PlayStation Gran Turismo Sport

i1juUYMctT1Wgz-638x269.jpg

نام بازی: Gran Turismo Sport
استدیو سازنده: Polyphony Digital
طراح: Kazunori Yamauchi
ناشر: Sony Computer Entertainment
پلتفرم: PlayStation 4
سبک: Real Driving Simulator




1yhuzjrx8j5xkp3t4vlr.png



  • نام بازی، Gran Turismo Sport خواهد بود
  • دارای سه مود، «کمپین»، «اسپورت مود» و در آخر «آرکید مود»
  • در حد یک نسخه اصلی در سری بازی خواهد بود
  • افزایش قابل توجه عناصر بصری و اللخصوص صداگذاری
  • نسخه‌ای که سازنده بازی یعنی «پولیفونی دیجیتال» مدت زمان طولانی بدنبال آن بوده و برای چندین سال آپدیت خواهد شد
  • بتا در فصل بهار برای علاقه مندان بر روی PSN قرار خواهد گرفت
  • بازی در سال 2016 عرضه خواهد شد
  • توجه زیاد به بخش آنلاین
  • پشتیبانی کامل از PSVR یا همان دوربین واقعیت مجازی سونی
  • با استفاده از خودرو های سازنده محبوبتان از آن‌ها حمایت می‌کنید
  • شما در بازی نماینده کشورتان خواهید بود
  • در کنار قهرمانان واقعی مسابقات اتوموبیل رانی، مسابقه خواهید داد
  • قرارداد 100 ساله با FIA Champions

آپدیت:



emolad4pmvv3fk1j9c3b.png


e02or2h76oys8war4vhj.jpg


Alfa Romeo 4C '15
Alfa Romeo 4C Gr.3 (S)
Alfa Romeo Mito N-Series

x79882nmpddl6xs2b3kq.png


Alpine Vision Gran Turismo Gr.1

9wedkxor91t0rsf8fv20.jpg


Audi R18 TDI (Audi Sport Team Joest) '11
Audi R8 LMS (Audi Sport Team WRT) '15
Audi TTS Coupe '15



ksim1ms4ybutacdz7vde.jpg


Aston Martin One-77 '11
Aston Martin V12 Vantage GT3 '12


uucqh43vzz2m9ce7b3lm.png


BMW Z4 GT3 '11
BMW M4 Coupe '14
BMW M4 Coupe '14 Safety Car
7k27ninswprodtxujgdm.png


Chevrolet Corvette Stingray N-Series
Chevrolet Corvette C7 Gr.3


5nqavjnv85b3knvk2c2g.png



zb7mb84xym1g4a5yfhjv.png



Dodge SRT Tomahawk Vision Gran Turismo Gr.1
Dodge Charger SRT Hellcat '15

ute5rcliffydhawfc65o.png


Ferrari LaFerrari '13
Ferrari 458 Italia GT3 '13 (S)

0iv67ephnzp7v263yf2a.png


Ford Mustang GT Premium Fastback '15
Ford Focus ST '15 N Series
Ford Mustang GT Group B Rally Car​


1f06zrs8ad8ozov2qjwj.png


zup6vyiq2jy6bfkr37z5.jpg



Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo


0hjmpnvbryhr626xdzu3.png

Jaguar F-Type Gr.3

5edwyfbzyz60flvm2cqb.jpg


Lamborghini Veneno '13

grd0xo3vu3ebagtwm214.png


Lexus RC-F
Lexus RC-F Gr.4

5jeh60k9hk2dghn5ikrx.png


Lotus Evora '09

vtg7fme3pinkn5imensk.jpg


Mazda LM55 Vision Gran Turismo
Mazda LM55 Vision Gran Turismo Gr.1
Mazda Roadster S (ND) '15
Mazda Roadster S (ND) '15 Gr.4
Mazda Roadster S (ND) N200

gf1kloy0b5qn5ht0ayjm.png



McLaren 650S GT3 '15

oe5m8e3dtiwyzgl8498f.jpg


Mercedes-Benz SLS AMG GT3 '11 (S)
Mercedes-Benz Mercedes-AMG GT S '14
Mercedes-Benz Mercedes-AMG GT S '14 Safety Car

rcka1xkxjp2mkwk1n80r.png


Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition Gr.3
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition Gr.4
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition Group B Rally Car
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition

rgzda6r5nl0xvaoqe1uc.png


Nissan GTR '17
Nissan GT-R Nismo GT3 N24 Schulze Motorsport '13
nrl64r7d0c9h0o7y5t15.png


Peugeot 908 HDi FAP - Team Peugeot Total '10
Peugeot 208 GTi '15
Peugeot Vision Gran Turismo Gr.3

v69n3jzbeo0sqlu3rljn.png


Renault Megane R.S.
Renault Sport R.S.01 GT3

sh77ekl2zkubpp7ynhtx.png


Subaru WRX Gr.3 (S)

jvzymiczxnsuu83vk2wq.png


Toyota TS030 Hybrid '12
Toyota FT-1 Vision Gran Turismo Gr.3


ol1pmnwuj0pgzpe4iwhr.png


Volkswagen GTI Vision Gran Turismo Gr.3 (S)
Volkswagen GTI Vision Gran Turismo Gr.B Rally Car
Volkswagen Golf VII GTI '14



w2wxbbde9r64xenkmaaz.png

** با آمدن اطلاعات رسمی آپدیت می‌شود **

dh0qsa82m7h2n5g1i4ci.png


** با آمدن اطلاعات رسمی آپدیت می‌شود **

9uc57hbkczvglq2fu4vm.png


** با آمدن اطلاعات رسمی آپدیت می‌شود **





0hc4i2e8622yjfy1bsfo.png





تریلر معرفی بازی:

Gran Turismo Sport


با تشکر از:

احسان عزیز و گل @Kaine
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
ریسینگ های Evolution هر چی نداشت (که قطعاً داشت و جزو بهترین های سبک خودش بود) توی دو نسل اخیر به تنهایی بار تبلیغات بصری کنسول های سونی رو به دوش کشیدن ، حداقل به خاطر اینم که شده باید آدمیزادی تر باهاشون برخورد می شد ! نسل قبل MotorStorm نبود سونی توی اون بازه ی زمانی رسماً هیچ بازی بدرد بخور تماماً نسل بعدی نداشت ، این نسل هم DriveClub تا قبلش که هیچ تا بعدشم هنوز چیزی شبیهش نداریم ! کلاً ریس های Evolution نه تنها خیلی جذاب و هیجان انگیز و خاص بودن ، بلکه رسماً Wow های بصری ریسینگ اول هر نسلو یه تکونی هم میدادن !
 

u_2

کاربر سایت
Aug 20, 2011
2,718
100 درصد اونها بازیهای خوبی هستن، اما اینکه بگیم چون نیاز به بازی ریسینگ نداره یک استودیو رو ببنده که میلیونها دلار هزینه شده برا خودش و آی پی هاش، بازیهاش هم نه اینکه بگیم سیستم سلر بود ولی فروش خوبی داشت.
مثلا فکر کن مایکرو بیاد PlayGround رو ببنده بگه چون بازیهای TP هستن،FM هم که هر 2سال میاد.
بدبختی اینه که DC هم اینقدر خودش رو جا انداخت که واقعا کار رو برای طرفدارها سخت کرد.
اگه همون اول نسل قبل از معرفی DC کل استودیو رو تو اسید حل میکردن، آب هم از آب تکون نمیخورد اما الان همه عزاداریم:D
ببین بخش سرگرمی سونی الان بهترین عملکرد از نظر سود دهی داره
قطعا میدونن دارن چیکار میکنن.به همون دلیلی که گفتم احتیاجی به ریسینگ دیگه نداشتن هزینه رو عنوان دیگه و این استودیو به نفع سونی نبود
فروش حتما خوب نبوده از نظر سونی
اصلا مهم نیست یه بازی سبکش چی باشه و چندتا بازی دیگه تو همون سبک داشته باشه وقتی یه عنوان فروشش خوبه دلیلی نداره بیخیالش شه
منم منظورم این نبود فقط چون احتیاجی به اون بازی نیست استودیو رو ببنده اگه موفق بود و برا سونی سود دهی داشت دیگه دلیلی نداره
اینکارو بکنه
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,079
نام
مــاکــان
ببین بخش سرگرمی سونی الان بهترین عملکرد از نظر سود دهی داره
قطعا میدونن دارن چیکار میکنن.به همون دلیلی که گفتم احتیاجی به ریسینگ دیگه نداشتن هزینه رو عنوان دیگه و این استودیو به نفع سونی نبوده
100 درصد قبول دارم ابنو، منم نمیگم دارن ضرر میکنن. مطمئنا همینجوز هست که میگی.
رو همین حساب FPS هم ندارن و آب از آب تکون نمیخوره.
من اینو میگم:
به درک که سونی میخواد سود بیشتر کنه یا نه، این ما هستیم که ضرر کزدیم. من گیمر دلم میخواست نسخه دوم DC رو ببینم.
دوست داشتم فرصت دوباره به استودیو داده میشد همونطور که به بقیه داده شد.
این از عوارض بی رقیب بودن تو فروش هست، اگه نسل قبل بود عمرا استودیو رو می بست.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
چون کنسول یک عنوان تو یک سبک داره،دیگه نباید چیز دیگه ای داشته باشه؟
یعنی نسل قبل چون کیلزون رو داشت،نباید Resistance رو هم میساخت؟ ، چون آنچارتد رو داره نباید اجازه ی ساخت TLOU رو بده؟ (جفتشون زیر شاخه ی AA هستن:-" )
یا خیلی مثال های دیگه!

یک کنسول هرچی انحصاری های متفاوت تری داشته باشه،به نفعشه! همیشه هم قرار نیست اون کنسول برنده باشه! نسل قبل سونی چجوری خودش رو جمع کرد و رسید به 360 ؟ با بازی های متنوع تو سبک های مختلف!
الان یک ریسینگ باز، مطمئنا انتخابش باید X1 باشه! علاوه بر مولتی ها ، دوتا انحصاری هم تو این سبک دارن!
سونی اگر این موارد تبلیغات FPSها رو هم بی خیال بشه( عرضه زودتر DLC ، برگزاری مسابقات و ...) باز هم این جماعت رو از دست میده! نسل قبل مایکرو این موارد رو روی 360 داشت، سونی در مقابل دوتا FPS ساخته بود!
اما الان برای ریسینگ نه بازی داره، و نه تبلیغات این سبکی!
شاید الان جلوی ضرر رو گرفته باشه، ولی وقتی جانشینی برای اینا نداره، قرار نیست هیچوقت به ضررش نشه!:-" ، سونی خودشم میدونه تنوع بازی تو سبک های مختلف چقدر مهمه...یک نگاه به کنفرانس معرفی PS4 بندازیم... DCریسینگ ، KZ:SF شوتر و FPS ، نک پلتفرمر و Deep Down هم RPG ! و روز لانچ کنسول هم آنچارتد4 !
اینکه بگیم نباید حتما انحصاری باشه، اشتباهه! :|

به هر حال، منم مثل بقیه گیمرها برام مهم نیست به نفع سونی بوده یا نه! ولی به نفع من گیمر که آرکید دوست دارم اصلا نبوده! دیگه MSی احتمالا نخواهیم داشت!:| ، سونی هم هیچ قصدی برای ساخت کارتینگی مثل ModNation Racers و این چیزا نداره!
شبیه سازم من دوست ندارم(که همونم معلوم میست کی بیاد!) پس مطمئنا این وسط من راضی نیستم از بخش ریسینگ سونی!
 
آخرین ویرایش:

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,369
نام
Mehrdad
مورد دوم که هیچ! ولی مورد اول رو میتونم قبول نداشته باشم؟
سونی یک استودیو ریسینگ ساز رو بست، که کنسول کمبود ریسینگ نداشته باشه؟؟؟
درسته DC تاخیر خورد، کامل عرضه نشد، و در کل باعث عقب افتادن جریانات شد! ولی الان با بسته شدنش،یعنی مشکل کمبود ریسینگ حل شد؟ یا بدتر شد؟ جایگزینی ایجاد شد براش؟
اینا اگر بسته نمیشدن هم باز زودتر از GT7 ، ریسینگ بعدیشون رو میدادن! (طیف مخاطب های GTS هم که با این اوضاع فقط آنلاین بازها هستند! و محتویاتش از همون DC هم برای آفلاین بازها یا غیر حرفه ای ها کمتره! )

+موتور استورم آش دهن سوزی نبود؟ و فورزا بود؟ نسل قبل فورزا هورایزن متاش شد 85 ، و MSـها 84 و 82 و 77 رو در کارنامه دارن! 77 که هیچ، اما اون 2تا همچین تفاوتی ندارن که با یک نمره یکی بشه آش دهنسوز،یکی نشه!!!

جدا از اون، MS سبکی بود که مشابهش رو تقریبا نداریم ... الان FH3 شباهت هایی به شماره ی دوم MS داره! ولی خوب این بازی برای کنسول سونی نمیاد! یعنی حداقل این پلتفرم بازی مشابهی نداره! بسته شدنش مطمئنا به ضرر گیمرها بوده!
خود سونی...از نظر اقتصادی من به اطلاعاتشون دسترسی ندارم! اما از نظر جذب مخاطب های ریسینگ باز...مطمئنا به ضررش شده بستن این استودیو بدون هیچ جانشینی!
مورد دوم فقط یک حدسه:D به طور کلی وقتی یک ناشر مثل سونی که نهایت اهمیت و احترام رو همیشه واسه استودیو هاش قائل بوده وقتی یک ریسینگ ساز رو میبنده فکر نمیکنم اون یکی ریسینگ ساز به این سادگی از کنارش رد شه که هیچ حساب بشه!
---
مورد اول. نمیخوام بحث مقایسه ای راه بندازم. ولی سیر تکامل و کیفیت ساخته های پلی گرند را در نظر بگیر. در مقابل اولوشن. هورایزن ها از چع کیفیت و امتیازاتی به چی رسیدن؟ موتور استورم ها از چه کیفیت و امتیازاتی به درایوکلاب؟
من قصدم مقایسه یا ترول نبود که اینو فرمودی :
+موتور استورم آش دهن سوزی نبود؟ و فورزا بود؟ نسل قبل فورزا هورایزن متاش شد 85 ، و MSـها 84 و 82 و 77 رو در کارنامه دارن! 77 که هیچ، اما اون 2تا همچین تفاوتی ندارن که با یک نمره یکی بشه آش دهنسوز،یکی نشه!!!
بحث کیفیت و تکامل کلی استودیو که بله اولوشن اش دهن سوزی نبوده و بین کیفیت متوسط و رو به بالا درجا زده همیشه. البته این نظر منه. و همانطور که گفتم. منم موتور استورم هارا دوست داشتم:D
موافقم که سبک مشابه موتور استورم نبوده. ولی خب. تا کی باید سرمایه و وقت هدر بره و نتیجه تو بهترین حالت یک عنوان فقط قابل قبول باشه؟ اگر دقت کنی. فرست پارتی های سونی با فقط قابل قبول میانه ای ندارند. و اصول کارشون بهترین بودنه.

در نهایت اینکه. منم گیمرم. سالهاست که گیمرم. ولی سود سونی برام مهمه. چون موفقیت مالی سونی باعث میشه کیفیت و تنوع محصولاتش حفظ بشه و من نوعی همچنان از این محصولات لذت ببرم. دلیل نمیشه چون نسل قبل تو اوج ضرر ps3 ترکوند فکر کنیم همیشه همینطوره.

کاملا باهات موافقم که بهترین حالت میشد (خونه تکونی اساسی اولوشن). تو این موضوع شکی نیست. اما خب واقعیت اینه که این اتفاق نیفتاده. و به نظرم بهتره امیدوار باشیم سونی یک الترنیتیو برای این داستان داشته باشه. من امیدوارم این راه کار خونه تکونی pd باشه. ارزشش خیلی بیشتر از اولوشن که هیچ وقت بازی فوق ابر(نهایت استاندارد) نساخته.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
مورد دوم فقط یک حدسه:D به طور کلی وقتی یک ناشر مثل سونی که نهایت اهمیت و احترام رو همیشه واسه استودیو هاش قائل بوده وقتی یک ریسینگ ساز رو میبنده فکر نمیکنم اون یکی ریسینگ ساز به این سادگی از کنارش رد شه که هیچ حساب بشه!
---
مورد اول. نمیخوام بحث مقایسه ای راه بندازم. ولی سیر تکامل و کیفیت ساخته های پلی گرند را در نظر بگیر. در مقابل اولوشن. هورایزن ها از چع کیفیت و امتیازاتی به چی رسیدن؟ موتور استورم ها از چه کیفیت و امتیازاتی به درایوکلاب؟
من قصدم مقایسه یا ترول نبود که اینو فرمودی :
+موتور استورم آش دهن سوزی نبود؟ و فورزا بود؟ نسل قبل فورزا هورایزن متاش شد 85 ، و MSـها 84 و 82 و 77 رو در کارنامه دارن! 77 که هیچ، اما اون 2تا همچین تفاوتی ندارن که با یک نمره یکی بشه آش دهنسوز،یکی نشه!!!
بحث کیفیت و تکامل کلی استودیو که بله اولوشن اش دهن سوزی نبوده و بین کیفیت متوسط و رو به بالا درجا زده همیشه. البته این نظر منه. و همانطور که گفتم. منم موتور استورم هارا دوست داشتم:D
موافقم که سبک مشابه موتور استورم نبوده. ولی خب. تا کی باید سرمایه و وقت هدر بره و نتیجه تو بهترین حالت یک عنوان فقط قابل قبول باشه؟ اگر دقت کنی. فرست پارتی های سونی با فقط قابل قبول میانه ای ندارند. و اصول کارشون بهترین بودنه.

در نهایت اینکه. منم گیمرم. سالهاست که گیمرم. ولی سود سونی برام مهمه. چون موفقیت مالی سونی باعث میشه کیفیت و تنوع محصولاتش حفظ بشه و من نوعی همچنان از این محصولات لذت ببرم. دلیل نمیشه چون نسل قبل تو اوج ضرر ps3 ترکوند فکر کنیم همیشه همینطوره.

کاملا باهات موافقم که بهترین حالت میشد (خونه تکونی اساسی اولوشن). تو این موضوع شکی نیست. اما خب واقعیت اینه که این اتفاق نیفتاده. و به نظرم بهتره امیدوار باشیم سونی یک الترنیتیو برای این داستان داشته باشه. من امیدوارم این راه کار خونه تکونی pd باشه. ارزشش خیلی بیشتر از اولوشن که هیچ وقت بازی فوق ابر(نهایت استاندارد) نساخته.
نه دیگه! اینجا حرف داره عوض میشه! :D ، خودت به نسل قبل اشاره کردی،گفتی MS آش دهن سوزی نبود،اما هورایزن بود! تکامل هورایزن به این نسل رسیده!
بخوایم نسل قبل رو بگیم،تفاوتی بین بازی ها از نظر دهن سوزی نیست:D

بازیی با متای 80 ، یک بازی "فقط قابل قبول" نیست! اونم وقتی که غیر از فورزا هیچ ریسینگ+90ـی نداشتیم توی سال های اخیر! حتی همون GT هم دیگه +90 نیست!
از نظر بهترین بودن هم خیر! سونی همه جور استودیو و همه جور بازی و با همه کیفیتی داره! همه GOW و بازی های ND نیستن که شاهکار تحویل ملت بدن! آره مثلا ممکنه برای من Infamous بهترین بازی سال عرضه ـش یا حتی بهترین بازی نسلم باشه! برای یکی دیگه GT ! برای یکی Gravity Rush و ... ! که اون به سلیقه برمیگرده! اما سونی همه جوره بازی داشته!
اتفاقا اگر فقط همین تاپیک DC رو نگاه کنیم،میبینیم الان تقریبا همه از بازی راضی هستن! یا خیلی از سایت ها مستحق فرصت دوباره میدونستنش!

موفقیت مالی سونی باعث میشه توی تنوع و کیفیت تاثیر بزاره؟ من چندان چنین حسی ندارم:-" یعنی از نظر منطقی باید بزاره! ولی الان چندتا پلتفرمر داریم؟ چندتا ریسینگ داریم؟ چندتا FPS داریم؟ ، به جای اینا چی داریم؟ PS4 Pro :| سرمایه گذاری به جای بازی،رفته روی سخت افزار! ( و PS VR )
گرافیک بیشتر به نفع من گیمر هست،یا بازیه بیشتر؟
البته این نسل کلا نسل داغونیه:-" ، فقط سونی هم نیست! همه ناشرا چنین وضعی دارن:|

خط آخر هم نظر شماست! برای من PD به دوران اوجش هم برگرده فرقی نداره،چون بازیش توی سبکی که میخوام نیست! و هیچ جایگزینی به جای Evolution نیست!
آخه بدبختی اینجاست خونه تکونی خاصی هم توی PD اتفاق نیفتاده! فقط میبینیم یک استودیو بسته شده... و تمام! :|


پ.ن:Dگه خیلی بحث داره بی ربط میشه:D ، تازه آخرش به اینجا هم رسیدیم که من کلا GT دوست ندارم! و اصلا نمیدونم تو این تاپیگ چیکار میکنم:))
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,079
نام
مــاکــان
یک نکته ای اول بگم :
من فکر نکنم کسی ریسینگ باز باشه و بتونه این حرکت سونی رو توجیه کنه، من کسی که این حرکت سونی رو عاقلانه میدونه و توجیه میکنه اصلا نمیتونم طرفدار ریسینگ حساب کنم. اینطوری بخوایم فکر کنیم شاید منم اصلا برام مهم نباشه که کرش برگرده یا شاید بگم TLG کنسل بشه بعد از این همه وقت و هزینه و...
من اگه تو این صنعت یچیو یاد گرفته باشم، اونم اینه که همونطور که شرکتها عاشق چشم و ابروی ما نیستن و فقط به چشم مصرف کننده به ما نگاه میکنن، ما هم باید بر اساس پولی که برای محصولشون دادیم همیشه ازشون طلبکار باشیم، نه اینکه بیایم تصمیمات مزخرفشون رو توجیه کنیم.

اما در ادامه بحث

، مشکلات موقع ریلیز درایوکلاب کاملا به عهده سونی بود. اون ضرب العجلی که برای ساخت و ریلیز بازی در نظر گرفتن، اونم یک New IP برای استودیو که چه به لحاظ فنی و چه محتوا باید از اول ساخته میشد.
وقتی قبل ریلیز بازی راسچنسکی میگه آب و هوای داینایک چندماه بعد میاد، یعنی بازیو از زیر دستشون کشیدن بیرون دیگه.
چرا به یک استودیو مثل P.D زمان کافی داده میشه.از معرفی تا ریلیز بازی گاها 4-3 سال طول میشکه ولی بعد ریلیز همینطوری آپدیت هست که سرازیر میشه، ولی به یک استودیو که قرار همه چیو از صفر برای DC آماده کنه زمان نمیده.همه دیدیم که اون تاخیری که برای DC در نظر گرفتن کافی نبوده.
پس اگر ضعفی تو کار استودیو بوده همش به عهده تیم پلی استیشن و زمان ندادن به استودیو هست.
در هر صورت با اینکه داریم تو تاپیک اشتباه بحث میکنیم:D ولی ببین DriveClub چقدر مهم هست برای طرفدارها که هنوز اون حرکت سونی رو نمیتونن توجیه کنن.
در مورد اینکه سونی سود کنه و بازیهای بهتر وبیشتر بسازه، نتیجش رو داریم میبینیم!!!
این نسل بیشتر محتوا تولید کرد یا نسل قبل که رو همه چی داشت ضرر میداد؟
 

u_2

کاربر سایت
Aug 20, 2011
2,718
چون کنسول یک عنوان تو یک سبک داره،دیگه نباید چیز دیگه ای داشته باشه؟
یعنی نسل قبل چون کیلزون رو داشت،نباید Resistance رو هم میساخت؟ ، چون آنچارتد رو داره نباید اجازه ی ساخت TLOU رو بده؟ (جفتشون زیر شاخه ی AA هستن:-" )
یا خیلی مثال های دیگه!

یک کنسول هرچی انحصاری های متفاوت تری داشته باشه،به نفعشه! همیشه هم قرار نیست اون کنسول برنده باشه! نسل قبل سونی چجوری خودش رو جمع کرد و رسید به 360 ؟ با بازی های متنوع تو سبک های مختلف!
الان یک ریسینگ باز، مطمئنا انتخابش باید X1 باشه! علاوه بر مولتی ها ، دوتا انحصاری هم تو این سبک دارن!
سونی اگر این موارد تبلیغات FPSها رو هم بی خیال بشه( عرضه زودتر DLC ، برگزاری مسابقات و ...) باز هم این جماعت رو از دست میده! نسل قبل مایکرو این موارد رو روی 360 داشت، سونی در مقابل دوتا FPS ساخته بود!
اما الان برای ریسینگ نه بازی داره، و نه تبلیغات این سبکی!
شاید الان جلوی ضرر رو گرفته باشه، ولی وقتی جانشینی برای اینا نداره، قرار نیست هیچوقت به ضررش نشه!:-" ، سونی خودشم میدونه تنوع بازی تو سبک های مختلف چقدر مهمه...یک نگاه به کنفرانس معرفی PS4 بندازیم... DCریسینگ ، KZ:SF شوتر و FPS ، نک پلتفرمر و Deep Down هم RPG ! و روز لانچ کنسول هم آنچارتد4 !
اینکه بگیم نباید حتما انحصاری باشه، اشتباهه! :|

به هر حال، منم مثل بقیه گیمرها برام مهم نیست به نفع سونی بوده یا نه! ولی به نفع من گیمر که آرکید دوست دارم اصلا نبوده! دیگه MSی احتمالا نخواهیم داشت!:| ، سونی هم هیچ قصدی برای ساخت کارتینگی مثل ModNation Racers و این چیزا نداره!
شبیه سازم من دوست ندارم(که همونم معلوم میست کی بیاد!) پس مطمئنا این وسط من راضی نیستم از بخش ریسینگ سونی!
اقا من اصلا منظورم این نبود.کجای حرفم همچین منظوری رو رسوند؟:D
فقط درمورد این استودیو نظر دادم نه همه:D که تعطیل شدنش منطقی بوده و سونی احتیاجی بهش نداشته با وجود ریسینگ هایtpو gtچه احتیاجی به سرمایه گذاری رو یه عنوان و استودیو ناموفق هست حتما به ضرر سونی بوده دیگه
من که از این کارش دفاع نکردم منم ناراحت شدم از تعطیل شدن این استودیو و به ضرر ما گیمرها بود این کار
فقط میگم منطقی بود
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,369
نام
Mehrdad
من فکر نکنم کسی ریسینگ باز باشه و بتونه این حرکت سونی رو توجیه کنه، من کسی که این حرکت سونی رو عاقلانه میدونه و توجیه میکنه اصلا نمیتونم طرفدار ریسینگ حساب کنم
اگر منظورتون من و امثال من بوده باید بگم خوشبختانه علاقه من به ریسینگ نیاز به حساب کردن شما نداره ماکان عزیز:D در کمال دوستی و احترام البته:D:D
مشکلات موقع ریلیز درایوکلاب کاملا به عهده سونی بود. اون ضرب العجلی که برای ساخت و ریلیز بازی در نظر گرفتن، اونم یک New IP برای استودیو که چه به لحاظ فنی و چه محتوا باید از اول ساخته میشد.
تا جایی که من میدونم. اولوشن اخرین بازی بزرگی که قبل از dc ساخته 2011 منتشر شده. پس تا انتشار dc نزدیک به 3 سال فرصت داشته تا یک بازی کامل بسازه. و همچنین تا جایی که یادم میاد در psmeeting اعلام شد ایده بازی 10 ساله وجود داره. اینجا داستان ip جدید و زمان بیشتر رو خودشون توجیه کردن نه من یا امثال من.
بازی اول فرست پرسن و با تمرکز بر اول شخص معرفی شد. (درست میگم دیگه؟:D) . بعدش ویزگی های دیگه مثل دوربین سوم شخص بهش اضافه شد. برایند همه ی اینها به اضافه محصول نهایی فکر میکنم تقصیر استودیو بوده نه تیم پلی استیشن! بامراحل ساخت بازی کند پیش رفته. استودیو های مشابه تو مدت زمان مشابه 2 تا ریسینگ ابر ساختند. هیچ جوره به نظرم منطقی نیست که بگیم تیم پلی استیشن باعث شد اولوشن ناقص کار انجام بده. وقتی کارگردان میگه چند ماه بعد اب و هوا اضافه میشه. به نظرم نشون دهنده بی برنامه گی تیم.

در نهایت دوستان. هیچ کس خوشحال نیست که الان dc2 وجود نداره و سازندش متلاشی شده. پست اول منم بیشتر قصدش تولید امید برای gt7 بود. در واقع. حالا که در واقعیت اولوشن بسته شده من امیدوارم قربانی gt7 شده باشه. منظورم برنامه ریزی و سرمایه ای که سونی تو داستان ریسینگ قرار میده.
@Akiba
اره موافقم که با سود دهی پلی استیشن بر خلاف انتظار تنوع بازی هامون کمتر شد بیشتر نشد. اما خب ما با یک کمپانی طرفیم که تو استراتژیک ترین شرایط اقتصادی چند دهه اخیرش قرار داره. به نظر من تولید سخت افزار های بیشتر در واقع تولید زمینه های بیشتر برای موفقیت مالی بوده از طرف سونی. بهترین حالت اینه که کم کاری های اخیرش رو بزاریم به حساب جمع و جور کردن خودش. من فکر میکنم در نهایت ps4 ارشیو بهتر و متنوع تری از ps3 بهمون بده(باید بده سونی کارش همینه). حداقل انحصاری. ساخت بازی ها خیلی هزینه بر شده و ریسک بسیاری میطلبه. به نظرم بهتره اینو تو محاسباتمون همیشه مد نظر قرار بدیم. و نسل قبل را به صورت مساوی با این نسل مقایسه نکنیم.
تاپیک خیلی به بیراهه رفت شرمنده دوستان:D
 

.DcoY.

کاربر سایت
Jun 16, 2010
815
نام
مــــیلاد
منطقی بودن یا احمقانه بودن رو در هر صورت نمیتونیم متوجه بشیم.
حقیقت اینکه فعلا کنسول مناسب برای یک ریسینگ باز قطعا X1 هست.
پ.ن : Evolution و Black Box جزو استودیوهای محبوبم بودند.به معنای واقعی کلمه نظر طرفداراشون رو اعمال میکردند.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
@Saint.Frantic
بله خوب استودیوهای مشابه...مثل PD از 2005 تا الان که بیشتر از یک دهه شده، 2تا بازی دادن:D
بعد این بدبختا که درشون تخته شد از 2007 تا وقتی که بسته شدن 4تا بازی ساختن:D
و بدبختی بیشتر اینه که الان PD بازیی هم که میخواد تحویل بده...یه بازیه کامل به نظر نمیاد باشه!

خدایی من از این کار سونی زورم میگیره:D هرچقدرم بگید این کار به نفع سونی بوده، باز به حالم فرقی نداره:D

در مورد DC هم نمایش بازی اول شخص بود،ولی نگفتن بازی فقط اول شخص خواهد بود! :D اکثر ریسینگ ها هم تا جایی که میدونم نمای سوم شخص رو دارن،و اول شخص یک نکته ی مثبت براشون حساب میشه اگر داشته باشن!

من از اینکه DC2 وجود نداره اونقدر ناراحت نیستم،از اینکه MS4 وجود نداره ناراحتم:(( MS میخوام...:( حداقل ریمستر:(
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
@Saint.Frantic
بله خوب استودیوهای مشابه...مثل PD از 2005 تا الان که بیشتر از یک دهه شده، 2تا بازی دادن:D
بعد این بدبختا که درشون تخته شد از 2007 تا وقتی که بسته شدن 4تا بازی ساختن:D
و بدبختی بیشتر اینه که الان PD بازیی هم که میخواد تحویل بده...یه بازیه کامل به نظر نمیاد باشه!

خدایی من از این کار سونی زورم میگیره:D هرچقدرم بگید این کار به نفع سونی بوده، باز به حالم فرقی نداره:D

در مورد DC هم نمایش بازی اول شخص بود،ولی نگفتن بازی فقط اول شخص خواهد بود! :D اکثر ریسینگ ها هم تا جایی که میدونم نمای سوم شخص رو دارن،و اول شخص یک نکته ی مثبت براشون حساب میشه اگر داشته باشن!
وجود داشتن ایده، با زمان و توانایی و تکنولوژیی که بتونند پیاده ـش کنند خیلی فرق داره:D

من از اینکه DC2 وجود نداره اونقدر ناراحت نیستم،از اینکه MS4 وجود نداره ناراحتم:(( MS میخوام...:( حداقل ریمستر:(
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
، مشکلات موقع ریلیز درایوکلاب کاملا به عهده سونی بود. اون ضرب العجلی که برای ساخت و ریلیز بازی در نظر گرفتن، اونم یک New IP برای استودیو که چه به لحاظ فنی و چه محتوا باید از اول ساخته میشد.

البته ماکان مشکلات موقع ریلیز بازی کاملاً تقصیر خود استودیو ـه ، جدا از پروسه ی ساختش که از چه زمانی شروع شده بازی قرار بود لانچ تایتل باشه. اگه لانچ عرضه میشد یا اصن یکی دو ماه هم تاخیر می خورد و مشکل داشت حرفت درست بود. ولی بازی حدود 1 سال تاخیر خورد و از نوامبر 2013 (ریلیز PS4) رفت اکتبر 2014 ! بعد حالا اکتبر 2014 چه اتفاقی افتاد ، بازی ای که کلاً بر پایه ی کلاب های آنلاین و بازی تیمی برنامه ریزی شده بود کلاً سرورهاش روو هوا بود و کلاً تا یه مدت اصن قابلیت آنلاین بازی کردن نداشت ! وقتی بازی چیزی که بر مبناش معرفی میشه رو نداره پس یه چیزی توی برنامه های خود استودیو داره لنگ میزنه ! نمی خوام بگم حقشونه این بلا سرشون بیاد ولی خلاصه هیچ رقمه یه تاخیر 1 ساله واسه بازی ای که تقریباً آماده بوده و توی اکثر نمایشگاهها قابل بازی بوده ضرب العجل نمیشه اسمشو گذاشت
پ.ن : IP های این بدبختا فک کنم باید دست سونی باشه ، امیدوارم باز سونی توی فروش به بحران بخوره تا مجبور بشه نبش قبر بکنه و MS و DC رو زنده کنه !
پ.ن : سر PD که بلایی نمیاد ، امیدوارم این وسط یامائوچی یه جوری کتلت بشه تا بلکه PD هم به یه سر و سامونی برسه !
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
شرمنده شاید بگید فن بازی یا ...
نظر من هست این نمیگم FACT هست
دو سبک رو کلا سونی براش انگار پشیزیم اهمیت نداره . یکی FPS و یکیم Racing . به نظرم کسی که دنبال این دو سبک روی کنسول هست در این نسل اگه سونی رو انتخاب کرده فکر کنم اشتباه کرده
من خودم سر فورزا ها و هیلو ها (بیشتر سر این دو فرانچایز ) قبلا X1 گرفتم و اما بعد یه مدت رد کردم یا فروختشم . دوباره بتونم احتمالش هست بگیرم ایکس وان
واقعا به جای کمک به اولوشن بستش ! این یعنی چی ؟ خیلی عالی بودی در ریسینگ اینم بست !
wipeout هم که کلا :(
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.d.makan

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,079
نام
مــاکــان
البته ماکان مشکلات موقع ریلیز بازی کاملاً تقصیر خود استودیو ـه ، جدا از پروسه ی ساختش که از چه زمانی شروع شده بازی قرار بود لانچ تایتل باشه. اگه لانچ عرضه میشد یا اصن یکی دو ماه هم تاخیر می خورد و مشکل داشت حرفت درست بود. ولی بازی حدود 1 سال تاخیر خورد و از نوامبر 2013 (ریلیز PS4) رفت اکتبر 2014 ! بعد حالا اکتبر 2014 چه اتفاقی افتاد ، بازی ای که کلاً بر پایه ی کلاب های آنلاین و بازی تیمی برنامه ریزی شده بود کلاً سرورهاش روو هوا بود و کلاً تا یه مدت اصن قابلیت آنلاین بازی کردن نداشت ! وقتی بازی چیزی که بر مبناش معرفی میشه رو نداره پس یه چیزی توی برنامه های خود استودیو داره لنگ میزنه ! نمی خوام بگم حقشونه این بلا سرشون بیاد ولی خلاصه هیچ رقمه یه تاخیر 1 ساله واسه بازی ای که تقریباً آماده بوده و توی اکثر نمایشگاهها قابل بازی بوده ضرب العجل نمیشه اسمشو گذاشت
قابل بازی بودن یه چیزه، آماده ریلیز بودن یه چیز.
همین الان تو GC دیدیم که GT Sport از نظر ما کاملا قابل بازی بود، چرا این تاخیر وحشتناک رو خورد؟
مطمئنا مشکلاتی بوده که اینکار رو کردن، حالا سر DC چندبار تاخیر زدن و خب استودیو با توجه به حجم کارهائی که باید انجام میداد نتونست خودش رو برسونه، حالا باید بازیو ناقص ریلیز میکردن؟
خب وقتی بازی ریلیز میشه و ناقص هست، بعنی نیاز به وقت بیشتر بوده، کی این بررسی ها رو انجام میده؟
معلومه تیم پلی استیشن، همونهائی که سر یک UI ناقص اجازه نمیدن بازیهای شرکتهای دیگه ریلیز بشه.
یا حتی پچهائی که برای بازیها میاد رو چندهفته قبل ریلیز چک میکنن و بعد اجازه ریلیز میدن.
همه دیدیم که اگه بازی 5-4 ماه دیرتر ریلیز میشد چقدر فرق میکرد.
بخوایم منطقی فکر کنیم کار EVO تو خلق همه چیز از اول حتی از پولی فونی هم سخت تر بود، چرا که P.D یک سری از پیش نیازها رو از نسخه قبلی آماده داشتن، انجین، یه سری مدل، صداگذاریها (وای صداگذاری DC چقدر عالی بود) و...
سونی با اجبار Evo به ریلیز زودهنگام بازی حکم مرگ استودیو رو امضا کرد وگرنه برای یک بازی که همه چیزش جدید بود و از اول باید ساخته میشد و به نسبت خروجی که داشت به این استودیو زمان منطقی داده نشد.
=============
پ.ن:کتلت شدن یامائوچی هستم بسیــــــــــــــــــــــــــــار:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر