شایعه ریمیک نسخه اول The Last of Us برای پلی استیشن 5 توسط ناتی داگ در حال توسعه است

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
1617969696920.png
مطابق گزارش بلومبرگ به قلم جیسون شرایر، استدیوی Visual Arts Service Group سونی (VASG) که از بازوهای کمکی کمپانی برای توسعه بسیاری از عناوین بزرگ خود روی پلی استیشن بوده است، در اقدام برای خارج شدن از حالت بازوی کمکی بودن به سونی ایده ریمیک و گسترده تر کردن عنوان فوق العاده موفق سونی در سال 2013، The Last of Us روی پلی استیشن 5 را می دهد. این ایده طی گذر زمان توسط سونی آن چنان تحویل گرفته نشده و بودجه آن چنانی به VASG تعلق نمی گیرد. در نهایت نیز پروژه از دست این استدیو خارج شده و به خود ناتی داگ، سازنده بازی اصلی محول می شود. مطابق مصاحبه هایی که با هشت نفر از افراد این استدیو صورت گرفته (که نخواسته اند نام هایشان فاش شود) استدیوی VASG بعد از این قضیه تقریبا از هم پاشیده و اعضایش (به همراه Michael Mumbauer که رهبر استدیو است) متفرق یا به ادغام دیگر استدیوهای بزرگ دیگر درآمده اند.

در ادامه این گزارش نیز شرایر از دیگر اطلاعات داخلی سونی نظیر تمرکز فوق العاده بالای سونی روی استدیوها و عناوین بزرگتر و فاصله گرفتن کامل از عناوین Niche تر صحبت کرده. استدیوی Bend نیز در سال 2019 تلاش برای گرفتن گرین لیت برای توسعه دنباله ای روی عنوان اوپن ورلد خود Days Gone ایده های خود را به سونی ارائه می کند که با جواب منفی روبرو می شود. بنا به صحبت افرادی که در این رابطه مطلع بوده اند، علت این امر این بوده که علی رغم سودآوری Days Gone به علت دوره ساخت طولانی بازی و واکنش نه چندان مثبت منتقدان به این اثر، هنگام عرضه؛ ساخت دنباله بازی برای سونی چندان توجیه نداشته. در نتیجه Bend به دنبال توسعه عنوان جدیدی است و مراحل ساخت آن دو سال است که جلو می رود.

اطلاعات دیگر با جزئیات بیشتر را می توانید از لینک زیر مطالعه کنید
منبع: Sony’s Obsession With Blockbusters Is Stirring Unrest Within PlayStation Empire
 
آخرین ویرایش:

CAP\MortezA63

کاربر سایت
Mar 13, 2009
1,653
نام
MortezA
واقعا نمیدونم بازی که همین الان ریمسترش عالیه در حد خدااااا..!!! چه دلیلی داره ریمیک بخوان بسازن دوباره.؟ یه نسل با ریمستر تموم شد یه نسل با ریمیک میخواد شروع بشه.؟؟؟ اینهمه ای پی عالی داره خود سونی چرا سراغ اونها نمیره.؟ دو نسل قبل بازی Folklore روی ps3 بازی کردم هنوز رنگ بندی بازی تو یادمه..!!!عجب بازی بود خدایش..!! چه ایده باحالی داشت..!!!! چرا دنبال همچین بازیهای نمیره.؟؟؟؟ اینم مثل Capcom و Ubi گیر داده به اویل و اساسین.؟ اونهمه ای پی...!!!
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
دقیقا چی رو دارن ریمیک می کنن اینا؟
نسخه ریمسترش که رو ps4 اومد و هنوزم گرافیکش در حد ok هست و مکانیزماشم هنوز تو دنیای بازیها منسوخ نشده برا چی میخوان ریمیک کنن ؟؟

این عمو جیمی هیچی از گیم نمیدونه ... فقط شنیده بازیهایی مثه لست و گاو و اسپایدرمن و چند تا دیگه فروششون زیاده گفته هی ازشون ریمستر و ریمیک و فیلم و سریال و نوشابه انرژی زا و ماگ و ...... بسازین فروش بره فقط

اصلا نگرش ایشون به مجموعه سونی و بزرگان قدیمش نمیخوره

.
 
آخرین ویرایش:

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,229
نام
سروش

PlayStationStudios

کاربر سایت
Sep 16, 2020
849
دقیقا چی رو دارن ریمیک می کنن اینا؟
نسخه ریمسترش که رو ps4 اومد و هنوزم گرافیکش در حد ok هست و مکانیزماشم هنوز تو دنیای بازیها منسوخ نشده برا چی میخوان ریمیک کنن ؟؟

این عمو جیمی هیچی از گیم نمیدونه ... فقط شنیده بازیهایی مثه لست و گاو و اسپایدرمن و چند تا دیگه فروششون زیاده گفته هی ازشون ریمستر و ریمیک و فیلم و سریال و نوشابه انرژی زا و ماگ و ...... بسازین فروش بره فقط

اصلا نگرش ایشون به مجموعه سونی و بزرگان قدیمش نمیخوره

.
این یارو تو عمرش ده دقیقه گیم نزده هدفش هم فقط و فقط پول چاپی شک نکن پاش بیفته همین لست اینارو برای نینتندو ایکس باکسم میده میگه بذار رو اونام پول دربیاریم !
هیچ درکی نه از کنسول داره نه گیم نه هیچی 5 6 سال دیگه اثراتش رو یه عده که الان خودشونو به خواب زدن میبینن بعضی فنا سونی الان دقیقا منو یاد سال 2013 و 2014 و فنای ایکس باکس میندازن که اون زمان هم اونا میگفتن همه چی تحت کنترل و بعدش وضع فروش کنسول و سطح بازیاشون و ... دیدن و اون متعصباشون هنوز با وعده وعید میگذرونن !
اصلا وضع استودیو های سونی ببین
سانتا داره گاد بعدی میسازه
ناتی داگ آنچ بعدی
گوریلا هورایزون بعدی
ساکرپانچ طبق شایعات گوست بعدی
اینسومنیاک احتمالا رچت و اسپایدر بعدی !
یعنی همشون زدن تو خط شیر دوشی حتی خبری از یک ای پی جدید هم نیست احتمالا به زودی شاهد ریمیک گاد 2018 و لست 2 اینا هم خواهیم بود =)) و ریمیک بلادبورنم بعید نیست !
کلا این مدیریت جدید سونی هرچیزی که طی 4 نسل بنا شده رو تو چند سال آینده نابود میکنه و تنها هدفشون هم فقط و فقط اینه پول دربیارن کیفیت کار اهمیت به فرانچایز ساخت ای پی جدید اینا ذره ای براشون مهم نیست
 

Mazi_z

کاربر سایت
May 14, 2008
366
کم کم از نبود ایده خلاقانه داریم به جایی میرسیم که بازی امروز ریلیز میشه 2 سال بعد ریمستر میشه 4 سال بعد هم ریمیک میشه !! =))
بی خیال بابا حالا گفتن یه ریمستر یا ریمیک از بازی های 15 سال پیش یا 20 سال قبل خوبه و دوباره بازی رو خیلی ها میتونن بازی کنن رو دستگاه های جدید و این داستانا ولی دیگه بازی 6/7 سال قبل دیگه چه ریمیک اخه....ملت سرکارن به خدا از طرف این بازی سازها/
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
من نظرم رو درباره سیاست های لانچ سونی در نسل نهم در جایی گفته بودم و اگر کسی دوست داشت و قابل دونست میتونه بره صحبت هام رو بخونه

نظراتی درباره رویکرد انتشار بازی های لانچ سونی در نسل نهم نسبت به نسل هشتم.

جیم رایان تو سال 2020 اومده بود مصاحبه ای کرده بود و گفته بود که IP های جدید بسیار ریسکی و پر خطر هستن

در مصاحبه ای با GQ ، مدیرعامل Sony Interactive Entertainment ، جیم رایان اضهار نظری داشت و گفته بود که انتشار یک IP جدید، یعنی به معنای یک عنوان کاملاً جدید، به لطف هزینه های هنگفت مرتبط با چنین نسخه هایی ، اقدامی "بسیار پر خطر" است.

سونی در نسل هشتم ( اگر تعداد ای پی های جدید رو کم و زیاد میکنم حضور ذهن ندارم و آی پی های بزرگ رو دارم اشاره میکنم و در توضیحات کاری به نسخه های ریمیک و ریسمتر و ... ندارم ) the order 1886 رو در سال 2015 منتشر کرد که با شکست مواجه شد. عنوان Driveclub رو در سال 2015 منتشر کرد و با شکست مواجه شد. ( توضیحات کامل تر در رابطه با این بازی های اول نسل هشتم رو در لینک مقاله بالا برای دوستان گذاشتم )

بازی killzone shadow fall در زمان لانچ و سال 2013 منتشر شد و این هم شکست خورد.

یعنی سه IP اول نسل با شکست مواجه شدن !!! ( حالا مقایسه کنید با بازی های لانچ اول نسل نهمی سونی و واقعا اول نسل کدوم بهتر کار کردن ؟ نسل هشتم ؟ یا نسل نهم ؟ )


بعد خبر آن چنانی از IP های جدید نبود، تا این که بازی horizon zero dawn منتشر شد و موفقیت بسیار بزرگی رو تونست این بازی کسب کنه. همین طور دوستان حواسشون باشه که Guerrilla Games یه آی پی کاملا جدید قبل این بازی هم در دست توسعه داشت که نیمه کاره موند و مورد قبول مدیران وقت اون زمان سونی قرار نگرفت. یعنی به عبارتی همین بازی کنسل شده هم کلی هزینه باید رو دستشون گذاشته باشه.

سر آخر در اواخر نسل باز هم سر و کله IP های جدید پیدا شد .

همین طور بازی Days Gone در سال 2019 که فروش خوبی داشت. ولی از نظر متا و منتقدین با چالش هایی روبرو بود بازی Ghost of Tsushima که در سال 2020 منتشر شد و موفقیت بسیار بزرگی این بازی داشت.

بازی Dreams در سال 2020 که بازی موفقی بود ولی کلا از سوی سونی در بازار یابی مورد حمایت قرار نگرفت.

این موارد اشاره شد ( اگر بازی IP بزرگ دیگه ای بوده که من حضور ذهن نداشتم اشاره کنید خودتون ) یعنی آی پی های جدید بلاک باستر و پر هزینه ای که سونی در نسل هشتم منتشر کرد . آی پی های جدیدی که در اول نسل هشتم منتشر کردن به صورت کلی شکست خوردن و ترکشش به بسته شدن Evolution Studios هم رسید و خبر بسیار بدی برای طرفداران این استودیو و بازی هایی که منتشر میکرد بود.

بازی GOD OF WAR 2018 هم یادم اومد و به نوعی این آی پی هم جدید بوده و بازسازی اساسی بر روی این آی پی صورت گرفت که موفقیتی بسیار بزرگ برای سونی در بر داشت.

مابقی آی پی های جدید رفتن از اواسط نسل هشتم به بعد که همگی موفق بودن. منطق شما چی میگه ؟ آی پی های جدید این اول نسل مثلا منتشر بشن ؟! بعد کنسول هم که هنوز به میزان فروشی نرسیده که جواب گوی فروش آی پی های جدید باشه و کنسول ها باید تو خونه اکثر طرفداران سونی و گیمر ها بیاد تا بعد آی پی های جدید به فروش برن و اگر موفق بودن به سود آوری برسن.

کلا ساخت آی پی های جدید پر ریسک هستش ولی جیم رایان مشخصه آدم محافظه کاری هستش. باید عملکرد این شخص رو مدتی صبر کرد و دید. اگر این شخص نتونست آی پی های جددید رو از وسط نسل نهم به بعد رو کنه حداقل از دید من نوعی میتونم بگم که عملکرد جیم رایان خوب نبوده و فقط افتاده به شیر دوشی آی پی های گذشته و میخواد رو همونا کار کنه. اگر این شد، بله اون وقت میتونیم بگیم جیم رایان مدیر لایقی در این زمینه حداقل نبوده.

فعلا که پلی استیشن 5 در لانچ به شدت موفق عمل کرده و بازی های انحصاری بسیار خوبی رو موقع لانچ داشته. از این نظر نمیشه ایرادی فعلا ( اشاره کردم فعلا ) به جیم رایان و هرمان هالست و تیم مدیریتی سونی گرفت. کنسولی هم که ساختن کنسول قدرتمند همراه با کنترلر مدرن و به طور کنسول نسل نهمی بوده و فعلا موفق عمل کرده.

درباره آی پی های جدید هم خبر هایی به گوش میرسه که سانتا مونیکا داره رو آی پی جدیدی در کنار ساخت گاد اف وار کار میکنه. همین طور گوریلا گیمز هم میگن داره در کنار هورایزون بر روی یه نسخه ریمیک و یا یک آی پی جدید کار میکنه. استودیوی بند هم داره روی یه آی پی جدید کار میکنه. ناتی داگ هم گفته شده داره روی یه آی پی جدید کار میکنه در کنار ساخت ریمیک TLOU ( که البته من خودم هم به ساخت نسخه ریمیک این بازی انتقاد دارم و اصلا نیازی به این کار نبود چنین وقت و هزینه ای سر ریمیک این نسخه هدر بره !!! )

باقی استودیو های سونی و ... مشخص نیست دارن چی کار میکنن و زمان باید بگذره تا نتیجه کار های جیم رایان و هرمان هالست رو ببینیم. هرمان هالست هم با مدیریت قدرتمندش سر ساخت بازی Horizon Zero Dawn واقعا تونست استودیو گوریلا رو نجات بده و از تعطیل شدن این استودیو جلو گیری کنه.

در آخر این رو بگم جیم رایان از پر ریسک بودن آی پی های جدید گفت. بله ای پی های جدید پر ریسک هستن ولی به این نکته هم باید اشاره میکرد که درسته که آی پی های جدید توسعه و تولید و هزینه و ... زیادی و گرفتاری های زیادی با خودش به همراه داره ولی اگر موفق بشن میتونن برند مورد نظر رو چندین پله جلو سوق بدن و سرمایه گذاری ها و استراتژی های این شرکت به وضوح منجر به بازدهی این ریسک شده و بازی های جدید برای سونی تونستن به نماد این کنسول تبدیل بشن.

کلا این حقیقت رو باید قبول کرد که ریسک پذیری تمامی کمپانی ها در نسل هشتم نسبت به نسل هفتم به قبل به شدت پایین اومده. اصلا نمیشه کتمانش کرد. وقتی هم بازی های آنلاین پر رونق شدن، به طبع خب بخش بزرگی از سیاست و بودجه کمپانی ها رفت به سمت و سوی بازی های آنلاین. اگر نسبت دهی کنیم سونی واقعا نسل هشتم تونست نجات بده صنعت گیم رو در بخش بازی های داستانی ( در کنار یه سری استودیوهای مستقل دیگه .... ) درسته تو بازی های اول شخص و ماشینی پر کار نبودن ولی به صورت کلی تونستن تو باقی سبک ها صنعت گیم رو نجات بدن. اون GOD Of War 2108 کوری بارلوگ واقعا صنعت گیم رو نجات داد تو بخش بازی های داستانی و موج بعدی بازی ها مثل Horizon Zero Dawn و Ghost of Tsushima و .. بماند ( روی صحبتم بیشتر در این گفته هام، آی پی های جدید هستن )

من خودم به شخصه فعلا هیچ نظری درباره جیم رایان و هرمان هالست و تیم مدیریتی سونی در نسل نهم ندارم. تا بدین جای کار که خوب کار کردن و عملکردشون موفقیت آمیز بوده و حالا یه سری میگن این موفقیت اول نسل نهم رو باید مدیون شان لیدن باشیم و یه سری هم میگن نه و جیم رایان و هرمان هالست در این موفقیت سهیم بودن.

زمان همه چیز رو به ما نشون میده و فقط کمی باید صبر کرد و میدونم دیدگاه ها به شدت در این زمینه متفاوت هستش و خیلی از طرفداران سونی دوست دارن اون سونی رو ببینن که در نسل ششم کار میکرد. ولی این نکته رو چه دوست داشته باشیم و چه نه زمانه عوض شده و اگر یک بازی بلاک باستر پر هزینه شکست بخوره امکان داره منجر به تعطیلی استودیوی مربوطه بشه. چیزی که واقعا در نسل ششم این گونه نبود و اگر بازی های بزرگی هم شکست میخوردن تا این حد افراطی مثل نسل هشتم به بعد منجر به سقوط کمپانی و استودیوی مربوطه نمیشد. البته حرص و طمع کمپانی های امروزی هم نسبت به گذشته بیشتر شده و این داستان جنبه های دیگری هم داره !

اینا یه سری درصد هایی که به صورت زنجیر وار در کنار هم قرار میگیرن و سیاست های کمپانی ها رو در نسل های اخیر نشون میدن وگرنه اون بخش مثبت داستان کیه که ندونه همون قدر که ساخت و هزینه بازی های بلاک باستر زیاد شده در کنار سود آوری کمپانی ها هم به شدت زیاد شده . قشر مخاطب گیمر نسبت به نسل های گذشته در سراسر جهان بیشتر شده و همین طور بازی های آنلاین هم تونستن برای کمپانی ها به شدت سود آور باشن و صد البته همین ایکس باکس نتورک و PSN و کلی موارد دیگه تونسته برای سونی و مایکروسافت و .... سود آور باشه.

شما اگر پای منبر مدیران کمپانی ها و ... بخواین سر صحبت هاشون بشینین همیشه دارن ناله میکنن و جنبه های منفی داستان رو برای گیمر ها شرح میدن ولی وقتی روی دیگر سکه رو نگاهی بهش میندازیم داستان انقدر هم تیره و تار نیست. صنعت گیم به شدت وسعتش زیاد شده و سرمایه گذاری های زیادی روش از طریق تجار و اسپانسر ها و ... صورت گرفته و این داره به معنای ناب کلمه نشون میده که صنعت گیم در کنار ضرر و زیان و آن روی سکه سود آوری های گسترده ای برای کمپانی ها در بر داشته.
 
آخرین ویرایش:

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,091
نام
MohammadAli
این موارد اشاره شد ( اگر بازی IP بزرگ دیگه ای بوده که من حضور ذهن نداشتم اشاره کنید خودتون ) یعنی آی پی های جدید بلاک باستر و پر هزینه ای که سونی در نسل هشتم منتشر کرد . آی پی های جدیدی که در اول نسل هشتم منتشر کردن به صورت کلی شکست خوردن و ترکشش به بسته شدن Evolution Studios هم رسید و خبر بسیار بدی برای طرفداران این استودیو و بازی هایی که منتشر میکرد بود.
متاسفانه نمیخاید قبول کنید که Drive Club و The Order 1886 بازی های خوبی نبودن و ربطش دادید به زمان انتشار و اوایل نسل بودن. شدیدا ناقص بودن درایور کلاب از لحاظ محتوا و همچنین گیم‌پلی ۶ ساعته اسکریپت‌شده‌ی اردر ۶۰ دلاری با ریپلی ولیو بسیار کم تقصیر زمان انتشارشون نیست. این بازیا هر موقع با اون وضعیت لانچ‌اشون عرضه میشدن شکست میخوردن.

چیز دیگه‌ای هم که برام عجیبه اینه که تو این متن بارها و بارها مفاهیم تکراری رو با الفاظ مختلف گفتید. به نظرم کل این متن میتونست در ۳ خط خلاصه شه بجای طومارنویسی بی‌هدف.
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
متاسفانه نمیخاید قبول کنید که Drive Club و The Order 1886 بازی های خوبی نبودن و ربطش دادید به زمان انتشار و اوایل نسل بودن. شدیدا ناقص بودن درایور کلاب از لحاظ محتوا و همچنین گیم‌پلی ۶ ساعته اسکریپت‌شده‌ی اردر ۶۰ دلاری با ریپلی ولیو بسیار کم تقصیر زمان انتشارشون نیست. این بازیا هر موقع با اون وضعیت لانچ‌اشون عرضه میشدن شکست میخوردن.

چیز دیگه‌ای هم که برام عجیبه اینه که تو این متن بارها و بارها مفاهیم تکراری رو با الفاظ مختلف گفتید. به نظرم کل این متن میتونست در ۳ خط خلاصه شه بجای طومارنویسی بی‌هدف.

خب بازی های خوبی نبودن دیگه ! کی گفت بازی های خوبی بودن ؟!

البته درایو کلاب بعد از آپدیت ها و به خصوص اضافه شدن آپدیت آب و هوای داینامیک و بخش کریر و ... بازی خوبی شد. ولی دیگه کار از کار گذشته بود و بازی زمانی که منتشر شد بازی خوبی نبود و نمرات و متای خوبی هم نگرفت.

ربط دادن به زمان انتشار هم، دقیقا ربط داره . وقتی سونی فشار آورد به سازندگان درایو کلاب و سازنده مجبور شد بازی رو نصفه نیمه بده بیرون خب معلومه به زمان انتشار ربط داره .

اوردر هم داستانش متفاوته تا حدودی و به جر گرافیک فوق العادش، کلیت اون بازی بد بود و این بازی هم اگر میخواست یه بازی بزرگ از هر لحاظ تبدیل بشه باید بازسازی روش صورت میگرفت و میرفت و زمان انتشارش هم چند سالی دیرتر عرضه میشد .
 
آخرین ویرایش:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,712
ربط دادن به زمان انتشار هم، دقیقا ربط داره . وقتی سونی فشار آورد به سازندگان درایو کلاب و سازنده مجبور شد بازی رو نصفه نیمه بده بیرون خب معلومه به زمان انتشار ربط داره .
فکر کنم شما خودت میدونی طومارهایی که می نویسی رو کسی کامل نمیخونه برای همین به راحتی حرفتو عوض میکنی.
تو کامنت قبلی علت اصلی عدم موفقیت این دوبازی رو "ریسک" کردن سونی و "تعداد کم ps4 های فروخته شده" اعلام کردی.
الان یهویی متوجه شدی سونی فشار آورده؟
یه نگاهی به لانچ تایتل های ps4 بندازید بد نیست. بعضی هاشون هم روی ps4 فروش خوبی داشتن. پس ربطی به تعداد ps4 ها نداره.
تو همون ماه عرضه درایو کلاب عناوینی مثل The Evil Within و Alien: Isolation عرضه شدن. هیچکدوم هم ناقص نبودن!
چندین بازی خوب دیگه هم قبل یا در نزدیکی تاریخ انتشار the order اومدن. که بعضی هاشون هم new ip بودن و روی ps4 هم فروش خوبی داشتن.
درایو کلاب اگر تا 10 سال دیگه هم آپدیت میشد، از یک ریسینگ متوسط پا فراتر نمیزاشت. بازی رو رسمن نیمه تمام عرضه کرده بودن. بعد شما توقع داشتی بفروشه؟
the order هم که چیزی در موردش نگیم بهتره. کلن یه کات سین بود که توش میشد یه مقدار تعامل کرد.
علت کم فروش بودن این دو بازی هیچ ارتباطی به ریسک کردن سونی و تعداد ps4 های فروخته شده نداره. این دوتا بازی بد بودن در نتیجه تو مارکت هم موفق عمل نکردن. به همین راحتی.
در ضمن تعصب هم چیز بدیه.
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,224
مسیر و داستان شماره دوم به قدری زیاد دستخوش تغییرات شد که احساس می کنم خود استدیو هم سر در گم شده نمی دونه برای نسخه سوم باید چیکار کنه و با این کار می خوان کمی زمان بخرن شایدم نسخه ی سوم(بدون شماره) قراره ادامه ی نسخه ی دوم نباشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر