Control


پلتفرم: Xbox One, PS4 و PC
سازنده: Remedy
ناشر: 505 Games
تاریخ انتشار: 27 August 2019


بررسی بازی Control




پیش‌نمایش بازی‌سنتر:
معرفی بازی Control - بازی سنتر
نگاهی به دموی بازی کنترل در نمایشگاه E3 2019 - اختصاصی بازی سنتر - بازی سنتر
بازی جدید خالقان «Alan Wake» و «Quantum Break» با عنوان «Control» در طول کنفرانس «E3» شرکت «سونی» معرفی شد. عنوان کنترل شباهت‌های فراوانی به عنوان Quantum Break دارد.

داستان:
بعد از آن که یک آژانس امنیتی در شهر «نیویورک» مورد حمله قرار می‌گیرد، شما تبدیل به مدیر برای کنترل اوضاع می‌شوید. عنوان کنترل داستان «Jesse Fadens» را بازگو می‌کند. پلات اصلی بازی، به دنبال جواب سوال Jesse به عنوان مدیر این گروه است. جهان عنوان کنترل دارای ماموریت‌های فرعی، شخصیت‌های مختلف و راز های گوناگونی است. همچنین در طول بازی شما با بقیه اعضا آژانس امنیتی و آزمایش های علمی گوناگون سر و کار دارید.

گیم‌پلی:
همانند عنوان کوانتوم‌بریک، کنترل یک شوتر سوم شخص بر پایه استفاده از قدرت‌های گوناگون است. البته در این بازی شما قابلیت تغییر و آپگرید این قابلیت‌ها را خواهید داشت.

ویژگی‌ها:
محیط داینامیک که با توجه نحوه بازی شما دچار تغییر خواهد شد.
یک دنیا تاریک و بی‌رحمانه که توسط یک گروه فاسد کنترل می‌شود.
بازی در یک ساختمان در شهر نیویورک جریان دارد که مدام تغییر می‌کند و شرایط و محیط های غیر قابل پیش‌بینی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سم‌لیک در خصوص معرفی بازی گفت:
« کنترل پیوستن رویا به حقیقت است. به رمدی و کارگردان بازی «Mikael Kasurinen» افتخار می‌کنم.»

اسکرین‌شات:

officeoffice-1300x731.jpg takeoverdot-1300x731.jpg Security_team_bodies-1300x731.jpg Ritual_Point_combat_2-1300x731.jpg Jesse_levitating_tunnel-1300x731.jpg FaceOff-1300x731.jpg Drifter_combat-1300x731.jpg Bad_day_at_the_offce-1300x731.jpg bweiss-1300x731.jpg circle-1300x731.jpg different_things-1300x731.jpg haunting-1300x731.jpg
DfdQ25aVMAAhide (1).jpg
 

Attachments

  • photo_2018-06-11_19-24-07.jpg
    photo_2018-06-11_19-24-07.jpg
    51.3 KB · مشاهده: 17,734
Last edited by a moderator:

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
واقعیت اینه که وقتی اون حس لازم رو از محیط نمیگیرم منطق پشتش به چه کارم میاد! :D بازی های مترویدوانیا حالا از نظر من البته به گیم پلی و قابلیت هایی کارکتر و درخت اسکیل خیلی وابسته اس و برام اهمیت داره. از طرفی حس اکتشاف در محیط هم خیلی مهمه. برای من این بازی نه از محیط جذابی برخورداره که این حس رو بهم بده که به اکتشاف بپردازم نه گیم پلی بازی اونقدر عمیق بنظر میرسه که بخوام از کمبت بازی لذت ببرم. همه چیز به قول خودت خیلی دیگه فیوچرلسه :D . مثلا بازی های فرام سافتور که حالت مترویدوانیایی داره ادم بازی میکنه طراحی هنری بازی ادم رو به وجد میاره، گیم پلی بازی هم نیازی به گفتن نیست که چقدر چالشیه. البته باید بازی بیاد ولی خب ظاهرا بازی از این لحاظ هم زیاد امیدبخش نیست.
آره یه جورایی سلیقه‌ایه دیگه... مثلا خیلیارو داریم که اصلا با بازیهای فرام حال نمیکنن :D این پروژه‌ رمدی هم مثل پروژه‌های قبلی‌شون مشخصه که قشر هدفش، بزرگ نیست. خلاصه که زوری نیست که حتما باید خوشت بیاد از بازی :D منطقش رو هم گفتم که بدونید با توجه به مشخصات این پروژه، امکانش نبوده حس و حال بازیو و محیطاش رو عوض کنن...هدفشون خلق همچین دنیایی بوده...حالا اینکه در این کار موفق میشن یا نه رو باید ببینیم.
من شخصا از همون اولین تریلر جذبش شدم و با اینکه مشخصه اصلا بازیه همه چی تموم با بودجه خفنی نیست، ولی نمیشه تجربه‌اش نکرد!
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
من جالب برام که preview های بازی عمدتا مثبت بوده!
به preview ها نمیشه اعتماد کرد نمونش بازی دیزگان که کلی ازش تعریف شد ولی وقتی بازی عرضه شد و نقد ها امد قضیه 180 درجه عوض شد اینجا هم همینه نمیشه تا بازی بیاد نظر داد
 
  • Like
Reactions: stanley

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
به preview ها نمیشه اعتماد کرد نمونش بازی دیزگان که کلی ازش تعریف شد ولی وقتی بازی عرضه شد و نقد ها امد قضیه 180 درجه عوض شد اینجا هم همینه نمیشه تا بازی بیاد نظر داد
آقا جدا مجبوری در مورد چیزی که نمیدونی نظر بدی؟ دیزگان از گیم اسپات بگیر که پیشنمایش رو خودم ترجمه کردم تا ای جی ان و کلی سایت دیگه تقریبا میکس >> منفی بوده. تغییر 180 درجه ای هم نبوده. اکثر نگرانی هایی که تو پیشنمایش ها گفته بودن متاسفانه تو بازی اصلی بود. اینجا هم تقریبا مثبته یه سری میکس. احتمالا چندتا نقد زرد رنگ هم پیدا بشه این وسط.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
بنظر من تنها بازیی در دنیا که راحت میشه تجربش نکرد همین لامصبه:D
جایگزین دیگه و بهتری در حال حاضر وجود نداره. یه بازی داستانی تاریک با درون مایه ماورایی به من معرفی کن که خفنتر به نظر برسه تا امسال بجاش اونو بازی کنم :D
برعکس میتونم چندین مورد شوتر جهان باز یا آنلاین بگم که راحت میشه تجربه نکرد...وقتمونم تلف نمیشه :D
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
آقا جدا مجبوری در مورد چیزی که نمیدونی نظر بدی؟ دیزگان از گیم اسپات بگیر که پیشنمایش رو خودم ترجمه کردم تا ای جی ان و کلی سایت دیگه تقریبا میکس >> منفی بوده. تغییر 180 درجه ای هم نبوده. اکثر نگرانی هایی که تو پیشنمایش ها گفته بودن متاسفانه تو بازی اصلی بود. اینجا هم تقریبا مثبته یه سری میکس. احتمالا چندتا نقد زرد رنگ هم پیدا بشه این وسط.
تا جایی که ما یادمون میاد پیش نمایش ها مثبت بودن
برای شما و اونایی که میخوان خودشون رو به اون راه بزنن چند تاییش رو میذارم
IGN
در نهایت، می‌خواهم بگویم که Days Gone بسیار خوب به‌نظر می‌رسد. واقعا از چند ساعتی که در آن گذراندم لذت بردم و منتظر کاوش بیشتر در جهان خطرناک و ترسناک آن هستم
براساس چیزهایی که من دیدم، موارد درون بازی به خوبی کار شده‌اند. من دیگر این سوال بزرگ "آیا تجربه Days Gone سرگرم کننده است؟" را ندارم، چون پاسخ به آن مثبت است.
GameInformer
من توانستم بخش ابتدایی Days Gone را تجربه و سپس در جهان‌باز آن به مدت 4 ساعت بازی کنم اما مطمئن نبودم که چه انتظاری باید از شروع آن داشته باشم. در هر صورت، قبلا یک بار آن را انجام داده بودم. در آخر، چیزی که من بازی کردم کاملا سوپرایز کننده شد. قسمت‌های کاملا جدیدی وجود داشت، بخش‌های دیگر بهبود یافته‌اند و روایت کلی آن به‌طور قابل توجه بهتر شده است.
GamesRadar
معمولا باید بین مکانیک‌های عالی جهان‌باز، داستان رضایت‌بخش یا مبارزاتی خوب انتخاب کنید اما به‌نظر می‌رسد Sony Bend قصد دارد هر سه این موارد را ارائه دهد
هرکسی که خواهان یک تجربه آخرالزمانی عاطفی است و منتظر The Last of Us: Part II بوده، حتما باید Days Gone را زیر نظر بگیرد
Polygon
در طول تجربه بازی، جذب آن شدم و آن را تحسین می‌کنم. تاحدودی فراموش کردم که به این رویداد رسانه‌ای آمده بودم تا با تجربه Days Gone از آن ناامید شوم. Days Gone عنوانی است که باید آن را زیر نظر گرفت. فکرش را نمی‌کردم که این را بگویم، اما حالا منتظرش هستم. من پیش از این فکر می‌کردم که Days Gone بازی بدی است ولی حالا معقتدم بسیار فراتر از تصورات من بود.

فکر نکن عزیز کسی یادش رفته پیش نمایش ها چطور بودن و چقدر یه عده توی تاپیک بازی خودشون رو جر دادن که اره تاخیر 1 ساله سونی جواب داد
اینم چند تا خلاصه پیش نمایش ها
بهتره خلاصه پیش نمایش Polygon که گذاشتم یه بار دیگه مطالعه کنی
 

max-pain

کاربر سایت
Oct 9, 2012
552
نام
کامران
فضای بازی خیلی مرده است هیچ هیجانی هم نداره دیگه خیلی تاریک کرده بودن
گیم پلی هم حس میکنم از یک بازی دیگه (که اسمش یادم نیست) کپی کردن و خسته کننده بود
امید زیادی به بازی ندارم
کاش سم لیک روی مکس پین بعدی کار میکرد بجای این:nomouth::nomouth:
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,358
فضای بازی خیلی مرده است هیچ هیجانی هم نداره دیگه خیلی تاریک کرده بودن
گیم پلی هم حس میکنم از یک بازی دیگه (که اسمش یادم نیست) کپی کردن و خسته کننده بود
امید زیادی به بازی ندارم
کاش سم لیک روی مکس پین بعدی کار میکرد بجای این:nomouth::nomouth:
فعلا کسایی که تجربه کردن نظرشون تقریبا مثبت بوده حالا بیاد ببینیم چیه
متاسفانه مکس پین هم دست رمدی نیس که بخواد روش کار کنه
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
این مصاحبه‌ی یک ساعت و خورده‌ای سم لیک بدجوری چسبید! :D
اشتیاقم برای تجربه‌ی Control بیشتر از همیشه شد...
یکی از نکات جالبش این بود که میگفت توسعه‌ی کنترل برای تیم رمدی مثل ساخت اولین مکس پین بوده و یه جورایی کاملا خودشون رو از بند نظرات و دستوراتی که از خارج از تیم بهشون میرسیده رها کردن، و بدون اینکه مجبور باشن چیزی رو توی بازی اضافه کنن یا کم کنن، نشستن همه‌ی ایده‌های عجیب غریب رو ریختن توی کنترل!
یکی از دلایلی که ساخت کنترل کمتر از بازیهای قبلی‌شون طول کشیده هم همینه که دیگه نیازی به کشمکش بین تیم و ناشر سر تصمیمات نبوده + لازم نبوده چیزهایی که نمیخواستن رو به بازی اضافه کنن.
یه نکته‌ای که نمیدونستم هم این بود که با اینکه سم لیک خودش ایده‌ی سریالی بودن QB و کلا ایده لایو اکشنی که رمدی دنبالشه رو داده ولی وظیفه‌ی نویسندگی اون قسمت‌های سریالی QB (میشه گفت بدترین بخش‌ها!) بهش داده نشده و توسط نویسنده‌های دیگه‌ای انجام شده و مایکروسافت چنین چیزی رو صلاح دونسته! واسه همینم همیشه کشمکش بین تیم نویسندگان بازی و نویسندگان سریال بوده تا این دو بخش رو بتونن به زور با هم ترکیب کنن.
حالا توی کنترل هم ایده‌ی لایو اکشن هستش ولی درسی که گرفتن اینه که به دنبال راه‌های بهتری برای ارائه‌اش باشن...مثل بازیهای قبلی و Alan Wake که توی تلویزیون‌ها و صفحه‌ نمایش‌های محیط شاهد ویدیو‌های لایو اکشن بودیم، توی کنترل هم همچین چیزی هست ولی علاوه بر این، با فیلترهای مختلف، بعضی شخصیت‌ها رو هم بصورت لایو اکشن کپچر کردن و داخل بازی حضور دارن.
جالبه از اسم بازی (کنترل) هم به عنوان برگردوندن کنترل کامل بازی‌ به دست خودشون اشاره کرد :D

خلاصه که بدجور منتظر چیزای عجیب غریب توی کنترلم و امیدوارم همین کنترل کاملی که روی پروژه داشتن، بودجه و زمان کمی که صرفش شده رو جبران کنه و آخرش حداقل یه بازی منحصربفرد داشته باشیم...حالا لازم نیست با بهترین‌های بازار رقابت کنه.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
این مصاحبه‌ی یک ساعت و خورده‌ای سم لیک بدجوری چسبید! :D
اشتیاقم برای تجربه‌ی Control بیشتر از همیشه شد...
یکی از نکات جالبش این بود که میگفت توسعه‌ی کنترل برای تیم رمدی مثل ساخت اولین مکس پین بوده و یه جورایی کاملا خودشون رو از بند نظرات و دستوراتی که از خارج از تیم بهشون میرسیده رها کردن، و بدون اینکه مجبور باشن چیزی رو توی بازی اضافه کنن یا کم کنن، نشستن همه‌ی ایده‌های عجیب غریب رو ریختن توی کنترل!
یکی از دلایلی که ساخت کنترل کمتر از بازیهای قبلی‌شون طول کشیده هم همینه که دیگه نیازی به کشمکش بین تیم و ناشر سر تصمیمات نبوده + لازم نبوده چیزهایی که نمیخواستن رو به بازی اضافه کنن.
یه نکته‌ای که نمیدونستم هم این بود که با اینکه سم لیک خودش ایده‌ی سریالی بودن QB و کلا ایده لایو اکشنی که رمدی دنبالشه رو داده ولی وظیفه‌ی نویسندگی اون قسمت‌های سریالی QB (میشه گفت بدترین بخش‌ها!) بهش داده نشده و توسط نویسنده‌های دیگه‌ای انجام شده و مایکروسافت چنین چیزی رو صلاح دونسته! واسه همینم همیشه کشمکش بین تیم نویسندگان بازی و نویسندگان سریال بوده تا این دو بخش رو بتونن به زور با هم ترکیب کنن.
حالا توی کنترل هم ایده‌ی لایو اکشن هستش ولی درسی که گرفتن اینه که به دنبال راه‌های بهتری برای ارائه‌اش باشن...مثل بازیهای قبلی و Alan Wake که توی تلویزیون‌ها و صفحه‌ نمایش‌های محیط شاهد ویدیو‌های لایو اکشن بودیم، توی کنترل هم همچین چیزی هست ولی علاوه بر این، با فیلترهای مختلف، بعضی شخصیت‌ها رو هم بصورت لایو اکشن کپچر کردن و داخل بازی حضور دارن.
جالبه از اسم بازی (کنترل) هم به عنوان برگردوندن کنترل کامل بازی‌ به دست خودشون اشاره کرد :D

خلاصه که بدجور منتظر چیزای عجیب غریب توی کنترلم و امیدوارم همین کنترل کاملی که روی پروژه داشتن، بودجه و زمان کمی که صرفش شده رو جبران کنه و آخرش حداقل یه بازی منحصربفرد داشته باشیم...حالا لازم نیست با بهترین‌های بازار رقابت کنه.
به نظرم یکی از دلایل اصلی که ساخت Control کمتر از QB طول کشیده اینه که از نظر تکنیکی خیلی از بخش های بازی آماده بوده و نیازی نبوده مثل QB بخوان خیلی چیزها رو از اول آماده کنن. مشکل اصلی رمدی همین حاجی سم لیک خودمون هست :D من تک تک بازی های رمی رو دوست دارم از Max Payne گرفته تا همین Control که قرار هست بیاد، ولی سم لیک باید متوجه بشه اونقدری که نویسنده محشری هست، کارگردان خوبی نیست. البته فکر کنم خودش هم درک کرده و کارگردان اصلی Control یکی دیگه هست. مشکل رمدی اینه که ایرادات بازی هاشون رو به عنوان بعدیشون منتقل میکنن. مشکل انیمیشن و اینکه موقع حرکات پلتفرمر، بازی های رمدی تبدیل به جُک میشن هنوز هم وجود داره، مشکل کمبود محتوا تو QB و AW وجود داشت، حالا باید دید تو Control وضعیت چطوره و امیدوارم اینکه میگن بازی 15 تا 20 ساعت طول میکشه، واقعی باشه. در مورد لایو اکشن های QB به نظرم اتفاقا نویسندگی و بازیگری این قسمت های در کمال تعجب خیلی خوب و جالب بود، ایراد اصلی خود ایده بود. یعنی اینکه یک ساعت بازی کنی بعد 15 دقیقه لایو اکشن ببینی در مجموع برای خیلی ها جذاب نبود. کاش این لایو اکشن رو با همین کیفیت رو میتونستن یه جور دیگه استفاده کنن تا به پیوستگی تجربه بازی، لطمه وارد نشه. اینکه سم لیک در مورد نویسنده های این بخش چی گفته هم من نمی دونم ولی تا اونجایی که اطلاع داشتم، نویسنده ها همگی از اعضای رمدی بودن (البته الان دو نفرشون جدا شدن و به استودیوهای دیگه ملحق شدن). در کل Control بازی خوبی به نظر میاد ولی اون حس تفاوت از Max Payne به Alan Wake و از Alan Wake به Quantum Break رو نداره. هر چند حداقل میدونم بازم با یه داستان خفن و پشم ریزون طرف هستیم :D
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
به نظرم یکی از دلایل اصلی که ساخت Control کمتر از QB طول کشیده اینه که از نظر تکنیکی خیلی از بخش های بازی آماده بوده و نیازی نبوده مثل QB بخوان خیلی چیزها رو از اول آماده کنن. مشکل اصلی رمدی همین حاجی سم لیک خودمون هست :D من تک تک بازی های رمی رو دوست دارم از Max Payne گرفته تا همین Control که قرار هست بیاد، ولی سم لیک باید متوجه بشه اونقدری که نویسنده محشری هست، کارگردان خوبی نیست. البته فکر کنم خودش هم درک کرده و کارگردان اصلی Control یکی دیگه هست. مشکل رمدی اینه که ایرادات بازی هاشون رو به عنوان بعدیشون منتقل میکنن. مشکل انیمیشن و اینکه موقع حرکات پلتفرمر، بازی های رمدی تبدیل به جُک میشن هنوز هم وجود داره، مشکل کمبود محتوا تو QB و AW وجود داشت، حالا باید دید تو Control وضعیت چطوره و امیدوارم اینکه میگن بازی 15 تا 20 ساعت طول میکشه، واقعی باشه. در مورد لایو اکشن های QB به نظرم اتفاقا نویسندگی و بازیگری این قسمت های در کمال تعجب خیلی خوب و جالب بود، ایراد اصلی خود ایده بود. یعنی اینکه یک ساعت بازی کنی بعد 15 دقیقه لایو اکشن ببینی در مجموع برای خیلی ها جذاب نبود. کاش این لایو اکشن رو با همین کیفیت رو میتونستن یه جور دیگه استفاده کنن تا به پیوستگی تجربه بازی، لطمه وارد نشه. اینکه سم لیک در مورد نویسنده های این بخش چی گفته هم من نمی دونم ولی تا اونجایی که اطلاع داشتم، نویسنده ها همگی از اعضای رمدی بودن (البته الان دو نفرشون جدا شدن و به استودیوهای دیگه ملحق شدن). در کل Control بازی خوبی به نظر میاد ولی اون حس تفاوت از Max Payne به Alan Wake و از Alan Wake به Quantum Break رو نداره. هر چند حداقل میدونم بازم با یه داستان خفن و پشم ریزون طرف هستیم :D
به هیچ عنوان حتی بازی خوبی هم به نظر نمیاد یکجور رفع تکلیف از QB و کندن اون لایو اکشن ها هست میشه گفت کنترل نیخه شسته رفته تره QB هست
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,525
طبق اعلام یکی از کارگردان ها بازی گلد شده.
w369328_.jpg
 
  • Smile
Reactions: JohnnySilverhand

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر