بررسی نقش نوسان برق در خرابی یا سوء عملکرد وسایل الکترونیکی از جمله ps4

masoud.speed

کاربر سایت
Jan 18, 2014
255
نام
مسعود
سلام دوستان برکسی پوشیده نیست که نوسانات برق نقش مخربی در خرابی کامل و یا سوء عملکرد وسایل الکترونیکی داره . من تو این زمینه یه تجربه دارم که ممکنه براتون مفید باشه .
ببینید من میخوام نقش نوسانات برق رو که رو سه تا از وسایل برقی منزلمون از جمله فریزیر ، ماشین ظرفشویی و مایکروفر بررسی کنم و بعد برسم به ps4
تو چند سال اخیر حدودا از سال 89 تا 92 بار ها وسایل برقی که نام بردم دچار سوء عملکرد شدند یعنی به دفعات برد الکترونیکی این دستگاه ها دچار نقص شدند . به طوریکه دستگاه روشن می شد ولی در یک یا چند عملکرردشون دچار خطا و یا ازکار افتادگی می شدند. مثلا در یک مورد ماشین ظرفشویی عملکرد طبیعی داشت ولی ناگهان پمپ دستگاه به طور متولی خاموش و روشن می شد و یا در فریزر بورد دستگاه دچار ایراد شد و یکی از عملکرد های دستگاه مختل شد. و هر تعمیرکاری که ایرادات رو بررسی می کرد تقصیر رو گردن نوسانات برق می انداخت. ما نوسانات برق را گهگاهی آن هم در ضعیف شدن خفیف نور چراغ ها میدیدم که اصلا به چشم نمی اومد ولی روی وسایل الکترونیکی نقش مخربی داشت تا اینکه در اواخر سال 92 به پیشنهاد تعمیرکاران ،در ورودی جریان برق خانه ( استابلایزر ) یا تثبیت کننده جریان برق نصب کردیم که از اون موقع تا حالا هیچکدام از وسایل الکترونیکی منزل ما دچارهیچ گونه عیبی نشدند.
از طرف دیگر بنده فروردین 93 ps4 خریدم البته به شدت اصرار داشتم که ریجن 2 بخرم ولی با اطمینانی که فروشنده بهم داد ریجن 1 ساخت دسامبر 2013 گرفتم . او اوایل به شدت می ترسیدم که blue puls شه یا بعدا دچار اتو اجکت بشه ولی خدا رو شکر تو این مدت که دسگامو دارم حتی با کوچکترین نقصی که شک کنم که دسگام دچار ایرادی شده باشه ، نشدم . من 100 در صد نمیگم که چون از استابلایزر استفاده میکنم دستگام دچار ایراد نشده ولی این موضوع رو مطرح کردم که شاید تثبیت جریان برق نقش پررنگی تو کاهش خرابی های دستگاه های الکترونیکی حساس از جمله ps4 داشته باشه. یا اینکه ممکنه ps4 های اولیه نسبت به نوسان جریان برق حساس تر باشند.
اگر دوستان نظری دارند ممنون می شم مطرح کنند .

در ضمن عکس زیر استابلایز مون رو نشون میده در حالتی که ولتاژ ورودی تا 198 ولت کاهش یافته بود.


RCuEZ.jpg
 
  • Like
Reactions: J. Constantine

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر