PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
با پسرخاله م داشتم حرف میزدم ، گیمری نیست که خیلی زیاد بازی کنه ولی بازیهای مهم رو بازی میکنه اکثرا و سلیقه ش هم توی بازی و فیلم و سریال خیلی خوبه بنظرمن و خیلی قبولش دارم . لیک ها رو دیده بود و میگفت با توجه به چیزایی که لیک شده داستان بازی خیلی خیلی بیشتر از نسخه اول براش جذابیت داره و میگفت از لحاظ ایده داستانی فراتر از ویدیوگیمِ . میگفت دلیل جو منفی هم همینه که مخاطب این مدل داستان بزرگسال تر از میانگین سن اکثر گیمرهاست .
خلاصه اینکه من که کاملا خیالم راحت شد و خیلی بیشتر از قبل مشتاق شدم .

بچه هایی که از لیک ها اطلاع دارن جواب اینو اینطور ندهید که اونطور شود :D
به نظر من، حرکتایی که نیل سر داستان بازی زده رو میشه تو خیلی از سریال‌ها و فیلم‌های درجه یک دید و حتی شاید با وجود هالیوود رو به افول الان هم یکم بلندپروازانه به نظر برسه. جسارت نباشه به کسی ولی گیم از نظر داستا‌ن‌سرایی و ... هنوز در سطح سینما و سریال‌ها نیست(البته هر روز داره پیشرفت میکنه) و شاید بعضی از هیت‌ها نسبت به بازی هم ناشی متوسط سنی پایین مخاطب گیم و یا خارج از کانتکست بودن لیک‌ها بوده. مخاطب کتاب یا سریال، بیشتر داستان خوب دیده تا مخاطب گیم(البته خیلی جاها مخاطبانشون یکیه و نظرشخصی همه قابل محترمه)
و درکل احتمالش هست که تلو تبدیل به یه اثر کالت بشه و خیلی پیرو پیدا کنه بعد انتشار و کلی نویسنده توی گیم ببینیم که علاقه پیدا کنن تا این حد پیش برن.
 

navid+267

عضو جدید
Apr 23, 2019
1
واقعا متاسفم برای سایت داغون بازیسنتر که به زودی انشاالله بپیونده به داستان سایت موبایلستان که زمانی خیلی مخاطب داشت و الان کویری بیش نیست! کسری چند ماه قبل به من وعده تحریریه داد و به قولش عمل نکرد. اونوقت منی که میخوام تحرریه بشم بیام اسپویل کنم؟! خجالت بکشید. نریمان برگشته پیام داده اگه یه بار دیگه اسپویل کنم منو بن میکنه. نترس خودم دیگه فعالیت نمیکنم. من اکانت دوم ساختم؟ دارم بهت میگم گوشیم دست پسر خالم که بچس بوده احتمالا اون اکانت ساخته اذیت کنه منو . البته من خودمو به زحمت نمیدازم و دیگه این جا فعالیتی نمیکنم چون یه مشت بچه فن متعصب که به پی اس فور (تعصبی دارن فعالیت میکنن) خنده داره نه؟ تعصب به یه کنسول؟خودتونو اصلاح کنید. یه مشت ادم که شاختون اون Nima@ داغون باشه با اون تعصباتش دیگه انتظاری از کاربرای سایت نمیشه داشت. خیلی خوشحالم دارم از بازیسنتر برای همیشه بای بای میکنم چون اینجا شده زامبی استان سونی فن های بچه! همین چند وقت پیش ROULY بهم پیام داد به روح تک تکتون فحش داد من تعجب کردم نکنه اون بنده خدا رو هم عصبی کرده بودید با فن بازیهاتو. خلاصه همین چند وقت پیش از اون نیمای داغون به مدیران سایت پیام شاکیانه دادم که چرا انقدر بد رفتار میکنه یکی نبود جواب بده. یارو انقدر بچس تو ۳۶ سالگی مثل چی داره میزنه رو سرش و با مدیرای بخش اکس باکس دعوا میکنه هر از گاهی‌ واقعا تاسف برات. گرچه من میتونم الان که دیگه فعالیتی نداشته باشم اسپویل کنم(با اینکه مطمعن نیستم از داستان) ولی اسپویل نمیکنم به غیر از اونی که میدونه چقدر بد بوده. و خویشتن داری میکنم. هر چی میگید به خودتون برگرده واگذار خدا میکنم. و اینکه برای سایت تاسف خوردم.
اینو منم از یه بنده خدایی که لیکها رو دیده بود شنیدم. اتفاقا ناراضی بود از چیزایی که دیده. ازش پرسیدم ینی اینقدر بده؟ گفت ببین، چیزی که من دارم از داستان بازی می‌بینم جاش تو مدیوم گیم نیست اصلا. می‌گفت می‌تونست یه کتاب فوق‌العاده بشه ولی نگران این بود که این همه پیچیدگی رو نشه تو یه بازی هندل کرد. اما خب فقط لیکها رو دیده بود و از کل داستان بازی خبر نداشت. با یه نفر دیگه هم صحبت می‌کردم، می‌گفت ناتی‌داگ سر این بازی خیلی شجاع و جسور بوده. داستان بازی رو با دو-سه تا فیلم مقایسه کرد، که اسمی ازشون نمی‌برم، اما بدونید فیلمایی هستن که حرف برای گفتن داشتن.

بیشتر این جو منفی هم از کسایی تشکیل شده که یا به دلایل مختلف هیتر این بازی بودن، یا هومو/ترنس فوب تشریف دارن. اینم یادمون نره که خود نیل گفته بود بعضی از طرفدارای نسخه‌ی اول قراره از این نسخه بدشون بیاد. خلاصه با یه داستان controversial، تابوشکن و بی‌رحم طرفیم و همه‌ی اینا باعث می‌شه هایپ من براش چندین برابر بشه.
حاجی چرا اسمی ازشون نمیبری ؟!! جدی برام سوال شد !!
------------------
و اینکه بنظر من داستان حداقل تو گیم کاملا تحت تاثیر روایت قرار میگیره ... ینی ببینین باید دید چجوری داره روایت میشه داستان ... یه روایت بد میتونه یه داستانی که حالا یسریا میگن در حد فیلمای خیلی خوبه رو کاملا نابود کنه.
تمرکز اصلی باید این باشه که تو گیم چجوری میشه داستانی رو روایت کرد ؟! دست و پای گیم خیلی خیلی بسته تر از کتاب و فیلم و سریاله تو مبحث "روایت".
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
تو روحتون!:D یکم دیگه بگید میرم همه لیک هارو میخونم:D

نمیدونم اثرات گذشت زمان و بالارفتن سنه یا نه، اما الان من در 30 سالگی، و با توجه به اینکه زیاد کتاب میخونم و فیلم میبینم (چندان اهل سریال نیستم) اتفاقا بیشتر دنبال داستان و شخصیت پردازی های جدیم و چیزهای سطحی تر اگه در عوض فانتزی قوی نداشته باشن، زیاد به دلم نمیشینه. فکر هم میکنم حالا که انقدر تکنولوژی پیشرفت کرده و امکانش هست، چرا بازی های نباید داستان های جدی داشته باشن و جدی تر گرفته نشن؟ دیگه 10 15 سال پیش نیست که به دلیل گرافیک های بد یا انیمیشن های ضعیف نشه درست حسابی شخصیت ساخت و جدی داستان گفت، منظورم پلات سنگین نیست، روایت سنگینه. شاید Last 2 اتفاقا این رویه رو عوض کنه و به خیلی ها یاد بده میشه بیخیال چیزهای کلیشه ای بشن و با ریسک بیشتر خیلی از تابوهارو بشکنن.

کلا مخلص کلام پیشرفت تکنولوژی نباید صرفا منحصر به تکسچرهای بالا یا فریم ریت و رزولوشن باشه، باید ماهیت گیم هارو هم تغییر بده و به همین دلیل Last 2 برای من با همه بازی های دیگه فرق داره.
خیلی سخت میشه توی گیم همچین چیزی رو پیاده کرد. شما بخوای بازی فضای جدی داشته باشه و شخصیت ها جدی تر پرداخته بشن نیازه که روایت رو تغییر بدی که نه به گیم پلی لطمه بخوره و هم اینکه روایته جذاب باشه و از ریتم نیفته که به الطبع اون لول دیزاین باید تغییر کنه و تغییر لول دیزاین یعنی میکانیزم های گیم پلی هم باید تغییر کنه و به فضای جدی بازی بخوره. یعنی شما باید هر عملی که شخصیت یا شخصیت های بازی انجام میدن چه حالا قدرت ماورایی باشه و چه نه باید یک بکگروند قوی ای که مناسب اون دنیایی که ساختی داشته باشی که به روایته لطمه نخوره! بعد شما هر توضیحی و هر روایتی که بخوای توی بازی انجام بدی نمیتونی صرفا با پخش کردن کات سین سروتهشو هم بیاری! باید این روایته همراه با گیم پلی باشه. بهمین خاطره بنظرم بسیار سخته داستان های جسورانه و جدی رو اورد تو بازی و به بازی تبدیلش کرد و بشه همونطور که مدنظره تعریف بشن و تاثیرشون رو بذارن. برای مثال ردد٢ که اومدن فضای جدی تر و روایت قوی تر و سینمایی تر رو وارد بازی کرد ولی خب از اون طرف گیم پلی و لول دیزاین بازی خیلی مورد نقد قرار گرفت که عمق کافی رو نداره و سطحیه. یعنی انگار نتونسته بودند یا امکان پذیر براشون نبود که یک بالانس مناسبی رو بین این دو برقرار کنن و جوری بود که انگار روایته لطمه میخورد و دیگه نمیشد اون تاثیرگذاری لازم رو داشته باشه.
البته من قبلا هم گفتم بنظرم تلو١ شروع یک مسیری بود که بخوبی تونست یک روایت سینمایی و جدی رو با گیم تلفیق کنه و یک اثر متفاوت خلق کنه که بنظرم شاهکاره از اب درومد و با تلو٢ هم بنظر چندین لول فراتر رفتن و معلوم نیست میخوان چی تحویلمون بدن :D
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,003
نام
آریا
این قضیه لیک‌ها هرچقدر بد بود، حداقل یه نکته مثبت داشت و اون هم این بود که باعث شد بنده به قابلیت‌های پنهانی توی مغز خودم پی ببرم که تا امروز خبر نداشتم! :D
یعنی از روزی که فهمیدم یه عده عصبانی هستن و حتی کار به تهدید و خودسوزی رسیده، هی دارم سناریوهای مختلف رو توی ذهنم خلق می‌کنم و به سوژه‌ها و ایده‌هایی از داستان بازی رسیدم که خودم حیرت کردم! :)) ولی باز می‌بینم حتی همین ایده‌ها هم نباید انقدر باعث عصبانیت ملت بشه و صبر و تحمل ندارم ببینم جریان چیه. :D
 

Timey Wimey

عضو تحریریه
Aug 15, 2014
260
نام
محمد زمانی

قراره توی این چهار هفته در مورد اینا حرف بزنن. اولی در مورد داستان. دومی گیم‌پلی. بعد جزییات و آخر هم جهان بازی.
  • 13th May: Inside the Story
  • 20th May: Inside the Gameplay
  • 27th May: Inside the Details
  • 3rd June: Inside the World
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
اینو منم از یه بنده خدایی که لیکها رو دیده بود شنیدم. اتفاقا ناراضی بود از چیزایی که دیده. ازش پرسیدم ینی اینقدر بده؟ گفت ببین، چیزی که من دارم از داستان بازی می‌بینم جاش تو مدیوم گیم نیست اصلا. می‌گفت می‌تونست یه کتاب فوق‌العاده بشه ولی نگران این بود که این همه پیچیدگی رو نشه تو یه بازی هندل کرد. اما خب فقط لیکها رو دیده بود و از کل داستان بازی خبر نداشت. با یه نفر دیگه هم صحبت می‌کردم، می‌گفت ناتی‌داگ سر این بازی خیلی شجاع و جسور بوده. داستان بازی رو با دو-سه تا فیلم مقایسه کرد، که اسمی ازشون نمی‌برم، اما بدونید فیلمایی هستن که حرف برای گفتن داشتن.

بیشتر این جو منفی هم از کسایی تشکیل شده که یا به دلایل مختلف هیتر این بازی بودن، یا هومو/ترنس فوب تشریف دارن. اینم یادمون نره که خود نیل گفته بود بعضی از طرفدارای نسخه‌ی اول قراره از این نسخه بدشون بیاد. خلاصه با یه داستان controversial، تابوشکن و بی‌رحم طرفیم و همه‌ی اینا باعث می‌شه هایپ من براش چندین برابر بشه.
من از روز اول تو این تاپیک بودم، از لحظه اول معرفی غر غر و هیت داشتیم، تا به امروز، فقط این ولومش رو یکی هی زیادش میکرد

اولش که سر توهمات و تئوری های خودشون که این روح جوئل بود، و ای وای به حالت دراکمن، اگر جوئل نباشد...
بعد که معلوم شد شخصیت قابل بازی الیه و یه بیست، سی صفحه روزه و هیئت داشتیم...
بعدش اون تریلر پاریس گیم شو هم که پای دایور سیتی به بحثا باز شد و زن و چه به بازی آخر الزمانی، زن و چه به بزن بزن...

دیگه اوج کار E3 بود دیگه که ملت کفن پوش ریخته بودن تو این تاپیک، خون حلال میکردن... ماها که حسابی مبهوت گیم پلی و گرافیک نمایش شده بودیم هیچ مجالی برای بحث نداشتیم، تاپیک پر از ترول و تنفر و چرندیات بود... آنقدر این تاپیک و بعضی ها اثر بدی روم گذاشتن، 4، 5ماه بازی سنتر نیومدم...
از E3 تا sop هفت، هشت ماه پیش هم، هی یکی میرفت یه اسکرین شات از توییتر نیل دراکمن میگرفت میورد بنزین می‌ریخت روی ذغال...

بعدشم که دوستان گل کنسول همسایه یه 20،30، صفحه با بحث دانگرید سرگرم مون کردن...

الانم که این لیک ها...

یعنی از الان شک ندارم، روز انتشار نمرات اینجا صحرای محشر میشه... خون و خون ریزی... نمرات به نفع هر طرف که باشه فرقی نمیکنه...

فقط امیدوارم اون دوستانی که گفتن قید بازی رو زدن و 60 دلار سیو کردن، جدا قید رژه رو اعصاب ماها رو هم بزنن...

.....

پیش بینی خودم از بازی اینه که مثل نسخه اول کلا استاندارد ها رو از نو تعریف میکنه و به همون اندازه نسخه اول روی بازی ها و همین طور رسانه های همسایه تاثیر خودش رو می‌زاره..
 
آخرین ویرایش:

pxc33

کاربر سایت
Dec 4, 2011
2,727
نام
علی
بابا اول یه جوری ملت کلی بازی در اوردن گفتم گند زده نیل به داستان (البته تصورم براش سخت بود که نیل واقعا یه چیز ابکی نوشته باشه) ولی الان داره معلوم میشه بازی داره میاد مرزای داستان گویی توی بازی رو جا به جا کنه. واقعا امیدوارم اینطور بشه
 
  • Like
Reactions: only sony

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
بابا اول یه جوری ملت کلی بازی در اوردن گفتم گند زده نیل به داستان (البته تصورم براش سخت بود که نیل واقعا یه چیز ابکی نوشته باشه) ولی الان داره معلوم میشه بازی داره میاد مرزای داستان گویی توی بازی رو جا به جا کنه. واقعا امیدوارم اینطور بشه
شک نکن مرز های داستان گویی جابه میشه به عنوان یه اسپویل شده بدبخت بهت قول میدم :D بیشتر ترول بازی سر همین قضیه ma'am هست که همون چند سال پیشم من گفته بودم اخرش پاچه بازی رو
میگیره . ولی خب شک نکنید بازی شاهکاری میشه که تا 10 نسل دیگه از یاد میشه :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
فقط اومدم یه خبر خوش بدم، یه کم از داغ دلتون کم شه،... سونی حتی یوتیوبر های معروفی که لیک رو تو صفحه هاشون منتشر کردن تحت پیگرد قرار داده.... حساب کنید قراره چه بلایی سر هکر و لیکر در بیاره.... >:)>:)>:)>:):Punish::Sniper:
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
به نظر من، حرکتایی که نیل سر داستان بازی زده رو میشه تو خیلی از سریال‌ها و فیلم‌های درجه یک دید و حتی شاید با وجود هالیوود رو به افول الان هم یکم بلندپروازانه به نظر برسه. جسارت نباشه به کسی ولی گیم از نظر داستا‌ن‌سرایی و ... هنوز در سطح سینما و سریال‌ها نیست(البته هر روز داره پیشرفت میکنه) و شاید بعضی از هیت‌ها نسبت به بازی هم ناشی متوسط سنی پایین مخاطب گیم و یا خارج از کانتکست بودن لیک‌ها بوده. مخاطب کتاب یا سریال، بیشتر داستان خوب دیده تا مخاطب گیم(البته خیلی جاها مخاطبانشون یکیه و نظرشخصی همه قابل محترمه)
و درکل احتمالش هست که تلو تبدیل به یه اثر کالت بشه و خیلی پیرو پیدا کنه بعد انتشار و کلی نویسنده توی گیم ببینیم که علاقه پیدا کنن تا این حد پیش برن.

امیر باهات مخالفم. کاری که نیل دراکمن داره تو تلو 2 انجام میده شاید در نگاه کلی تو سینما قبلا اجرا شده باشه ولی نحوه ی اجراش فقط و فقط در گیم امکانپذیره. تو سینما یا کتاب و نمایشنامه بدلیل محدودیت های اون مدیوم ها اصلا همچین چیزی امکانپذیر نیست. البته دیگه خودت میدونی بدون اسپویل نمیشه بحث کرد اگر خواستی در این مورد حرف بزنیم اونور منشنم کن.

تو اون یکی تاپیک هم چند بار گفتم کاری که نیل دراکمن تو داستان بازی کرده یه جور جیگر (شما چیز دیگه بخونید) می خواد اندازه ی گاز پیک نیکی. :D

فقط اومدم یه خبر خوش بدم، یه کم از داغ دلتون کم شه،... سونی حتی یوتیوبر های معروفی که لیک رو تو صفحه هاشون منتشر کردن تحت پیگرد قرار داده.... حساب کنید قراره چه بلایی سر هکر و لیکر در بیاره....
>:)
>:)
>:)
>:)
:Punish::Sniper:

اون که حقشونه. تو این مدت شما که کلا خودتونو در معرض همچین ویدئوهایی قرار ندادید. جدا نمیدونید چه خزئبلاتی میگفتن. این یوتیوبم هر چی من تشر میزدم باز ول کن نبود ره به ره پیشنهاد این حمقا رو میداد.

@Cloud Strife

ماکان با این وضعیتی که در تو میبینم تا رلیز بازی دووم نمیاری بیا جام زهرو بنوش بیا خودم اسپویلت میکنم میریم اونور در موردش بحث میکنیم. مایکروفنا هم هستن دور هم خوش میگذره :D
 
آخرین ویرایش:

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
امیر باهات مخالفم. کاری که نیل دراکمن داره تو تلو 2 انجام میده شاید در نگاه کلی تو سینما قبلا اجرا شده باشه ولی نحوه ی اجراش فقط و فقط در گیم امکانپذیره. تو سینما یا کتاب و نمایشنامه بدلیل محدودیت های اون مدیوم ها اصلا همچین چیزی امکانپذیر نیست. البته دیگه خودت میدونی بدون اسپویل نمیشه بحث کرد اگر خواستی در این مورد حرف بزنیم اونور منشنم کن.

تو اون یکی تاپیک هم چند بار گفتم کاری که نیل دراکمن تو داستان بازی کرده یه جور جیگر (شما چیز دیگه بخونید) می خواد اندازه ی گاز پیک نیکی. :D



اون که حقشونه. تو این مدت شما که کلا خودتونو در معرض همچین ویدئوهایی قرار ندادید. جدا نمیدونید چه خزئبلاتی میگفتن. این یوتیوبم هر چی من تشر میزدم باز ول کن نبود ره به ره پیشنهاد این حمقا رو میداد.

@Cloud Strife

ماکان با این وضعیتی که در تو میبینم تا رلیز بازی دووم نمیاری بیا جام زهرو بنوش بیا خودم اسپویلت میکنم میریم اونور در موردش بحث میکنیم. مایکروفنا هم هستن دور هم خوش میگذره :D
احسان، من یه بخش دیگه‌ای از داستان منظورم بود که به اونم خیلی گیر دادن :D همونی که سرش چندبار با فیلم و سریال رفرنس دادم :D این قضیه که فقط با گیم بشه منتقلش کرد خیلی چیز ردیفیه چون سر نسخه اول، من با چندنفر بحث می‌کردم می‌گفتن که داستان نسخه اول رو میشه توی یک سریال یا فیلم، هم خیلی خوب روایت کرد و مستقل گیمینگ نیست(ازونور مثلا رفرنس میدادن به soc اوئدا که داستانش قابل روایت توی مدیون دیگه‌ای جز گیم نیست) و ترجیح میدم که داستان دراکمن هم به شکلی باشه که فقط داخل مدیوم گیم جا بگیره و یک اثر هنری مستقل باشه.
سر این قضیه یوتیوبرها هم نمیدونی همین اینا چه انرژی منفی‌ای به آدم میدن. من واقعا اون دوره لیک داشتم له می‌شدم؛ کلا به این یک بازی یجورایی حس همبستگی خاصی دارم =(( بعد از طرفی واقعا شر و ور می‌گفتن، طرف ویدیو گذاشته که سونی ۵ ستاره psn تلو رو از قصد برده بالا که با جو منفی مبارزه کنه و اینا(بازی اونجا پنج ستارش کامله) یعنی طرف نرفته نمرات گوست و سایبرپانک رو هم ببینه که همچین وضعیتی دارن و اونوقت اومده ۸ دقیقه ویدیو توی یوتیوب ساخته که فقط اینو بکوبه :| یعنی این چندوقته اینقدر فحش دادم... . سر لیک هم من خودم، خودمو اسپویل کردم چون تحمل اینقدر هیت به بازی رو نداشتم و خواستم خودم ببینم که چیه. و بعد پشیمون شدم چون داستان واقعا خوب بود و الکی فدا شدم :D کلا هربلایی سر این یوتیوبرها بیارن من راضیم. ویدیوی دو روز پیش هم داشتم می‌دیدم که چقدر دراکمن حرفای خودمونو تکرار می‌کرد و یک چیزی که به شدت منو هایپ کرد این بود که گفت کلی راجب چیز‌های فلسفی توی بازی بحث کردیم و اینارو توش قرار دادیم. ازون طرف هم یه بار قبلا گفته بودن که می‌خوایم پیچیده‌ترین شخصیت دنیای گیم رو خلق کنیم؛ یعنی اگه برن سراغ فلسفه‌هایی مثلا انسان بودن و تبدیلش به ماشین آدم‌کشی و ... که من واقعا رد می‌دم. آنتونی نیومن هم گفت که خیلی‌ها بهم می‌گفتن که چرا باید برای تلو باید یک دنبال بسازیم؟ و گفت که وقتی من داستان نسخه دوم رو از زبون دراکمن شنیدم فهمیدم که اصلا نمیتونیم که دنباله رو نسازیمش.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر