Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,996
نام
محمد امین
دیشب ساعت 3 بیکار بودم گذاشتم شبکه نمایش صدا و سیما. فیلم the score با بازی مارلون براندو و رابرت دنیرو رو پخش میکرد منم بی خوابی زده بود به سرم بیکار بودم نشستم دیدم

اولا که از ابتدا تا آخر فیلم هیچ اثری از صحنه های یکی از بازیگرا (خیلی تصادفی خانم) نبود. بله صحنه های آنجلا باست. مشکلی نیست میگیم تاثیری در روند فیلم نداشت حال کردن حذف کنن دیگه

خلاصه رسیدیم آخر فیلم. سکانس پایانی. مارلون براندو نشسته داره اخبار رو از تی وی میبینه که عکس جک (ادوارد نورتون) روی صفحه میاد و گوینده خبر میگه ایشون به عنوان متهم اول سرقت بزرگ دستگیر شدن. حالا یه عکس با علامت سوال میاد که گوینده در کمال تعجب میگه اطلاعاتی از نفر دوم نبود ولی بعدا زمان انجام معامله دستگیر شد ایشون هم، یعنی نیک (رابرت دنیرو) . براندو هم یه لبخند میزنه و در همینجا خیلی یهویی فیلم تمام میشه و تیتراژ !!

حالا نمیدونم یادتون هست یا نه ولی در ورژن اصلی و واقعی فیلم زمانی که براندو داره اخبار میبینه گوینده خبر در مورد جک صحبت میکنه که مظنون اصلی هست و پلیس دنبالش ـه (هنوز دستگیر نشده) . در مورد نفر دوم هم میگه هیچ اطلاعاتی ازش نیست کلا . و اما فیلم هم اینجا تمام نمیشه، سکانس آخر میبینیم که نیک با همون خانم که اثری ازش تو فیلمی که شبکه نمایش پخش کرد نبود، با پایانی خوش به افق میرن . بعله نیک موفق شد !!


یعنی من موندم یعنی چی ؟! مخ آدم سوت میکشه. میگیم صحنه آخر رو حال نکردن بزارن و میلشون کشید یه نقش رو کلا حذف کنن اوکی. همون سکانس اخبار تمام شه فیلم مشکلی نیست. ولی چرا کل فیلم و پایانبندی رو تغییر میدین ؟ :| مگه میشه ؟؟؟!!

فکر کنم یه لحظه به این فکر افتادن ممکنه یک درصد مردم همزادپنداری کنن و این توهم رو بزنن که داستان تو ایران رخ داده و بد میشه اگر سربازان گمنام نتونن دزد رو دستگیر کنن و همین یعنی حمله مستقیم به ن*ظام مقدس و اعلان جنگ :| والا چیز دیگه ای من به ذهنم نرسید.


حالا اینو گفتم که به این برسم خدایی حتی اگه یک نفر هم هست که اشتراک فیلمیو و نماوا رو میگیره دوست عزیز خواهشا به شعور و شخصیت خودت رحم کن. این سایتا هم مثل صدا و سیما حالا یکم بالا پایین. اینا دیگه زدن به سیم آخر و ملت رو خر گیر اوردن . یه زمانی گلدون میزاشتن جلو زنا الان کلا نقشو حذف میکنن، خیلی راحــــت دست میبرن تو پایان فیلم. نکنید این کارو با خودتون . غیر از اینکه خودتون رو کوچیک و خار میکنید به بقیه ملت هم ضربه میزنید. پولتون رو نریزید تو شکم این دزدای بی همه چیز

سخت نگیر تازه الان بعد از 40 سال تو اوج آزادی هستیم !

اگه با آخرین داستان آشنایی ندارید ، این رو ببینید تا آشنا شید، فکر میکنم اولین اثر ایرانیه تو کل سینما (نه فقط انیمیشن) که واقعا کلاس جهانیه !




شاهنامه شاهکار هزاره هاست!
به نظر جالب میاد و برای ایران یک قدم رو به جلو هست ولی انیمیشن ها خیلی سبکش تقلیدی بود حالا نمیدونم این تقلید خوبه یا بد
اما جالب این بود که روسری در کار نبود نمیدونم مجوز چه جوری میگیرن
 

Silent Storm

کاربر سایت
Apr 6, 2010
1,646
نام
iMAN
پیرو صحبت های دوستمون درباره دیدن فیلم Score از تی وی خودمون و احترام به شعور خود ،شما برید فیلم Mist دارابونت رو که از تی وی پخش شده ببینید و با نسخه اصلی مقایسه کنید...!!! تامام... رگتو میزنی...!!!
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,997
نام
آریا
من یه چیزایی در مورد انیمیشن آخرین داستان در زمان جشنواره فجر نوشته بودم. :D

از دیدن این انیمیشن هم لذت بردم و هم تأسف خوردم. انیمیشنی که ترکیبی از بهترین‌ها و بدترین‌هاست و بعضی جاها آدم رو میخکوب میکنه و بعضی جاها هم ناامید.
در درجه اول شک ندارم سازنده‌های انیمیشن گیمرهای حرفه‌ای و انیمه‌بین‌های اساسی هستن! :D یعنی قشنگ مشخصه که این‌کاره و اهل دل هستن. گذشته از سبک بصری انیمیشن که بیشتر به انیمه‌ها شباهت داره تا انیمیشن‌های غربی، یه حال و هوایی هم توش هست که گیمرها رو جذب خودش میکنه. صحنه‌های مبارزه در بخش‌هایی که خوب از آب در اومدن، واقعاً تماشایی هستن و وقتی با موسیقی‌های محشر انیمیشن ترکیب میشن، حس خیلی خوبی ایجاد می‌کنن، از اون حس‌هایی که موهای تن آدم رو سیخ می‌کنه! یا مثلاً اواخر کار که به سبک بازی‌های کامپیوتری غول آخر از راه می‌رسه، صحنه خیلی خفنی هست که البته متأسفانه خیلی کوتاهه. بعضی بخش‌ها هم استیل بصری انیمیشن تغییر می‌کنه و حالت طراحی‌مانند پیدا میکنه که کیفیت اون بخش‌ها هم عالیه. ولی از اون طرف بعضی جاها کیفیت انیمیشن آدم رو یاد کارهای لوس دهه 70 میندازه و فقط تأسف می‌خوری که چرا کل انیمیشن یه دست نیست.
متأسفانه از نظر روایت مشکلات اساسی داره و با اینکه داستان خیلی خوبی دم دستشون بوده (ضحاک و فریدون و این حرفا)، ولی خوب روایتش نکردن. بعضی جاها یهویی کات می‌خوره و از یه موضوعی میپره به یه موضوع دیگه و از طرف دیگه هم سیر تحول شخصیت‌ها خوب کار نشده و همه‌چیز خیلی سریع اتفاق می‌افته. با اینکه قهرمان انیمیشن فریدون و کاوه هستن، ولی ضحاک شخصیت‌پردازی جالب‌تری داره و حداقل میشه یه زوایایی ازش دید که مثلاً حالت خاکستری بهش میده، ولی خب این کار هم اون طور که باید و شاید انجام نشده و بیننده رو زیاد جذب نمی‌کنه.
در کنار موسیقی‌های شنیدنی که کاش می‌شد جداگانه از یه جایی دانلودشون کرد، صداگذاری‌ها هم خوب هستن و یه ردیف بازیگر توی صداگذاری شخصیت‌ها نقش داشتن، از پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد و اکبر زنجانپور تا اشکان خطیبی، باران کوثری، حسن پورشیرازی و... یه نکته جالب هم حجاب خانوم‌ها هست که البته طبیعیه توی انیمیشن‌ها محدودیت کمتر باشه، ولی باز انقدر اوضاع ما خنده‌داره که حتی توی انیمیشن هم برامون جالبه که موی خانوم‌ها کاملاً دیده بشه و چیزی روی سرشون نباشه! :D یا مثلاً صحنه‌ای که کاراکتر مونث، کاراکتر مذکر رو بعد از مدتی می‌بینه و از خوشحالی در آغوش میگیره! :D
این تیم به نظرم پتانسیلش رو داره که کارهای خیلی خفن‌تری بسازه، اگه همه بخش‌های انیمیشن یک دست بشن و تفاوت کیفیت وجود نداشته باشه و مهم‌تر از اون، از نظر روایت هم خیلی بهتر از این عمل کنن. در عالم سینما که به هر دلیل (مالی یا چیزهای دیگه) کسی سراغ اساطیر و افسانه‌های قدیمی و داستان‌های شاهنامه نمیره، ولی حداقل به عنوان انیمیشن اگه بتونن بیشتر روی نحوه روایت داستان کار کنن خیلی بهتر میشه.

در مجموع به نظرم انیمیشن بدی نبود و جاهای خوبش خیلی خوب بود و البته جاهای بدش هم مشکل کم نداشت. اگه بتونن توی انیمیشن بعدی، ایرادات رو برطرف کنن و یه ذره هم بیشتر روی نحوه‌ی روایت کار کنن، پتانسیل خیلی بالایی برای ترکوندن دارن!
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
قبلا تریلرش دیده بودم خیلی خوبه فقط بنظرم ضحاک رو از رو دراکولا کسلوانیا اسکی رفتن! شاهنامه انقدر بزرگ هست که ازش همه چی میشه ساخت حتی پتانسیل بازی رو هم داره ولی حیف که اینجا به دلایل احمقانه ای تحویلش نمیگیرن و مسئولین پروژه بودجه رو خرج شکم خویش میکنن :D واقعا جای تاسف داره که لهستان شخصیت یه رمان 30.35 ساله رو کرده اسطوره ملی و شخصیت محبوب تو دنیا اونوقت رستم کسی نمیشناسه!
دقیقا به دور از هرگونه وطن پرستی و ایرانی بازی، شاهنامه خیلی اصالتش از افسانه های ویچر بیشتره اما ببین چه شاهکاری از ویچر ساختن و اسمشو تو همه دنیا پر کردن. البته طبیعیه اونا سراغ افسانه های خودشون برن. ای کاش اینجا هم منابع و امکانات چنین اقتباس هایی بود. با این سرعت پیشرفت گیم سازی تو ایران، ایشالا یه 25 سال دیگه میتونیم یه بازی ارزشمند بیگ پروداکشن از شاهنامه بسازیم.
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
باید طلا گرفت!:D:D:D
جالبه رفقای دهه 70 ای متحد شدن و از اونور جز عوامل مارول کسی دفاعی نمیکنه از پروژه سینماییشون.
اسپیلبرگ و دی پالما هم به این جمع بپیوندن دیگه تکمیلن.
کسی البته فک نکنم خواستار حذف اینا از سینما باشه. به نظرم مصاحبه دوم اسکورسیزی به بهترین شکل چرایی بد بودن وضع موجود رو تشریح کرد. ایراد فقط متوجه ذات فیلم های مارولی نیست. ولی خب تاثیر مخربی دارن میزارن.
کاپولا کلا ادم رکیه. یه کم بی اعصاب حرف میزنه.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
عه چه جالب شد :D پشت صحنه ی فیلم اونجرز هست که کارگردانها نشستن دارن از تجربه ی فیلم و دنیای مارول میگن که یهو دوربین میره روی کوگلر کارگردان بلک پنتر و فضا سنگین میشه و کوگلر از خاطرات دیدارش با کاپولا میگه و اینکه کلی کیف کرده با فیلم و باهم در رابطه با شاهنامه حرف زدن و اینکه کاپولا اینسپاریشنش بوده :D
‘Godfather’ Director Had a Unique Reaction After Watching ‘Black Panther’
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,525
نمیخواستم پستی بدم در این مورد چون از کارگردانان بنام صنعت سینماست، ولی این افراطی گریشون در این مورد حال منو هم بهم زده!
یه جواب دارم که فکر می کنم قانع کنندس، وقتی میشه غذای سالم خورد که برای بدن مفیده و پر از ویتامینه، پس چرا با این که اطلاع داریم بعضی اوقات پیتزا می خوریم، فست فود می خوریم، نوشیدنیهایی مصرف می کنیم که برای بدن مضره، آخر هفته ها خودمونو با تنقلات خفه می کنیم!... حس انزجار و تنفر وقتی میاد که زندگیمون یکنواخت بشه، بعضی اوقات فیلم نگاه می کنم با ذهنم بازی کنه، بعضی اوقات هم حوصله ندارم.. خسته می شم از فلسفه فیلمها! تنوع میخوام، دنبال هیجانم و دوس دارم فیلمها یا سریالهایی رو انتخاب کنم که.. مثلا سریالی مثل Stranger Things حس فوق العاده ای بهم میده، آقای اسکورسیزی با غرور میگه من فیلمهایی میسازم که معنا داره، معنای فیلم دیدن در نظر مخاطب عام سرگرمیه و قاعده اصلی سینما بر این پایه بنا شده که مخاطبشو به خوبی بتونه سرگرم کنه، حالا در هر ژانری میخواد باشه، اینکه شما برای خودت یه چارچوب درست کنی و بگی سینما یعنی این، بنظرم به مخاطبین سینما مستقیم داری توهین می کنی نه به هیچکس دیگه.
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
اینجور مصاحبه‌ها که علنا میزنن فیلم‌های یه شرکت رو نابود میکنن خیلی جالبه...
اینا دیدن توجه خیلی از مخاطب‌ها به طرف فیلم‌های ابرقهرمانی رفته، واسه همین از این مضخرفات میگن. قبلا فیلم‌هاشون انتخاب شماره یکه عموم مخاطب‌ها بودن، الان دیگه نیستن.
این جور افراد یه زمانی بازیها رو هم میکوبیدن و میگفتن که هنر نیست و مدیوم بازی هیچوقت نمیتونه به سینما برسه و فلان.
دقیقا وقتی می‌بینن جایگاهشون تهدید شده، این جور کامنتا رو میدن...شاید هم دست خودشون نیست و تنها همون چیزی رو درک میکنن که سالها دارن انجام میدن و به اطرافشون بی‌اعتنا هستن...
من خودم خیلی فیلم‌های ابرقهرمانی نمیبینم و فقط فیلم‌های مهم و محبوب مارول رو دیدم...ولی اینکه بیان بگن اینجور فیلما سینما نیست و هیچی ازش نمیشه بدست آورد مضخرف‌ترین چیزیه که میشه گفت.
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
فیلم های مارول فقط جهت سرگرمیه ولی بدم نمیگن واقعا چیزی برای نشون دادن نداره و از طرفی انش درآوردن انقدر ساختن! روز به روزم دارن صنعتی تر و حال بهم زن تر میشن endgame دیگه واسه من آخریش بود! فیلمای مارول که نه بقول میازاکی کل هالیوود چرنده! بعدشم این کارگردان ها انقدری پول و محبوبیت دارن که نیازی به توجه مخاطبین ندارن دیگه قبل اینکه بگید نه واسه توجه میگن به این موضوع فکر کنید! اگه فردا مثلا George Miller هم اینا رو چرند توصیف کرد میخواید بگید توجه میخواد؟!
 
آخرین ویرایش:

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
دقیقا به دور از هرگونه وطن پرستی و ایرانی بازی، شاهنامه خیلی اصالتش از افسانه های ویچر بیشتره اما ببین چه شاهکاری از ویچر ساختن و اسمشو تو همه دنیا پر کردن. البته طبیعیه اونا سراغ افسانه های خودشون برن. ای کاش اینجا هم منابع و امکانات چنین اقتباس هایی بود. با این سرعت پیشرفت گیم سازی تو ایران، ایشالا یه 25 سال دیگه میتونیم یه بازی ارزشمند بیگ پروداکشن از شاهنامه بسازیم.
25 سال بعدم نمیشه خیالت راحت نه تا وقتی که آدم درست و حسابی نداشته باشیم و بودجه رو بخورن منابع هم داریم ولی میبینی دیگه باز برمیگردیم سر خونه اول :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: TheGodfather

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر