25 سال شرارت در اقامتگاه شیطان: ده شخصیت منفی برتر سری Resident Evil

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
1615885126458.png


در بیش از 25 سالی که از حیات سری Resident Evil می گذرد، این مجموعه تاثیر زیادی بر روی صنعت گیم گذاشته ‌است. سری بازی که به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین فرانچایز شرکت کپکام شناخته می شود و خالقش یعنی شینجی میکامی با خلق این مجموعه، تبدیل به یکی از بزرگترین بازیسازان تاریخ شد.

در طول این سال‌ها، فرانچایز Resident Evil شخصیت‌های مهمی را به دنیای بازی‌ها معرفی کرده است که بعضی از آن‌ها به مرور زمان جزء بهترین شخصیت‌های تاریخ دنیای بازی شدند. در مطلب پیش رو قصد داریم به مناسبت 25 سالگی این سری بازی، نگاهی به شخصیت های منفی و ماندگار این مجموعه بیندازیم.




199526


James Marcus از Resident Evil Zero

هر چند نمیتوان منکر نقش اسپنسر در آغاز حوادث سری رزیدنت ایول شد ، ولی جیمز مارکوس به مراتب شخصیت مهم تری است. زیرا او آغازگر فاجعه ی شهر راکون سیتی است(با پخش کردن ویروس T) و خالق مهم ترین ویروس مجموعه ی رزیدنت ایول یعنی ویروس T نیز به شمار می آید.هر چند او به دستور اسپنسر و توسط ویلیام برکین و البرت وسکر کشته شد، اما این پایان راه برای این شخصیت نبود.

جسد او از زالوهایی که برای ازمایش بر روی ویروس مادر جهت تولید ویروس T استفاده می شد، آلوده شد و پس از مدتی او دوباره احیاء شد . مارکوس پس از احیاء شدن مجدد، با حس انتقام‌جویی به زندگی بازگشت. او مقدار زیادی از زالو‌های آلوده به ویروس تی را به داخل یک قطار انداخت و باعث شد تا کارگران قطار به آن آلوده شوند.هر چند او در عنوان رزیدنت ایول زیرو توسط بیلی کوئن و ربکا چمبرز کشته می شود، اما به هدفش(نابودی شرکت امبرلا) رسید.




199521


Albert Wesker از Resident Evil

البرت وسکر نه فقط یکی از بهترین شخصیت های منفی سری رزیدنت ایول به حساب می آید،بلکه او یکی از برترین کرکترهای منفی هنر هشتم است. هر چند بهترین و به یادماندنی ترین حضور این شخصیت برجسته به قسمت پنجم سری بر می گردد، اما حضورش در قسمت اول و آن پیچش داستانی(خیانت به همه ی اعضای استارز) مشهور ، او را بر سر زبان ها انداخت. آلبرت وسکر یکی از دو کودکی(به همراه الکس وسکر) بود که در پروژه کودکان وسکر، جان سالم به در برد.پروژه کودکان وسکر، یک پروژه ژنتیکی بود که توسط اسپنسر طراحی شد و هدفش توسعه نژاد برتر انسان بود.

او فردی حیله گر و تشنه ی قدرت بود و قصد داشت جهان را از بین ببرد و بعد از ان همانند یک خدا، بر بازماندگان فرمانروایی کند.برای رسیدن به این هدف، او با شرکت ترایسل وارد همکاری شده بود.شرکتی که همانند شرکت امربلا در توسعه ی سلاح های بیولوژیکی فعال بود.وسکر ایده های خود را به اکسلا جیونه(رییس ترایسل در افریقا) داد و در نهایت موفق شد ویروسی به اسم "اوروبورس" خلق کند.این همان ویروسی بود که وسکر می خواست به هدفش(حکمرانی بر جهان همانند یک خدا) برسد.با این همه اما، او در این کار موفق نشد و نقشه هایش توسط کریس ردفیلد و شوا الومار خراب شد.




199527


William Birkin از Resident Evil 2

او همانند استاد خلفش یعنی جیمز مارکوس، یکی از مهم ترین و بهترین شخصیت های منفی سری رزیدنت ایول به حساب می آید. خالق ویروس G و بهترین دوست جناب آلبرت وسکر! در راس حوادث رزیدنت ایول 2 قرار داشت.برکین قصد داشت با ویروس G را با ارتش آمریکا معامله کند، اما شرکت امربلا با توجه به جاسوس هایی که در ارتش امریکا داشت، متوجه این موضوع شد و گروهی را تحت عنوان USS به رهبری هانک برای دریافت ویروس فرستاد.اما او از دادن ویروس امتناع کرد و توسط هانک زخمی شد.ویلیام ویروس را به خودش تزریق کرد و تبدیل به یک هیولا شد.هیولایی که با عنوان G شناخته می شود.



199529


Alfred Ashford از Resident Evil Code Veronica

یکی از بهترین عناوین سری رزیدنت ایول بدون هیچ شک و تردیدی عنوان رزیدنت ایول کد : ورونیکا است.بازی که تمام عناصر یک بازی ترسناک بقای خوش ساخت را دارا بود و بسیار خوش درخشید.این بازی، داستان قدرتمند و شخصیت های منفی به یادماندنی دارد. یکی از این شخصیت ها، آلفرد اشفورد صاحب Rockfort Island است.او و خواهرش به طور ازمایشگاهی و با کلون کردن DNA جدشان یعنی ورونیکا اشفورد، توسط پدرشان الکساندراشفورد خلق شدند.

هدف الکساندر از این کار این بود که فرزاندانی با هوش بالا از این خاندان به وجود بیایند.با این وجود الفرد از نظر هوش کاملا معمولی بود و بیشتر علاقه مند به مباحث نظامی بود، در حالی که خواهر او یک نابغه بود.این دو به شدت عاشق هم بودند و رابطه ی خوبی با هم داشتند. تا زمانی که خواهرش مجبور شد برای ازمایش ویروس ورونیکا به مدت 15 سال درون یک محفظه ی انجماد قرار بگیرو. آلفرد که حالا تنها بود و دچار افسردگی شده بود مدت زمان زیادی را بدین شکل سپری کرد.او پس از یک سری اتفاقات دنباله دار توسط استیو و کلیر ردفیلد کشته می شود. اما قبل از مرگش، از نیرویش استفاده کرد تا خواهرش را برای انتقام‌جویی، بیدار کند.




199528


Alexia Ashford از Resident Evil Code Veronica

الکسیا اشفورد یکی دیگر از کرکتر‌های جذاب بازی Resident Evil Code Veronica است.او در سن 10 سالگی از دانشگاهی در انگلستان فازغ التحصیل شد و سپس به عنوان محقق ارشد در شرکت امبرلا مشغول به فعالیت شد.الکسیا پس از ترکیب ویروس مادر با بقایای ویروس باستانی در مورچه های ملکه،ویروسی جدید به اسم ویروس تی رورونیکا خلق کرد.

الکسیا در هنگام تحقیق بر روی ویروسش، اشکالاتی را در آن دید.او برای رفع این اشکال به هنگام مطالعه متوجه شد که با کاهش دما می‌تواند جلوی سرعت رشد باکتری ها را بگیرد تا این باکتری ها به بافت های او اسیب نزنند ، اما فرایند کامل این اتفاق ۱۵ سال طول می‌کشد. بدین ترتیب او خود را وارد یک محفظه انجماد کرد و از الفرد خواست تا پس از 15 سال او را از محفظه خارج کند.در نهایت او بعد از 15 سال از محفظه خارج می شود و به دنبال انتقام برادرش می رود.اما سرانجام توسط کریس ردفیلد کشته می شود.




199522


Ramon Salazar از Resident Evil 4
هر چند سدلر مهم ترین شخصیت منفی عنوان رزیدنت ایول 4 شناخته میشود، اما نباید فراموش کرد کسی که انگل لاس پلاگاس را در اختیار او گذاشت رامون سالازار بود.در واقع سالیان دور اجداد رامون سالازار انگل لاس پلاگاس را در معبری در زیر قلعه مخفی می کنند.سدلر موفق می شود رامون سالازار را متقاعد کند تا از این انگل استفاده کنند.او به سالازر می گوید که این عمل اجدادش یک گناه است!

همزمان با پخش شدن انگل در منطقه، سالازار نیز انگل لاس پلاگاس را تزریق میکند که باعث می شود او بر موجوداتی که در قلعه بودند کنترل داشته باشند. ظاهر عجیب ، دیالوگ های جالب و کنش و واکنش هایی که با شخصیت برجسته ی سری رزیدنت یعنی لئون اس کندی دارد، او را تبدیل به یکی از بهترین شخصیت های منفی سری رزیدنت ایول می کند.



199578


Jack Krauser از Resident Evil 4

اگر از هر بازیبازی بپرسید پنج مبارزه تک به تک به یادماندنی را در هنر هشتم نام ببر قطعا مبارزه ی دیدنی جک کراوزر و لئون اس کندی در بین آن ها خواهد بود.این شخصیت منفی اما دوست داشتنی، به عنوان یک مامور دو جانبه، پیرو سدلر در فرقه مذهبی لوس ایلامینادوس حضور داشت و از طرفی به عنوان مامور مخفی البرت وسکر فعالیت می‌کرد. اما قبل از آن جک یک سرباز در ارتش بود و از جنگیدن لذت می‌برد. بعد از ترک کردن ارتش او سعی کرد تا به نیروهای ویژه آمریکا بپیوندد و در آن‌جا با لئون همکار شد. بعدها در سال ۲۰۰۲ او برای خود یک مرگ ساختگی در یک تصادف رقم زد زیرا وسکر‍ به او پیشنهاد همکاری داده بود. وسکر به او قول اعطای قدرت داده بود و او قبول کرد تا به عنوان جاسوس برای وسکر کار کند.

او به اسپانیا می رود و با بدست اوردن اعتماد سدلر(اعتماد سدلر را با دزدیدن دختر رییس جمهور امریکا اثبات می کند) نمونه ای از انگل را بدست می اورد.اما او انگل را به وسکر نمی دهد و بر روی خودش استفاده می کند که باعث می شود قدرت های ویژه ای بدست اورد.کراوزر با ایدا نیز دیدار می کند اما حاضر نیست با او همکاری کند.در نهایت با دوست قدیمی خود یعنی لئون روبرو می شود و طی یک مبارزه دیدنی و نفس گیر زخمی می شود و در پایان هم توسط ایدا کشته می شود.




199523


Osmund Saddler از Resident Evil 4

سدلر را میتوان متفاوت ترین شخصیت منفی سری رزیدنت ایول نامید.این شخصیت یک تفاوت برزگ با بقیه ی شخصیت های لیست دارد و آن مذهبی بودنش است. رهبر مذهبی لوس ایلامینادوس به دنبال حکمرانی و اشاعه ی قدرتش در جهان بود.به همین دلیل به دنبال استفاده از انگلی به اسم لاس پلاگاس بود.انگلی که در صورت وارد شدن به بدن،ذهن قربانی را کنترل می کرد.

سدلر بعد از پیدا کردن انگل به سراغ هدف نهایی اش(کسب قدرت و حکمرانی بر جهان که او برای محقق شدن این امر،باید امریکا را به عنوان یک تهدید از بین میبرد) رفت و به همین دلیل اقدامی ترتیب داد تا در آن دختر رئیس جمهور آمریکا را بدزدند و او را به انگل لاس پلاگاس آلوده کنند تا از طریق او، این انگل به پدرش منتقل شود. با این اقدام ،حالا او می‌توانست رئيس جمهور را مانند یک عروسک خیمه‌شب بازی کنترل کند و امریکا را از بین ببرد.با این حال سدلر در رسیدن به هدفش ناکام ماند و نقشه های شومش به هدف نرسید.




199525


Alex Wesker از Resident Evil Revelations 2

هر چند الکس وسکرحضوری طولانی مدت در سری بازی رزیدنت ایول ندارد، اما قطعا همان تنها حضورش در عنوان Resident Evil Revelations 2 به یادماندنی است.الکس وسکر نیز همانند آلبرت وسکر تحت تاثیر عقاید آزول اسپنسر که نژاد برتر را می ستود قرار گرفت و سعی بر پاک سازی افراد ضعیف از روی زمین داشت. اما او ازساخته ی دست خودش استفاده کرد: تی-فوبوس.

بدین جهت او عازم جزیره ای به نام سوشستووانیک شد و در رزیدنت اویل:رولیشن 2 شاهد آزمایش های وسکر بودیم که میخواست نژاد برتر و ابر انسان را بسازد تا به هدف شوم خود و پیشینیانش برسد.هدف از ساخت فوبوس را میتوان انتخاب قویترین موجودات دانست. وسکر با این آزمایش میخواست پی ببرد که چه کسانی تاب تحمل فوبوس را دارند و شکست نمیخوردند.کسانی که شکست میخوردند ، خب تبدیل به هیولایی بی ارزش میشدند و تا آخرعمرنیز درمانی برای آنان وجود نداشت، اما کسانی که مقاومت میکردند از دید وسکر همان نژاد برتر بودند که باید بر زمین حکم میراندند.

اما اگر از اهداف شیطانی او بگذریم، نکات جالبی را میتوان درشخصیت او دید. او برخلاف البرت وسکر،نسبت به کارمندان و مردم جزیره رفتار محترمانه دارد و مثل البرت وسکر رفتار تحقیر امیز و سبک با همکاران خود ندارد(به عنوان نمونه میتوان به رفتار البرت وسکر با اکسلا اشاره کرد!). الکس علاقه ی شدیدی به مطالعه دارد و شیفته ی اثار فرانتس کافکا است و در طول بازی از او می گوید! علاوه بر این ویروس شناس بسیار ماهری است و به همین دلیل در شرکت امبرلا مقام بالایی بدست اورد.بسیار باهوش است و تنها البرت وسکر میتواند با او رقابت کند.در پایان عنوان رزیدنت ایول رولیشنز 2 مشخص می ود که ذهن او به جسم ناتالیا منتقل شده است.با این حساب باید صبر کرد و دید او در بازگشت احتمالیش چه خوابی برای ما و شخصیت های عزیز سری رزیدنت اویل دیده است!




199524


Eveline از Resident Evil 7

با انتشار بازی رزیدنت اویل 7، این مجموعه ثابت کرد که داشتن شخصیت های منفی به یادماندنی یکی از امضاهای این سری بازی محبوب است.شخصیت منفی قسمت هفتم یعنی Eveline، با گونه ای قارچی به اسم مولد آلوده شده بود.این گونه توسط Connections، یکی از رقیبان Umbrella ساخته شده بود و به اولین اجازه می داد تا ذهن ها را کنترل کند و آن ها را تحت سیطره ی خود دراورد.

بدین ترتیب با همین قدرتی(او ذهن میا را تحت کنترل میگیرد و به همسرش ایتن پیام میدهد تا به دنبال او بیاید تا او را هم الوده کند) که اولین پیدا می کند حوادث هولناک قسمت هفتم شکل می گیرد.اما نکته ای که باید بدان توجه کرد و باعث می شود که او متمایز باشد، هدفش از تسخیر ذهن افراد است.او به دنبال حکم رانی بر جهان یا ساخت نژاد برتر نیست! هدف اولین تشکیل خانواده است.او تمام مدت به عنوان یک فرد مورد ازمایش در قرنطینه بوده است و از این رو عشق و محبت را تجربه نکرده است.
 
آخرین ویرایش:

akbar.wesker

کاربر سایت
Nov 23, 2012
219
نام
اکبر
ممنون بهزاد .. مثل همیشه عالی بود
نه تنها بهترین شخصصیت منفی در سری بلکه بهترین در کل بازی های تاریخ... فقط و فقط آلبرت وسکر کبیر.. که هنوزم اعتقاد دارم هنوز زنده است و مرگشو هیچ وقت قبول نمیکنم
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,147
از بین انتاگونیست های جدیدی که بعد از البرت وسکر توی سری اومدند، بنظرم الکس از همه پتانسیل بهتری برای تبدیل شدن به البرت دوم داشت. مخصوصا با مقدمه ای که براش توی دی ال سی RE5 ساخته بودند. حیف که به داستان و شخصیتش درست نپرداختند و بر خلاف البرت شخصیت خیلی ضعیف و غیر منسجمی داشت. با این وجود چون از نظر تکنیکی هنوز زنده هست، میشه داستانش رو ادامه داد و به احتمال زیاد این اتفاق هم میافته. اما خب هیچوقت مثل البرت نمیشه.

به شخصه از شخصیتی مثل Svetlana Belikova از دمنیشن خیلی بیشتر از الکس خوشم اومد. چون انتاگونیست خیلی جسور و خوبی بود و کلا شخصیت پردازی جالبی داشت. مخصوصا وقتی میفهمی توی رمان فیلم در مورد بک استوری و گذشته اش خیلی بیشتر توضیح داده شده. امیدوارم انتاگونیست های RE8 هم مثل بانو دیمیترسکو شخصیت پردازی جالبی داشته باشند.
 

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
سازندگان مجموعه بازیهای رزیدنت اویل تا قسمت ششم همیشه سعی داشتن تا شخصیت پردازی خوبی هم برای شخصیت های خوب داستان و هم برای شخصیت های بد داستان انجام بدن که خب در خیلی از موارد تونستن به بهترین شکل ممکن این کار را انجام بدن اما بعضی از شخصیت های خوب و بد داستان بازی رزیدنت اویل چنان زیبا و عمیق شخصیت پردازی شده بودن که دیگه نمونه اشون در هیچ کجای دنیای بازیهای دیجیتالی تکرار نشد ، مثلا شخصیت پردازی شخصیت خوبی چون جیل ولنتاین در بازیهای اویل یک و ریمیک اویل یک و اویل سه چنان خوب و هماهنگ و عمیق کار شده بود که بازیکن در زمان بازی کردن تمام وجودش غرق در ارتباط با شخصیت بازی میشد .

اما درباره موضوع اصلی تاپیک یعنی شخصیت های منفی مجموعه بازیهای رزیدنت اویل باید بگم که آلبرت وسکر بهترین شخصیت پردازی را داشت و بهترین قسمت هم برای شخصیت سازی ایشون رزیدنت اویل پنج بود ، ما با بازی اویل یک با ایشون آشنا شدیم در ابتدای بازی اویل یک به عنوان دوست و در انتهای بازی به عنوان یک خیانتکار و در ادامه مجموعه حوادث داستان رزیدنت اویل سرگذشت ایشون به شکلی رقم خورد که تبدیل شدن به دشمن شماره یک نه تنها همکاران قدیمیش بلکه همه مردم معمولی دنیا ، تمام مدتی که آلبرت وسکر زنده بود شوق مبارزه برای نجات دنیا به بالاترین حد خودش میرسید و حتی لذت مبارزه با بقیه شخصیت های منفی مجموعه هم با بودن ایشون بیشتر میشد ولی به هر حال بازی رزیدنت اویل در کنار تمام دستاورد هایی که داشت شخصیت پردازی درست و عمیق را هم به دنیای بازیها اضافه کرد .​

A W and J V - R E R.jpg
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
این که وسکر از همه شخصیت های منفی اویل بهتره هیچ شکی نیست
ولی جک کراوزر هم واقعا ترسناک و خطرناکه

اما هیچ وقت ویلیام برکین رو نمیتونم به عنوان شخصیت منفی قبول کنم و بنظرم یه شخصیت عادی بود که قربانی خواسته های آمبرلا شد
حتی دقت کنین وقتی به هیولا هم تبدیل میشه باز یه مقدار انسانیت تو وجودش هست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر