susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
واقعا چه حوصله ای دارین میرین نظرات و نقدهای منتقدین رو می خونین
بنظر من خوندن این چیزها وقت تلف کردنه و هیچ سود و فایده ای نداره :D
من خودم شخصا صحبت های بچه های اینجا بالای 3 خط بره زوری میخونم چه برسه نقد منتقدها چی گفتند :D
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,411
جریانِ جوکر هم شده جریانِ آخرین برنامه‌ی استندآپ کمدیِ «دِیو شِپِل». اکثر منتقدها نمی‌گفتند که اون استندآپ ضد زن، ضد ترنسجندر، ضد همجنس‌گرا و ... هست؛ بلکه می‌گفتند خنده‌دار نیست. آره، طرف تو ده‌ها سالن مختلف برای هزاران نفر روتین‌هاش رو اجرا کرده و همه ریسه رفتند و معلوم‌الحال‌هایی که بعد از «Nanette»، شاهکار پروردگارشون «هانا گدسبی»، می‌گفتند استندآپ کمدی اصلا نیازی نیست که خنده‌دار باشه و در دنیای پساکمدی هستیم (شوخی نمی‌کنم، مقاله‌هاش هنوز هست. اینجا فقط چهار نمونه از «نیویورک تایمز»، «نیویورکر»، «Vox» و «Vulture» رو می‌ذارم.)، سرِ «Sticks & Stones» از تکنیک همیشگیِ «خنده‌دار نیست» علیه «شپل» استفاده کردند. این‌طوری میشه که در «Rotten Tomatoes» این برنامه‌ی استندآپ از منتقدین میانگینِ امتیازاتِ 35 و از مخاطبین میانگینِ امتیازاتِ 99 رو می‌گیره.

اگه می‌خواید درباره «Joker» نظر واقعی منتقدهای مخالف رو بدونید، برید مقاله‌ها و Op-Edهای مربوط به این فیلم رو در سایت‌های مختلف خبری و فرهنگی رو بخونید. چون اکثر منتقدها همچنان باید تظاهر کنند که دارن خود فیلم رو نقد می‌کنند و نه سوگیری‌های خودشون نسبت به اون فیلم رو. این مقاله‌ای از «نیویورک تایمز» هست که میگه اختلافات طبقاتی که فیلم نشون میده رو ول کنید؛ مشکل اصلی مردای سفیدپوست هستند و فیلم به‌صورت اتفاقی اون رو نشون میده:



دوست‌مون در «Independent» که اصلا نذاشت فیلم منتشر بشه و قبل از اکرانش، پیش‌بینیش درباره مردانگیِ سمیِ (toxic masculinity) این فیلم رو در خودِ عنوانِ مقاله‌اش اعلام کرد:



هر کی «Forbes» رو می‌خونه، می‌دونه که «مارک هیوز» چه آدم لیبرالیه ولی حتی اون هم از انتقادهای بیخود نسبت به این فیلم از طرف جریانِ چپ اون‌قدری آزرده شده بود که درباره‌شون یه مقاله نوشت و به اون انتقادات با این عنوان جواب داد (پیشنهادم اینه که خود مقاله رو کامل بخونید و چون بعضی از صحبت‌هاش در جواب به منابعیه که فیلتر هستند، بهتره که یه جوری دورش بزنید :D):



البته این بدین معنی نیست که نقدهای «Joker» عاری از این چرندیات بودند. بخش‌هایی از نقدهای «Indiewire» و «Vulture» رو به‌ترتیب اینجا می‌ذارم که مشکل‌شون با «Joker» اینه که اون رو تشویق‌کننده‌ی «incel»ها می‌دونند:





نقدِ «The Globe and Mail» هم از این جهت جالبه که خودِ منتقد انگار از فیلم خیلی بدش نمیاد ولی مشکلش اینه که شخصیتِ اصلی یه مردِ سفیدپوسته:



فیلم تو اروپا پخش میشه و تقریبا به‌صورت متفق‌القول تحسین میشه. میاد به کانادا و آمریکا و اون‌وقت اکثر منتقدها می‌کوبنش. فیلم که عوض نشده؛ منتقدها عوض شدند. منتقدهایی که زباله‌ای که با ارزش‌هاشون سازگار باشه رو تا عرش بالا و شاهکاری که ضد ارزش‌هاشون باشه رو تا فرش پایین میارند. یکی از دوستان درست گفتند. «Joker» پر از مفاهیم و پیام‌هاییه که باید جریانِ چپ رو خوشحال کنند (اختلافات طبقاتی، مکیدنِ خون 99 درصد از جامعه توسطِ 1 درصد از اون، ضعف در مقابله با مشکلات و بیماری‌های روانی و دامن زدنِ دولت‌ها به اون مسائل و ...) ولی چون شخصیت اصلی این فیلم یه مردِ سفیدپوسته، دوستانِ منتقد و جنگ‌جویانِ فرهنگی ناراضی هستند. اگه «Joker» همین فیلم باقی می‌موند و تنها تفاوتش با نسخه فعلیش این می‌بود که نقش اولش رو یه زنِ سیاه‌پوست (یا یه مردِ سیاه‌پوست و یا حتی یه زنِ سفیدپوست) بازی می‌کرد، میانگین امتیازات منتقدینش در «Rotten Tomatoes» مطمئنا زیر 90 نمی‌بود.

شبکه‌ها و سایت‌‌هایی مثل «CNN» قبل از اکرانِ این فیلم یا در اوایل اکرانش، بدون هیچ پایه و اساسی دائما هشدار می‌دادند که ممکنه در سالن‌های سینمای اکران‌کننده‌ی «Joker» تیراندازی بشه. اون‌ها این کار رو تا حالا برای هیچ فیلمی با این شدت انجام ندادند. حادثه سالِ 2012 در یکی از سینماهای اکران‌کننده «The Dark Knight Rises» هم هیچ ربطی به «Joker» نداره (شخصِ تیرانداز از حداقل ده سال قبل از حادثه می‌خواسته چنین کاری رو بکنه و موقع تیراندازی اصلا لباس و آرایشِ «جوکر» رو نداشت). بعد از اکرانش هم شایعه‌ای رو راه انداختند مبنی بر اینکه بخشی از درآمد این فیلم به یه مجرمِ بچه‌باز می‌رسه (که بعدا مشخص شد دروغه و حتی یه سنت از فروش فیلم هم گیرِ اون یارو نمیاد). خودِ «تاد فیلیپس» این خزعبلات رو حاصلِ تلاش‌‌های چپی‌های افراطی می‌دونه. در کل هرجوری که بود خواستند مردم رو از دیدن این فیلم منصرف کنند ولی تلاش‌هاشون بی‌نتیجه موند.


پ.ن: خیلی‌ها ممکنه از «Joker» خوششون نیاد و قطعا هیچ فیلمی نمی‌تونه همه رو راضی کنه. من برای نظرِ همه‌ی دوستان نسبت به کیفیتِ این فیلم ارزش قائلم ولی برای یه لحظه هم فکر نکنید که منتقدینِ آمریکایی، بریتانیایی یا کانادایی که سینما رو یکی از مهم‌ترین جبهه‌های جنگ‌های فرهنگی می‌دونند، فیلم‌هایی مثل «Joker» رو فقط بر اساس کیفیت‌شون نقد می‌کنند.

خسته نباشید از این توضیح کامل، من این قضیه رو فقط با صرف 5 دقیقه تو صفحه متای جوکر فهمیدم (ینی انقد قضیه گنده بود)،
بدتر از اونایی که براساس محتوی نقد میکنند و صاف و راست میگن که بخاطر بدآموزی: 5/10، اون منتقد هایی هستند مثل "این" که با هر اصطلاح تکنیکی بذهنشون رسیده مشت و لگد پرتاب کردن درحالی که بشکل مضحکی معلومه واقعا از کجا سوختن، البته تو این بحث ها نباید فراموش کنیم که جوکر واقعا فیلم بی نقصی نبود و از نظر سینمایی ماندگار نخواهد بود، اما قطعا یک اثر خیلی خوب بود که مستحق متای بالاتری است.
 
  • Like
Reactions: arash1996

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,356
نام
محمد
جوکر فیلم بی نقصی بنظرم نیست ولی
از نظر سینمایی ماندگار نخواهد بود
این چیزی نیست که من و شما بتونیم در موردش تصمیم بگیرم...چیزیه که گذر زمان معلوم میکنه!
با توجه به موفقیت ایی که حتی بعد عرضه اش داشته و تا به الان به یاد مخاطب ها مونده بشخصه خودم بعید میدونم ماندگار نباشه!
 

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,706
نام
Ebrahim
باهاتون موافقم که فیلم بی نقصی نیست، ولی با توجه با موفقیت ایی که حتی بعد عرضه اش داشته و تا به الان به یاد مخاطب ها مونده بشخصه خودم بعید میدونم ماندگار نباشه!

جوکر هر چیزی که باشه و هر مشکلی که داشته باشه، ولی یه چیز رو مطمئنم که بخاطر حواشی دور ورش (که اکثرشون توسط منتقدا درست شده بود.) تا چند سال آینده در موردش حرف می زنن محمد جان:D
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,356
نام
محمد
جوکر هر چیزی که باشه و هر مشکلی که داشته باشه، ولی یه چیز رو مطمئنم که بخاطر حواشی دور ورش (که اکثرشون توسط منتقدا درست شده بود.) تا چند سال آینده در موردش حرف می زنن محمد جان:D
حالا این بی نقص نبودن صرفا نظر خودمه چون یک سری مشکلات باهاش داشتم وگرنه ابراهیم جان فیلم خیلی خوبی میدونمش و بعد پاراسایت بهترین فیلمی هست که امسال دیدم!:D حالا Irishman رو ندیدم، فکر میکنم از اونم خوشم بیاد و شاید جاش رو برام بگیره.
حالا جدا از حواشی خدایی خود فیلم پیام ها و درون مایه اجتماعی جالبی داشت، برای همین نمیشه گفت فقط بخاطر حواشی در موردش حرف میزنن!:-"
 

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,706
نام
Ebrahim
حالا Irishman رو ندیدم، فکر میکنم از اونم خوشم بیاد و شاید جاش رو برام بگیره.

فقط با حوصله ببینش (خدا عمری 100 ساله بده به اسکورسیزی:x) و تنقلات هم یادت نره (چون اینقدر طولانیه که احتمالا گشنت بشه!:D)

حالا جدا از حواشی خدایی خود فیلم پیام ها و درون مایه اجتماعی جالبی داشت

یکی از دلایلی که از فیلم خوشم اومده بود، همین نکته است که تو گفته بودی
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
جوکر فیلم خوبیه، یعنی به شخصه خیلی باهاش حال کردم، داستان و موضوعش خیلی عالی روایت شده و به نظرم تو بیشتر بخش ها حق داشته نامزد باشه، ولی اگه شما حال نمیکنی سلیقه خودته ولی اینکه بیای فکت بدی که ملت جوگیرن و الکی تحویل گرفتن اون موقع معلومه دنبال داستان میگردی :D

---

این فیلم داستان ازدواج واقعا زیبا بود، یعنی حقشه که نامزد بهترین فیلم باشه. (زیاد مرتبط نیست ولی منو یاد جدایی نادر از سیمین انداخت)
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,411
این 1917 عجب چیزی بود :D به‌خاطر فیلم‌برداریش هم که شده یه بار دیگه وقتی بلوری منتشر شد می‌بینمش :D

خود داستان و بازی ها ام خوب بودن؟
چون فقط حرف از پروداکشن خفن اش میزنن معلوم نمیشه واقعا فیلم خوبیه یا فقط ظاهره.
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
من خودم با فیلمایی مشکل دارم که چطور این انقدر نامزد شدن! مثلا همین روزی روزگاری در هالیوود که هیچکس نگفت چرا باید یه فیلمی به این متوسطی اینقدر نامزد اسکار بشه؟

نمیدونم شاید باید دوباره فیلمو ببینم ولی من واقعا چیز خاصی تو این فیلم ندیدم، برد پیتم که یه آمریکایی اتو کشیده بود که بیشتر مواقع عینک داشت و حرکت آنچنانی نمیکرد..
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,487
نام
سپهر


127388

به گفته ی دامینیک وست، دیوید سایمون در حال نگارش فیلم نامه ای است که قرار است تمام ستارگان سریال The Wire در آن حضور پیدا کنند. او تاکید کرد که فیلم مستقل The Wire نخواهد بود ولی ستارگان سریال در این فیلم محصول شبکه HBO بازی می کنند.

The Wire: David Simon Considered Reuniting the HBO Series Cast - canceled + renewed TV shows - TV Series Finale
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
من خودم با فیلمایی مشکل دارم که چطور این انقدر نامزد شدن! مثلا همین روزی روزگاری در هالیوود که هیچکس نگفت چرا باید یه فیلمی به این متوسطی اینقدر نامزد اسکار بشه؟

نمیدونم شاید باید دوباره فیلمو ببینم ولی من واقعا چیز خاصی تو این فیلم ندیدم، برد پیتم که یه آمریکایی اتو کشیده بود که بیشتر مواقع عینک داشت و حرکت آنچنانی نمیکرد..
روزی روزگاری برای من فوق العاده بود.
البته خیلی فیلم سلیقه ای خواهد بود چون یه جورایی کاملا شخصیه.
ولی خب ۲.۵ ساعت من رو تو دوران طلایی هالیوود غرق کرد که بینهایت برام لذت بخش بود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر