Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

J. Constantine

کاربر سایت
May 19, 2012
2,365
نام
علی
One Flew Over the Cuckoo's Nest 1975
View attachment 119563


نمیدونم چجوری توصیفش رو در غالب کلمات بگنجونم
یک شاهکار با یک بازی استثنایی از نیکلسون!
جدا ، یکی از ماندگارترین شخصیت پردازی و نقش افرینی های تاریخ سینما رو جک نیکلسون به نمایش میزاره!
بعضی فیلم ها هستن که وقتی تموم میشن با خودمون میگیم خوب که چی ، ولی این فیلم و محتویاتش همیشه در ذهن آدم باقی میمونه
این فیلم علاوه بر مساله دیوانه بودن و... یکسری مفاهیم با ارزش تری داشت ،مثل آگاهی افراد جامعه!
افرادی مشابه پرستار رچت تو جامعه ما به وفور یافت میشه!
سکانس آخر فیلم جزء غم انگیز ترین سکانس های تاریخ سینماست:(
وقتی مورفی میتونست با چیف فرار کنه این کارو نکرد چون میخواست قبل از رفتنش همه رو خوشحال کنه ، که کرد!
موقع خداحافظیش همه ناراحت بودن
بازم میتونست موقعی که بیلی با کندی تو اتاق بود فرارکنه ولی نرفت ، حتی موقعی بیلی خودشو کشت رفت پیش بیلی و تنهاشون نگذاشت!
مک مورفی مرد ولی همیشه یک قهرمان واسه دوستاش موند=((

جمله ایی از چارلی چاپلین هست میگه که یک دیکتاتور همیشه از اگاهی مردم میترسه!
دیدنش رو به همه توصیه می کنم!
10/10
کرک داگلاس گفت حاظر بودم همه چیمو بدم و جایه جک نیکلسون تو این فیلم بازی کنم!
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,956
نام
آریا
Dune
3/10
pyyr_dune-poster.jpg

مدتی پیش کتاب «تلماسه» رو خوندم و عاشقش شدم! یه کتاب محشر و درجه یک که هر علاقمند آثار علمی تخیلی باید حتماً سراغش بره و خوشبختانه ترجمه خیلی خوبی هم داره.
بعدش گفتم بریم فیلمش رو هم ببینیم. فیلمی که دیوید لینچ ساخته و فکر می‌کردم ترکیب شکل و شمایل عجیب کارهای لینچ با این کتاب میتونه معجون خیلی جالبی درست کنه، ولی بعد از اینکه سراغش رفتم... الله اکبر! :|
یعنی می‌تونم بگم یکی از بدترین تجربه‌های فیلمی عمرم بود! فیلم‌های بدتر از این هم دیدم، ولی ازشون انتظار خاصی نداشتم و برای همین در این حد اذیتم نکردن. ولی این فیلم براساس کتابی ساخته شده که پتانسیل به شدت عظیمی داشت و یه حال و هوای سینمایی درجه یک که میشه از روش فیلم خیلی خفنی ساخت، در حالی که لینچ یه زباله تحویل داده و بس. یه فیلم بی سر و ته که ماجراهای جالب کتاب رو به مبتدیانه‌ترین شکل ممکن کنار هم چپونده و انقدر سریع اتفاقات رو جلو می‌بره که اصلاً خبری از شخصیت‌پردازی نیست. بازی‌ها در بهترین حالت متوسط، کارگردانی زیر خط فقر و بعضی تغییرات عجیبی که توی کتاب داده، حیرت‌انگیزه!
اون 3 امتیاز رو هم به خاطر طراحی دکور و بعضی پوشش‌های جالب شخصیت‌ها دادم و همین‌طور کرم‌ها و یکی دو تا از موسیقی‌های فیلم. وگرنه به جز اینا واقعاً افتضاحی بیش نبود و کاش نمی‌دیدمش. البته مثل اینکه خود لینچ هم از فیلم شاکی بوده و یه سری مسائل دست به دست هم داده تا این پدیده ساخته بشه. از خود استاد که گویا اصلاً در جریان کتاب Dune نبوده و همین‌طوری قبول کرده فیلمش رو بسازه و زمان زیادی هم برای این کار نداشته، تا تهیه‌کننده‌ها که دخالت می‌کردن و مشکلات تدوین و...

Jodorowsky's Dune
9/10
r4iz_91ssineh1zl._ri_.jpg

این مستند چند سال پیش نمایش داده شد و در مورد پروژه‌ای هست که الخاندرو خودوروفسکی قرار بوده براساس Dune بسازه. حالا این خودوروفسکی کیه؟ یه کارگردان دیوانه و روانی که کافیه فیلم‌هاش رو ببینین تا حیرت کنین چطوری همچین چیزهایی ساخته! :D البته خودم فقط El Topo رو ازش دیدم و نابود شدم، ولی حتماً باید بقیه کارهاش مخصوصاً The Holy Mountain رو هم ببینم.
خودوروفسکی قرار بوده مدت‌ها قبل از لینچ، فیلم Dune رو بسازه. خیلی کارها هم برای این فیلم انجام میده و کلی زحمت میکشه و یه تیم عجیبی تشکیل میده از آدم‌های غریب، از سالوادور دالی گرفته تا میک جگر و... مدت‌ها روی پروژه کار می‌کنن و حداقل طبق تصاویری که ازش دیده میشه، خیلی هم خلاقانه و بلندپروازانه بوده و دست‌اندرکاران پروژه و بقیه افرادی که توی مستند صحبت می‌کنن هم به شدت ازش تعریف می‌کنن، ولی در نهایت به خاطر مشکلات مالی و کمبود بودجه، همه‌چیز تعطیل میشه و به فنا میره.
مستند خیلی خوش‌ساختی هست و تصاویری که نشون میده و صحبت‌های عوامل، جذابیت خیلی زیادی دارن. ستاره مستند هم خودوروفسکی هست که از نحوه حرف زدنش تا حرکاتی که انجام میده، نشون‌دهنده اینه که با یه آدم خل‌وضع با استعداد طرف هستیم! :D از اون آدم‌های نابغه‌ای که به جنون می‌رسن! مثلاً داره در مورد یه سفینه صحبت می‌کنه و یه دفعه از دهنش صداهای عجیب غریب درمیاره که حرکت سفینه رو شبیه‌سازی کنه! یا کافیه این صحبت‌هاش رو بخونین تا بفهمین طرف چطوریه (اینجا داره در مورد تغییر پایان فیلم نسبت به کتاب توضیح میده و با یه چیزی مقایسه‌ش می‌کنه! :D):



البته این فیلم هم اگه ساخته می‌شد معلوم نبود چطوری باشه، ولی در هر حالت بهتر از فیلم لینچ می‌شد. بعضی از افراد حاضر در مستند که حتی ادعا می‌کنن اگه این نسخه از Dune ساخته و اکران می‌شد، شاید دنیای فیلم‌های علمی تخیلی رو تغییر می‌داد و همون نقشی رو ایفا می‌کرد که بعداً Star Wars برعهده گرفت، ولی به شکل متفاوت. یعنی مثلاً توی یه دنیای موازی که این Dune اکران شده، کلاً فضای فیلم‌های علمی تخیلی با دنیای ما فرق می‌کنه و یه مدل دیگه هست! چون همه از این تأثیر گرفتن و این هم پروژه خیلی عجیبی بوده.
یه چیزی هم که توی مستند بهش اشاره میشه، تأثیرگذاری فیلم روی آثار علمی تخیلی هست، بدون اینکه حتی تولیدش به پایان رسیده باشه. تأثیری که مثلاً میشه توی Alien دید، چون H. R. Giger و یکی دو تا دیگه از عوامل Alien، قبلش توی Dune با هم آشنا شده بودن و بعداً وارد تیم تولید Alien شدن و مثلاً Xenomorph معروف هم دستپخت گیگر بود. یا همون Star Wars که بعضی صحنه‌هاش انگار رسماً همون استوری‌بردهای Dune رو برداشتن فیلم کردن.

این روزها پروژه جدید Dune در دست ساخته و خوشبختانه کارگردان خیلی خوبی هم پشتش هست، دنی ویلنوو که قبلاً Arrival و Blade Runner 2049 رو ساخته. کلی بازیگر خفن هم توی فیلم حضور دارن و به نظرم اکثرشون به شدت با شخصیت‌های داخل کتاب همخونی دارن و انتخاب‌های بسیار مناسبی هستن. خوشبختانه قراره بیشتر از یدونه فیلم هم باشه و این‌طوری داستان به فنا نمیره، چون واقعاً سخت میشه کل داستان کتاب رو توی یه فیلم جا داد. در مجموع خیلی بهش امیدوارم و ایشالا غم و غصه‌های تماشای Dune دیوید لینچ رو از بین ببره.
 

atzoriha

کاربر سایت
Sep 20, 2015
2,015
View attachment 119769

مهمونی کامی 1392
0/10

کسی فهمید فیلم درباره چی بود به من بگه؟!


این فیلم نه تنها ارزش نقد کردن را ندارد، بلکه نوشتن یادداشت چند سطری هم برایش حرام است.
این مشتیست نمونه خروار!
99درصد فیلم هایی که داره تو ایران ساخته میشه همین وضع رو دارند متأسفانه...!
 

mohsen_mzh

کاربر سایت
Jun 15, 2008
859
نام
محسن
El Camino: A Breaking Bad Movie - 2019

هیچ نکته و داستان خاصی توش نبود کلا. یه فیلم کاملا معمولی، نه خیلی خوب نه خیلی بد. که خب با توجه به عالی بودن سریالش این معمولی بودن فیلم یک نکته منفی محسوب میشه

6/10
 

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Sep 22, 2009
2,224
نام
Мojtaba
119825

Mccullin

دونالد مک کالین عکاس انگلیسی که برای مجله ساندی تایمز در دهه های 60و70 و 80 عکاسی میکرد یکی از بزرگترین عکاسان جنگ به شمار میره. این مستند که در مورد شروع به کارش تا آخرین ماموریتی که برای مجله ساندی تایمز کار کرده رو به صورت مختصر پوشش میده. گرچه به نظرم مستند می تونست طولانی تر باشه و جزئیات بیشتری رو پوشش بده ولی مهمترین کارها و سفرهای اصلی مک کالین رو از جنگ داخلی در کنگو، مجموعه عکس هاش از لندن ودرگیری ها در ایرلند شمالی ، جنگ قبرس، جنگ ویتنام که شاید مهمترین بخش فعالیتش بوده باشه ، جنگ داخلی لبنان و نهایتا آخرین ماموریتش در لبنان و مجموعه عکس هاش از صبرا و شتیلا در این مستند آورده شده. به کسانی که علاقه به مستند های جنگ دارن صد در صد پیشنهاد میکنم ببینن این مستند .

امتیاز8.5/10
119826


vietnam: the camera at war

این مستند رو چند مدت پیش از یوتیوب دیدم که با وجود کیفیت نه چندان بالا به شدت ارزش دیدن داره. این مستند سال 1995 از bbc2 پخش شد و نگاه جامعی به اتفاقات جنگ ویتنام از دوربین برترین عکاسان جنگ در اون زمان از ابتدای شروع جنگ عکس خودسوزی راهب بودایی تا پایان جنگ و خروج نیروهای آمریکایی از ویتنام رو پوشش میده. از هر لحاظ این مستند به نظرم عالی بود صحبت های عکاسان و بازگویی خاطراتشون واقعا ارزش تماشا رو داره. اگر مستند ها ویتنام رو قبلا دیدید این یک رو از دست ندید. عکس بالا با نام reaching out هم از Larry Burrows عکاس انگلیسی هست که پس از سقوط هلکوپتر در ویتنام درگذشت.

امتیاز10/10

119827

finding vivian maier

این مستند محصول سال 2013 هست که فکر کنم اینو دیگه همه دیدن ولی من چند مدت پیش برای بار دوم دیدم گفتم نظرم هم در موردش اینجا بنویسم. این مستند به شدت خوش ساخت هست از پیدا کردن نگاتیو های متعلق به ویویان مایر تا پیدا کردن سرنخ از محل زندگیش و کسانی که میشناختنش تا اخرین روزهای زندگیش که ناشناخته از دنیا رفت همه مثل یک مجموعه پلیسی و پر رمز و راز روایت میشه. هم تاثیر گذار هست هم تا حدودی شگفت انگیز.
امتیاز 9/10
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
A Clockwork Orange
119831
پرتغال کوکی از استنلی کوبریک

اولین چیزی که به ذهنم میرسه واژه ی خشونت علیه خشونته!
با شخصی روبه رو هستیم که فوق العاده منفوره ، و از طرفی با جامعه ای (که ما هم به عنوان بیننده جزو همون جامعه هستیم) تشنه انتقامه و دولتی که دنبال سریعترین راه ممکن برای حل مشکلش می گرده
بحث سر گرفتن انسانیت یا به قول یکی از کاراکترهای فیلم حق انتخابه و استنلی خیلی خوب اینو نشون داد که اگه از انسان تمایلات و خواسته هاش رو بگیری و سرکوب کنی تبدیل به ربات میشه!
و اینجا اگرچه ظاهرا مشکل حل شد اما دیگه اون فرد یه انسان نبود
بگذریم...
موضوع فیلم راجب یه جوان افسار گسیخته و شرور عه که نه ما و نه خودِ نفهمش (:D) دلیل این بزهکاری رو نمیفهمیم
پسری تبهکار دارای سادیسم جن*سی که یه بار دختری رو از تجاوز نجات میده و همون شب به زنی نویسنده تجاوز می کنه!:D

درمان ، الکس رو یه آدم خوب شرطی می کنه ولی ذاتش رو عوض نمیکنه و در ادامه بعد از درمان می بینیم که همچنان می خواد کارهای بد بکنِ اما حالت تهوع بهش دست میده
الکس تا قبل اینکه بیفته زندان بدی های زیادی کرد و بعد از آزاد شدن همون آدم های آسیب دیده (از دست الکس) اونو بد طور آزار دادن(میگن از هر دست بدی از همون دست می گیری>:))
یه جا هم کشیش یه حرف جالبی زد "خوبی از درون آدم ها میاد و باید خوب شدن را انتخاب کرد"
در وواقه درست گفت که شما انتخاب را ازش سلب کردید(کوکش کردید) و در کل واژه ی کوکی که در اسم فیلم هست از همینجا نشات گرفته چون فیلم در مورد کوک کردن آدما توسط مردان صاحب نفوذ و مخصوصا افرادی که بدنبال برد در انتخابات هستن و میخوان به هر ترتیبی شده پرتقال هایی مثل الکس که یه نوجوان ابله و ناهنجار هست رو برای مقاصد خودشون کوک کنن!(فارغ از اینکه این کوک کردن چه مصائبی برا فرد ایجاد میکنه)
و در نهایت الکس خوب شدن رو دوست نداشت و اعتیاد به مسایل جن*سی و خشونت و شرارت هیچ زمانی رهاش نکرد!

در ضمن فیلم صحنه های بالای هجده سال زیادی داره و بهتره با خانواده تماشا نکنید:D
و اینکه "به نظرم" این فیلم جزء کارهای خوب کوبریک هستش ولی با این وجود با شاهکاریی مثل شاینینگ و غلاف تمام فلزی قابل قیاس نیست
 

asheghangta

کاربر سایت
Jun 17, 2006
1,112
نام
آرین
El_camino_bb_film_poster.jpg


El Camino: A Breaking Bad Movie
(2019)


(این متن حاوی اسپویل از پایان سریال Breaking Bad نیز می‌باشد)
رستگاری در فراغ خاطر تکمیل می‌شود، نه در‌ رهایی...شش سال پیش وقتی جسی ما را در تعلیقی طولانی در بیابان های آلباکورکی تنها گذاشت، وقتی ضجه های دیوانه وار رهایی سر می‌داد و مشت هایی که توان و تحمل و عقده مبحوس شده‌اش در قفس بود؛ را بر فرمان می‌کوبید، از این ها به عنوان رستگاری جسی پینکمن یاد می‌شد.اما نه، خود جسی دقایقی پس از رهایی به شما می‌فهماند که این رستگاری اش نبود...فیلم از لحظات اول اتیکت تر و تمیزی از کارگردانی وینس گیلیگان روی خود می‌چسباند و تا آخر آن را حمل می‌کند.تمام سبک و سیاق کارگردانی وی، در این فیلم هم به زیبایی به نمایش در می‌آیند و کاملا در خدمت فیلمنامه هستند (هر چند معتقدم تاکید بیش از حد روی عناصر کارگردانی و غافل شدن از روایت در Better Call Saul، به بدنه‌ی آن سریال آسیب رسانده است؛ اما در این فیلم کاملا به خوبی و همگون با سایر عناصر نمایش داده شده است).اتمسفر فیلم کاملا مطابق سلیقه‌ی هواداران Breaking Bad می‌باشد و استفاده های نمادینی دارد که دارای تأثیر کاملا مثبتی در روایت و شخصیت پردازی است؛ اما غلظت کاهش یافته‌ای دارد، چون فیلم زیاد وقتش را ندارد.موسیقی خاص فیلم هم به القای فضای حاوی تعلیق، برای سرنوشت جسی کمک می‌کند؛ هر چند می‌شد از موسیقی های تأثیرگذار تری استفاده شود.انتظار داستانی پر از التهاب و هیجان را به نظرم اصلا نباید می‌داشتید؛ و فیلم روند منطقی‌ای را طی می‌کند.در نهایت این فیلم را هر بیننده‌ی BB باید ببیند، چون تکه‌ی آخر پیتزا پپرونی است! و رستگاری‌ای که در جاده‌ای پر پیچ و خم در سرزمین های سرد و یخ زده‌ی آلاسکا، و نه در بیابان های سوزان آلباکورکی به ثمر نشست.

امتیاز:8.5/10
 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
Alita.Battle.Angel.2019

8/10

فیلم جالب و متنوعی بود خیلی برای ساختش زحمت کشیده بودن و ایده های جدید و خوبی تو فیلم به کار برده بودند

Anna

3/10

فیلم خیلی بالانس نبود فقط میخواستن یک سری صحنه های اکشن و یک سری صحنه های قافل گیر کننده بسازن

Shazam.2019.

فیلم به درد سنین 10 تا 14 سال می خوره شاید برای این سن جالب باشه اما برای من هیچی نداشت بعضی از صحنه ها هم به وضوح از هری پاتر الهام گرفته بود
 
  • Like
Reactions: TheGodfather

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,205
Terminator Dark Fate

6.5/10

به عنوان یه اثر اکشن کار سرگرم کننده ای بودش. صحنه های اکشن خوب و نسبتا زیاد در کل بد درنیومده بود. خبری هم از شوخی های مسخره به سبک Genisys نیستش خدارو شکر!
ولی داستان .... واقعا یکی از کلیشه ای ترین و تکراری ترین داستان هایی بود که میتونستن بزارن. نویسنده ها بشدت محافظه کار و ترسو بودن برای این شماره. یعنی میخوام بگم حتی Genisys از این فیلم داستانش پر دل و جرئت تر بودش و حداقل اونجا سعی کردن یه چیز متفاوت تر نشون بدن. تنها موضوع جدیدی هم که این شماره اضافه میشه که قبلا در سری ندیده بودیم، به قدری سطحی و کوتاه بهش پرداخت میشه که عملا مضحک جلوه میکنه. شخصیت های جدید هم هیچکدوم کاریزمای لازم رو ندارن و بازیگریاشون هم چیز مالی نیست. ترمیناتور منفی داستان که یه پسر جوونه و اصلا اون حس ترس و خطر رو بهت منتقل نمیکنه.

در کل فیلمش برای دو ساعت سرگرمی میتونه خوب باشه و از این نظر از سه ترمیناتور قبلی تا حدی بهتره ولی از نظر داستان یکی از ضعیفترین شماره ها هستش
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
Avengers: Infinity War
Avengers_Infinity_War_poster.jpg


بی شک بهترین فیلم یونیورس سینمایی مارول بود. با فیلم های دیگه تفاوت هم داشت و تفاوتشو همه می دونن، بیشتر از همه با همین قسمتش حال کردم. در کل 2،3 ساعت تمام لذت بردم و حال کردم.

8/10

Captain Marvel
Captain_Marvel_poster.jpg


فقط شعارهای فیلم، صحنه های احساسی و آبغوره گرفتن هاش... چی با خودشون فک کردن من موندم، کارگردان هاش احتمالا فک کردن با بچه های زیر 8 سال طرفن!
یه آشغال نچسب به تمام معنا، خیلی از سکانس های فیلم اینجوری (:-&) بودم.

2/10

Avengers: Endgame
Avengers_Endgame_poster.jpg


اینم حسن ختام این همه سال برنامه ریزی و تلاش غیر ممکن مارول. از پایان بندی این فاز لذت بردم و بهتر نمی تونست باشه. بی شک یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین فیلم های 10 سال اخیر.

8/10
 
آخرین ویرایش:

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
Spider-Man: Far From Home
Spider-Man_Far_From_Home_poster.jpg


بعد دو تا اونجرز دیگه حس و حال تماشای فیلم های ابرقهرمانی نیست. Far From Home یه کمدی تینیجری لوس و مضخرف بود، با اختلاف بدترین و غیر قابل تحمل ترین قسمت از سری فیلم های اسپایدر من!

2/10

پ.ن: یه مدتیه دیگه حوصله فیلم دیدنو ندارم... قبلا میشستم فیلم های درام فلسفی و درون گرا و فیلم هایی رو میدیدم که خود عوامل سازنده شونم برای دیدنشون وقت نمی زاشتن اما الان همین فیلم های ابرقهرمانی رو هم نمی تونم تحمل کنم میزنم جلو :| تو ماه شاید یه شب، دو شب فرصتش باشه ولی همون زمان ها هم حس فیلم دیدنو ندارم و زورکی میشینم پاش...
ای کاش سنمون بالا نمی رفت... 24 سالمه ولی حوصله خودمم ندارم دیگه :|
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
121122

اعترافات ذهن خطرناک منِ هومن سیدی، یک تقلید نافرجام از سینمای هالیوود، علی الخصوص سینمای نولان است. داستان خوب شروع می شود، با دیدن چهره و گریم سنگین سیامک صفری، به وجه آمدم و مونولگ هایی که بیان می کند - گرچه گاهی گزاف است اما کدهایی به مخاطب ارائه می دهد. رفته رفته فیلم شخصیت هایی که قهرمان اصلی آن ها را به یاد نمی آورد، معرفی می شوند ولی سیدی در تعریف شاه پیرنگ اصلی داستان عجله می کند. مدت زمان کوتاه فیلم، باعث شده که تمام سرنخ ها از طریق سکانس های بی هدف ( مثل مردی که ناصر را خونخوار می خواند یا زن سابقش که در بیمارستان روانی بستری شده است)، با هم متصل شوند تا قهرمان (ناصر/فرهاد) دریابد که برای چه و چرا حافظه اش را از دست داده است. البته مسئله چرخه تکرار زمان در فیلم ابهام برانگیز است؛ اینکه در هر پنج روز، ناصر به خانه سوخته اش سر می زده است و هربار همان مرد چاق همان دیالوگ ها را بابت آتش گرفتن خانه به زبان می آورده است؟ اینکه هر پنج روز قاچاقچی خرده پایی رد او می گرفته و در بیابان او را خفت می کرده؟ حالا با این چرخه تکرار زمان قرار است به چه چیزی برسیم؟ اینکه زمان در برزرخ مدام در حال چرخه تکرار است و یا تاثیرات مواد مخدر و افیون، آدم را به فراموشی و دیوانگی وامی دارد؟

5/10
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر