Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,703
نام
Ebrahim
فردا دانلود عالي بود و واقعا حيف شد.عوضي تر از اون سايتهاي كثيف كه باعث بسته شدن سرور اين سايت ها شدن اين شركت هاي ارائه كننده هاست بودن كه بدون هيچ خبري سرورها رو خاموش كردن.حداقل بك اپ ديتاي اين سايت ها رو بهشون ميدادن.واقعا دوست دارم اسم اين هاست ها رو بگن تا تكليفمون رو با اين سرويس دهنده هاي كثيف هم بدونيم!البته مديراي اين سايت ها هم واقعا ساده بودن كه بدون يك بك آپ ساده اين همه ساله دارن كار ميكنن.

الان واقعا نميدونم از چه سورسي ميشه سريال ها رو با انكود x265 و با سرعتي كه فردا دانلود ميزاشت پيدا كرد.iptorrent هم دارم ولي هميشه و هر سريالي رو توش x265 نميزارن.وارز هم كه ديگه عمرا سمتش برم.هم هزينه بره و هم لينكها فورا از كار ميفتن.واقعا اتفاق بدي بود بسته شدن فردا دانلود. تو زمينه سريال عالي بود.

خبر ناراحت کننده بود. ولی احسان می کنم احتمالا یه تیم دیگه ای از توشون دربیاد؛ اگر یادتون بیاد دو تا فردا دانلود همیشه داشتیم.
 
  • Like
Reactions: TheGodfather

FableBW

The Big Bad Wolf
کاربر سایت
Sep 4, 2016
1,600
نام
Sepehr
این مطلب شاید مقداری آف تاپیک باشد، اما در زمینه‌ای که هم‌اکنون در آن قرار داریم، مناسب اینجا می‌تواند باشد. پیروی مسدود شدن سایت‌های دانلود فیلم و رو آوردن افراد به تورنت برای دانلود فیلم‌ها و در عین حال سردرگمی برخی افراد در رابطه با این شیوه ارتباط و اشتراک‌ذاری فایل، در این پست توضیحاتی بر پروتکل بیت‌تورنت و کارکردهای آن، معرفی کلاینت‌های تورنت معتبر و برخی از ترکرهای تورنت مناسب و خوب برای دریافت فایل تورنت از آنها خواهم پرداخت.

بیت‌تورنت (BitTorrent) پروتکلی برای اشتراک فایل‌ها و اطلاعات الکترونیکی در اینترنت است که به صورت اشتراک فایل همتا به همتا (Peer-to-Peer) استفاده می‌کند. در این شیوه از اشتراک فایل، کامپیوترهای متعددی به یکدیگر متصل می‌شوند و اطلاعات در این شبکه‌ رد و بدل می‌شود. به احتمال زیاد بسیاری از شما دوستان با سرورهای P2P در بازی‌های آنلاین آشنایی دارید. یکی از خوبی‌های این شیوه اشتراک‌گذاری در دانلود فایل این است که با افزایش تعداد کامپیوترهای شبکه، پهنای باند آن نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش می‌یابد. امروزه بیت‌تورنت یکی از مورد استفاده‌ترین روش‌های اشتراک فایل در اینترنت است و گمان می‌رود که شبکه‌های همتا به همتا حدود 43 تا 70 درصد ترافیک جهانی را تحت تصرف خود در آورده‌اند.

شبکه اشتراک فایل همتا به همتا (P2P) به روایت تصویر


نحوه دانلود یک فایل به روش بیت‌تورنت با شیوه‌های رایج دانلود در ایران تفاوت دارد. همواره ما با لینک‌های مستقیم برای دانلود سروکار داشته‌ایم که در نهایت با یک کلیک دانلود آن فایل آغاز می‌شد. در بیت‌تورنت، نحوه دانلود مقداری فرق دارد.

هر فرد برای ارسال یا دریاف یک فایل به شیوه شبکه همتا به همتا در پروتکل بیت‌تورنت به یک کلاینت نیاز دارد. اطلاعات یک فایل ارسال شده در این شبکه در قامت یک فایل با پسوند .torrent در می‌آید. این فایل‌ها تنها دارای Metadataهایی از فایل است و حجم این فایل‌های تورنت برای تمامی دیتا‌های به اشتراک گذاشته شده تقریبا یکی است. البته این مسئله به این معنا نیست که شما برای به اشتراک گذاری یک تورنت نیازمند به دانلود و آپلود آن در هر جایی هستید. هر فایل تورنت از خود یک لینک موسوم به Magnet را برجای می‌گذارد که به لینک‌های دانلود مستقیم رایج شباهت دارد.

چگونه یک فایل را از بیت‌تورنت دانلود کنیم؟
پیش از هر کاری، نخست می‌بایست یک کلاینت تورنت را نصب نمایید. پیشنهاد ما به شما یکی از دو کلاینت BitTorrent یا uTorrent است.

Download Link

Download Link
لینک‌های بالا تنها برای سیستم عامل ویندوز هستند. نسخه دیگر سیستم‌های دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند را با مراجعه به وب‌سایت این دو کلاینت می‌توانید دانلود کنید. برای رفتن به وب‌سایت هر کدوم روی لوگوی اون‌ها کلیک کنید.​

از طریق فایل تورنت
1- فایل تورنت مورد نظر خود را از یک ترکر یا موتور جستجوی تورنت دریافت نمایید. در رابطه با این مسئله در اسپویلر بعدی توضیح خواهم داد.
2- کلاینت تورنت خود را باز کنید.
Torrent1.jpg

3- به دو شیوه شما می‌توانید فایل تورنت خود را در کلاینت باز کنید : 1) با دو بار کلیک بر روی خود فایل تورنت 2) از طریق محیط کلاینت:
1-3- در محیط کلاینت بر روی علامت + کلیک کنید
Torrent2.jpg
2-3- در پنجره باز شده فایل تورنت خود را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید تا در محیط کلاینت باز بشود
Torrent3.jpg

4- (این مرحله در هر دو روش مشترک است) در پنجره‌ای که باز می‌شود می‌توانید اطلاعات فایل خود را مشاهده کنید (فایل گرن توریسمو در تصویر زیر تنها برای مثال است). گاهی اوقات لود شدن اطلاعات فایل ممکن مقداری طول بکشد پس صبوری نیز در این کار نیاز است. در اینجا نیز می‌توانید انتخاب کنید که کدام فایل دانلود شود و کدام نشود. به طور مثال، در تورنت گرن توریسموی زیر می‌توانید با برداشتن تیک فایل txt. از دانلود شدن آن جلوگیری کنید.
Torrent4.jpg

5- بر روی OK کلیک کنید و منتظر بمانید تا دانلود تکمیل شود. در تمامی فایل‌های تورنت، به هنگام شروع سرعت دانلود کمی پایین است اما اگر صبور باشید این سرعت بالا خواهد رفت. برخی تورنت‌ها سرعت پایینی دارند. در بخش ترکرهای تورنت به این مسئله اشاره خواهم کرد.
Torrent5.jpg

از طریق لینک مگنت
دانلود از طریق لینک مگنت راحت‌تر است. زیرا با نصب بودن کلاینت تورنت، شما کافی است در سایت ترکر تنها بر روی هایپرلینکی که محتوی لینک مگنت است کلیک کنید تا به طور مستقیم کلاینت تنها پنجره اطلاعات فایل را باز کند. شمایل لینک مگنت در ترکرهای تورنت غالبا به شکل یک آهن‌ربای نعلی است:
Torrent6.jpg

اما گاهی اوقات شما لینک مگنت را به صورت تکست پیدا خواهید کرد. به طور مثال در یک فروم فردی لینک مگنت را به این شکل گذاشته است:
Code:
magnet:?xt=urn:btih:bec9f646fc9a310cc54d2ef8c32f19607c11c80d&tr=udpBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaB
la
در این حالت کافی است تا:
1- لینک را کپی کنید
2- علامت زنجیر کنار علامت + که در روش قبل توضیح داده شد را کلیک کنید
3- در پنجره باز شده لینک مگنت را وارد کنید و دکمه OK را بزنید
Torrent7.jpg

سپس پنجره اطلاعات فایل باز می‌شود و...

نکته: دانلود فایل‌های تورنت در گوشی‌های هوشمند نیز به همین روش‌ها هستند.

آیا راهی وجود دارد که یک فایل تورنت را به لینک مستقیم تبدیل کرد؟
بله. به دو روش ممکن است:
1- دانلود فایل تورنت با یک سرور مجازی (VPS) و آپلود آن فایل به آپلودسنتر/سرور دانلود
2- سایت‌های لیچ یا مستقیم‌ساز

روش اول را که بسیاری از افراد می‌دانستند، منتها به گران قیمت بودن این روش واقف اند. در روش دوم کار مقداری راحت است اما به مانند روش اول هزینه بر است. اکثر سایت‌های لیچ پولی هستند. اما چند سایت لیچ رایگان هستند که هرکدام ممکن محدودیت‌هایی داشته باشند اما امتحان کردنشان به صرفه است:

Code:
مدیران محترم؛ وب سایت های زیر در محیط کد و بدون هایپر لینک بودن گذاشته شده است تا از نظر کپی رایت مشکلی ایجاد نکنند

seedr.cc
zxcfiles.net | بیست گیگابایت اول شما رایگان است
bitport.io | هر اکانت رایگان تنها تا سقف یک گیگابایت

یک ترکر بیت‌تورنت، سروری مخصوص است که به ارتباط P2P میان کامپیوترها کمک می‌کند. ترکرها همواره رد مکان ذخیره شدن یک فایل را خواهند گرفت تا در دانلود آن فایل سهولت ایجاد شود.
امروزه سایت‌های بسیاری به عنوان ترکر تورنت وجود دارند که فایل‌های تورنت متعددی را به اشتراک می‌گذارند؛ درست به مانند سایت‌های دانلود. بهترین ترکرها غالباً پولی یا نیازمند دعوت هستند و دسترسی به آن‌ها آسان نیست. البته این به معنی نیست که ترکرهای رایگان بد هستند.
در لیست زیر چند ترکر تورنت رایگان و خوب را برای شما آورده‌ایم:
Code:
مدیران محترم؛ وب سایت های زیر در محیط کد و بدون هایپر لینک بودن گذاشته شده است تا از نظر کپی رایت مشکلی ایجاد نکنند
پیشنهادی | Rarbg.to
yts.it
thepiratebay.org
1337x.to
ettv.to
 به زبان روسی، نیازمند ترجمه شدن به دست مرورگر| rutor.info
چند موتور جستجوی تورنت نیز وجود دارند که استفاده از آنها بسیار راه‌گشا است:
Code:
glodls.to
torrentz2.eu
moviemagnet.co | مخصوص فیلم، پیشنهادی
solidtorrents.net
نحوه تشخیص دادن تورنت با سرعت خوب
در سایت‌های ترکر برای هر فایل تورنت شما مقدار Seed، Leech و سالم بودن آن فایل را می‌توانید مشاهده کنید. در برخی سایت‌ها و موتور جستجو مورد Seed به شکل یک فلش رو به بالا و یا با رنگ سبز و مورد Leech به شکل یک فلش رو به پایین و یا با رنگ قرمز است. حتی المقدور سعی شود تا تورنت‌هایی با Seed بالاتر پیدا شود. مثال:
Rarbg
TorrentRarbg.jpg
Moviemagnet
TorrentMovie.jpg


با توجه به این مسئله که سایت‌های دانلود غالبا زحمت پیدا کردن، دانلود و آپلود را داشتند، ممکن است برخی از افراد به چگونگی پیدا کردن یک ریلیز جدید برای یک فیلم دچا مشکل و سردرگمی شود. در سایت‌ها اعلام ریلیز و حتی در خود ترکرها شما با اسامی بلندی مواجه می‌شوید به مانند:
Stuber.2019.2160p.BluRay.REMUX.HEVC.DTS-HD.MA.TrueHD.7.1.Atmos-FGT​
فرمت نام این رلیزها به این شکل است:
TorrentGp1.jpg
در زمینه رزولوشن که اکثریت آشنایی دارند. تنها لازم به ذکر است که کیفیت 4K همیشه در ریلیزها 2160p نوشته می‌شود.
نوع کیفیت فیلم هم که اکثریت آشنایی دارند. منتها لازم به ذکر است که:
کیفیت‌های پرده‌ای و کم کیفیت
CAM
CAM-Rip
TS
HDTS
TELESYNC
PDVD
PreDVDRip
WP
WORKPRINT
TC
HDTC
SCR
SCREENER
BDSCR
DVDSCR

کیفیت‌های خوب
DVDRip
DVDMux
DVDR
DVD-Full
Full-Rip
DVD-5
DVD-9
DSR
DSRip
SATRip
DTHRip
DVBRip
TVRip
HDTVRip
WEBDL
WEBRip
WEBCAP
BLURAY
Blu-Ray
BDRip
BRip
BRRip
BDMV
BDR
BD25
BD50
BD5
BD9

کدک‌های مرسوم:
DiVX | تمامی دستگاه‌ها قابلیت خواندن آن را دارند، بیشتر در رلیز های قدیمی یافت می‌شود
Xvid | به مانند DiVX
x264 | کدک مرسوم امروزه؛ تمامی تلویزیون های هوشمند و پلیرها قابلیت خواندن آن را دارند
x265 یا HEVC | نسخه بهینه کدک x264 با کیفیتی عالی و حجمی کمتر

در بخش صدا (Sound):
MP3 | صدا با کیفیتی عادی؛ مناسب پلیرهای قدیمی و SD
AAC | کیفیتی خوب
AC3 | کیفیت صدای دالبی دیجیتال
DTS | کیفیت عالی مناسب دستگاه های سینمای خانگی
TrueHD.7.1 + Atmos | کیفیت صدای فشرده نشده و عالی؛ بهترین نتیجه با بلندگوهای دالبی اتموس

نام گروه در کیفیت فیلم تاثیری ندارد.

امیدوارم این آموزش مورد استفاده و کمک کننده باشد.
 

atzoriha

کاربر سایت
Sep 20, 2015
2,015
سلام
امروز دیدم الماس دانلود گفته که سرور هاش رو داره به خارج از کشور منتقل میکنه و دوباره برمیگرده!
بقیه هم قطعا دارن یه فکرایی میکنند...
خوشبختانه تو این دوران نمیتونن به کل جلوی اینجور چیز ها رو بگیرند.
بعدشم تجربه نشون داده اینا همش مقطعیه(مثل مبارزه با مفاسد اقتصادی و پارازیت و گشت ارشاد و دستگیری شاخای اینستا و از کار انداختن چیز پی ان های رایگان و ...) دوروز دیگه خسته میشن میرن گیر میدن به یه چیز دیگه!
خیالتون جمع
بیخودی حرصشو نخورید...
 

Arash.RG

کاربر سایت
May 7, 2014
614
نام
آرش
این مطلب شاید مقداری آف تاپیک باشد، اما در زمینه‌ای که هم‌اکنون در آن قرار داریم، مناسب اینجا می‌تواند باشد. پیروی مسدود شدن سایت‌های دانلود فیلم و رو آوردن افراد به تورنت برای دانلود فیلم‌ها و در عین حال سردرگمی برخی افراد در رابطه با این شیوه ارتباط و اشتراک‌ذاری فایل، در این پست توضیحاتی بر پروتکل بیت‌تورنت و کارکردهای آن، معرفی کلاینت‌های تورنت معتبر و برخی از ترکرهای تورنت مناسب و خوب برای دریافت فایل تورنت از آنها خواهم پرداخت.

بیت‌تورنت (BitTorrent) پروتکلی برای اشتراک فایل‌ها و اطلاعات الکترونیکی در اینترنت است که به صورت اشتراک فایل همتا به همتا (Peer-to-Peer) استفاده می‌کند. در این شیوه از اشتراک فایل، کامپیوترهای متعددی به یکدیگر متصل می‌شوند و اطلاعات در این شبکه‌ رد و بدل می‌شود. به احتمال زیاد بسیاری از شما دوستان با سرورهای P2P در بازی‌های آنلاین آشنایی دارید. یکی از خوبی‌های این شیوه اشتراک‌گذاری در دانلود فایل این است که با افزایش تعداد کامپیوترهای شبکه، پهنای باند آن نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش می‌یابد. امروزه بیت‌تورنت یکی از مورد استفاده‌ترین روش‌های اشتراک فایل در اینترنت است و گمان می‌رود که شبکه‌های همتا به همتا حدود 43 تا 70 درصد ترافیک جهانی را تحت تصرف خود در آورده‌اند.



نحوه دانلود یک فایل به روش بیت‌تورنت با شیوه‌های رایج دانلود در ایران تفاوت دارد. همواره ما با لینک‌های مستقیم برای دانلود سروکار داشته‌ایم که در نهایت با یک کلیک دانلود آن فایل آغاز می‌شد. در بیت‌تورنت، نحوه دانلود مقداری فرق دارد.

هر فرد برای ارسال یا دریاف یک فایل به شیوه شبکه همتا به همتا در پروتکل بیت‌تورنت به یک کلاینت نیاز دارد. اطلاعات یک فایل ارسال شده در این شبکه در قامت یک فایل با پسوند .torrent در می‌آید. این فایل‌ها تنها دارای Metadataهایی از فایل است و حجم این فایل‌های تورنت برای تمامی دیتا‌های به اشتراک گذاشته شده تقریبا یکی است. البته این مسئله به این معنا نیست که شما برای به اشتراک گذاری یک تورنت نیازمند به دانلود و آپلود آن در هر جایی هستید. هر فایل تورنت از خود یک لینک موسوم به Magnet را برجای می‌گذارد که به لینک‌های دانلود مستقیم رایج شباهت دارد.

چگونه یک فایل را از بیت‌تورنت دانلود کنیم؟
پیش از هر کاری، نخست می‌بایست یک کلاینت تورنت را نصب نمایید. پیشنهاد ما به شما یکی از دو کلاینت BitTorrent یا uTorrent است.

Download Link

Download Link
لینک‌های بالا تنها برای سیستم عامل ویندوز هستند. نسخه دیگر سیستم‌های دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند را با مراجعه به وب‌سایت این دو کلاینت می‌توانید دانلود کنید. برای رفتن به وب‌سایت هر کدوم روی لوگوی اون‌ها کلیک کنید.​

از طریق فایل تورنت
1- فایل تورنت مورد نظر خود را از یک ترکر یا موتور جستجوی تورنت دریافت نمایید. در رابطه با این مسئله در اسپویلر بعدی توضیح خواهم داد.
2- کلاینت تورنت خود را باز کنید.
View attachment 118983

3- به دو شیوه شما می‌توانید فایل تورنت خود را در کلاینت باز کنید : 1) با دو بار کلیک بر روی خود فایل تورنت 2) از طریق محیط کلاینت:
1-3- در محیط کلاینت بر روی علامت + کلیک کنید
View attachment 118984
2-3- در پنجره باز شده فایل تورنت خود را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید تا در محیط کلاینت باز بشود
View attachment 118985

4- (این مرحله در هر دو روش مشترک است) در پنجره‌ای که باز می‌شود می‌توانید اطلاعات فایل خود را مشاهده کنید (فایل گرن توریسمو در تصویر زیر تنها برای مثال است). گاهی اوقات لود شدن اطلاعات فایل ممکن مقداری طول بکشد پس صبوری نیز در این کار نیاز است. در اینجا نیز می‌توانید انتخاب کنید که کدام فایل دانلود شود و کدام نشود. به طور مثال، در تورنت گرن توریسموی زیر می‌توانید با برداشتن تیک فایل txt. از دانلود شدن آن جلوگیری کنید.
View attachment 118987

5- بر روی OK کلیک کنید و منتظر بمانید تا دانلود تکمیل شود. در تمامی فایل‌های تورنت، به هنگام شروع سرعت دانلود کمی پایین است اما اگر صبور باشید این سرعت بالا خواهد رفت. برخی تورنت‌ها سرعت پایینی دارند. در بخش ترکرهای تورنت به این مسئله اشاره خواهم کرد.
View attachment 118988

از طریق لینک مگنت
دانلود از طریق لینک مگنت راحت‌تر است. زیرا با نصب بودن کلاینت تورنت، شما کافی است در سایت ترکر تنها بر روی هایپرلینکی که محتوی لینک مگنت است کلیک کنید تا به طور مستقیم کلاینت تنها پنجره اطلاعات فایل را باز کند. شمایل لینک مگنت در ترکرهای تورنت غالبا به شکل یک آهن‌ربای نعلی است:
View attachment 118989

اما گاهی اوقات شما لینک مگنت را به صورت تکست پیدا خواهید کرد. به طور مثال در یک فروم فردی لینک مگنت را به این شکل گذاشته است:
Code:
magnet:?xt=urn:btih:bec9f646fc9a310cc54d2ef8c32f19607c11c80d&tr=udpBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaB
la
در این حالت کافی است تا:
1- لینک را کپی کنید
2- علامت زنجیر کنار علامت + که در روش قبل توضیح داده شد را کلیک کنید
3- در پنجره باز شده لینک مگنت را وارد کنید و دکمه OK را بزنید
View attachment 118990

سپس پنجره اطلاعات فایل باز می‌شود و...

نکته: دانلود فایل‌های تورنت در گوشی‌های هوشمند نیز به همین روش‌ها هستند.

آیا راهی وجود دارد که یک فایل تورنت را به لینک مستقیم تبدیل کرد؟
بله. به دو روش ممکن است:
1- دانلود فایل تورنت با یک سرور مجازی (VPS) و آپلود آن فایل به آپلودسنتر/سرور دانلود
2- سایت‌های لیچ یا مستقیم‌ساز

روش اول را که بسیاری از افراد می‌دانستند، منتها به گران قیمت بودن این روش واقف اند. در روش دوم کار مقداری راحت است اما به مانند روش اول هزینه بر است. اکثر سایت‌های لیچ پولی هستند. اما چند سایت لیچ رایگان هستند که هرکدام ممکن محدودیت‌هایی داشته باشند اما امتحان کردنشان به صرفه است:

Code:
مدیران محترم؛ وب سایت های زیر در محیط کد و بدون هایپر لینک بودن گذاشته شده است تا از نظر کپی رایت مشکلی ایجاد نکنند

seedr.cc
zxcfiles.net | بیست گیگابایت اول شما رایگان است
bitport.io | هر اکانت رایگان تنها تا سقف یک گیگابایت

یک ترکر بیت‌تورنت، سروری مخصوص است که به ارتباط P2P میان کامپیوترها کمک می‌کند. ترکرها همواره رد مکان ذخیره شدن یک فایل را خواهند گرفت تا در دانلود آن فایل سهولت ایجاد شود.
امروزه سایت‌های بسیاری به عنوان ترکر تورنت وجود دارند که فایل‌های تورنت متعددی را به اشتراک می‌گذارند؛ درست به مانند سایت‌های دانلود. بهترین ترکرها غالباً پولی یا نیازمند دعوت هستند و دسترسی به آن‌ها آسان نیست. البته این به معنی نیست که ترکرهای رایگان بد هستند.
در لیست زیر چند ترکر تورنت رایگان و خوب را برای شما آورده‌ایم:
Code:
مدیران محترم؛ وب سایت های زیر در محیط کد و بدون هایپر لینک بودن گذاشته شده است تا از نظر کپی رایت مشکلی ایجاد نکنند
پیشنهادی | Rarbg.to
yts.it
thepiratebay.org
1337x.to
ettv.to
به زبان روسی، نیازمند ترجمه شدن به دست مرورگر| rutor.info
چند موتور جستجوی تورنت نیز وجود دارند که استفاده از آنها بسیار راه‌گشا است:
Code:
glodls.to
torrentz2.eu
moviemagnet.co | مخصوص فیلم، پیشنهادی
solidtorrents.net
نحوه تشخیص دادن تورنت با سرعت خوب
در سایت‌های ترکر برای هر فایل تورنت شما مقدار Seed، Leech و سالم بودن آن فایل را می‌توانید مشاهده کنید. در برخی سایت‌ها و موتور جستجو مورد Seed به شکل یک فلش رو به بالا و یا با رنگ سبز و مورد Leech به شکل یک فلش رو به پایین و یا با رنگ قرمز است. حتی المقدور سعی شود تا تورنت‌هایی با Seed بالاتر پیدا شود. مثال:
Rarbg
View attachment 118997
Moviemagnet
View attachment 118996


با توجه به این مسئله که سایت‌های دانلود غالبا زحمت پیدا کردن، دانلود و آپلود را داشتند، ممکن است برخی از افراد به چگونگی پیدا کردن یک ریلیز جدید برای یک فیلم دچا مشکل و سردرگمی شود. در سایت‌ها اعلام ریلیز و حتی در خود ترکرها شما با اسامی بلندی مواجه می‌شوید به مانند:
Stuber.2019.2160p.BluRay.REMUX.HEVC.DTS-HD.MA.TrueHD.7.1.Atmos-FGT​
فرمت نام این رلیزها به این شکل است:
View attachment 118998
در زمینه رزولوشن که اکثریت آشنایی دارند. تنها لازم به ذکر است که کیفیت 4K همیشه در ریلیزها 2160p نوشته می‌شود.
نوع کیفیت فیلم هم که اکثریت آشنایی دارند. منتها لازم به ذکر است که:
کیفیت‌های پرده‌ای و کم کیفیت
CAM
CAM-Rip
TS
HDTS
TELESYNC
PDVD
PreDVDRip
WP
WORKPRINT
TC
HDTC
SCR
SCREENER
BDSCR
DVDSCR

کیفیت‌های خوب
DVDRip
DVDMux
DVDR
DVD-Full
Full-Rip
DVD-5
DVD-9
DSR
DSRip
SATRip
DTHRip
DVBRip
TVRip
HDTVRip
WEBDL
WEBRip
WEBCAP
BLURAY
Blu-Ray
BDRip
BRip
BRRip
BDMV
BDR
BD25
BD50
BD5
BD9

کدک‌های مرسوم:
DiVX | تمامی دستگاه‌ها قابلیت خواندن آن را دارند، بیشتر در رلیز های قدیمی یافت می‌شود
Xvid | به مانند DiVX
x264 | کدک مرسوم امروزه؛ تمامی تلویزیون های هوشمند و پلیرها قابلیت خواندن آن را دارند
x265 یا HEVC | نسخه بهینه کدک x264 با کیفیتی عالی و حجمی کمتر

در بخش صدا (Sound):
MP3 | صدا با کیفیتی عادی؛ مناسب پلیرهای قدیمی و SD
AAC | کیفیتی خوب
AC3 | کیفیت صدای دالبی دیجیتال
DTS | کیفیت عالی مناسب دستگاه های سینمای خانگی
TrueHD.7.1 + Atmos | کیفیت صدای فشرده نشده و عالی؛ بهترین نتیجه با بلندگوهای دالبی اتموس

نام گروه در کیفیت فیلم تاثیری ندارد.

امیدوارم این آموزش مورد استفاده و کمک کننده باشد.

ممنون بابت توضیحات، فقط اگه بتونی در مورد بهترین ریلیز و کیفیت های 4k هم توضیح کوتاهی بدی عالی میشه. من قبل نابود شدن سایتا هم فیلمای 4k رو از تورنت دانلود میکردم ولی خیلی ریلیز های مختلف از یه فیلم هست با حجمای مختلف. پیش اومد 50 گیگ کیفیتش از یه ریلیز 10 گیگ کمتر بود !

بازم ممنون
 
  • Like
Reactions: TheGodfather

FableBW

The Big Bad Wolf
کاربر سایت
Sep 4, 2016
1,600
نام
Sepehr
ممنون بابت توضیحات، فقط اگه بتونی در مورد بهترین ریلیز و کیفیت های 4k هم توضیح کوتاهی بدی عالی میشه. من قبل نابود شدن سایتا هم فیلمای 4k رو از تورنت دانلود میکردم ولی خیلی ریلیز های مختلف از یه فیلم هست با حجمای مختلف. پیش اومد 50 گیگ کیفیتش از یه ریلیز 10 گیگ کمتر بود !

بازم ممنون
کیفیت تصویری یک فیلم در کنار نوع انکد، به شدت وابسته به بیت ریت اون هست. توی صفحه تورنت رلیزهای محتلف نگاه کنید که بیت ریت کدام یک بیشتره. اگر هم هیچکدوم فایل nfoی رلیز رو قرار نداده بودند، توی سایت‌هایی مثل predb.pw برین و اونجا رلیزهایی که پیدا کردین رو سرچ کنین و به فایل nfo اون‌ها دقت کنید تا بفهمید کدوم یک بیت ریت بهتری دارند.
از بابت حجم هم بگم که گاهی اوقات انکد صدا در حجم تاثیر به سزایی داره. به طور مثال اگر صدا برای بلندگوهای دالبی اتموس باشه، حجمشون بیشتر از حالت عادی هست.
 

manhatan

کاربر سایت
Apr 14, 2009
1,232
نام
MEHDI
کسی میدونه سانسورهای نماوا در چه حدیه؟ همه فیلم و سریالاشون سانسوره؟
مثل کارتن فوتبالیستها دوست پسر مامان سوبا میشه عمو!
چند شب پیش داشتم دنبال سایت سالم برای دانلود فیلم Crawl میگشتم یه سایت پیدا کردم سرعتش خیلی خوب بود 1.5 گیگ از فیلم دانلود شده بود یهو چشم به توضیحات فیلم خورد که زده بود سانسور شده! کلا دیلیتش کردم از جای دیگه ای گرفتم
وقتی فیلم زیر قیچی میره غیر از صحنه های... هویت فیلم هم قیچی میشه
اینا کارشون به جایی رسیده تولیدات داخلی هم قیچی میکنن..لامصبو قیچی نکنن!
 

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,477
نام
آرش
The previous best was Sony's superhero pic Venom, which launched on the same weekend in 2018 with $80.3 million. The success of Venom — rated PG-13 — no doubt was a factor when Warner Bros. was dating Joker, which also scored a record opening day for the month of October ($39.7 million)

توی نظر قبلیم گفته بودم که پیش‌بینی میشه فروش جهانی هفته اول «Joker» بین 188 تا 194 میلیون دلار باشه که بیشتر از پیش‌بینی 155 میلیون دلاریِ اولیه‌ی این فیلمه. خب مشخص شد که «Joker» در هفته اول، فروش جهانی 234 میلیون دلاری رو تجربه کرده که از پیش‌بینی دوم هم بیشتر بوده و تونسته از فروش جهانی هفته اول «Venom» که رکورددار ماه اکتبر بود (و برخلاف رکورد فروش آمریکای شمالی، کسی فکر نمی‌کرد «Joker» بتونه اون رکورد رو بشکنه) بیشتر بفروشه ^:)^

منبع: «Hollywood Reporter»


پ.ن: مقاله بالا نوشته همون خانم «پاملا مک‌کلینتاک» هست که توی نوشته قبلیم نظرشون رو توضیح داده بودم :D و به همه رکوردشکنی‌های «Joker» اشاره کرده.
پ.ن 2: این فروش مشت محکمی بر دهن اون همه منتقد بیکار و علافه. مخصوصا منتقد «The New Yorker» که اصلا پیشنهاد نمی‌کنم نقدش رو بخونید؛ چون نقدش پر از «spoiler» بدونِ هشداره و همه چیزِ فیلم رو در قالب نژاد و مسائل این چنینی نقد می‌کنه.
 

i am dead

کاربر سایت
Feb 11, 2011
602
نام
سینا

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر