مشخصات سخت افزاری Xbox Series X به صورت رسمی منتشر شد!

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
شرکت مایکروسافت صبح امروز به صورت رسمی مشخصات کنسول نسل بعدی خود با نام Xbox Series X را معرفی کرد.


مایکروسافت در طول کنفرانس E3 سال ۲۰۱۹ بود که برای اولین بار کنسول نسل بعدی از خانواده Xbox را با اسم رمز «Project Scarlet» معرفی کرد. در آن زمان تنها یک تیزر کوتاه از کنسول جدید منتشر شد و در ادامه فیل اسپنر مدیر عامل بخش Xbox شرکت مایکروسافت تایید کرد که جزیئات بیشتری از کنسول جدید در طول ماه های بعد منتشر خواهد شد. هر چند در کنار معرفی کنسول، شاهد یک معرفی مهم دیگر هم بودیم. در آن زمان اعلام شد که عنوان Halo Infinite همراه با عرضه کنسول جدید عرضه خواهد شد. بعد از آن تیم Xbox به صورت کامل به سکوت خبری رفت تا تنها شاهد شنیدن شایعات مختلف در خصوص نام کنسول جدید و جزئیات سخت افزاری آن باشیم.

هر چند این سکوت خیلی طول نکشید و درست شش ماه بعد شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت تا برای اولین‌بار در تاریخ این شرکت از طراحی ضاهری و نام کنسول جدید در طول مراسم The Game Awards پرده بردارد. مراسمی که تا آن روز بیشتر میزبان عناوین دو شرکت نیتندو و سونی بود و معرفی کنسول جدید Xbox به نحوی بمب خبری آن مراسم به حساب می‌آمد. مایکروسافت اعلام کرد کنسول جدید Xbox Series X نام خواهد داشت و شاهد عرضه آن در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ خواهیم بود. همچنین طراحی کنسول هم به نمایش درآمد. اما باز هم خبری از اطلاعات سخت افزاری کنسول جدید نبود و مایکروسافت تنها به استفاده از جمله قوی‌ترین کنسول بسنده کرد.


در نهایت در تاریخ ۲۴ ماه فبریه و در خبری غیر منتظره این شرکت اطلاعات سخت افزاری و جزئیات کنسول جدید را به صورت رسمی منتشر کرد. اطلاعاتی که از مدت‌ها قبل شایعاتی درباره آن وجود داشت و امروز مایکروسافت به صورت کامل به این شایعات پایان داد.

Xbox_ShortBullets_JPG.0.jpg


کنسول Xbox Series X دارای GPU با قدرت ۱۲ ترافلاپس خواهد بود. در مقایسه با کنسول Xbox One X، این کنسول دارای دو برابر قدرت بیشتری است و در مقایسه با کنسول Xbox One از قدرت هشت برابر بیشتر بهره می‌برد. این مقادیر موجود در کارت گرافیکی کنسول جدید، آن را بالاتر از هر کارت گرافیکی میان رده دو شرکت Nvidia و AMD قرار می‌دهد و یک جهش فوق العاده در بخش سخت افزاری کنسول‌ها به شمار می‌آید. به عبارت دیگر قدرت سخت افزاری کارت گرافیک کنسول Xbox Series X تنها به مقدار ناچیزی از قویترین کارت گرافیک دو شرکت AMD و Nvidia ضعیف تر است.

  • GeForce RTX 2080 Ti (Turing TU102)—13.45 TFLOPs
  • Radeon RX Vega 64 (Vega 10)—12.66 TFLOPs
  • Xbox Series X (Navi - RDNA 2)—12 TFLOPs
  • GeForce RTX 2080 Super (Turing TU104)—11.15 TFLOPs
  • Radeon RX Vega 56 (Vega 10)—10.54 TFLOPs
  • GeForce RTX 2080 (Turing TU104)—10.07 TFLOPs
  • Radeon RX 5700 XT (Navi 10)—9.754 TFLOPs
  • GeForce RTX 2070 Super (Turing TU104)—9.062 TFLOPs
  • Radeon RX 5700 (Navi 10 XL)—7.949 TFLOPs
  • GeForce RTX 2070 (Turing TU106)—7.465 TFLOPs
  • GeForce RTX 2060 Super (Turing TU106)—7.181 TFLOPs
  • GeForce RTX 2060 (Turing TU106)—6.451 TFLOPs
فیل اسپنسر در خصوص قدرت سخت افزاری کنسول Xbox Series X گفت:

«Xbox Series X یک جهش در ابعاد و اندازه‌های یک نسل در زمینه پردازش و قدرت گرافیک ارائه خواهد داد. تکنولژی جدید باعث خلق دنیا‌ های بزرگ و پیچیده تر در بازی‌ها، نرخ فریم بیشتر و ارائه تجربه‌ای خواهد بود که تاکنون در هیچ‌ کنسولی شاهد آن نبوده‌ایم.»

Xbox Series X شامل یک پردازنده سفارشی مبتنی بر معماری AMD Zen 2 و Radeon RDNA 2 خواهد بود. همچنین طبق گفته اسپنسر ، مایکروسافت از NVMe SSD در Xbox Series X استفاده می کند که باعث کاهش زمان بارگزاری بازی‌ها به شکل محسوسی خواهد بود. کنسول جدید از رزولوشن 8K و نرخ فریم ۱۲۰ فریم در ثانیه برای اجرای بازی‌ها پشتیبانی خواهد کرد. مایکروسافت می‌گوید با شرکت‌های سازنده TV ها و HDMI همکاری کرده‌است تا بتواند حالت Low Latency و Variable Refresh Rate را در کنسول جدید با استفاده از پورت HDMI 2.1 استفاده کند. مایکروسافت همچنین دوباره تایید کرد که Xbox Series X از قابلیت ray tracing و سایه گذاری متغیر بهره می‌برد.


کنسول جدید از قابلیت quick resume هم بهره می‌برد. این قابلیت که برای اولین بار در کنسول‌های Xbox One و PS4 از آن استفاده شد به بازیکنان اجازه می‌داد که بدون خارج شدن از بازی بتوانند کنسول خود را خاموش کنند و دوباره که به سراغ کنسول رفتند، از همان نقطه‌ای که بازی خود را متوقف کرده بودند به ادامه بازی بپردازند. همچنین قادر بودند تا بدون نیاز به اجرای دوباره بازی‌ها به داشبورد کنسول رفته و هر وقت که خواستند دوباره به ادامه بازی خود بپردازند. حال به لطف تکنولوژی جدید این قابلیت پیشرفت کرده و بازیکنان قادر خواهند تا همزمان برای اجرا و ادامه چند بازی مختلف از آن استفاده کنند.

مایکروسافت به صورت کامل از قابلیت backward compatibility بر روی Xbox Series X پشتیبانی خواهد کرد و به وسیله این قابلیت بازی‌های کنسول‌های Xbox Original، Xbox 360 و Xbox One بر روی کنسول جدید اجرا خواهد شد. البته در کنار backward compatibility کنسول جدید از قابلیت Smart Delivery هم بهره می‌برد. بدین صورت شما با خرید نسخه Xbox One یک عنوان به صورت رایگان نسخه Xbox Series X مربوط به همان بازی را با توجه به قدرت سخت افزاری کنسول جدید در اختیار خواهید داشت. به عنوان مثال هم اکنون با خرید نسخه Xbox One بازی Cyberpunk 2077 در آینده به نسخه Xbox Series X آن هم به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت.

در نهایت مایکروسافت قول داده است تا در ماه‌های آتی اطلاعات بیشتری را از کنسول جدید خود به اشتراک بگذارد. با توجه به نزدیک بودن دو کنفرانس Game Developers در ماه آینده و E3 در تابستان امسال انتظار می‌رود که در طول این کنفرانس‌ها اطلاعات بیشتری از Xbox Series X منتشر شود.

*backward compatibility تنها شامل عناوینی خواهد بود که شرکت مایکروسافت از آن‌ها پشتیبانی کند.
* استفاده از قابلیت Smart Delivery به ناشران بستگی دارد، اما مایکروسافت به صورت کامل برای عناوین خود از آن پشتیبانی می‌کند.

منبع
 
آخرین ویرایش:

reydge

کاربر سایت
Feb 19, 2012
1,010
نام
محمد
آیا پیش خودتون مثلا نمیگید این شو آف های سخت افزاری و تاکید روی ساختن ابر هیولا دقیقا تکرار همون خزعبلات ابتدای نسل فعلی هست؟
بیخیال بابا دوربین مخفیه یا نه جدا داره این حرف ها زده میشه
حالا خوبه کنسول مورد نظر شما نصف عمر مبارکش رو با همین شوآف های سخت افزاری و مسخره بازی های رزولوشنی و شمردن تعداد پیکسل و فریم و ترول کردن فاصله ی بین 768P و 900P و فوج فوج ریمستر گذرونده
اینجا هیچکس مدعی نیست که مایکروسافت این نسل خفن بوده نه اتفاقا به شدت فاجعه هم بود تا جایی که خود من در چندین و چند تاپیک از سیکل معیوب فورتزا گیرز هیلو گفتم و نالیدم اما دست به خرید استودیو شده کانفیگ به این خفنی رو طراحی کرده و کارهایی که از اوسط این نسل شروع کرده داره با قدرت پیش می بره حالا این جملات دقیقا داره از کجا میاد؟

دور از چشم کلانتر ، ببین قورباغه ها چطوری هفت تیر پلاستیکی هاشون رو بردن هوا
کاش شما هم میتونستید حس اطمینان به کنسول و بازی های سازنده مورد علاقتون رو تجربه کنید ، تا متوجه میشدید ما از بیرون به پست های شما چه مدلی نگاه میکنیم! :D
مرسی که هستید تا ما از مدل نگاه و نظرات کارشناسانه ی اتاق فرمانی و خارج از گودی شما هم مطلع بشیم
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
مقایسه شوآف ها و همون حرف‌های تکراری مایکروسافت تو نسل قبل و این نسل.

نسل قبل: معرفی دیرهنگام کنسول اونم چند ماه بعد از رقیب به دلیل قدرت کمتر و قیمت بیشتر!
نسل جدید: معرفی کنسول ماه‌ها قبل از شروع نسل و بدون توجه به اینکه بقیه قراره چیکار بکنن.

نسل قبل: داشتن ۶-۵ تا استودیو برای ساخت بازی انحصاری.
نسل جدید: داشتن ۱۴-۱۳ تا استودیو برای ساخت بازی انحصاری.

نسل قبل: معرفی کنسول با قابلیتی که موجب میشد نتونی بازی‌های کارکرده رو به راحتی عوض کنی.
نسل جدید: معرفی کنسول با قابلیتی که موجب میشه لازم نباشه برای تجربه بازی تو نسل بعد، ۲ بار پول پرداخت کنی.

نسل قبل: برای تجربه ۳ عنوان انحصاری در موقع لانچ کنسول باید ۱۸۰ دلار پرداخت می‌کردی.
نسل جدید: برای تجربه ۳ عنوان انحصاری در موقع لانچ کنسول می‌تونی هر ماه ۱۰ دلار پرداخت کنی، در واقع با اون ۱۸۰ دلار می‌تونی ۱ سال و ۶ ماه اشتراک گیم پس بگیری!

تازه ترول هم نمیکنن و حرف‌هاشون جدی هست lol :D
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,985
نام
Mohammad
تو خودت، خودت رو ترول نکن من قول میدم دست بهت نزنم :D

سونی اگر سونی 2013 بود تا الان بالای 10 بار کنسولش و برنامش رو معرفی کرده بود نه اینکه 14 ماه بره تو لونه موش قایم بشه و فقط لوگو بفرسته بیرون :D بعد من جزو مقامات بلند پایه سونی نیستم و «مساول» (ریلی؟ :D) پشت پرده رو نمیدونم ولی مدیر مالی خود سونی گفته منتظر تصمیم گیری رقبامون هستیم :D این هم فکر نمیکنم مسأله پشت پرده باشه دیگه :D یا هست؟ :D

همین الان هم که داریم صحبت میکنیم یکی از درآمدزا ترین بخش‌های گیمینگ سونی یعنی PSN یه کپی پیست از Xbox Live هست که مایکرو ابداعش کرد و جاش انداخت :D و تو همین لحظه سونی داره برنامه ریزی میکنه که از xCloud و سرورهای Azure مایکرو استفاده کنه که باز نیازی به تحقیق و پژوهش و دونستن «مساول» پشت پرده نداره :D



نه خدایی این رو مطلع نبودم، ممنون که گفتی :D تو از یه فاجعه پیشگیری کردی :D



تا باشه از این شو آف‌‌های سخت افزاری و شمارش ترانزیستور و ... باشه :D بهتر از شوآف لوگو و شمردن لایک صفحات اجتماعی هست :D بذار فکرهای پشت برنامه ها که بیدار شدن و سونی 4 تا بازی نسل بعدی معرفی کرد بعد بیا از بازی صحبت کن؟ ها؟ نظرت چیه؟ :D
نمیدونم چرا بعد از دیدن این همه ایموجی خنده یاد یه شعر افتادم:
"اشک در چشمانم طوفان غم دارد به دل
خنده بر لب میزنم تا کس نداند راز دل"
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
نمیدونم چرا بعد از دیدن این همه ایموجی خنده یاد یه شعر افتادم:
"اشک در چشمانم طوفان غم دارد به دل
خنده بر لب میزنم تا کس نداند راز دل"

ممنونم، حافظا :D

دور از چشم کلانتر ، ببین قورباغه ها چطوری هفت تیر پلاستیکی هاشون رو بردن هوا
کاش شما هم میتونستید حس اطمینان به کنسول و بازی های سازنده مورد علاقتون رو تجربه کنید ، تا متوجه میشدید ما از بیرون به پست های شما چه مدلی نگاه میکنیم! :D

اینطوری؟ :D

Untitled-4.png
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
محسن باور کن مجبور نیستی هر پستی رو نقل قول و ترول کنی. یکم استراحت بده به خودت.

ولی حالا جدا یه سوال دارم، من که تو سونی سمتی ندارم و مثل شما از مساول پشت پرده چندان مطلع نیستم، در نتیجه نمیدونم سونی واقعا وایستاده ببینه مایکرو چیکار میکنه تا اسکی بره یا نه، اما میگم با توجه به بازار و جایگاه سونی و مایکرو (یعنی سونی به عنوان پرفروش و موفق ترین و مایکروسافت هم به عنوان ضعیف و کم فروش ترین رقیب بین سه کمپانی) احیانن فکر نمیکنی برای سونی اهمیت چندانی نداره مایکرو داره چیکار میکنه (غیر از قیمت کنسول) و دغدغه سونی ادامه دادن مسیر موفق PS4 و انتقال فن بیسش به این کنسول جدیده؟ بخصوص که جناب اسپنسر هم حجت رو تموم کردن و فرمودن رقیب ما سونی و نینتندو نیستن و با گوگل و آمازون که ممکنه در آینده شاخ بشن رقابت داریم. آیا همه چیز منتفی نیست یا کماکان مایکرو و Xbox آوانگاردهای صنعت گیمن و همه نگاه ها معطوف به این هاست تا از برنامه های فوق موفقشون کپی برداری کنن؟ ریلی؟

آیا مطلع هستید که الان مایکرو باید تمام تلاشش رو بکنه که نسل بعد فاجعه این نسل تکرار نشه؟ و در حال حاضر دارن به این می اندیشن که چطوری باید کنسولی که دو سال اولش انحصاری های چندان خاصی هم نداره با کنسولی که اساسا محبوب تره و برنامه ریزیش طوریه که با انحصاری های بزرگش و قراردادهای تجاری تردپارتی بزرگ و انحصاری میاد مقابله کنه؟ آیا پیش خودتون مثلا نمیگید این شو آف های سخت افزاری و تاکید روی ساختن ابر هیولا دقیقا تکرار همون خزعبلات ابتدای نسل فعلی هست؟ 6 میلیون ترنزیستور و قدرت بی نهایت ابر و .... و نتیجه همه این شو آف ها هم شد این:

View attachment 130431

یعنی هر وقت ماکان اینجوری آینده اکس باکس رو وحشتناک ترسیم میکنه ما Xbox فن ها باید حسابی خوشحال بشیم

یعنی تو مخیله امون هم یک روزی نمیگنجید که بتونیم انحصاری های بلاک باستر رو Day one با مفت تومن تجربه کنیم

photo_۲۰۲۰-۰۲-۲۶_۱۷-۲۸-۵۸.jpg
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,912
یک مدتیه کلا هر پستی فنهای مایکروسافت میدن توش روی گیم پس به طرز خفنی تاکید شده. نمیدونم تو کیفیت خود بازیهای پلتفرم، دقیقا چه تاثیری میذاره. خیلی خوبه که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باهاش میشه بازی کرد، ولی به اینم فکر کنید چطور نینتندو و سونی بدون این سرویس الان میتازن خصوص نینتندو عمرا تخفیف نمیده. بازی لانچ رو همون قیمت کامل میذاره و بازم میفروشه. این نشون میده دو تا پلتفرم دیگه مشتریهای پرو پاقرص خودشونو دارن و باید جسارتا یکمم به کیفیت بازیاش فکر کنه مایکروسافت. تهش طرف میشینه میبینه روی این پلتفرم چه بازیهایی هست نه اینکه چقدر مقرون به صرفه س. اقتصادی بودنشم مهمه ولی کیفیت بازیهای انحصاریم خیلی مهمه. این فاکتور نباشه برای هر شرکتی ضرره.
عکس صفحه پیش از منتخبین گیم اواردهای مختلف رو دیدم... واقعا اکثر افراد نمیتونن بیخیال نینتندو یا سونی شن و اون عناوین AAA رو صرفا برای بحث اقتصادی بگن گور باباشون و بازی نکنن.
به تخفیف باشه PS Vita TV هم 19 دلاره و کل بازیهای PS Classic, PSP و PS Vita روش هست. ولی با همینم نجات پیدا نکرد در برابر 3DS نینتندو که اندازه PSP شاید قدرت داشت و قیمتشم خیلی بالاتر بود.
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
یعنی هر وقت ماکان اینجوری آینده اکس باکس رو وحشتناک ترسیم میکنه ما Xbox فن ها باید حسابی خوشحال بشیم

یعنی تو مخیله امون هم یک روزی نمیگنجید که بتونیم انحصاری های بلاک باستر رو Day one با مفت تومن تجربه کنیم

View attachment 130449

ماکان اصولا چیزی رو تحلیل نمیکنه، صرفا خواسته‌های قلبی خودش رو طوری بیان میکنه که فکر کنی تحلیل کرده :D الان هم مدیونی اگر فکر کنی حرفش تغییری کرده باشه و همین جملات رو باز میذاره کنار هم و همین نتیجه رو بهت تحویل میده :D نمونه‌اش همین صفحه قبل :D

پ.ن: من اسکل رو بگو 2016 میشستم بحث منطقی میکردم با اینا تهش هم هیچی در نمیومد :D روش درست بحث رو پیدا کردم ولی :D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
یک مدتیه کلا هر پستی فنهای مایکروسافت میدن توش روی گیم پس به طرز خفنی تاکید شده. نمیدونم تو کیفیت خود بازیهای پلتفرم، دقیقا چه تاثیری میذاره. خیلی خوبه که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باهاش میشه بازی کرد، ولی به اینم فکر کنید چطور نینتندو و سونی بدون این سرویس الان میتازن خصوص نینتندو عمرا تخفیف نمیده. بازی لانچ رو همون قیمت کامل میذاره و بازم میفروشه. این نشون میده دو تا پلتفرم دیگه مشتریهای پرو پاقرص خودشونو دارن و باید جسارتا یکمم به کیفیت بازیاش فکر کنه مایکروسافت. تهش طرف میشینه میبینه روی این پلتفرم چه بازیهایی هست نه اینکه چقدر مقرون به صرفه س. اقتصادی بودنشم مهمه ولی کیفیت بازیهای انحصاریم خیلی مهمه. این فاکتور نباشه برای هر شرکتی ضرره.
به تخفیف باشه PS Vita TV هم 19 دلاره و کل بازیهای PS Classic, PSP و PS Vita روش هست. ولی با همینم نجات پیدا نکرد در برابر 3DS نینتندو که اندازه PSP شاید قدرت داشت و قیمتشم خیلی بالاتر بود.
روی گیم پس تاکید میشه چون وقتی 14 تا استودیو (به اضافه تعداد دیگه ای استودیو Third Party)، مشغول به تولید بازی انحصاری هستن، میتونیم شاهد دیدن تعداد مناسبی بازی باکیفیت از این مجموعه استودیوها باشیم. یکی از همین بازی های باکیفیت هم کمتر از دو هفته دیگه عرضه میشه :D
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
یک مدتیه کلا هر پستی فنهای مایکروسافت میدن توش روی گیم پس به طرز خفنی تاکید شده. نمیدونم تو کیفیت خود بازیهای پلتفرم، دقیقا چه تاثیری میذاره. خیلی خوبه که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باهاش میشه بازی کرد، ولی به اینم فکر کنید چطور نینتندو و سونی بدون این سرویس الان میتازن خصوص نینتندو عمرا تخفیف نمیده. بازی لانچ رو همون قیمت کامل میذاره و بازم میفروشه. این نشون میده دو تا پلتفرم دیگه مشتریهای پرو پاقرص خودشونو دارن و باید جسارتا یکمم به کیفیت بازیاش فکر کنه مایکروسافت. تهش طرف میشینه میبینه روی این پلتفرم چه بازیهایی هست نه اینکه چقدر مقرون به صرفه س. اقتصادی بودنشم مهمه ولی کیفیت بازیهای انحصاریم خیلی مهمه. این فاکتور نباشه برای هر شرکتی ضرره.
عکس صفحه پیش از منتخبین گیم اواردهای مختلف رو دیدم... واقعا اکثر افراد نمیتونن بیخیال نینتندو یا سونی شن و اون عناوین AAA رو صرفا برای بحث اقتصادی بگن گور باباشون و بازی نکنن.
به تخفیف باشه PS Vita TV هم 19 دلاره و کل بازیهای PS Classic, PSP و PS Vita روش هست. ولی با همینم نجات پیدا نکرد در برابر 3DS نینتندو که اندازه PSP شاید قدرت داشت و قیمتشم خیلی بالاتر بود.

تازوندن سونی و نینتندو و عدم تازوندن ماکرو تا جایی که به بقای سیستم مرتبط نشه چی برای من مخاطب داره؟ بازی انحصاری مهم هست ولی در تصویر کلی نهایت 10-20 درصد تایم پلی یک شخص را تشکیل میده. بنابراین برای اون 80-90 درصد بقیه جایی که بشه به راحتی و با هزینه کمتر به بازی های Third Party دسترسی داشت بهترین جا برای گیمرها هستش.

من خودم به شخصه این نسل مخاطب PS4 بودم و هستم و از بازی های انحصاریش هم کلی لذت بردم و برای این هم از سونی ممنون هستم ولی انتخاب نسل بعدم حتما سیستمی خواهد بود که بتونم با هزینه کمتر به اکثریت بازی ها (که Third Party) دسترسی داشته باشم. بنابراین برای من حداقل اگه سونی سیستمی مشابه Game Pass ارائه نده قطعا به عنوان انتخاب اول حذف میشه (پلتفرم اصلی). سالی دو یا نهایت سه تا بازی انحصاری Must Play سونی با شرکا میتونه عرضه کنه و اونم دوسال یکبار دوماه کنسول را یک نفر تهیه کنه میتونه همش را بازی کنه (به خصوص که اکثرا سینگل پلیر محور هستن).

تازه این بینش با صرف نظر از انحصاری ماکروسافت هست. نمیدونم چرا اصرار دارین که این 14-15 استدیویی که ماکروسافت خریده را نادیده بگیرید؟ در بدترین حالت این استدیو ها حداقل به لحاظ کیفی و کمی 70-80 درصد عملکرد استدیوهای سونی را میتونن ارائه بکنن (به خصوص کمی). پس اینور هم به صورت کلی انحصاری خوب نسل بعد خواهد داشت.

شروع این نسل ماکرو با 5 تا استدیو اومد به میدون، Backward نداشت، Gamepass نداشت، سخت افزار درست حسابی نداشت، رابطه خوبی با Third party و Second Party به خصوص ژاپنی ها نداشت، و با یک مسیجینگ افتضاح اومد به میدون.

نسل نهم با یک سخت افزار خیلی خوب شروع میکنه (حتی اگه PS5 قوی ترم باشه باز XSX سخت افزار کاملا بروز و یک دستی داره)، GamePass را داره، بکوارد سه نسل را داره و تا اینجا هم به لحاظ ارتباط با مشتری و پیام کلی عالی عمل کرده و از همه مهمتر 15 تا استدیو داره. پس میتونه یک انتخاب بسیار معقول و عالی برای هر مخاطبی باشه.

این گیر کردن یک عده توی 2013 برای من به شخصه عجیبه.

تازه یک نکته جالب دیگه، چطور سونی فن و نینتندو فن میتونن انحصاری را به عنوان نکته و عملکرد مثبت کمپانی مورد علاقه شون همه جا مطرح کنن ولی ماکرو فن نمیتونه این همه خدمات خوب ماکروسافت را بیان کنه؟
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,996
نام
محمد امین
XBOX ONE این نسل اون اول یک اشتباهی کرد که سونی از این اشتباه استفاده کرد و با شوآف خودشو جلو انداخت وگرنه PS4 چیز خاصی نبود که بخواد دنیایی گیم متحول کنه
ماکرو هم خیلی زود اشتباهاتش رو فهمید و کم کم تغییر داد و الان به نظرم ماکرو برای نسل بعد فهمیده باید چی کار کنه و با قدرت جلو خواهد آمد اینکه سونی تا الان اطلاعات خاصی از PS5 نداده ماله اینکه منتظر ببینه ماکرو چه اشتباهی میکنه تا فوری ازش سوء استفاده کنه مثل قیمت بالاتر یا قابلیت های محدود کننده و... ولی ماکرو درب همه چیزو بسته
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,159
نام
سبحان
یک مدتیه کلا هر پستی فنهای مایکروسافت میدن توش روی گیم پس به طرز خفنی تاکید شده. نمیدونم تو کیفیت خود بازیهای پلتفرم، دقیقا چه تاثیری میذاره. خیلی خوبه که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باهاش میشه بازی کرد، ولی به اینم فکر کنید چطور نینتندو و سونی بدون این سرویس الان میتازن خصوص نینتندو عمرا تخفیف نمیده. بازی لانچ رو همون قیمت کامل میذاره و بازم میفروشه. این نشون میده دو تا پلتفرم دیگه مشتریهای پرو پاقرص خودشونو دارن و باید جسارتا یکمم به کیفیت بازیاش فکر کنه مایکروسافت. تهش طرف میشینه میبینه روی این پلتفرم چه بازیهایی هست نه اینکه چقدر مقرون به صرفه س. اقتصادی بودنشم مهمه ولی کیفیت بازیهای انحصاریم خیلی مهمه. این فاکتور نباشه برای هر شرکتی ضرره.
عکس صفحه پیش از منتخبین گیم اواردهای مختلف رو دیدم... واقعا اکثر افراد نمیتونن بیخیال نینتندو یا سونی شن و اون عناوین AAA رو صرفا برای بحث اقتصادی بگن گور باباشون و بازی نکنن.
به تخفیف باشه PS Vita TV هم 19 دلاره و کل بازیهای PS Classic, PSP و PS Vita روش هست. ولی با همینم نجات پیدا نکرد در برابر 3DS نینتندو که اندازه PSP شاید قدرت داشت و قیمتشم خیلی بالاتر بود.
من فن مایکرو نیستم ولی سرویس گیم پس واقعا عالی و مقرون به صرفه هست،حالا سونی نمیخواد این سیستم رو پیاده کنه؟خودش بهتر میدونه،شاید مایکروسافت توی فروش کنسول و همین سرویس گیم پس غوغا کنه و سونی عقب بیوفته
ولی خب همه این رو متوجه میشن که با پرداخت سالانه فقط ۶۰ دلار میشه به کلی عناوین انحصاری و مولتی پلتفرم دسترسی داشت در حالی که این ۶۰ دلار روی کنسول سونی فقط پول یدونه بازیه!بله پس واقعا باید روی این موضوع تاکیید کرد چون برگ برنده قابل توجهی هست...
 

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
من الان موندم چطور میشه از 2 کمپانی کنسول ساز
یکیشون علاوه بر ظاهر کنسول و کنترلر و یک بازی نسل بعدی بیاد و حتی مشخصات سخت افزاری کنسول هم بده
اون یکی دیگه فقط بیاد لوگو نشون بده
:-??:-??:-??:-??
چطور ممکنه؟
کجای کار میلنگه من نمیفهمم
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
حالا رفتیم این همه حرف بی ربط زدیم بسه :D یک موضوعی هست که به نظر میاد خانمان برانداز باشه برای نسل بعد اگر بکار گرفته بشه :D

تیم هوش مصنوعی بخش گیمینگ مایکروسافت سال 2018 از سیستم مبتنی بر DirectML خودش برای FH3 رونمایی کرده که در واقع چیزی شبیه به DLSS هست که انویدیا برای کارتهای خودش بکار گرفته و AMD هم با مایکروسافت همکاری داره برای استفاده از ویژگی مشابه با DLSS. این سیستم میتونه بازی رو با کیفیت خیلی زیاد و با استفاده از یادگیری ماشینی به شکل فوق العاده‌ای آپ اسکیل کنه :D

130454

130455

اگر شایعه اوایل 2019 واقعیت داشته باشه (که احتمال زیاد داره چون خیلی مسائل رو دقیق بیان کرده بود) مایکروسافت سیستم AI و یادگیری ماشینی رو به صورت فیزیکی داخل کنسول‌های نسل بعدش قرار داده و اینطوری شاید بخوان کاتالوگ بزرگ بازیهای وان، 360 و ایکس باکس ارجینال رو با این تکنیک بهبود بدن. بخصوص بازیهای وان که برای وان ایکس هم بهینه نشدن. اگر چنین کاری رو در سطح سیستم انجام بدن عملا مادران رقبا خواهند گرییید (!) :D

اینطوری مایکروسافت بدون نیاز به دخالت بازیسازها میتونه یه آپدیت اساسی برای تمام بازیهای BC بده :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر