گاروین، کریتیو دایرکتر و نویسنده Days Gone که تنها چند روز پس از عرضه بازی در سال 2019 از بند استودیو جدا شده بود، مدتی پیش در مصاحبه خود با دیوید جفی (سازنده God of War و Twisted Metal) به این موضوع اشاره کرده و گفته: "این واقعیت سونی محسوب می‌شود. برای آن‌ها امتیاز متاکریتیک همه‌چیز است. اگر کارگردان یک فرنچایز باشید و نمره بازی شما 70 شود، شما قرار نیست تا مدتی طولانی کارگردان آن سری بمانید."

با اینکه عرضه دنباله Days Gone بسیار غیر محتمل به‌نظر می‌رسد، اما این عنوان به‌زودی در تاریخ 18 می (28 اردیبهشت) برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. شما می‌توانید جزئیات نسخه PC بازی را از اینجا مطالعه نمایید.

شما در مورد صحبت‌های جان گاروین و گزارش مبنی بر ساخته نشدن Days Gone 2 چه فکر می‌کنید؟ به‌نظر شما آیا تیم سازنده باید فرصت دوباره‌ای را برای ساخت یک دنباله کسب می‌کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
مسخرست :|
شاید تو ژانر اکشن ادونچر که تخصص اکثر منتقدهای صنعت ـه این موضوع "تا حدودی" درست باشه.
ولی این جوری تا مابقی ژانرها، دولوپرهای فرست پارتی و سکند پارتی سونی پوستشون کنده است که :|
مخصوصا ژانرهایی که یه سری استدیوهای ثابت قدم همیشه توش هستن. نمیشه این جوری که :|

این رفتار رو بتسدا هم یادمه با استدیوهاش داشت برای یه مدت طولانی ای. تو دراز مدت به ضررشون تموم شد.
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,275
نام
علیرضا
من بازی نکردم و قراره بازی کنم، ولی همه میگن خیلی حیفه که 2ش نیاد ؟
خودم بازی نکردم ولی نظرات متفاوت یه سریا میگن کاش دو بیاد یه سری ها هم میگن خوب نبود.
به فن بوی ها هم کاری ندارم اونایی که فن بوی سونین میگن عالیه یا فن بوی مایکروسافتن میگن آشغاله.
بین اینایی که تجربه کردن خود رفیقام یه عده میگن خوبه یکی هست میگه حال نکرده بده. و دلیلاش هم شنیدم قانع شدم کلا به تجربه خودت و حس خودت مربوطه
 

pearl22

کاربر سایت
Dec 1, 2020
85
ما فن هایی سونی اصلا نمیدونم متا چیه .
چنین نظراتی تنها از یه آدم حسود برمیاد .
امیدوارم با چنین اخباری دیدگاه جامعه گیمرهایی جهان نسبت به سونی تغییر نکنه .
پای آرمان هایی خویش بمانیم تا رستگار شویم .
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,187
نام
سامان
مسخرست :|
شاید تو ژانر اکشن ادونچر که تخصص اکثر منتقدهای صنعت ـه این موضوع "تا حدودی" درست باشه.
ولی این جوری تا مابقی ژانرها، دولوپرهای فرست پارتی و سکند پارتی سونی پوستشون کنده است که :|
مخصوصا ژانرهایی که یه سری استدیوهای ثابت قدم همیشه توش هستن. نمیشه این جوری که :|

این رفتار رو بتسدا هم یادمه با استدیوهاش داشت برای یه مدت طولانی ای. تو دراز مدت به ضررشون تموم شد.
دیگه الان بیشتر استودیوهای سونی اکشن ادونچر تولید میکنند یه پولیفونی فقط مونده که ریسینگ میسازه

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: kamyy

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
متای بالای بازی= کیفیت بالای بازی

دم سونی گرم اگر واقعا همچین ایده ای داره معلومه که کیفیت بازی بیشترین اولویت داره و دوست داره استودیوهای فرست پارتیش بازی شاهکار تحویل ملت بده نه یه مشت بازی متای داغون که خریدنشون فقط پول دور ریختنه.
البته که یه سری کمپانی ها بشدت علاقه به ساخت و هزینه واسه اینجور بازیهای درب داغون دارن و همین تفکر رو دارن که سالها به جایی نرسیدن
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
مسخرست :|
شاید تو ژانر اکشن ادونچر که تخصص اکثر منتقدهای صنعت ـه این موضوع "تا حدودی" درست باشه.
ولی این جوری تا مابقی ژانرها، دولوپرهای فرست پارتی و سکند پارتی سونی پوستشون کنده است که :|
مخصوصا ژانرهایی که یه سری استدیوهای ثابت قدم همیشه توش هستن. نمیشه این جوری که :|

این رفتار رو بتسدا هم یادمه با استدیوهاش داشت برای یه مدت طولانی ای. تو دراز مدت به ضررشون تموم شد.
حتی جدای ژانر، وسعت استدیو و وسعت محصول هم خیلی تاثیر داره.
یک تیم 70-80 نفره قطعا براش آسون نیست یک محصول بزرگ در حد خواسته های یک ناشر بزرگ مثل سونی و یا بتزدا و ... تحویل بده (مثالش میتونه همین DG باشه و یا Fallout new vegas و ... ). محصول هم بزرگ باشه سر محتوا و مخصوصا پالیش آخر سر همگی به مشکل میخورن. این موارد خیلی وقتا سریع رفع میشه و یک عدد که صرفا نمایانگر "امتیاز کلی قبل عرضه" هست بنظرم هیچ مثال خوبی برای ارزیابی یک تیم نیست.

خیلی بازی هستن که در کمال اینکه لانچ خوبی نداشتن (و حتی نمرات خیلی بالایی هم نداشتن) ولی بعد چند وقت به پیک پلیر خودشون میرسن و روز به روز بیشتر پلیر جذب میکنن. مثل R6 Siege و یا Sea of thieves و State of decay 2 (مثال بارز یک تیم 40-50 نفری)، No mans Sky، Street fighter V، Destiny و ... حتی نسخه دوم دستینی هم میتونه تو این ژانر قرار بگیره... حتی Fortnite!
تو بازی های بدون پارت های آنلاین، مثال بارزشون Prey 2018 هست که خیلیا بازیو یکی از بازی های بسیار عالی نسل میدونن ولی سر یسری مشکلات فنی و سیو از طرف خیلی از منتقدا کاملا کوبیده شد و همین سال 2021 و بعد 3-4 سال از عرضه سر رلیزش روی گیمپس کارگردانش گفته بود بازی خیلی الان بیشتر دیده شده و پلیر هاش زیاد شدن.
و یا خود درایو کلاب سونی. در کمال مشکلات عرضه (محتوایی) ولی اکثر ریسینگ باز ها یک تجربه عالی میدونستنش و بعد یک سال محصول نهایی کاملا برای طرفداراش یک محصول پر ارزش بود...
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
دیگه الان بیشتر استودیوهای سونی اکشن ادونچر تولید میکنند یه پولیفونی فقط مونده که ریسینگ میسازه

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

این جوری نیست
پولی فونی که ریسینگ میسازه به کنار (اصن نمیشه تصور کرد چه فشاری رو ایناست تا گرن توریسموی رو جوری بسازن که سری به اوجش برگرده)
مدیا مولکول بازیاش اکشن ادونچر نیستن (نه LBP هاش نه این Dreams اش)
تیم آسوبو هم بازی پلتفرمر سه بعدی میسازه
احتمالا سونی بخواد تنوع بیشتری بده جلوتر تو بازی هاش.
یا اون استدیوئه که Concrete Genie رو زده بود، اسم اش رو یادم رفت (اونم بازیشون متاش خوب نشد با این که خیلیا ازش تعریف کردن و بازی جالبی بود)
البته اینا فرست پارتی هاست

استدیوهای سکند پارتی هم هستن. مثل Housemarq و Sumo Digital که همکاری نزدیک با سونی دارن.

چیزی که از دورنمای سونی خارج از همون بازیای گنده معروف میشه دید اینه که اینا میخوان اتفاقا بیشتر مخاطب جذب کنن. احمق نیستن. خودشون میدونن چه پتانسیلی داره بازار بقیه ژانرها (حتی اگه سیستم سلر نباشن)

البته بگم
من نمیدونم شدت این رویه سونی در چه حدیه.
مثلا الان ناامیدن که GOT متاش زیر 85 ـه یا همین که بالای 80 باشه راضین.
و این که اصن میتونن قبول کنن یه بازی با متای زرد عرضه شه و جلوتر مدام بهبود پیدا کنه و به پلیربیس ثابت برسه (Sea of Thieves - The Elder Scrolls Online - Street Fighter V)
الان مثلا یه چی مثل Order 1886 از دم شکست محسوب میشه یا نه
یا مثلا به نظرشون متای 79 سکبوی کمه و باید به نزدیکیای متای 90 آستروبات یا 89 SM3DW که به لحاظ سبک و سیاقی به اون بازی نزدیک تره می رسید؟
الان ریمیک Medievil متاش شده 67 یعنی هیـــــــــچ شانسی واسه احیای فرنچایز نیست؟

این جا فقط یه نفر داره یه سناریو میده برای یه بازی پرخرج که متاش 71 شده بعد کلی پروسه ساخت طولانی و تبلیغات گر و کلفت.
ممکنه در کل به پروژه های کوچیک تر آسون تر بگیرن. بالاخره Knack دو بار شانس داشت و بار دومش نه کامل خوب، ولی به وضوح از بازی اولش بهتر بود

حتی جدای ژانر، وسعت استدیو و وسعت محصول هم خیلی تاثیر داره.
یک تیم 70-80 نفره قطعا براش آسون نیست یک محصول بزرگ در حد خواسته های یک ناشر بزرگ مثل سونی و یا بتزدا و ... تحویل بده (مثالش میتونه همین DG باشه و یا Fallout new vegas و ... ). محصول هم بزرگ باشه سر محتوا و مخصوصا پالیش آخر سر همگی به مشکل میخورن. این موارد خیلی وقتا سریع رفع میشه و یک عدد که صرفا نمایانگر "امتیاز کلی قبل عرضه" هست بنظرم هیچ مثال خوبی برای ارزیابی یک تیم نیست.

خیلی بازی هستن که در کمال اینکه لانچ خوبی نداشتن (و حتی نمرات خیلی بالایی هم نداشتن) ولی بعد چند وقت به پیک پلیر خودشون میرسن و روز به روز بیشتر پلیر جذب میکنن. مثل R6 Siege و یا Sea of thieves و State of decay 2 (مثال بارز یک تیم 40-50 نفری)، No mans Sky، Street fighter V، Destiny و ... حتی نسخه دوم دستینی هم میتونه تو این ژانر قرار بگیره... حتی Fortnite!
تو بازی های بدون پارت های آنلاین، مثال بارزشون Prey 2018 هست که خیلیا بازیو یکی از بازی های بسیار عالی نسل میدونن ولی سر یسری مشکلات فنی و سیو از طرف خیلی از منتقدا کاملا کوبیده شد و همین سال 2021 و بعد 3-4 سال از عرضه سر رلیزش روی گیمپس کارگردانش گفته بود بازی خیلی الان بیشتر دیده شده و پلیر هاش زیاد شدن.
و یا خود درایو کلاب سونی. در کمال مشکلات عرضه (محتوایی) ولی اکثر ریسینگ باز ها یک تجربه عالی میدونستنش و بعد یک سال محصول نهایی کاملا برای طرفداراش یک محصول پر ارزش بود...

جدی

الان رسما تو ژانر MMO و Tactical کسی به متا اهمیت تف هم نمیده. فورتنایت هم که خودت گفتی
هر چی بازی Live Service تر، اهمیت متاش کمتر. Destiny به نظرم واضح ترین نمونه اش تو همین نسل پیش بود.
پلتفرم PC هم کلا از این قضیه فارغ التحصیل شدن... کسی میدونه متای League of Legends چنده اصن؟ :D اینا ارلی اکسس میپرن تو شکم بازی ها... یه فاز خاصی دارن اصن :D

اینا تازه به غیر از این مشکله که ممکنه بازی به خاطر مشکلات پولیش، کمبود وقت و عرضه نابهنگام یهو متاش بکشه پایین.
این قدر نمونه از اینا هست (مخصوصا همین نسلی که گذشت)

مسئله اینه که آره متای بالا = کیفیت بالا
ولی نکته مقابلش اینه که متای پایین =/= کیفیت پایین
مخصوصا وقتی داریم در مورد حاشیه متای 70 تا 80 حرف میزنیم که کلی فاکتور توش دخیله
 
آخرین ویرایش:

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
البته بگم
من نمیدونم شدت این رویه سونی در چه حدیه.
مثلا الان ناامیدن که GOT متاش زیر 85 ـه یا همین که بالای 80 باشه راضین.
و این که اصن میتونن قبول کنن یه بازی با متای زرد عرضه شه و جلوتر مدام بهبود پیدا کنه و به پلیربیس ثابت برسه (Sea of Thieves - The Elder Scrolls Online - Street Fighter V)
الان مثلا یه چی مثل Order 1886 از دم شکست محسوب میشه یا نه
یا مثلا به نظرشون متای 79 سکبوی کمه و باید به نزدیکیای متای 90 آستروبات یا 89 SM3DW که به لحاظ سبک و سیاقی به اون بازی نزدیک تره می رسید؟
الان ریمیک Medievil متاش شده 67 یعنی هیـــــــــچ شانسی واسه احیای فرنچایز نیست؟

این جا فقط یه نفر داره یه سناریو میده برای یه بازی پرخرج که متاش 71 شده بعد کلی پروسه ساخت طولانی و تبلیغات گر و کلفت.
ممکنه در کل به پروژه های کوچیک تر آسون تر بگیرن. بالاخره Knack دو بار شانس داشت و بار دومش نه کامل خوب، ولی به وضوح از بازی اولش بهتر بود
اتفاقا دست روی خوب جایی گذاشتی سید. :D
من یادمه چند وقت پیش یه مصاحبه با بازیگر جین ساکای (شخصیت اصلی گوست او سوشیما) نگاه میکردم، طرف میگفت که وقتی نمرات اومدن از چیزی که امیدوار بودیم پایینتر بودن. حالا تجربه ثابت کرده بازیگرا تو این صنعت خیلی وقتا چیزای عجیب و غریبی میگن که با واقعیت جور در نمیاد، ولی خب حداقل بنظر میرسید ایشون انگار از سطح انتظارات ساکر پانچ یه چیزایی میدونسته. اما خب در نهایت با اینکه متای بازی 83 (اینجا شما احتمال بگیرید پایین تر از انتظارات سونی) شد، دیدیم که سریالش رو تایید کردن و دنباله هم احتمالا تو راهه.

به قول خودت باید فهمید شدت این رویه سونی در چه حده. گوست الان کاملا یه بازی موفقه، شکی هم توش نیست. اما بیایم فرض بگیریم 3-4 صدم امتیاز متاش پایینتر میشد. یعنی واقعا اون وقت سونی سر همین مسئله با این IP جور دیگه برخورد میکرد؟ اگه جواب آره هست، آدم نمیدونه حتی چی بگه! :D
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,187
نام
سامان
این جوری نیست
پولی فونی که ریسینگ میسازه به کنار (اصن نمیشه تصور کرد چه فشاری رو ایناست تا گرن توریسموی رو جوری بسازن که سری به اوجش برگرده)
مدیا مولکول بازیاش اکشن ادونچر نیستن (نه LBP هاش نه این Dreams اش)
تیم آسوبو هم بازی پلتفرمر سه بعدی میسازه
احتمالا سونی بخواد تنوع بیشتری بده جلوتر تو بازی هاش.
یا اون استدیوئه که Concrete Genie رو زده بود، اسم اش رو یادم رفت (اونم بازیشون متاش خوب نشد با این که خیلیا ازش تعریف کردن و بازی جالبی بود)
البته اینا فرست پارتی هاست

استدیوهای سکند پارتی هم هستن. مثل Housemarq و Sumo Digital که همکاری نزدیک با سونی دارن.

چیزی که از دورنمای سونی خارج از همون بازیای گنده معروف میشه دید اینه که اینا میخوان اتفاقا بیشتر مخاطب جذب کنن. احمق نیستن. خودشون میدونن چه پتانسیلی داره بازار بقیه ژانرها (حتی اگه سیستم سلر نباشن)

البته بگم
من نمیدونم شدت این رویه سونی در چه حدیه.
مثلا الان ناامیدن که GOT متاش زیر 85 ـه یا همین که بالای 80 باشه راضین.
و این که اصن میتونن قبول کنن یه بازی با متای زرد عرضه شه و جلوتر مدام بهبود پیدا کنه و به پلیربیس ثابت برسه (Sea of Thieves - The Elder Scrolls Online - Street Fighter V)
الان مثلا یه چی مثل Order 1886 از دم شکست محسوب میشه یا نه
یا مثلا به نظرشون متای 79 سکبوی کمه و باید به نزدیکیای متای 90 آستروبات یا 89 SM3DW که به لحاظ سبک و سیاقی به اون بازی نزدیک تره می رسید؟
الان ریمیک Medievil متاش شده 67 یعنی هیـــــــــچ شانسی واسه احیای فرنچایز نیست؟

این جا فقط یه نفر داره یه سناریو میده برای یه بازی پرخرج که متاش 71 شده بعد کلی پروسه ساخت طولانی و تبلیغات گر و کلفت.
ممکنه در کل به پروژه های کوچیک تر آسون تر بگیرن. بالاخره Knack دو بار شانس داشت و بار دومش نه کامل خوب، ولی به وضوح از بازی اولش بهتر بود



جدی

الان رسما تو ژانر MMO و Tactical کسی به متا اهمیت تف هم نمیده. فورتنایت هم که خودت گفتی
هر چی بازی Live Service تر، اهمیت متاش کمتر. Destiny به نظرم واضح ترین نمونه اش تو همین نسل پیش بود.
پلتفرم PC هم کلا از این قضیه فارغ التحصیل شدن... کسی میدونه متای League of Legends چنده اصن؟ :D اینا ارلی اکسس میپرن تو شکم بازی ها... یه فاز خاصی دارن اصن :D

اینا تازه به غیر از این مشکله که ممکنه بازی به خاطر مشکلات پولیش، کمبود وقت و عرضه نابهنگام یهو متاش بکشه پایین.
این قدر نمونه از اینا هست (مخصوصا همین نسلی که گذشت)

مسئله اینه که آره متای بالا = کیفیت بالا
ولی نکته مقابلش اینه که متای پایین =/= کیفیت پایین
مخصوصا وقتی داریم در مورد حاشیه متای 70 تا 80 حرف میزنیم که کلی فاکتور توش دخیله

من منظورم استودیوهای اصلی سونی بودن که بودجه های بالا دارن Concrete Genie یا مثلا سکبوی و اینا بودجه بالایی ندارن استودیوهای تاپ سونی بازیاشون تقریبا توی یک سبک و سیاق شده! مقایسه کن با دوران PS3 که به نظرم بهترین نسل سونی بود از نظر بازی. حالا به این تاپیک ربطی نداره ولی مایکرو هم همین مشکل رو داره جوری که هرکدوم بازیایی میسازن که رقیب نمیسازه انگار دو تا کنسول دیگه رقیب هم نیستن و بیشتر مکمل هم شدن!

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Sobhan_23

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
بازی خوب و با کیفیت بساز مطمئن باش هم متای خوبی میگیری و هم طرفدارها همه جوره حمایتت میکنن
هیچ شرکتی حاضر نمیشه بودجه و امکانات در اختیار کسی بزاره که آخرش گند بزنه بعدش گریه کنه بگه کیفیت و متا مهم نیست

1618841076379.png
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
Days gone بازی عالی بود من روی پرو بازی کردم البته یک سال بعد از عرضه خوب پچ خورده بود و اپدیت های عظیم گرفت بوده منتهی سر بحث من با باگ نیست همه بازی ها باگ دارن و پچ میخوان هر نرم افزاری پچ میخواد.
خود بازی یک حس خوبی داشت اتمسفر موسیقی کارگردانی قوی اکت قوی گرافیک خارق العاده چه نور پردازیی هنوز جنگل های بارانی خیس و نمورش وقتی بنزین تموم میکردم و موتور رو ول میکردم تو سرازیری ها برام جذابن روی ps5میرم به ملاقاتش قطعا. نسخه کاملش رو دیجتالی تو تخفیفات خریدم.
اصلا یک حس درل واکینگ دد و تنهایی هاش رو داشت. شوتر قوی قابلیت های نبرد با دسته های عظیم چه به صورت اکشن و چه چیریکی کلا همه چی تمام بود.
اون منتقد ابله gamespotکه اومد نوشت این چرا با اون gfاش اینجور صحبت میکنه از الفاظ بد استفاده میکنن??طرف تو عمرش بایکر ندیده بود نمی دونست فرهنگ زندگیشون چیه واقعا خنده داره همه شدن منتقد.
Days goneیکی از underrated ترین بازی های نسل بود. بند استودیو تیم قدیمی کاریه هنوز وقتی اسمشون رو میخونم یاد مرحله پل سایفون فیلتر میافتم طرف داد میزد :لوگان رو پله!! منفجر کنید پل رو خیلی هیجان داشت بازی.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر