Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
بی اعصابی کاملا در نگارشت موج میزنه. قابل تقدیر است ولی امیدوارم موقع تماشای آنکات جمز اینگونه ننویسی، چون اون موقع اگه همچین امتیازهایی بدی، دلیل قانع کننده ازت میخوام! B-):-??

:D نه بابا بی اعصابی نیست ولی یکم نا امید کننده بود برام فیلمهایی که دیدم، هر کدوم به نوعی یک عیب و ایراد گل درشت داشتند که تو ذوق بزنه. انکات جمز هم خیلی منتظرم بلوری بیاد.

جذاب ترین پستی که چند وقت اخیر دیدم تو این تاپیک :D
احیانا فراستی رول مدلت نیست؟
(just kidding-no offense,etc...)

نه بابا فراستی مدل نیستم :D ولی خب سعی میکنم یک مدت از فیلمهایی که دیدم بگذره و بعد نمره بدم که از حالت جوگیری بیرون امده باشم و ببینم چقدر موندگار بوده برام. از جوکر یکم مفصل تر نوشته بودم تو همین تاپیک که فکرکنم بهش 7 داده بودم ولی خب با گذرزمان ارزشش برام کم شد
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
:D نه بابا بی اعصابی نیست ولی یکم نا امید کننده بود برام فیلمهایی که دیدم، هر کدوم به نوعی یک عیب و ایراد گل درشت داشتند که تو ذوق بزنه. انکات جمز هم خیلی منتظرم بلوری بیاد.



نه بابا فراستی مدل نیستم :D ولی خب سعی میکنم یک مدت از فیلمهایی که دیدم بگذره و بعد نمره بدم که از حالت جوگیری بیرون امده باشم و ببینم چقدر موندگار بوده برام. از جوکر یکم مفصل تر نوشته بودم تو همین تاپیک که فکرکنم بهش 7 داده بودم ولی خب با گذرزمان ارزشش برام کم شد
دیگه فعلا این روز ها(بعد از دیشب درواقع)، روز های حکمرانی تو ، داخل فرومه.
گردن ما هم از مو باریک تر. :D:D:D
حالا منم بگم امسال جزو تاپ۳ دهه بوده، به هرحال این روز ها علی ونوم تو فروم حرف اولو میزنه.


ولی خب مخالفم. راجب اکثر فیلمایی که گفتی هم قبلا بحثامون رو کردیم. خصوصا ایرلندی و فیلم ترانتینو رو باید بهشون فرصت مجدد بدی. فک کنم نظرت عوض شه.
 
  • Smile
Reactions: Ali Venom

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
بنظرم موقع نمره دادن نباید فراموش کنیم که درصد بالایی از فیلمهایی که منتشر میشن دربرابر امثال فیلمهایی که نقد کردی مثل جوک هستن، فیلم های بی هویتی که فقط برای پول سر هم بندی میشن و بیشترشون شاید اسمش هم بگوشمون نخوره، و مثال های ایرانیش رو موقع رانندگی گاهی در تابلوی سینما ها میبینیم و تنها تماسمون باهاشون همون نگاه گذرا به پوستر های جذابشونه!

و ساختن یک فیلم به کیفیت فیلمهای مذکور واقعا کاری استادانه و پرزحمت و پرهزینه است، حتی اگر ایراداتی داشته باشند که نتونیم عالی و شاهکار خطابشون کنیم، پیرو همین موضوع اکثر فیلمهایی که براشون یادداشت مینویسم نمره ۷ به بالا دارن، به این دلیل ساده که آن سوی طیف واقعا فیلمهایی هستن که مستحق ۶-۵و... باشند، وقتی به مرد ایرلندی ۵ میدهی به Baywatch چند میخوای بدی؟!
البته
یه نکته ای بگم
اینو از فراستی نقل قول میکنم.( فراستی رو نمیپسندم ولی این حرفش درسته)
یه فیلم برا نمره دادن، باید با خودش سنجیده شه. با حرفی که میخواست بزنه. و میزان موفقیتش در بیان اون حرف.
من البته تقریبا با همه نمرات بالای علی مخالفم و امسال به نظرم در کنار اون سالی که بردمن رو داشتیم، بهترین های دهه بودن.
ولی خب کاملا محتمله یه فیلم اسکورسیزی از یکی نمره ۲ بگیره ولی مثلا جان ویک ۳ نمره ۹!
نه که الزاما فیلم نمره ۹، از اون فیلم نمره ۲، بهتر باشه. بلکه برا اینکه اون فیلم نمره ۹، هدف به مراتب کوچیک تری دنبال میکرد و گرچه در نهایت هیچ جوره ارزش برابر با اون فیلم نمره ۲ رو نداره، ولی چون بهتر به هدفش رسیده، نمره بالاتری هم میگیره.
حالا من همچین چیزی رو تو گیم هم قبول دارم و خصوصا سر rdr2 خیلی بحث کردم با یکی دوتا از دوستان.



پ.ن: جان ویک ۳ مثال بود ها! طرفداراش بهشون برنخوره. من خودم خیلی دوستش داشتم. هرفیلمی میخواسد بزارید جاش‌
 
  • Like
Reactions: saeed_sg

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,634
نام
Ali
به نظرم یکی از سالهای ضعیف سینما بود

در ادامه هم منتظر نسخه وب و یا بلوری uncut gems، زنان کوچک و 1917 هستم. البته از knives out هم زیاد تعریف کردند.
اتفاقا به نظر من یکی از سال های خیلی خفن سینما بود :-"
و برای من فیلم های خیلی زیادی بودن که خیلی خیلی ازشون لذت بردم.
+
Uncut gems دقیقا 2 هفته_31 ژانویه_ دیگه کیفیت خوبش میاد، (روی نتفلیکس پخش میشه)
+
the lighthouse هم از فیلم های خیلی خوب امساله که پیشنهاد میشه همه ببینن :-"
 

samadi741

کاربر سایت
Sep 23, 2017
716
نام
محمد
Requiem for a Dream
10/10
هشت سال پیش دیده بودمش دوباره امشب دیدم
بهترین فیلم ارنوفسکی .بازی فوق العاده Ellen Burstyn
موسیقی متن بینظیر وبه یاد ماندنی
پایان شوکه کننده و فوق العاده زیبا
واقعا آدم از یه فیلم چی میخواد دیگه
وهمچنان حسرت بخاطر رو به زوال بودن سینمای هالیوود.به نظر من حتی همین ارنوفسکی که خودش کارگردان مولفه دیگه نمیتونه خودشو تکرار کنه.
دوستانی هم که فیلمای این کارگردانو ندیدن سه فیلم نوح،کشتی گیر و همین فیلمی که نمره دادمو حتما ببینن


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,400
Nice Guys
(2016)
یک اکشن-کمدی خیلی مفرح که آدم رو یاد روزای قدیم و ویدیو کلوپ میندازه، نایس گایز روایت نسبتا بی ایرادی داره و کارگردان از زوج راسل کرو و رایان گاسلینگ
به بهترین شکل استفاده کرده، طوری که به خوبی مکمل همدیگه شدن و نمیشه یکی رو بدون اون یکی تصور کرد،
فیلم همچنین پروداکشن و کاستوم دیزاین دهه هفتادی خیلی زیبایی داره، بیشتر شوخی هاش واقعا خنده دارن و صحنه های اکشن عالی کارگردانی شدند.
در کل من واقعا نمیدونم به این دسته فیلم ها چطور نمره بدم چون طبیعتا داستان و شخصیت پردازی کاملا سطحی دارن اما خب انتظار هم نیست که غیر سطحی باشن،
پس فقط بر اساس حسی که با دیدنش داشتم میگم 8/10.

این فیلم از جمله سینمای خدماتی هست و هدفش صرفا فان بودنه
اما این هدف رو برخلاف اکثر اکشن های امروزی با اهمیت و وسواس انجام میده.
 
آخرین ویرایش:

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,723
نام
nucky thompson
1917
اثری دیدنی و متفاوت در ژانر جنگی . فیلمی عظیم و تا حدی حماسی که خلاف کلیشه های رایج این سینما حرکت می کنه. فیلم بیشتر از این که اثری در ستایش شجاعت سربازان باشه اثریه ضد جنگ که به خوبی وحشت و شرایط وحشتناک سربازان رو نشون میده . ولی بر خلاف اثار ضد جنگ دیگه نه با شعار های گل درشت این کارو می کنه نه با طنز سیاه و اغراق در نمایش افراد . داستان فیلم کشش لازم را دارد و به ورطه سانتی مانتالیسم و قهرمان پروری نمی افته و به خوبی استرس درگیر نبرد بودن رو به بیننده القا می کنه . بازیگر های مشهور فیلم اکثرا سکانس های کوتاهی دارند و نکته خاصی در بازی اشون دیده نمیشه . اما دو بازیگر نقش اصلی به خصوص جورج مک کی که پیش از این توانایی اش رو در سریال 11.22.63 نشون داده بود بسیار خوب ظاهر شدند. اما نقطه قوت اصلی فیلم فیلم برداری فوق العاده اش است . گفته میشه که این فیلم در یک برداشت گرفته شده اما خب وسط فیلم یک سکانس هست که به نظر میاد فیلم کات می خوره . ولی بازهم این که یک فیلم عظیم جنگی رو در دو برداشت بگیری بدون کات هنر و تبحر خاصی می خواهد. این کات نخوردن باعث میشه بیننده جریان سیال روایی و حوادث فیلم رو بهتر درک کنه والبته از فیلم برداری فوق العاده اثر لذت ببره . در کنار فیلم برداری و کارگردانی قوی کار باید به موسیقی فوق العاده ی این اثر هم اشاره کرد . توماس نیومن که پیش از این سابقه همکاری درخشانی با سام مندس در دو فیلم جاده ای به سوی پردیشن و زیبای امریکایی داشت در این اثر نیز بسیار عالی عمل کرده و حاشیه موسیقی فیلم گوشنواز است . باعث خوشحالی است که سام مندس دوباره به ساخت آثار جدی روی آورده و موفقیت اش در سینمای بدنه باعث نشد دیگه کامل خودش رو در این سینما هدر بده. در کل 1917 اثر جذاب و دیدنی در ژانر جنگی محسوب میشود که دیدنش حتی برای افرادی که از این ژانر و کلیشه هاش خسته شدن پیشنهاد می شود .
امتیاز 9 از 10
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
127461

1917

چند وقت پیش در هیاهوی خاموش سریال «Too Old To Die Young»، با نقل و قولی از کارگردان شبه مولف، نیکولاس ویندینگ رفن خوندم که چنین مضمونی داشت: «نویسندگی یک اثر خیال است ولی کارگردانی یک اثر رویارویی با واقعیت است.» سینما مرز بین خیال و واقعیت است و هرگز نباید تعادل بین این دو وجه برهم بریزد. جنگ یک واقعیت است. یک واقعیت عریان که برای تبدیل شدن به یک اثر نمایشی نیاز به یک خیال (قصه) دارد. نجات سرباز رایان و اینک آخرالزمان و فیلم کوبریک (Path of Glory) که شباهت های ریز و درشتی با اثر سام مندس دارد، این مرز را به بهترین شکل نگه داشته اند. مشکل فیلم 1917 دقیقا همین است؛ فیلم بیش از حد رئالیستیک است. این می تواند حتی یک نکته مثبت برای اهالی سینما تلقی شود ولی برای من خیر. سام مندس به لطف فیلمبرداری ریچارد دیکنز که اسکار دومش را بخاطر این فیلم بی شک به دست می آورد (اگر دست های پشت پرده در کار نباشد!) صرفا توانسته تصاویر عریان واقعیتِ جنگ را به مخاطب نشان دهد. قصه ای در کار نیست و شاید حتی طرح یک خطی برایش نوشته است. 1917 می خواهد هم مدمکس باشد، هم بازگشته ایناریتو و هم نجات سرباز رایان (همان طرح خطی که از این فیلم سرقت رفته!) و هم فیلم کوبریک ولی کاملا این موضوع را فراموش کرده که تمام این آثار برجسته آن خیال درون سینما را نگه داشتند. 1917 یک تجربه خوب است ولی در روزی که سینمای قدرت قصه گویی اش را از دست می دهد و قصه گویان خوبی که یک زمانی زیبایی آمریکایی، داستان عامه پسند ، عشق سگی و ممنتو می ساختند اکنون رویه ای دیگری را در پیش گرفتند. آیا سینما دیگر قصه نمی خواهد و قدرت تصویر سازی در اولویت است؟! 1917 صرفا یک مسابقه دو و میدانی که دونده اش باید به جای پرش از موانع، از روی مین و سیم خاردار و مواد منفجره بپرد!

8/10
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,267
نام
وحید
220px-The_Two_Popes_poster.png


Two Popes

بعضا پیش اومده با فیلم خیلی خوبی روبرو می‌شیم ولی محتوایی که ارائه میده رو قبول نداریم و مطمئن هم هستیم فیلم کاملا دروغه و امکان پذیر نیست اتفاقاتی که فیلم میخواد نشون بده، چند سال قبل هم دقیقا همین مشکل رو با Silence اسکورسیزی داشتم و با اینکه همه چیز فیلم عالی بود ولی محتواش و هدفش اذیت کننده و حداقل برای نوع مخاطبی مثل من مسخره بود. Two Popes هم همینه دقیقا، فیلم تقریبا از نظر فنی بی نقصه و بازی دو بازیگر اصلی هم جایی حرفی باقی نمیزاره و با اینکه برخلاف نقش مقابلش، آنتونی هاپیکنز شباهت ظاهری زیادی نداره با شخصیتش اما بازیش چند لول بهتره و واقعا لذت بخشه دیدن بازیش. میتونیم روایتی که فیلم از اتفاقاتش میکنه رو بزاریم تو ژانر فانتزی و آلترنیتیو یونیورس و لذت ببریم ولی حقیقتا خیلی سخته. فیلم بعدی که میخوام بگم هم تقریبا همینه.

6/10

220px-Ford_v._Ferrari_%282019_film_poster%29.png


Ford v. Ferrari

این فیلم برام دوتا حسرت باقی گذاشت با دیدنش، فیلم بصورت کلی خیلی خوبه، همه چیزش بخصوص تدوین صحنه‌ها و فیلم برداری و نورپردازی اما اما شاید اولین نکته‌ای که میخوام بگم جزو دلیلی باشه که نمیذاره فیلم به یه لول بالاتر بره. تو یه نقطه‌ای از داستان که بنظر من تاثیر خیلی مهمی رو پایان و آرک شخصیتی کریستین بیل یا همون کن مایلز میذاره، کارگردان تصمیم میگیره بر خلاف کل فیلمش واقعیت رو روایت نکنه و کاملا عوض کنه اتفاق داخل فیلم رو، در حالی که اگر واقعیت روایت می‌شد و درست هم هدایت میشد پایان فیلم خیلی بیشتر از چیزی که الان هست تاثیرگذارتر می‌شد و قشنگ اون حس کن مایلز و تلاششاش رو مخاطب درک میکرد که اینجوری آخر فیلم جوابش رو میگیره.
نمیدونم کریستین بیل تو دسته شخصیت اصلی قرار میگیره یا شخصیت ساپورت، بنظر خودم که کل وزن فیلم رو دوش کریستین بیل هست و این رو به ضرس قاطع میگم که اگه نگم بهترین، بلکه یکی از بهترین بازی‌های کل کریر کریستین بیل هست و واقعا بی نقص و بی نظیر بازی کرده این نقش رو و حقیقتا هم نمیدونم که ایا تو فصل جوایز به حقش رسیده یا نه، اگر که شخصیت ساپورت حسابش کردن که بدون چون و چرا کل جوایز حقش هست اگر اصلی هم هست که باید در کمترین حالت ممکن جزو نامزدها باشه.
حسرت دومی که فیلم برام باقی میزاره، این زیاده روی تو استریوتایپ‌ها و نگاه کاملا آمریکایی به داستان هست. یه جایی فیلم سعی میکنه این نگاه رو نداشته باشه و دقیقا همونجا تبدیل به بهترین صحنه‌ها میشه ولی خب بازم عوامل نمیتونن کنترل کن این انگیزه‌اشون رو و بعضی صحنه‌ها از افراط زیاد به میهن پرستی و عدم اولویت به بهترین روایت داستان، فقط کم مونده یه عقاب سر طلایی از بعضی دیالوگ‌های شخصیت‌ها رد بشه.

7/10
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,613
knives out
یکی از بهترین فیلم های معمایی که دیدم. بنظرم فیلم knives out فیلم بسیار قدرتمندیه چرا که جدا از یک داستان معمایی به شدت جذاب رو به سبک پوارویی و داستان های اگاتا کریستی با تلفیقی از طنز داره بیان میکنه که از طرفی استعاره ها و نکات ریز اجتماعی رو درخودش جای داده که مخاطب های کنجکاوتر و به قولی ذهن های کاوشگرتر با کمی دقت بتونن اونها رو پیدا کنن و از این بابت به یک فیلم صرف سرگرم کننده تبدیل نشه. واقعا عالی بود حال کردم.
9از10
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
127822

Punch Drunk Love 2002
8.5/10

این همان اثری است که دوست دارید در آغوش بگیرید و با تمام وجود وجود زیبایی، ظرافت، لطافت و سادگی آن را احساس کنید. کوچک ترین و گمشده ترین اثر PTA که در میان آثار بزرگ ساخته شده اش، چیزی بی مایه محسوب می شود ولی با بی اعتنایی به آن آثار، «عشق پریشان» نامه ای عاشقانه به عشاقانی است که دردهایی از جنس دردهای بری (با بازی عالی سندلر) دارند که با امیدی با رگه های سوررئال به آن ها می دهد که به زندگی خود رنگ و بوی تازه بخشند. این فیلم هرگز شما را ناامید نمی کند.​
 

blak

کاربر سایت
Dec 31, 2010
1,316
knives out
127823
حقیقتش انتظارم بیشتر بود
اوایل فیلم جالب با چندین مضنون به قتل ولی
۵۰ درصد فیلم بگذره کلا یک مضنون میمونه وهمین به فیلم ضربه میزنی وقابل پیشبینی میشه که کی قاتله فقط یه مقدار بهش پیچ دادن که باعث میشه فیلم از سقوط نجات پیدا کنه وپایان نسبتا خوبش بینند عام رو راضی میکنه
7/5
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر