آموزش نصب NVR

1987parsooa

کاربر سایت
Dec 25, 2016
1
نصب NVR : همانطور که میدانید، دستگاه NVR یکی از پرکاربرد ترین ابزار در صنعت دوربین مدار بسته می باشد.در این قسمت از سایت ، می خواهیم در رابطه با نحوه ی راه اندازی و نصب NVR توضیحاتی را خدمت عزیزان ارئه دهیم.

آموزش نصب NVR
ـ برای شروع دستگاه NVR را روشن کنید.

ـ هنگام نصب NVR پس از آن اتصال بین سوکت های شبکه به دستگاه NVR برقرار نمایید و اگر که دستگاه شما فقط یک پورت داشته باشد ، باید به وسیله سوئیچ به دستگاه ، همه ی دوربین ها را وصل کنید. اگر که پورت های شبکه از لحاظ تعداد بیشتر از یک عدد باشد ، پورت های در کنار هم هستند برای برقراری اتصال بی واسطه و مستقیم دوربین های مداربسته و برای اتصال به سوئیچ و شبکه از تک پورت جداگانه ای استفاده خواهد شد .

NVR-install-1024x843.jpg


ـ وقتی پورتها را به دستگاه وصل نمودید و بعد از آن از اینکه دوربین ها روشن هستند اطمینان حاصل کردید باید مراجعه کنید به قسمت منوی دوربین یا منوی شناسایی دوربین در دستگاه NVR( ممکن است نام منو در NVRهای متفاوت کمی مختلف باشد) . شما می توانید در این قسمت با سرچ کردن(SEARCH) دوربین ها آنها را پیدا کنید اگر که دوربین ها به درستی متصل شده باشند ، می بینید که تمامی دوربین ها همراه با آدرس IP که دارند بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده می گردند.

ـ اگر که در دستگاه NVR دوربینی شناسایی نشود این امکان وجود دارد که در کابل شبکه و یا می توانند در برق دوربین اشکال و خطای به وجود آورد و یا سوئیچی که استفاده شده است مشکل دار باشد . علاوه بر این این امکان وجود دارد که دوربینی را که به دستگاه متصل کرده اید به واسطه دستگاه NVR پشتیبانی نشود.

ـ شما قادر خواهید بود در صورت نیاز پس از دریافت تصاویر دوربین ها ، اقدام به تغییر IP دوربین های مدار بسته تحت شبکه خود نمایید. اگر شما یک سیستم مدار بسته که کوچک است را نصب نموده اید دیگری نیازی نیست که بخواهید IP دوربین های نصب شده را تغییر دهید ، چون به دلیل اینکه دوربین ها به گونه ای اتوماتیک IP که مناسب باشد را دریافت می نمایند و همچنین می توانند آنها از طریق دستگاه NVR در شبکه نیز مشاهده بنمایند و فقط نکته ی که این قسمت مهم است تغییر پیدا کردن رنج IP دستگاه NVR به رنج IP شبکه می باشد . توجه داشته باشید که دستگاه NVR و همچنین دوربین های مدار بسته که تحت شبکه هستند می توانند رنج IP متفاوتی را دارا باشند .

ـ تنظیمات دستگاه DVR در یک سیستم آنالوگ می توان گفت تقریبا شبیه تنظیمات نصب NVR می باشد و اینگونه که شما می توانید با دسترسی به منوهای دستگاه، اقدام به زمان بندی دوربین های مدار کنید و یا برای فعال سازی سیستم دتکتور( سیستم موشن دتکشن MOTION DETECTION) را برای آنها اقدام کنید .

ـ در نصب NVR در سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه نکته ی که بسیار مهم بشمار می آید تنظیمات مناسب در جهت کیفیت ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته است. در واقع اگر کیفیت و مطلوبیت ضبط دوربین ها با بیشترین و بالاترین کیفیت ممکن تنظیم شده باشند اینکار باعث می شود اشغال بیش از اندازه فضای هارد دستگاه اشغال گردد، لذا به تعداد روزهای که تصاویر که ضبط شده اند در هارد موجود می باشد کاهش می یابند به دلیل همین موضوع، باید کیفیت دوربین ها با محیط هارد تعبیه شده م در دستگاه تناسب داشته باشد و همچنین به میزان روزهای که مورد نیاز برای بازبینی مجدد تصاویر دوربین ها تنظیم شود.
 

amir313313

عضو جدید
Jun 4, 2020
2
تفاوت دستگاه DVR و NVR در دوربین مداربسته در چه چیزی هستش ؟
آیا میشه از NVR به جای DVR استفاد کرد ؟
dvr در دوربین مداربسته برای دوربین های آنالوگ هست اما nvr برای دوربین مداربسته آی پی هست فقط باید حواستون باشه داخل پکیج دوربین مداربسته ای که میخرید به جا به جا نذارنش چون من برای دفتر پکیج خریدم جا به جا گذاشته بودن و به مشکل خوردم
 

amir313313

عضو جدید
Jun 4, 2020
2
ـ اگر که در دستگاه NVR دوربینی شناسایی نشود این امکان وجود دارد که در کابل شبکه و یا می توانند در برق دوربین اشکال و خطای به وجود آورد و یا سوئیچی که استفاده شده است مشکل دار باشد . علاوه بر این این امکان وجود دارد که دوربینی را که به دستگاه متصل کرده اید به واسطه دستگاه NVR پشتیبانی نشود.
این نکته واقعا مهم بود
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر