عرضه Horizon: Zero Dawn در سال ۲۰۲۰ بر روی PC (گزارش کوتاکو)

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
آقای جیسون شرایر سردبیر وبسایت پرمخاطب کوتاکو که یکی از منابع مهم خبری صنعت ویدیو گیم محسوب میشود و سابقه طولانی در لو دادن اطلاعات درست صنعت ذکر شده دارد، شایعه عرضه نسخه پی سی بازی Horizo: Zero Dawn رای پی سی را رد نکرد.

photo_۲۰۱۸-۰۳-۲۸_۲۱-۱۹-۰۸.jpg
تقریبا دو الی سه هفته پیش بود که یک بلاگر مشهور روسی خبر از عرضه بازی انحصاری پلی استیشن 4 یعنی Horizo: Zero Dawn برای پی سی در ماه فبریه 2020 را داده بود. وی همچنین پیش تر خبر عرضه بازی دث استردنیگ برای پی سی را یکسال زودتر لو داده بود. اما به هر جهت بسیاری این شایعه را نادیده گرفتند تا پای اقای جیسون شرایر به وسط قضیه باز شد.

در توییتر یک کاربر از جیسون شرایر پرسیده است که آیا میتوانیم خبر شایعه عرضه Horizon: Zero Dawn برای پی سی را به فراموشی بسپاریم که وی پاسخ میدهد من نمیتوانم این شایعه را رد کنم. احتمالش وجود دارد.

اپدیت: شایعه به واقعیت پیوست

بازی Horizon: Zero Dawn از ابتدای سال 2020 تا 17 فروردین ماه به سرویس PS NOW که بر روی PC نیز دردسترس است، اضافه خواهد شد.

اپدیت 2: اقای جیسون شرایر باتوجه به منابع داخلی خود عرضه نیتیو این بازی را در سال 2020 برای پی سی تایید کرد

اپدیت 3: جیسون شرایر احتمال عرضه انحصاری های بیشتری از سمت پلی استیشن را برای PC تایید کرد.
دلست او اس 2 ؟

اپدیت 4: نسخه PC بازی دو روز قبل از سالگرد دو سالگی در سایت آمازون لیست شد

اپدیت 5: بازی توسط سونی رسما برای PC برای عرضه در تابستان 2020 تایید شد (استیم)


photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۷_۲۰-۲۰-۲۷.jpg

در یک سال اخیر کمپانی سونی بشدت از عرضه بازیهای خود به صورت انحصاری فاصله گرفته و عناوین بزرگ نسل هشتمی آنها همانند دیترویت، دث استرندینگ برای پی سی عرضه و تایید شده اند. و همچنین نسخه MLB The Show 21 کمپانی مذکور به تایید رسمی مولتی پلتفرم خواهد شد. همچنین هفته گذشته سونی تاریخ عرضه بازی نسبتا کوچک Predator: Hunting Grounds را برای پی سی و پلی استیشن 4 تعیین کرد.

منبع:
 
آخرین ویرایش:

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,912
خریدن PC در نسل بعد یعنی
داشتن تمام بازیای مایکرو و سونی با کیفیت بالاتر از کنسول ها
کدوم آدم عاقلی پلتفرمی که میشه تمام بازیای مایکرو از هیلو تا فورزا و گیرز و بازیای این همه استودیو جدیدشو و تمام بازیای سونی یعنی لست و گاد و الی اخر رو ول میکنه و خودشو محدود میکنه به یه کنسول؟
شاید تو خارج کنسول صرفه اقتصادی داشته باشه ولی تو ایران پی سی یک میلیون برابر صرفه داره من بالا 10 میلیون این نسل پول بازی و پلاس دادم اگر درس حساب کنم شاید به 15 میل هم برسه!
و کلی بازی رو هم هیچوقت تجربه نکردم از جمله خیلی از انحصاری های سونی
ولی وقتی بشه به صورت رایگان تمام بازیای عالم روز عرضه بازی کرد فقط یه فیفا باز که کنسول برای فیفا میخره میتونه قید PC بزنه!
دقیقا هر کس عاقلانه بدون فن بوئیسم به قضیه نگاه کنه به همین نتیجه میرسه. و اینجاست که اهمیت بازی های انحصاری مشخص میشه که آدم رو دقیقا مجبور میکنن بره کنسول بخره.
من یکی قیمت پرت قطعات تو ایران و موجود نبودن بعضی+بازیهای انحصاری مطرح نبودن همین الان قید کنسول رو میزدم. این جریان پچ و ماد اینها هم بهانه قرار نمیدم. که اولا مگه چند درصد بازیا چنین داستانایی دارن، ثانیا آدم کلی موارد دیگه هم به دست میاره رو pc که شرحش مفصله و خودتون میدونید.
پیشرفت ویدیو گیم دقیقا تو همین رقابت کنسولها بوده که یه بخش بزرگیش رقابت تو ساخت بازیهای انحصاری بوده. ببین سونیک رو سگا برای چی ساخت، این یه فقط مثاله، تمام بازیهایی که تو سبکهای مختلف شرکتها ساختن تا جلوی بازی کنسول رقیب تو اون سبک بازی داشته باشن رو فاکتور بگیر یه لحظه. بعد نمیشه آدم خودش رو جامعه آماری قرار بده بگه من مشکل ندارم پس قضیه حله. نه اون کسی که عاقلانه فکر کنه میبینه دو سال بعد فوقش با همین بودجه کنسولی که کل بازیاش رو pc هست یه سیستم با همون مشخصات میبنده. حالا بگیم اون اوایل یه عده قیمت کنسول جذبشون کنه بخرن دو سال بعدش چی؟ سه چهار سال بعد چطور؟ اواخر نسل که مثل الان با یه cpu از رده خارج (حتی سری بولدوزر amd!) و یه گرافیک 1.5 ت یا حتی یه تومنی دست دو بازدهی بالاتر از کنسول بگیری چطور؟
دلیل شکست پلتفرمتون رو اتفاقا قطعا باید تو همین جستجو کنید مگه میشه pc نقش کلنگ رو داشته باشه و رقیب نباشه؟ خودش یه قطبه وقتی چهار تا انحصاریشم مایکرو میده برای خیلیا این سوال مطرح میشه چرا کنسول مایکرو بخرم؟ حالا اون اوایل شاید قیمت اقتصادی کنسول مردم رو مجاب کنه بخرنش. بعدش که گفتم چی؟
بعد گیمینگ بخواد به سمت سرویس و یک پارچگی حرکت کنه ترجیح میدم retro gamer شم. اینطوری دیگه بازی کردن هیچ جذابیتی نداره یه مشت بتل رویال و آشغالهای مشابه شبیه هم رو تمام پلتفرمها از اندروید تا ایکس باکس وان سه ایکس ول میدن مدام و خودشونو راحت میکنن. دیگه سونی نمیاد برای رقابت با مایکرو مثلا تو سبک fps، شوتر جدید خلق کنه و یا مایکرو برای رقابت با سونی ریسینگ بسازه و... و سونی و مایکرو همین چهار تا انحصاریم دیگه زحمت نمیکشن بدن کم کم و صنعت میوفته دست امثال EA. گیمینگ صنعت فیلم و موسیقی نیست، روزی که سرویس انلی شه اونم یکپارچه بدون انحصاری، شک نکنید پایانشه.
 
آخرین ویرایش:

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
یه نکته رو اول بگم دیروز این مطلب رو دو تا کارگردان تو گوریلا به شکلی مطرح کرده بودند که انگار نه همچی خبری نیست
_____________

با اجازه بزرگترا بعله
من یه آمار اول بدم کامل بخون .
من حساب کردم تو این نسل سونی 8 تا عنوان aaa موفق داشته .(شرایط:1.ریمیک یا ریمستر نبودن عنوان 2.aaa بودن عنوان 3.اقبال عمومی از لحاظظ منتقدان 4.بازی mlb چون سالیانه بود تو این لیست جا نگرفته 5.فرست پارتی بوده باشه )
spider man ، horizon ,gow,clossus,bloodborne,uncharted4,
دو تا عنوان هم که عالی نبودن هم گذاشتم که اگه عنوئانی اگه دوست داشتی این تو نبود با اینا عوض کن.
thhe last guardian ,uncharted legacy
تو آغاز نسل و با معرفی اولین لانچ تایتل ps5
Godfall مشخص شد تا حدی که دیگه سونی نمیخواد دنبال انحصاری ترد پارتی بره.
پس انحصاری سونی تو نسل حداقل از لحاظ عناوین پرهزینه قطعا کاهش پیدا میکنه.
____________
سونی تو نسل حاضر یه اینسومنیاک رو خرید و pixelopus روراه انداخت که دومی در حد بازیهای کوچییکه.
حالا خودت ترجیح میدی نه با غلظت مایکرو سافت (که ااون بحثش جداست و ویندوز و اینا)
1.بره استودیو بیشتر تاسیس کنه و با فاصله دو ساله بازی رو برا بقیه بده
2.یا همین رویه رو با همین چند تا استودیو ادامه بده
این واقعیت گیمینگه. هزینه ساخت سر به فلک زده. مدت ساخت دوبل و سوبل شده. یه بار در مورد فاصله زمانی انچارتد گفتم.
_______________________________
نه این واقعیت گیمینگ نیست ! شما یه چیزی رو همیشه تو پست هات به راحتی ازش عبور میکنی و اصلا بهش حتی فکر هم نمیکنی ! قشنگ مثل سیستم ایران خودرو و سایپا و ... دو دو تا چهار تا میکنی و برای خودت با آمار گیری فلان قدر فروش و ..... همه چیز رو به راحتی هر چه تمام تر تکلیفش رو مشخص میکنی !! ( فکر هم میکنی کمپانی ها آمار و میزان فروش و سودی که از آنلاین و ... به دست میارن رو خیلی رو راست به گیمر ها و صنعت گیم میگن ؟؟!! یعنی عمرا چنین کاری نمیکنن ! این دو کنسول سر همین بازی های آنلاین به صورت نجومی ، یعنی نجومی دارن سود میکنن و سودی هم که میکنن بی مانند زیاد هستش و اینا صداش رو در نمیارن ) و فکر میکنی همه چیز پول و پول و پول و پول هستش . ( همه کمپانی ها به فکر سود کردن هستن ولی هر کمپانی با روش و قانون و ایده و DNA ... خودش دوست داره به این خواسته برسه )

هر کمپانی ای ( کمپانی درست حسابی و نه طرز فکر یه کمپانی پراید ساز !!!! ) برای خودش یه سری اصول و DNA داره ! در ادامه با اصول اولیه ای که این کمپانی برای خودش تایین کرده شروع به کار میکنه ! باز هم در ادامه طرفدار های خودش رو پیدا میکنه و به طور مثال کمپانی مثل سونی با بازی های انحصاری معروفش ( مثل معرفی بازی God Of War که با گروه ارکست بی نظیر و اون معرفی شکوهمندش بازی معروف و انحصاری خودش رو از دوباره بازسازی کرد و همین طور اعتبار و شخصیت برند پلی استیشن و کنسول سونی رو چند درجه بالا تر برد و برای خودش چیزی خرید به نام شخصیت فردی ، اعتبار یه کمپانی ! و این فقط با پول به دست نمیاد !!!! یعنی شما فقط به فکر کسب سود باشی و فقط و فقط به فکر سود کردن باشی ! کسی که این طوری فکر کنه کیفیت همیشه فدا میشه ) اعتباری کسب میکنه و گیمر میره به خاطر همین بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! با همین سیاست ها هم بازی ها فروش خوبی کردن و هم کنسول فروش خوبی کرد هم طرفداران این کنسول و هم کمپانی سونی از این وضیت راضی هستن و به خصوص برند پلی استیشن اعتبار بالا تری در کل جهان کسب کرد . اسم God Of War که میاد در ادامش دو ذهن هر کسی ، هر کسی نام پلی استیشن هم به خودی خود ظاهر میشه !! . ( کمپانی سونی سال ها پیش رفت سمت ساخت واکمن و ...... میخواست توسعه کاریش رو گسترده تر بکنه و از ریشه و DNA خودش فاصله گرفت و بعد مدتی داشت با کله میخورد زمین و دید که دارن نابود میشن برگشتن به همون سبک و سیاق قدیم و خبر هاش رو گیمر های قدیمی خوب دارن و کلی ساختمان فروختن و کلی گرفتاری کشیده بودن و حتی کیفیت تلوزیون هاشون هم زمانی افت کیفیت پیدا کرده بود و .... )

یه نکته ای مابین صحبت هام یادم اومد این که کنسول پلی استیشن 3 اصلا به خاطر همین بازی های انحصاریش نجات پیدا کرد . پلی استیشن 3 اول نسل هفتم واقعا خیلی بد و ضعیف شروع کرد و از اواسط نسل بود که به خاطر همین بازی های انحصاریش تونست خودش رو بالا بکشه . زمانه که میره جلو و همه چیز در حال تغییر هستش . به طور مثال سونی اعلام کرده ما سیاست های آنلاین خودمون رو گسترش میدیم ( اینا میخوان یه سری بازی آنلاین بسازن که بر روی پی سی هم منتشر کنن و با کنسول پلی استیشن 4 هم قابلیت کرس پلترم داشته باشه و از این راه سود آوری کنن و چنین چیزایی خب تو کله سران سونی هست ولی بازی های داستانی AAA خفنشون رو من فکر نکنم بخوان روی پی سی بدن . چنین کاری بکنن چوبش رو بد جوری میخورن

حالا این وسط سونی دیوانه بشه و تغییر سیاست بده خب به راحتی چوبش رو میخوره . چون اگه این کار رو بکنه گیمر بعد مدتی ( همه کشور ها مثل ما که تا این حد فاجعه بار مشکلات اقتصادی ندارن به خصوص برندی که سرمایه گذاری در کشور هایی کرده که برای خودشون حساب کتاب دارن و نمایندگی دارن و .... ) میره به راحتی یه پی سی قوی میبنده و بازی های قبلا انحصاری سونی رو به راحتی بر روی پی سی بازی میکنه و این طوری کنسول پلی استیشن و اعتبار و همه چیزش زیر سوال میره و کلی گرفتاری براشون پیش میاد . تازه روی پی سی هم پول پلی استیشن پلاس نمیده ! ماد میتونه اضافه کنه و کلی مزایای دیگه که پی سی داره و حالا مدیران سونی به این چیزا فکر نمیکنن ؟! چرا میکنن ! اینا همین نسل به خاطر این که گیمر های کنسول باز و ... نرن سمت پی سی یه کنسول پلی استیشن 4 پرو دادن ( مایکرو هم حتی همین کار رو کرد و دوست نداشت کنسولش فروشش کم بشه و من گفتم حیات کنسول ها برای هر دو کمپانی مهم هستن ولی خب یک سری سیاست های اولیشون با هم فرق هایی داره ) پس داستان به همین راحتی ها هم نیست که فکرش رو میکنیم و فکر میکنی اون جا نشستن و برداشت های شما رو دارن ؟! به همین راحتی هم حساب کتاب کنن و جمع و تفریق و بگن : اه عجب کاری کردیم تا به حال بازی های انحصاریمون رو روی پی سی ندادیم و الان دیگه وقتشه و بیایم بازی هامون رو روی پی سی بدیم و پول به جیب بزنیم !!!! به به ....

دلایل دیگه ای هم هست و میشه دربارش صحبت کرد مثل منتشر شدن یه بازی انحصاری سونی ( بازی هایی مثل هورایزون که به هر حال بازی های AAA با ریتینگ و اعتبار بالا هستن و اصلا چنین بازی هایی کنسول سلر هستن و اعتبار میارن برای یه کمپانی و کنسول مورد نظر و کسب اعتبار میدونی یعنی چی ؟؟ یعنی وارد شدن سرمایه گذار و شرکت های تبلیغاتی بیشتر و .... اینا رو به راحتی ازش میگذری و فکر میکنی همه چیز یه حساب کتاب و جمع و تفریق فروش هستش و بس !!! ) بعد از دو الی سه سال بر روی پی سی که به نظر من اگر این کار رو هم بکنن بازم اشتباه هستش و چوبش رو میخورن . ( مثل همون سیاست های کینکت اجباری و تمام آنلاین کنسول ایکس باکس وان که مدیران مایکرو این کار رو کردن و چوبش رو هم بدجوری خوردن )

مایکرو سافت راهی رو که داره میره راه متفاوتی هستش و اون کمپانی برنامه و استایل و سبک و سیاق خودش رو داره ( البته مایکرو سافت مجبور شد بازی های انحصاریش رو بر روی پی سی هم بده و .. ) ولی سونی ؟ خب چنین کاری بکنه با کله زمین میخوره و اگه این کار رو بکنه حمله مستقیم به DNA خودش میکنه که خب از دید من تاوان سنگینی داره براشون در دراز مدت .
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
نه این واقعیت گیمینگ نیست ! شما یه چیزی رو همیشه تو پست هات به راحتی ازش عبور میکنی و اصلا بهش حتی فکر هم نمیکنی ! قشنگ مثل سیستم ایران خودرو و سایپا و ... دو دو تا چهار تا میکنی و برای خودت با آمار گیری فلان قدر فروش و ..... همه چیز رو به راحتی هر چه تمام تر تکلیفش رو مشخص میکنی !! ( فکر هم میکنی کمپانی ها آمار و میزان فروش و سودی که از آنلاین و ... به دست میارن رو خیلی رو راست به گیمر ها و صنعت گیم میگن ؟؟!! یعنی عمرا چنین کاری نمیکنن ! این دو کنسول سر همین بازی های آنلاین به صورت نجومی ، یعنی نجومی دارن سود میکنن و سودی هم که میکنن بی مانند زیاد هستش و اینا صداش رو در نمیارن ) و فکر میکنی همه چیز پول و پول و پول و پول هستش . ( همه کمپانی ها به فکر سود کردن هستن ولی هر کمپانی با روش و قانون و ایده و DNA ... خودش دوست داره به این خواسته برسه )

هر کمپانی ای ( کمپانی درست حسابی و نه طرز فکر یه کمپانی پراید ساز !!!! ) برای خودش یه سری اصول و DNA داره ! در ادامه با اصول اولیه ای که این کمپانی برای خودش تایین کرده شروع به کار میکنه ! باز هم در ادامه طرفدار های خودش رو پیدا میکنه و به طور مثال کمپانی مثل سونی با بازی های انحصاری معروفش ( مثل معرفی بازی God Of War که با گروه ارکست بی نظیر و اون معرفی شکوهمندش بازی معروف و انحصاری خودش رو از دوباره بازسازی کرد و همین طور اعتبار و شخصیت برند پلی استیشن و کنسول سونی رو چند درجه بالا تر برد و برای خودش چیزی خرید به نام شخصیت فردی ، اعتبار یه کمپانی ! و این فقط با پول به دست نمیاد !!!! یعنی شما فقط به فکر کسب سود باشی و فقط و فقط به فکر سود کردن باشی ! کسی که این طوری فکر کنه کیفیت همیشه فدا میشه ) اعتباری کسب میکنه و گیمر میره به خاطر همین بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! با همین سیاست ها هم بازی ها فروش خوبی کردن و هم کنسول فروش خوبی کرد هم طرفداران این کنسول و هم کمپانی سونی از این وضیت راضی هستن و به خصوص برند پلی استیشن اعتبار بالا تری در کل جهان کسب کرد . اسم God Of War که میاد در ادامش دو ذهن هر کسی ، هر کسی نام پلی استیشن هم به خودی خود ظاهر میشه !! . ( کمپانی سونی سال ها پیش رفت سمت ساخت واکمن و ...... میخواست توسعه کاریش رو گسترده تر بکنه و از ریشه و DNA خودش فاصله گرفت و بعد مدتی داشت با کله میخورد زمین و دید که دارن نابود میشن برگشتن به همون سبک و سیاق قدیم و خبر هاش رو گیمر های قدیمی خوب دارن و کلی ساختمان فروختن و کلی گرفتاری کشیده بودن و حتی کیفیت تلوزیون هاشون هم زمانی افت کیفیت پیدا کرده بود و .... )

یه نکته ای مابین صحبت هام یادم اومد این که کنسول پلی استیشن 3 اصلا به خاطر همین بازی های انحصاریش نجات پیدا کرد . پلی استیشن 3 اول نسل هفتم واقعا خیلی بد و ضعیف شروع کرد و از اواسط نسل بود که به خاطر همین بازی های انحصاریش تونست خودش رو بالا بکشه . زمانه که میره جلو و همه چیز در حال تغییر هستش . به طور مثال سونی اعلام کرده ما سیاست های آنلاین خودمون رو گسترش میدیم ( اینا میخوان یه سری بازی آنلاین بسازن که بر روی پی سی هم منتشر کنن و با کنسول پلی استیشن 4 هم قابلیت کرس پلترم داشته باشه و از این راه سود آوری کنن و چنین چیزایی خب تو کله سران سونی هست ولی بازی های داستانی AAA خفنشون رو من فکر نکنم بخوان روی پی سی بدن . چنین کاری بکنن چوبش رو بد جوری میخورن

حالا این وسط سونی دیوانه بشه و تغییر سیاست بده خب به راحتی چوبش رو میخوره . چون اگه این کار رو بکنه گیمر بعد مدتی ( همه کشور ها مثل ما که تا این حد فاجعه بار مشکلات اقتصادی ندارن به خصوص برندی که سرمایه گذاری در کشور هایی کرده که برای خودشون حساب کتاب دارن و نمایندگی دارن و .... ) میره به راحتی یه پی سی قوی میبنده و بازی های قبلا انحصاری سونی رو به راحتی بر روی پی سی بازی میکنه و این طوری کنسول پلی استیشن و اعتبار و همه چیزش زیر سوال میره و کلی گرفتاری براشون پیش میاد . تازه روی پی سی هم پول پلی استیشن پلاس نمیده ! ماد میتونه اضافه کنه و کلی مزایای دیگه که پی سی داره و حالا مدیران سونی به این چیزا فکر نمیکنن ؟! چرا میکنن ! اینا همین نسل به خاطر این که گیمر های کنسول باز و ... نرن سمت پی سی یه کنسول پلی استیشن 4 پرو دادن ( مایکرو هم حتی همین کار رو کرد و دوست نداشت کنسولش فروشش کم بشه و من گفتم حیات کنسول ها برای هر دو کمپانی مهم هستن ولی خب یک سری سیاست های اولیشون با هم فرق هایی داره ) پس داستان به همین راحتی ها هم نیست که فکرش رو میکنیم و فکر میکنی اون جا نشستن و برداشت های شما رو دارن ؟! به همین راحتی هم حساب کتاب کنن و جمع و تفریق و بگن : اه عجب کاری کردیم تا به حال بازی های انحصاریمون رو روی پی سی ندادیم و الان دیگه وقتشه و بیایم بازی هامون رو روی پی سی بدیم و پول به جیب بزنیم !!!! به به ....

دلایل دیگه ای هم هست و میشه دربارش صحبت کرد مثل منتشر شدن یه بازی انحصاری سونی ( بازی هایی مثل هورایزون که به هر حال بازی های AAA با ریتینگ و اعتبار بالا هستن و اصلا چنین بازی هایی کنسول سلر هستن و اعتبار میارن برای یه کمپانی و کنسول مورد نظر و کسب اعتبار میدونی یعنی چی ؟؟ یعنی وارد شدن سرمایه گذار و شرکت های تبلیغاتی بیشتر و .... اینا رو به راحتی ازش میگذری و فکر میکنی همه چیز یه حساب کتاب و جمع و تفریق فروش هستش و بس !!! ) بعد از دو الی سه سال بر روی پی سی که به نظر من اگر این کار رو هم بکنن بازم اشتباه هستش و چوبش رو میخورن . ( مثل همون سیاست های کینکت اجباری و تمام آنلاین کنسول ایکس باکس وان که مدیران مایکرو این کار رو کردن و چوبش رو هم بدجوری خوردن )

مایکرو سافت راهی رو که داره میره راه متفاوتی هستش و اون کمپانی برنامه و استایل و سبک و سیاق خودش رو داره ( البته مایکرو سافت مجبور شد بازی های انحصاریش رو بر روی پی سی هم بده و .. ) ولی سونی ؟ خب چنین کاری بکنه با کله زمین میخوره و اگه این کار رو بکنه حمله مستقیم به DNA خودش میکنه که خب از دید من تاوان سنگینی داره براشون در دراز مدت .
نه این واقعیت گیمینگ نیست ! شما یه چیزی رو همیشه تو پست هات به راحتی ازش عبور میکنی و اصلا بهش حتی فکر هم نمیکنی ! قشنگ مثل سیستم ایران خودرو و سایپا و ... دو دو تا چهار تا میکنی و برای خودت با آمار گیری فلان قدر فروش و ..... همه چیز رو به راحتی هر چه تمام تر تکلیفش رو مشخص میکنی !! ( فکر هم میکنی کمپانی ها آمار و میزان فروش و سودی که از آنلاین و ... به دست میارن رو خیلی رو راست به گیمر ها و صنعت گیم میگن ؟؟!! یعنی عمرا چنین کاری نمیکنن ! این دو کنسول سر همین بازی های آنلاین به صورت نجومی ، یعنی نجومی دارن سود میکنن و سودی هم که میکنن بی مانند زیاد هستش و اینا صداش رو در نمیارن ) و فکر میکنی همه چیز پول و پول و پول و پول هستش . ( همه کمپانی ها به فکر سود کردن هستن ولی هر کمپانی با روش و قانون و ایده و DNA ... خودش دوست داره به این خواسته برسه )

هر کمپانی ای ( کمپانی درست حسابی و نه طرز فکر یه کمپانی پراید ساز !!!! ) برای خودش یه سری اصول و DNA داره ! در ادامه با اصول اولیه ای که این کمپانی برای خودش تایین کرده شروع به کار میکنه ! باز هم در ادامه طرفدار های خودش رو پیدا میکنه و به طور مثال کمپانی مثل سونی با بازی های انحصاری معروفش ( مثل معرفی بازی God Of War که با گروه ارکست بی نظیر و اون معرفی شکوهمندش بازی معروف و انحصاری خودش رو از دوباره بازسازی کرد و همین طور اعتبار و شخصیت برند پلی استیشن و کنسول سونی رو چند درجه بالا تر برد و برای خودش چیزی خرید به نام شخصیت فردی ، اعتبار یه کمپانی ! و این فقط با پول به دست نمیاد !!!! یعنی شما فقط به فکر کسب سود باشی و فقط و فقط به فکر سود کردن باشی ! کسی که این طوری فکر کنه کیفیت همیشه فدا میشه ) اعتباری کسب میکنه و گیمر میره به خاطر همین بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! با همین سیاست ها هم بازی ها فروش خوبی کردن و هم کنسول فروش خوبی کرد هم طرفداران این کنسول و هم کمپانی سونی از این وضیت راضی هستن و به خصوص برند پلی استیشن اعتبار بالا تری در کل جهان کسب کرد . اسم God Of War که میاد در ادامش دو ذهن هر کسی ، هر کسی نام پلی استیشن هم به خودی خود ظاهر میشه !! . ( کمپانی سونی سال ها پیش رفت سمت ساخت واکمن و ...... میخواست توسعه کاریش رو گسترده تر بکنه و از ریشه و DNA خودش فاصله گرفت و بعد مدتی داشت با کله میخورد زمین و دید که دارن نابود میشن برگشتن به همون سبک و سیاق قدیم و خبر هاش رو گیمر های قدیمی خوب دارن و کلی ساختمان فروختن و کلی گرفتاری کشیده بودن و حتی کیفیت تلوزیون هاشون هم زمانی افت کیفیت پیدا کرده بود و .... )

یه نکته ای مابین صحبت هام یادم اومد این که کنسول پلی استیشن 3 اصلا به خاطر همین بازی های انحصاریش نجات پیدا کرد . پلی استیشن 3 اول نسل هفتم واقعا خیلی بد و ضعیف شروع کرد و از اواسط نسل بود که به خاطر همین بازی های انحصاریش تونست خودش رو بالا بکشه . زمانه که میره جلو و همه چیز در حال تغییر هستش . به طور مثال سونی اعلام کرده ما سیاست های آنلاین خودمون رو گسترش میدیم ( اینا میخوان یه سری بازی آنلاین بسازن که بر روی پی سی هم منتشر کنن و با کنسول پلی استیشن 4 هم قابلیت کرس پلترم داشته باشه و از این راه سود آوری کنن و چنین چیزایی خب تو کله سران سونی هست ولی بازی های داستانی AAA خفنشون رو من فکر نکنم بخوان روی پی سی بدن . چنین کاری بکنن چوبش رو بد جوری میخورن

حالا این وسط سونی دیوانه بشه و تغییر سیاست بده خب به راحتی چوبش رو میخوره . چون اگه این کار رو بکنه گیمر بعد مدتی ( همه کشور ها مثل ما که تا این حد فاجعه بار مشکلات اقتصادی ندارن به خصوص برندی که سرمایه گذاری در کشور هایی کرده که برای خودشون حساب کتاب دارن و نمایندگی دارن و .... ) میره به راحتی یه پی سی قوی میبنده و بازی های قبلا انحصاری سونی رو به راحتی بر روی پی سی بازی میکنه و این طوری کنسول پلی استیشن و اعتبار و همه چیزش زیر سوال میره و کلی گرفتاری براشون پیش میاد . تازه روی پی سی هم پول پلی استیشن پلاس نمیده ! ماد میتونه اضافه کنه و کلی مزایای دیگه که پی سی داره و حالا مدیران سونی به این چیزا فکر نمیکنن ؟! چرا میکنن ! اینا همین نسل به خاطر این که گیمر های کنسول باز و ... نرن سمت پی سی یه کنسول پلی استیشن 4 پرو دادن ( مایکرو هم حتی همین کار رو کرد و دوست نداشت کنسولش فروشش کم بشه و من گفتم حیات کنسول ها برای هر دو کمپانی مهم هستن ولی خب یک سری سیاست های اولیشون با هم فرق هایی داره ) پس داستان به همین راحتی ها هم نیست که فکرش رو میکنیم و فکر میکنی اون جا نشستن و برداشت های شما رو دارن ؟! به همین راحتی هم حساب کتاب کنن و جمع و تفریق و بگن : اه عجب کاری کردیم تا به حال بازی های انحصاریمون رو روی پی سی ندادیم و الان دیگه وقتشه و بیایم بازی هامون رو روی پی سی بدیم و پول به جیب بزنیم !!!! به به ....

دلایل دیگه ای هم هست و میشه دربارش صحبت کرد مثل منتشر شدن یه بازی انحصاری سونی ( بازی هایی مثل هورایزون که به هر حال بازی های AAA با ریتینگ و اعتبار بالا هستن و اصلا چنین بازی هایی کنسول سلر هستن و اعتبار میارن برای یه کمپانی و کنسول مورد نظر و کسب اعتبار میدونی یعنی چی ؟؟ یعنی وارد شدن سرمایه گذار و شرکت های تبلیغاتی بیشتر و .... اینا رو به راحتی ازش میگذری و فکر میکنی همه چیز یه حساب کتاب و جمع و تفریق فروش هستش و بس !!! ) بعد از دو الی سه سال بر روی پی سی که به نظر من اگر این کار رو هم بکنن بازم اشتباه هستش و چوبش رو میخورن . ( مثل همون سیاست های کینکت اجباری و تمام آنلاین کنسول ایکس باکس وان که مدیران مایکرو این کار رو کردن و چوبش رو هم بدجوری خوردن )

مایکرو سافت راهی رو که داره میره راه متفاوتی هستش و اون کمپانی برنامه و استایل و سبک و سیاق خودش رو داره ( البته مایکرو سافت مجبور شد بازی های انحصاریش رو بر روی پی سی هم بده و .. ) ولی سونی ؟ خب چنین کاری بکنه با کله زمین میخوره و اگه این کار رو بکنه حمله مستقیم به DNA خودش میکنه که خب از دید من تاوان سنگینی داره براشون در دراز مدت .
یه چند تا مطلب دیگه هم زدم. اونها رو نخوندی یا حذف اضافه کردی . ولی.
اصلا به گزارشهای فروش هم توجه نکنیم. گزارشهای مالی سالانه سونی رو هم تو همین تاپیکها دو سه بار زدم. و بحث کردم .
_______________

dna در طول رونویسی میشه کدونهاشو عوض کرد به شکلی که همون اسید آمینه ترجمه بشه و موتانسی توش رخ نده و آسیبی بهش وارد نشه.
این کدون آسیبی نمیتونه بزنه چون با فاصله زمانی طولانی عرضه میشه. الانم به شکلی مثل psnow عرضه میشه .که به سونی کمک کرد.
قبلا اشاره کردم گزارش سالانه 2017 و 2018 رو مقایسه کردم با سایر آمارها و نقش ps now در افزایش فروش کاملا مشخصه.
این کدون قبلا بهش وارد شده .فقط داریم دو سه تا دیگه هم بهش وارد میکنیم.بعد
اولا من گفتم دو سال دیگه اگه این مدل شروع بشه.
ثانیا:حرفها از رو هوا که نیست ،آمارهای خود شرکت هست. حداقل تحلیل مطلب رو از هوا نیست ،پشتش آمار خود شرکتهاست
ثالثا :بله یه روزی فروش ،جوابگوی انحصاری ترد پارتی هم بود ،چون هزینه ساخت پایین بود. چون یه نسل راک استار 7 عنوان تاپ میتونست بده. انچارتد هر دو سالذ یه عنوان میداد
نه در زمانی که راک استار تو یه نسل یه عنوان داد و هزینه ساخت سر به فلک میزنه.
_______________________________
ه زمانی ff ، yakuza ، ساخته های کیج و .... همشون به معنی سونی بودن.
اگه پول عاملش نبود چی باعث شد این همه عنوان از دست سونی بره؟؟؟
ااگه پولش مهم نیست چرا میاد لانچ تایتل ps5 رو با pc شریک میشه. اگه میخواسته حال بده چرا رو ps4 میده؟
میگی پول مهم نیست ولی به بقیه قسمتها میرسی که میگم skip رو فعال میکنی؟
اگه dna انحصاری میخواست حفظ کنه ،کلی استودیو میخرید با توجه به طولانی شدن زمان ساخت بازیها ،نه اینکه آخر نسلی یه دونه اینسومنیاک رو بخره.
_________
این رویه ادامه داره الان تو 2020 مطمئن باش nioh 2 هم برای pc تاریخ میخوره.
الانم با استریم داره همین عناوین فرست پارتی بازی میشه. دیگه اون dna قبل از بین رفته. فقط تنها فرقش اونموقع میشه اینکه فایل رو هارد کامپیوتره. الان رو فضای ابری.
تفاوت زیادی نداره. الان خلیا تو دنیا میتونن با سرعتشون بزنن. بحث خودمونو جدا کنیم.
________________
نه این واقعیت گیمینگ نیست ! شما یه چیزی رو همیشه تو پست هات به راحتی ازش عبور میکنی و اصلا بهش حتی فکر هم نمیکنی ! قشنگ مثل سیستم ایران خودرو و سایپا و ... دو دو تا چهار تا میکنی و برای خودت با آمار گیری فلان قدر فروش و ..... همه چیز رو به راحتی هر چه تمام تر تکلیفش رو مشخص میکنی !! ( فکر هم میکنی کمپانی ها آمار و میزان فروش و سودی که از آنلاین و ... به دست میارن رو خیلی رو راست به گیمر ها و صنعت گیم میگن ؟؟!! یعنی عمرا چنین کاری نمیکنن ! این دو کنسول سر همین بازی های آنلاین به صورت نجومی ، یعنی نجومی دارن سود میکنن و سودی هم که میکنن بی مانند زیاد هستش و اینا صداش رو در نمیارن ) و فکر میکنی همه چیز پول و پول و پول و پول هستش . ( همه کمپانی ها به فکر سود کردن هستن ولی هر کمپانی با روش و قانون و ایده و DNA ... خودش دوست داره به این خواسته برسه )
گیم یه صنعت هست و صنعت یعنی سود و دو دو تا چهار تا. تا چیزی که سود مورد نظر رو تامین نکنه رو بندازه بیرون.
اگه dna سونی اینقدر براش مهم بود . اینهمه عنوان انحصاری سونی در نسلهای قبل ،یکدفعه راه به pc و xbox پیدا نمیکردن.
پول خیلی چیزاست ،راحتتر بگم. کل این صنعت رو پول و فروشه.
همونطوری که رییس t2 میگه. یه روزی 1-2 درصد فروش بازی رو pc بود الان 40 درصده.
پس پوله که باعث میشه pc gaming به فنا رفته اوایل 2010 ،الان برسه به جایی که مایکروسافت و خیلی جاها یادشون بیوفته ،پلتفرم دیگه ای هم هست. اسمش هم pc بود.
 

VahiD VFSDF

PC GAMER
کاربر سایت
Jul 19, 2010
279
نام
VahiD VFSDF

http://uupload.ir/files/9pv_11.jpg


مایکروسافت به اصل خودش PC WINDOWS برگشته . کنسول جدیدشم دقیقا شبیه قوطی تا کنسول .
اینقدر تعداد PC GAMER ها زیاد شده که غیر قابل چشم پوشیه

انلاین رایگان+ انحصاریهای خوده PC + انحصاریهای مایکروسافت + استیم + هزاران کاربرد دیگه + انتخاب ازادانه سخت افزار NVIDIA ,INTEL + حالا هم انحصاریهای سونی دونه به دونه

سونی توان رقابت با PC نخواهد داشت.

فقط مونده The Last of us برای کامپیوتر تایید بشه .... دیدن داره B-)=))
صبور باش . زمانی عده ایی میگفتن پلتفرم مرده و از رده خارج شده :)) صبور باش ببین چطوری PC در اینده کل صنعت گیم در حیطه خودش قرار میده.

PC یک پلتفرم ازاده customerization و هیچ شرکت کمپانی نمیتونه سیاست هاشو روی این پلتفرم اعمال کنه . گیمر بنا به صلاحدید خودش از صفر تا صد میتونه ازاد عمل کنه

مثل الان پی سی گیمرها با استقبال نکردن از استور مایکروسافت . وادارش کردن بازیهاشو رو استیم عرضه کنه و...
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
حس میکنم چند نفر خیلی خیلی از ته دل دوست دارن PC گیمر بشن، ولی نمیدونم منتظر چی هستن!
خب اگه کنسول گیمر نیستید، برید سراغ PC دیگه...اینکه وضعیت رو اسفناک نشون بدید و یه جوری رفتار کنید که کنسول‌ها دارن نابود میشن و همه قراره به PC هجوم بیارن، مسخرست.

نه واقعا کسی به عقلت شک نمیکنه :D
چیزی که یه کنسول گیمر از بازی کردن میخواد با چیزی که PC گیمر میخواد از زمین تا آسمون فرق داره...من همین الان یه PC شونصدهزار دلاری داشته باشم و همه بازیای انحصاری هم Day 1 روش عرضه بشه، بازم نمیرم سراغش چون چند سال پیش یه مدتی سعی کردم و دیدم اصلا نمیتونم باهاش کنار بیام و وحشتناک وسواس فریم و تنظیمات گرافیکی و فلان چیز رو آپدیت کن و ماد نصب کن و غیره میاد سراغم و دیگه وقتی واسه بازی کردن با خیال راحت برام نمیمونه! یه گروه دیگه‌ای هستن که این چیزا رو دوست دارن و خب منطقیه‌ی برن سراغ PC.
توی شرایط فعلی هم چیزی که مهمه اینه که سازنده کنسول ازش حمایت بکنه و بازیایی که میخوام رو از طریق استدیوهاش توسعه بده و در اختیار من بزاره...حالا اینکه چند ماه یا چند سال دیگه یه عده‌ی دیگه‌ای قراره بازی رو روی یه پلتفرم دیگه تجربه کنن به من مربوط نمیشه و تا وقتی که دروغی در کار نباشه (مثلا اول بگن کاملا انحصاریه و ملت رو به خرید کنسول جذب کنن و بعدا بزنن زیر حرفشون و از این مسخره بازیا) من مشکلی با انتشار بازیا روی PC ندارم.
خوب مثال شمایی تحت هر شرایطی که کنسول میخرید حتی اگه فقط ترد پارتی ها ساپورت کنن با کسایی مثل من که بابت آفرها و ویژگی هایی که یه پلتفرم در اختیارم میزاره، انتخاب می‌کنم کاملا متفاوته...

از نظر من همین الانشم دلیلی برای خرید پلی استیشن 5 وجود نداره و چند تا انحصاری سانتا و گریلا و ناتی داگ رو میشه با قرض گرفتن کنسول رفقا بازی کرد.... چه برسه به اینکه این بازیا هم برای پلتفرم های دیگه منتشر بشن...
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
یه چند تا مطلب دیگه هم زدم. اونها رو نخوندی یا حذف اضافه کردی . ولی.
اصلا به گزارشهای فروش هم توجه نکنیم. گزارشهای مالی سالانه سونی رو هم تو همین تاپیکها دو سه بار زدم. و بحث کردم .
_______________

dna در طول رونویسی میشه کدونهاشو عوض کرد به شکلی که همون اسید آمینه ترجمه بشه و موتانسی توش رخ نده و آسیبی بهش وارد نشه.
این کدون آسیبی نمیتونه بزنه چون با فاصله زمانی طولانی عرضه میشه. الانم به شکلی مثل psnow عرضه میشه .که به سونی کمک کرد.
قبلا اشاره کردم گزارش سالانه 2017 و 2018 رو مقایسه کردم با سایر آمارها و نقش ps now در افزایش فروش کاملا مشخصه.
این کدون قبلا بهش وارد شده .فقط داریم دو سه تا دیگه هم بهش وارد میکنیم.بعد
اولا من گفتم دو سال دیگه اگه این مدل شروع بشه.
ثانیا:حرفها از رو هوا که نیست ،آمارهای خود شرکت هست. حداقل تحلیل مطلب رو از هوا نیست ،پشتش آمار خود شرکتهاست
ثالثا :بله یه روزی فروش ،جوابگوی انحصاری ترد پارتی هم بود ،چون هزینه ساخت پایین بود. چون یه نسل راک استار 7 عنوان تاپ میتونست بده. انچارتد هر دو سالذ یه عنوان میداد
نه در زمانی که راک استار تو یه نسل یه عنوان داد و هزینه ساخت سر به فلک میزنه.
_______________________________
ه زمانی ff ، yakuza ، ساخته های کیج و .... همشون به معنی سونی بودن.
اگه پول عاملش نبود چی باعث شد این همه عنوان از دست سونی بره؟؟؟
ااگه پولش مهم نیست چرا میاد لانچ تایتل ps5 رو با pc شریک میشه. اگه میخواسته حال بده چرا رو ps4 میده؟
میگی پول مهم نیست ولی به بقیه قسمتها میرسی که میگم skip رو فعال میکنی؟
اگه dna انحصاری میخواست حفظ کنه ،کلی استودیو میخرید با توجه به طولانی شدن زمان ساخت بازیها ،نه اینکه آخر نسلی یه دونه اینسومنیاک رو بخره.
_________
این رویه ادامه داره الان تو 2020 مطمئن باش nioh 2 هم برای pc تاریخ میخوره.
الانم با استریم داره همین عناوین فرست پارتی بازی میشه. دیگه اون dna قبل از بین رفته. فقط تنها فرقش اونموقع میشه اینکه فایل رو هارد کامپیوتره. الان رو فضای ابری.
تفاوت زیادی نداره. الان خلیا تو دنیا میتونن با سرعتشون بزنن. بحث خودمونو جدا کنیم.
________________

گیم یه صنعت هست و صنعت یعنی سود و دو دو تا چهار تا. تا چیزی که سود مورد نظر رو تامین نکنه رو بندازه بیرون.
اگه dna سونی اینقدر براش مهم بود . اینهمه عنوان انحصاری سونی در نسلهای قبل ،یکدفعه راه به pc و xbox پیدا نمیکردن.
پول خیلی چیزاست ،راحتتر بگم. کل این صنعت رو پول و فروشه.
همونطوری که رییس t2 میگه. یه روزی 1-2 درصد فروش بازی رو pc بود الان 40 درصده.
پس پوله که باعث میشه pc gaming به فنا رفته اوایل 2010 ،الان برسه به جایی که مایکروسافت و خیلی جاها یادشون بیوفته ،پلتفرم دیگه ای هم هست. اسمش هم pc بود.
صحبت هام رو کردم و گفتنی ها رو گفتم . . اون بازی لانچ پلی استیشن 5 هم مال استودیوی های انحصاریشون نیست و تو یه پستم گفتم یه سری سیاست هاشون رو تغییر دادن ( بخوان تغییر بدن یا ندن اون استودیو های دیگه دوست دارن بازیشون رو روی پی سی هم منتشر کنن و این داستان ها فکر میکنی تازه برای این نسل فقط رخ داده !؟!؟ ) و گفتم بازی های AAA معتبر استودیوی های انحصاریشون رو روی پی سی فکر نکنم بدن چون به DNA این کمپانی نمیخوره این کار .

ساخته کیج هم اونم استودیو های انحصاریشون نبود و اون استودیو دیگه دوست داشت بازیشون رو روی پلتفرم های دیگه بدن و یه طورایی قطع همکاری کردن . دنبال هر بازی میگردی که از دست انحصاری پلی استیشن خارج شده :joycat: و میخوای منم به لیست اضافه کنم !!؟؟ :joycat: سری متال گیر هم یه زمانی انحصاری این کنسول بود کلی بازی دیگه هم بگردیم بازم پیدا میکنیم که چنین سرنوشت هایی داشتن . و بازم شاهدش خواهیم بود . اون که متال گیر بود و عنوانی به اون عظمت از دست انحصاری این کنسول در اومد و یکی از مهم ترین دلایلش این بود که استدیوی این بازی هم مال سونی نبود و مال کونامی بود . نگه داشتن یه بازی انحصاری به صورت دائمی که برای یه کمپانی دیگه باشه کاری به شدت سخت هستش و به عبارتی اصلا نشدنی . آها یادم رفته بود :joycat: دویل می کرای هم زمانی از بازی های انحصاری پلی استیشن بودن ولی اونم خارج شد و دلیلش چی بود ؟؟؟؟ آفرین چون مال استودیوی های انحصاری سونی نبودن . بازم فکر کنم میتونم مثال های زیادی بزنم .

همین چند وقت پیش بود یکی از مدیران سونی گفت دوست داریم یه سری بازی های انحصاری آنلاین محور بسازیم و بر روی پی سی هم منتشرشون کنیم .

درباره منتشر نشدن بازی های انحصاری سونی من اشاره کردم بازی های انحصاری AAA مال استودیو های انحصاری سونی !!! ( اونم کنسول سلر ) وگرنه همون نسل هفتم هم که کلی بازی از این دست بوده که از انحصار پلی استیشن خارج شده و این دست مثال ها رو باید برای کسایی بزنی و گمراه کنی که تازه نسل هشتم گیمر شدن و به جامعه گیمر ها ملحق شدن .

در ضمن اصلا نگفتم پول مهم نیست شما اصلا متوجه نشدی من دارم چی میگم . و میگی صنعت رو پول و فروشه و معلومه که هست ولی میگم اون بخشی رو که توضیح دادم اصلا نمیخوای متوجه بشی و یه بار گفتم ایران خودرو و سایپا هم دارن جیب مبارک مردم رو میزنن و دارن کلی پول در میارن . آره همراه اول و ... دارن پول پارو میکنن و پول به جیب میزنن و جیب مردم رو خالی میکنن ولی اینا نه اعتباری دارن و نه .... آقا ول کن و اصلا تو این بخش تو فاز فکریت یه چیز دیگست و ... ( یاد اون بحث زیبامون درباره لایسنس های انحصاری لیگ اسپانیا افتادم و ترجمه انگلیسی و ... :joycat::-j)

یک سری انحصاری های Third party از دست سونی خارج شدن ( اکثریتشون خارج شدن و دوران قدیم هم از این داستان ها بود و تازه از خارج شدن بازی های کیج شوکه شدین ؟!! :joycat:) ولی در عوض یک سری انحصاری های دیگه مال استودیو های انحصاری سونی به چرخه بازی های انحصاری مثل days gone وارد شدن . و بازی گرن توریسمو هم جز انحصاری های کنسول سونی هستش . حالا این وسط این بازی ها من میگم امکانش خیلی کمه از انحصار در بیاد .

سونی در طول نسل ها رفته استودیو های انحصاریش رو بیشتر کرده و یه کیفیتشون اهمیت داده و داره رو این استودیو ها سر بازی های AAA خودش سرمایه گذاری میکنه که فقط روی کنسول پلی استیشن 4 و کنسول های نسل بعدیش منتشر کنه .

این وسط اون بازی های انحصاری پلی استیشن 4 که مال استودیوهای Third party بوده از این به بعد اگه هم سونی بخواد قراردادی ببنده روی پلی استیشن 5 و پی سی میاد که بتونه اون استودیوها رو مجاب کنه یه قرار دادی باهاشون ببنده اگر حتی انحصاری بشه بازم مثل خیلی بازی های دیگه روزی روزگاری از انحصار خارج میشن . انحصار نگه داشتن بازی هایی که مال استدیو های انحصاری Third party باشه کار خیلی سختی هستش و حتی نشدنی و سونی به همین خاطر در طول نسل ها رفت به سمت خرید استودیو های انحصاری و تاسیس استودیو های انحصاری و این کار رو انجام داد که بتونه یک سری بازی ها رو به طور کامل در انحصار خودش داشته باشه وبرنامه ریزی بلند مدتی روشن انجام بده ...

در آخر روی صحبت من بازی هایی مثل TLOU و گاد اف وار و هورایزون و و این دست بازی ها هستش . اگه صحبت هام اشتباه باشه و روی پی سی هم یک سریشون منتشر بشن ؟!! خب شدن و پیش بینی هام و برداشت ها اشتباه بوده و سونی میره به این سمت ... ( که از دید من اشتباه بزرگی میکنه اگه به این سمت بره )

پایان بحث از طرف من و شما حالا دوست داری همین طور بنویس و راحت باش ...
 
آخرین ویرایش:

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,912
دوستان جوری فکر سود شرکتان خود مدیرعامل سونی و مایکروسافت نیستن! :D
از پستها مشخصه کلهم میخواید چند تا استور باشن به صورت یه دست! کیفیت بازیها هم در حد برنامه بازار!
که اینطوری مساوات تو تجربه گیم رعایت شه، حالا در نبود رقابت (دیگه نه لازمه برای رقابت با رقیب عناوین جدید با کلی ریسک بسازن نه حتی کیفیت آی پی خودشون زیاد مهمه-البته اگه اصلا چیزی بسازن-چون با این تفاسیر همون چهار تا انحصاریم نمیسازن دیگه) کیفیت بازیها به صفر هم برسه مهم نیست!
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
صحبت هام رو کردم و گفتنی ها رو گفتم . . اون بازی لانچ پلی استیشن 5 هم مال استودیوی های انحصاریشون نیست و تو یه پستم گفتم یه سری سیاست هاشون رو تغییر دادن ( بخوان تغییر بدن یا ندن اون استودیو های دیگه دوست دارن بازیشون رو روی پی سی هم منتشر کنن و این داستان ها فکر میکنی تازه برای این نسل فقط رخ داده !؟!؟ ) و گفتم بازی های AAA معتبر استودیوی های انحصاریشون رو روی پی سی فکر نکنم بدن چون به DNA این کمپانی نمیخوره این کار .

ساخته کیج هم اونم استودیو های انحصاریشون نبود و اون استودیو دیگه دوست داشت بازیشون رو روی پلتفرم های دیگه بدن و یه طورایی قطع همکاری کردن . دنبال هر بازی میگردی که از دست انحصاری پلی استیشن خارج شده :joycat: و میخوای منم به لیست اضافه کنم !!؟؟ :joycat: سری متال گیر هم یه زمانی انحصاری این کنسول بود کلی بازی دیگه هم بگردیم بازم پیدا میکنیم که چنین سرنوشت هایی داشتن . و بازم شاهدش خواهیم بود . اون که متال گیر بود و عنوانی به اون عظمت از دست انحصاری این کنسول در اومد و یکی از مهم ترین دلایلش این بود که استدیوی این بازی هم مال سونی نبود و مال کونامی بود . نگه داشتن یه بازی انحصاری به صورت دائمی که برای یه کمپانی دیگه باشه کاری به شدت سخت هستش و به عبارتی اصلا نشدنی . آها یادم رفته بود :joycat: دویل می کرای هم زمانی از بازی های انحصاری پلی استیشن بودن ولی اونم خارج شد و دلیلش چی بود ؟؟؟؟ آفرین چون مال استودیوی های انحصاری سونی نبودن . بازم فکر کنم میتونم مثال های زیادی بزنم .

همین چند وقت پیش بود یکی از مدیران سونی گفت دوست داریم یه سری بازی های انحصاری آنلاین محور بسازیم و بر روی پی سی هم منتشرشون کنیم .

درباره منتشر نشدن بازی های انحصاری سونی من اشاره کردم بازی های انحصاری AAA مال استودیو های انحصاری سونی !!! ( اونم کنسول سلر ) وگرنه همون نسل هفتم هم که کلی بازی از این دست بوده که از انحصار پلی استیشن خارج شده و این دست مثال ها رو باید برای کسایی بزنی و گمراه کنی که تازه نسل هشتم گیمر شدن و به جامعه گیمر ها ملحق شدن .

در ضمن اصلا نگفتم پول مهم نیست شما اصلا متوجه نشدی من دارم چی میگم . و میگی صنعت رو پول و فروشه و معلومه که هست ولی میگم اون بخشی رو که توضیح دادم اصلا نمیخوای متوجه بشی و یه بار گفتم ایران خودرو و سایپا هم دارن جیب مبارک مردم رو میزنن و دارن کلی پول در میارن . آره همراه اول و ... دارن پول پارو میکنن و پول به جیب میزنن و جیب مردم رو خالی میکنن ولی اینا نه اعتباری دارن و نه .... آقا ول کن و اصلا تو این بخش تو فاز فکریت یه چیز دیگست و ... ( یاد اون بحث زیبامون درباره لایسنس های انحصاری لیگ اسپانیا افتادم و ترجمه انگلیسی و ... :joycat::-j)

یک سری انحصاری های Third party از دست سونی خارج شدن ( اکثریتشون خارج شدن و دوران قدیم هم از این داستان ها بود و تازه از خارج شدن بازی های کیج شوکه شدین ؟!! :joycat:) ولی در عوض یک سری انحصاری های دیگه مال استودیو های انحصاری سونی به چرخه بازی های انحصاری مثل days gone وارد شدن . و بازی گرن توریسمو هم جز انحصاری های کنسول سونی هستش . حالا این وسط این بازی ها من میگم امکانش خیلی کمه از انحصار در بیاد .

سونی در طول نسل ها رفته استودیو های انحصاریش رو بیشتر کرده و یه کیفیتشون اهمیت داده و داره رو این استودیو ها سر بازی های AAA خودش سرمایه گذاری میکنه که فقط روی کنسول پلی استیشن 4 و کنسول های نسل بعدیش منتشر کنه .

این وسط اون بازی های انحصاری پلی استیشن 4 که مال استودیوهای Third party بوده از این به بعد اگه هم سونی بخواد قراردادی ببنده روی پلی استیشن 5 و پی سی میاد که بتونه اون استودیوها رو مجاب کنه یه قرار دادی باهاشون ببنده اگر حتی انحصاری بشه بازم مثل خیلی بازی های دیگه روزی روزگاری از انحصار خارج میشن . انحصار نگه داشتن بازی هایی که مال استدیو های انحصاری Third party باشه کار خیلی سختی هستش و حتی نشدنی و سونی به همین خاطر در طول نسل ها رفت به سمت خرید استودیو های انحصاری و تاسیس استودیو های انحصاری و این کار رو انجام داد که بتونه یک سری بازی ها رو به طور کامل در انحصار خودش داشته باشه وبرنامه ریزی بلند مدتی روشن انجام بده ...

در آخر روی صحبت من بازی هایی مثل TLOU و گاد اف وار و هورایزون و و این دست بازی ها هستش . اگه صحبت هام اشتباه باشه و روی پی سی هم یک سریشون منتشر بشن ؟!! خب شدن و پیش بینی هام و برداشت ها اشتباه بوده و سونی میره به این سمت ... ( که از دید من اشتباه بزرگی میکنه اگه به این سمت بره )

پایان بحث از طرف من و شما حالا دوست داری همین طور بنویس و راحت باش ...
فرار به جلو نکن،خودت میدونی دو تا از ساخته های کیج ماله سونی بوده. و با انحصار فرست پارتی سونی هییچ فرقی نداره.beyond و detroit بدون اجازه سونی امکان نداشت روی pc بیاد متا ماله سونی نبود ولی همین نکته که گفتی نشون میده پس نسبت به قبل ترد پارتیها خارج شدن.پس ممکنه یه روز فرست پارتی ها هم خارج بشن..........
__________
یکم بجای اینکه با تخریب بخوای به هدفت برسی ،به این فکر کن ،ممکنه نظرت اشتباه باشه.
در مورد لایسنس لیگها هم همچننان نظرم متفاوته و منبع مورد ترجمت که توییتره برام ملاک نیست و آینده نشون میده،چه رخ میده.
اولین پستت که از در مسخره کردن وارد میشی ،نیست.درست نیست که بخوای بحثها رو باهم قاطی کنی و بعد با تمسخر خودتو بالا ببری
با وجود ههمه تمسخرهات وقتی در مورد pc کمک خواستی . برات لینک فرستادم تا بتونی با بهترین قیمتها بخری قطعاتت رو.
بخاطر عدم ادامه اینجور پستها ،بهتر میبینم برا حاشیه نرفتن ،بحثو باهات ادامه ندن. شما علامه دهری.
آینده ،نشون میده
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
از نظر من همین الانشم دلیلی برای خرید پلی استیشن 5 وجود نداره و چند تا انحصاری سانتا و گریلا و ناتی داگ رو میشه با قرض گرفتن کنسول رفقا بازی کرد.... چه برسه به اینکه این بازیا هم برای پلتفرم های دیگه منتشر بشن...
VHRPAguhxyYpXoRYR97tHH-970-80.jpg
تا وقتی که اینا و nتا بازی دیگه مثل اینا که میدونیم کم نیستن و چقدر هم ارزش دارن وجود دارن دلیلی برا خرید PS هم وجود خواهد داشت , حتی در مورد XBOX که تمام بازی هاش از روز اول برا PC میاد بازم دلیلی برا خرید وجود داره که ملت اینقدر براشون مهمه و خیلی ها از الان هایپ اون کنسول هستن . بالاخره کنسول یه سری مزایای مخصوص به خودش هم داره + اینکه خیلی ها کلا کنسول گیمر هستن
این جور تاپیک ها و بحث هایی که داخلش میشه فقط به درد کل کل های بین فن ها در فروم میخوره وگرنه در کل بیشتر بحث ها سر هیچی و پوچی هست
سران سونی و امثال جیم رایان با n سال سابقه کاری در سونی بالاخره اندازه ما درک و شعور دارن که بفهمن نقطه قوت اصلیشون سال های ساله بیشتر رو انحصاری ها میچرخه و با اختلاف از رقیبشون در این زمینه سر هستن . چیزی که حتی شاون لیدن قبل رفتن اشاره کرده بود که بعضی بازی ها که بیشتر شامل آنلاین میشه ممکنه برا pc هم بیان ولی بازم گفت که راه قبلی خودمون رو هم ادامه خواهیم داد . پس اینکه امثال بازی های بزرگی که تو اون عکس میبینی رو بیان برا PC هم بدن توهم کامل هست و اتفاق نخواهد افتاد . بعد از DS بعضی ها تو این فروم سعی کردن جو الکی و جهت دهی زورکی بدن و وضعیت رو وخیم جلوه بدن تا تو دنیای موازی خودشون فکر کنن سونی هم مسیر مایکرو رو میره که به خودشون دلداری بدن در صورتی که اینطوری نیست . سونی بازی های درست حسابیشو زورش میاد رو psnow که سرویس خودشه بده بعد یکی دوسال اونم فقط 2 ماه در دسترس قرار میده حالا بیاد همه بازی های درجه یکشو از دست بده ؟! این کارو کنن خودم اولین نفر فحش کششون میکنم ! کلا این چند تا موردی که اتفاق افتاده همشون دلایل خاصی داشتن (غیر از دترویت که صرفا حالی به خواسته کیج دادن و بازی هم سیستم سلر و شناسنامه ps نبوده) , یه سری بازی های کوچیک , بازی های آنلاین محور , بازی های ریسک دار با فروش غیر مشخص (مثل دریمز) اگر برا PC هم بیان واقعا آسمون و زمین به هم بافته نمیشن ولی بازی هایی که برند و سیستم سلر هستن برا PS خودمون هم میدونیم که نمیان
سیاستی که سونی چند وقتیه پیش گرفته اینه که با بعضی از تردپارتی ها بیشتر رابطه برقرار کنه و بازی هاشون رو PS + PC کنه که داره این اتفاق میفته و بعضی هاشونو یه سری قراردادهای انحصاری زمانی 1 ساله انجام میده مثل کرش و FF7 که جیم رایان هم گفته اینطور قراردادها رو ادامه خواهند داد .
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
صحبت هام رو کردم و گفتنی ها رو گفتم . . اون بازی لانچ پلی استیشن 5 هم مال استودیوی های انحصاریشون نیست و تو یه پستم گفتم یه سری سیاست هاشون رو تغییر دادن ( بخوان تغییر بدن یا ندن اون استودیو های دیگه دوست دارن بازیشون رو روی پی سی هم منتشر کنن و این داستان ها فکر میکنی تازه برای این نسل فقط رخ داده !؟!؟ ) و گفتم بازی های AAA معتبر استودیوی های انحصاریشون رو روی پی سی فکر نکنم بدن چون به DNA این کمپانی نمیخوره این کار .

ساخته کیج هم اونم استودیو های انحصاریشون نبود و اون استودیو دیگه دوست داشت بازیشون رو روی پلتفرم های دیگه بدن و یه طورایی قطع همکاری کردن . دنبال هر بازی میگردی که از دست انحصاری پلی استیشن خارج شده :joycat: و میخوای منم به لیست اضافه کنم !!؟؟ :joycat: سری متال گیر هم یه زمانی انحصاری این کنسول بود کلی بازی دیگه هم بگردیم بازم پیدا میکنیم که چنین سرنوشت هایی داشتن . و بازم شاهدش خواهیم بود . اون که متال گیر بود و عنوانی به اون عظمت از دست انحصاری این کنسول در اومد و یکی از مهم ترین دلایلش این بود که استدیوی این بازی هم مال سونی نبود و مال کونامی بود . نگه داشتن یه بازی انحصاری به صورت دائمی که برای یه کمپانی دیگه باشه کاری به شدت سخت هستش و به عبارتی اصلا نشدنی . آها یادم رفته بود :joycat: دویل می کرای هم زمانی از بازی های انحصاری پلی استیشن بودن ولی اونم خارج شد و دلیلش چی بود ؟؟؟؟ آفرین چون مال استودیوی های انحصاری سونی نبودن . بازم فکر کنم میتونم مثال های زیادی بزنم .

همین چند وقت پیش بود یکی از مدیران سونی گفت دوست داریم یه سری بازی های انحصاری آنلاین محور بسازیم و بر روی پی سی هم منتشرشون کنیم .

درباره منتشر نشدن بازی های انحصاری سونی من اشاره کردم بازی های انحصاری AAA مال استودیو های انحصاری سونی !!! ( اونم کنسول سلر ) وگرنه همون نسل هفتم هم که کلی بازی از این دست بوده که از انحصار پلی استیشن خارج شده و این دست مثال ها رو باید برای کسایی بزنی و گمراه کنی که تازه نسل هشتم گیمر شدن و به جامعه گیمر ها ملحق شدن .

در ضمن اصلا نگفتم پول مهم نیست شما اصلا متوجه نشدی من دارم چی میگم . و میگی صنعت رو پول و فروشه و معلومه که هست ولی میگم اون بخشی رو که توضیح دادم اصلا نمیخوای متوجه بشی و یه بار گفتم ایران خودرو و سایپا هم دارن جیب مبارک مردم رو میزنن و دارن کلی پول در میارن . آره همراه اول و ... دارن پول پارو میکنن و پول به جیب میزنن و جیب مردم رو خالی میکنن ولی اینا نه اعتباری دارن و نه .... آقا ول کن و اصلا تو این بخش تو فاز فکریت یه چیز دیگست و ... ( یاد اون بحث زیبامون درباره لایسنس های انحصاری لیگ اسپانیا افتادم و ترجمه انگلیسی و ... :joycat::-j)

یک سری انحصاری های Third party از دست سونی خارج شدن ( اکثریتشون خارج شدن و دوران قدیم هم از این داستان ها بود و تازه از خارج شدن بازی های کیج شوکه شدین ؟!! :joycat:) ولی در عوض یک سری انحصاری های دیگه مال استودیو های انحصاری سونی به چرخه بازی های انحصاری مثل days gone وارد شدن . و بازی گرن توریسمو هم جز انحصاری های کنسول سونی هستش . حالا این وسط این بازی ها من میگم امکانش خیلی کمه از انحصار در بیاد .

سونی در طول نسل ها رفته استودیو های انحصاریش رو بیشتر کرده و یه کیفیتشون اهمیت داده و داره رو این استودیو ها سر بازی های AAA خودش سرمایه گذاری میکنه که فقط روی کنسول پلی استیشن 4 و کنسول های نسل بعدیش منتشر کنه .

این وسط اون بازی های انحصاری پلی استیشن 4 که مال استودیوهای Third party بوده از این به بعد اگه هم سونی بخواد قراردادی ببنده روی پلی استیشن 5 و پی سی میاد که بتونه اون استودیوها رو مجاب کنه یه قرار دادی باهاشون ببنده اگر حتی انحصاری بشه بازم مثل خیلی بازی های دیگه روزی روزگاری از انحصار خارج میشن . انحصار نگه داشتن بازی هایی که مال استدیو های انحصاری Third party باشه کار خیلی سختی هستش و حتی نشدنی و سونی به همین خاطر در طول نسل ها رفت به سمت خرید استودیو های انحصاری و تاسیس استودیو های انحصاری و این کار رو انجام داد که بتونه یک سری بازی ها رو به طور کامل در انحصار خودش داشته باشه وبرنامه ریزی بلند مدتی روشن انجام بده ...

در آخر روی صحبت من بازی هایی مثل TLOU و گاد اف وار و هورایزون و و این دست بازی ها هستش . اگه صحبت هام اشتباه باشه و روی پی سی هم یک سریشون منتشر بشن ؟!! خب شدن و پیش بینی هام و برداشت ها اشتباه بوده و سونی میره به این سمت ... ( که از دید من اشتباه بزرگی میکنه اگه به این سمت بره )

پایان بحث از طرف من و شما حالا دوست داری همین طور بنویس و راحت باش ...


من خط اول پست شما رو درشت کردم چون باقی پست هم کلا در همین رابطه هست

بعد از ده سال هنوز بازی MGS4 در انحصار پلی استیشن 3 هست، بازی دلست گاردین انحصاری پلی استیشن 4 (3) باقی موند و هیچکدوم از استدیوهای فرست پارتی سونی نبودند

شما میخوای لیست انحصاریهارو به فرست پارتی و ترد پارتی ها تقسیم کنی ولی مسله اینکه سونی (برخلاف مایکروسافت دهه قبل) روی هر بازی ای سرمایه گذاری میکرد تا فی خالدون ip رو به نام خودش ثبت میکرد و به هیچ عنوان اجازه عرضه اشون روی پلتفرم های ثالث رو نمیداد. این روند هنوز هم به صورت ناپیوسته ادامه داره مثل بلادبورن میازاکی و اسپایدرمن که انحصاری باقی موندند

ولی چیزی که واضح و مبرهم هست سونی دقیقا عین مایکروسافت دوران X360 به دنبال قراردادهای انحصاری زمانی (حتی نه دیگه دائم مثل SFV) رفته، از عرضه یکسری بازیهاش که جامعه مخاطب محدودتری دارند روی PC بشدت استقبال میکنه (دیترویت و دث استرندینگ و ...)، استدیوهای داخلی ش مثل مدیا مولکول رسما از علاقه اشون برای عرضه بازی دیمرز روی پی سی صحبت میکنند. عنوانی از استدیو داخلی سونی، ip کاملا برای سونی هست و صحبت عرضه اش بر روی پی سی مطرحه

سرتاسر اطلاعات شما مثال نقض داره. همین بازی Godfall حتی لیبل انحصاری زمانی و یا هر مدل دیگه ای هم نخورد و صرفا نوشته شد PC و PS5. کسایی که صنعت گیم رو دنبال کرده باشند میدونند معنی این نوشته یعنی اینکه بازی حدودا با چندماه تاخیر روی Xbox X هم منتشر میشه. مثل این نسل که بازیهایی firewatch و witness و No mans sky و ... داشتیم.

تو یک تاپیک دیگه بحث شد چرا حتی به عرضه بازی ای مثل Gears 5 روی اندروید (توسط کلاد) کسی گیر نمیده و اعتراضی به وجود نمیاد ولی سونی GoW روی برای PC دردسترس قرار میده، تیتر یک خبرگذاری ها میشه. مسله واضح هست سیاست مایکروسافت در قبال عرضه بازی هایی که روش سرمایه گذاری کرده مثل آب شفاف هست ولی خب سونی واقعا ده مدل انحصاری داره.
 

GZ545

کاربر سایت
Nov 2, 2019
133
من خط اول پست شما رو درشت کردم چون باقی پست هم کلا در همین رابطه هست

بعد از ده سال هنوز بازی MGS4 در انحصار پلی استیشن 3 هست، بازی دلست گاردین انحصاری پلی استیشن 4 (3) باقی موند و هیچکدوم از استدیوهای فرست پارتی سونی نبودند

شما میخوای لیست انحصاریهارو به فرست پارتی و ترد پارتی ها تقسیم کنی ولی مسله اینکه سونی (برخلاف مایکروسافت دهه قبل) روی هر بازی ای سرمایه گذاری میکرد تا فی خالدون ip رو به نام خودش ثبت میکرد و به هیچ عنوان اجازه عرضه اشون روی پلتفرم های ثالث رو نمیداد. این روند هنوز هم به صورت ناپیوسته ادامه داره مثل بلادبورن میازاکی و اسپایدرمن که انحصاری باقی موندند

ولی چیزی که واضح و مبرهم هست سونی دقیقا عین مایکروسافت دوران X360 به دنبال قراردادهای انحصاری زمانی (حتی نه دیگه دائم مثل SFV) رفته، از عرضه یکسری بازیهاش که جامعه مخاطب محدودتری دارند روی PC بشدت استقبال میکنه (دیترویت و دث استرندینگ و ...)، استدیوهای داخلی ش مثل مدیا مولکول رسما از علاقه اشون برای عرضه بازی دیمرز روی پی سی صحبت میکنند. عنوانی از استدیو داخلی سونی، ip کاملا برای سونی هست و صحبت عرضه اش بر روی پی سی مطرحه

سرتاسر اطلاعات شما مثال نقض داره. همین بازی Godfall حتی لیبل انحصاری زمانی و یا هر مدل دیگه ای هم نخورد و صرفا نوشته شد PC و PS5. کسایی که صنعت گیم رو دنبال کرده باشند میدونند معنی این نوشته یعنی اینکه بازی حدودا با چندماه تاخیر روی Xbox X هم منتشر میشه. مثل این نسل که بازیهایی firewatch و witness و No mans sky و ... داشتیم.

تو یک تاپیک دیگه بحث شد چرا حتی به عرضه بازی ای مثل Gears 5 روی اندروید (توسط کلاد) کسی گیر نمیده و اعتراضی به وجود نمیاد ولی سونی GoW روی برای PC دردسترس قرار میده، تیتر یک خبرگذاری ها میشه. مسله واضح هست سیاست مایکروسافت در قبال عرضه بازی هایی که روش سرمایه گذاری کرده مثل آب شفاف هست ولی خب سونی واقعا ده مدل انحصاری داره.
خیلی کونامی بیشعوره چرا mgs4 رو برا pc و کنسولهای این نسل نمیده
 
  • Like
Reactions: kamyy

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
دوربین مخفیه ؟ TLOUو ایپی های بزرگ سونی روی PC ؟ شوخی میکنید دیگه :))
رفیق مدتی نبودی، در جریان اتفاقات نیستی،، اتفاقا کاملا جدیه...
VHRPAguhxyYpXoRYR97tHH-970-80.jpg
تا وقتی که اینا و nتا بازی دیگه مثل اینا که میدونیم کم نیستن و چقدر هم ارزش دارن وجود دارن دلیلی برا خرید PS هم وجود خواهد داشت , حتی در مورد XBOX که تمام بازی هاش از روز اول برا PC میاد بازم دلیلی برا خرید وجود داره که ملت اینقدر براشون مهمه و خیلی ها از الان هایپ اون کنسول هستن . بالاخره کنسول یه سری مزایای مخصوص به خودش هم داره + اینکه خیلی ها کلا کنسول گیمر هستن
این جور تاپیک ها و بحث هایی که داخلش میشه فقط به درد کل کل های بین فن ها در فروم میخوره وگرنه در کل بیشتر بحث ها سر هیچی و پوچی هست
سران سونی و امثال جیم رایان با n سال سابقه کاری در سونی بالاخره اندازه ما درک و شعور دارن که بفهمن نقطه قوت اصلیشون سال های ساله بیشتر رو انحصاری ها میچرخه و با اختلاف از رقیبشون در این زمینه سر هستن . چیزی که حتی شاون لیدن قبل رفتن اشاره کرده بود که بعضی بازی ها که بیشتر شامل آنلاین میشه ممکنه برا pc هم بیان ولی بازم گفت که راه قبلی خودمون رو هم ادامه خواهیم داد . پس اینکه امثال بازی های بزرگی که تو اون عکس میبینی رو بیان برا PC هم بدن توهم کامل هست و اتفاق نخواهد افتاد . بعد از DS بعضی ها تو این فروم سعی کردن جو الکی و جهت دهی زورکی بدن و وضعیت رو وخیم جلوه بدن تا تو دنیای موازی خودشون فکر کنن سونی هم مسیر مایکرو رو میره که به خودشون دلداری بدن در صورتی که اینطوری نیست . سونی بازی های درست حسابیشو زورش میاد رو psnow که سرویس خودشه بده بعد یکی دوسال اونم فقط 2 ماه در دسترس قرار میده حالا بیاد همه بازی های درجه یکشو از دست بده ؟! این کارو کنن خودم اولین نفر فحش کششون میکنم ! کلا این چند تا موردی که اتفاق افتاده همشون دلایل خاصی داشتن (غیر از دترویت که صرفا حالی به خواسته کیج دادن و بازی هم سیستم سلر و شناسنامه ps نبوده) , یه سری بازی های کوچیک , بازی های آنلاین محور , بازی های ریسک دار با فروش غیر مشخص (مثل دریمز) اگر برا PC هم بیان واقعا آسمون و زمین به هم بافته نمیشن ولی بازی هایی که برند و سیستم سلر هستن برا PS خودمون هم میدونیم که نمیان
سیاستی که سونی چند وقتیه پیش گرفته اینه که با بعضی از تردپارتی ها بیشتر رابطه برقرار کنه و بازی هاشون رو PS + PC کنه که داره این اتفاق میفته و بعضی هاشونو یه سری قراردادهای انحصاری زمانی 1 ساله انجام میده مثل کرش و FF7 که جیم رایان هم گفته اینطور قراردادها رو ادامه خواهند داد .

علی تو منو میشناسی، از دنیای بازی با هم با این جماعت مایکرو و pc فن کل کل میکردیم... پس اگه میام چیزی میگم نگرانم... از یه طرف کامیونیتی که توش هستم رو شدیدا دوست دارم... و برند سونی رو.... از یه طرف شرایط جوریه که موندن با سونی و کامیونیتیش دیگه صرفه اقتصادی و سرگرمی نداره...

الان برام سواله،، اینکه این مبحث ها به درد کل کل فرومی میخوره منظورت کدوم بخششه... اینکه بازی‌ای ps آیا میاد یا نمیاد؟ ،، یا اینکه حالا بیاد یا نیاد فرقی به حال کسی نمیکنه؟؟؟

بخش دوم رو که اصلا واردش نمیشم... ولی بخش اول اوضاع فرق کرده، دیگه با سونی کازه هیرایی طرف نیستیم...

ده ها انحصاری دائمی ترد پارتی، جاشون رو دادن به تعدادی انگشت شمار انحصاری زمانی چند هفته ای در بهترین حالت چند ماهه...

اینجا یه عده توجیه میکردن که دیگه ترد پارتی ها انحصاری میسازن... پس چرا نینتندو هنوز میتونه ازشون انحصاری بگیره... چرا سونی نمیتونه این بازیا رو از انحصاری نینتندو در بیاره...؟؟؟ همین هفته bravely default جدید معرفی شد... کسایی که دنبال میکنن میدونن من چقدر تو کف این سری هستم...

حالا pc یه پلتفرم آزاد و تو رقابت مستقیم با کنسول ها نبوده تا اوایل این نسل فعلی... ولی سوویچ دیگه چرا میتونه همه بازی های ترد پارتی که قبلا انحصاری پلی استیشن بودن جذب کنه، از گاد ایتر و altier و کولد استیل و بازی های لول 5 و حتی فاینال فانتزی بگیر تا و و و و

سونی افراد قابلی مثل اوئدا و کیج و بروس استرلی رو راحت از دست میده... چون خبری از اون DNA نیست.

دیترویت، جورنی... دث استرندینگ... مولتی پلتفرم میشن... درست تو همون اوضاع احوال خبر میاد madden nfl هم از سال دیگه مولتی پلتفرم میشه.. یعنی دیگه فقط خبری از داستان انحصاری کنسولی مایکرو هم نیست و سونی پا رو از مایکرو هم فراتر میزاره... میگن اتحادیه فوتبال آمریکایی ازش خواسته،، یعنی قبلا نخواسته بودن؟؟؟ چطور تو زمانی که تغییر سیاست های سونی رو شاهدیم ، این درخواست هم به کرسی میشینه... از اون طرف از چند سال پیش پرادیتور رو با ذهنیت مولتی پلتفرم میسازن...

تازه خود سونی هم که هیچ واکنشی به این شایعه ها نشون نمیده به این وضعیت دامن زده، من یادمه بعد از سوتی پلی استیشن اروپا که پرسونا رو انحصاری کنسولی معرفی کرد، ملت ریختن تو توییتر شعبه اتلوس امریکا سلبریت راه انداخته بودن،، خیلی راحت اتلوس آب پاکی رو ریخت رو دستشون... جوری که تا یه مدت شدید به اتلوس حمله میکردن

اینجا کوری بارلوگ دستوری بهش میگن منتظر گاد رویpc هستیم... میگه من خودمم خیلی دوست دارم...
از اون ور هم مدیا مولکول،، نه اینکه خیلی این نسل خیلی زیادی دارندگان ps4 رو ساپورت کرده و. ماها حسابی از بازی‌ای متعدد و با کیفیتش روی ps4 لذت بردیم ، حالا دغدغه pc گیمر ها رو هم داره... نقش زن بابا رو دارن ایفا میکنن انگار...

حالا تو همچین شرایطی چطوری هنوز واقعا انقدر اطمینان داری که این بازیا انحصاری پلی استیشن می‌مونن...

بعدشم گفتم یه چیزی هست به اسم ارزش خرید، صرفا چند تا انحصاری فرست پارتی از نظر من ارزش خرید نداره...
زمان ps2، ps3 یاا حتی تا همین 2016- 2017 سونی هر سال تعداد زیادی انحصاری فرست و ترد پارتی داشت ... و کاملا متنوع تو سبک های مختلف... الان رسیده به دو، در بهترین حالت 3 تا فرست پارتی در سال که اکثریت شونم متمایل به اکشن ادونچر هستن...

به هر حال منتظر میمونیم تا 2020 E3 ببینیم برنامشون چیه... اگه میخوان راه مایکرو و برن خیلی شفاف بیان اعلام کنن تا همه تکلیف خودشون رو بدونن... اگه میخوان همین مسیر فعلی رو ادامه بدن، باید wws رو با چند تا استودیو تقویت کنن... فقط دروغ نگن یا پنهان کاری نکنن...

.....................

یه چند تا از دوستان pc فن یه جوری دارن از مزایای این قضیه اینجا میگن،، یه جوری دارن ما رو متقاعد میکنن، انگار ما متقاعد شیم، میریم با سونی حرف می‌زنیم. سونی هم اوکی رو میده... :ninja:

از طرفی یکی میاد به من میگه چطوری ممکنه دو سال صبر کنی برای یه بازی... اگه واقعا آنقدر غیر ممکنه صبر کردن ، چرا خودت یه کنسول نمیگیری که انقدر هم چشمت دنبال مولتی شدن انحصاری های کنسولی نباشه؟؟؟ تازه دو سالم براش صبر نکنی :-j

اون بحث سود هم که شد جدا از هیچ وقت هیچ سودی برای سونی نداره و بیانش تقریبا بیشتر به جک شباهت داره... اما اگه آنقدر سود مهمه و اینقدر بچه های اینجا به فکر سود کمپانی ها هستن، چرا هر بار EA و t2 و و و رو به خاطر راه های سودجوییشون فحش کش میکنید...؟؟؟؟؟

به هر الان میگم، ده سال دیگه هم یاد آوری میکنم،، خیلی از بازی های بزرگ به خاطر رقابته کنسولی که زنده ان... وگرنه ممکنه بقیه هم مثل یه استودیو شناخته شدن بزنن تو کار دکون داری ... یا کسب سود از اسونترین راه های ممکن.
 
آخرین ویرایش:

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
من خط اول پست شما رو درشت کردم چون باقی پست هم کلا در همین رابطه هست

بعد از ده سال هنوز بازی MGS4 در انحصار پلی استیشن 3 هست، بازی دلست گاردین انحصاری پلی استیشن 4 (3) باقی موند و هیچکدوم از استدیوهای فرست پارتی سونی نبودند

شما میخوای لیست انحصاریهارو به فرست پارتی و ترد پارتی ها تقسیم کنی ولی مسله اینکه سونی (برخلاف مایکروسافت دهه قبل) روی هر بازی ای سرمایه گذاری میکرد تا فی خالدون ip رو به نام خودش ثبت میکرد و به هیچ عنوان اجازه عرضه اشون روی پلتفرم های ثالث رو نمیداد. این روند هنوز هم به صورت ناپیوسته ادامه داره مثل بلادبورن میازاکی و اسپایدرمن که انحصاری باقی موندند

ولی چیزی که واضح و مبرهم هست سونی دقیقا عین مایکروسافت دوران X360 به دنبال قراردادهای انحصاری زمانی (حتی نه دیگه دائم مثل SFV) رفته، از عرضه یکسری بازیهاش که جامعه مخاطب محدودتری دارند روی PC بشدت استقبال میکنه (دیترویت و دث استرندینگ و ...)، استدیوهای داخلی ش مثل مدیا مولکول رسما از علاقه اشون برای عرضه بازی دیمرز روی پی سی صحبت میکنند. عنوانی از استدیو داخلی سونی، ip کاملا برای سونی هست و صحبت عرضه اش بر روی پی سی مطرحه

سرتاسر اطلاعات شما مثال نقض داره. همین بازی Godfall حتی لیبل انحصاری زمانی و یا هر مدل دیگه ای هم نخورد و صرفا نوشته شد PC و PS5. کسایی که صنعت گیم رو دنبال کرده باشند میدونند معنی این نوشته یعنی اینکه بازی حدودا با چندماه تاخیر روی Xbox X هم منتشر میشه. مثل این نسل که بازیهایی firewatch و witness و No mans sky و ... داشتیم.

تو یک تاپیک دیگه بحث شد چرا حتی به عرضه بازی ای مثل Gears 5 روی اندروید (توسط کلاد) کسی گیر نمیده و اعتراضی به وجود نمیاد ولی سونی GoW روی برای PC دردسترس قرار میده، تیتر یک خبرگذاری ها میشه. مسله واضح هست سیاست مایکروسافت در قبال عرضه بازی هایی که روش سرمایه گذاری کرده مثل آب شفاف هست ولی خب سونی واقعا ده مدل انحصاری داره.
خب اطلاعات شما مثل این که سر یه سری موارد ( نه همه موارد ) ناقص هستش و یا این که یادتون رفته ! نسل هفتم هم دقیقا این داستان ها شده بود . دقیقا خوب یادمه وقتی devil may cry داشت روی ایکس باکس 360 منتشر میشد و همین طور ریمستر های metal gear 2 و metal gear 3 دقیقا خیلی ها میگفتن دیگه تموم شد و سونی دیگه کشید بیرون از بازی های انحصاری و کار تموم شد . آخر چی شد !!؟؟ نسل رفت جلو و سونی با بازی The Last Of US کاری کرد ، کارستان و همین نسل نهم هم سونی چی کار کرد ؟؟ در پایان نسل ! داره باز هم یه IP جدید میده به نام ghost of tsushima منتشر میکنه .

پی نوشت صحبت های بالام : دوستان لطف کنن فقط به IP های جدید سونی و ریسک هایی که کرد یه نگاهی گذرا بندازن تا همه چیز دستشون بیاد . حتی با استدیوی Guerrilla Games که هیچ تجربه ای سر ساخت بازی های RPG نداشت ریسک به شدت خطرناکی کرد و بازی horizon zero down رو ساختن و نتیجه کار عالی از آب در اومد و این سونی بود نسل هشتم IP های متنوع رو رو کرد . بازی God Of War رو که اصلا زیر و رو کرد و به نوعی بازی بازسازی کامل شد و یک طورایی قشنگ یه IP جدید شد و باز هم ریسک سونی !!! ناتی داگ و کیفیت بازی هاش هم که اصلا نیازی به گفتن نیست و روی صحبت من دقیقا این بازی ها هستن . حالا سونی میخواد اینا رو منتشر کنه روی پی سی ؟ با عقل جور در میاد ؟ خب نسل نهم میاد و میبینم این کار رو میکنن یا نه . به نظرت سونی این بازی ها رو در نسل هشتم به صورت رسمی بر روی پی سی منتشر میکرد چه اتفاقی برای کنسول پلی استیشن 4 میفتاد ؟!

بازی metal gear solid 4 بعد از 10 سال دیگه هیچ وقت روی هیچ پلتفرمی منتشر نشد دقیقا به خاطر کد گذاری های توسعه و ساخت بازی های پلی استیشن 3 بوده و این موضوع باعث شده که این بازی ریمستری هم ازش ساخته نشه ( اصلا منتشر نشدن ریمستر های سری کیلزون در نسل هشتم هم دقیقا به خاطر همین موضوع بود متاسفانه و یا این که ریمیکش میکردن که خب ریمیک کردن یه بازی داستانش از بیخ و بن یه چیزد دیگست ) و در ادامه کونامی ای که به جز بازی PES به طور کلی از ساخت بازی های AAA کشیده بیرون و IP متال گیر هم که حق ساختنش برای کونامی هستش و حالا سر اون نسخه ها با سونی قرار داد بسته که رو کنسول های دیگه منتشر نکنه ( نسخه متال گیری های 2 و 3 و .... خبر داری که و یادت هست که روی ایکس باکس 360 ریمستر ر شده بود و اینا رو یادتون مثل این که نیست !!!!!!! پس سونی نسل قبل هم این داستان ها رو داشت و بازی devil may cry هم نسل قبل رو کنسول ایکس باکس 360 وقتی داشت منتشر میشد همه شوکه شده بودن و دقیقا من یادمه و همه میگفتن دوران انحصاری های سونی تموم شد و بازم از این دست مثال ها هست و من دیگه حضور ذهن ندارم ) و نسخه متال گیر 4 به خاطر کد گذاری های نحوه ساخت بازی های پلی استیشن 3 کلی گرفتاری ایجاد کرده برای هر کسی که بخواد ریمسترش کنه وگرنه این نسخه هم شک ندارم ریمستری چیزی ازش در میومد و بعد ها هم که خورد به بیرون کشیدن کونامی از ساخت بازی های AAA پرخرج .

بله انحصاری ها رو به First Party ها و Third party پارتی ها تقسیم میکنم چون سونی هم تا حدود بسیار زیادی همین کار رو کرده و بازی Bloodborne ؟ با این که استودیوی FromSoftware استودیویی ژاپنی هستش و با سونی همکاری بسیار نزدیکی داره به هر حال این استودیو هر جوری حساب بکنیم بازم در اختیار سونی نیست و همین دست بازی ها هم هر لحظه امکان داره نسخه بعدیش و یا بعدی ترش از انحصار سونی در بیاد و بازی اسپایدر من ؟ این استدیوی Insomniac Games رو سونی خریدای کرده که و دیگه استودیوی انحصاری سونی شده !!!! و بازیشون هم که دیگه First Party شده و ....

فقط به بخشی از مصاحبه shawn layden مدیر سابق بخش سرگرمی هاسونی توجه کنید و وقتی از DNA یه کمپانی ( ایده ، روش ، شعار و هر چی دوست دارین اسمش رو بذارین ) صحبت میکنیم همین طوری از روی هوا نیست .

:Arrowd:

آقای layden در مصاحبه‌ی خود با Hollywood Reporter، به سوالات خبرنگران مبنی بر دلایل اقدام سونی برای خرید Insomniac Games پاسخ می‌دهد. Insomniac در سال‌های اخیر همکاری خوبی با Sony داشته اما در این مدت همواره به صورت مستقل کار کرده است. این استودیو در سال ۲۰۱۳ بازی Fuse را برای تمامی پلتفورم‌ها و در سال ۲۰۱۴ بازی پرفروش Sunset Overdrive را به طور انحصاری برای Xbox One عرضه می‌کند. در این میان چندین بازی کوچک و بزرگ دیگر نیز وجود دارند که به طور انحصاری برای Playstation تولید نشده‌اند. Layden توضیح می‌دهد که به اعتقاد مدیران سونی، Insomniac Games به خوبی در شبکه‌ی جهانی استودیوهای Sony جا می‌گیرد. آن‌ها اعتقاد دارند که:​

استودیوی Insomniac Games، همواره دو عنصر کیفیت و نوآوری را با خود به همراه دارد. عواملی که Sony همیشه و هربار به دنبال آن بوده و به آن تکیه کرده است

به گفته‌ی Layden، میزان موفقیت بازی Marvel’s Spider-Man، که در نقد و بررسی این وبسایت در سال گذشته نیز نمره‌ی ۱۰/۹ را به خود اختصاص داد، تنها نمونه‌ای از توانایی و قابلیت‌های Insomniac در بازی سازی است:
در حال حاضر شاید بتوان به جرأت ادعا کرد که تنها چند استودیوی مستقل انگشت شمار وجود دارند که می‌توانند با سطحی که Insomniac در آن قرار دارد به رقابت بپردازند. Insomniac یک نمونه‌ی نادر و ارزشمند است و ما به این اجماع رسیدیم که زمان رسمی کردن این رابطه فرا رسیده است.
علاوه بر این، Insomniac Games برای اهداف بلند مدت سونی در ساخت بازی‌های داستانی خود کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. Layden توضیح می‌دهد:
تصاحب استودیویی در حد و اندازه‌های Insomniac علاوه بر سوابق همکاری ما در گذشته، راهی برای حضور پر قدرت در زمینه‌ی ساخت و نوآوری بازی‌ها داستانی و افزایش توانایی‌های ما در ارائه‌ی داستان‌های با کیفیت و خلاقانه خواهد بود.
ما همواره تلاش کرده‌ایم تا فضای مناسبی را برای واقعیت بخشیدن به ایده‌ها و دیدگاه‌های توسعه دهندگان فراهم کنیم. ایده‌هایی که احساسات و علایق گیمرهای ما را با خود درگیر می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که Insomniac Games از ابتدا به اهداف و دیدگاه‌های ما در شبکه‌ی جهانی استودیوهای Sony تعلق داشته و امروز، روزی است که این ارتباط، شکل و شمایلی رسمی به خود می‌گیرد.

شما مو به موی صحبت های لیدن دقیقا شالوده همون صحبت هایی رو که من بهش اشاره کردم پی میبرید تو همین مصاحبه کوتاه


بازی Godfal هم دوستمون اشاره کرد و من همین طوری فقط یه صحبتی ازش کردم و رد شدم ازش . اون بازی هم که احتمال خیلی زیاد داره که برای ایکس باکس نسل نهمی هم بیاد و باید خبر هاش بیشتر بیرون بیاد تا ببینیم چه خبره کلا . بازی Death Stranding هم که از قبل انتشار و این داستان ها کلی خبر ازش اومده بود که امکان انتشارش بر روی پی سی هست و کلی خبر و شایعه و این موارد ازش به بیرون درز کردده بود . اصلا پروسه ساخت اون بازی اول یه چیز بود و بعدا با کمک های سونی و ..... یه چیز دیگه شد . Detroit: Become Human هم مثال زدم و گفتم داستانش چیه .

درباره مثال های نقص منم !!! شما خوب پست من رو خونده باشی گفتم بازی های Third Party هیچ حسابی روشون نیست و تو بازه زمانی خودش امکان داره دیگه انحصاری کنسول سونی باشه و یا نباشه ! هیچ برنامه بلند مدتی نمیشه روشون انجام داد . حالا خوبه من درباره بازی های Third Party توضیح دادم شده این !!! . میخوای یکی دیگه هم نام ببرم تا سر تا سر مثال های نقص منم کامل تر بشه !!؟؟ بازی The Order 1886 و این بازی هم مال استودیو های انحصاری سونی نبود و بعد از این که منتشر شد و بازی اون چیزی که باید میبود نشد دیگه حتی رو پی سی هم منتشر نشد و معلوم هم نیست داستان این IP چی میشه . این دست بازی ها هر اتفاقی ممکنه براشون بیفته :​

  • شکراب شدن سونی با اون کمپانی مربوطه ( به هر دلیلی و قانع نشدن سر مفاد قرار داد و خیلی موارد دیگه )
  • گذر زمان و تغییر نسل ها
  • ضعیف عمل کردن بازی و بیخیال شدن سونی از اون IP انحصاری
  • کمپانی مربوطه امکان داره در یک سالی سیاست هاش تغییراتی بکنه ( به طور مثال کپکام و کلی کمپانی دیگه ) و دیگه دوست نداشته بازیشون روی کنسول سونی فقط منتشر بشه و میخواد روی پی سی هم منتشر کنه و حتی کنسول مایکرو
  • این وسط حق ساخت یه IP مال سونی باشه و یا نباشه اینم برای خودش داستانیه و به خاطر همین هستش که بازی های Third Party هیچ حساب کتابی روشون نیست . به خاطر همینه که مثال نقص زیاده داره دوست گرامی . به خاطر همینه که هر کدوم از این بازی ها در طول زمان مسیرهاشون عوض شد و هر کدوم هم بنا به دلایل مربوط به خودش . خوبه من یه چند تا مواردی مثال زدم و بازم به مغزم فشار بیارم باز از این دست مثال های نقص میشه پیدا کرد .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر