Shadow of the Tomb Raider

him4_lara_croft_shadow_of_the_tomb_raider-wide.png
Shadow of the Tomb Raider سومین نسخه از سری Tomb Raider Rebooted می باشد که درسال 2013 آغاز شد ، اینبار توسط Eidos Montreal توسعه یافته (Crystal Dynamics توسعه دهنده ی نسخه های قبلی بر روی پروژه Avengers کار می کند) بر روی پلتفورمهای Xbox One ، PlayStation 4 و PC توسط Square Enix در تاریخ 14 سپتامبر 2018 / 23 شهریورماه منتشر می شود .

h77x_shadow_tomb_raider_7.jpg

نسخه ی دمو در Cozumel مکزیک آغاز می شود ، Lara و Jonah به دنبال رهبر Trinity’s با نام Dominguez هستند ، لارا مصمم به پیدا کردن Domingues به فستیوال روز مردگان (Day of the Dead) می رود . آنجا بازیکنان کنترل لارا را به دست میگیرند ، لارا در میان جمعیت با مردم محلی صحبت می کند تا اطلاعات لازم در مورد Dominguez را بدست آورد .

o41l_shadow_tomb_raider_1.jpg

طولی نمی کشد که لارا به یک مکان حفاری شده می رسد و میگوید ترینیتی آنچه را که لارا دنبال می کند ، در این مکان به تصویر کشیده است ، لارا با خواندن کتیبه ها و نگاه کردن به نقاشی های دیواری پی می برد معبد مایا دور نیست ، صخره ها را حرکت می دهد تا یک مسیر به غار باز کند .

h95_shadow_tomb_raider2.jpg

توانایی cliff-hanging skills دارای مهارتهای جدیدی است ، هر کدام از ابزار لارا باید به شیوه ای خاص مورد استفاده قرار گیرد مثل عناوین قبلی ، با طناب می توانید اجسام را بکشید ، عناصر آشنا در بازی وجود دارد مانند سیستم کرفتینگ ، مسیرهای وهم انگیز ، پازلهای سرگرم کننده همانند گذشته وجود دارد .
هنگامیکه لارا خود را به پایین غار می رساند ، متوجه می شود هرم نابود شده است ، طراحی مکانهای جدید توسط Eidos Montreal زیبا و بنظر می رسد دارای معماهای پیچیده که برای عبور به مهارت و تفکر نیاز دارند می باشد .
همچنین توسعه دهنده (Eidos) قصد دارد مقبره ها خوفناک بنظر آیند .

uzb_shadow_tomb_raider_3.jpg

شنا کردن عضو جدا نشدنی از بازی Tomb Raider است ، زیر آب و در حال حرکت به سمت هرم لرزشی اتفاق می افتد که لارا مجبور است با توجه به محدودیتهایش مبارزه و سعی کند غرق نشود .
بخشهای زیر آب آموزش داده می شود ولی بعضی اوقات بنظر این آموزشها دستو پاگیر است .

rx35_shadow_tomb_raider_4.jpg

استتار یکی از مواردیست که با وجود پوشش گیاهی در بازی برای شکار یا غلبه بر دشمنان میتوان استفاده نمود ، البته این باعث نمی شود در برابر خطرات در امان باشید .

03lm_shadow_tomb_raider_5.jpg

مطمئن نیستم در بین فنهای Tomb Raider بازگشت به این عمق زیرزمینی حتی در نسخه دمو خوشایند خواهد بود یا خیر ، احساس می کنم به عنوان بازگشت به دوران های مختلف ، زمانیکه اولین نسخه از این سری در سال 2013 متولد شد ، محیط ها احساس تازه ای داشتند ، اما پس از گذشت 5 سال این احساس حتی با این دمو آنچنان جلوه نمی کند .

apln_shadow_tomb_raider_6.jpg

نکات مثبت : ویژواله‍ای عالی ، لحظات تنش زا ، مخفی کاری هنوز لذت بخش است .
نکات منفی : بررسی محل و پیدا کردن ورودی مقبره بسیار شبیه به بازی های قبلی است ، از پیشینه خود کمی دور می شود .

5b0l_tomb_raider_2018_movie_logo.png

بررسی نسخه های مختلف بازی :
83108767881579521245.jpg

(Shadow of the Tomb Raider – Season Pass ($29.99
  • Seven new adventures called “Paths”
  • Paths includes new narrative, new missions, a Challenge Tomb, a new weapon, a new outfit and a new skill.​
  • First Challenge Tomb will also introduce new co-op functionality.​
  • Season Pass owners receive an exclusive weapon, outfit, and skill on Day One​
(Shadow of the Tomb Raider – Limited Steelbook Edition ($59.99
  • Base Game​
  • Steelbook packaging​
  • Three art cards​
Pre-order the game and be upgraded to this version while supplies last.

(Shadow of the Tomb Raider – Croft Steelbook Edition ($89.99
  • Base game​
  • Limited Edition Steelbook​
  • Three art cards​
  • Season Pass​
  • Three additional weapons​
  • Three additional outfits​
  • Original game soundtrack​
  • 48 hour early access​
(Shadow of the Tomb Raider – Digital Deluxe Edition ($69.99
  • Base game​
  • Additional weapon and outfit​
  • Original soundtrack​



s5wh_tumblr_o4ssq1bmb61qkq7tbo1_500.png
سری TR برای اولین بار در سال 1374 بر روی Sega Saturn ، PS1 و MS-DOS منتشر شد ، توسط Core Design توسعه داده شد و Eidos Interactive آن را منتشر کرد ، شخصیت اصلی لارا کرافت یک باستان شناس انگلیسیست که در جستجوی گنجینه های باستانی می باشد .
این بازی توسط منتقدان تحسین و بسیار مورد توجه قرار گرفت طوری که ، برخی منتقدین آن را از بزرگترین بازیهای ویدئویی که تاکنون ساخته شده است یاد کردند و موفق به فروش 7 میلیون نسخه در سراسر جهان شد . ریمیک بازی در سال 1385به مناسبت دهمین سالگردش ( محاسبه بین سال 96 و 97) منتشر شد .
شخصیت لارا کرافت یکی از محبوب ترین شخصیتهای مونث در بین عموم گیمرها می باشد . هر چند که فیلمهای ساخته شده از این شخصیت محبوب ، رضایت طرفداران و منتقدین را به همراه نداشته .
محبوبیت Tomb Raider در اوایل دهه 2000 رو به افول گذاشت ، و پس از انتقاد و شکست تجاری Tomb Raider : The Angel of Darkness توسعه سری به Crystal Dynamics سپرده شد که برای Legacy of Kain شناخته شده بودند ، Tomb Raider: Legend در سال 2006 منتشر شد ، این بازی یک جدول زمانی جدید با یک تجسم متفاوت از لارا کرافت را آغاز کرد . این بازی هم از سوی منتقدین تحسین شد و هم فروش موفقیت آمیزی به همراه داشت .
در 5 مارس 2013 ریبوت بازی (ظهور) منتشر شد که وجهه ی دیگر لارا به نمایش گذاشته شد ، آسیب پذیر ، ناامید ، تلاش برای بقا ، و هدفی که شخصی نیست و باید برای زنده ماندن و نجات دوستانش تلاش کند به تصویر کشیده شد .
Rise of the Tomb Raider دو سال بعد در سال 2015 انتشار یافت که با حواشی بسیاری لانچ آن همراه بود ، بازی پس از این همه سال در انحصار مایکرو قرار گرفت و وظیفه نشر بازی را بر عهده داشت ، با اینکه 70 در صد فروش کلی بازی بر روی پلتفورم محبوب PS بود ولی در کمال ناباوری کارل استوارت مسئول CD در توییتی ادعای کذبی بر همیشگی بودن انحصار این عنوان بر روی کنسول مایکروسافت کرد ، پس از یک سال این بازی بر روی PS4 با تمام بسته های الحاقی و همچنین شارپتر شدن بازی همراه شد .
اتفاقات این نسخه پس از ریبوت 2013 (ظهور ) اتفاق می افتد که لارا به دنبال راز جاودانگیست ، او به سیبری سفر می کند و گرفتار اتفاقاتی غیر معمول می شود ، در این نسخه شاهد برف ، کولاک هستیم که لارا باید از پس مشکلات فراوان برای هدفی که در سر دارد جان سالم به در ببرد و موفق بیرون آید .

نطرسنجی کاربران بازیسنتر :

نمایشهای بازی را چگونه ارزیابی می کنید
  1. عالی
    12 رای
    8.5%
  2. خوب
    33 رای
    23.2%
  3. متوسط
    48 رای
    33.8%
  4. ضعیف
    20 رای
    14.1%
  5. بسیار ضعیف
    6 رای
    4.2%
  6. خاک ...
    23 رای
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
Jason Dozois - narrative director
Heath Smith - lead game designer

هر دو هم بر روی Mankind Divided کار کردند، کلا اخرین بازی موفق این استدیو فکر کنم هیومن رولیشن بود که نسل قبل امد، نه thief و نه Deus ex قبلی تعریفی نداشتند

Shadow of the Tomb Raider Developer Interview
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
805
نام
پویا
این همه منتظر نمایش بودم تهش هم هیچی به هیچی... پیش نمایش ها هم که میگن تغییر خاصی نداشته:| فقط خداکنه کیفیت کار خوب باشه و برعکس RoTR این یکی لذت بخش باشه.

کلا فرق خاصی با نسخه قبلی نداره و طبق اینجوری که IGN میگه نوآوری خاصی هم نداره!پیش نمایش ها زیاد جالب به نظر نمیان. اگه فقط نسخه قبلی با محیط جدید بشه بدجوری کارش سخت میشه


قیمت نسخه های مختلف:

Ultimate Edition - £179
Croft Edition - £84.99
Standard - £59.99
Steelbook - £52.99
من اشتباه متوجه شدم یا جدا نسخه ی استیل بوکش ارزون تره؟:D
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
فقط 45 دقیقه بازی در اختیار بعضی سایت ها قرار گرفته!

یکی که به سبک اکشن ماجراجویی علاقه داره طبیعتا باید از هر بازی با کیفیتی تو این سبک استقبال کنه! اونی که بخاطر یه بازی یا یه پلتفرم دنبال دلیل می گرده که هر بازی دیگه تو یه سبک رو تخریب کنه باید رو عقلش کار کنه تا به بلوغ برسه و برچسب گیمر رو خودش نچسبونه! اینو هم بفهمه که اگه نمی تونه بازی های دیگه رو تحمل کنه دلیلی نداره خودشو درگیرشون کنه!
به نظر من قضاوت کردن در مورد یه بازی از رو یه عکس یا چهار خط متن که اونا هم کاملا قابل استناد نیستند، بچه گانه و مسخره هست! هر چند کسی که کلا مشکل داره بهتره به همین ها بعنوان سند نگاه کنه و دست از سر بازی و اونایی که گیمر هستن و واقعا بازی می کنند تا سرگرم بشن و لذت ببرن، برداره!


یکی از بهترین پست های این تاپیک برای دوستی بود که اومد بر اساس تجربه خودش در مورد TR2013 صحبت کرد و از پسرفت های ROTTR گفت! بدون غرض انتقاد کنیم و به در و دیوار نکوبیم خودمونو تا ثابت کنیم بازی ای که احتمالا با هدف لذت بردن ازش سمتش نرفتیم مشکل داره و بده!
 

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,692
نام
علی
من به شخصه اصلا برام مهم نیس که کدوم بازی از کدوم بازی اسکی رفته
مهم اینه خوده بازی چجوری باشه و منه گیمر رو راضی بکنه یا نه
دو نسخه ریبوت قبلی این بازی فقط یه بازی خوب بود و اصلا در حدی نبود که یه چیز موندگار باشه توو همه بخشهاش تنها واژه ای که میشه گفت در بهترین حالت اینه که خوب بود همین
مقایسه این بازی با آنچارتد هم اجتناب ناپذیره ولی خوب آنچارتد راه خودشو پیدا کرد و رفت بالا اما تومب رایدر همچنان درگیره اینه که چیکار کنه تا به موفقیت آنچارتد برسه
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,973
نام
احمد
TR از نظر "بعضی ها" ترول میشه، چون با انحصاریشون مقایسه میشه!=))=))=))
TR از نظر "بعضی ها" بد هست، چون یک سری نمیخوان قبول کنن، یک سری با نسخه ریبوتش با یکی از شاخ ترین عناوین پلی استیشن شاخ به شاخ میشه!
TR از نظر " بعضی ها" مقایسه اش با انچارتد زشته، چون در چهار دیواری تعصب کورکورانه زندانی شدن.
TR از نظر " بعضی ها" هیچ نیست، چون داره یک عنوان شاخ میشه!=)):))
did you get it?
میخواهید بیشتر بگم؟
چرا فکر میکنید، دنیا فقط پلی استیشن هست، نه وجدادن راست بگید! چند سالتونه؟ -__- باباتون براتون ps4 خریده؟
نه خدایی فکر نمی کنید دیگه دارید یکم زیاده روی میکنید؟
فکر کنید اگر مدیران این انجمن اون تعصب رو تایپک GOW رو داشتن، تو تایپک های TR هم داشتن، فکر کنم تا الان 7=8 نفر از سونی فن ها بن نشده بود.
اگر نگرفتید، یک جوری بهتر نقل قول میکنم، بیشتر جا بیفتید. :-)
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
ببین من به این ترولرهای معروف بازیسنتر که با سونی قرارداد امضا کردن تا از بازی دیگه‌ای غیر از انحصاری‌های سونی خوششون نیاد، کاری ندارم...همه‌ی بازیا هیتر دارن و در این مورد کاملا حرفت درسته که به خاطر انحصاری زمانی بودن Rise، هیت‌ورزی بیشتره.
ولی من مشکلم اینه که به خاطر مقابله کردن با این هیترها، لازم نیست کلا این تشابه‌ها رو نادیده بگیریم و در عوض بیاییم آنچارتد، ناتی‌داگ یا فن‌هاشو مسخره کنیم. من حرفم اینه که هیترهای TR هر چقدر هم رفتار حال به هم زنی داشته باشن، ولی حداقل یه بهونه‌ای واسه کارشون دارن...ولی الان هیچ بهونه‌ای وجود نداره که کلا شباهت رو نادیده بگیریم و بدون هیچ دلیلی همون هیت رو نسبت به آنچارتد و فن‌هاش بورزیم (!) و هر کسی رو که بازیو مقایسه میکنه رو بگیم فن هستش یا سنش پایینه و TR نمیدونه چیه و از این جور حرفا...!
یه مشکل دیگه هم اینه که میگی شباهت‌ها خیلی کوچیکه و فقط به طناب و آب‌وهوا مربوط میشه ولی یه نگاهی به اطلاعات منتشر شده بندازی، قشنگ مشخصه که هر نسخه داره سعی میکنه بیشتر به آنچارتد نزدیک بشه (پازل‌هارو ساده‌تر می‌کنن و به بار حماسی، اکشن و لحظات پر زرق و برق، بیشتر می‌پردازن) و این اسکرین‌شات‌ها هم وضعیت رو واضح تر از همیشه نشون میدن. حالا اینکه این الهام یا تقلید کار درستی هست رو توی پست‌های قبلی در موردش گفتم و دیگه نیاز به توضیح اضافه نیست ولی انکار کردن این شباهت‌ها کار درستی نیست و کاملا واضحه. مطمئنم خود ناشر و سازنده‌ها هم اینو میدونن و هیچ ترسی هم از این ندارن که بیان بگن بازی ما مشابه با فلان بازی هستش.
در مورد الهام‌گیری U4 از TR هم حرفت درسته...ولی اگه حرفت اشتباه هم بود، لازم نبود که مثلا من بیام بگم نه هیچ شباهتی وجود نداره (چون این شباهت هم واضحه) و هر کسی همچین فکری می‌کنه، خواهر زاده‌ی فیل اسپنسره :D یا اینکه سنش قد نمیده و ...
اگه هیترها رو نادیده بگیریم و متوجه بشیم هر کسی که نظر مخالف داره، هیتر نیست، صد در صد از بازی‌ها بیشتر لذت می‌بریم <:-P

ببین راجب تشابهات من اصلا منکر نمیشم(حالا این مارکتینگ افتضاح SE رو برای این یکی بزاریم کنار). اتفاقا تو حرفمم گفتم المان ها و مکانیزم هایی از بقیه بازی ها وام گرفته و اسم Uc هم بردم! ولی اعتقاد دارم "وام" هست نه تقلید. چون اولا Uc تنها بازی نبوده که المان هایی ازون درش هست (توی قسمت های بقا، کرفتینگ، و ...) ، دوما اکثر اون آلمان ها چیزی نیستن که بگیم خاص ترین نکته Uc بوده و نکاتی بوده که فقط در اونجا بودن (مثل سیستم Nemesis برای Shadow of Mordor و ادامش) و اینا کپی کردن. بنظرم صرفا به علت ستینگ بازی ها (مقبره و ادونچر و اکشن) این مورد خیلی بیشتر توی چشم میاد.

بعدش هم بازی هایی مثل Uc و Tlou و GTA و Witcher و خیلی از شاهکار های دیگه بازی هایی هستن که صنعت رو رو به جلو میبرن. قاعدتا استاندارد های جدیدی وضع میکنن(یا یک نکات جذابی پیاده میکنند که خوب جواب میده و از اون موقع به بعد در بازی های زیادی دیده میشه). خیلی خیلی طبیعی هست که این استاندارد ها در سال های بعد در بازی های دیگه بکار بره. مثلا Witcher سال 2015 اومد (نسخه سوم) که غوغایی بپا کرد و رسما استاندارد های سبکشو خیلی برد جلوتر. عده کثیری از مردم میگن Dragon Age Inquisition که با 5 ماه زودتر رلیز شدن بهترین بازی سال 2014 شد، بعد ویچر عملا یک عنوان خیلی معمولی دیده میشد (حالا شخصا خیلی هم موافق نیستم با این گزاره مردم ولی خب... :D). GTA استاندارد های خیلی قاطعی برای بازی های Open World درون شهری بنا کرد. بعد مثلا عنوانی مثل WatchDogs رو در نظر بگیر، با وجود اینکه خیلی مکانیزم ها و گجت ها و قابلیت های خیلی جدید و خفنی داره ولی بازم بهش ننگ تقلید از GTA میزنن. و خب شما اون شباهات رو حذف کنین رسما پایه های بازی بهم میریزه! چون اون شباهات به استاندارد های سبک تبدیل شدن. این حرف ها برای تقریبا اکثر OpenWorld های درون شهری مثل Saints Row یا خیلی بازی های دیگه صادقه.
یا حالا مثلا Tlou، شاید وجود یک شخصیت همراه تو بازی ها قبل این اینقدر پر رنگ نبوده (البته در همون سال Bioshock Infinite هم بود. سال قبلش TWD که بازی سال هم شد همچین نکته ای داشت و در بازی های قدیمی تر هم به وفور این قضیه بوده ولی خب قطعا وجود همراه در Tlou با شکل رابطه پدر-فرزندی به بالاترین حد کیفیت خودش در اون روز ها رسید.) حالا ما میبینیم که رابطه پدر-فرزندی الان توی God of War به بهترین نحو پیاده میشه و کسی مشکلی نداره! یا از استاندارد ها بگذریم مثلا بازی Days Gone (که اگر یادت باشه چند کانسپت یکی دو سال قبل معرفی بازی لو رفته بود به عنوان بازی بعدی Bend، پروژه ای OpenWorld و ترسناک بود و بازی نهایی تفاوت های زیادی داشت) که از تریلر معرفی و ابتداییش و همینطور تریلر گیمپلیش شدیدا این قضیه الهام یا استفاده از ایده های قبلی یا تقلید یا هرچیز دیگه ای دیده میشه! (برای حرفای این پاراگرافم این لینکو بخونین) حتی قسمت کرفتینگ و کمی از بقای همین Rise of Tomb Raider با الهام از همین Tlou بوده بیشک)
یا سیستم مبارزه Batman Arkham که نیاز به توضیح نداره چقدر در سال های بعدش مورد استفاده دیگر دوستان قرار گرفت :D

لپ حرفم اینه که ناوتی کمپانی بزرگیه. Uc و Tlou بازی های بزرگی هستن. بازی هایی که مرز های این صنعتو جلو میبرن و خب طبیعیه مکانیزم هاشون در بقیه بازی ها استفاده بشه. همینه که نشون میده این ها چه بازی های بزرگی بودن! همچنین شباهات همیشه بودند و هستند. شاید اینجا کمی بیشتر هست ولی خب دلیلی برای کوبیدن هم نیستن

پ.ن. اولا شرمنده یکم طولانی شد. دوما علیرضا شرمنده اگه کامنت قبلیو یکم بد گفتم... بیشتر بحثم با اون ترولر های "با منطق" عزیزمون بود :D و البته اون حرف اثبات UC هیتری :|
پ.ن2. خیلی عذر میخوام تاپیک از موضوعش دور شد
پ.ن3. دوستان، صرفا برای یادآوری میگم. طناب توی Rise هم بود :) و رایز یک 6 ماهی زودتر از Uc4 رلیز شد :)
موفق باشیم :)
 
آخرین ویرایش:

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
خب کوبیدن بازی که طبیعی هست برای دوستان چون کلا این روزا کوبیدن و ابراز تنفر از اسکوئر افتخاریه خصوصا برای ps فن ها
بحث کپی هم احمقانه ترین چیزی هست که شنیدم یا اینکه می گن چرا جنگله :))
آقا نمی دونی که چیه بازی شاید چندتا لوکیشن عوض بشه
حالا اصلن مگه جنگل چشه ؟ داستان بازی ایجاب می کنه لوکیشن رو
از گیم پلی هم که ما چیزی ندیدیم هنوز ....
در ضمن یجوری میگید رایز بد بود انگار بازی ضعیفی بوده ، خیلی ها مثل من بیشتر با رایز حال کردن
من سری آنچارتد رو می پرستم شماره 1 تا 3 صد بار هم تمومشون کردم اما آنچارتد 4 با نبود خالقش بیشتر شبیه یه شبیه ساز خوب کوهنوردی بود
امیدوارم بازی به خوبی شماره های قبلیش باشه لارا کرافت شخصیت خیلی مهمیه تو دنیای بازی ها الکی انقد شلوغش نکنید فن بازی در نیارید
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
مثل اینکه PC Gamer اصلا از بازی راضی نبوده و گفته بازی اصلا خوب شروع نمیشه و امیدواره که ادامه‌ی بازی اینطوری نباشه :| :

Shadow of the Tomb Raider has a cool setting, but makes a poor first impression | PC Gamer

آخرشم گفته که اگه بقیه‌ی بازی هم همینطور باشه، از طرف PC Gamer یه امتیاز 50 یا 60 از 100 رو انتظار باشید :| توی این چند سال واسه یه بازی AAA اینقدر پیش‌نمایش منفی و متوسط ندیده بودم :| SE مثلا Event برگزار کرده بود که ملت رو به بازی امیدوار کنه...

ببین راجب تشابهات من اصلا منکر نمیشم(حالا این مارکتینگ افتضاح SE رو برای این یکی بزاریم کنار). اتفاقا تو حرفمم گفتم المان ها و مکانیزم هایی از بقیه بازی ها وام گرفته و اسم Uc هم بردم! ولی اعتقاد دارم "وام" هست نه تقلید. چون اولا Uc تنها بازی نبوده که المان هایی ازون درش هست (توی قسمت های بقا، کرفتینگ، و ...) ، دوما اکثر اون آلمان ها چیزی نیستن که بگیم خاص ترین نکته Uc بوده و نکاتی بوده که فقط در اونجا بودن (مثل سیستم Nemesis برای Shadow of Mordor و ادامش) و اینا کپی کردن. بنظرم صرفا به علت ستینگ بازی ها (مقبره و ادونچر و اکشن) این مورد خیلی بیشتر توی چشم میاد.

بعدش هم بازی هایی مثل Uc و Tlou و GTA و Witcher و خیلی از شاهکار های دیگه بازی هایی هستن که صنعت رو رو به جلو میبرن. قاعدتا استاندارد های جدیدی وضع میکنن(یا یک نکات جذابی پیاده میکنند که خوب جواب میده و از اون موقع به بعد در بازی های زیادی دیده میشه). خیلی خیلی طبیعی هست که این استاندارد ها در سال های بعد در بازی های دیگه بکار بره. مثلا Witcher سال 2015 اومد (نسخه سوم) که غوغایی بپا کرد و رسما استاندارد های سبکشو خیلی برد جلوتر. عده کثیری از مردم میگن Dragon Age Inquisition که با 5 ماه زودتر رلیز شدن بهترین بازی سال 2014 شد، بعد ویچر عملا یک عنوان خیلی معمولی دیده میشد (حالا شخصا خیلی هم موافق نیستم با این گزاره مردم ولی خب... :D). GTA استاندارد های خیلی قاطعی برای بازی های Open World درون شهری بنا کرد. بعد مثلا عنوانی مثل WatchDogs رو در نظر بگیر، با وجود اینکه خیلی مکانیزم ها و گجت ها و قابلیت های خیلی جدید و خفنی داره ولی بازم بهش ننگ تقلید از GTA میزنن. و خب شما اون شباهات رو حذف کنین رسما پایه های بازی بهم میریزه! چون اون شباهات به استاندارد های سبک تبدیل شدن. این حرف ها برای تقریبا اکثر OpenWorld های درون شهری مثل Saints Row یا خیلی بازی های دیگه صادقه.
یا حالا مثلا Tlou، شاید وجود یک شخصیت همراه تو بازی ها قبل این اینقدر پر رنگ نبوده (البته در همون سال Bioshock Infinite هم بود. سال قبلش TWD که بازی سال هم شد همچین نکته ای داشت و در بازی های قدیمی تر هم به وفور این قضیه بوده ولی خب قطعا وجود همراه در Tlou با شکل رابطه پدر-فرزندی به بالاترین حد کیفیت خودش در اون روز ها رسید.) حالا ما میبینیم که رابطه پدر-فرزندی الان توی God of War به بهترین نحو پیاده میشه و کسی مشکلی نداره! یا از استاندارد ها بگذریم مثلا بازی Days Gone (که اگر یادت باشه چند کانسپت یکی دو سال قبل معرفی بازی لو رفته بود به عنوان بازی بعدی Bend، پروژه ای OpenWorld و ترسناک بود و بازی نهایی تفاوت های زیادی داشت) که از تریلر معرفی و ابتداییش و همینطور تریلر گیمپلیش شدیدا این قضیه الهام یا استفاده از ایده های قبلی یا تقلید یا هرچیز دیگه ای دیده میشه! (برای حرفای این پاراگرافم این لینکو بخونین) حتی قسمت کرفتینگ و کمی از بقای همین Rise of Tomb Raider با الهام از همین Tlou بوده بیشک)
یا سیستم مبارزه Batman Arkham که نیاز به توضیح نداره چقدر در سال های بعدش مورد استفاده دیگر دوستان قرار گرفت :D

لپ حرفم اینه که ناوتی کمپانی بزرگیه. Uc و Tlou بازی های بزرگی هستن. بازی هایی که مرز های این صنعتو جلو میبرن و خب طبیعیه مکانیزم هاشون در بقیه بازی ها استفاده بشه. همینه که نشون میده این ها چه بازی های بزرگی بودن! همچنین شباهات همیشه بودند و هستند. شاید اینجا کمی بیشتر هست ولی خب دلیلی برای کوبیدن هم نیستن

پ.ن. اولا شرمنده یکم طولانی شد. دوما علیرضا شرمنده اگه کامنت قبلیو یکم بد گفتم... بیشتر بحثم با اون ترولر های "با منطق" عزیزمون بود :D و البته اون حرف اثبات UC هیتری :|
پ.ن2. خیلی عذر میخوام تاپیک از موضوعش دور شد
پ.ن3. دوستان، صرفا برای یادآوری میگم. طناب توی Rise هم بود :) و رایز یک 6 ماهی زودتر از Uc4 رلیز شد
موفق باشیم :)
با حرفات موافقم و بعضیاش رسما حرفای خودمه :D
توی پست‌های قبلی هم گفتم که الهام گیری، تقلید، وام یا هرچی (:D) اگه جوری انجام بشه که DNA اون سری حفظ بشه و هسته‌ی گیم‌پلی بازی نابود نشه، خیلی هم عالیه. ولی توی این قضیه ریبوت TR، هم هویت قدیمیِ سری از بین رفته و هم اینکه خودش نتونسته یه ویژگی منحصربفرد داشته باشه. میدونی چی میگم؟ :D من میخوام TR یه چیزی از خودش داشته باشه! قبلا هم گفتم که تکرار واسه TR جواب نمیده چون گیم‌پلی به اندازه‌ی کافی اعتیادآور نیست (حداقل برای من) و باید یه ویژگی‌های شاخصی توش باشه که منو راضی کنه وقتم رو صرفش کنم. ولی الان همچین چیزی نیست که نیست...دو نسخه اخیر رو تموم کردم، نه لحظه‌ی موندگاری واسم مونده، نه تحت‌تاثیر قرار گرفتم و نه گیم‌پلی اعتیادآور و نوآورانه‌ای داشته که مزش زیر زبونم باشه تا بخوام دوباره سراغش برم.
من بازیو نکوبیدم که چرا مثلا اینجا شبیه به آنچارتد شده...! من می‌گم خب حالا که این چیزا رو از بازیهای بزرگ دیگه الهام گرفتی، خودت چی به این فرمول اضافه کردی؟ یا اصلا از این فرمول درست استفاده کردی یا نه! چیزی که من توی این نسخه‌ها می‌بینیم، چندتا عنصر پرفروش هستش که از بازیای دیگه گرفته شده و به بهانه‌ی Tomb Raider داره عرضه میشه و میلیون‌ها دلار هم سود واسه SE داره.
امیدوارم منظورم رو رسونده باشم :)
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
پ.ن3. دوستان، صرفا برای یادآوری میگم. طناب توی Rise هم بود :) و رایز یک 6 ماهی زودتر از Uc4 رلیز شد :)
تصحیح:D:
طناب و قلاب و آویزون شدن از سقف و روی دیوار دویدن با استفاده از قلاب از TR Anniversary وجود داشته. قبل از اینکه آنچارتدی وجود داشته باشه اصن. BTW تبریک میگم به کسایی که فیل شدن و خواستن این یه مورد رو تقلید از آنچارتد بدونن:D
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
وای خدا مگه میشه تاپیک جدیدترین توم ریدر اینقدر خشک و خالی بدون هایپ باشه :( لعنت به اسکوئر که با Rise گندی اساسی زد که این فن بیس عظیم رو عملا سرد کرده :D نه تنها اینجا بلکه resetera هم همچین جو ملویی برپا هست انگار نه انگار....

You're welcome :>
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
این همه منتظر نمایش بودم تهش هم هیچی به هیچی... پیش نمایش ها هم که میگن تغییر خاصی نداشته:| فقط خداکنه کیفیت کار خوب باشه و برعکس RoTR این یکی لذت بخش باشه.


من اشتباه متوجه شدم یا جدا نسخه ی استیل بوکش ارزون تره؟:D

وقتی درجا یه چیزی رو از ریست ارا کپی پیست میکنن همین میشه D:

اون استیل بوکه که ارزونتره قیمتش بر خلاف اون یکیا از یه سایت دیگست

همه اونا از خود سایت SEئه ولی اون استیل بوکه دقیق یادم نمیاداز کدوم ولی از یه سایت دیگست
 
  • Like
Reactions: Max Blood

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
مثل اینکه PC Gamer اصلا از بازی راضی نبوده و گفته بازی اصلا خوب شروع نمیشه و امیدواره که ادامه‌ی بازی اینطوری نباشه :| :

Shadow of the Tomb Raider has a cool setting, but makes a poor first impression | PC Gamer

آخرشم گفته که اگه بقیه‌ی بازی هم همینطور باشه، از طرف PC Gamer یه امتیاز 50 یا 60 از 100 رو انتظار باشید :| توی این چند سال واسه یه بازی AAA اینقدر پیش‌نمایش منفی و متوسط ندیده بودم :| SE مثلا Event برگزار کرده بود که ملت رو به بازی امیدوار کنه...


با حرفات موافقم و بعضیاش رسما حرفای خودمه :D
توی پست‌های قبلی هم گفتم که الهام گیری، تقلید، وام یا هرچی (:D) اگه جوری انجام بشه که DNA اون سری حفظ بشه و هسته‌ی گیم‌پلی بازی نابود نشه، خیلی هم عالیه. ولی توی این قضیه ریبوت TR، هم هویت قدیمیِ سری از بین رفته و هم اینکه خودش نتونسته یه ویژگی منحصربفرد داشته باشه. میدونی چی میگم؟ :D من میخوام TR یه چیزی از خودش داشته باشه! قبلا هم گفتم که تکرار واسه TR جواب نمیده چون گیم‌پلی به اندازه‌ی کافی اعتیادآور نیست (حداقل برای من) و باید یه ویژگی‌های شاخصی توش باشه که منو راضی کنه وقتم رو صرفش کنم. ولی الان همچین چیزی نیست که نیست...دو نسخه اخیر رو تموم کردم، نه لحظه‌ی موندگاری واسم مونده، نه تحت‌تاثیر قرار گرفتم و نه گیم‌پلی اعتیادآور و نوآورانه‌ای داشته که مزش زیر زبونم باشه تا بخوام دوباره سراغش برم.
من بازیو نکوبیدم که چرا مثلا اینجا شبیه به آنچارتد شده...! من می‌گم خب حالا که این چیزا رو از بازیهای بزرگ دیگه الهام گرفتی، خودت چی به این فرمول اضافه کردی؟ یا اصلا از این فرمول درست استفاده کردی یا نه! چیزی که من توی این نسخه‌ها می‌بینیم، چندتا عنصر پرفروش هستش که از بازیای دیگه گرفته شده و به بهانه‌ی Tomb Raider داره عرضه میشه و میلیون‌ها دلار هم سود واسه SE داره.
امیدوارم منظورم رو رسونده باشم :)

دقیقا ولی خب این قضیه بر میگرده به اینکه این ریبوت چی قرار بود باشه (پست اولم) و ...

تصحیح:D:
طناب و قلاب و آویزون شدن از سقف و روی دیوار دویدن با استفاده از قلاب از TR Anniversary وجود داشته. قبل از اینکه آنچارتدی وجود داشته باشه اصن. BTW تبریک میگم به کسایی که فیل شدن و خواستن این یه مورد رو تقلید از آنچارتد بدونن:D
اون که صد در صد :D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,572
نام
mohammad
در مورد همه چی بحث شد الا چهره ی لارا :| حالا نمیدونم ، CG یه تفاوت ریزی با Real داره توی جزییات ، ولی تغییرات که داشته .
عکسهای گیم پلی هم که همه از پشت بوده . ؟

xa20_img_۲۰۱۸۰۴۲۸_۱۷۱۴۰۵.jpg

vt0o_img_۲۰۱۸۰۴۲۸_۱۷۱۴۵۹_crop_1241x534.jpg

0m0_img_۲۰۱۸۰۴۲۸_۱۷۱۴۵۵_crop_1241x533.jpg

pwgd_img_۲۰۱۸۰۴۲۸_۱۷۱۵۰۵_crop_1237x556.jpg
یحتمل بازیگرش فلامک جنیدی بوده:))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر