Multi Platform Sekiro: Shadows Die Twice

194972

Developer: From Software
Publisher: Activision
Genre: Action-Adventure
Platforms: PS4 / XB1 / PC
Release Date: March 22nd, 2019

Kill Ingeniously

با بسته شدن پرونده ی Dark Souls به نظر میرسد که استدیوی From Software قصد دارد به سمت جدیدی حرکت کند. چراکه Sekiro متفاوت ترین پروژه ی این استدیو از سال 2009 و عرضه ی Demon's Souls می باشد. بعد از سال ها از عرضه ی آخرین نسخه از سری Tenchu، شاهد بازگشت دوباره ی FS به دوران فئودال ژاپن هستیم. از ابتدا قرار بود نسخه ی جدید از Tenchu ساخته شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که بازی، یک IP جدید باشد و از Tenchu به عنوان منبع الهام استفاده شود. همانند گذشته هیدتاکا میازاکی کارگردان این عنوان می باشد.

هر آنچه از بازی میدانیم:


Story
  • Sekiro به معنای "گرگ تک دست" می باشد که اشاره به قهرمان اصلی داستان دارد.
  • بازی رویکرد متفاوتی در داستان سرایی نسبت به سری سولز دارد و از سبک مینیمال این سری پیروی نمی کند. اینبار شاهد داستان خطی تر و سر راست تری هستیم.
  • داستان بازی در اواخر قرن شانزدهم و درمورد یک شینوبی سرافکنده می باشد که در محافظت از ارباب جوان خود و افتادن او به دست کلن Ashina شکست خورده و قصد انتقام و نجات ارباب خود را دارد.
  • دست قهرمان بازی توسط فرمانده ی Ashina قطع شده.
  • فردی که شینوبی را نجات داده به نام Busshi of the Desolate Temple شناخته میشود.
Gameplay
  • سکیرو سخت ترین بازی FS تا به امروز می باشد.
  • بازی دارای Stat های RPG نیست.
  • بازی فاقد سیستم کلاس بندی می باشد.
  • مخفی کاری نقش برجسته ای در بازی دارد.
  • بازی تمرکز کمتری در گرفتن سلاح های متفاوت دارد.
  • همانند سری سولز مردن در بازی بودن مجازات نخواهد بود. بعد از مرگ بازیکنان با مصرف آیتمی قادر خواهند بود سریعا احیا شده و با وارد کردن دمیج کافی دوباره این ایتم را بدست اورند. در صورت مرگ بدون این ایتم، بازیکنان به آخرین Scluptor's Idol (که حکم چک پوینت بازی را دارد.) برمیگردند.
  • مهم ترین المان بازی، بازوی مکانیکی و ابزار های مختلفی است که هر کدام کاربرد های متفاوت دارند.
  • 3 بازوی معرفی شده تاکنون Flame Cannon، Shuriken Arm و Hand Axe نام دارند.
  • مهم ترین مکانیک مبارزه ی بازی Posture نام داره که در واقع ترکیبی از Stamina و Poise تو عناوین قبلی این استدیو هست; ضربه خوردن و بلاک کردن Posture شما و ضربه وارد کردن و پری های دقیق Posture دشمنان رو کاهش میده. اگه Posture کاملا خالی بشه پلیر در برابر ضربات سنگین اسیب پذیر میشه. این حرکت برای برای پلیر زمانی که Posture دشمن رو خالی کنه Shinobi Deathblow نامیده میشه.
  • بازی بسیار سریع بود و تمرکز ویژه ای روی پری و ضد حمله دارد.
  • استفاده از بازوی مکانیکی نیازمند آیتمی به نام White Spirit Emblem می باشد که از کشتن دشمنان بدست می آید.
اطلاعات بیشتر بزودی...
 

J. Constantine

کاربر سایت
May 19, 2012
2,431
نام
علی
نگفتن پری لود بازی کی میاد؟
هرچی نزدیک تر میشیم دستام بیشتر داره میلرزه:D
پری لود به صورت معمول، 48 ساعت قبل از انتشار و قابل بازی شدن یه بازی هست ولی کم و بیش بودن که زمان پریلود بیشتر داشتن. من 2 بازی گاد آو وار و فاینال فنتسی 12و پیش خرید کردم 48 ساعت قبل از انتشار پریلود دادن. رد ددو درست یادم نی فک کنم بیشتر بود بخاطر حجم خارج از معمولش!
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
میگم دقت کردید روز عرضه چقدر دهنمون سرویسه؟! :D هم از نظر نحوه‌ی عرضه بازی و هم از نظر محتویاتش... ولی با این حال بازم چندین بار دیدم ملت میگن که این نسخه قراره از DS و BB آسونتر باشه! :|
چندتا دلیل هستش که خیلی راحت میشه ازش فهمید که بیشتر از همیشه قراره سرویس بشیم! اکثرا همه رو میدونید ولی من تازه دلایل رو کنار هم گذاشتم و متوجه شدم فرام با اکتیویژن دست به یکی کرده و نقشه‌ی قتلمون رو کشیدن :D :
1. نسخه‌ی نقدی قبل از عرضه در کار نیست! این یعنی روز عرضه، انتظار راهنماهای جامع از سایت‌های مختلف و ویدیوهای آماده توی یوتیوب رو نداشته باشید و همه با هم قراره بازیو شروع کنن! >:)
2. مولتی‌پلیری در کار نیست! قبلا وقتی سر یه باس به مشکل میخوردی، در نهایت یه راه چاره‌ای بود...اونم اینکه از یکی کمک بگیری و باس رو بزنید. از این خبرا نیست >:)
3. خود FS اعلام کرده که این بازی احتمالا سخت‌ترین بازی در مقایسه با بازیای سولزبورن باشه. دیگه دلیلی از این قابل استنادتر؟! :D
4. چند جا دیدم اونایی که بازیو تجربه کردن، میگفتن این سریع‌ترین نسخه‌ست و واکنش‌ها حتی باید سریعتر از BB باشه و باید خیلی سریع و پشت سر هم Parry کنی. اینم برداشت خودمه ولی این حذف شدن Stamina Bar هم احتمالا به جای اینکه به نفعمون باشه به ضررمونه چون فک نکنم حالا دشمنا و باس‌ها حتی یه لحظه تنهامون بزارن تا مثلا بتونیم نوار Stamina رو پر کنیم و یه نفسی بگیریم! >:)
5. اینم دیدم خیلی بهش اشاره میشه: باید بازیو دوباره یاد بگیری و اگه به بازی کردن DS و BB عادت کرده باشی احتمالا به ضررت تموم میشه چون این نحوه بازی کردن کلا اینجا جواب نمیده. پس این قضیه آماده‌سازی برای بازی و تجربه کردن بازیای قبلی برای بهتر عمل کردن توی این نسخه، عملا منتفیه و ممکنه نتیجه عکس بده! >:)
حالا به این پنج‌تا دلیل اون اطلاعات تازه منتشر شده از این که با هر بار مرگ نصف دارایی‌هارو برای همیشه از دست میدی (نمیشه به مکانی که مردی برگردی و XP و پول‌های از دست رفته رو دوباره برداری...کاملا از بین رفته >:)) و جهان پیرامونت هم تحت‌تاثیر قرار میگیره و کلا باعث میشه از مردن بیشتر از همیشه بترسی، رو هم اضافه کنید.
من کلا اخیرا ویدیویی چیزی از بازی ندیدم تا اگه باس و دشمن سوپرایزکننده‌ای بود، برام اسپویل نشه و فقط بعضی متن‌های پیش‌نمایش رو خوندم...اگه دلیل دیگه‌ای هست، اضافه کنید >:)
روز عید میاد، و احتمالا روزهای اول از دست فک و فامیل در امان نیستید! این خودش بدترین دهن سرویسیه ممکن برای کسیه که از لحظه معرفی و تاریخ خوردن داشته لحظه شماری میکرده برای بازی:-"
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
خب اینم از لیست تروفی‌ها:

Sekiro Shadows Die Twice Trophy List Revealed

من اشتباه کردم یه نگاهی کردم به لیست... :D تعداد پایان رو لو میده! اگه می‌خواهید بدونید:
مثل اینکه 4 تا پایان داره بازی. برای دیدن هر کدومش هم تروفی مجزا داره...
کلا تروفی‌های پیچیده و عجیب و غریبی نداره ولی مشخصه که قراره به اندازه کافی سخت باشه!
 
آخرین ویرایش:

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,535
نام
کورش
چند جا دیدم اونایی که بازیو تجربه کردن، میگفتن این سریع‌ترین نسخه‌ست و واکنش‌ها حتی باید سریعتر از BB باشه و باید خیلی سریع و پشت سر هم Parry کنی. اینم برداشت خودمه ولی این حذف شدن Stamina Bar هم احتمالا به جای اینکه به نفعمون باشه به ضررمونه چون فک نکنم حالا دشمنا و باس‌ها حتی یه لحظه تنهامون بزارن تا مثلا بتونیم نوار Stamina رو پر کنیم و یه نفسی بگیریم! :)
اگه حذف stamina باعث بشه بازی به نینجا گایدن نزدیک بشه بنظرم بازی اسونتر میشه. حداقل برای من اسونتر میشه. سر نینجا گایدن خیلی میشنیدم که سخته و بازی نکن و اینها ولی واقعا اسون بود. اصلا سختی سری سولز بخاطر تموم شدن stamina بود و حذفش احتمالا باعث اسونتر شدن بازی بشه. البته ارتباط مستقیمی هم داره با سبک بازی پلیر و انطباق پذیریش. اتفاقا امروز به یکی از دوستان میگفتم در دارک سولز سه بار اول دنسر خیلی اذیتم کرد و گیر کردم ولی بار دوم سبک و روش بازیم رو عوض کردم براحتی زدمش. یعنی پلیر اگه بتونه خودش رو با چیزی که سازنده ساخته انطباق بده بازیهای میازاکی حداقل تموم کردنش اونقدرها هم سخت نیستن. فقط یه سری کارها هست که اونها سختن مثلا بازی رو بدون مردن تموم کردن برای گرفتن ایتم خاص و این بحثها.
البته اینها فقط حدسه و ممکنه بازی وقتی اومد اونقدر سخت باشه که سورپرایز کنه.
 

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,134
نام
امیر
خب اینم از لیست تروفی‌ها:

Sekiro Shadows Die Twice Trophy List Revealed

من اشتباه کردم یه نگاهی کردم به لیست... :D تعداد پایان رو لو میده! اگه می‌خواهید بدونید:
مثل اینکه 4 تا پایان داره بازی. برای دیدن هر کدومش هم تروفی مجزا داره...
کلا تروفی‌های پیچیده و عجیب و غریبی نداره ولی مشخصه که قراره به اندازه کافی سخت باشه!
تعداد باساي بازي كم به نظر مياد :-? يه وقت از بازي نزده باشن واسه dlc :( البته ميتونه مث دارك سولز يك و دو باشه كه واسه تعداد محدودي از باسا تروفي داشت ولي فك نميكنم...
 
  • Like
Reactions: J. Constantine

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
خب اینم از لیست تروفی‌ها:

Sekiro Shadows Die Twice Trophy List Revealed

من اشتباه کردم یه نگاهی کردم به لیست... :D تعداد پایان رو لو میده! اگه می‌خواهید بدونید:
مثل اینکه 4 تا پایان داره بازی. برای دیدن هر کدومش هم تروفی مجزا داره...
کلا تروفی‌های پیچیده و عجیب و غریبی نداره ولی مشخصه که قراره به اندازه کافی سخت باشه!
اخه چرا علی چررررا واقعا؟؟
تو که میدونستی لذتش به اینه که سوپرایز شی سر باس ها نه اسمی بدونی نه تعدادی نه ..
تو دیگه چرا !:D
______
پ.ن:اقا خواهشا از این به بعد بیشتر رعایت کنید و سلام علیک هارو هم تو اسپویل بزارید
تعداد باس کمه زیاده فلانه بهمانه و...
رعایت کنید
:D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
تعداد باساي بازي كم به نظر مياد :-? يه وقت از بازي نزده باشن واسه dlc :( البته ميتونه مث دارك سولز يك و دو باشه كه واسه تعداد محدودي از باسا تروفي داشت ولي فك نميكنم...
ملت رو چرا نگران میکنی؟ :D
من سریع نگاه کردم. نشمردم ولی فک کنم نزدیک به تعداد باسهای Bloodborne بود :-"
اخه چرا علی چررررا واقعا؟؟
تو که میدونستی لذتش به اینه که سوپرایز شی سر باس ها نه اسمی بدونی نه تعدادی نه ..
تو دیگه چرا !:D
______
پ.ن:اقا خواهشا از این به بعد بیشتر رعایت کنید و سلام علیک هارو هم تو اسپویل بزارید
تعداد باس کمه زیاده فلانه بهمانه و...
رعایت کنید
:D
والا باس‌هارو نشمردم ببینم چندتاست...خیلی سریع رد شدم :D حتی اسم تروفی‌ها رو هم دقت نکردم. فقط میخواستم توضیحاتشون رو ببینم تا مقدار سخت‌ بودن پلات رو تخمین بزنم! >:)
اگه حذف stamina باعث بشه بازی به نینجا گایدن نزدیک بشه بنظرم بازی اسونتر میشه. حداقل برای من اسونتر میشه. سر نینجا گایدن خیلی میشنیدم که سخته و بازی نکن و اینها ولی واقعا اسون بود. اصلا سختی سری سولز بخاطر تموم شدن stamina بود و حذفش احتمالا باعث اسونتر شدن بازی بشه. البته ارتباط مستقیمی هم داره با سبک بازی پلیر و انطباق پذیریش. اتفاقا امروز به یکی از دوستان میگفتم در دارک سولز سه بار اول دنسر خیلی اذیتم کرد و گیر کردم ولی بار دوم سبک و روش بازیم رو عوض کردم براحتی زدمش. یعنی پلیر اگه بتونه خودش رو با چیزی که سازنده ساخته انطباق بده بازیهای میازاکی حداقل تموم کردنش اونقدرها هم سخت نیستن. فقط یه سری کارها هست که اونها سختن مثلا بازی رو بدون مردن تموم کردن برای گرفتن ایتم خاص و این بحثها.
البته اینها فقط حدسه و ممکنه بازی وقتی اومد اونقدر سخت باشه که سورپرایز کنه.
من شنیدم دشمنای بازی مهاجمانه‌تر عمل می‌کنن...واسه همین میگم حالا که محدودیت Stamina هم نیست، دشمنا ممکنه دست از سرت بر ندارن و پشت سر هم مجبور به Parry کردن باشی و کلا یه لحظه آرامش نداشته باشی :D وقتی Stamina داشتیم دشمنا باید یکمی عقب نشینی می‌کردن چون تا ابد نمی‌تونستی ضربات رو داج کنی و حتما میمردی ولی حالا دلیلی نداره...ممکنه مثلا چند دیقه یه ضرب بهت ضربه بزنن :D
من ویدیو زیاد ندیدم از بازی...شایدم برات مثل قضیه نینجا گایدن بشه ولی بعید میدونم >:) اونایی که مبارزات رو با دقت دیدن، میتونن بهتر شفاف‌سازی کنن در این مورد.
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,920
نام
نـــــــویـــــــــد
یه سری دشمن داره فقط میتونی با Parry کردن بهشون دمیج بدی. اتک‌های معمولی رو کلا دفاع میکنن و اگه ۲ ۳بار پشت هم دفاع کنن یه اتک بهت میزنن تا حساب کار دستت بیاد :D بیش از حدم دفاع کنی گاردت میترکه و یه جور دیگه به فنا میری. تنوع دشمنا و اتک‌هاشون زیاده. بازی کردن ملت رو دیدم به نظرم هیچی آسون نشده. یعنی حذف استامینا و اینکه بگیم هرچقدر بخوایم میتونیم اتک بزنیم، هیچ کمکی به آسون شدن بازی نمیکنن :D ولی گیم‌پلس شدیدا جذابی داره و اگه قلقو بگیری خیلی لذتبخش میشه. تایمینگ خیلی نقش مهمی داره. خیلی کنجکاوم بدونم تو این گیم‌پلی مکانیزم باس‌ها چجوری خواهد بود :D
این مجازات مُردنش هم خیلی ناجور شده. نصف هرچیزی که داری رو از دست میدی و بیش از حدم بمیری رفتار npcها بااهات عوض میشه. خیلی ستمه اگه بهت آیتم نفروشن مثلا :D
تا دوم فروردین ببینیم چی در اتتظارمونه :D

@Lions Gate
هیچی نداره. کلا خودتی و خودت :D
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
درسته که استامینا نداریم، ولی Posture داریم:D بلاک کردن ضربات Posture شما رو پر میکنه و در نهایت دفاعتون میشکنه و راحت کتلت میشید. دشمنا هم به راحتی ضربه نمیخورن و همه رو بلاک میکنن. برای اینکه Posture با بلاک کردن پر نشه، باید در لحظه دقیق بلاک کنید که خوب بعید میدونم خیلی از ماها تایمینگ رو به راحتی پیدا کنیم. چیزی که من برداشت کردم اینه که تو سکیرو مبارزات تن به تن هستن و اگر تعداد دشمنا به 2 برسه، مبارزه کردن به صورت همزمان عاقلانه نیست و باید عقب نشینی کرد. خلاصه بخوام بگم، دشمنا اینجا به شدت سمج هستن و بهتره از طریق Stealth دشمنا رو از بین برد تا مبارزه تن به تن.
دفعه اول هممون با Dragon Rot با درجه خلوص 100% بازی رو تموم میکنیم:D

پ.ن: تا یادم نرفته بگم، ظاهرا بعضی جاهای بازی رو میتونین با کمک یه NPC برید:D
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,003
نام
آریا
اگه حذف stamina باعث بشه بازی به نینجا گایدن نزدیک بشه بنظرم بازی اسونتر میشه. حداقل برای من اسونتر میشه. سر نینجا گایدن خیلی میشنیدم که سخته و بازی نکن و اینها ولی واقعا اسون بود. اصلا سختی سری سولز بخاطر تموم شدن stamina بود و حذفش احتمالا باعث اسونتر شدن بازی بشه. البته ارتباط مستقیمی هم داره با سبک بازی پلیر و انطباق پذیریش. اتفاقا امروز به یکی از دوستان میگفتم در دارک سولز سه بار اول دنسر خیلی اذیتم کرد و گیر کردم ولی بار دوم سبک و روش بازیم رو عوض کردم براحتی زدمش. یعنی پلیر اگه بتونه خودش رو با چیزی که سازنده ساخته انطباق بده بازیهای میازاکی حداقل تموم کردنش اونقدرها هم سخت نیستن. فقط یه سری کارها هست که اونها سختن مثلا بازی رو بدون مردن تموم کردن برای گرفتن ایتم خاص و این بحثها.
البته اینها فقط حدسه و ممکنه بازی وقتی اومد اونقدر سخت باشه که سورپرایز کنه.
دقیقاً این سبک بازی خیلی مهمه. :D مثلاً همین دنسر برای من زیاد سخت نبود یا توی Bloodborne: The Old Hunters به جز لودویگ به مشکل زیادی نخوردم و اکثر باس‌ها رو راحت زدم، در حالی که خیلی از سخت بودن‌شون شنیده بودم. ولی از اون طرف شهید لوگاریس توی نسخه اصلی بیچاره‌م کرد و خیلی درگیرش بودم، باسی که خیلی‌ها مشکل خاصی باهاش ندارن.
در مورد Ninja Gaiden، این بازی برای من سخت‌تر از Soulsborne بود. :D نسخه سوم رو بازی نکردم و نسخه دوم هم خیلی سخت نبود، ولی نسخه اولش بیچاره‌م کرد و بعضی جاها به مرز جنون می‌رسیدم! البته اون موقع یه کمی خرکی بازی می‌کردم و جوری Ninja Gaiden رو جلو می‌رفتم که انگار دارم God of War بازی می‌کنم! شاید اگه الآن همون بازی رو جلوم بذارن، بتونم راحت‌تر از پسش بربیام. :D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
شت! اسپویل ناجوانمردانه‌ای بود! :D
نمیدونم اینو FS رسما اعلام کرده یا نه ولی اینو من یهو وسط بازی و توی شرایط سخت میفهمیدم خیلی ذوق میکردم!
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
شت! اسپویل ناجوانمردانه‌ای بود! :D
نمیدونم اینو FS رسما اعلام کرده یا نه ولی اینو من یهو وسط بازی و توی شرایط سخت میفهمیدم خیلی ذوق میکردم!
شت! نمیدونستم برات اسپویل حساب میشه:( اون تیکه از پستم رو گذاشتم توی اسپویل که برای بقیه مشکلی پیش نیاد.
والا توی پیش نمایش ها گفتن این موضوع رو. با این حال معلوم نیست چند بار این قضیه پیش میاد.

پ.ن: تو هم پستت رو ادیت کن که اون پست من نشون داده نشه:D
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,535
نام
کورش
دقیقاً این سبک بازی خیلی مهمه. :D مثلاً همین دنسر برای من زیاد سخت نبود یا توی Bloodborne: The Old Hunters به جز لودویگ به مشکل زیادی نخوردم و اکثر باس‌ها رو راحت زدم، در حالی که خیلی از سخت بودن‌شون شنیده بودم. ولی از اون طرف شهید لوگاریس توی نسخه اصلی بیچاره‌م کرد و خیلی درگیرش بودم، باسی که خیلی‌ها مشکل خاصی باهاش ندارن.
در مورد Ninja Gaiden، این بازی برای من سخت‌تر از Soulsborne بود. :D نسخه سوم رو بازی نکردم و نسخه دوم هم خیلی سخت نبود، ولی نسخه اولش بیچاره‌م کرد و بعضی جاها به مرز جنون می‌رسیدم! البته اون موقع یه کمی خرکی بازی می‌کردم و جوری Ninja Gaiden رو جلو می‌رفتم که انگار دارم God of War بازی می‌کنم! شاید اگه الآن همون بازی رو جلوم بذارن، بتونم راحت‌تر از پسش بربیام. :D
یاد دارک سولز 2 افتادم ملت سر اون دو تا ببر مانند تو dlc گیر میکردن من راحت زدمشون بعد ملت همه rotten رو خیلی راحت میزدن من توش گیر کرده بودم :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر