راد فرگوسن مایکروسافت را به مقصد Blizzard ترک کرد!

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
دقایقی قبل مدیر استودیو Coalition راد فرگوسن که وظیفه کارگردانی شماره چهارم و پنجم Gears را بر عهده داشت این استودیو را ترک کرد.
او در این خصوص در حساب شخصی توییتر خود نوشت:

« من از پانزده سال قبل کار خود را بر روی توسعه سری Gears of War آغاز کردم و از آن زمان یکی از تفریحات زندگی‌ام بود. اما حالا زمان تجربه یک ماجراجویی جدید فرا رسیده است. من Gears را در دستان توانا استودیو Coalition رها خواهم کرد و بی صبرانه منتظر هستم تا طرفداران عنوان Gears Tactics را در تاریخ ۲۸ ماه اپریل تجربه کنند.»

rod_fergusson.0.jpg


«از ماه مارچ، به Blizzard می‌پیوندم تا در توسعه Diablo شریک باشم. ترک Coalition کمی برایم دشوار است به این دلیل که عاشق خانواده Gears که شامل طرفداران و تمام کسانی که در استودیو Coalition و Xbox کار می‌کنند، می‌شود. از همه تشکر می‌کنم و این باعث افتخار من است که در کنار شما فعالیت کردم.»

او در سال ۲۰۱۴ به صورت رسمی وظیفه کارگردانی سری Gears را در استودیو تازه تاسیس Coalition بر عهده گرفت، اما قبل از آن هم در سگانه اول Gears of War یکی از افراد کلیدی در کنار Cliff Bleszinski برای توسعه سری بود. در کارنامه درخشان او عناوینی مثل BioShock Infinite و Bulletstorm هم به چشم می‌خورند که راد فرگوسن در توسعه آن‌ها نقش داشته‌است.

فیل اسپنر مدید ارشد Xbox در خصوص جدایی او نوشت:
« راد، از تو به خاطر تلاش و اشتیاقی که برای Xbox و Gears به ارمغان آوردی و باعث ساخت استودیو تراز اول Coalition شدی، تشکر می‌کنم. با بهترین آرزو ها برای ماجراجویی بعدی تو.»



منبع
 
آخرین ویرایش:

ToTheMadness

کاربر سایت
Nov 11, 2018
119
اینکه ایده های متفاوت و جدیدی برای بازی بدن خوبه، ولی از این فرانچایز 5 تا بازی اومده و همچین صحبت هایی یکم حس بدی به آدم میده. انگار فقط اسمش گیرزه و به جز این هویت خاصی نداره و شده زمین بازی.
البته من فقط نسخه اول رو بازی کردم و نمی دونم اوضاع چند چنده و امیدوارم اینطوری نباشه.
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
یک نکته عجیب هم بگم. من با هر کسی تا به امروز عکس یادگاری گرفتم، از اون استودیو رفته :))
وینس زامپلا
یوشیدا
راد فرگوسن
فقط فیل اسپنسر فعلا مونده که اونم بعید نیست از مایکروسافت جدا بشه با اون اوصاف. البته با اسپنسر دو سال قبل عکس یادگاری گرفتم!

بهرام یه عکس یادگاری هم با اسپنسر بگیر :D صنعت گیم به تو نیاز داره :-"
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
جالبه هر دفعه این اتفاق میفته، ولی بر عکس از طرف سونی هر کی جدا میشه، مایکرو فنا ربطش میدن به قضیه اون افریته امی هینینگ
 
  • Like
Reactions: mohsenebrahimi

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
دیگه توی هر گروهی همیشه یه سری دلقک هستن :D ولی یادمه اکثرا ناراحت بودن و نگران بودن که چه بلایی سر بازیای استدیو و کلا ناتی‌داگ میاد!
کسی که با رفتن امی هنیگ و بروس استرلی از ناتی داگ خوشحال شده باشه، اصلا فن ناتی‌داگ نیست.

من Gears رو نمیدونم. اما در مورد 343 دقیقا تمام کامیونیتی هیلو از waypoint تا mlg و ... همه خوشحال بودن که تقریبا تمام افرادی که روی سری 5 رفتن. چون افتضاح داستانی و ... همه مستقیما چه خوشت بیاد چه نیاد، چه بخوای الان مثلا تیکه بندازی به اون داستان ها چه نه، تقصیر همین آدمایی مثل Josh holms و Brian Reed و Tim Longo و ... بود. Tim Longo هم در مورد Infinite کارگردان دیگه نبود و فقط جز تیم بود. همون بهتر که همشون رفتن و خیلی زودتر هم باید میرفتن. هر رفتنی دلیلش بد که نیست هیچ، باعث خوشحالی اکثریت کامیونیتی یه سری میشه که در واقع همونا مهمن. اینو فقط خواستم بگم که قضیه هیلو و 343 با همچین چیزی قاتی نشه
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
من Gears رو نمیدونم. اما در مورد 343 دقیقا تمام کامیونیتی هیلو از waypoint تا mlg و ... همه خوشحال بودن که تقریبا تمام افرادی که روی سری 5 رفتن. چون افتضاح داستانی و ... همه مستقیما چه خوشت بیاد چه نیاد، چه بخوای الان مثلا تیکه بندازی به اون داستان ها چه نه، تقصیر همین آدمایی مثل Josh holms و Brian Reed و Tim Longo و ... بود. Tim Longo هم در مورد Infinite کارگردان دیگه نبود و فقط جز تیم بود. همون بهتر که همشون رفتن و خیلی زودتر هم باید میرفتن. هر رفتنی دلیلش بد که نیست هیچ، باعث خوشحالی اکثریت کامیونیتی یه سری میشه که در واقع همونا مهمن. اینو فقط خواستم بگم که قضیه هیلو و 343 با همچین چیزی قاتی نشه
این رو قبلا در موردش بحث کردیم...
اصلا یارو مقصر تمام اشتباهات مایکرو هم باشه، رفتن یکی از کلیدی ترین اعضای تیم اونم وسط پروژه نه اولش، ناراحت کنندست و خوشحالی نداره...بدتر از این، اون کسی که جایگزین این یارو کرده بودن هم دو ماه بعدش گذاشت رفت! از اونجایی که بازی لانچ هم هست امکان تاخیر خوردن نداره و تریلر درست حسابی و گیم پلی هم که نداشته...واسه همین هیچ چیز خوشحال کننده ای پیرامون این بازی نداشتیم تا حالا.
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
من Gears رو نمیدونم. اما در مورد 343 دقیقا تمام کامیونیتی هیلو از waypoint تا mlg و ... همه خوشحال بودن که تقریبا تمام افرادی که روی سری 5 رفتن. چون افتضاح داستانی و ... همه مستقیما چه خوشت بیاد چه نیاد، چه بخوای الان مثلا تیکه بندازی به اون داستان ها چه نه، تقصیر همین آدمایی مثل Josh holms و Brian Reed و Tim Longo و ... بود. Tim Longo هم در مورد Infinite کارگردان دیگه نبود و فقط جز تیم بود. همون بهتر که همشون رفتن و خیلی زودتر هم باید میرفتن. هر رفتنی دلیلش بد که نیست هیچ، باعث خوشحالی اکثریت کامیونیتی یه سری میشه که در واقع همونا مهمن. اینو فقط خواستم بگم که قضیه هیلو و 343 با همچین چیزی قاتی نشه

الان دوتا تیم وجود داره که وضعیت دقیقا مشابه ای دارن جوری که داریم میبینم دوتا تیم با استعداد و از بهترین های این صنعت و جدید پا گرفته که دقیقا مشخصا به قول دوستان نتونستن انتظارات براورده کنن .

فکر نمیکنی این افرادی که دارین نام میبرین مقصر اصلی این مشکل نباشن ؟ مقصر اصلی انتظار بالای باشه که از دوتا استدیو تازه شکل گرفته و فشار شدیدی که روشون برای تحویل عنوان شکل گرفته ؟ شما ایلان ماسک و استیو جابزو و بیل گیتس و لری پیج و .... ادم نابغه بزاری کنارهم هم شاید نتونن اخرش با توجه به فشار و انتظارات و ... خروجی کاری که ملت انتظار داشته باشن بدن این دلیل بر این نیست که انها ادم های بدی هستن یا نمیتونن کار انجام بدن .

نمیخوام از کسی دفاع کنم چون خروجی کارشون هیچ جای دفاعی نمیزاره از نظر طرفدار ها اما میشد با یکم سیاست تر بدون فشار اوردن روی تیم های تازه تاسیسی مثل اینها که این همه استعداد بودن خروجی بهتری گرفت .

روزی که بانجی از ماکروسافت جدا شد گفتم این بازی با مشکل مواجه میشه اگه ماکروسافت نخواد به سازنده وقت کافی پشتیبانی مناسب بده مشخصا شما از استدیوی بانجی که این همه سال روی این عنوان کار کرده و تلاش کرده و ریز و بم بازی میدونستن و میدونستن به کجا میخواستن ببرنش رسیدین به یک استدیو با استعداد با فشار انتظارات و زمان بندی عرضه بدون اینکه خیلی از این افراد قبلا روی هیلو کار کرده باشن انجاست که میشه بهشون حق داد که شاید یکی دو عنوان برای طرفدار ها جالب نباشه اما بعدش میتونن با اشنایی بیشتر بهتر کار کنن ماکروسافت میتونست به اینها وقت بده یک IP دیگه اول کار کنن تا تیم با هم هماهنگ بشه بعدش HALO بده دستشون اما چی HALO خیلی با ارزشتر از چیزی بود که ماکروسافت بخواد برای چند وقت بی خیالش بشه .

این که شاید در اینده تیم موفق بشه عنوان عالی عرضه کنه از این سری میتونه نکنه با توجه به تغییرات اما اینکه این همه فشار روی این تیم ها طرفدار ها گزاشتن که کار انها رو سخت میکنه.

طرفدار ها هیچ وقت پشت صحنه نمیبینن نمیشه انتظار داشت که درک درستی از موضوع داشته باشن همون جوری که رفتن امی از ND خوشحالی نداشت رفتن اینها هم خوشحالی نداره جز طرفدار های که یک شایعه میاد سریع دنبال مقصر میگردن که یکی سیبل کنن برای تمام مشکلاتی که وجود داره نمیگم مقصر ماکروسافت نمیگم اینها مقصر نیستن یا هستن میگم بهتر دنبال مقصر نگردیم اینجور مواقع فقط امید داشته باشیم که بهتر بشه در اینده با توجه به اینکه یک چند وقتی اینها با هم روی پروژه کار کردن و همدیگه بهتر شناختن.
 

Code:888

کاربر سایت
Jul 3, 2013
604
بچه های xbox فن بیخیال این دوستان سونی فن معلوم الحال بشین... بنده های خدا مدتیه با خبرا و شایعاتی که از طرف سونی شنیدن این چند وقت اخیر حال و روز خوبی ندارن :D چی بهتر از اینکه بیان طبق سنت همیشگیشون به سیاست های xbox و اسپنسر گیر بدن و یکی یکی بیان ارزوی اخراج اسپنسرو بکنن... آخییییی:D
دوستان هم نیازی نیست بیان طومار بنویسن از کارای مثبت xbox و اسپنسر و سرمایه گذاری بزرگش بگن. اینا از همین اتفاقات دردشون گرفته بزارین ناله کنن جیق بزنن تا بلکه تخلیه بشن. البته اگه بشن:D
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
این رو قبلا در موردش بحث کردیم...
اصلا یارو مقصر تمام اشتباهات مایکرو هم باشه، رفتن یکی از کلیدی ترین اعضای تیم اونم وسط پروژه نه اولش، ناراحت کنندست و خوشحالی نداره...بدتر از این، اون کسی که جایگزین این یارو کرده بودن هم دو ماه بعدش گذاشت رفت! از اونجایی که بازی لانچ هم هست امکان تاخیر خوردن نداره و تریلر درست حسابی و گیم پلی هم که نداشته...واسه همین هیچ چیز خوشحال کننده ای پیرامون این بازی نداشتیم تا حالا.

اینکه قبلا شما بحث کردی رو من رو نمیدونم. چیزی که من میدونم اینه که با حقیقت متفاوته.
اما کسی جانشین تیم لونگو نشد و اون خانوم جز دستیار تهیه کننده ها بود نه تیم سازنده مستقیم بازی. از روز اول کارگردان های بازی Dan Chosich و Paul Crocker بودن و چیزی عوض نشده و بازی هم ساختش از بعد تریلر 2018 تازه به طور جدی شروع شده. و مدیر پروژه هم Chris Lee هست.
دقیقا خوشحالی داره. شما متاسفانه نه در جریان روند تولید بازی ظاهرا بودی و نه با کامیونیتی آشنایی داری. دقیقا تمام تصمیمات هیلو 5 مسئول مستقیمش Josh Holms و brian Reed و Tim Longo بودن که هر 3 تا به طور محترمانه اخراج شدن. عدم آشنایی با دنیای بازی و توجه نکردن به نظر فن های سری تقصیر من و شما نیست. این افرادی هستن که خوشبختانه اخراج شدن. در مورد خود بازی هم به طور کامل و مداوم Waypoint داره آپدیت میشه. باز اینکه شما در جریانش نیستی دلیلی نیست که متاسفانه صحبت های شما اینجا درست باشه. وقتی میشه گفت که رفتن یه آدم اشتباهه که اون آدم با محدودیت مواجه بوده باشه یا مشکلی پیش اومده باشه. در صورت دیگه مخالفت با تمام نظرات کامیونیتی و اخراج شدن، کاملا خوشحالی برای فن های یه سری داره.
قبلش مطالعه بفرمایید:

Halo Infinite

الان دوتا تیم وجود داره که وضعیت دقیقا مشابه ای دارن جوری که داریم میبینم دوتا تیم با استعداد و از بهترین های این صنعت و جدید پا گرفته که دقیقا مشخصا به قول دوستان نتونستن انتظارات براورده کنن .

فکر نمیکنی این افرادی که دارین نام میبرین مقصر اصلی این مشکل نباشن ؟ مقصر اصلی انتظار بالای باشه که از دوتا استدیو تازه شکل گرفته و فشار شدیدی که روشون برای تحویل عنوان شکل گرفته ؟ شما ایلان ماسک و استیو جابزو و بیل گیتس و لری پیج و .... ادم نابغه بزاری کنارهم هم شاید نتونن اخرش با توجه به فشار و انتظارات و ... خروجی کاری که ملت انتظار داشته باشن بدن این دلیل بر این نیست که انها ادم های بدی هستن یا نمیتونن کار انجام بدن .

نمیخوام از کسی دفاع کنم چون خروجی کارشون هیچ جای دفاعی نمیزاره از نظر طرفدار ها اما میشد با یکم سیاست تر بدون فشار اوردن روی تیم های تازه تاسیسی مثل اینها که این همه استعداد بودن خروجی بهتری گرفت .

روزی که بانجی از ماکروسافت جدا شد گفتم این بازی با مشکل مواجه میشه اگه ماکروسافت نخواد به سازنده وقت کافی پشتیبانی مناسب بده مشخصا شما از استدیوی بانجی که این همه سال روی این عنوان کار کرده و تلاش کرده و ریز و بم بازی میدونستن و میدونستن به کجا میخواستن ببرنش رسیدین به یک استدیو با استعداد با فشار انتظارات و زمان بندی عرضه بدون اینکه خیلی از این افراد قبلا روی هیلو کار کرده باشن انجاست که میشه بهشون حق داد که شاید یکی دو عنوان برای طرفدار ها جالب نباشه اما بعدش میتونن با اشنایی بیشتر بهتر کار کنن ماکروسافت میتونست به اینها وقت بده یک IP دیگه اول کار کنن تا تیم با هم هماهنگ بشه بعدش HALO بده دستشون اما چی HALO خیلی با ارزشتر از چیزی بود که ماکروسافت بخواد برای چند وقت بی خیالش بشه .

این که شاید در اینده تیم موفق بشه عنوان عالی عرضه کنه از این سری میتونه نکنه با توجه به تغییرات اما اینکه این همه فشار روی این تیم ها طرفدار ها گزاشتن که کار انها رو سخت میکنه.

طرفدار ها هیچ وقت پشت صحنه نمیبینن نمیشه انتظار داشت که درک درستی از موضوع داشته باشن همون جوری که رفتن امی از ND خوشحالی نداشت رفتن اینها هم خوشحالی نداره جز طرفدار های که یک شایعه میاد سریع دنبال مقصر میگردن که یکی سیبل کنن برای تمام مشکلاتی که وجود داره نمیگم مقصر ماکروسافت نمیگم اینها مقصر نیستن یا هستن میگم بهتر دنبال مقصر نگردیم اینجور مواقع فقط امید داشته باشیم که بهتر بشه در اینده با توجه به اینکه یک چند وقتی اینها با هم روی پروژه کار کردن و همدیگه بهتر شناختن.

مورد اول انتظارات زمانی هست که شما کارت رو درست انجام بدی. اما وقتی بیای لور بازی رو بذاری کنار، داستان رو جوره دیگه بخوای نشون بدی و به سمت کلیشه شدن ببری دقیقا مشکل اون افرادی هست که روی سر پروژه هستن و توانایی انجام رو نداشتن. پس باید بعد از این همه مدت و مشکلات پشت هم برن. 343 استودیو تازه تاسیسی نیست. 2007 تا الآن کم نیست. و اتفاقا تنها موردی هست که هیچوقت فشار زمانی روشون نبوده. دقیقا مثل الآن که حتی پیشنهاد عوض کردن انجین میدن و کسی از مایکروسافت مخالفت نمیکنه. مایکروسافت در مورد Rare و Ensemble و ... اشتباه زیاد کرده اما 343 هر مشکلی بوده دقیقا از خودشون و نظراتی بوده که داخلی دادن. من به شخصه مثلا کاری هیچوقت به سری Gears نداشتمو الان هم نمیدونم اینکه چه اتفاقی افتاده، اما 343 تمام تغییراتش در بدترین حالت خنثی بوده چون اون افراد با نظراتشون و کارهایی که انجام دادن فقط باعث پسرفت شدن. (این در مورد Dice و BFV هم هست که عوض شدن افرادش کاملا مثبته)

در مورد IP دیگه هم 343 اسمش داخل بازیه، یعنی از روز اول کسی بخواد بره اونجا میدونه فقط هیلو هست. و وقت هم بالا توضیح دادم تنها استودیویی هست که هیچوقت فشار زمانی روش نبوده و کل نسل یه هیلو 5 رو ارائه کرده. یعنی وقت داشتن و روند ساخت پروسه اگر شما دنبال میکردی برات روشن میشد که همه چیز مشکل "خود" 343 بوده و نه هیچ آدم دیگه ای. دقیقا بر عکس تصوری که داره اینجا میشه با وجود Waypoint روند ساخت هیلو 4 و 5 و Infinite کاملا شفافه. و شما دقیقا میدونین چه کسی روی چه قسمتی داره کار میکنه و تمام مشکلات از کجا میاد.

Infinite دقیقا تا اینجا حداقل حرف هایی که میزنن برخلاف 5 دقیقا چیزهایی هست که کامیونیتی خواستن و به طور مشخص هم چون تیم کاملا عوض شده یه ریبوت هست.
 

ALI_FURY

کاربر سایت
May 23, 2018
375
خبر خوبی نبود در کل!
برخلاف دوستان(که جالبه اکثرا هم PSفن هستن) Gears 4و 5 واقعا بازی‌‌های خوش‌ساختی بودن و چیزی کم و کسر نداشتن.امتیازاتشون هم مشخصه دیگه.
بنظرم فرگوسن بهتر بود بعد از Gears 6 از تیم جدا میشد اینطوری حداقل خیالمون از آخرین نسخه راحت بود!
 
  • Like
Reactions: dark souls

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
مورد اول انتظارات زمانی هست که شما کارت رو درست انجام بدی. اما وقتی بیای لور بازی رو بذاری کنار، داستان رو جوره دیگه بخوای نشون بدی و به سمت کلیشه شدن ببری دقیقا مشکل اون افرادی هست که روی سر پروژه هستن و توانایی انجام رو نداشتن. پس باید بعد از این همه مدت و مشکلات پشت هم برن. 343 استودیو تازه تاسیسی نیست. 2007 تا الآن کم نیست. و اتفاقا تنها موردی هست که هیچوقت فشار زمانی روشون نبوده. دقیقا مثل الآن که حتی پیشنهاد عوض کردن انجین میدن و کسی از مایکروسافت مخالفت نمیکنه. مایکروسافت در مورد Rare و Ensemble و ... اشتباه زیاد کرده اما 343 هر مشکلی بوده دقیقا از خودشون و نظراتی بوده که داخلی دادن. من به شخصه مثلا کاری هیچوقت به سری Gears نداشتمو الان هم نمیدونم اینکه چه اتفاقی افتاده، اما 343 تمام تغییراتش در بدترین حالت خنثی بوده چون اون افراد با نظراتشون و کارهایی که انجام دادن فقط باعث پسرفت شدن. (این در مورد Dice و BFV هم هست که عوض شدن افرادش کاملا مثبته)

در مورد IP دیگه هم 343 اسمش داخل بازیه، یعنی از روز اول کسی بخواد بره اونجا میدونه فقط هیلو هست. و وقت هم بالا توضیح دادم تنها استودیویی هست که هیچوقت فشار زمانی روش نبوده و کل نسل یه هیلو 5 رو ارائه کرده. یعنی وقت داشتن و روند ساخت پروسه اگر شما دنبال میکردی برات روشن میشد که همه چیز مشکل "خود" 343 بوده و نه هیچ آدم دیگه ای. دقیقا بر عکس تصوری که داره اینجا میشه با وجود Waypoint روند ساخت هیلو 4 و 5 و Infinite کاملا شفافه. و شما دقیقا میدونین چه کسی روی چه قسمتی داره کار میکنه و تمام مشکلات از کجا میاد.

Infinite دقیقا تا اینجا حداقل حرف هایی که میزنن برخلاف 5 دقیقا چیزهایی هست که کامیونیتی خواستن و به طور مشخص هم چون تیم کاملا عوض شده یه ریبوت هست.

دقیقا صحبتت قبول دارم راجب 343 درسته من منظورم کلی بود و بیشتر روی صحبتم با Coalition اما قبول داری که همون 343 هم فشاری که روشه با این سرعت عنوان عرضه کنه طبیعی هستش که نتونه کیفیت کافی نشون بده و از تمام پتانسیل استدیو استفاده کنه ؟

2011:
Halo:Combat Evolved Anniversary

2012:
Halo 4

2013:
Halo:Spartan Assault

2014:
The Master Chief Collection

2015:
Halo 5

2016:
Halo Wars

2017:
Halo Wars 2

2018:
Halo : FR

2020:
Halo Infinite


یک مقایسه کنیم با استدیو های دیگه قشنگ مشخصه روی این بد بخت ها کلی فشار بوده که هی Halo عرضه کنن درسته برای همین استخدام شدن اما استدیو های دیگه 3-4 سال برای عنوان های بزرگ وقت میزارن با همین میزان کارمند HALO کم عنوانی نیست که بخوای هم طرفدار ها رو راضی نگه داری هم اینکه همیشه تحت فشار عرضه عنوان جدید باشی اینکه میگم انتظارمون بهتر در حد معقول نگه داریم .

من فقط میگم همچی سر یک سری ادم نشکنیم یا به یک نفر همه کریدیت موفق بودن یک عنوان ندیم خیلی موارد در موفقیت عنوان ها دخیل هستن میشه گفت انتظار برای ساخت یک عنوان مثل Halo یا GEOW خیلی زیاده.

در مورد Rare و Ensemble و ... مگه بقیه اشتباه نمیکنن که ماکروسافت اشتباه نکنه همین الان سونی استدیو VR ساخته 5 سال یک بازی نساخته درش تخته کرد همه برنامه ریزی ها و همه تصمیم گیری ها به موفقیت ختم نمیشه فقط پشتیبانی و مدیریت درست که میتونه به موفقیت ختم بشه که همیشه هم نمیشه بازم اما رفتن اینها هم میتونه هم خوب باشه هم میتونه بد باشه میگم خوشحالی نداره میشه خوشحال بود که براشون مهمه که انقدر وقتی چیزی که میخواستن نشده تصمیم گرفتن با تغییر وضعیت بهتر کنن اما هیچ کدام از این افراد ادم های بی تجربه ای نیستن که از دست دادنشون ادم خوشحال کنه .
 
  • Like
Reactions: Love Console

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
دقیقا صحبتت قبول دارم راجب 343 درسته من منظورم کلی بود و بیشتر روی صحبتم با Coalition اما قبول داری که همون 343 هم فشاری که روشه با این سرعت عنوان عرضه کنه طبیعی هستش که نتونه کیفیت کافی نشون بده و از تمام پتانسیل استدیو استفاده کنه ؟

2011:
Halo:Combat Evolved Anniversary

2012:
Halo 4

2013:
Halo:Spartan Assault

2014:
The Master Chief Collection

2015:
Halo 5

2016:
Halo Wars

2017:
Halo Wars 2

2018:
Halo : FR

2020:
Halo Infinite


یک مقایسه کنیم با استدیو های دیگه قشنگ مشخصه روی این بد بخت ها کلی فشار بوده که هی Halo عرضه کنن درسته برای همین استخدام شدن اما استدیو های دیگه 3-4 سال برای عنوان های بزرگ وقت میزارن با همین میزان کارمند HALO کم عنوانی نیست که بخوای هم طرفدار ها رو راضی نگه داری هم اینکه همیشه تحت فشار عرضه عنوان جدید باشی اینکه میگم انتظارمون بهتر در حد معقول نگه داریم .

من فقط میگم همچی سر یک سری ادم نشکنیم یا به یک نفر همه کریدیت موفق بودن یک عنوان ندیم خیلی موارد در موفقیت عنوان ها دخیل هستن میشه گفت انتظار برای ساخت یک عنوان مثل Halo یا GEOW خیلی زیاده.

در مورد Rare و Ensemble و ... مگه بقیه اشتباه نمیکنن که ماکروسافت اشتباه نکنه همین الان سونی استدیو VR ساخته 5 سال یک بازی نساخته درش تخته کرد همه برنامه ریزی ها و همه تصمیم گیری ها به موفقیت ختم نمیشه فقط پشتیبانی و مدیریت درست که میتونه به موفقیت ختم بشه که همیشه هم نمیشه بازم اما رفتن اینها هم میتونه هم خوب باشه هم میتونه بد باشه میگم خوشحالی نداره میشه خوشحال بود که براشون مهمه که انقدر وقتی چیزی که میخواستن نشده تصمیم گرفتن با تغییر وضعیت بهتر کنن اما هیچ کدام از این افراد ادم های بی تجربه ای نیستن که از دست دادنشون ادم خوشحال کنه .
به جز 4 و 5 هیچکدوم از پروژه ها، برای 343 داخلی نبوده و همه رو استودیو های دیگه ساخته بودن. که همونم باز تیم قبلیشون حتی نتونست مدیریت کنه. Direction دست خود 343 بوده فقط. دقیقا یه چیزی شبیه Lucas Arts و کاری که با لایسنس SW داره انجام میده. اما این تیم Infinite از زمان Halo Wars 2 شروع کردن که به شدت مثبت تر از قبل هست. برگشت به art style خود هیلو، نژاد و فضا و ... . چیزی که کامیونیتی فوق العاده بازخوردش مثبت تر بود. این یعنی تیم جدید حتی اگر کار خاصی هم نکنه حداقل یه هیلو میده که فن های سری راضی باشن بر خلاف 5. ولی این یعنی نه اینکه مطمئن باشیم دوباره 100% میتونن هیلو رو به اوجش برگردونن.

اما 343 واقعا فرصت زیاد بهش دادن. هیچکدوم رو فشار زمانی نداشتن، به اندازه کافی بودجه داشتن، و حتی آزاد بودن که خودشون انتخاب کنن که با کدوم استودیو همکاری کنن. وقتی نتیجه این آزادی بشه این، یعنی تیم مشکل داره و با فرنچایز آشنا نیستن.

دقیقا منم همین حرف رو دارم میزنم. اینکه بگیم چرا از تغییر خوشحال باشیم، به همون اندازه که تغییر بد هست مثل Dan Houser، به همون اندازه هم تغییر مثبت وجود داره مثل 343 که باید حتی زودتر اتفاق بیفته و نمیشه صرفا چون با سیاست مایکروسافت موافق نیستیم (از نظر خودم مثل نداشتن لانچ تایتل اختصاصی series x و نوع بازی هایی که داره تولید میکنه و ...) یه چیزی مثل افتضاح 343 رو از یاد ببریم و بگیم باید تا ابد به اون تیم فرصت میداد. نه به اندازه کافی فرصت بهشون داده شده بود و باید اخراج میشدن و آدم های جدید میاوردن.
 

sepehr_100

کاربر سایت
Mar 16, 2017
111
Infinite دقیقا تا اینجا حداقل حرف هایی که میزنن برخلاف 5 دقیقا چیزهایی هست که کامیونیتی خواستن و به طور مشخص هم چون تیم کاملا عوض شده یه ریبوت هست.
اینکه مایکروسافت یه نمایش کامل از H:I نشون نداده منو درست یاد Gears 5 میندازه.به باور من همین 2 تا تیلر CG هم نشون میده بازم یه عنوان معمولی یا نهایتا خوب در انتظار هوادارانشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر