پروژه و قرارداد جدید استدیوهای Remedy، Gen Design و Playdead با Epic Games

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
133852
استدیو Remedy، سازنده عناوین مطرح Control و Alan Wake، طی گزارشی از امضای قراردادی برای ساخت 2 بازی Multi-platform با یکی از ناشران بزرگ خبر داد.
بازی اول یک عنوان AAA بوده و در حال حاظر در مرحله پیش-تولید قرار داد. عنوان دوم پروژه ای کوچک تر و مرتبط به بازی اول هست. هر دو عنوان برای انتشار بر روی کنسول های نسل بعد و PC برنامه ریزی شده و از موتور بازی سازی استدیو ( Northlight ) استفاده میکنند.
طبق این قراداد، ناشر مربوطه تمام هزینه های ساخت این 2 عنوان را پرداخت میکند و 50% سود حاصل از 2 پروژه به استدیوی رمدی میرسد، علاوه بر این، مالکیت هر 2 آی پی هم در دست رمدی باقی خواهد ماند.

پیش از این، شایعاتی از همکاری رمدی با سونی و حتی خریده شدن استدیو توسط سونی منتشر شده بود.

اطلاعات بیشتر در مورد این قراداد بزودی (امروز احتمالا) منتشر میشود، با انتشار جزییات بیشتر خبر اپدیت میشه....


آپدیت: Epic Games تایید کرد که ناشر بازی های بعدی Remedy entertainment, PlayDead و gen Design (استدیوی تازه تاسیس Fumito Ueda) خواهد بود.

133894




Remedy Entertainment signs two multi-platform publishing deals
Epic Games Publishing Announces Partnerships with gen DESIGN, Playdead, and Remedy Entertainment
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
اگر به روند FS نگاه کنیم، یه الگو میبینیم:D اینا نسل قبل یه بازی انحصاری برای PS3 ساختن. این نسل هم یکی دیگه ساختن. بعید نیست سونی بخواد نسل بعد هم همینکارو انجام بده و برای یه IP جدید باهاشون قرار داد ببنده منتها تنها مسئله ای هست، اینه که Elden Ring هنوز عرضه نشده و به نظر میاد کل استودیو رو درگیر خودش کرده چون یه پروژه سنگین و در عین حال بزرگتر از هر چیزی هست که تا الان ساختن. حتی همین الان زمزمه هایی هست که قراره بازی کراس جن باشه.

یه موضوع دیگه هم همین خریده شدنشون توسط Kadokawa هست. من نمیدونم قرارداد Sekiro کی بسته شده بوده باهاشون (قبل از خریده شدن یا بعدش) و به خاطر همین نمیدونم الان که خریده شدن، کلا Kadokawa قرارداد ساخت انحصاری میبنده یا نه.

پ.ن: اگر اشتباه نکنم، یه بار یوشیدا گفته بود وقتی برای اولین بار Demon's Souls رو دیدم، داشتم بالا میاوردم از حجم افتضاح بودن بازی:D و بعدش گفت پشیمونه که چرا بازی رو خودشون توی غرب عرضه نکردن و یه فرصت طلایی رو از دست دادن. واقع FS یه مهره گنده بود برای هر دو طرف ولی هیچکدومشون هیچ کاری نکردن:D
 

GUѦRDiAN

کاربر سایت
Jun 25, 2011
984
نام
Esmaiel
یه خوبیی که مالتی پلتفرم شدن عنوان بعدی Ueda داره اینه ک این دست عناوین ک تا حد زیادی مخاطب خاص خودشون رو دارن حداقل دیگه از طرفین محترم Console War و کسایی ک ذاتا با سونی و کنسولش مشکل دارن ترول نمیشه :D
این دست عناوین همینجوریش کمتر کسی سراغشون میره و حاضر میشه بخرتشون دیگه هیت ورزی و تروله بیخود هیچ کمکی بهشون نمی کنه (چند وقت پیش میخاستم یه نسخه از دیسک TLG رو چون دیجیتالیش رو داشتم برا آرشیو بخرم به یه بنده خدایی زنگ زدم گفتم فلان بازی رو داری !؟ این بابا به محض این ک اسم بازی رو شنید یه جوری گفت "بلللللللللللللههه که دارم !!!!!!" :D بعد گفت بیا فقط بفرستم واست پولشو بعد بزن برام ! در اومده میگه دوساله دیسکش افتاده گوشه ویترین مغازه یکی حاضر نشده بخرتش ~X(:D)

پ.ن : تشکر فراوان :D
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,525
آف تاپیک:
سم لیک یکی از دوس داشتنی ترین افراد صنعت گیمه برام، امیدوارم همیشه توی اوج بمونه و حس عجیبی که همیشه با انجام بازی های رمدی می گیریم رو دوباره برامون زنده کنه. تولد 50 سالگیش مبارک.
z43617_.jpg
 

Stephen Dedalus

کاربر سایت
Mar 18, 2020
82
خوب در جریان هستی که قرار نیست سونی مالکیت تمام صنعت بازی سازی ژاپن رو بعهده داشته باشه.

اگه بحث خرید باشه باید از مایکروسافت انتظار داشت بره بخره، سونی که بدبخت به زور ساختمون فروختن سرپاست، پول نداره که. مدیریت این همه استدیو هزینه بره و هی باید مثلا 5 سال پول بریزه تا یه بازی بیاد و بفروشه. بعد فقطم بحث پولش نیست، این همه رو بخری کی جمشون کنه؟
 

Stephen Dedalus

کاربر سایت
Mar 18, 2020
82
یه خوبیی که مالتی پلتفرم شدن عنوان بعدی Ueda داره اینه ک این دست عناوین ک تا حد زیادی مخاطب خاص خودشون رو دارن حداقل دیگه از طرفین محترم Console War و کسایی ک ذاتا با سونی و کنسولش مشکل دارن ترول نمیشه :D
این دست عناوین همینجوریش کمتر کسی سراغشون میره و حاضر میشه بخرتشون دیگه هیت ورزی و تروله بیخود هیچ کمکی بهشون نمی کنه (چند وقت پیش میخاستم یه نسخه از دیسک TLG رو چون دیجیتالیش رو داشتم برا آرشیو بخرم به یه بنده خدایی زنگ زدم گفتم فلان بازی رو داری !؟ این بابا به محض این ک اسم بازی رو شنید یه جوری گفت "بلللللللللللللههه که دارم !!!!!!" :D بعد گفت بیا فقط بفرستم واست پولشو بعد بزن برام ! در اومده میگه دوساله دیسکش افتاده گوشه ویترین مغازه یکی حاضر نشده بخرتش ~X(:D)

پ.ن : تشکر فراوان :D

دقیقا. بازی بعدی اوعدا چون مولتیه فحش نمیخوره و به کل از عرصه کنسول وار خداحافظی میکنه، در نتیجه میمونه برای کسایی که ضمن عشق ورزیدن به همه بازی های بزرگ روزمره، نظیر CoD و GeoW و UC و ... دوست دارن یه چیز خاص رو هم تجربه کنن. ضمن اینکه مولتی پلتفرم شدن کمک میکنه این طیف محدود از گیمرها بتونن رو هر پلتفرمی بیان سراغش و بازی فن بیس خاص خودش رو پیدا کنه.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
خوب در جریان هستی که قرار نیست سونی مالکیت تمام صنعت بازی سازی ژاپن رو بعهده داشته باشه. به همون دلیلی که کل صنعت بازی سازی آمریکا مال مایکرو نیست. میشه همین گیرو به مایکرو داد که چرا به جای EA نرفت Respawn رو بخره که اتفاقا بازیشون هم انحصاری بود. واقعا این چیزا جای بحث نداره
سونی یه سری فرست پارتی داره یه سری هم انحصاری رو قرارداد میبنده. مثل نینتندو مثل مایکرو مثل سگا و آتاری در زمان حیاتشون بعنوان کنسولساز

دقیقا این نقد شدیدا به مایکروسافت اون زمان وارد هست که چرا فرصت خریدن ریسپاون رو از دست داد. چه بخوایم و چه نخوایم یکسری استدیو ها تلنت هستند و بدست اوردنشون غنیمت میمونه
شما کافیه به واکنش ریسپاون به بتل رویال نگاه کنی که چطور در عرض یکسال ایپکس رو میسازه و 50 میلیون پلیر جذب میکنه. در حدی که EA در آخرین گزارش مالی ش به وضوح میگه در سال اینده ایپکس شوتر مدنظرشون برای درامدزایی هست (به همین راحتی فرانچایز 20 ساله بتفیلد و V رو پشت سر گذاشت اونم از استدیو دایس)
تو همین مدت استاروارز رو ساختند یک اکشن ادونچر ماجراجویی عامه پسند و فروش 8 9 میلیون نسخه ای رو پشت سر گذاشت فکرکنم
بعد از این همه سال همچنان تایتان فال با متای 88 ای یکی از برترین انحصاری Xbox شناخته میشه
===

حالا این نظره من هست، from software هم از اون الماس های صنعت هست که نه تنها سونی و مایکروسافت بلکه باقی ناشرهای شناخته شده تر هم به راحتی ازش عبور کردند و حالا بدست اوردنش بشدت سخته. هرچند در اون بازه زمانی شانس سونی به واسطه رابطه های تجاری پیشین بیشتر از باقی برای بدست اوردن این استدیو خوش آوازه بود.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
دقیقا این نقد شدیدا به مایکروسافت اون زمان وارد هست که چرا فرصت خریدن ریسپاون رو از دست داد. چه بخوایم و چه نخوایم یکسری استدیو ها تلنت هستند و بدست اوردنشون غنیمت میمونه
شما کافیه به واکنش ریسپاون به بتل رویال نگاه کنی که چطور در عرض یکسال ایپکس رو میسازه و 50 میلیون پلیر جذب میکنه. در حدی که EA در آخرین گزارش مالی ش به وضوح میگه در سال اینده ایپکس شوتر مدنظرشون برای درامدزایی هست (به همین راحتی فرانچایز 20 ساله بتفیلد و V رو پشت سر گذاشت اونم از استدیو دایس)
تو همین مدت استاروارز رو ساختند یک اکشن ادونچر ماجراجویی عامه پسند و فروش 8 9 میلیون نسخه ای رو پشت سر گذاشت فکرکنم
بعد از این همه سال همچنان تایتان فال با متای 88 ای یکی از برترین انحصاری Xbox شناخته میشه
===

حالا این نظره من هست، from software هم از اون الماس های صنعت هست که نه تنها سونی و مایکروسافت بلکه باقی ناشرهای شناخته شده تر هم به راحتی ازش عبور کردند و حالا بدست اوردنش بشدت سخته. هرچند در اون بازه زمانی شانس سونی به واسطه رابطه های تجاری پیشین بیشتر از باقی برای بدست اوردن این استدیو خوش آوازه بود.
علی بحث سر اینه دنیای تجارت اینقدر ساده نیست که شما بیای بر اساس صرفا خواسته فن بیست رفتار کنی. خیلی از مواقع اضافه شدن یه استودیو به یه پابلیشر صرفا بحث کیفیت نیست. خیلی مسائل مثل هزینه لوژستیک سیاستهای یه پابلیشر و غیره تاثیر گذاره. مثلا من خیلی دلم میخواد رمدی بیاد زیر مجموعه سونی ولی اگر قیمتش جوری باشه که بشه باهاش مثلا کار بزرگتری کرد منطقی نیست. این حالا یه مثاله. همون رسپان شاید بنظر منو تو منطقی بیاد ولی مایکرو میاد میسنجه میبینه آیا نیازی به یه FPS دیگه در کنار هیلو نیاز داره یا نه؟ اگر بیاد دو تاش کنه بهتره یا اون پولو بره هزینه ی خرید مثلا NT بکنه که براش بازی HnS بسازه که اصلا تو دست و بالش نیست. همه اینا روی هم میشه اینکه سونی مایکرو و یا هر پابلیشر دیگه ای انتخاب میکنه به چی نیاز داره. گاهی هم اشتباه میشه فرصتا از بین میرن و چه و چه و چه
در نهایت بنظرم فرامسافتور خرید خوبیه برای سونی ولی اگر سونی داره با قرادادایی که باهاش میبنده نیاز خودش رو برطرف میکنه نیاز جدی برای خریدش نداره
ولی در مورد دیوید کیج اگر این انتقاد رو داری باهات موافقم واقعا حیف شد.
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,359
نام
محمد
یه خوبیی که مالتی پلتفرم شدن عنوان بعدی Ueda داره اینه ک این دست عناوین ک تا حد زیادی مخاطب خاص خودشون رو دارن حداقل دیگه از طرفین محترم Console War و کسایی ک ذاتا با سونی و کنسولش مشکل دارن ترول نمیشه :D
این دست عناوین همینجوریش کمتر کسی سراغشون میره و حاضر میشه بخرتشون دیگه هیت ورزی و تروله بیخود هیچ کمکی بهشون نمی کنه (چند وقت پیش میخاستم یه نسخه از دیسک TLG رو چون دیجیتالیش رو داشتم برا آرشیو بخرم به یه بنده خدایی زنگ زدم گفتم فلان بازی رو داری !؟ این بابا به محض این ک اسم بازی رو شنید یه جوری گفت "بلللللللللللللههه که دارم !!!!!!" :D بعد گفت بیا فقط بفرستم واست پولشو بعد بزن برام ! در اومده میگه دوساله دیسکش افتاده گوشه ویترین مغازه یکی حاضر نشده بخرتش ~X(:D)

پ.ن : تشکر فراوان :D
میگم حرف از این بشر شد...کاشکی سونی Ico هم ریمیک کنه.
واقعا حیفه دستمون از این بازی کوتاهه:(
 

GUѦRDiAN

کاربر سایت
Jun 25, 2011
984
نام
Esmaiel
میگم حرف از این بشر شد...کاشکی سونی Ico هم ریمیک کنه.
واقعا حیفه دستمون از این بازی کوتاهه:(

اصل قضیه برای ICO بر میگرده به مبحث دیزاین . ICO برخلاف SOTC که دیزاینش هنوز بعد از این همه سال کهنه نشده و تیم BP کارش میشه گفت فقط تغییر Assetـها بوده و کارهایی مثل اضافه کردن تکنیکهای گرافیکی، مدلهای پرجزییات تر و تقریبا هیچ چیز دیگه ای . حالا درسته ک ICO از نظر مقیاس و اسکیل بسیار کوچکتر و جمع و جور تر هستش ولی اون دیزاین ب نظرم برای ریمیکی ب شیوه SOTC دیگه جواب نمیده . دیزاینی مثل ICO الان دیگه به کل تاریخ مصرف گذشتست و اگر بنا ب Remake باشه باید به کل دیزاینش از این رو به اون رو بشه
 
آخرین ویرایش:

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,359
نام
محمد
اصل قضیه برای ICO بر میگرده به مبحث دیزاین . ICO برخلاف SOTC که دیزاینش هنوز بعد از این همه سال کهنه نشده و تیم BP کارش میشه گفت فقط تغییر Assetـها بوده و کارهایی مثل اضافه کردن تکنیکهای گرافیکی، مدلهای پرجزییات تر و تقریبا هیچ چیز دیگه ای . حالا درسته ک ICO از نظر مقیاس و اسکیل بسیار کوچکتر و جمع و جور تر هستش ولی اون دیزاین ب نظرم برای ریمیکی ب شیوه SOTC دیگه جواب نمیده . دیزاینی مثل ICO الان دیگه به کل تاریخ مصرف گذشتست و اگر بنا ب Remake باشه باید به کل دیزاینش از این رو به اون رو بشه
بعد دیگه اندازه SOTC هم احتیاج نیست خرج کنن همینکه یک دستی به مدل ها و محیط بکشن کافیه.
حالا دیگه ریمیک هم نکردن حداقل ریمستر اش کنن روی همین PS4 قابل تجربه باشه.
دیگه هرچی باشه از هوش مصنوعی تریکو فکر نکنم اعصاب خورد کن تر باشه؛دی
برای من خیلی ضد حاله نمیتونم همه بازی های این بشر رو تجربه کنم چه از بعضی چیزاش خوشم نیاد چه بیاد کاراش واقعا منحصر به فردن...:D
 
  • Like
Reactions: GUѦRDiAN

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
دقیقا. بازی بعدی اوعدا چون مولتیه فحش نمیخوره و به کل از عرصه کنسول وار خداحافظی میکنه، در نتیجه میمونه برای کسایی که ضمن عشق ورزیدن به همه بازی های بزرگ روزمره، نظیر CoD و GeoW و UC و ... دوست دارن یه چیز خاص رو هم تجربه کنن. ضمن اینکه مولتی پلتفرم شدن کمک میکنه این طیف محدود از گیمرها بتونن رو هر پلتفرمی بیان سراغش و بازی فن بیس خاص خودش رو پیدا کنه.
فحش نمیخوره...ولی از اونطرف شاید هایپ خودش رو هم از دست بده، این بازی های مخاطب خاص وقتی انحصاری بشن بیشتر به چشم میان...هم تو اخبار و هم صدای فن های اون کنسول( حتی اگر بازی نکنند و فقط تو کنسول وار اسمش رو بیارن:-" )

فقط امیدوارم راهی که that game company رفت رو اینا نرن...
با معروفیت و محبوبیت Flower و Journey ، و انقدر عاشق و دلباخته رو PS ...
رفتن سراغ IOS و موبایل به عنوان یک پلتفرم در دسترس تر و ... خبر دارید بازی اخیرشون چندماهی میشه عرضه شده دیگه؟ کاملا رفتن تو افق!
حالا باز خوبه اوئدا از مسید اصلی کامل خارج نشده و بازیش برای کنسول ها هم میاد احتمالا:-"
 
  • Angry
Reactions: KavehFrootan

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر