پرسش و پاسخ در مورد سرویس جیمیل - Gmail

Dr.Trax

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,054
درود بر همه.
دوستان یک سوال خیلی مهم و امنیتی دارم!
البته قبل از هر چیزی بگم همیشه سعی می کنم نکات امنیتی رو رعایت کنم و تا الآن مشکلی برای من پیش نیومده! اما احتیاط همیشه شرط عقل هست و ندونستم عیب نیست!

سوال بنده اینه که...
آیا راهی هست تا برای ورود به قسمت تنظیماتِ جیمیل رمز عبور قرار داد؟
قوی ترین سیستم امنیتی جیمیل فعال کردن رمز 2 مرحله ای هست! اگر بنده جیمیل و پسورد رو وارد کنم، با وارد کردن رمز دوم که به شماره تلفن ارسال می شه می تونم وارد اکانت بشم! اما در این روش بعد از ورود به حساب به راحتی می شه وارد تنظیمات جیمیل شد و همه چی رو تغییر داد! پسورد، شماره تلفن، ایمیل ریکاوری و کلا هرچیزی رو!!
به عنوان مثال عرض می کنم، اگر کسی پسورد رو داشته باشه و تلفن بنده هم دم دستش باشه، خیلی راحت می تونه جیمیل رو مال خود کنه! یا اگر حتی طرف پسورد رو نداشته باشه و بیاد پشت لپ تاپ شخصی بنده بشینه، چون قبلا سیستم 2 مرحله ای در سیستم بنده ذخیره شده، به راحتی وارد حساب می شه و تنظیمات رو تغییر می ده و مشخصات خودش رو وارد می کنه! (تمام این ها یک مثال و احتمال هست و شاید راه های دیگه ای هم باشه)

حالا با تمام این صحبت ها، آیا راهی برای عوض نشدن تنظمیاتِ امنیتی حساب وجود داره یا نه؟
یعنی شخصی وارد حساب من بشه و به تمام محتویات دسترسی داشته باشه، اما نتونه اون رو صاحب بشه! به عبارتی، تنها کسی که می تونه تنظیمات رو تغییر بده من باشم، نه شخص دیگه ای!
آیا راهی هست!؟
فکر می کنم این باید یکی از مهم ترین بخش های امنیتی باشه و اگر گوگل این تنظیمات رو قرار نداده واقعا جای تعجب هست!
چون از نظر من باید احتمال هــــــرچیزی رو داد!
حتی داشتن یک هم خونه و دوست نزدیک!
نیازی به توضیح نیست، اما جهت اطلاع، ایمیل بنده یک ایمیل خیلی مهم و کاری هست که اگر کسی صاحب اون بشه می تونه سوء استفاده های زیادی کنه!
بنده در تنظیمات جیمیل گشتم، اما گزینه ای برای این کار پیدا نکردم!

ممنون می شم سوال های بنده رو جواب بدید.
سپاس.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر