Valkyria Chronicles 4

og_image.jpg
صدها مایل دورتر از گالیا میدان جنگی وجود دارد، با داستان هایی از فداکارهای پنهان شده در زیر انبوه برف ها که در انتظار افشا شدن هستند.​

عنوان: Valkyria Chronicles 4
عنوان ژاپنی: 戦場のヴァルキュリア4: Eastern Front | Senjō no Valkyria 4: Eastern Front
کارگردان: Kohei Yamashita
آهنگساز: Hitoshi Sakimoto
توسعه دهنده: Sega CS3
ناشر: Sega
پلتفرم ها: PlayStation®4 | Nintendo Switch™ | Xbox One | PC
تاریخ انتشار: 25 سپتامبر 2018
ژانر: اکشن استراتژی نقش آفرینی
تعداد بازیکنان: یک نفر
ESRB: Teen​

داستان:
"آنجا میدان جنگ بود... ولی جایی بود که ما در آن بزرگ شدیم."
در سال 1935EC قاره اروپا بین دو ابرقدرت فدارسیون و امپراطوری تقسیم شده است. همزمان با غلبه روزافزون امپراطوری بر نواحی شرقی، نیروهای فدراسیون عملیات "صلیب شمالی" را به عنوان آخرین تلاش برای برگرداندن نتیجه جنگ به نفع خود به اجرا می گذارند. کلود والاس، فرمانده جوخه E اراده خود را در برابر مشکلات همرزمانش، سنگینی بار اعتماد آنها و ایثارگری هایی که باید انجام دهند به بوته آرمایش می گذارد. این داستانی تلخ و شیرین از بلوغ است: شکست ها و پیروزهای قلب های جوانی که در حال تلاش برای پیدا کردن جایگاه خود در میانه آشوب میدان جنگ هستند.

منبع: Valkyria Chronicles 4 | Official Site




تریلر معرفی

تریلر E3 2018

تریلر گیم پلی

فدراسیون
chara01.png
chara02.png
chara03.png
chara04.png

chara14.png
chara11.png
chara12.png
chara13.png

chara15.png
chara16.png
chara17.png
chara18.png

chara19.png
chara20.png
chara21.png
chara22.png

chara23.png


امپراطوری

chara05.png
chara06.png
chara07.png
chara08.png

chara09.png
chara10.png

توضیحاتی در مورد سری Valkyria Chronicles
نظر خودم در مورد شماره چهارم
 
آخرین ویرایش:

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,346
نام
مسلم
توضیحاتی در مورد سری:

اتفاقات بازی در جهانی خیالی مشابه اروپای قرن بیستم اتفاق میوفته که بین دو ابرقدرت امپراطوری و فدراسیون (مشابه متحدین و متفقین جنگ جهانی دوم) تقسیم شده. داستان سه شماره اول بازی حول یک کشور کوچک به نام گالیا هست که با وجود بی طرفی بین این دو ابرقدرت قرار داره و به خاطر منابع فراوان Ragnite ـش (یه چیزی مشابه نفت که سوخت ماشین های جنگی رو تامین میکنه) همیشه مورد طمع این دو ابرقدرت بوده.

Vingolf_2_Valkyria_Chronicles_Logo_1.jpg
داستان شماره اول حمله امپراطوری به گالیا برای تصرف اون رو بیان میکنه که شخصیت اصلی داستان هم پسر یکی از فرماندهان جنگ جهانی اول هست که بعد از اشغال شهرشون به نیروهای شبه نظامی (Militia یا همون بسیج خودمون) میپونده و به عنوان فرمانده جوخه هفتم Militia انتخاب میشه و سعی در بیرون کردن امپراطوری از گالیا و بازپس گیری شهرشون رو داره. البته این کلیت بازیه و حوادث تلخ و شیرین و پیچ و خم های زیادی هم در این بین اتفاق میوفته که باعث میشه بازی کسل کننده نشه و همینطور بازی یه داستان فرعی هم داره که در مورد یه نژادی به نام Darcsen هست که با موهای سورمه ای رنگشون شناخته میشه و ظاهراً در دوران باستان به کل اروپا تسلط داشتن و به خاطر ظلم هایی که میکردن توسط یه نژاد باستانی دیگه به نام Valkyrur (که قدرت های خداگونه هم داشتن) سلب قدرت میشن و برای همینم نوادگان Darcsen ها حتی تا زمان اتفاقات بازی هم فاقد هرگونه حقوق انسانی هستن و توسط ملت های دیگه مورد قتل عام و استثمار قرار میگیرن در حالیکه Valkyrur ها به عنوان خدا پرستش میشن و مذهب مرتبط با اونا دارای قدرت فراوانی در اروپا هست.

PREVIEW_SCREENSHOT1_111581.jpg
داستان و گیم پلی بازی حالتی واقع گرایانه داره و تا جای ممکن سعی شده از المان های تخیلی رایج بازی های دیگه درشون استفاده نشه.​

گیم پلی بازی (که جایی هست که بازی در اون میدرخشه) تلفیقی هست از سبک های اکشن سوم شخص، تاکتیکال یا همون استراتژیک و نقش آفرینی نوبتی که به این صورت هست که بازیکن نقش فرمانده جوخه رو برعهده داره و در ابتدای هر بازی از بین سربازان و وسایل نقلیه ای که دارین یه تعداد مشخصی رو انتخاب میکنین و یکسری پوینت به نام CP دارین که با انتخاب هر سرباز یک CP و با انتخاب وسایل نقلیه دو CP مصرف میکنین و بعد بازی از دید سرباز یا وسیله نقلیه ای که انتخاب کردین ادامه پیدا میکنه و باید از مهره انتخاب شده برای پیشروی در بازی و رسیدن به هدف تعیین شده برای ماموریت استفاده کنین که البته بسته به کلاس، وضعیت آب و هوا، میزان سازگاری مهره انتخاب شده با محیط و همکاری یا عدم همکاریش با همرزم هایی که کنارش میجنگن میزان قدرت بدنی و دقت در تیراندازی و قابلیت های ویژه دیگه ای که داره دچار تغییر میشن که در نتیجه ای که میگیرن تاثیر خیلی زیادی داره. علاوه بر این هر مهره قدرت بدنی مشخصی داره که باعث میشه تا در هر دور تا فاصله معینی بیشتر نتونه پیشروی کنه و با هر بار انتخاب دوباره اش از میزان قدرت بدنیش به مقدار 25 درصد کاسته میشه (یا به قولی خسته میشه) که این مورد باعث میشه نتونین از یه مهره به طور مداوم استفاده کنین. علاوه بر قدرت بدنی هر مهره انتخاب شده مقدار جان و مهمات مشخصی هم داره که بعضی مثل تیربارچی ها و دیده بان ها علاوه بر سلاح اصلی خودشون به عنوان سلاح فرعی نارنجک دارن و بعضی دیگه هم مثل مهندس ها و مین روب ها سلاح ها یا امکانات دیگه ای مثل مین یا بسته کمک های اولیه و مهمات اضافی دارن. اکشن بازی به این صورته یک دکمه مخصوص برای ورود به حال هدف گیری تعبیه شده که در این حالت مهره های دشمن دست از تیراندازی میکشن و بازیکن میتونه با خیال راحت نقاط مختلف بدن دشمن رو هدف گیری کنه و یه خشاب کامل روی دشمن خالی کنه که البته دشمن ها بسته به کلاسشون در این حالت کاملاً دست بسته نیستن و بعضی زره سنگین دارن، بعضی جاخالی میدن و بعضی هم پس از اتمام تیراندازی بازیکن شروع به تیراندازی میکنن. بازیکن تا زمانی که تمام CP هاش تموم نشده باشه میتونه به پیشروی ادامه بده و بعد از اینکه CP هاش تموم شدن نوبت به دشمن میرسه که مهره های خودش رو حرکت بده و در صورتی که هدف ماموریت محقق نشده باشه بازی وارد دور جدیدی میشه و دوباره نوبت بازیکن میشه که پیشروی کنه که در این حالت دوباره قدرت بدنی و مهمات و (بسته به محیط) مقداری از جون مهره های شما پر میشه. بازی تا زمانی که به تمام اهداف ماموریت دست پیدا نکرده باشین ادامه پیدا میکنه و این اهداف معمولاً شامل گرفتن پایگاه دشمن، نابودی فرمانده دشمن، نابودی تمام دشمن ها، دفاع از پایگاه یا اهداف خودی و یا اهداف داستانی میشن. علاوه بر موارد بالا سیستمی به نام دستور دادن هم در بازی هست که معمولاً در ازای مقدار مشخصی از CP دستوراتی مثل افزایش قدرت حمله، دفاع، جاخالی دادن و یا پر شدن جون مهره های خودی، پیدا کردن محل اختفای دشمن در یک ناحیه و ... میده که در صورت استفاده درست میتونه نتیجه رو به راحتی به نفع بازیکن کنه. پس از پایان هر بازی بسته به تعداد دورهایی برای رسیدن به هدف ماموریت استفاده شده و مورادی مثل کشتن ace دشمن یا پیدا کردن blueprint اسلحه ها و ... غیره یک امتیاز و مقداری exp و پول به بازیکن داده میشه که از exp برای بالا بردن کلاس سربازان و یا خرید دستورات جدید و از پول برای بروز کردن تجهیزات مهره ها میشه استفاده کرد.

Vingolf_2_Valkyria_Chronicles_Logo_2.jpg

داستان شماره دوم که به صورت انحصاری برای PSP منتشر شد دو سال پس از حوادث داستان شماره اول اتفاق میوفته و حول یکسری از دانش آموزان مدرسه نظامی گالیا هست که به دلیل شورش یکی از ایالت های گالیا بر علیه پادشاهی درگیر جنگ های داخلی میشن و حوادث مختلفی براشون اتفاق میوفته. شماره دوم با اینکه بازی خیلی خوبی هست ولی متاسفانه به دلیل ضعف کنسول PSP برخلاف شماره اول صحنه های داستانی کمتری داره و بیشتر بازی حول انجام ماموریت های فرعی غیرداستانی میچرخه و همچین تم مدرسه ای بازی ممکنه به مذاق کسانی که به داستان جدی و تاریک قسمت اول علاقمند بودن زیاد خوش نیاد. علاوه بر این موارد گیم پلی بازی هم با وجود اینکه هسته مشابه ای با شماره اول داره ولی دچار تغییرات شده و اینبار زمین های مبارزه به چند زمین تقسیم شده اند و تعداد مهره های خودی در هر زمین محدود میباشد و برای دستیابی به زمین های دیگر باید پایگاه های مخصوصی رو فتح و از قابلیت های جدید به اسم StandBy و Retreat برای انتقال مهره های خود از زمین قبلی به زمین های جدید استفاده کنین. متاسفانه با وجود اینکه قابلیت های جدید بسیار کاربردی هستند و گیم پلی بازی همچنان اعتیادآور هست ولی باز هم به دلیل ضعف سخت افزاری PSP زمین های تکراری در بازی بسیار زیاد به چشم میاد و این مورد تا حدودی از چالش بازی کم میکند. همچنین در این نسخه قابلیت جدیدی به نام تغییر کلاس نیز به بازی افزوده شده است که با استفاده مداوم از یک مهره میتوان کلاس آن مهره را پیشرفت داد و امکانات جدیدی به او افزود.

Vingolf_2_Valkyria_Chronicles_Logo_3.jpg
داستان شماره سوم (که با عنوان فرعی Unrecorded Chronicles یا وقایع ثبت نشده هم شناخته میشود) بازگشتی دوباره به جنگ جهانی دوم دارد ولی اینبار ماجرا از دید جوخه ای از سربازان گالیا به نام Nameless بیان میشود که تشکیل شده است از سربازانی که به دلایل مختلف در دادگاه نظامی به مرگ محکوم شده اند ولی به جای اعدام به این جوخه منتقل شده اند و ارتش گالیا در ماموریت هایی که احتمال پیروزی در آن ها بسیار کم است از این جوخه به عنوان گوشت دم توپ استفاده میکند. خوشبختانه در این شماره دیگر همانند شماره دوم برای پیشروی در بازی نیازی به انجام ماموریت های فرعی بی ربط و گاهاً آزار دهنده نیست و تمرکز اصلی بر روی داستان قرار دارد به گونه ای که حتی داستان شخصیت های دیگر جوخه نیز از داستان اصلی جدا شده است و در قسمتی جداگونه بیان میشود که البته با توجه به جذابیت و مدت طولانی ای که داستان اصلی دارد ممکن است این قسمت به کلی توسط بازیکن به فراموشی سپرده شود.
گیم پلی بازی همچنان از فرمول شماره قبل استفاده میکند با این تفاوت که اینبار زمین های بازی به نسبت شماره دوم افزایش بیشتری داشته اند و سیستم های جدیدی مثل SP برای استفاده از قابلیت های ویژه بعضی مهره ها به آن اضافه شده است. همچنین آپگرید کلاس ها به کلی عوض شده است و اینبار Exp بدست آمده را به طور خاص میتوان برای افزایش میزان قدرت حمله، دقت و جاخالی و ... مصرف کرد و افزایش کلاس مهره ها به میزان استفاده از آن ها در ماموریت ها و تاثیرگذاریشان در دستیابی به اهداف ماموریت بستگی دارد و تا حدودی دست بازیکن بسیار باز شده است.
متاسفانه با وجود اینکه شماره سوم بازی از هر نظر بازی بسیار بزرگی به حساب می آید ولی به دلیل سیاست های سگا این بازی فقط در ژاپن منتظر شد که خوشبختانه با همکاری طرفداران این بازی پچ غیررسمی زبان انگلیسی برای بازی عرضه شد و علاقمندان غیرژاپنی نیز توانسته اند از این عنوان محبوب بهره مند شوند.
 
آخرین ویرایش:

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,346
نام
مسلم
بلاخره بعد از 160-70 روز این بازی هم توسط کودکس کرک شد با حجم 36 گیگ . امیدوارم توی این مدت خوب فروخته باشه که حداقل راه برای ساخت ادامه اش هموار بشه[-o<


پ.ن: تحمل این چند ماه خیلی سخت بود و دلم میخواد همین حالا شروعش کنم ولی اول باید این بازی های نیمه کاره ای که دارم رو تموم کنم تا جا برای دانلود و نصبش باز بشه:|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر