PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

mgh2225

کاربر سایت
Apr 30, 2017
810
تحلیل دیجیتال فاندری از تریلر جدید:

موردی که باعث میشه اطمینان حاصل کنیم تریلری که دیدیم یک فوتیج in-engine هست و نه یک CG از پیش رندر شده، وجود Flickering Artefact هاست.
زمانیکه منابع gpu برای رندر کردن تمام asset های موجود در بازی کافی نباشه بعضی از اجزای صحنه با رزولوشن و شارپنس پایین تر اجرا میشن.
آریتفکت ذکر شده در کل تریلر مشاهده میشه از جمله: زوایا و لبه اشیایی مثل عینک، لبه ناواضح پارچه، سیم خاردار و همچنین موها.

یکی از نقاط قوت موتور دسیمای گوریلا گیمز Pre object motion blur هست که به طبع در این تریلر هم قابل مشاهده است هرچند با شدت کمتر در مقایسه با هورایزن.
تکنیک موشن بلور در اجسام متحرک و چرخان مثل تایر موتور سم قابل مشاهده است.
مورد دیگه ای که خصوصا در صحنه مبارزه سم با مردان زرد پوش دیده میشه، وجود موشن بلور در انیمیشن هاست که انگار فریم به فریم اجرا میشن.
در مجموع میتونیم امیدوار باشیم در محصول نهایی گزینه ای برای تنظیم موشن بلور قرار داده بشه. چون بعضی ها ترجیح میدن آن را خاموش کنند.

در خصوص نورپردازی بر خلاف هورایزن که نورها اغراق شده، غیرطبیعی و اشباع به نظر میرسید، در تریلر شاهد یک نورپردازی واقع گرایانه با تون های طبیعی تر هستیم که نشون میده کوجیما پروداکشنز بهبودهایی به این موتور اضافه کرده.

تقریبا در تمام مدت تریلر با مناظری خالی از پوشش گیاهی روبرو بودیم که این آزادی رو به سازنده ها میده با منابع سخت افزاری موجود به غنی تر کردن انیمیشن های صورت و بافت های زمین و فیزیک بهتر اقدام کنند. به حرکت طبیعی چمن ها در جهت باد و غنای زمین سنگی زیر پای سم در صحنه اخر دقت کنید.

تمام صحنه های واقع گرایانه ای که در تریلر دیدیم؛ چه مناظر کوه های برفی در دوردست و چه انیمیشن طبیعی چهره ها از تکنیک اسکن 3 بعدی استفاده شده که برای مثال بجای خلق یک سنگ با توجه به نمونه حقیقی آن را اسکن میکنند تا ظاهری واقعی تر داشته باشد.
کوجیما قبلا در موتور فاکس کونامی از این فناوری استفاده کرده بود و به نظر میرسه در بازی جدیدش هم استفاده خواهد کرد.

برای خلق افکت های آب از تکنیک Alembic cache استفاده شده و شاهد افکت هایی زیبا در صحنه های تعامل با آب مثل بیرون آمدن میکلسون از ماده قیرمانند یا غرق شدن سم در همین ماده و یا ریزش قطرات آب از شنل تروی بیکر هستیم.
از این تکنیک قبلا در بازی هایی مثل Ryze یا Geow 4 مورد استفاده قرار گرفته.

تنها نکته منفی در خصوص سایه ها و رفلکس اشیا بر سطوح است. بدلیل وجود هوای ابری در تریلر و نبودن منبع نوری مشخص اشیایی مثل چمن ها فاقد سایه و کاراکتر ها سایه ای فلت یا صاف دارن. البته این مورد در اکثر بازی ها قابل مشاهده است و تنها به این تریلر محدود نمیشود .
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,533
تحلیل دیجیتال فاندری از تریلر جدید:

موردی که باعث میشه اطمینان حاصل کنیم تریلری که دیدیم یک فوتیج in-engine هست و نه یک CG از پیش رندر شده، وجود Flickering Artefact هاست.
زمانیکه منابع gpu برای رندر کردن تمام asset های موجود در بازی کافی نباشه بعضی از اجزای صحنه با رزولوشن و شارپنس پایین تر اجرا میشن.
آریتفکت ذکر شده در کل تریلر مشاهده میشه از جمله: زوایا و لبه اشیایی مثل عینک، لبه ناواضح پارچه، سیم خاردار و همچنین موها.

یکی از نقاط قوت موتور دسیمای گوریلا گیمز Pre object motion blur هست که به طبع در این تریلر هم قابل مشاهده است هرچند با شدت کمتر در مقایسه با هورایزن.
تکنیک موشن بلور در اجسام متحرک و چرخان مثل تایر موتور سم قابل مشاهده است.
مورد دیگه ای که خصوصا در صحنه مبارزه سم با مردان زرد پوش دیده میشه، وجود موشن بلور در انیمیشن هاست که انگار فریم به فریم اجرا میشن.
در مجموع میتونیم امیدوار باشیم در محصول نهایی گزینه ای برای تنظیم موشن بلور قرار داده بشه. چون بعضی ها ترجیح میدن آن را خاموش کنند.

در خصوص نورپردازی بر خلاف هورایزن که نورها اغراق شده، غیرطبیعی و اشباع به نظر میرسید، در تریلر شاهد یک نورپردازی واقع گرایانه با تون های طبیعی تر هستیم که نشون میده کوجیما پروداکشنز بهبودهایی به این موتور اضافه کرده.

تقریبا در تمام مدت تریلر با مناظری خالی از پوشش گیاهی روبرو بودیم که این آزادی رو به سازنده ها میده با منابع سخت افزاری موجود به غنی تر کردن انیمیشن های صورت و بافت های زمین و فیزیک بهتر اقدام کنند. به حرکت طبیعی چمن ها در جهت باد و غنای زمین سنگی زیر پای سم در صحنه اخر دقت کنید.

تمام صحنه های واقع گرایانه ای که در تریلر دیدیم؛ چه مناظر کوه های برفی در دوردست و چه انیمیشن طبیعی چهره ها از تکنیک اسکن 3 بعدی استفاده شده که برای مثال بجای خلق یک سنگ با توجه به نمونه حقیقی آن را اسکن میکنند تا ظاهری واقعی تر داشته باشد.
کوجیما قبلا در موتور فاکس کونامی از این فناوری استفاده کرده بود و به نظر میرسه در بازی جدیدش هم استفاده خواهد کرد.

برای خلق افکت های آب از تکنیک Alembic cache استفاده شده و شاهد افکت هایی زیبا در صحنه های تعامل با آب مثل بیرون آمدن میکلسون از ماده قیرمانند یا غرق شدن سم در همین ماده و یا ریزش قطرات آب از شنل تروی بیکر هستیم.
از این تکنیک قبلا در بازی هایی مثل Ryze یا Geow 4 مورد استفاده قرار گرفته.

تنها نکته منفی در خصوص سایه ها و رفلکس اشیا بر سطوح است. بدلیل وجود هوای ابری در تریلر و نبودن منبع نوری مشخص اشیایی مثل چمن ها فاقد سایه و کاراکتر ها سایه ای فلت یا صاف دارن. البته این مورد در اکثر بازی ها قابل مشاهده است و تنها به این تریلر محدود نمیشود .
تشکر ، به پست اول اضافه میشه .

s712574_.jpg
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
koji:As I'm getting similar questions so I shall re-post. DS is not a stealth game. Could move subjectively but not a FPS shooting game either. By incorporating with the concept of connection(strand), it's totally brand new genre called action game/strand game
(social strand system)

108171
 

INCENT∇

کاربر سایت
Dec 12, 2013
333
نام
مهران
بنظرم اون Real Thing که مد میکلسن می‌گه همون طناب هست که طبق همون دیالوگ بزودی تو تریلرهای بعدی نمایش داده می شه، بنابراین اون چیز اصلی و واقعی بازی هنوز نمایش داده نشده و احتمال زیاد همون طنابی هست که گیم پلی و استفاده ازش تو تریلر بازی نشون داده نشد و تا قبل از نمایش اون نمیشه هیچ قضاوتی از گیم پلی بازی کرد.

photo_2019-06-07_20-18-05.jpg photo_2019-06-07_20-18-11.jpg
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
بيچاره دلم سوخت براش قشنگ معلومه از درون زخم خورده ولي به روي خودش نمياره .كوجيما تا چشمش ميخوره به بازيگرايي هالي وود يادش ميره كلا چه خبر بوده .
به قول یـ کامنتا :

makes game about connection and communication -> can't communicate

:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر