Multi Platform Rainbow Six Siege

سازنده
Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار
December 2015
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S

dpaz_980_tom_clancys_rainbow_six_siege_banner.jpg
نام بازی: Rainbow 6 Siege
سازنده و ناشر: Ubisoft

سبک: FPS, Tactical Shooter
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One
تاریخ عرضه: 1 دسامبر 2015 ( 10 آذر 1394 )


Rainbow 6 Siege یا به طور مختصر R6S، یک اثر اول‌شخص تاکتیکی تمام آنلاین است که در آن، بازیکنان به رقابت سر اهداف مختلف (همچون Secure-bomb-hostage) می‌پردازند. در حالت کلی، سه مد که برابر با Casual, Ranked, Terrorist Hunt است، در این عنوان وجود دارد. در حالت «کژوال» بازیکنان به سادگی بدون دغدغه جا به جا شدن رنک خود به تجربه حالت‌های مختلف می‌انجامند اما تجربه اصلی بازی، مربوط به بخش Ranked Match می‌شود که پس از انجام 10 مچ رنک خود را دریافت کرده و قابلیت تغییر آن به واسطه بازی کردن به دست می‌آورید.
سیستم پشتیبانی از «سیج» به صورت سالانه بوده و هر سال شامل چهار فصلِ سه ماهه می‌شود. در آغار هر فصل به طور معمول 2 اپراتور و یک نقشه جدید، به همراه تعداد زیادی تغییرات به بازی وارد می‌شود. لاذم به ذکر است که برای خرید اپراتورها نیاز به خرید «سیزن پس» یا پرداخت پول واقعی ندارید و می‌توانید از طریق بازی کردن آن‌ها را به دست بیاورید.

136277

xdklwczod9h21.png


game modes.jpg


MAPS.png

وضعیت فعلی بازی: سال 5 فصل 1

OPERATION VOID EDGE

136278




سوال: سیستم آپدیت در سیج چطوریه؟
پاسخ: پشتیبانی از سیج به صورت سالانه است. هر سال 4 فصل دارد که در هر فصل به طور میانگین 3 آپدیت عرضه می‌شود تا تغییرات وعده داده شده اعمال شود. این تغییرات ممکن است شامل اُپریتور و نقشه و باف و نرف های جدید باشد و یا حل کردن مشکلات تکنیکی و سرورهای بازی که خود یوبیسافت درصورت تغییر روند برنامه عادیش اون ها رو به طور رسمی اعلام میکنه.
سوال: آیا بازی Pay 2 Win ـه؟
پاسخ: خیر :D
سوال: آیا مپ های حذف شده هرگز برنمی گردن؟
پاسخ: بعضی از مپ ها فقط توی حالت Custom Match قابل بازی خواهند بود اما به مرور زمان به کژوال و رنک بر میگردند.

سوال: اگه این بازی رو نسخه معمولیش رو بخریم به تجربمون از بازی اسیب میزنه یا خیر؟ و اینکه محتوای اضافه مثل اپراتور ها رو با حدود چند ساعت بازی میشه به دست اورد؟

پاسخ: خیر نسخه عادی هیچ آسیبی به بازی نمیرسونه چون بازی تحت هیچ عنوان P2W نیست و اخیرا هم ویژگی به بازی اضافه شده که حتی اگه نسخه عادی رو تهیه کنید و به اصطلاح تازه وارد باشید، تمامی اپراتور های پایه بازی ( که از روز اول در بازی وجود داشتن ) به همراه اتچمنت هاشون براتون به صورت مجانی باز هستند.
هر اپراتور مربوط به فصل ها هم حدود 20 الی 25 ساعت طول میکشه تا باز بشه.

سوال: به علت وجود تعداد زیاد نقشه در بازی جایگاه هَچ ها و راه های ورودی و ... را نمی شناسم، راه حلی برای یادگیری سریع نقاط مختلف هر نقشه وجود دارد؟

پاسخ: با مراجعه به وبسایت ذیل می توانید اطلاعات مربوط به هرنقشه را مطالعه کرده و یادبگیرید.
www.r6maps.com

با تشکر از کاربر @Soroush_shz بابت معرفی این وبسایت کاربردی.

سوال: روشی برای بازی کردن با همه اپراتورا قبل از این که بخریمشون وجود داره؟
پاسخ: دوستان یه روش هست که تو پی سی جواب میده واسه تست کردن اپراتور های 25k ای قبل از اینکه بخرینش.
تو پی سی که میتونی یوپلی رو ببری رو حالت آفلاین مود و بازی رو اجرا کنی! همه اپراتورا تو حالت آفلاین بازه! میتونید واسه هر اپراتوری که میخواید اتچمنت بذارید و برید کاستوم رو در و دیوار تست کنید ببینید خوشتون میاد یا نه! رو دوستان نسخه استیمم جواب داده این روش! فقط تنها مودی که میشه رفت کاستومه! تو حالت آفلاین تروریست هانتم نمیتونید برید! ولی بازم واسه تست کردن گان ها و قابلیت هاشون خیلی خوبه و باعث میشه الکی 25 هزار تا واسه اپراتوری که شاید خوشتون نیاد هزینه نکنید!
دوستان کنسولیم سر در نمیارم ببینن میتونن تو حالت آفلاین بازی رو اجرا کنن؟ مثلا اینترنتو قطع کنن بازی اجرا میشه؟ یا روش های دیگه ... خلاصه تو حالت آفلاین همه اپراتورا بازه و میتونید قبل خرید تستش کنین!
با تشکر از @Soroush_shz

با تشکر از اسماعیل عزیز بابت همکاری در ساخت پست اول
 
آخرین ویرایش:

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
سیزن بعدی معرفی شد Operation Burnt Horizon

7hse_123456.jpg
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
تریلر مپ جدید به اسم Outback

مپ متفاوت و جالبی هست.مبارک دوستان من که الان 2 ماهی میشه بازی رو گذاشتم کنار بعد عید ایشالا PC اماده بشه دوباره بر میگردم.
یه سوال : اکانت UBICLUB رو با اکانت استیم سینک کنم اوپراتور هایی که خریدم یا الیت ها برمیگرده یا کلان باید از صفر شروع کنم ؟
 

Soroush_shz

کاربر سایت
Jul 16, 2016
1,190
نام
Soroush
سلام بچه ها
بین مایسترو و مَوریک و نومَد کدومو بگیرم؟

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
کاربردی ترینشون مایستروعه.
نومد هم تو بعضی از مپا مثل بردر خیلی لازم میشه چون زیاد بیرون میپرن.
موریکم میتونه بندیت تریک رو کنسل کنه، هچ باز کنه، مردر هول درست کنه و ...
میسترو هم کلی اینفو به تیم میده، باعث هدر رفتن یوتیلیتی تیم حریف میشه، میتونه پلنت رو دینای کنه، گانش فوق العادست و ...
 
  • Like
Reactions: SleepyTurtel

SleepyTurtel

کاربر سایت
Apr 20, 2012
6,352
نام
بابک
کاربردی ترینشون مایستروعه.
نومد هم تو بعضی از مپا مثل بردر خیلی لازم میشه چون زیاد بیرون میپرن.
موریکم میتونه بندیت تریک رو کنسل کنه، هچ باز کنه، مردر هول درست کنه و ...
میسترو هم کلی اینفو به تیم میده، باعث هدر رفتن یوتیلیتی تیم حریف میشه، میتونه پلنت رو دینای کنه، گانش فوق العادست و ...
درکل پیشنهاد شما مایستروعه؟
خودمم نظرم رو همین بود

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

The Listener

Take Me Home
کاربر سایت
Feb 20, 2016
591
نام
رایان
قراره یوبی با شروع سال چهارم تغییراتی در زمینه قیمت‌گذاری و سیستم پیشرفت بازی ایجاد کنه که خلاصه‌اش رو پایین نوشتم:
  • نسخه‌های Starter Edition دیگه به فروش نمیرن و مالکان این نسخه هم بازیشون به نسخه Standard ارتقا داده میشه.
  • برای بازیکنان جدید و مالکان Starter Edition دوباره سیستم قبلی باز کردن اپراتورهای اصلی برمیگرده ( یعنی مثلا FBI برای اولین اپراتور 500 رینون، دومی 1000 رینون، سومی 1500 و چهارمی 2000 رینون)
  • قیمت نسخه استاندارد به 19.99$ کاهش پیدا میکنه. سه نسخه گرون‌تر هم برای فروش گذاشته میشن؛ نسخه Deluxe که شامل اپراتورهای Year 1 میشه، نسخه Gold شامل اپراتورهای Year 1 و Year 4 Pass، و Ultimate Edition که شامل تمامی اپراتورها میشه.
  • و در نهایت قراره سیستم جدیدی برای بازی معرفی بشه که اپراتورهای DLC بسته به مدت زمانی که از عرضه‌اشون گذشته قیمتشون کاهش پیدا کنه. قراره در این مورد تو Six Invitational بیشتر توضیح داده بشه.
Rainbow Six Siege Year 4 Editions Launching February 12

خلاصه که فعلا اپراتور نخرین. :D
 

The Listener

Take Me Home
کاربر سایت
Feb 20, 2016
591
نام
رایان
خـــب :D دوستان Ash Main پیشاپیش تسلیت عرض میکنم. :D غم آخرتون باشه ایشالا. :D

ASH
Removed ACOG from R4-C

Ash is very popular, and very strong. Within the balancing team, we are challenging whether or not all Attackers have ACOGs by default, and feel as if Ash is a great place to learn what impact the removal of Attacking ACOGs will have. Also, her R4-C is currently picked 99% of the time, and this should help balance her weapon pick rate a bit more.

Y4S1 Designer's notes
 

SleepyTurtel

کاربر سایت
Apr 20, 2012
6,352
نام
بابک
خـــب :D دوستان Ash Main پیشاپیش تسلیت عرض میکنم. :D غم آخرتون باشه ایشالا. :D



Y4S1 Designer's notes
خدا رو صد هزار مرتبه شکر
طرف هیچی بارش نیست فقط با این اسلحه میاد داخل و acog داره و با موس و کیبورد هی تی بگ شات میره و میزنه بعد فکر میکنه خیلی حالیشه

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: James Bond

aliahmadi2

کاربر سایت
Sep 26, 2008
4,250
نام
AliDEvil
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !

داداش اشتباه میزنی :|
 
  • Like
Reactions: The Hound

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر