Call of Cthulhu | PC

گفتگو در 'بحث و تبادل نظر پيرامون بازی های PC' ایجاد شده توسط Safety & Peace, ‏Feb 27, 2016.

  1. Safety & Peace

    Safety & Peace Я!5Ξ UP
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 4, 2011
    ارسال ها:
    11,225
    نام:
    تونی آلمِیدا
    [​IMG]


    Developers : Cyanide Studio
    Publisher :
    Focus Home Interactive
    Genre : Psychological Horror - RPG - Stealth
    Platform : PC - Xbox One - PS4
    Release Dates : TBA 2017

    اگر با نام H.P. Lovecraft آشنا باشید، پس مطمئنا با یکی از معروف ترین آثار او یعنی Call of Cthulhu نیز آشنایی دارید. نویسنده ای که "ترس لاوکرفتی" را پایه گذاری کرد و رد پای آثار او در کتاب ها، فیلم ها و بازی های ویدئویی زیادی به چشم میخورد.
    ترس لاوکرفتی یا ترس کهکشانی که لاوکرفت در بیشتر آثار خود به تصویر کشیده است، پیرامون موجوداتی به نام Great Old One ها بوده که از اعصار باستانی پیش از خلقت بشریت از فضای بیکران هستی به زمین فرو افتاده اند و پس از آن بر ذهن و مغز انسان ها اثر گذاشته و آن ها را به دیوانگی و جنون می‌کشانند.

    پس از چندین برداشت موفق و ناموفق برای به تصویر کشیدن Cthulhuـی مخوف در قالب بازی های مختلف، حال این بار نوبت به Cyanide Studio رسیده تا شانس خود را در این زمینه محک بزند. بنا بر گفته مدیر استودیو Cyanide، آن ها بهترین تلاش خود را برای خلق چیزی که طرفداران مدت هاست که انتظار آن را می‌کشند، به کار خواهند بست و آن ها مدت هاست که خواهان ساخت عنوانی بر اساس داستان معروف Call of Cthulhu بوده اند. پیش از این ساخت بازی بر عهده استودیو خوشنام Frogwares بود اما به دلایلی نامعلوم، ساخت این بازی به استودیو Cyanide سپرده شد که در کارنامه خود عناوینی چون Blood Bowl و Styx: Master of Shadows را دارد.

    در این عنوان بازیکن در قالب فردی ظاهر خواهد شد که در تلاش است تا از حقیقت مرموز مرگ یک هنرمند معروف و خانواده اش مطلع شود اما به حقایقی مخوف تر چون بیداری Cthulhu از خواب چندین هزار ساله اش منجر می‌شود.

    بازی توسط Unreal Engine 4 در دست ساخت است.


     
    #1 Safety & Peace, ‏Feb 27, 2016
    آخرین ویرایش: ‏Feb 27, 2016
    Little John, kamyy, Sunderland و 2 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  2. Mbox

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Nov 11, 2006
    ارسال ها:
    1,121
    نام:
    مجید
    یادش بخیر یه عنوان انحصاری واسه ایکس باکس داشت که اون زمان واقعا عالی بود،
     
  3. Democracy

    Democracy Stay hungry. Stay foolish.
    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 15, 2010
    ارسال ها:
    4,317
    من سالها پیش نسخه Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth رو بازی کرده بودم. ناشرش Bethesda بود. خداییش خیلی خوف بود زمان خودش و واقعا ترسناک بود
     
  4. Lord Odin

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 19, 2013
    ارسال ها:
    2,203
    لاوکرفت چقدر کاردرسته امثال میازاکی برای خلق داستان و اتمسفر از اون الهام میگیرن :D.

    اون گیمی که 2005 منتشز شد بدجور ترسناک بود!.
     
  5. uriel

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 6, 2010
    ارسال ها:
    2,419
    بهترین خبری بود که میشد شنید. شدیدا منتظرم تا اثر دیگه ای در مدیوم گیم از این نویسنده بی نظیر ژانر وحشت ساخته بشه. هر نوع اقتباسی از کارای لاوکرفت فوق العاده جو شیطانی و اهریمنی و مخوفی داشته تا حالا توی صنعت گیم، بازی call of cthulhu dark corners of the earth رو اگه بازی کنین متوجه صحبت هام میشین. نسخه اول بازی Quake هم کاملا از رفرنس های لاوکرف استفاده کرده، دشمن شما در بازی shubb nigurrath هست که به code name Quake معروفه که از اجداد کاتولا هست و به مادر جهنم و دوزخ تعبیر میشه توی بازی.
    راجب کال آف کاتولای قبلی هم که لازم به توضیح نیست، بازی به عقیده بسیاری جزو ترسناکترین بازی های خلق شده در صنعت بازیسازیه، هرچند که روند گین پلی و شوتینگ بازی خیلی ضعیف بود ولی اتمسفرش یکی از بی نظیرترین ها در تاریخ بازیهاس.
    امیدوارم بازی نام این نویسنده برجسته دنیای وحشت رو به خوبی به تمام علاقه مندان به صنعت بازی بشناسونه.
     
  6. Safety & Peace

    Safety & Peace Я!5Ξ UP
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 4, 2011
    ارسال ها:
    11,225
    نام:
    تونی آلمِیدا
    فقط این نبود Frogwares یه خورده برای من ناراحت کننده هست. به شدت این استودیو رو قبول دارم و توی سبک ادونچر یه جورایی سرآمد بقیه هست و کیفیت کارهاشون به شدت بالاست. نمیدونم جریان چی بوده که سازنده رو عوض کردن. از طرف دیگه ناشر بازی های Sherlock Holmes همیشه Focus Home Interactive بود ولی آخرین نسخه از این سری رو قراره Big Ben منتشر کنه. فکر کنم یه مشکلی بین Frogwares و ناشر همیشگیشون FHI پیش اومده. شایدم من دارم اشتباه میکنم.

    کسی CoC رو خونده اینجا؟:d داستانش خیلی خوبه و اتمسفر خیلی خوبی توی داستان وجود داره. منتها شیوه نگارش داستان های لاوکرفت خیلی پیچیده و سفت و چغره و باید هر خط رو چندین بار خوند تا متوجه منظورش شد. بیشتر توی داستان هایی که مینوسه از کلماتی استفاده میکنه که همون زمان هم منسوخ شده بودن و درک مطلب رو سنگین تر میکنه/:):d
     
  7. uriel

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 6, 2010
    ارسال ها:
    2,419
    راستش من نمیدونم ترجمه فارسی ای هم برای کتابش اومده یا نه ولی من کتابش رو از اینترنت دانلود کردم به همون زبات انگلیسی، آره متن کتاب یکم سنگینه،

    اصطلاحاتش زیاد رایج نیست، من بیشتر با آثار لاوکرفت مخصوصا کاتولا از طریق بازیش آشنا شدم. کلا آثارش خیلی بدبینانه هست ولی خب به شدت تاثیر گذار بوده روی نویسنده های ژانر وحشت بعد از خودش، یکی از اون افراد که اتفاقا توی مدیوم گیم هم آثار فوق العاده درخوری ازش دیدیم همین جناب کلایو بارکر سازنده بازی undying و jericho هستش.
     
  8. Safety & Peace

    Safety & Peace Я!5Ξ UP
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 4, 2011
    ارسال ها:
    11,225
    نام:
    تونی آلمِیدا
    حقیقتا من ترجمه-ش کردم. تایپش هم کردم. فقط مونده یه ویرایش:d اگر حوصله-م بذاره درستش میکنم.

    این Jericho خیلی مریض بود اتمسفرش. خصوصا دشمن های بازی که انگار به فولاد تیر میزدی:d طراحی دشمن ها و لوکیشن ها باعث شد خیلی از این نظر بازی قوی و خوبی باشه. کلا بازی داریم که ترسناک هست ولی یه سری بازی هم داریم جو مسموم و مریضی دارن و حس بدی توی آدم ایجاد میکنن. کار هر کسی نیست که بتونه ترس لاوکرفتی رو پیاده کنه واقعا:d اشتباه نکنم مترو رو هم میگن میتونه جز دسته همین عناوین باشه هر چند من خودم زیاد این موضوع رو حس نکردم توی بازی و بیشتر اتمسفر ناب شوتر های روسی و فضا سازی تر و تمیزشون قابل مشاهده بود:d
     
    MK_COD این نوشته را Like کرده است.
  9. jeenas

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 24, 2014
    ارسال ها:
    894
    نام:
    مصطفی
    اثر قبلی
    استودیو Cyanide یعنی Styx خیلی بازی خوبی بود
    سبکش مخفی کاری و RPG مخلوط بود و نسبتا هم OW بود
     
  10. uriel

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 6, 2010
    ارسال ها:
    2,419
    واقعا علی؟!:d خب بزار ترجمش رو، مطمئن باش کلی استقبال میشه، جدی میگم.
    حالا تازه jericho نسبت به undying چیزی به حساب نمیاد، undying رو حتما تجربه کن، فوق العادست، جدا ترس رو از بعد دیگه ای وارد بازی ها کرد زمان خودش.
    مترو راستش راجب همون old one ها هستش که دقیقا میشه رفرنس برای لاوکرفت. مخصوصا تگی مترو ۲۰۳۳ خیلی به وضوح بهش اشاره کرده بود. همون موجودات خردمندی که نهایتا آخر بازی برامون دو انتخاب میزارن.
    راستش نمیدونم وقت و حوصلش رو داری یانه، وای برو نسخه اول بازی quake هم بازی کن، اگه واقعا میخوای ببینی جهنم چه شکلیه حتما تجربش کن:d. اپیزود چهار بازی رو سندی پترسون کاملا لر پایه وحشت لاوکرفتی طراحی کرده، اسم اپیزود هم جهان کهن یا جهان برتر هست که اشاره به کارهای لاوکرفت داره، همینطور اسم بعضی تز مراحالش مثلا nameless city که مرحله رمز اپیزود چهار هست، shambler ها که موجودات حاصل دست لاوکرفت هستن و همینطور باس انتهایی اپیزود اول به نام chtun و نهایتا hell mother که کلا از داستان های لاوکرفت وام گرفته شده و در بازی اومده.
    راستی راجب مترو ۲۰۳۳ یادمه یه موجودی بود که مراحل آخر لاهاش روبرو‌میشدیم و شبیه اختاپوس بود رو مخزن سوخت لانه گزینی کرده بود، اونم شبیه مخلوقات لاوکرفت بود یادمه. در کل پدر وحشت اسم کاملا به حقیه که براش گذاشتن.:d
     
  11. Polaris

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Aug 14, 2007
    ارسال ها:
    2,685
    یا خدا!
    خبر بسیار خوبی بود . نسخه قبلیش که واقعا بینظیر بود . حس وحشت تو بازی موج میزد . طراحی موجودات، لوکیشن ها و اتمسفر بازی هیولا بود! . واقعا جرات نمیکردم Dark Corner Of the Earth رو بازی کنم . امیدوارم این یکی نیز بتونه خاطرات نسخه پیش رو برام زنده کنه.:x
     
  12. HalfLife G

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 21, 2009
    ارسال ها:
    2,848
    نام:
    مراد حلیمی
    این بازی رو نمیدونم چون هنوز منتشر نشده ولی بهترین بازی الهام گرفته از کارای لاو کرفت با فاصله فوق العاده زیاد bloodborne هستش:

    https://www.vg247.com/2015/04/22/cthulhu-voodoo-why-bloodborne-is-the-best-lovecraftian-game/

    تو داستان بازی که من گردآوری کردم هم تو جای جای بازی به لاوکرفت و فلسفه کارش و حتی اسامی لاوکرفتی بازی اشاره کردم
    bloodobrne تنها بازی لاوکرفتی هست که تنها تو فضاسازی و شکل موجودات و اینا لاوکرفتی نیست......بلکه آیتم های بازی و پیشروی داستان و کرکتر تا به پایان اون وحشت از کهکشان و ...... رو تو بیلد کرکتر پیاده می کنن و مثلا هرچه دانش کهکشانیت بیشتر باشه دشمنا برات قویتر میشن و نادیده ها رو می بینی و ..... .

    .
     
  13. Hamid Payne

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 29, 2012
    ارسال ها:
    3,334
    نام:
    حمیدرضا
    من لاوکرفت رو نمی شناسم و بواسطه همین بازی باهاش آشنا شدم، زمانی که سازندش Frogwares بود یه سری تصویر ازش منتشر شده بود که منو شدیدا تکون داد. یه احساس ترس خاصی تو تصاویرش بود، با معرفی دوباره بازی و عوض شدن استدیو هم چیز خاصی نشون ندادند تا الان هم اما همون اشاره کوچیک به داستان باز هم منو تحت تاثیر قرار داد. احساس میکنم اگر به این بازی درست پرداخته بشه یه انقلاب می تونه بوجود بیاره، خیلی خاصه، فقط مشکلی که هست اینه که من نه Focus Home Interactive رو قبول دارم نه Cyanide رو، احساس میکنم این دو کمپانی نمی تونند انتظارات رو برآورده کنند.

    من یه اکشن ماجراجویی با المان های نقش آفرینی میخوام، در مورد المان های نقش آفرینی صحبت شده اما سبک اصلی نمی دونم چیه ...
     
  14. s.1

    s.1
    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    ارسال ها:
    6,204
    این بازی یکی از بازی هایی بود که هیچ کس قابلیت تلفظ کردنش رو نداشت یادم اون زمان هر کس 1 چیزی صداش می کرد جالب تر اینکه این کلمه اگر در دیکشنری بزنید اصلا معنایی براش پیدا نمی شه چرا CTHULHU اسم موجود خلق شده LOVECRAFT هست. تلفظ درستش کتولو هست ک با کسره
     
  15. Safety & Peace

    Safety & Peace Я!5Ξ UP
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 4, 2011
    ارسال ها:
    11,225
    نام:
    تونی آلمِیدا
    آره تقریبا شهریور تمومش کردم. بعد از اون تایپش کردم و دیگه وقت و حوصله نشد که ویرایش نهایی رو انجام بدم. منتظر یه بنده خدایی - [MENTION=48155]Destruction[/MENTION] - هم هستم که یه سری کارها انجام بده;;)

    آهاون پس توی مترو به این صورت ظاهر شده بودن:d البته اونا اسمشون Dark Ones بود، نه؟:-/ چون من فکر میکردم از نظر القا و فضا تونسته ترس لاوکرفتی رو توی خودش بگنجونه که خب من توی مترو همچین چیزی حس نمیکردم (فقط یه جاهای خیلی کوچک ). Quake رو هم فکر کنم شماره اول یا دومش رو بازی کردم و به شدت چسبید:d ولی خب الان که گفتی باید یه بار دیگه برم ببینم چی از قلم انداختم:d
    این اختاپوس که میگی رو همونطور که میدونی در واقع خود Cthulhu هست. توی کتاب وقتی توصیفش میکنه یه موجود "به بزرگی یه برج" و "با 2 بال خفاش مانند" و "صورتی هشت پا گونه" توصیف میشه:d
    البته خود لاوکرفت گفته بود که کلمه Cthulhu به شکلی هست که زبون انسان قادر به تلفظش نیست (که من اصلا نمیدونم خودش چجوری خلقش کرده!:d). یه سری کاتولو و یه سری کثولهو تلفظش میکنن که نه میشه گفت درسته و نه میشه گفت غلط:d