PlayStation Final Fantasy VII remake

سازنده
Square Enix
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
106437

Publisher: Square Enix
Developer: Square Enix
Director: Tetsuya Nomura
Producer: Yoshinori Kitase
Writer: Kazushige Nojima
Designer: Tetsuya Nomura
Genre: Japanese Action-Role Playing

106438


106439


106440




Final Fantasy VII Remake E3 trailer

720p - gamersyde

Final Fantasy VII Remake PSX trailer

720p


با تشکر از .Amirone برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول


لطفاً هر اطلاعاتی راجع به بازی که باعث لو رفتن محتویات بازی میشه (داستان، گیم پلی و..) رو داخل تگ اسپویل قرار بدید، در غیر اینصورت با کاربر خاطی برخورد خاهد شد.

 
Last edited by a moderator:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
الان یعنی بازی که نوبتی نباشه هیچ استراتژی نداره؟ :))

مثلا همین Tales of Zestiria :d خیلی دوست دارم سر یه سری باس ها ببینم بدون استراتژی و ندونستن اینکه هر تکنیکت چه خاصیتی داره و چه کاری میکنه رو پیش ببرید :d از اونورم یه کار دیگه این مردک دوست داشتین KH که اگه Hit & Run بخوای رفتار کنی یا 2 سال طول میکشه یه باس رو زدن یا اصلا طول نمیکشه چون میمیری :d از یه طرفی هم God Eater بحث داره میشه و . . . .

اینم که یه نفر جذابیت رو تو نوبتی میدونه مشکلی نیست ولی اینکه یه FF نوبتی نباشه کلا بازی رو قبول نداره و بازی خوبی نمیدونه این مشکله :))

چون اینجوری دیگه فرقی بین VII که این همه کشته مرده داره با بقیه بازیای نوبتی نمیمونه

اینم که میگم برا من شخصیت و داستان (که یکی میدونم این دو مورد رو) مهم تر از گیم پلیه این معنی رو نمیده که گیم پلی اهمیت نمیدم :d این معنی رو میده که بازی مثل XIII که از گیم پلیش خیلی خوشم میومد رو بعد از یه مدتی مثل زباله باهاش رفتار کردم چون نمیتونستم دیگه کاراکتراش رو تحمل کنم :d و به نظرم XIII یه مثال واقعا خوبیه

آخه جالبه این VII ورژن اولش هم بهت وقت زیادی نمیداد تا استراتژیکی فکر کنی و پیش بری و اگر تو ضربه نمیزدی دشمنت ضربه میزد :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
به نظر من که این سیستم جدید هیچ منافاتی با FF VII نداره :D اول از همه اگه قرار باشه بعد از این همه سال بازی همون بمونه و فقط چهارتا تکسچر و نورپردازی جدید بهش اضافه بشه که خب مگه دیوانه ایم اینهمه منتظرشیم :D خیلی شیک میریم یه نسخه ی PC رو با چند تا ماد خفن اجرا میکنیم بدون محدودیت :D اصن این بحث ریمیک که پیش میاد آدم توقع داره سازنده بشینه روی محدودیت هاش فک کنه اینکه اگه این بازی اون زمان اون محدودیت ها رو نداشت و امکانات حال حاضر در دسترسش بود چی ازش در میومد ... به نظر من این راهی که الان نومورا داره میره حرکت خیلی به جاییه :D گیم پلی ترن بیس با حالت سنتی و قدیمیش الان دیگه اون حس و حال سابق رو نداره ، شاید فقط در حد نوستالژی :D همین الانشم توی نسل پیش پیشرفت های خیلی خوبی توی JRPG ها داشتیم که خیلیاشون یا ترن بیس نبودن یا اگرم بودن ترن بیس محض نبودن ؛ به نظرم کم کم همچین تکونایی برای این سبک لازمه :D
همین الانشم توی FF VII R ما هنوز پارتی ممبر داریم و اگه فقط بخواهیم مثلاً با کلود بزنیم به دل ملت ممکنه باقی اعضای پارتی رو از دست بدیم :D بازی نابود نشده ، فقط به روز شده :D
 
آخرین ویرایش:

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
به نظر من که این سیستم جدید هیچ منافاتی با FF VII نداره :D اول از همه اگه قرار باشه بعد از این همه سال بازی همون بمونه و فقط چهارتا تکسچر و نورپردازی جدید بهش اضافه بشه که خب مگه دیوانه ایم اینهمه منتظرشیم :D خیلی شیک میریم یه نسخه ی PC رو با چند تا ماد خفن اجرا میکنیم بدون محدودیت :D اصن این بحث ریمیک که پیش میاد آدم توقع داره سازنده بشینه روی محدودیت هاش فک کنه اینکه اگه این بازی اون زمان اون محدودیت ها رو نداشت و امکانات حال حاضر در دسترسش بود چی ازش در میومد ... به نظر من این راهی که الان نومورا داره میره حرکت خیلی به جاییه :D گیم پلی ترن بیس با حالت سنتی و قدیمیش الان دیگه اون حس و حال سابق رو نداره ، شاید فقط در حد نوستالژی :D همین الانشم توی نسل پیش پیشرفت های خیلی خوبی توی JRPG ها داشتیم که خیلیاشون یا ترن بیس نبودن یا اگرم بودن ترن بیس محض نبودن ؛ به نظرم کم کم همچین تکونایی برای این سبک لازمه :D
همین الانشم توی FF VII R ما هنوز پارتی ممبر داریم و اگه فقط بخواهیم مثلاً با کلود بزنیم به دل ملت ممکنه باقی اعضای پارتی رو از دست بدیم :D بازی نابود نشده ، فقط به روز شده :D

اولا من بگم که اصلا با قضیه Real Time شدن FFVII مشکلی ندارم و اتفاقا یکی از آرزوهای بچگیم موقع بازی کردن FFVII این بود که اکشن بازیش کنم :d ولی خب بزرگ شدم فهمیدم بازم هیچی TB نمیشه :d

حالا بریم سر قضیه TB؛ احسان تو خودت میگی "با حالت سنتی و قدیمیش اون حس و حال سابق رو نداره" ولی کسی مگه گفت کوپی قدیمش باشه؟ :d یه سیستم جدید TB فوق العاده میتونه کُرکُ پَر ریزون باشه :d نمیدونم چرا فنای FF داره یادشون میره FF قدیم چی بوده؟ همین الان Persona رو نگا کنین TB هست ولی یه TB شدیدا خوب و اعتیاد آور , اگه یهو میزدن P5 رو اکشن میکردن واکنش طرفداراش چی بود؟ میگفتن خوبه به روز باید بشه؟ یا با خاک یکسان میکردن پی استودیو رو؟ :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
اولا من بگم که اصلا با قضیه Real Time شدن FFVII مشکلی ندارم و اتفاقا یکی از آرزوهای بچگیم موقع بازی کردن FFVII این بود که اکشن بازیش کنم :d ولی خب بزرگ شدم فهمیدم بازم هیچی TB نمیشه :d

حالا بریم سر قضیه TB؛ احسان تو خودت میگی "با حالت سنتی و قدیمیش اون حس و حال سابق رو نداره" ولی کسی مگه گفت کوپی قدیمش باشه؟ :d یه سیستم جدید TB فوق العاده میتونه کُرکُ پَر ریزون باشه :d نمیدونم چرا فنای FF داره یادشون میره FF قدیم چی بوده؟ همین الان Persona رو نگا کنین TB هست ولی یه TB شدیدا خوب و اعتیاد آور , اگه یهو میزدن P5 رو اکشن میکردن واکنش طرفداراش چی بود؟ میگفتن خوبه به روز باید بشه؟ یا با خاک یکسان میکردن پی استودیو رو؟ :d

ببین این موضوع فعلی که داریم روش بحث میکنیم چند تا مشکل داره :D اول از همه اینه که ، اونایی که مخالف این سیستم ـن به این گیم پلی میگن اکشن و به صرف صدا کردنش به این نام خود به خود یه چیزی تو مایه های Hns میاد توی ذهنش :D اکشن شاید فقط به صرف درگیری های بیشترش باشه ولی واقعاً اتک با یه دکمه و مجیک با یه دکمه و ... اسمش اون اکشنی که توی ذهنتونه نیست :D قطعاً این سیستم فعلی هم قلق و استراتژی مخصوص به خودش رو داره همونطور که عنوانی مثل White Knight Chronicles بزن در رو نبود :D
حالا مورد بعدی اینه که چرا ترن بیس ؟ اصن کاری با بد و خوب بودنش و اینکه کی بهتره و کی بدتر ندارم :D چرا باید FF یا JRPG رو محدود به ترن بیس بدونیم اونم در حالی که از همون عهد عتیق هم jrpg هایی داشتیم که ترن بیس نبودن (حضور ذهن ندارم ولی یه بار با علی دانته یا امیر اکیبا آمارشو در آوردیم) ، اونا هم اکشن بودن ؟ :D به نظر من این وسط مشکل اصلی دیوار و حصارهاییه که داریم دور بعضی از سبک ها و عناوین می کشیم :D
چرا باید فاینال به پرسونا نگاه کنه در صورتی که این فایناله که باید استانداردهای جدید JRPG رو جا به جا کنه ؟ :D از طرفی پرسونا بخش اعظمیش روی داستان ، کرکترها ، یونیورس و فلسفه هاییه که پشت داستان و کرکترهاشه ، کسی به خاطر ترن بیس پرسونا بازی نمیکنه :D بازی اگه اکشن هم میشد ولی هنوز گیم پلی خوب و بی نقصی داشت قطعاً کسی اعتراض نمی کرد ، کما اینکه الان هم توی گیم پلیش کلی بگیر و ببند و اکشن هم داره :D
و اینکه از کجا مطمئنی یه سیستم ترن بیس می تونست بهتر از گیم پلی فعلی باشه ؟ یعنی یه نفر توی SE نبوده که این فکر ها به ذهنش برسه ؟ قطعاً ایده ی پشت گیم پلی FF VII R اونقدری پر و پیمون و محکم بوده که تصمیم گرفتن همچین ریسکی بکنن و همچین سیستمی رو روی یکی از بزرگترین آثارشون که اتفاقاً حساسیت خیلی زیادی هم روش هست پیاده کنن :D

ویرایش :
الان این عکس از گیم پلی رو ببین/ـید :



اینکه این منو اون پایین ثابت باشه و کرکترها منتظر کامند شما باشن ، یا ریل تایم حرکات کرکترها رو با این منو تنظیم کنید واقعاً انقدر جای مخالفت داره ؟ :D گزینه ها دقیقاً هموناییه که توی FF VII اون پایین میبینیم :D برای جلوگیری از زیاده روی توی اکشن هم که زیر اسم هر کرکتر یه gauge داریم که تعداد حملاتی که میشه انجام داد رو کنترل میکنه :D همونطور که اون گوشه نوشته و توی این عکس هم معلومه کماکان LIMIT ها حضور دارن ، در صورتیکه توی یه سری به اصطلاح فاینال های ترن بیس (اهم اهم XIII) حذف شده بودن :



پ.ن: قبلش هم فک کنم کلود اولین لیمیتشو میزنه :D
هر چی که باشه من اسم اینو بیشتر از یه عنوان ترن بیسی مثل XIII میذارم فاینال :D
 
آخرین ویرایش:

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
ببین این موضوع فعلی که داریم روش بحث میکنیم چند تا مشکل داره :D اول از همه اینه که ، اونایی که مخالف این سیستم ـن به این گیم پلی میگن اکشن و به صرف صدا کردنش به این نام خود به خود یه چیزی تو مایه های Hns میاد توی ذهنش :D اکشن شاید فقط به صرف درگیری های بیشترش باشه ولی واقعاً اتک با یه دکمه و مجیک با یه دکمه و ... اسمش اون اکشنی که توی ذهنتونه نیست :D قطعاً این سیستم فعلی هم قلق و استراتژی مخصوص به خودش رو داره همونطور که عنوانی مثل White Knight Chronicles بزن در رو نبود :D
حالا مورد بعدی اینه که چرا ترن بیس ؟ اصن کاری با بد و خوب بودنش و اینکه کی بهتره و کی بدتر ندارم :D چرا باید FF یا JRPG رو محدود به ترن بیس بدونیم اونم در حالی که از همون عهد عتیق هم jrpg هایی داشتیم که ترن بیس نبودن (حضور ذهن ندارم ولی یه بار با علی دانته یا امیر اکیبا آمارشو در آوردیم) ، اونا هم اکشن بودن ؟ :D به نظر من این وسط مشکل اصلی دیوار و حصارهاییه که داریم دور بعضی از سبک ها و عناوین می کشیم :D
چرا باید فاینال به پرسونا نگاه کنه در صورتی که این فایناله که باید استانداردهای جدید JRPG رو جا به جا کنه ؟ :D از طرفی پرسونا بخش اعظمیش روی داستان ، کرکترها ، یونیورس و فلسفه هاییه که پشت داستان و کرکترهاشه ، کسی به خاطر ترن بیس پرسونا بازی نمیکنه :D بازی اگه اکشن هم میشد ولی هنوز گیم پلی خوب و بی نقصی داشت قطعاً کسی اعتراض نمی کرد ، کما اینکه الان هم توی گیم پلیش کلی بگیر و ببند و اکشن هم داره :D
و اینکه از کجا مطمئنی یه سیستم ترن بیس می تونست بهتر از گیم پلی فعلی باشه ؟ یعنی یه نفر توی SE نبوده که این فکر ها به ذهنش برسه ؟ قطعاً ایده ی پشت گیم پلی FF VII R اونقدری پر و پیمون و محکم بوده که تصمیم گرفتن همچین ریسکی بکنن و همچین سیستمی رو روی یکی از بزرگترین آثارشون که اتفاقاً حساسیت خیلی زیادی هم روش هست پیاده کنن :D

اتفاقا خوب شد WKC رو نام بردی :d اولای تاپیکم فکر کنم دقیقا همین بحث پیش اومد که من گفتم FFXII رو نام ببرید به جاش :d FFXII ایده آل منه :d این دو تا هم بیشتر TBان تا شبیه سیستم الان FFVIIR :d

ببین من اصلا نمیگم این سیستم بده یا بزن برو جلوئه و میدونم به استراتژی نیازمنده و HnS نیس (خیر سرم از بچگی JRPG دارم میزنم حالیمه این چیزارو :d) ولی بیاید واقع بین باشیم TB درصد فکری بودنو شطرنج مانند بودنش بیشتر از Real Time بودنه :d با RT شدن بازی یه سری سیستما کاراییشون کمتر میشه , یه سری سیستما به کل نابود میشن , البته ازون ور هم یه سری سیستمای جدید اضافه میشن که جذابیتای خاص خودشونو دارن ولی شاید برای بعضیا خوشایند نباشه (من خودم TB رو ترجیح میدم ولی ازین سیستمم خوشم میاد) خلاصه من اینو تکامل TB نمیدونم , TB میتونه در جهت خودش پیشرفت کنه و لازمه ی اینکار RT شدن نیست :d

راجب اینکه میگی "چرا FF رو باید محدود به TB بدونیم" : قبول داری توو هیچ زمینه ای برای پیشرفت محدودیتی وجود نداره؟ :d پس TB هم جا برای پیشرفت تا دلت بخواد داره و نمیشه گفت برای پیشرفت باید اینجوری شه :d

و اینکه از کجا مطمئنی یه سیستم ترن بیس می تونست بهتر از گیم پلی فعلی باشه ؟

من نگفتم بهتر که :d گفتم میتونه خیلی شاخ طراحی شه , حالا همین گیم پلی فعلی هم میتونه شاخ طراحی شه (و حتما شده با وجود نومورا) حرف من اینه راه ها متفاوتن, پیشرفته شده ی TB این سیستم جدید نیست, این یه چیز دیگه اس و TB یه چیز دیگه و FF اصالتش توی TB بودنش بود به نظرم که الان یکم تغییر کرده :d هرکسی هم یه جورشو بیشتر دوست داره , یکی پیتزا پپرونی بیشتر دوست داره یکی مخلوط :d

اینکه این منو اون پایین ثابت باشه و کرکترها منتظر کامند شما باشن ، یا ریل تایم حرکات کرکترها رو با این منو تنظیم کنید واقعاً انقدر جای مخالفت داره ؟
biggrin1.gif
گزینه ها دقیقاً هموناییه که توی FF VII اون پایین میبینیم
biggrin1.gif
برای جلوگیری از زیاده روی توی اکشن هم که زیر اسم هر کرکتر یه gauge داریم که تعداد حملاتی که میشه انجام داد رو کنترل میکنه
biggrin1.gif
همونطور که اون گوشه نوشته و توی این عکس هم معلومه کماکان LIMIT ها حضور دارن ، در صورتیکه توی یه سری به اصطلاح فاینال های ترن بیس

بقیه رو نمیدونم ولی بحث من سر این حرف بود:

یه چرخی که تو فروم میزنم میبینم انگار همه Final Fantasy رو فقط به نوبتی بودنش قبول دارن میخواستم بدونم بقیه هم اینجوریه طرز فکرشون؟
yahoo_4.gif
چون شرمنده اما خیلی مسخرست به نظر من
yahoo_4.gif

درباره کل سری بود نه فقط FFVIIR :d انقدرم گفتم ریمیکو دوست دارم خسته شدم دیگه :d
 
آخرین ویرایش:

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,488
نام
Ali
گیم پلی ـه یه عنوان JRPG اگه صرفاً Turn Base نباشه اصلاً مشکلی نداره و خیلی وقت ها هم بشدت فوق العاده اس !

برای مثال میتونم گیم پلی KH II رو مثال بزنم که زمان خودش روانی بود ! یا حتی همی تریلر FF VIIR که چندتا از حرکت های Cloud و اتک هاش بشدت خفن میزدن و مطمئناً نومورا خواهد ترکوند و از این چشم بادومی کار ِ بد نمیبینید :D! اما نظر شخصی من روی سیستم نوبتی هست ولی خب واضحاً قرار نیست همون استایل قدیمی و کهنه خودش رو داشته باشه و حتماً Improvement در المان هاش نیاز هست و ایده های نو و سیستم نوبتی آپدیت شده مطابق با صنعت بازی سازی حال حاظر . پر و بال دادن به گیم پلی صد در صد مهمه . ولی بازم میگم این صرفاً نظر شخصی من هست و علی ایحال بازی وقتی ریلیس بشه حتماً میگیرمش و ازش لذت میبرم و علاقه من به گیم پلی نوبتی Personal preference هست .

پ.ن : نمیدونم کجا و کی گفتم بازی که سیستم نوبتی رو گیم پلیش سوار نباشه هیچ استراتژی نداره ... ؟!

چیزی که باعث میشه گیم پلی نوبتی واسه من خیلی مهم باشه این هست که باید از همون اول با استراتژی خاصی جلو رفت
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
به این نتیجه رسیدم که پس همون کسایی که TB دوست داشتن حکم همون گیر الکی دادنه که آخرشم تو حرفا معلوم نیست چی میگن :d یه جا میخوان یه جا نمیخوان یه جا خوبه یه جا بده یه جا معلوم نیست جریان حرف چیه :d

- - -ویرایش - - -

آخرشم نفهمیدم فرق VII با بقیه بازیای TB چیه از نظر شماها؟ :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
اتفاقا خوب شد WKC رو نام بردی :d اولای تاپیکم فکر کنم دقیقا همین بحث پیش اومد که من گفتم FFXII رو نام ببرید به جاش :d FFXII ایده آل منه :d این دو تا هم بیشتر TBان تا شبیه سیستم الان FFVIIR :d

ببین من اصلا نمیگم این سیستم بده یا بزن برو جلوئه و میدونم به استراتژی نیازمنده و HnS نیس (خیر سرم از بچگی JRPG دارم میزنم حالیمه این چیزارو :d) ولی بیاید واقع بین باشیم TB درصد فکری بودنو شطرنج مانند بودنش بیشتر از Real Time بودنه :d با RT شدن بازی یه سری سیستما کاراییشون کمتر میشه , یه سری سیستما به کل نابود میشن , البته ازون ور هم یه سری سیستمای جدید اضافه میشن که جذابیتای خاص خودشونو دارن ولی شاید برای بعضیا خوشایند نباشه (من خودم TB رو ترجیح میدم ولی ازین سیستمم خوشم میاد) خلاصه من اینو تکامل TB نمیدونم , TB میتونه در جهت خودش پیشرفت کنه و لازمه ی اینکار RT شدن نیست :d

راجب اینکه میگی "چرا FF رو باید محدود به TB بدونیم" : قبول داری توو هیچ زمینه ای برای پیشرفت محدودیتی وجود نداره؟ :d پس TB هم جا برای پیشرفت تا دلت بخواد داره و نمیشه گفت برای پیشرفت باید اینجوری شه :d



من نگفتم بهتر که :d گفتم میتونه خیلی شاخ طراحی شه , حالا همین گیم پلی فعلی هم میتونه شاخ طراحی شه (و حتما شده با وجود نومورا) حرف من اینه راه ها متفاوتن, پیشرفته شده ی TB این سیستم جدید نیست, این یه چیز دیگه اس و TB یه چیز دیگه و FF اصالتش توی TB بودنش بود به نظرم که الان یکم تغییر کرده :d هرکسی هم یه جورشو بیشتر دوست داره , یکی پیتزا پپرونی بیشتر دوست داره یکی مخلوط :d



بقیه رو نمیدونم ولی بحث من سر این حرف بود:



درباره کل سری بود نه فقط FFVIIR :d انقدرم گفتم ریمیکو دوست دارم خسته شدم دیگه :d


اون قسمت قرمز هم باز قطعی و صد در صد نیست :D میشه n تا گیم پلی ترن بیس دید که اوایل خیلی وابسته به استراتژی و تصمیم گیری درسته ولی یه 10-20 ساعتی که میگذره و درست و حسابی گریندینگ میکنی رسماً 60% بقیه ی بازی انقد Overpower ـیی که میگی استراتژی مای اَس و با دو تا ضربه هر چی حریفه قلع و قمع میکنی و بازی از یه اکشن محض هم آسونتر میشه :D
حالا اون سیستم هایی که نابود شدن و از نابود شدنشون ناراضی ای چیا هستن ؟ :D
شاید بشه گفت محدودیتی نیست ولی اگه نبود تا الان این همه درجا زدن توش نمی دیدیم :D و اینکه پیشرفت همیشه با یه شکل و شمایل ظاهر نمیشه :D

من نگفتم بهتر که :d گفتم میتونه خیلی شاخ طراحی شه , حالا همین گیم پلی فعلی هم میتونه شاخ طراحی شه (و حتما شده با وجود نومورا) حرف من اینه راه ها متفاوتن, پیشرفته شده ی TB این سیستم جدید نیست, این یه چیز دیگه اس و TB یه چیز دیگه و FF اصالتش توی TB بودنش بود به نظرم که الان یکم تغییر کرده :d هرکسی هم یه جورشو بیشتر دوست داره , یکی پیتزا پپرونی بیشتر دوست داره یکی مخلوط :d

به علایق که کاری ندارم و سلیقه ی همه محترمه :D ولی جدا از علایق بر عکس نظر تو ، به نظر من اینم یه شکلشه :D حالا حتماً نباید یهو کرکترها فریز بشن و صفحه رفرش بشه و نوبت دشمن بشه و بعد دوباره نوبت ما که بگیم به به چقد خوب :D بحث اون کار کشیدن از کرکتر و امکاناتی هست که داره دیگه ؟ و خب به نظر من توی همین حالت هم می تونه امکان پذیر باشه :D بحث اینه که توی TB این چیزا خیلی بولده و حضور داره ولی توی RT ممکنه نباشه ، غیر از اینه ؟ :D و گرنه اگه نگرانی ها بابت یه فریز شدن کرکتر و رفرش شدن صفحه باشه که دیگه واویلا :D
مهم اون روحیه که توی یه گیم پلی TB می دیدیم ، اگه همون با همون کارایی و امکانات بیاد توی قالب یه گیم پلی RT اجرا بشه به نظر من نه تنها مشکلی نداره بلکه کار خیلی شایسته و قابل تقدیریه :D به نظر من فقط ظاهر نیست که مهمه ، بلکه اصل مطلب اون نفس کاره که اهمیت زیادی داره :D و گرنه ترن بیس باشه ولی دوزار به اصل و ریشه ی فاینال هم نرفته باشه و هزارتا از سیستم ها و مکانیزم های سنتیش حذف شده باشه ، و فقط به خاطر TB بودنش بخواهیم به اون گیم پلی بگیم فاینال ؟! Nah :D

پ.ن : حالا بعداً با ویدئوهای بیشتری که از گیم پلی بازی نشون میدن و مقایسه ی شباهتش با اون چیزی که قبلاً توی گیم پلی در اختیار پلیر قرار می گرفته ، احتمالاً نظراتتون مساعد تر هم میشه :D یکم بهش زمان بدین :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,179
نام
ماکان
من اول فکر میکردم با RT شدن VII‌مشکلی ندارم اما الان که خوب فکر میکنم میبینم مشکل دارم!:D ایکاش حداقل VII نوبتی باقی میموند.

یه بحثی که وجود داره وقتی JRPG ها RT میشن و میرن به سمت المان های بزن بکش برو جلو از عمق گیم پلی و کلا چیزی که قبلا بودن فاصله میگیرن. اینکه گیم پلی فعلی VII فاقد عمق هست کاملا غلطه. بالاخره میتونه سیستم های خودش رو داشته باشه. اما باز دیگه اون چیزی که قبلا بود نیست. به نظر من میومدن همون سیستم TB قبلی رو متحول میکردن و با یه ساختار کاملا پیشرفته تر ارایه میکردن بهتر بود.

بالاخره وقتی بازی طوری تغییر میکنه که گیمرهای بیشتری ازش خوششون میاد و جذبش میشن طبیعتا نردهای قدیمی JRPG ها رو هم فراری میده.
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
اون قسمت قرمز هم باز قطعی و صد در صد نیست :biggrin1: میشه n تا گیم پلی ترن بیس دید که اوایل خیلی وابسته به استراتژی و تصمیم گیری درسته ولی یه 10-20 ساعتی که میگذره و درست و حسابی گریندینگ میکنی رسماً 60% بقیه ی بازی انقد Overpower ـیی که میگی استراتژی مای اَس و با دو تا ضربه هر چی حریفه قلع و قمع میکنی و بازی از یه اکشن محض هم آسونتر میشه :biggrin1:

بالاخره هر سبکی میتونه زباله باشه :d ولی در عین حال هرسبکی میتونه شاهکار بشه :d من حرفم این نیست که فقط TB باشه دیگه تموم, میگم یه TB خیلی شاخ رو به یه گیم پلی RT شاخ ترجیح میدم.

حالا اون سیستم هایی که نابود شدن و از نابود شدنشون ناراضی ای چیا هستن ؟ :biggrin1:

یکیش همین Barای که برای انجام حرکات هست, وقتی اون بار وجود داره پلیر وقت بیشتری برای فکر کردن داره و همین باعث میشه بهتر عمل کنه در نتیجه بازی بیشتر تمرکزش روی Plan ریختن هست ولی ازون ور سیستم بدون بار چون مهلت زیادی برای فکر کردن نیست یکم عملکرد بازیکن ضعیفتر میشه و یه قسمتی از فکرش سرعتی عمل کردن میشه که باعث میشه بازیو آسون تر بسازن به نسبت

شاید بشه گفت محدودیتی نیست ولی اگه نبود تا الان این همه درجا زدن توش نمی دیدیم :biggrin1: و اینکه پیشرفت همیشه با یه شکل و شمایل ظاهر نمیشه :biggrin1:

ببین وقتی یه سبکی پیشرفت نمیکنه دلیل نمیشه به حدش برسه , برای مثال الان توی متال بیشتریا قبول دارن سبکایی مثل Deathcore خیلی وقته دارن درجا میزنن و اونم به خاطر اینه که کسی نیست که یه به اصطلاح انقلابی توی این سبک ایجاد کنه نه که سبک به حدش رسیده باشه :d

به علایق که کاری ندارم و سلیقه ی همه محترمه :biggrin1: ولی جدا از علایق بر عکس نظر تو ، به نظر من اینم یه شکلشه :biggrin1: حالا حتماً نباید یهو کرکترها فریز بشن و صفحه رفرش بشه و نوبت دشمن بشه و بعد دوباره نوبت ما که بگیم به به چقد خوب :biggrin1: بحث اون کار کشیدن از کرکتر و امکاناتی هست که داره دیگه ؟ و خب به نظر من توی همین حالت هم می تونه امکان پذیر باشه :biggrin1: بحث اینه که توی TB این چیزا خیلی بولده و حضور داره ولی توی RT ممکنه نباشه ، غیر از اینه ؟ :biggrin1: و گرنه اگه نگرانی ها بابت یه فریز شدن کرکتر و رفرش شدن صفحه باشه که دیگه واویلا :biggrin1:
مهم اون روحیه که توی یه گیم پلی TB می دیدیم ، اگه همون با همون کارایی و امکانات بیاد توی قالب یه گیم پلی RT اجرا بشه به نظر من نه تنها مشکلی نداره بلکه کار خیلی شایسته و قابل تقدیریه :biggrin1: به نظر من فقط ظاهر نیست که مهمه ، بلکه اصل مطلب اون نفس کاره که اهمیت زیادی داره :biggrin1: و گرنه ترن بیس باشه ولی دوزار به اصل و ریشه ی فاینال هم نرفته باشه و هزارتا از سیستم ها و مکانیزم های سنتیش حذف شده باشه ، و فقط به خاطر TB بودنش بخواهیم به اون گیم پلی بگیم فاینال ؟! Nah :biggrin1:

من کاملا این حرفاتو قبول دارم ولی یه مشکلی که هست اینه که تو این سبکو داری با یه سیستم TB زباله مقایسه میکنی نه یه TB شاخ و انقلابی (که همیشه کار سری FF انقلاب توو این سبک بوده :d)
درضمن بازم بگم من حرفم بیشتر راجب کل سری بود و اتفاقا بیشتر با FFXV مشکل دارم تا FFVIIR :d

من اول فکر میکردم با RT شدن VII‌مشکلی ندارم اما الان که خوب فکر میکنم میبینم مشکل دارم!:D ایکاش حداقل VII نوبتی باقی میموند.

یه بحثی که وجود داره وقتی JRPG ها RT میشن و میرن به سمت المان های بزن بکش برو جلو از عمق گیم پلی و کلا چیزی که قبلا بودن فاصله میگیرن. اینکه گیم پلی فعلی VII فاقد عمق هست کاملا غلطه. بالاخره میتونه سیستم های خودش رو داشته باشه. اما باز دیگه اون چیزی که قبلا بود نیست. به نظر من میومدن همون سیستم TB قبلی رو متحول میکردن و با یه ساختار کاملا پیشرفته تر ارایه میکردن بهتر بود.

بالاخره وقتی بازی طوری تغییر میکنه که گیمرهای بیشتری ازش خوششون میاد و جذبش میشن طبیعتا نردهای قدیمی JRPG ها رو هم فراری میده.

دقیقا این حرف :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
یکیش همین Barای که برای انجام حرکات هست, وقتی اون بار وجود داره پلیر وقت بیشتری برای فکر کردن داره و همین باعث میشه بهتر عمل کنه در نتیجه بازی بیشتر تمرکزش روی Plan ریختن هست ولی ازون ور سیستم بدون بار چون مهلت زیادی برای فکر کردن نیست یکم عملکرد بازیکن ضعیفتر میشه و یه قسمتی از فکرش سرعتی عمل کردن میشه که باعث میشه بازیو آسون تر بسازن به نسبت

به همین نسبت هم توی سیستم TB اکثر دشمن ها توی نوبت شما عین چوب خشک وایسادن و زمان بیشتری برای فکر داری ولی توی سیستم RT همزمان یه سری دشمن بهتون دارن حمله میکنن که شما رو از لحاظ تایم فکر کردن و تصمیم گیری درست توی مضیقه میذاره ، از طرفی هم به خاطر اون بار از لحاظ عکس العمل نشون دادن محدودیت داری پس باید انقدری سریع فکر کنی که درست ترین و موثر ترین واکنش رو انتخاب کنی :D

ببین وقتی یه سبکی پیشرفت نمیکنه دلیل نمیشه به حدش برسه , برای مثال الان توی متال بیشتریا قبول دارن سبکایی مثل Deathcore خیلی وقته دارن درجا میزنن و اونم به خاطر اینه که کسی نیست که یه به اصطلاح انقلابی توی این سبک ایجاد کنه نه که سبک به حدش رسیده باشه :d
بیشتر وقت ها همین معنی رو میده :D و یه تکون اساسی نیاز داره ، که اون تکون الان از نظر من همین کاریه که نومورا داره میکنه و قبلاً میخواست با ورسوس انجام بده :D

من کاملا این حرفاتو قبول دارم ولی یه مشکلی که هست اینه که تو این سبکو داری با یه سیستم TB زباله مقایسه میکنی نه یه TB شاخ و انقلابی (که همیشه کار سری FF انقلاب توو این سبک بوده :d)
درضمن بازم بگم من حرفم بیشتر راجب کل سری بود و اتفاقا بیشتر با FFXV مشکل دارم تا FFVIIR :d

با آشغال مقایسه نمی کنم با یه چیز روتیم مقایسه میکنم :D و گرنه ترن بیس هایی که خودم به شخصه باهاشون خیلی حال کردم اونا هم یه رگه هایی از RT توشون بوده مثل Resonance of Fate یا Valkyria Chronicles و ... :D اینا همه ترن بیسن ولی دقت کنی RT خواه ناخواه توشون وارد شده. الان FF VII هم همچین وضعیتی داره روش پیاده میشه ولی به سبک و سیاق نومورا و خیلی گسترده تر :D

دقیقا این حرف :d

کدوم حرف ؟ المان های بزن بکش برو جلو ؟ :D یه دو تا پست بالاتر توضیح دادم این گیم پلی فعلی هیچ ربطی به بزن بکش برو جلو و این حرفها نداره خودتم تایید کردی توی این سالهایی که توی این سبک بودی به همچین موضوعی واقفی :D مگه اینو خودت نگفتی :

ببین من اصلا نمیگم این سیستم بده یا بزن برو جلوئه و میدونم به استراتژی نیازمنده
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,179
نام
ماکان
گیم پلی فعلی VII بد نیست. حتی کم عمق هم نشده. یعنی نه به اون صورتی که بخوایم بگیم ریپ شده! فقط اینکه دیگه نوبتی نیست و RT شدن تعییراتی رو به همراه داشته.

RT شدن و حرکت به سمت بازی های Action خوبی های خودش رو داره. اینکه Cloud رو میشه مستقیم کنترل کرد و شبیه به بازی های HnS جولون داد در نوع خودش جالبه. من همیشه آرزوی تجربه یه Spin Off این مدلی رو داشتم. یعنی سیستم مبارزات مثل قبل میمونه. از جهت استراتژی که دوستان میگم منظورم هست. استفاده صحیح از جادو جمبل (:D) و متریاهای مناسب برای شکست دشمنان (فقط دیگه نوبتی نیست). از این زاویه که نگاه کنی تجربه متفاوت و جالبیه. خصوصا اینکه کیتاسه (کارگردان بازی اصلی) و نومورا پشت بازی هستن و میدونن چیکار کنن. پس میشه نگران نبود. در عوض به چیزهای جالبی که خواهیم دید فکر کرد!:D مثلا قسمت های موتور سواری و تعقیب و گریز که تابلو قراره خیلی خفن و سینمایی کار بشه!:D این بخش خوب ماجراست.

اما از طرف دیگه RT شدن یعنی خداحافظی با TB. حداقل برای من یه نفر RT یعنی خداحافظی با لذت سامون کردن. خصوصا چوکوبو که از پشت میومد همه رو درو میکرد میرفت!:D و خیلی چیزهای دیگه که حوصله شمردنش نیست.

ولی یه مساله ای رو هم باید جدا درنظر گرفت. اون هم اینکه نومورا میخواد گیم پلی جدید رو چطور پیاده کنه؟ ممکنه مثلا سیستم سامون کردن طوری پیاده سازی بشه که حتی از قبل هم لذت بخش تر باشه. ممکنه هم نباشه. اما من به نومورا اعتماد کامل دارم.
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
گیم پلی فعلی VII بد نیست. حتی کم عمق هم نشده. یعنی نه به اون صورتی که بخوایم بگیم ریپ شده! فقط اینکه دیگه نوبتی نیست و RT شدن تعییراتی رو به همراه داشته.

RT شدن و حرکت به سمت بازی های Action خوبی های خودش رو داره. اینکه Cloud رو میشه مستقیم کنترل کرد و شبیه به بازی های HnS جولون داد در نوع خودش جالبه. من همیشه آرزوی تجربه یه Spin Off این مدلی رو داشتم. یعنی سیستم مبارزات مثل قبل میمونه. از جهت استراتژی که دوستان میگم منظورم هست. استفاده صحیح از جادو جمبل (:D) و متریاهای مناسب برای شکست دشمنان (فقط دیگه نوبتی نیست). از این زاویه که نگاه کنی تجربه متفاوت و جالبیه. خصوصا اینکه کیتاسه (کارگردان بازی اصلی) و نومورا پشت بازی هستن و میدونن چیکار کنن. پس میشه نگران نبود. در عوض به چیزهای جالبی که خواهیم دید فکر کرد!:D مثلا قسمت های موتور سواری و تعقیب و گریز که تابلو قراره خیلی خفن و سینمایی کار بشه!:D این بخش خوب ماجراست.

اما از طرف دیگه RT شدن یعنی خداحافظی با TB. حداقل برای من یه نفر RT یعنی خداحافظی با لذت سامون کردن. خصوصا چوکوبو که از پشت میومد همه رو درو میکرد میرفت!:D و خیلی چیزهای دیگه که حوصله شمردنش نیست.

ولی یه مساله ای رو هم باید جدا درنظر گرفت. اون هم اینکه نومورا میخواد گیم پلی جدید رو چطور پیاده کنه؟ ممکنه مثلا سیستم سامون کردن طوری پیاده سازی بشه که حتی از قبل هم لذت بخش تر باشه. ممکنه هم نباشه. اما من به نومورا اعتماد کامل دارم.

چرا خداحافظی با لذت سامون کردن ؟ :D از لیمیت ها بگیر تا سامون ها همه ـشون توی بازی هستن :



حالا یه مقدار شکل و شمایلشون عوض میشه که هم من ایمان دارم هم خودت که نومورا از پسش بر میاد و عمراً چیز بدی تحویل نمیدن :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,179
نام
ماکان
احسان میدونم هست!:D منظورم نحوی سامون کردنه!:D مثل همین چوکوبو که گفتم!:D البته بازم میگم نومورا کارش رو بلده و میدونه داره چیکار میکنه. جای هیچ نگرانی نیست!:D شاید فقط بشه گفت اگه TB‌بود از نظر من بهتر بود که میشه بحث سلیقه نه چیز دیگه!:D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
احسان میدونم هست!:D منظورم نحوی سامون کردنه!:D مثل همین چوکوبو که گفتم!:D البته بازم میگم نومورا کارش رو بلده و میدونه داره چیکار میکنه. جای هیچ نگرانی نیست!:D شاید فقط بشه گفت اگه TB‌بود از نظر من بهتر بود که میشه بحث سلیقه نه چیز دیگه!:D


آها از اون لحاظ :D آره خب از این چیزا که خیلی بود ، درست یادم نمیاد فک کنم یکی هم بود یه سیل میلی چیزی از اون پشت راه میفتاد ملتو کتلت میکرد :D که خب این تیپ چیزا توی یه استیج بسته نسبت به یه محیط باز اجراش فرق میکنه ، ولی خب من دلم روشنه همه ی اینا به یه چیز خفن تر تبدیل بشن و اصن یه لول برن بالاتر :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر