PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,412
با توجه به نظر بعضی منتقد کات سین پایانی برای بعضی 2 ساعت طول کشیده کل بازی شده فیلم سینمای کوجیما دیگه زده بالا عشق کارگردانی گرفتش من که پیش خرید کردم اما به گیمپلی امیدی ندارم همش باربری

ویدیو Digital foundry ببینید خیلی خوششون اومده از بازی؛ از نظر فنی کلی از نسخه پرو تعریف کردن.
درکل بازی تو ژانر واکینگ سیمیولیتور هست دیگه؛
باید به دید journey یا Everybody's gone to the rapture و... بهش نگا کرد؛ با این تفاوت که گرافیک خیلی سنگین داره.
تنها مشکل اینبود که متاسفانه کوجیما از اول نگفت بازی تقریبا از همون سبک بازیهای هنریه نه گیمپلی محور.
 

guppy

کاربر سایت
May 30, 2015
2,149
نام
davood
کاشکی بازی بیشتر روی گیمپلی مانور میداد به نظرم بازی که سفر محور بدون گیمپلی جالب نیست چون نقش بازیکن کم
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
اینو میخاستم تاپیکش کنم اما چون هنوز بازی رو تجربه نکردم، گفتم بهتر تاپیک مفصل و کامل رو بزارم بعد از تمام کردنش. پس این متن رو همینجا ارسال میکنم.
متن کمی اسپویل از مکانیزم های بازی داره، البته میتونن هم اسپویل نباشن! اکه خیلی حساسید الان نخونید.

یادمه اون قدیما آهنگها بالای پنج دقیقه بودن، مردم راحت سر ظهر سه ساعت وقت خابیدن داشتن، خلاصه همه چی با حوصله انجام میشد و عجله ای در کار نبود تا اینکه تکنولوژی پیشرفت کرد و گوشی های همراه و تبلت و اینترنت بین همه فراگیر شد. هر چی بیشتر از این موضوع میگذشت مردم عجول تر و عجول تر میشدن. دیگه کم کم خبری از خاب های سر ظهر و موزیک های بالای پنج دقیقه ای که مدام لوپ میشد اما لذت بخش بودن، نبود! الان دیگه هیچکس حوصله ی نداره اون موقع ها رو نداره، الان حتی پشت چراغ قرمز هم با اینکه راهی نیست بوق میزنن! این همه عجله، در حالی که چیزی با قبلاً فرقی نکرده

در مورد دنیای گیمینگ هم این قضیه صدق میکنه، الان بازی های با گیم پلی سریع و اکشن خیلی رو مودتر هستن چون بازار خوبی دارن، اگه الان کسی بخاد کاری انجام بده که حوصله قدیم آدمارو بخاد، کار خیلی سخت میشه چون باید کار خیلی خوب باشه تا بتونه آدمای این روزگار که حوصله ندارن استوری های اینستای دوستاشون هم درست چک کنن جلب کنه!‌

Death Stranding اما سعی کرده مرز بین بازی و حقیقت رو کمتر کنه (در دنیای واقعی بیشتر!) مثلاً اینکه قرار باشه تایم انجام کارهایی مثل سفر کردن و کوهنوردی و غیره رو به واقعیت نزدیک تر کنه، یا سختی راه و پیاده روی های طولانی رو برای نزدیک شدن و درک کردن موقعیت کاراکتر بیشتر به بازیکن تحمیل کنه، مطمئناً این طور سبک بازی که در اون خبری از درگیری و کشتن و اکشن نیست به مزاج همه خوش نمیاد و مورد پسنده همه نیست. یادمه قدیما داییم همیشه میگفت من دوست دارم یه بازی باشه که وقتی توش بمیری دیگه تموم، نتونی ادامه بدی!! این مثال شبیه کاری که کوجیما سعی داره در DS انجام بده، کم کردن فاصله زمانی اتفاقات بازی و دنیای واقعی و انتقال بیشتر حالت ها یا سختی هایی که شخصیت بازی تجربه میکنه

همیشه چیزایی که جلوتر از زمان خودشون هستن و به اصطلاح سعی میکنن برخلاف جهت آب شنا کنن با مقاومت روبرو میشن و نمونه های زیادی رو از این موضوع در هنرهای مختلف دیدیم، یعنی اثرهای که همه نمیتونن باهاش ارتباط بگیرن چه منتقدین اون کار و چه مردمی که قرار اونو تجربه کنن و این موضوع به صحبت های اولم کما بیش مرتبطه

اینکه چرا به نظرم بازی نوآوری داره و سبک جدیدی رو معرفی میکنه باید بگم شما در اکثر بازی های جهان باز وقتی از یک نقطه نقشه بخاید به دورترین نقطه برید نیم ساعت یا نهایتاً چهل دقیقه طول میکشه، اما شما آیا واقعا احساس کردید که این مسافت رو طی کردید؟ آیا شما وقتی پیاده و یا با وسیله ی نقلیه از کوهی بالا میرید سختی میکشید؟ در DS شما به کوه های پوشیده از برف خیره میشید اما میدونید برای رسیدن اونجا باید برنامه ریزی دقیقی باشید و چه بسا باید هر روز چندین ساعت (یا روز) تلاش کنید تا بتونید به مقصدتون برسید، من فکر میکنم این رسیدن خیلی لذت بخش تر از پنج دقیقه ای رسیدن باشه و حس رسیدن بهتری داره، میدونم خیلی ها بازی میکنن که ازش لذت ببرن و از واقعیت و مشکلاتش دور بشن اما امروز با وجود VR مشخصه که تکنولوژی هم قصد داره از همه لحاظ مرز بین بازی و واقعیت رو کمتر از قبل کنه، چه بسا در کنار نکات منفی که میتونه این نوع بازی داشته باشه همذات پنداری شما با شخصیت اصلی و کارهایی که میکنه و درک بیشتر داستان رو بسیار بیشتر کنه.

در بازی شما برای هر قدمی که برمیداری باید برنامه ریزی داشته باشی، مراقب سنگ های جلوی پات باشی و سعی کنی بالانس و تعادل شخصیت بازی رو حفظ کنی. خب بعدش به دور دست ترین نقطه نقشه نگاه میکنی اما میدونی دیگه خبری از اینکه سوار ماشین بشی و یک ربع بعد کیلومترها اونورتر باشی نیست، باید برای سفر طولانی چند روزه ای که داری برنامه ریزی دقیقی داشته باشی، حواست به نظافت و خاب سم باشه، لوازم مناسب کوهنوردی و هر چیزی که برای تغییر آب و هوای سفرت نیاز داری همراهت باشه و...

کشتن و مبارزه در اکثر بازی ها یه چیز معمولیه و تاوانی نداره بلکه که شاید پاداشم داشته باشه! اما در DS به هیچ عنوان به این شکل نیست.. در دنیای DS شما اگر کسی را بکشید باید جنازه اش رو تا ۴۸ ساعت پس از مرگش به نقطه ای خاص ببرید و اگر اینکارو نکنید گودالی بزرگ (شبیه مکان برخورد شهاب سنگ) در منطقه کشته شدن مقتول پر اژ بی تی ها بوجود میاد، و این یعنی تاوانی که شما برای مرگ یک نفر میدید چون اگر مسیرتون از آنجا عبور کنه یا باید گودال را دور بزنید و یا ازش رد بشید که راه رو براتون خیلی دورتر میکنه، یه جورایی شبیه ری اکشن بمب اتم در مقابل دخالت های بیجا و اشتباه!

من نمیتونم نظر قطعی بدم تا وقتی خودم بازی نکنم، اما این حرفایی که زدم طبق چیزایی بود که دیدم، و حدسم اینه بازی موفق خاهد بود و کم کم جای خودشو باز میکنه و حتی ممکن بقیه بازی سازها هم بعد از مدتی کم کم به سمت این سبک بیان (اگه بزارن که بزارن!)
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
اینو میخاستم تاپیکش کنم اما چون هنوز بازی رو تجربه نکردم، گفتم بهتر تاپیک مفصل و کامل رو بزارم بعد از تمام کردنش. پس این متن رو همینجا ارسال میکنم.
متن کمی اسپویل از مکانیزم های بازی داره، البته میتونن هم اسپویل نباشن! اکه خیلی حساسید الان نخونید.

یادمه اون قدیما آهنگها بالای پنج دقیقه بودن، مردم راحت سر ظهر سه ساعت وقت خابیدن داشتن، خلاصه همه چی با حوصله انجام میشد و عجله ای در کار نبود تا اینکه تکنولوژی پیشرفت کرد و گوشی های همراه و تبلت و اینترنت بین همه فراگیر شد. هر چی بیشتر از این موضوع میگذشت مردم عجول تر و عجول تر میشدن. دیگه کم کم خبری از خاب های سر ظهر و موزیک های بالای پنج دقیقه ای که مدام لوپ میشد اما لذت بخش بودن، نبود! الان دیگه هیچکس حوصله ی نداره اون موقع ها رو نداره، الان حتی پشت چراغ قرمز هم با اینکه راهی نیست بوق میزنن! این همه عجله، در حالی که چیزی با قبلاً فرقی نکرده

در مورد دنیای گیمینگ هم این قضیه صدق میکنه، الان بازی های با گیم پلی سریع و اکشن خیلی رو مودتر هستن چون بازار خوبی دارن، اگه الان کسی بخاد کاری انجام بده که حوصله قدیم آدمارو بخاد، کار خیلی سخت میشه چون باید کار خیلی خوب باشه تا بتونه آدمای این روزگار که حوصله ندارن استوری های اینستای دوستاشون هم درست چک کنن جلب کنه!‌

Death Stranding اما سعی کرده مرز بین بازی و حقیقت رو کمتر کنه (در دنیای واقعی بیشتر!) مثلاً اینکه قرار باشه تایم انجام کارهایی مثل سفر کردن و کوهنوردی و غیره رو به واقعیت نزدیک تر کنه، یا سختی راه و پیاده روی های طولانی رو برای نزدیک شدن و درک کردن موقعیت کاراکتر بیشتر به بازیکن تحمیل کنه، مطمئناً این طور سبک بازی که در اون خبری از درگیری و کشتن و اکشن نیست به مزاج همه خوش نمیاد و مورد پسنده همه نیست. یادمه قدیما داییم همیشه میگفت من دوست دارم یه بازی باشه که وقتی توش بمیری دیگه تموم، نتونی ادامه بدی!! این مثال شبیه کاری که کوجیما سعی داره در DS انجام بده، کم کردن فاصله زمانی اتفاقات بازی و دنیای واقعی و انتقال بیشتر حالت ها یا سختی هایی که شخصیت بازی تجربه میکنه

همیشه چیزایی که جلوتر از زمان خودشون هستن و به اصطلاح سعی میکنن برخلاف جهت آب شنا کنن با مقاومت روبرو میشن و نمونه های زیادی رو از این موضوع در هنرهای مختلف دیدیم، یعنی اثرهای که همه نمیتونن باهاش ارتباط بگیرن چه منتقدین اون کار و چه مردمی که قرار اونو تجربه کنن و این موضوع به صحبت های اولم کما بیش مرتبطه

اینکه چرا به نظرم بازی نوآوری داره و سبک جدیدی رو معرفی میکنه باید بگم شما در اکثر بازی های جهان باز وقتی از یک نقطه نقشه بخاید به دورترین نقطه برید نیم ساعت یا نهایتاً چهل دقیقه طول میکشه، اما شما آیا واقعا احساس کردید که این مسافت رو طی کردید؟ آیا شما وقتی پیاده و یا با وسیله ی نقلیه از کوهی بالا میرید سختی میکشید؟ در DS شما به کوه های پوشیده از برف خیره میشید اما میدونید برای رسیدن اونجا باید برنامه ریزی دقیقی باشید و چه بسا باید هر روز چندین ساعت (یا روز) تلاش کنید تا بتونید به مقصدتون برسید، من فکر میکنم این رسیدن خیلی لذت بخش تر از پنج دقیقه ای رسیدن باشه و حس رسیدن بهتری داره، میدونم خیلی ها بازی میکنن که ازش لذت ببرن و از واقعیت و مشکلاتش دور بشن اما امروز با وجود VR مشخصه که تکنولوژی هم قصد داره از همه لحاظ مرز بین بازی و واقعیت رو کمتر از قبل کنه، چه بسا در کنار نکات منفی که میتونه این نوع بازی داشته باشه همذات پنداری شما با شخصیت اصلی و کارهایی که میکنه و درک بیشتر داستان رو بسیار بیشتر کنه.

در بازی شما برای هر قدمی که برمیداری باید برنامه ریزی داشته باشی، مراقب سنگ های جلوی پات باشی و سعی کنی بالانس و تعادل شخصیت بازی رو حفظ کنی. خب بعدش به دور دست ترین نقطه نقشه نگاه میکنی اما میدونی دیگه خبری از اینکه سوار ماشین بشی و یک ربع بعد کیلومترها اونورتر باشی نیست، باید برای سفر طولانی چند روزه ای که داری برنامه ریزی دقیقی داشته باشی، حواست به نظافت و خاب سم باشه، لوازم مناسب کوهنوردی و هر چیزی که برای تغییر آب و هوای سفرت نیاز داری همراهت باشه و...

کشتن و مبارزه در اکثر بازی ها یه چیز معمولیه و تاوانی نداره بلکه که شاید پاداشم داشته باشه! اما در DS به هیچ عنوان به این شکل نیست.. در دنیای DS شما اگر کسی را بکشید باید جنازه اش رو تا ۴۸ ساعت پس از مرگش به نقطه ای خاص ببرید و اگر اینکارو نکنید گودالی بزرگ (شبیه مکان برخورد شهاب سنگ) در منطقه کشته شدن مقتول پر اژ بی تی ها بوجود میاد، و این یعنی تاوانی که شما برای مرگ یک نفر میدید چون اگر مسیرتون از آنجا عبور کنه یا باید گودال را دور بزنید و یا ازش رد بشید که راه رو براتون خیلی دورتر میکنه، یه جورایی شبیه ری اکشن بمب اتم در مقابل دخالت های بیجا و اشتباه!

من نمیتونم نظر قطعی بدم تا وقتی خودم بازی نکنم، اما این حرفایی که زدم طبق چیزایی بود که دیدم، و حدسم اینه بازی موفق خاهد بود و کم کم جای خودشو باز میکنه و حتی ممکن بقیه بازی سازها هم بعد از مدتی کم کم به سمت این سبک بیان (اگه بزارن که بزارن!)


خودت را گرفتی یا ما را گرفتی؟! از کدوم سبک حرف میزنی؟!داری از یک کلمه خیلی بزرگ استنفاده میکنی؟سبک!

این شد الان سبک؟!:p

It takes about 10 hours for the throat-clearing to wrap up and for Death Stranding’s structure and mechanics to fully reveal themselves. And those 10 hours are some of the weakest in the game, thanks to the endless cutscenes and a series of bummer quests that have me lugging packages (and even a corpse!) up steep hills in the rain. I’m never given a great reason for these initial chores; I do them because I’m told I must. It is the epitome of a slog, and it’s easy to imagine that many players won’t ever make it past this stretch of the game.
But even if you do, here’s the thing: The entire game is about lugging packages. That’s what you’ll be doing whenever you’re in control of Sam: bringing a box or boxes from one part of the map to another. Saying it out loud, it sounds like absolute miser

پ.ن: الان کوروش کبیر 25 میاد چارتا اسکرین شات میگذاره و من را به راه راست هدایت میکنه!:))
 

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
خودت را گرفتی یا ما را گرفتی؟! از کدوم سبک حرف میزنی؟!داری از یک کلمه خیلی بزرگ استنفاده میکنی؟سبک!

این شد الان سبک؟!:p

It takes about 10 hours for the throat-clearing to wrap up and for Death Stranding’s structure and mechanics to fully reveal themselves. And those 10 hours are some of the weakest in the game, thanks to the endless cutscenes and a series of bummer quests that have me lugging packages (and even a corpse!) up steep hills in the rain. I’m never given a great reason for these initial chores; I do them because I’m told I must. It is the epitome of a slog, and it’s easy to imagine that many players won’t ever make it past this stretch of the game.
But even if you do, here’s the thing: The entire game is about lugging packages. That’s what you’ll be doing whenever you’re in control of Sam: bringing a box or boxes from one part of the map to another. Saying it out loud, it sounds like absolute miser

پ.ن: الان کوروش کبیر 25 میاد چارتا اسکرین شات میگذاره و من را به راه راست هدایت میکنه!:))
شما بازی رو تجربه کردی ؟ شما مالک نظر فرد دیگری هستی؟ شما در حوزه فنی صنعت گیم فعالیت دارید؟ شما چاله میدان رو با فوروم یک بازی اشتباه گرفتی - لطف کن از این تاپیک رفع زحمت کنید وگرنه محترمانه گونه ایی دگر از خجالت ات در میام. سایبر بولی کردن دیگران عواقب بدی دارد اگر یک نفر شجاعت هزینه دادن برای مواجه با افرادی نظیر شما داشته باشد بنده هستم. شما از تاپیک بازی که تجربه نکردی و نمیخاهی تجربه کنی خروج کنید .
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
شما بازی رو تجربه کردی ؟ شما مالک نظر فرد دیگری هستی؟ شما در حوزه فنی صنعت گیم فعالیت دارید؟ شما چاله میدان رو با فوروم یک بازی اشتباه گرفتی - لطف کن از این تاپیک رفع زحمت کنید وگرنه محترمانه گونه ایی دگر از خجالت ات در میام. سایبر بولی کردن دیگران عواقب بدی دارد اگر یک نفر شجاعت هزینه دادن برای مواجه با افرادی نظیر شما داشته باشد بنده هستم. شما از تاپیک بازی که تجربه نکردی و نمیخاهی تجربه کنی خروج کنید .
نه دیگه از نظر ایشون بازی درجه 3 میکامی که این نسل داده و به زور قابل بازی هست پیک صنعت بازی حساب میشه:-j
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر