آقای Tim Sweeney ، مدیر عامل Epic می گوید کنسول های بازی نسل بعدی ، به ویژه PlayStation 5 سونی تغییراتی در توسعه بازی ایجاد می کنند که بسیار فراتر از سطح کیفی گرافیک است. سوئینی طی یک جلسه مطبوعاتی برای معرفی موتور گرافیکی شرکت Unreal Engine 5 ، که برای کار با کنسول های نسل بعدی بهینه شده و می گوید PS5 یک دستگاه بسیار متعادل است.
وی گفت: "این یک قدرت عظیم و پیشرفت بزرگ GPU است. همچنین افزایش پهنای باند چند منظوره در مدیریت ذخیره سازی بسیار مهم خواهد بود. این ها چیزهایی است که می تواند در حافظه جای بگیرد. او می افزاید ، اما یک شاهکار بسیار چشمگیرتر برای ارائه جهانی که تقریباً ممکن است ده ها گیگ حجم داشته باشد و کنسول جدید سونی و درایو حالت جامد M.2 نوید بخش این پیشرفت های بزرگ هستند .
وی می گوید: ما مدت زمان طولانی برای توسعه این فوق العاده نزدیک با سونی کار کرده ایم. معماری ذخیره سازی در PS5 بسیار فراتر از هر چیزی است که می توانید در حال حاضر بر روی هر رایانه ای بخرید. این به شما کمک می کند تا رایانه های شخصی آینده را رو به جلو سوق دهد و بازار رایانه شخصی قصد دارد این کالا را ببیند و بگوید ، وای خدای من برای دستیابی به این کیفیت و لذت از بازی ها و تجربه آن ها نیاز به SSD پر سرعت دارند .
درایو جدیدی که سونی ادعا می کند سریعتر از هر دستگاه موجود در بازار موجود است فقط در بار گذاری بازها تاثیر فوق العاده ای ندارد بلکه توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به داده هایی که بازی های آنها با سرعت بی سابقه ای ساخته شده است دسترسی پیدا کنند. نتیجه کار این است که دنیای بازی های بزرگتر بسیار سریعتر از گذشته بارگیری می شوند که میتواند منجر به تغییراتی در نحوه برخورد برنامه نویسان به همه چیز باشد از تعادل و توسعه در بخش کیفیت بصری و عملکرد و طراحی در لول دیزاین در بازی ها .
آقای Tim Sweeney می گوید درایو سفارشی سونی ایجاد شده و نحوه تعامل آن با سیستم کلی مدیریت داده های PS5 باعث می شود بسیار سریع تر و چشمگیر تر از دیدگاه توسعه دهندگان ایجاد شود خصوصاً با توجه به اینکه توسعه دهندگان رایانه های شخصی هنوز از چنین سرعتهایی استفاده می کنند در توسعه و ساخت بازی ها . این ممکن است در آینده با تغییر روندی که هر دو کنسول جدید به وجوود آورده ند تغییر کند و همانطور که Sweeney پیش بینی می کند طراحی کنسول هالی نسل نهم میتواند الهام بخش ارتقاء قابل توجهی در طراحی قطعات کامپیوتر و توسعه بازی خاص PC در آینده ای نزدیک باشد .
آقای Tim Sweeney می گوید او و مهندسین Epic خودشان از کنسول استفاده می کنند. سوئینی می گوید که این دو شرکت در طول توسعه UE5 و PS5 با هم همکاری نزدیک داشته اند و اطمینان حاصل می کنند که مجموعه ابزار توسعه بازی های Epic برای توسعه دهندگان که عناوین نسل بعدی را تولید می کنند ، برای سخت افزاری که در نهایت با نرم افزار اجرا خواهد شد بهینه شده است. نسخه ی نمایشی UE5 که امروز صبح منتشر شد روی یک کنسول PS5 در حال اجرا بود ، و Epic فیلم های کاملاً چشمگیر را مستقیماً از خود دستگاه ضبط کرد.
در مورد Xbox Series X مایکروسافت ، Tim Sweeney نمی گوید Xbox جدید قادر به دستیابی به چیزی مشابه نخواهد بود. هر دو از SSD های سفارشی استفاده می کنند که سرعت چشمگیری دارند. اما او می گوید رابطه قوی اپیک با سونی به معنای این است که این شرکت نسبت به آنچه که با مایکروسافت در این زمینه خاص انجام داده است ، همکاری نزدیک تری با سازنده PlayStation داشته است .