داستان بازی Madden NFL

Chaosboil

کاربر سایت
Feb 3, 2016
71

img25184933.jpg

این بازی به نام یکی از مشاهیر تالار فوتبال «جان اِرل مَدِن» نامگذاری شده است. فوتبال آمریکایی که میتوان گفت در ایران بکلی مهجور است در اروپا معادل هایی همچون راگبی دارد. خشونت و فیزیکی بودن از مشخصه های اصلی این ورزش است. «مدن» زمانی را در سان فرانسیسکو را به یاد می آورد که بازیکن فیلادلفیا ایگلز به اتاق هتل هجوم آورد و پرسید: "مدن کجاست؟" وقتی مردم به نظریه پرداز فاکس اشاره کردند بازیکن گفت: "نه، اون مدن رو نمیگم، بازی رو میخوام!"

Madden NFL بصورت گسترده توسط بازیکنان لیگ انجام میپزیرد و آنان نسبت به سیستم ریتینگ بازیکن ها در بازی اعتراضات خود را به مدن و EA نشان میدهند. با این حال این فقط امیت اسمیت بازیکن دالاس کابویز بود که گفته بود بازی به او زیادی امتیاز داده است! همینطور خواهان تغییر گرافیک و شکل ظاهری خود می شدند. این از همان سال های ابتدایی 1990 شروع شده بود و مدن را که مشاور تکنیکال EA بود گیج میکرد. با این حال EA Sports همیشه قدرت شبیه سازی خود را به رخ رقبای سطح پائین تری همچون Pro Evolution Soccer کشیده است. بنا به گزارش دانشگاه تربیت بدنی لوس آنجلس بازیکنان جوانتری که با Madden NFL بزرگ شده بودند درک بهتری از بازی ها و استراتژی آن از خود نشان میدادند. به گزارش Wired استفاده از تاکتیک spread offense در لیگ رو به افزایش دارد. چیزی که شما آن را «مدن بال» می نامید. یک جنبش سفسطه آمیز و خوشحال جوانانه. وقتی برندون استوکلی از دنور برونوکز در عرض شش ثانیه با دویدن غیرعادی اش امتیاز تعیین کننده بازی علیه سینسینتی بنگالز را کسب کرد، سازندگان مدن _ که بازی را با خود مدن تماشا میکردند _ بلافاصله حرکت او را با "اونچه تو بازی اتفاق میافته!" شناسایی کردند.

گزارشگری مدن بطوری است که شنوندگان متوجه زنده بودن آن یا بازی بودنش نمی شوند. برای اکثر بازیهای سری گزارشگری توسط خود مدن و پارتنرهای مختص به خودش انجام شدند. پت سامرال همراه مدن از دهه 80 و دوباره 2000 در فاکس و CBS و گاهی هم میکلز. Madden NFL 09 آخرین گزارشگری مدن بود. او روخوانی از کاغذهای اسکریپت شده را کسالت بار و تکراری می دانست. صرف کردن ساعت های طولانی در استودیوی ضبط به تنهایی برای او سخت ترین کار بودند. اما زمانی که گزارشگری سری از او گرفته شد گفت: "احساس کردم چیزی از وجودم را ستانده اند!". او با کریس کالینزورث جایگزین شده بود. اما نام بازی به Cris NFL تغییر نکرد! او پارتنرهای خودش را داشت. تام هموند برای Madden NFL 10 و گاس جانسون برای Madden NFL 11. برای شماره بعدی جیم نانتز و فیل سیمز کار گزارشگری را بعهده گرفتند.

مدن برای اولین و آخرین بار در سال 2012 برروی کنسول Wii U عرضه شد. سپس سازندگان به دلیل ناسازگاری یک شبیه ساز برروی کنسول کژوال و ساده نینتندو ساپورت خود را از آن قطع کردند. این درحالی است که Madden NFL هنوز برای کنسول های از رده خارج PS3 و Xbox 360 عرضه میشود. هنوز کسی دقیقا نمیداند چرا Madden NFL 06 در سال 2005 عرضه شد (این در مورد تمامی شماره های این بازی صادق است.) اما در این شماره برای اولین بار مد سوپراستار معرفی شد. جایی که شما کنترل یک آماتور را بدست میگیرید تا از تنزل او جلوگیزی کنید. با حرکت در خط صعودی شامل تست IQ، استخدام مدیربرنامه، مصاحبه ها، تمرینات و... سوپراستار آینده را خواهید ساخت. بعد میتوانید با استفاده از پرینتر سه بعدی او را چاپ کنید. حالا شما یک سوپراستار واقعی با درآمد ماهیانه هزاران دلار دارید. فقط باید با رنگ آمیزی حرفه ای او را به یک کلاب آب کنید. طوری که متوجه چاپی بودن او نشوند.

در سال 2015، بازی بجای Madden NFL 14 با عنوان Madden NFL 25 انتشار یافت. ابتدا این امر به عنوان سفر در زمان شناخته شد. اما درحالیکه هیچکس به یاد نداشت EA Sports با فوت کردن شمع های یک کیک به همه یادآوری کرد که ربع قرن از تولد سری گذشته است.

در گزارشی از سال 2009 توسط دانشگاه علوم زیستی اوهایو روشن شد سری بازیهای مدن نقش مهمی در علاقه مند کردن نونهالان و نوجوانان به لیک فوتبال آمریکایی دارد. درحالیه تا قبل از آن تصور میشد برعکس باشد و فقط هوادران لیگ هستند که اقدام به خرید بازی میکنند.

نفرین مدن: تا قبل از 1999 روی تمامی کاورهای سری عکس شخص مدن نقش می بست. در این سال ستاره فوتبال گریسون هرست جای او را گرفت. علی رغم مخالفت مدن EA در اینکار مسمم بود. با این وجود بازیکنانی که برروی کاورها حضور میافتند و این برای آنها یک افتخار محسوب میشد در آینده دچار افت سطح بازی، معمولا به دلیل مصدومیت، میشدند. چیزی که کمی بعد به "نفرین مدن" شهرت یافت!

بهمین دلیل سیستم رای گیری EA برای کاورهایش که برای بازیهای دیگرش مثل FIFA همه ساله برگزار میشود لغو شد چراکه فن های ستاره های لیگ به دلیل ترس از نفرین به دیگران رای میدادند تا بازیکن محبوبشان انتخاب نشود!

جان مدن که زمانی به دلیل تبلیغات فراوان برای Ace Hardware زیر بار انتقادات قرار داشت اکنون بیشتر با عنوان Madden NFL شناخته میشود تا حتی یک گزارشگر فوتبال! او در واقع به خوبی راه کامرشیال اش را پیدا کرد. آیا اون نام خود را جاودانه کرده است؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: MK_COD

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر