مایکروسافت: میتوانستیم از فرکانس متغیر استفاده کنیم اما علاقه‌ای به اعداد ترافلاپس نداریم

WonderMahdi

کاربر سایت
Mar 21, 2020
609
نام
مهدی قربان‌زاده
بیشتر از چهار ماه تا عرضه کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت باقی مانده است و همه میخواهیم بدانیم که طرح کدام شرکت موفق‌تر خواهد بود.

کنسول Xbox Series X


در حالیکه مایکروسافت تصمیم گرفته است تا ایکس باکس سری اکس را در فرکانس ثابت نگه دارد، سونی به استفاده از فرکانس‌های متغیر برای GPU و CPU روی آورد و کنسول پلی استیشن 5 را با قدرت 10.28 ترافلاپس معرفی کرد که به گفته متخصصان در بهترین حالت ممکن این قدرت را خواهیم دید. حالا جیسون رونالد در مصاحبه‌ای با سایت اسپانیایی Xataka گفته است که مایکروسافت هم میتوانسته از همین روش استفاده کند تا به یک عدد ترافلاپس بیشتر برسد اما این حرکت، کار را برای بازی‌سازان سخت می‌کرده است:
ما به جای اینکه به دنبال شکار یکسری اعداد و رکورد باشیم، بر روی بهینه‌سازی تجربه توسعه‌دهندگان تمرکز می‌کنیم تا بتوانند بهترین تجربه ممکن به بازیکنان تحویل بدهند. ما همیشه درباره عملکرد ثابت و پایدار صحبت کرده‌ایم.
ما میتوانستیم از فرکانس‌های متغیر استفاده کنیم ولی واقعیت این است که بهینه‌سازی بازی‌ها برای توسعه‌دهندگان سخت‌تر میشد اگرچه به ما اجازه می‌داد به عدد ترافلاپس بیشتری برسیم ولی این چیز مهمی نیست. تجربه بازی که توسعه‌دهندگان می‌سازند، مهم است.
آقای رونالد در ادامه گفت سرعت I/O کنسول ایکس باکس سری اکس ( که کمتر از کنسول پلی استیشن 5 است) تمام داستان را نمی‌گوید:
این چیزها فراتر از عددهایی هستند که ما شاید به اشتراک می‌گذاریم و شاید نگذاریم. Sampler Feedback Streaming به ما اجازه میدهد تا تکسچرها را بارگذاری کنیم و درایو SSD به عنوان یک مموری عمل می‌کند تا به مموری خود دستگاه اضافه شود.
همچنین ما یک API جدید به نام Direct Storage داریم که به ما دسترسی بهتری به NVMe می‌دهد تا بتوانیم در مدیریت عملیات‌های I/O موثرتر باشیم.
کنسول‌های ایکس باکس سری اکس و پلی استیشن 5 در تعطیلات پایان سال 2020 عرضه خواهند شد.


Continue reading...
 
آخرین ویرایش:

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
البته فرکانس عامل مستقیم حرارت نیست
اولین عامل افزایش دما ... ولتاژ هستش.


حرارات چک میشه :
اگر حرارت پایین تر از (مثلا) 60 بود ا (به نسبت نمودار ولتاژ به حرارت) سپس ولتاژ افزایش پیدا میکنه
ولتاژ چک میشه:
سپس به میزان ولتاژی که در اختیار هست فرکانس افزایش پیدا میکنه (در صورت نیاز) (به نسبت نمودار فرکانس به ولتاژ)
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
معمولا فرکانس بوست حدود 500 مگاهرتز بیش تر از فرکانس پایه هست

احتمالا فرکانس پایه ای پلی 5 بین 2.5 - 3 گیگاهرتز باشه و اون 3.5 گیگاهرتز حداکثر مقدار هست

با توجه به متغییر بودن فرکانس اون 10.2 ترافلاپس حداکثر قدرت پلی 5 هست و به صورت لحظه ای و موقت هست و بعد از چند لحظه یا دقیقه میاد پایینتر و در عمل حدود 9-10 ترافلاپس میتونه باشه

همه پردازنده های فرکانس متغییر بخاطر کاهش دما و مصرف برق به همین صورت کار میکنند
فرکانس cpu رو میگید یا gpu
3.5 گیگا که میشه 16 ترا فلاپس.
الان بوستی که برا 10.2 در نظر گرفته شده 2.2 هست.که تو اون میرسه به 10.2
__________________
 

AAKH1361

کاربر سایت
Feb 14, 2007
581
فرکانس cpu رو میگید یا gpu
3.5 گیگا که میشه 16 ترا فلاپس.
الان بوستی که برا 10.2 در نظر گرفته شده 2.2 هست.که تو اون میرسه به 10.2
__________________

این نوع پردازنده ها ضریب متغییر معمولا به دو صورت کار میکنند

یا هر دو GPU و CPU با هم بالا میره

یعنی cpu میره 3.5 گیگاهرتز و gpu میره 2.2 گیگاهرتز و در حداکثر قدرت کار میکنند و بعد از چند لحظه و دقیقه فرکانسشون میاد پایینتر و قدرت کنسول هم میاد پایین به همون نسبت (مثلا CPU میاد روی 3.2 گیگاهرتز و GPU میاد روی 2 گیگاهرتز)

یا به صورت الاکلنگی هست
یعنی وقتی فرکانس CPU میره 3.5 گیگاهرتز فرکانس GPU میره روی فرکانس پایه اش (یعنی اگر بطور مثال فرکانس بوست GPU مقدار 2.2 گیگاهرتز باشه فرکانس پایه GPU مقدارش 1.8 گیگاهرتز میتونه باشه) و برعکس وقتی فرکانس GPU رفت روی 2.2 گیگاهرتز مقدار فرکانس CPU میره روی فرکانس پایه اش مثلا 3 گیگاهرتز


در هر دو حالت در عمل قدرت تولیدی پایینتر از 10.2 ترافلاپسی هست که گفته شده

حالا شاید بگید اگر طراحی به صورت الاکلنگی باشه خوب ما در شرایطی میتونیم 10.2 ترافلاپس قدرت GPU رو داشته باشیم که درست هست ولی از اونور قدرت CPU میاد پایین و حدود 3 گیگاهرتز میتونه باشه یعنی حدود 800 مگاهرتز اختلاف که ضرب در 8 پردازنده میشه 6400 مگاهرتز تفاوت در قدرت CPU

که خودش کلی تو فریم بازی تاثیر داره و شما میتونید تو یوتیوب تفاوت دو سیستم کاملا یکسان یکی با سی پی یو 3200 گیگاهرتز یکی با سی پی یو 3800 گیگاهرتز رو ببینید
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
این نوع پردازنده ها ضریب متغییر معمولا به دو صورت کار میکنند

یا هر دو GPU و CPU با هم بالا میره

یعنی cpu میره 3.5 گیگاهرتز و gpu میره 2.2 گیگاهرتز و در حداکثر قدرت کار میکنند و بعد از چند لحظه و دقیقه فرکانسشون میاد پایینتر و قدرت کنسول هم میاد پایین به همون نسبت (مثلا CPU میاد روی 3.2 گیگاهرتز و GPU میاد روی 2 گیگاهرتز)

یا به صورت الاکلنگی هست
یعنی وقتی فرکانس CPU میره 3.5 گیگاهرتز فرکانس GPU میره روی فرکانس پایه اش (یعنی اگر بطور مثال فرکانس بوست GPU مقدار 2.2 گیگاهرتز باشه فرکانس پایه GPU مقدارش 1.8 گیگاهرتز میتونه باشه) و برعکس وقتی فرکانس GPU رفت روی 2.2 گیگاهرتز مقدار فرکانس CPU میره روی فرکانس پایه اش مثلا 3 گیگاهرتز


در هر دو حالت در عمل قدرت تولیدی پایینتر از 10.2 ترافلاپسی هست که گفته شده

حالا شاید بگید اگر طراحی به صورت الاکلنگی باشه خوب ما در شرایطی میتونیم 10.2 ترافلاپس قدرت GPU رو داشته باشیم که درست هست ولی از اونور قدرت CPU میاد پایین و حدود 3 گیگاهرتز میتونه باشه یعنی حدود 800 مگاهرتز اختلاف که ضرب در 8 پردازنده میشه 6400 مگاهرتز تفاوت در قدرت CPU

که خودش کلی تو فریم بازی تاثیر داره و شما میتونید تو یوتیوب تفاوت دو سیستم کاملا یکسان یکی با سی پی یو 3200 گیگاهرتز یکی با سی پی یو 3800 گیگاهرتز رو ببینید
فکر کردم منظور از 3.5 که گفتید فرکانس gpu هست. چون منظور رو مشخص نکرده بودید.
apu هایی که amd برا pc میده فرکانس igpu رو ثابت میکنه و فرکانس بوست رو میده به cpu و بحثی ایجاد نمیکنه ولی unlock میزاره که اگه خواستید بتونید اور کنید ولی پیشنهاد نمیده حتی با نرم افزارهای اصلیش این کار رو بکنید.
______________________
تو انجا که حالا جفتن متغیرند.
به نظرم cpu تقریبا کفایت میکنه.تفاوت apu های amd تو فرکانس بوست 300-700 معمولا هست ولی فرکانس بوست تک هسته رو تایید میکنن.
میگن یه هسته میشه 3.6 .وای تمام هسته ها میرن فرکانس دیگه به 3.9 نمیرسه به 3.7 میرسه و تفاوت خیلی فاحش نیست.
مثلا 3.1 بگیریم پایه .بوست تک هسته 3.5 که احتمالا منظور از بوست تک هسته بوده چون هم اینتل و هم amd بوست تک و چند هسته جدا میدن.. احتمالا بوست چند 3.3 ببینیم که اینجوری به 1.6 گیگا میرسه که خیلی نیست.
چون قدرت گرافیک با رفتن به 4k و rt بیشتر لازمه تا cpu .و به نسبت cpu بوست اون واجبتره.
 
  • Like
Reactions: {ehsan}

jujutala

کاربر سایت
Apr 27, 2011
234
عشق ما به سونی و پلی استیشن نباید باعث بشه که عقل رو تعطیل کنیم. سونی با خسیس بازی اش در زمینه سخت افزار ps5، خودش رو توی دردسر بزرگی انداخت و حالا به هر دری میزنه که حفظ آبرو کنه. چیزهایی مثل فرکانس متغیر و ابعاد بزرگ کنسول مزیت نیستند، اینها ترفندهایی هستند برای فرار از تصمیم اشتباهی که در زمان انتخاب سخت افزار اتخاذ شده. از همه خنده دار تر اونجاست که بعضی از کارشناسانِ این انجمن! میگویند نرخ متغیر باعث میشه کنسول پلی استیشن ۵ پرفورمنس بهتری نسبت به xbox داشته باشه!:| وقتی از سخت افزار و اُورکلاک اطلاع ندارید نظر کارشناسانه ندید! فقط همینقدر بدونید که فرکانس متغیر با efficiency رابطه معکوس داره یعنی انرژی و حرارت زیادی صرف میشه تا این فیچر اجرا بشه. تنها فایده اش اینه که کنسول رو برای لحظات کوتاهی (لحظاتی که نیاز هست) اُورکلاک میکنه که بتونه هم سطح xbox پردازش کنه و توی بازیهای مشترک بین دو پلتفرم آبرو ریزی نشه.
بیچاره مایکروسافت با سخت افزار قویترش یه چیزی هم به شما بدهکار شد!!!!! :))
 
آخرین ویرایش:

AAKH1361

کاربر سایت
Feb 14, 2007
581
فکر کردم منظور از 3.5 که گفتید فرکانس gpu هست. چون منظور رو مشخص نکرده بودید.
apu هایی که amd برا pc میده فرکانس igpu رو ثابت میکنه و فرکانس بوست رو میده به cpu و بحثی ایجاد نمیکنه ولی unlock میزاره که اگه خواستید بتونید اور کنید ولی پیشنهاد نمیده حتی با نرم افزارهای اصلیش این کار رو بکنید.
______________________
تو انجا که حالا جفتن متغیرند.
به نظرم cpu تقریبا کفایت میکنه.تفاوت apu های amd تو فرکانس بوست 300-700 معمولا هست ولی فرکانس بوست تک هسته رو تایید میکنن.
میگن یه هسته میشه 3.6 .وای تمام هسته ها میرن فرکانس دیگه به 3.9 نمیرسه به 3.7 میرسه و تفاوت خیلی فاحش نیست.
مثلا 3.1 بگیریم پایه .بوست تک هسته 3.5 که احتمالا منظور از بوست تک هسته بوده چون هم اینتل و هم amd بوست تک و چند هسته جدا میدن.. احتمالا بوست چند 3.3 ببینیم که اینجوری به 1.6 گیگا میرسه که خیلی نیست.
چون قدرت گرافیک با رفتن به 4k و rt بیشتر لازمه تا cpu .و به نسبت cpu بوست اون واجبتره.

تفاوت فریم دو سیستم کاملا یکسان که فقط فرکانس پردازنده هاشون فرق میکنه

خدمتتون عرض کنم
در مورد APU که برای پلی 5 سونی در نظر گرفته هر دو هم CPU هم GPU فرکانس متغییر هستند

منبع خود سایت پلی استیشن

Unveiling New Details of PlayStation 5: Hardware Technical Specs [UPDATED]


صادقانه بگم
تفاوت قدرت پردازشی سخت افزار پلی 5 و ایکس باکس سری ایکس واقعا زیاد هست بین 20-30 درصد قویتر هست هم در زمینه GPU هم در زمینه CPU ایکس باکس

بخاطر همین تفاوت زیاد هست که اینهمه از پلی 5 تعریف تمجید میکنند که این ضعف رو لاپوشونی کنند

هرچند در اخر این بازها هستند که نتیجه رو تعیین میکنند
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
تفاوت فریم دو سیستم کاملا یکسان که فقط فرکانس پردازنده هاشون فرق میکنه

خدمتتون عرض کنم
در مورد APU که برای پلی 5 سونی در نظر گرفته هر دو هم CPU هم GPU فرکانس متغییر هستند

منبع خود سایت پلی استیشن

Unveiling New Details of PlayStation 5: Hardware Technical Specs [UPDATED]


صادقانه بگم
تفاوت قدرت پردازشی سخت افزار پلی 5 و ایکس باکس سری ایکس واقعا زیاد هست بین 20-30 درصد قویتر هست هم در زمینه GPU هم در زمینه CPU ایکس باکس

بخاطر همین تفاوت زیاد هست که اینهمه از پلی 5 تعریف تمجید میکنند که این ضعف رو لاپوشونی کنند

هرچند در اخر این بازها هستند که نتیجه رو تعیین میکنند
کنسول فریم ثابته یا رو 60 هست یا 30.
120 میگن ولی اگه رخ بده تو این نسل،که مال یه سری ایندی هست. این سی پی یو با همون 3.1 و 3.2 توان گرفتن 60 رو داره.بنچمارکهای pc کاملا نشون میده.
وقتی میخوای رو 60 ببندی i5 9500 باشه یا i9 9900 جفتشون به 60 میرسن.و بقیش مهم نیست
___________________
آره گفتن ولی میتونن با یه آپدیت کلاک بوست cpu رو ببندن تا مشکل حل بشه. اونو اومدن گفتن که دمیج کنترل کنند.
سخت افزار سونی،ضعیفتره و سونی اینقدر رو ssd و ... مانور میده برا پوشوندن این ضعفه و درسته کاملا.
باید بیان و نسل بعد شروع بشه،ببینیم کی چی داره. تو جولای میبینیم که مایکرو چی آماده کرده برا لانچ.
مایکرو میتونه دوباره اوضاع رو به نفع خودش کنه. اگه بتونه تو عناوین بهتر عمل کنه و سرویسای مختلفی ارائه کنه.
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
PlayStation 5 uncovered: the Mark Cerny tech deep dive

کلاک CPU و GPU در PS5 وابسته به دما نیست , وابسته به POWER


"We don't use the actual temperature of the die, as that would cause two types of variance between PS5s," explains Mark Cerny. "One is variance caused by differences in ambient temperature; the console could be in a hotter or cooler location in the room. The other is variance caused by the individual custom chip in the console, some chips run hotter and some chips run cooler. So instead of using the temperature of the die, we use an algorithm in which the frequency depends on CPU and GPU activity information. That keeps behaviour between PS5s consistent."

Inside the processor is a power control unit, constantly measuring the activity of the CPU, the GPU and the memory interface, assessing the nature of the tasks they are undertaking. Rather than judging power draw based on the nature of your specific PS5 processor, a more general 'model SoC' is used instead. Think of it as a simulation of how the processor is likely to behave, and that same simulation is used at the heart of the power monitor within every PlayStation 5, ensuring consistency in every unit.

"The behaviour of all PS5s is the same," says Cerny. "If you play the same game and go to the same location in the game, it doesn't matter which custom chip you have and what its transistors are like. It doesn't matter if you put it in your stereo cabinet or your refrigerator, your PS5 will get the same frequencies for CPU and GPU as any other PS5."​



کلاک پایه 2.23 و سرنی بر اساس حداکثر حرارت و POWER سیستم خنک سازی طراحی کرده که همه PS5 ها تفاوتی نمی کنه در یخچال یا کمد , با کلاک 2.23 و 3.5 در بدترین لوکیشن یا همون worst case scenario بازی اجرا می شه

In short, the idea is that developers may learn to optimise in a different way, by achieving identical results from the GPU but doing it faster via increased clocks delivered by optimising for power consumption. "The CPU and GPU each have a power budget, of course the GPU power budget is the larger of the two," adds Cerny. "If the CPU doesn't use its power budget - for example, if it is capped at 3.5GHz - then the unused portion of the budget goes to the GPU. That's what AMD calls SmartShift. There's enough power that both CPU and GPU can potentially run at their limits of 3.5GHz and 2.23GHz, it isn't the case that the developer has to choose to run one of them slower
فقط زمانی کلاک GPU و CPU پایین میاد که نیازی به حداکثر توان CPU و GPU نباشه


 
Last edited by a moderator:

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
PlayStation 5 uncovered: the Mark Cerny tech deep dive

کلاک CPU و GPU در PS5 وابسته به دما نیست , وابسته به POWER


"We don't use the actual temperature of the die, as that would cause two types of variance between PS5s," explains Mark Cerny. "One is variance caused by differences in ambient temperature; the console could be in a hotter or cooler location in the room. The other is variance caused by the individual custom chip in the console, some chips run hotter and some chips run cooler. So instead of using the temperature of the die, we use an algorithm in which the frequency depends on CPU and GPU activity information. That keeps behaviour between PS5s consistent."

Inside the processor is a power control unit, constantly measuring the activity of the CPU, the GPU and the memory interface, assessing the nature of the tasks they are undertaking. Rather than judging power draw based on the nature of your specific PS5 processor, a more general 'model SoC' is used instead. Think of it as a simulation of how the processor is likely to behave, and that same simulation is used at the heart of the power monitor within every PlayStation 5, ensuring consistency in every unit.

"The behaviour of all PS5s is the same," says Cerny. "If you play the same game and go to the same location in the game, it doesn't matter which custom chip you have and what its transistors are like. It doesn't matter if you put it in your stereo cabinet or your refrigerator, your PS5 will get the same frequencies for CPU and GPU as any other PS5."​



کلاک پایه 2.23 و سرنی بر اساس حداکثر حرارت و POWER سیستم خنک سازی طراحی کرده که همه PS5 ها تفاوتی نمی کنه در یخچال یا کمد , با کلاک 2.23 و 3.5 در بدترین لوکیشن یا همون worst case scenario بازی اجرا می شه

In short, the idea is that developers may learn to optimise in a different way, by achieving identical results from the GPU but doing it faster via increased clocks delivered by optimising for power consumption. "The CPU and GPU each have a power budget, of course the GPU power budget is the larger of the two," adds Cerny. "If the CPU doesn't use its power budget - for example, if it is capped at 3.5GHz - then the unused portion of the budget goes to the GPU. That's what AMD calls SmartShift. There's enough power that both CPU and GPU can potentially run at their limits of 3.5GHz and 2.23GHz, it isn't the case that the developer has to choose to run one of them slower
فقط زمانی کلاک GPU و CPU پایین میاد که نیازی به حداکثر توان CPU و GPU نباشه


اصلا CPU PS5 برق مصرف نمیکنه با اکسیژن کار میکنه :|
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
PlayStation 5 uncovered: the Mark Cerny tech deep dive

کلاک CPU و GPU در PS5 وابسته به دما نیست , وابسته به POWER


"We don't use the actual temperature of the die, as that would cause two types of variance between PS5s," explains Mark Cerny. "One is variance caused by differences in ambient temperature; the console could be in a hotter or cooler location in the room. The other is variance caused by the individual custom chip in the console, some chips run hotter and some chips run cooler. So instead of using the temperature of the die, we use an algorithm in which the frequency depends on CPU and GPU activity information. That keeps behaviour between PS5s consistent."

Inside the processor is a power control unit, constantly measuring the activity of the CPU, the GPU and the memory interface, assessing the nature of the tasks they are undertaking. Rather than judging power draw based on the nature of your specific PS5 processor, a more general 'model SoC' is used instead. Think of it as a simulation of how the processor is likely to behave, and that same simulation is used at the heart of the power monitor within every PlayStation 5, ensuring consistency in every unit.

"The behaviour of all PS5s is the same," says Cerny. "If you play the same game and go to the same location in the game, it doesn't matter which custom chip you have and what its transistors are like. It doesn't matter if you put it in your stereo cabinet or your refrigerator, your PS5 will get the same frequencies for CPU and GPU as any other PS5."​



کلاک پایه 2.23 و سرنی بر اساس حداکثر حرارت و POWER سیستم خنک سازی طراحی کرده که همه PS5 ها تفاوتی نمی کنه در یخچال یا کمد , با کلاک 2.23 و 3.5 در بدترین لوکیشن یا همون worst case scenario بازی اجرا می شه

In short, the idea is that developers may learn to optimise in a different way, by achieving identical results from the GPU but doing it faster via increased clocks delivered by optimising for power consumption. "The CPU and GPU each have a power budget, of course the GPU power budget is the larger of the two," adds Cerny. "If the CPU doesn't use its power budget - for example, if it is capped at 3.5GHz - then the unused portion of the budget goes to the GPU. That's what AMD calls SmartShift. There's enough power that both CPU and GPU can potentially run at their limits of 3.5GHz and 2.23GHz, it isn't the case that the developer has to choose to run one of them slower
فقط زمانی کلاک GPU و CPU پایین میاد که نیازی به حداکثر توان CPU و GPU نباشه



درسته ! با فتوسنتز کار میکنه :)
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
درسته ! با فتوسنتز کار میکنه :)
:))
در PC
کلاک CPU و GPU به دما وابسته است
I7 8700K با فن معمولی 4.3/4.4 با واتر کولر تا 5.0GHz
2080 مدل تک فن 1750 / با واتر کولر 2050
نکته مهم بعدی اینکه
اگه کارت 2070 شما و یه دوست دیگه اختلاف فریم داشته باشن
کسی نمیره از انویدیا شکایت کنه
کارت اورکلاک میکنه / فن ها کیس تعویض میکنه و ......
کنسول یه سخت افزار ثابت و امکان تغییر نداره
اگه یک نفر در روسیه بازی A بدون افت فریم 60 فریم اجرا میکنه
نفر دوم تو مکزیک هم باید بازی A بدون افت فریم 60 فریم اجرا کنه
و گرنه با شکایت و غرامت سونی نابود می کنن
بنابراین کلاک پایه 2.23 و در تمام PS5 ها یکسان
 
  • Smile
Reactions: just_p30

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
:))
در PC
کلاک CPU و GPU به دما وابسته است
I7 8700K با فن معمولی 4.3/4.4 با واتر کولر تا 5.0GHz
2080 مدل تک فن 1750 / با واتر کولر 2050
نکته مهم بعدی اینکه
اگه کارت 2070 شما و یه دوست دیگه اختلاف فریم داشته باشن
کسی نمیره از انویدیا شکایت کنه
کارت اورکلاک میکنه / فن ها کیس تعویض میکنه و ......
کنسول یه سخت افزار ثابت و امکان تغییر نداره
اگه یک نفر در روسیه بازی A بدون افت فریم 60 فریم اجرا میکنه
نفر دوم تو مکزیک هم باید بازی A بدون افت فریم 60 فریم اجرا کنه
و گرنه با شکایت و غرامت سونی نابود می کنن
بنابراین کلاک پایه 2.23 و در تمام PS5 ها یکسان

باشه ، همه حرفای شما درست و اینجا کسی چیزی نمیدونه یا هر چیزی ! ببین ، کنسول XSX نزدیک 12.14 ترافلاپس قدرت داره و کنسول PS5 نزدیک 10.21 ترافلاپس قدرت داره ! 12.14 از عدد 10.21 بزرگتره !

پس در نهایت بازم کنسول PS5 ضعیفتره از کنسول XSX حالا به قول شما PS5 خدایه معماریه دنیاست و اصلا فنش محشره و با پاور کار می کنه و ... خوب ، باید تا اخره نسل این رو تحمل کنی که کنسول ضعیفتر ماله شرکتی هستش که فنش هستی شما ، پس مثل بقیه دوستات که اکثرا ساکت نشتسن روی این قضیه بچسب به همون انحصاری چون هر چی بیشتر زور بزنی بیشتر این قضیه رو بولد می کنی :D
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
باشه ، همه حرفای شما درست و اینجا کسی چیزی نمیدونه یا هر چیزی ! ببین ، کنسول XSX نزدیک 12.14 ترافلاپس قدرت داره و کنسول PS5 نزدیک 10.21 ترافلاپس قدرت داره ! 12.14 از عدد 10.21 بزرگتره !

پس در نهایت بازم کنسول PS5 ضعیفتره از کنسول XSX حالا به قول شما PS5 خدایه معماریه دنیاست و اصلا فنش محشره و با پاور کار می کنه و ... خوب ، باید تا اخره نسل این رو تحمل کنی که کنسول ضعیفتر ماله شرکتی هستش که فنش هستی شما ، پس مثل بقیه دوستات که اکثرا ساکت نشتسن روی این قضیه بچسب به همون انحصاری چون هر چی بیشتر زور بزنی بیشتر این قضیه رو بولد می کنی :D
آفرین =D>
مشکل من دقیقا همین
XSX نزدیک 12.14 ترافلاپس قدرت داره و کنسول PS5 نزدیک 10.21 ترافلاپس قدرت داره ! 12.14 از عدد 10.21

چرا دوستان این همه زور می زنن که PS5 ضعیف تر نشون بدن ؟
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
:))
در PC
کلاک CPU و GPU به دما وابسته است
I7 8700K با فن معمولی 4.3/4.4 با واتر کولر تا 5.0GHz
2080 مدل تک فن 1750 / با واتر کولر 2050
نکته مهم بعدی اینکه
اگه کارت 2070 شما و یه دوست دیگه اختلاف فریم داشته باشن
کسی نمیره از انویدیا شکایت کنه
کارت اورکلاک میکنه / فن ها کیس تعویض میکنه و ......
کنسول یه سخت افزار ثابت و امکان تغییر نداره
اگه یک نفر در روسیه بازی A بدون افت فریم 60 فریم اجرا میکنه
نفر دوم تو مکزیک هم باید بازی A بدون افت فریم 60 فریم اجرا کنه
و گرنه با شکایت و غرامت سونی نابود می کنن
بنابراین کلاک پایه 2.23 و در تمام PS5 ها یکسان
بنابر این در پایان عرض کنم که طبق این استدلال های دقیقت قدرت PS5 باید چیزی حدود 13TRAFLOPS باش که فوق العاده دقیق و سنجیده بود پیش بینیت که الان میبینیم توان قدرتی PS5 بر پایه 9.2 TERAFLOPS تو با این سیستم کاری که شما امروز رو نمایی کردی تا 13.3 ترافلاپس آور جر میشه :))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر