TERA : The Exiled Realm of Arborea

r279_wallpaper_1.jpg



TERA : The Exiled Realm of Arborea یا قلمرو تبعید شده Arborea بازی MMORPG هست ساخته شده توسط Blue Hole Studio هست و ناشر بازی هم Ubisoft هست . این بازی برای اولین بار در تاریخ 25 ژانویه 2011 در کره جنوبی عرضه شد . در آمریکای شمالی در تاریخ 1 می 2012 عرضه شد و 3 می 2012 در اروپا منتشر شد (همچنین همراه با Close Beta و Open Beta قبل از تاریخ عرضه بازی ) . بازی برای عرضه در مناطق دیگه هم در نظر گرفته شده ولی فعلا فقط برای ژاپن تایید شده و فعلا تا تایید منطق دیگه باید صبر کرد .

گیم پلی :

TERAیک بازی MMORPG با ترکیبی از Quests , Crafting و PVP هست . سیستم مبارزه بازی یک سیستم ''Real-time Battle System'' از دید سوم شخص هست . این یعنی اینکه شما خودتون به صورت مستقیم و با دید مقابل به دشمنتون حمله میکنین به جای اینکه روش کلیک کنید . سیستم مبارزه شده مثل مثل بقیه بازی های Action-RPG برای مثال بازی Witcher 2 : Assassins of kings که همه بازی کردید . هم از صلاح استفاده میکنید هم از جادو و قابلیت های ویژه و خاص هر فرد ! ناشر بازی اسم این سیستم مبارزه رو گذاشته ''Non-Target battle system'' . یعنی هیچ نیازی به برای هدف گیری نیست و این یعنی دیگه نمیخواد کلیک کنید . کاری که تو این چند سال بین بازی MMORPG رایج و در کل خز شده :d . بازیکن ها باید فعالانه حمله دشمن رو جا خالی بدن . بازیکن از موس و کیبورد و یا کنترلر باری کنترل شخصیت درون بازی استفاده میکنه .
TERA از یک سیستم پولی رایج به نام Chronoscrolls استفاده میکنه که میشه از طریق این سیستم Game Time تهیه کرد و همچنین تهیه پول رایج دورن بازی . تهیه کنندگان این بازی قبلا با همکاری CCP Games و استفاده موفقیت آمیز آنها از PLEX (نوعی سیستم پول رایج) برای بازی Eve Online , از سیستم پولی Gold Farmers جلوگیری کردند Like a Boos :d .

داستان اصلی بازی :

تو وبلاگ رسمی بازی از یک داستان درباره گذشته بازی رونمایی شد .

حدود یک هزار سال قبل 2 قدرت مطلق تایتان ها , یعنی Arun و Shara به دلیلی که ما نمیدونیم و فقط میتونیم حدس بزنیم , از قدرت ساقط شدن و به خاب فرو رفتن . این 2 تایتان ها شروع کردن به دیدن یک رویا , رویایی درباره سرزمینی که زمانی بر دوش اونها بود و از اونها گرفته شده بود به نام TERA !

اولین موجوداتی که به TERA گفتن خانه 12 موجود خدامانند (Godlike) بودن که توسط تایتان ها به خواب رفتن ولی طولی نکشید که خداییان شروع به جنگ کردند .
همینطور که رویا ادامه پیدا کرد موجودات جدیدی بوجود اومدند به نام Mortals , اونها فدرت کمی داشتند ولی جمعیت بی شماری داشتند .

Arun رویای الف های جاه طلب (Ambitious Elves) , انسان های باهوش (Clever Humans) , آرمانی های احترام محدود (Honor Bound Armani) , غول های پرقدرت (Powerful Giants) , دِوا های با تدبیر (Scheming Devas) و پوپوریس های بدجنس (Mischievous Poporis) رو دید .

Shara رویای سیکانداری یا سکانداری های ناقلا و موذی (Sly Sikandari) , گولاس های تاریک و خون آشام ها (Dark Gulas and Vampires) , وندیگوس های درنده (Fierce Wendigos) , پری های ناشناخته (Strange Faeries) و ناگاهی مارمانند (Serpentine Nagas) رو دید .

فانی های (Mortals) سرانجام وارد جنگ الهی با خدایان شدند که باعث مردن , زندانی شدن یا از بین رفتن قدرت خدایان شد .
نژاد Moral ها از این جنگ بدون صدمه فرار نکرد . تعدادی از آنها مانند Sikandari ها , و تعداد زیادی از Giant ها توسط طرف های دیگر جنگ مثلBarakas ها وCastanics ها از بین رفتند .
حالا که خدایان تبدیل به 7 نژاد Amani , Barakas , Castanics , Elin , High Elves , Humans و Poporis شده اند , باید با هم متحد و دشمن جدیدی رو دفع کنن .
یک نژاد فلزی از دنیای مردگان به نام Argon ها که هدف اونها تسخیر کردن TERA و بیدار کردن تایتان ها از خوب و رویشان و نابودی TERA هست .

نژادها : بعدا به طور کامل دربارشون توضیح میدم .


f3825_Amani.png


The Aman , a race of draconian humanoids

آمان ها , نژادی نیمه انسان-نیمه اژدها

آزادی و افتخار پاداش داده نمیشن - اون رو باید به دست آورد .

در ابتدا اون ها برده های Giant ها بودند , اما اون ها هرگز زیر سلطه ی نژاد دیگری نخواهند بود . آمانی ها ارزش آزادی و فداکاری رو میدونند . به خاطر گذشته خون آلود آون ها , بدن های محکم و قوی اونها هنوز پر از قدرت هست . به خاطر پیروی کردن بلند مدت از دستورهای ارباب هاشون در گذشته هیچ نژادی مثل آمانی ها از یکپارچگی و اتحاد برخوردار نیستن .

f8247_Baraka.png


The Barka , a giant , intelligent race

باراکاها , نژادی از غول های بسیار باهوش

دانش گذشته را روشن , حال را بازتاب و آینده رو را الهام میکند .

به عنوان یک نژاد صلح دوست و نجیب , اونها مشتاق بودن عطش تشنگی خودشون رو با دانش سیراب کنن . اونها رو به راحتی نمیشه تحریک کرد تا خشمگین بشن , اما وقتی بحث دفاع از ضعیف ها بیاد وسط اونها هیچ رحمی نشون نمیدن . باراکاها زادگان Giantها (غول ها) هستند , اما اونها از پیروزی ها و نبرد های نیاکانشون بیزار بودن . ظاهر با ابهت اونها قدرت واقعی روح اونها رو میپوشونه , قدرتی که به اندازه قدرت فیزیکی و زور اونها احساس برانگیز هست .

w3413_Castanic.png


The Castanics , a demon-like race

کاستانیک ها , نژادی شیطانی

باهوش , چابک و آماده گرفتن سرونوش به دستان خود .

پس از مرگ خدای شیطانی اونها , مورد تبعیض و ظلم و ستم قرار گرفتن , اونها مستقل و خودبسنده , بی نیاز به دیگران , مبتکر و کاردان و دلیر و جسور شدند . به خاطر ذات تاریک و طعنه آمیزشون معروف هستند . کاستانیک ها وابسته به قدرت فردی و ذاتی خودشون هستند ولی هنوز هم متحدان ارزشمندی برای خود درست میکنند .


f2793_Elin.png


The Elins , an innocent nature loving race

الین ها , نژادی معصوم و عاشق طبیعت

طبیعت همیشه یک راه پیدا میکند . او شکست ناپذیر است .

الین های پری مانند شاید ظاهری با مزه و بیگناه داشته باشند , اما در واقع آونها کهن سال و خردمند هستند .
این روح های طبیعت از مخلوقات این جهان با جان و قلب خود محافظت میکنن . هر کسی که ضرری به ضرری یا صدمه ای به طبیعت وارد کنه در یک چشم به هم زدن با خشم مهار ناپذیر , قدرت حیوانی و ترس از زندگی رو به رو میشه :d . غریزه وابسته به محافظتِ الین ها , باعث میشه که اون ها یک خطر جدی واسه Argon ها به شمار بیان . به خاطر اینکه ذات اونها برای دفاع از طبیعت قوی تر از هر آزار رسان , یا دشمنان با انگیزه های اخلاقی (ضربه زدن به طبیعت) هست .

g129_High_Elf.png



High Elves

الف های خشمگین

محافظان مغرور , سربلند و قدرتمند رسم ها و سُنت ها .

هزار سال پیش , الف ها خدایان رو تقبیح کردن (علیه کسی اظهاری کردن , کسی یا چیزی را ننگین کردن) و پیوستگی و اتحاد دیرینه ی اونها رو از بین بردند . گاهی متکبر و کناره گی توصیف مشن , اونها با اثبات تعهد های خود و مقابله با تمام مشکلات با عقل و دانش , عقل و دانشی به دست آمده از 3 هزار سال جنگ , ثابت کردند که همکار خوبی برای نژاد های دیگر هستند .

b265_Human.png


The Humans

انسان ها

با تنهایی ما فقط به امید میرسیم , اما با یکدیگر به پیروزی .

بعد از هزارسال سرگردان بودن , انسان ها نژاد های مختلف TERA رو گرد هم جمع کردند . انسان ها به خاطر شجاعت , استقامت و روح تسخیر ناپذیرشون توسنتن دنیای جنگ زده TERA رو با ثبات کنن . اونها رویای یک TERAی تازه رو میدیدن که در اون هماهنگی و همبستگی , صلح و رفاه بی سابقه ای رو به ارمغان میارود .

t3688_Popori.png


The animal-like Popori

پوپوری ها نژادی شبیه به حیوان هستن

طبیعت جاودانه هست , پوپوری ها طبیعت هستند .

پوپوری ها شامل تمامی حیوان های درنده نگهبان و روح های الهی جادویی در قلمرو Poporia (پوپوریا) میشن . این محافظان طبیعت , تغییر و خطر رو مثل هیچ کس دیگه ای در سرزمین TERA احساس میکنن . رفتار غیرمعمول و قد گوچک آنها باعث دست کم
گرفته شدن عزم بی باک آنها توسط بسیاری در میدان نبرد شده (که البته این دست کم گرفتن بهایی چون زندگی رو داشته :>) .

کلاس های قابل بازی : بعدا به طور کامل دربارشون توضیح میدم .

Warior - جنگجو



جنگجو ها تو نبرد روی سرعت برق آسای خود تکیه میکنن . اونها توی هر دست خودشون یک صلاح حمل میکنن و با هماهنگی کامل حمله میکنن . سبک مبارزه اونها تامید داره بر زمانبندی دقیق هدف گیری دقیق نه قدرت کشنده و مرگبار .

مبارزانی پر حرکت که با تیغه های دوگانه میجنگند .


Lancer - نیزه دار



نیزه دار ها مدافعان شجاعی هستند , در حالی که با سپر و نیزه به نبرد دشمن میرن از یاران خودی هم دفاع میکنن . یک نیزه دار شارژ شده منظره هولناکی هست برای هر کسی که جرات کنه سر راهش سبز بشه

محافظانی قدرتمند که حمله هم حمله و هم دفاع میکنند با مهارتی یکسان .


Slayer - قاتل



قاتل ها با مرگ معامله میکنن , اونها در پی خود خطی از خرابی به جای میزارن . زره سبک و شمشیری سنگین با خودشون حمل میکنن , قاتلان از خودشون همون مقدار که دقت و مهارت دارن , خشونت و مرگ بی رحمانه نشون میدن

شمشیردارانی مرگبار که همیشه اثری از خرابی به جای میگذارند .

Berserker - برسرکر (منظور بسیار خشمگین , دیوانه یا از جا در رفته هست)



همونطور که معلومه برسرکر با خشمی کور حمله میکنه و قدرت تبر اونا خیلی زیاد و دقیق هست . پیش بینی کردن یا دفاع کردن در مقابل حمله آتشین برسرکر ها کار خیلی سختی هست واسه حریفاشون .


غارتگران نعره کش میدان نبرد .

Sorcerer - ساحر



ساحر ها جوهر و ماهیت جادو رو منتقل میکنن . اون ها از لوح هایی گِرد (تو عکس معلومه) برای تقویت قدرت , حمله به چندین حریف , مانع یورش دیگران یا دفاع از پهلو استفاده میکنن .


قدرتمند در روح و استاد قدرت های محرمانه .


Archer - کماندار



کماندارها ردیف دشمنان رو با به رگبار بستن اونها با تعداد بیشماری از تیر نازک میکنن . دقت مرگبار و عکس العمل سریع , اونها رو در هر تعدادی , خطرناک تر از هر دشمن تا دندان مسلح دیگه ای میکنه .

تیراندازان ماهری که با از فاصله ای دور با دشمن رو به رو میشن .

Priest - کشیش



کشیش ها با منتقل کردن قدرت های الهی برای خوب کردن و تقدیس کردن یاران خودی , از اونها پشتیبانی میکنن . کشیش ها با تکیه بر قدرتی که به اونا بخشیده شده فقط از سبکترین زره ها استفاده میکنن .تا زمانی که ارتباط اونها با خدایان قوی هست اونها در میدان نبرد پر انرژی و مصمم هستن .

جنگجویان مقدسی که توسط خدایان تقدیس شده اند .

Mystic - عارف (کسی که اهل سر و راز هست)



عارف ها قدرت های اولیه دنیای TERA رو منتقل میکنن . اونها با کمک حمله های جادویی و طلسم های شفابخش از یاران خودی پشتیبانی میکنن . اونها همچنین میتونن جوهر و ماهیت دشمن رو تخلیه و با استفاده از اون قدرت رفقای در حال مبارزه خودشون رو تقویت کنن .

طلسم کننده هایی (Spell Caster) روحانی که بین تاریکی و روشنایی(خوب و بد) هستند .



یک ویدیو از بازی از سایت یوروگیمر : لینک ویدیو

دوستان این ویدیو رو ببنید وکمی متحول شید .

سایت رسمی بازی : Home - Tera Europe


تاپیک هر روز با اطلاعات تازه آپدیت میشه .​
 
آخرین ویرایش:

Dante May Cry

کاربر سایت
Apr 19, 2008
1,193
نام
مَهدی
بازیه خوبیه ولی شارژ ماهیانه داره :(
خودت داری بازی می کنی ؟ پینگ ایناش چه جوریه؟ چه چیزای جدید و باحالی در بازیش وجود داره؟ البته به غیر از گرافیک و گیم پلی که حرفی درش نیست :d
کلاس هاش هم 3 تا نیست که، هست؟ داری تاپیک رو کامل می کنی دیگه؟
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
یه کمی صبر کن هی اضافه میکنم همه چیز ! من خودم میخواستم پیش خرید کنم ولی به خاطر اینکه از پینگ و ترافیک مصرفی بازی هیچی نمیدونم دست نگه داشتم و دارم با دنیاش دورادور حال میکنم . فعلا این پست طولانی من هی بهش چیزای جالب و جالب تر اضافه میشه >:d< اون ویدیو رو هم ببین ;)
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
عکس اول تاپیک دل رباست :D

تریلرش رو دیدم عالی بود ولی کی عرضه میشه ؟؟

!
کجای کاری مردک ؟ :d 3 می برای اروپا عرضه شده الان ما در 16 می قرار داریم >:d< من خودم احتمالا فردا میخرم . الان تو حساب 3 هزار تومن کسری هست نمیتونم بخرمش ! نسخه مینی بازی 38 تومن . نسخه معمولی 78 تومن و نسخه کالکتور ادیشن 110 تومن اینا . نسخه مینی فقط بازی خالی هست . نسخه معمولی یه گیم کارت 1 ماهه هم روشه . اکانتش شارژی هست و من از هر کس از دوستام پرسدیم میگن فعلا که حرف اول رو میزنه ! (این دوستان اونوری هستن :d) ! آقا بزارین من بازی رو بخرم ته توشو واستون توضیح میدم باشید که شما هم رستگار شوید . تا سال دیگه WOW (به خاطر افتضاحی به نام Mist of Pandoria ) و بقیه MMO ها رو قورت میده ولی فکر نکنم دیگه بتونه واسه Elder Scrolls Online شاخ بشه . آخه اون پشتش محکمه :> خواستی بخری سراغ دارم جاش رو . از لحاظ پینگ و اینا هم خیالت راحت از برنامه هایی مثل battle ping و ایجور چیزا واسه ارتباط بهتر استفاده میکنه فقط میترسم مصرف ترافیک بالا باشه .
تو یوتیوب هم گیم پلی بازی رو به طور کامل دیدم دیوونش شدم . سر دو راهی دیابلو و این گیر کردم گفتم D3 کرک میشه ولی این چی ؟ :d
 

Dante May Cry

کاربر سایت
Apr 19, 2008
1,193
نام
مَهدی
بیا مهدی من رو بکش اینور

این حمید داره من رو ترغیب می کنه سمت TERA

چه کنم

ای خدا الان این وسط *ر می خورم !

تصمیم با خودته ، اگه مایه داریت در حد بالاس ، پس هر دو رو بگیر :d
اطلاعات هم می تونی از تاپیک ها و گیم پلی ها بدست بیاری.
اینم یادت باشه GW2 شارز ماهیانه نداره ولی Tera داره.
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
Tera در برابر ویژگی های GW2 کم میاره باو. Tera مثل بازی های کنسوله با یک فضای باز و آنلاین.
:|:|:| در کل تمام اینایی که من دیدم رفتن TERA , GW باز بودن مردک :d خب به درک >:):d خودم میرم بازی >:d

در ضمن : TERA کجاش کنسولی هست نوب ؟ :d دیدی ممد ؟ این از ترا خبر نداره منم از GW2 /:) ! تو ببین با کدومش بیشتر حال میکنی همونو بازی کن >:d

در ضمن همین کنسولی مانند بودنشو بهمش میگن
Real-time Battle System ! همین تو چشت
:d
. همینه که اینو از بقیه MMO ها متمایز میکنه
:d !
 
آخرین ویرایش:

Dante May Cry

کاربر سایت
Apr 19, 2008
1,193
نام
مَهدی
:|:|:| در کل تمام اینایی که من دیدم رفتن TERA , GW باز بودن مردک :d خب به درک >:):d خودم میرم بازی >:d

در ضمن : TERA کجاش کنسولی هست نوب ؟ :d دیدی ممد ؟ این از ترا خبر نداره منم از GW2 /:) ! تو ببین با کدومش بیشتر حال میکنی همونو بازی کن >:d

در ضمن همین کنسولی مانند بودنشو بهمش میگن
Real-time Battle System ! همین تو چشت
:d
. همینه که اینو از بقیه MMO ها متمایز میکنه
:d !

:| :d نوبی دیگه ! نگا :
Real Time Battle System میشه همون Non-Targeting System که GW2 و چند تا بازی های دیگه هم همین سیستم رو دارن. مثل C9.
کنسولیه دیگه ، به این دلیل :
کنسولی منظور این نیست که در X360 و PS3 هم این بازی هستش، منظور حالت مبارزات و فیزیک بازیه ! که گفته شده خیلی راحت میشه با یک کنترلر هم بازی کرد در حالی که بازی های MMO رو به خاطر داشتن اسکیل های خیلی زیاد ، تقریبا میشه گفت نمیشه با کنترل یه بازی بی دردسری رو انجام بدید. این بازی از Combo و دکمه های کمتری برای اسکیل ها استفاده می کنه که باعث شده شبیه به بازی های کنسولی بشه ! ( که به خاطر موتور گرافیکیش یعنی Unreal Engine 3 و گرافیکش هم هست.) در ضمن هر جا سرچ کنی یا نگاه کنی می بینی که همه می گن بازی شبیه بازی های کنسول هستش و فقط یک نظر نیست.

حالا من نوبم و چیزی در مورد Tera نمی دونم؟ :| :d من هر دوشون رو میشناسم و شما هستی که چیزی از GW2 نمی دونی :-"
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
:| :d نوبی دیگه ! نگا :
Real Time Battle System میشه همون Non-Targeting System که GW2 و چند تا بازی های دیگه هم همین سیستم رو دارن. مثل C9.
کنسولیه دیگه ، به این دلیل :
کنسولی منظور این نیست که در X360 و PS3 هم این بازی هستش، منظور حالت مبارزات و فیزیک بازیه ! که گفته شده خیلی راحت میشه با یک کنترلر هم بازی کرد در حالی که بازی های MMO رو به خاطر داشتن اسکیل های خیلی زیاد ، تقریبا میشه گفت نمیشه با کنترل یه بازی بی دردسری رو انجام بدید. این بازی از Combo و دکمه های کمتری برای اسکیل ها استفاده می کنه که باعث شده شبیه به بازی های کنسولی بشه ! ( که به خاطر موتور گرافیکیش یعنی Unreal Engine 3 و گرافیکش هم هست.) در ضمن هر جا سرچ کنی یا نگاه کنی می بینی که همه می گن بازی شبیه بازی های کنسول هستش و فقط یک نظر نیست.

حالا من نوبم و چیزی در مورد Tera نمی دونم؟ :| :d من هر دوشون رو میشناسم و شما هستی که چیزی از GW2 نمی دونی :-"
خب من خوشم میاد ترا بازی کنم :d ! ممد هم دلش خواست هر کدوم رو بازی کنه ! من که چیزی گیرم نمیاد یا ازم کم نمیشه >:d< صبر کن یه کم تجربه کسب کنم پوزتو به خاک میمالم :>:d
 

Dante May Cry

کاربر سایت
Apr 19, 2008
1,193
نام
مَهدی
من فعلا در این حالت به سر می برم

18.gif


چه کنیم ... :| !

38 تومن بده بازیرو بخر ( تا قبل از 31 ماه مِی بخری یک Gold Skin که برای زیبایی اسلحه ها هم هست بهت میدن)، 1 ماه بازی کن و دفعه بعد که خواستی شارز ماهیانه بدی ارزونتر در میاد. اگه خواستی ادامه بدی دوباره می خری، اگر هم خواستی می تونی Tera رو اینقدر ادامه بدی تا GW2 بیاد و اصل حال رو ببری :d
راستی دانلود GW2 تموم شد، 12.7GB البته برای این نسخه که خیلی چیزارو نداره.. بعدا باز حجمش میره بالاتر.
 

LazaR AngeloV

کاربر سایت
Jul 14, 2011
4,702
نام
محمد مهدی
آقایون مهدی و حمید گل یه سوال داشتم این رو جواب بدید کامل به نتیجه می رسم کدوم بازی رو بکنم و بخرم


1 . سبک رزم بازی چطوره .. مثلا بگید مثل C9 یا WOW .. ؟؟

2 . پولی که باید بدم .. کلا هم برای GW2 هم TERA بگید تک تک

3 . تنوع از همه چیز برام مهم تره فعالیت های به جز PVP و PVE ...

4 . سختی بازی ...

5 . این برام مهمه : سرور های بازی لگ و ... ؟؟ جریاناتش ..

6 . احتمال خز شدن بازی به دست هنرمندان وطنی :D درصد بگید ...

7 . TeamWorking ...

8 . جذابیتت

9 . نمی خوام بازی مثلا تموم بشه زود و جای پیشرفت زیاد داشته باشه

10 . تکرار نباشه ..

ممنون میشم به این FAQ 10 ما جواب بدید با تشکر !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر