کالبد شکافی : شباهت های دو عنوان Resident Evil 4 و The Evil Within

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
درود. مطلب خوبی بود و به نکته های خوبی اشاره کردی. البته داستان TEW به اصطلاح Cliff Hanger نبود و بر عکس پر بود از ایرادات داستانی. اما نکته مهم این هست که اگر یادت باشه بعد از تموم کردن TEW گفتم خدا رو شکر میکنم که دیگه میکامی رزیدنت نمیسازه. میکامی باید از بند رزیدنت آزاد میشد تا بتونه صدمه زدن به ساختار اصلی بازی یه عنوانی مثل TEW رو بسازه. مطمئنا اگر میکامی در کپکام مونده بود به جای TEW شاهد همین بازی با اسم RE بودیم و اونوقت به جای یه بازی خوب یه بازی فاجعه رو انجام میدادیم
 
  • Like
Reactions: IMANOKA

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
من شدیدا معتثدم این بازی جزو underrate ترین بازی های تاریخه، اصلا نمیفهمم چرا باید اینطور باهاش برخورد میشد؟ بازی از لحاظ المان های ژانر SH بی نظیره، واقعا به جدیت جزو مخوف ترین بازی ها از لحاظ اتمسفر بود برام. شاکله ی بازی های وحشت رو صداگذاری و موسیقی ، طراحی موجودات و کرکترهای خیالی و ترسناک، سبک گرافیکی غلی الحصوص نورپردازی و در نهایت داستان و نوع روایتش تشکیل میده. از نظر من این بازی کمترین نقص رو توی تمام این موارد داشت. اینقدر که موج منفی راجع به گرافیکش به راه انداختن بعضیا من فکر میکردم گرافیک بازی داغون و توی در و دیواره، ولی بی نهایت عااالیه، نورپردازی های بازی توی رئال جلوه دادن صحنه ها و فضای فاجعه بار بازی واقعا فوق العاده عمل کرده، صداگزاری و موسیقیش هم که اصلا حرف نداره فقط شمارو ارجاع میدم به صحنه مبارزه با keeper یا همون box head . خودتون متوجه میشید.
بعد انصافا هیچکسی به جز شینجی میکامی نمیتونه اینقدر عالی تعادل بین اکشن و هاررور رو توی بازی ذربیاره، درسته که سباستین دارای آرسنال و سلاح های متنوعه و قابلیت آپگرید کردنشون رو داره ولی به هیچ وجه یه سوپرمن و ابرقهرمان نیست، فوق العاده شکننده و آسیب پذیره، HB که به راحتی با یکی دوتا ضربه low میشه و از اونطرف هم کافیه چند تا تیر رو به اشتباه شکیل کنین، خیلی راحت بی دفاع خواهید شد، چون مهمات توی بازی واقعا محدوده.
من واقعا برام جای تعجبه که بازی های مثل Dead space که کاملا بخش اکشنشون میچربه به المان های SH اینقدر زیاد تحویل گرفته میشن ولی بازی ای با این حد از درجه کیفی اینقدر نا عادلانه مورد قضاوت قرار میگیره. واسه همینه که امتیاز منتقدین کمترین ارزش رو برای من داره، اصلا هیچوقت ملاک قرارشون نمیدم چون تجربه هر شخص بدون دخالت نظرات دیگران کاملترین و بهترین قضاوته.
شاید تنها ایرادی که بتونم ازش بگیرم روند طی شدن داستانه، بعضی جاها گنگ میره جلو، کرکترهای همراهمون مثل جوزف و کیدمن هم اونقدر شخصیت قوی ای نداشتن، ولی کل محتوای بازی به نظرم ایده نو و بکری هم داشت واقعا.
در کل من بخوام به بازی نمره بدم کمتر از 9 از 10 بهش نمیدم. واقعا شینجی میکامی خودش برای من یکی حداقل دوباره ثابت کرد و نشون داد هنوزم سلطان بلامنازع سبک وحشته. از این بازی های pure horror هم کلا متنفرم چون از نظر من از رسالت اصلیشون که در درجه اول طراحی بازی هستش فاصله گرفتن، بازی بایذ در وحله اول بازی باشه ، اینکه من مثل یه دوربین فقط صحنه های بازی رو نگاه کنم و از دست موجودات و اتفاقات هراسناک بازی مثل کودن ها و ترسوها فرار کنم اصلا به شخصه برام جالب نیست. البته نبودش غیر ممکنه چون خیلی ها هم مخالف نظر من هستن ولی شخصا معتقدم بازی ژانر وحشت و بقا باید طراحی اتمسفرش رو با تمام المان های بازیسازی و مولفه های ژانر وحشت انجام بده، نه حذف اون ها و بازیباز رو توی تنگناهای پوچ و بی معنی قرار دادن.
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,985
نام
Mohammad
بازی خیلی خوبی بود.من تا سه چپتر اول بازی رفتم و بعدش میخواستم بازی رو بفروشم:expressionless:چون اصلا منو راضی نکرد.
گفتم حالا بهش یه شانس بده و چپتر های بعدیم بازی کن.آروم آروم بازیش برام جذاب شد و تا اینکه شد یکی از بهترین تجربه های این نسلم.
بهشم امتیاز 9 دادم و کلی ام تبلیغ کردم که حتما بازیش کنید.
 

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
مطلبت جذاب بود . آره واقعا شباهت ایول ویدین و RE4 زیاد بود . ولی یه ضعف اساسی ایول ویدین به نسبت به RE4 داشت اونم داشتن باگ زیاد و گیم پلی ضعیف تر نسبت به ساخته قدیمی استاد میکامی یعنی RE4 بود.ولی بازم اتمسفر حیرت آوری داشت بازی:fearscream:
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
نمیخوام بازی رو با RE4 مقایسه کنم، ولی اگر اویل ۴ رو بخوایم توی هر زمینه و ساختاری برتر از TEW بدونیم‌توی یه بخش کاملا جلوی TEW به زانو در میاد اونم عنصر وحشت هست.
من با بقیه جانعه گیمرها کاری ندارم، هرکسی تجربه شخصیش از بازی رو بازگو میکنه، تجربه شخصی من از این بازی به جدیت ترسناک ترین بازی دو نسل اخیر رو برام رقم زد. میتونم قاطعانه در مورد خودم بگم که این بازی در کنار دو سه تا عنوان دیگه در صدر عناوین وحشت برام قرار گرفت، از همه لحاظ کاملا برام راضی کننده بود و واقعا دوست دارم این بازی بصورت یک فرنچایز ادامه پیدا کنه، البته تحت رهبری خود میکامی.
 

ALBERT WESK3R

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
Gold User
Feb 15, 2016
429
نام
بهزاد
نمیخوام بازی رو با RE4 مقایسه کنم، ولی اگر اویل ۴ رو بخوایم توی هر زمینه و ساختاری برتر از TEW بدونیم‌توی یه بخش کاملا جلوی TEW به زانو در میاد اونم عنصر وحشت هست.
من با بقیه جانعه گیمرها کاری ندارم، هرکسی تجربه شخصیش از بازی رو بازگو میکنه، تجربه شخصی من از این بازی به جدیت ترسناک ترین بازی دو نسل اخیر رو برام رقم زد. میتونم قاطعانه در مورد خودم بگم که این بازی در کنار دو سه تا عنوان دیگه در صدر عناوین وحشت برام قرار گرفت، از همه لحاظ کاملا برام راضی کننده بود و واقعا دوست دارم این بازی بصورت یک فرنچایز ادامه پیدا کنه، البته تحت رهبری خود میکامی.

کاملا موافقم. خیالت راحت. بازی یک فرانچایز هست تحت رهبری میکامی بدون هیچ مزاحمی مثل امثال کپکام:D
 

mario...RE..SH

کاربر سایت
Oct 8, 2014
251
با سلام، خسته نباشی بهزاد جان. اویل ویتین رو بازی نکردم پس نمیتونم نظر خاصی بدم، تا جایی که شنیدم بازی المان هایی مابین سبک رزیدنت و سبک سایلنت هیل داشته، اگه واقعا تونسته باشه ترکیب مناسبی از این دو ایجاد کنه جای تقدیر داره چرا که مطمینا بخشی از گیمرها که ذائقه بازیشون تلفیقی از این دو سبک هست رو تونسته راضی کنه. نکته دیگه این که چنین عناوینی نیاز دارند به صورت فرانچایز در بیان تا بتونن خودشون رو جا بندازن، حالا اگه قسمت های بعدی منسجم با قسمت اول و قوی کار بشن به نحوی که اون فرنچایز بتونه طرفداران وفادار خودشو پیدا کنه میشه یه سری ماندگار ( مانند سایلنت هیل ، رزیدنت اویل، فیتال فریم، تنها در تاریکی) و اگه قسمت های بعدی نتونن عنوان و چهره مناسبی از اویل ویتین بروز بدن بالطبع عنوان متوسطی خواهد شد که به مرور توی ذهن بازیبازان کمرنگ میشه. امیدوارم که قسمت های آینده خیلی خوب و قوی کار بشن و یه عنوان نامی جدید توی ژانر ترس و بقا داشته باشیم.
 

ALBERT WESK3R

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
Gold User
Feb 15, 2016
429
نام
بهزاد
با سلام، خسته نباشی بهزاد جان. اویل ویتین رو بازی نکردم پس نمیتونم نظر خاصی بدم، تا جایی که شنیدم بازی المان هایی مابین سبک رزیدنت و سبک سایلنت هیل داشته، اگه واقعا تونسته باشه ترکیب مناسبی از این دو ایجاد کنه جای تقدیر داره چرا که مطمینا بخشی از گیمرها که ذائقه بازیشون تلفیقی از این دو سبک هست رو تونسته راضی کنه. نکته دیگه این که چنین عناوینی نیاز دارند به صورت فرانچایز در بیان تا بتونن خودشون رو جا بندازن، حالا اگه قسمت های بعدی منسجم با قسمت اول و قوی کار بشن به نحوی که اون فرنچایز بتونه طرفداران وفادار خودشو پیدا کنه میشه یه سری ماندگار ( مانند سایلنت هیل ، رزیدنت اویل، فیتال فریم، تنها در تاریکی) و اگه قسمت های بعدی نتونن عنوان و چهره مناسبی از اویل ویتین بروز بدن بالطبع عنوان متوسطی خواهد شد که به مرور توی ذهن بازیبازان کمرنگ میشه. امیدوارم که قسمت های آینده خیلی خوب و قوی کار بشن و یه عنوان نامی جدید توی ژانر ترس و بقا داشته باشیم.

موافقم. صدرصد تبدیل به یک سری بازی میشه منتهی اویل ویدین با همین نسخه اول کار را تمام کرد و جا افتاد در بین دوستداران سبک ترسناک

حالا چرا بازی نکردی?
 

mario...RE..SH

کاربر سایت
Oct 8, 2014
251
موافقم. صدرصد تبدیل به یک سری بازی میشه منتهی اویل ویدین با همین نسخه اول کار را تمام کرد و جا افتاد در بین دوستداران سبک ترسناک

حالا چرا بازی نکردی?
راستش مشغله فراوان، مدت هاست گیم نزدم :nomouth: شاید طبق گفتت خیلی بازی خوبی بوده باشه بهزاد، اما کلا برای ماندگاری باید داستان رو ادامه دار کرد و به صورت سری درآورد ( نه تک بازی) که اینجور که خودت میگی قراره سری باشه پس این قابلیت رو داره که یک فرانچایز ماندگار بشه و من هم امیدوارم این اتفاق بیفته :blush:
..............
نکته: خیلی دوس دارم کوجیما هم یه فرنچایز ترسناک خلق کنه، داشت میشدا ( P.t و ادامه هایی بر سایلنت هیل که این کونامی احمق نذاشت!)
 

ALBERT WESK3R

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
Gold User
Feb 15, 2016
429
نام
بهزاد
راستی توی تاپیک های ساییلنت هیل و رزیدنت اویل میتونن یه نظرسنجی مشترک بذارن با این عنوان: به نظر شما کپکام احمق تر است یا کونامی؟؟؟ :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:

موافقم. به نظر من کپکام:tongueclosed:
 

mohsen gt5

کاربر سایت
Oct 8, 2010
859
به نظر منم بازی رو میشه یه عنوان خوب توی سبک ترسناک دونست. ولی از میکامی انتظار بیشتری داشتم. ایده های که از سایلنت هیل گرفته رو میتونست بیشتر روش کار کنه و بهتر از قدرت تخیل بهره ببره.تا اواسط بازی گیرایی بیشتری داره ولی جلو تر که میریم از جذابیتش کم میشه و به شخصه با روبیک خیلی ارتباط بر قرار نکردم و کشش زیادی نداشت تو بازی برام. شباهت ها هم با نسخه چهارم ایول کاملا درست و مشخص هست.
 

WTF?

کاربر سایت
Mar 27, 2015
1,087
نام
محمد
یادمه خیلی آروم بازی رو روی درجه سخت تموم کردم و تمام محیط هارو شخم زدم...تو بازی سباستین میدوئید من همه جاهایی غیرضروری واسه دوئیدن رو پیاده میرفتم با فانوس به دست...بازی خیلی فوق العاده هستش.. واسه من جنبه ی روانشناسیه بازی مهمترین بخشی بود که به چشم میومد.. تماماً یک مالیخولیا رو تو داستان پیاده کرده بودن هرچند از مبارزه ی نهایی بازی راضی نبودم و جمع بندیه درست حسابی ای از بازی شکل نگرفت..جزئیات بازی رو زمانی که انجام میدادم آگاهی داشتم الان نیاید نقل قول کنید چیزی نفهمیدی از بازی..... درکل بازی ای بود که وقتی دیدم مشکلات فنیه PC گریبان گیرشه به خودم گفتم بیا یکبار واسه همیشه ازش لذت ببر و پاکش کن..بازی تمام چیزی که یک اثر SH نیاز داره رو بهتون میده..موسیقی متن بسیار عالی ای هم داره و من عاشق صدای تیک تاک ساعت تو اون بیمارستان لعنتی بودم..!!

مرسی بابت مقاله.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر