نقد و بررسی The Lego Movie The Video Game

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253


cover_large.jpg


Publisher: Warner Bros. Interactive

Developer:
TT Games

Genre:
Action, Adventure

Players:
1

Release Date:
7th Feb 2014 USA
14th Feb 2014 USA

Series:
Lego

Official Site:
videogames.lego.com

بازی The Lego Movie Videogame یکی از سری بازی های اکشن و ماجرایی است که توسط کمپانی TT Games طراحی و ساخته شده و توسط کمپانی Warner Bros منتشر شده است، این بازی بر اساس انیمیشنی که توسط همین شرکت ( The Lego Movie ) ساخته شده است و همچنین داستان بازی با داستان انیمیشن یکی می باشد. بازیبازان در نقش فردی به نام Ement بازی را در دست می گیرند که نقش یک منجی در دنیا ظاهر میشود، با Ement به ماجراجویی می پردازید و ساختمان ها و نماها را با سبک و سیاق خود در دنیای LEGO می سازید، بازیکنان در مسیر مراحلی قرار می گیرند که نتیجه ی انجام آنها نجات دنیای LEGO خواهد بود.



مقدمه

تا به حال TT Games با تلخیص از فیلم های هالیوودی اقتباس های زیبا و فوق العاده را ساخته است. از دنیای پر رمز و راز دزدان دریایی گرفته تا غار بتمن و قلعه ی دوست داشتنی هاگوارتز بدون شک این آثار در دوران خود بهترین بوده اند فضای کودکانه ‌ی درون بازی نه تنها برای کودکان جذاب و خواستی است بلکه بزرگسالان را نیز به وجد می آورد و آنها را درگیر خود می‌کند. چند وقت پیش TT دست به کاری جدید زد و یک بازی اقتباسی دیگر از دنیای هالیوودی را به بازار عرضه کرد، اما چرا جدید؟ چون خود این عنوان هالیوودی از لگو ساخته شده بود!



داستان

بازی داستان خود فیلم را روایت می‌کند اما این‌ بار چون فیلم مثل بازی است و دیگر شخصیت های فیلم اقتباسی انسان نیستند و شخصیت لگو ای هستند داستان را چندین برابر بهتر و دل انگیز تر می‌کند چون شما این‌بار باید داستان را جلو ببرید.


داستان از جایی شروع می‌شود که Lord business به مقر Vitruvius حمله می‌کند و Kragle را می‌دزدد و Vitruvius نابینا می‌شود اما او پیش بینی می‌کند که فردی ویژه قطعه ای را پیدا میکند تا با آن جلوی Kragle را بگیرد. شایان ذکر است که بگوییم این اتفاقات با صحنه های از پیش رندر شده از روی خود فیلم اتفاق می افتد، ٨ سال بعد کارگری ساده به اسم Emmet آن قطعه را بطور اتفاقی پیدا می‌کند و به اشتباه به جای فرد ویژه شناخته می‌شود و بقیه ی داستان راجع به این است که تمام شخصیت های دنیا های مختلف لگو ای باید به Emmet کمک کنند تا بتواند Master builder شود و جلوی Lord business خبیث را بگیرد.


large.jpg


گیم پلی

گیم پلی از همان شیوه ی برادران بزرگ خود یعنی Lego Marvel Super Heroes یا Lego Harry Potter و یا هر بازی لگویی دیگری تبعیت می‌کند. ولی با این حال در این عنوان به کوچکترین جزئیات شخصیت ها هم دقت شده مثلاً در بعضی از قسمت ها نیاز به بلند پریدن است و Lucy تنها کسی است که این قدرت ها را دارد و یا مثلاً تنها کسی که میتواند اجسام را بکشد بتمن است ( که مانند المان های بازی های قبلی باید از Grapple استفاده کند).



موسیقی و صدا گذاری

موسیقی های lego movie به ویژه آهنگ every thing is awesome واقعاً موزیک های ساده ولی در عین حال عالی و خوبی دارند که به خوبی در بازی گیمر را شاداب نگه می دارد و حس خوبی به گیمر می‌دهد استفاده از صدا پیشگان خود فیلم در این عنوان نقطه ی عطف دیگری است.



گرافیک

در این قسمت باز هم تیم TT Games یک شاهکار را ارائه دادند فضای بازی مثل نقاشی بچه ای خردسال است که پر از رنگ های شاد و نشاط آور است و واقعاً فضای زیبایی را به نمایش می‌گذارد و یکی از عوامل دیگر تکراری نشدنی شدن این بازی می‌توان به گوناگونی مکان های اشاره کرد، از سرزمین های غرب وحشی تا بر فراز ابر ها و جنگل های سر سبز همه ی مکان ها عالی هستند.

large.jpg


جمع بندی نهایی

اگر فقط قصد لذت بردن از بازی را داشته باشیم میتوان از این بازی حداکثر لذت را برد. پس در نهایت بازی the lego movie بازی ای است سرشار از داستان های زیبا و جذاب و اگر شما یک بازی بدون خون و خونریزی می‌خواهید. بازی ای که سرگرمتان کند. بازی ای که با آن بتوانید نهایت لذت راببرید قطعاً the lego movie مناسب شماست.



نکات مثبت و منفی


نکات مثبت: گیم پلی عالی و سرگرم کننده، استفاده از تک تک توانایی های شخصیت ها، حس یک همکاری خوب بخصوص در بخش co’op، گرافیک خیره کننده، موسیقی عالی


نکات منفی: loading کمی زیاد میشود

large.jpg

 
  • Like
Reactions: playstation1

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
ممنون از نقدت

من بیشتر دوست دارم legocity undercover رو برم (هم نسخه ی 3ds و هم نسخه ی wii u البته نسخه ی 3ds اسمش یکم طولانی تره )

ممنون


مرسی


هر لگویی لذت و حال خودشو داره :x بازی ها مختلف دنیاها مختلف تبدیل میشن به لگو خیلی جذابتر میشن بنظر من ( خودم دوست دارم لگوی که از هر بازی و انیمیشن میسازنو بازی کنم )

مثلا لگو بتمن 2 روی هم روی WII بازی کردم هم روی DS اما نسخه DS بیشتر بهم حال داد :x


LEGO City Undercover: The Chase Begins که میگی بازی لگو خیلی قشنگیه
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
احسان جان ممنون از زحماتت :x
لگو ارباب حلقه ها فکر کنم بهترین لگو باشه

مرسی رضا جان شرمنده میکنی

همه لگو ها قشنگن حالا هر کی از یه فیلم یا انیمیشن بیشتر خوشش میاد به طبع با لگو اون بیشتر حال میکنه
 
  • Like
Reactions: playstation1

playstation1

کاربر سایت
Feb 17, 2017
614
این lego movie واقعا نسخه کنسولی و ویتا با 3ds خیلی فرق میکنه
اصلا 2 چیز متفاوتن
برا 3ds خیلی ساده تره - البته این سبک و تم مخصوص 3ds منو یاد بازی ها ds میندازه واقعا شیرین بودن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر