PlayStation The Last Guardian

اخطار: هرگونه صحبت در مورد داستان و مراحل بازی [خارج از اسپویلر] که به نوعی بتواند چیزی را برای کاربران لو بدهد ممنوع است

0f58_the_last_guardian.png


توسعه دهنده: gen DESIGN / Japan Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
طراح، نویسنده و کارگردان: Fumito Ueda
تهیه کننده: Yasutaka Asakura
آهنگساز: Takeshi Furukawa
پلتفرم: PS4
ژانر: Action Adventure
تاریخ انتشار:
ژاپن / آمریکای شمالی / استرالیا: December 6, 2016
اروپا: December 7, 2016
باکس آرت:
3nv7_tlg_box.png


5hmx_information.png

The Last Guardian سومین ساخته Team Ico که حال با نام "gen DESIGN" فعالیت می کند، از میانه های سال 2008 پس از کلید خوردن پروسه های تحقیقاتی اولیه آن با اسم رمز Project Trico وارد مراحل توسعه شده تا یک سال بعد به صورت رسمی در طی مراسم E3 معرفی شود. بعد از آن پروژه با نمایش کوتاهی در TGS نیز همراه شد ولی از آن نقطه به بعد The Last Guardian با عدم انتشار خود در تاریخ مقرر که تابستان 2010 بود کم کم پا به برزخ توسعه خودش گذاشت و به دنبال آن، شایعاتی از به بن بست رسیدن پروژه بالا گرفت که با جدا شدن Fumito Ueda طراح و کارگردان آن در همان سال آن شایعات به خودش رنگ صحت گرفت.

در میانه های سال 2012 پس از مشخص شدن سخت افزار کنسول نسل بعدی سونی، تیم کوچکی به کُندی مشغول به انتقال و بهینه سازی پروژه برای PS4 شدند. بعد از آن در تابستان 2014، Ueda با تأسیس استدیوی تازه ای و کوچاندن اعضای تیم سابقش به آن جا کار بر روی The Last Guardian که حال مراحل Re-Engineering را تماماً پشت سر گذاشته بود، با جدیت از سر گرفت تا به دنبال آن پروژه 7 ساله تیم که البته در واقع بیشتر از 3 سال تحت ساخت نبوده، سرانجام در E3 ـه 2015 دوباره رونمایی شده و برای عرضه در سال بعد در نظر گرفته شود.

The Last Guardian روایت گر قصه پسربچه ای بی نام است که پس از تبعید و حبس در دژی بزرگ با پیدا کردن موجودی افسانه ای که او را Trico صدا می کند قصد رویارویی با نگهبانان شبح مانند آن قصر و فرار به بیرون از دیوارهای بلندش را می کند. این که داستان این دو چطور تمام می شود را نمی دانیم که البته Ueda خودش می گوید که این قصه تنها بهانه و بستری برای نشان دادن ارتباط میان این دو است که هر چند با رفتاری سرد و توأم با نافرمانی و بی اعتمادی از هر دو طرف شروع می شود ولی قرار است که گره میانشان با پیشروی در قصه محکم و محکم تر شود.

6wnq_news.png

  • Fumito Ueda مصاحبه های مفصلی با رسانه های ژاپنی انجام می دهد و اطلاعات تازه ای از روند توسعه بازی به اشتراک می گذارد (متن مصاحبه)
  • در تاریخ 2 نوامبر آقای Yoshida طی گفت و گویی با وبسایت Gamespot اعلام می کند که در رابطه با نمایشهای جدید The Last Guardian محتاطانه عمل خواهد شد (منبع)
  • سونی در مراسم GDC 2016 بار دیگر انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • آقای Phillipe Cardon معاون بخش اروپایی Sony نیز در مصاحبه ای با وبسایت فرانسوی Challenges، انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • در تاریخ 12 سپتامبر، Shuhei Yoshida در قالب پستی در PS Blog اعلام کرد که تیم سازنده برای ارائه بی نقص ترین و پالیش شده ترین تجربه ممکن به مقداری زمان بیشتر احتیاج دارد و تاریخ عرضه بازی رسما به 6 دسامبر موکول شد (منبع)
  • در تاریخ 22 اکتبر، آقای Shuhei Yoshida در حساب توییتر خود خبر گلد شدن بازی را به صورت رسمی اعلام کرد (منبع)
w4uf_reviews.png


" تعظیم کن "

Washington Post - 10/10 - A Gaming Masterpiece
Telegraph - 5/5
PlayStation LifeStyle - 10/10
Guardian - 5/5
Time - 5/5
Hardcore Gamer - 5/5
Easy Allies - 5/5
Digitally Downloaded - 5/5
New York Daily News - 5/5
The Daily Dot - 5/5
Playstation Official Magazine UK - 10/10
Gameblog.fr - 10/10
Gamespot - 9/10
EDGE - 9/10 - Game of the Year
...

sivp_characters.png


0c44_characters_the_boy.jpg

پسربچه بی هویت قصه که بازیکن کنترل او را دست می گیرد با داشتن تتوهایی گرفته شده از قبایل "سمون" و "مائوری" بر روی بدن خودش این نظریه که شاید شبیه به پسربچه Ico بخاطر نشان هایی که در بین اهالی او شیطانی قلمداد می شوند – دو شاخ بر روی سر – حال در این قلعه حبس شده را تقویت می کند. پسربچه برای رو به رو شدن با نگهبان های قصر به Trico متکی است و Trico هم برای رهایی از غل و زنجیر فیزیکی خودش و ترس های روانی اش از محیط قصر به پسربچه.

ujd7_characters_trico.jpg

Trico موجود اسرارآمیزی که پسربچه او را پیدا و آزاد می کند، ترکیبی از حیوانات مختلف از جمله عقاب، گربه و سگ است. Trico حیوان ماده قصه، دو بال دارد که شاید با بزرگ شدن جثه اش بتواند با آنها پرواز کند و یا شاید هم صرفاً عملکردی شبیه به پره های ماهی در زیر آب را برایش داشته باشند. او همینطور دو شاخ شکسته شده نورانی و چشمانی با امکان تغییر رنگ بسته به احساساتش دارد. اینکه چرا Trico در قصر غل و زنجیر شده و چرا از نماد تک چشم می ترسد و اینکه آیا موجودات دیگری شبیه به او هم در این دژ وجود دارند همگی از همان جنس سوالات بی جواب کارهای Ueda هستند و هنوز زود است که بدانیم ماجرا از چه قرار است.

gjmi_characters_unknown_enemies.jpg

نگهبانان قصر که از سر تا پا در زره پوشیده شده هستند از یک جهت می توانند به دشمنان کرکتر اصلی در Ico و SotC ارتباط مفهومی داشته باشند و آن هم این نکته که بنظر می رسد جسمی ندارند و روح سیاهی که درون آنهاست ماهیت وجودشان باشد. با این تفاوت که بجای آنکه شبیه به Ico پسربچه با خود این ارواح درگیر شود، در این جا شبیه به SotC در کالبدی زره ای فرو رفته اند و ظاهراً با خارج شدن روح از این کالبد است که از بین می روند. اینکه چه چیزی این نگهبانان ناشناخته قصر را به نگه داشتن پسربچه و Trico در قصر وادار می کند و در پشت سر چه اتفاقی در حال رخ دادن است تاکنون به صورت راز باقی مانده است.

ayz2_screenshots.png


...

nlzo_artworks.png


...

...

ipeo_videos.png


ndze_e32015trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2015 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
5ibn_ignvideopreview.jpg

The Last Guardian: Bringing Trico to Life - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
grac_epicsoundtrack.jpg

Crafting The Last Guardian's Epic Soundtrack - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
gdy2_e32016trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2016 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
79l5_retrospectivevideo.jpg

The Last Guardian - ICO & Shadow of the Colossus Retrospective Video | PS4
360p - 720p - YouTube - آپارات
+
s2rg_actiongameplaytrailer.jpg

The Last Guardian – Action Gameplay Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
dact_cinematictrailer.jpg

The Last Guardian – CG Cinematic Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
38ta_introductionvideo.jpg

The Last Guardian - Introduction Video
1080p - YouTube - آپارات

f6l3_creators.png

Ico، اولین ساخته این تیم از یک جهت با The Last Guardian شباهت زیادی دارد، از آنجایی که Ico نیز در ابتدا برای PS1 در نظر گرفته شده با یک تأخیر یک ساله به PS2 منتقل شد تا ساخت آن نزدیک به 4 سال وقت بگیرد. بعد از آن Shadow of the Colossus با وجود آنکه ساخت آن عملاً قبل از انتشار Ico کلید خورده بود نیز از قائده پروسه طولانی ساخت در کارهای Ueda استثنا نشد و 4 سال دیگر از تیم وقت گرفت و از همین بُعد Yohsida آنها را ملقب به Team Olympic می کرد.

البته پروسه طولانی ساخت کارهای Team Ico با در نظر گرفتن اینکه Team Ico در هنگام ساخت هر دو کار در بهترین حالت ممکن 20-25 نفر عضو ثابت داشت تعجب برانگیز نیست، قائده ای که برای gen DESIGN فعلی و The Last Guardian نیز صادق است و همین مسئله تیم را وادار می کند تا بخشی از کارشان را به عهده اعضای Japan Studio بگذارند.

امّا با این همه چرایی اینکه The Last Guardian در طی همه این 7 سال در معرض توجه بوده را قاعدتاً باید در دو اثر قبلی Fumito Ueda طراح، نویسنده و کارگردان آن جستجو کرد، Ico و Shadow of the Colossus. اطلاعات بیشتر ...

 
آخرین ویرایش:

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,131
نام
حامد
اون اشک روی چشماشو که میبینم داغون میشم داغون :|

الان نزدیک یک نسل که منتظرشم و هر روز بیشتر از دیروز عاشقش میشم.
واقعا فکر کنم یکی از محبوب ترین موجوداتی باشه که در تاریخ صنعت گیم معرفی شده.
عاشقتم فومیتو به خاطر خلق این موجود و این اثر هنری
trico___the_last_guardian_by_j_bop.jpg
 
آخرین ویرایش:

PoPEye

کاربر سایت
Jul 5, 2014
626
نام
ایمان
Shuhei Yoshida Confirms Mark Cerny is Not Helping to Finish Work on The Last Guardian
The rumor is not true that Mark Cerny came in and is finishing the project. Mark is giving consultation on the project. He’s been doing it for many of our projects. He’s been working with many of our studios, especially technically, he knows the ins and outs of the PS4. He’s giving lots of technical advice to The Last Guardian team. The team is primarily in the Japan Studio, but creative direction is done by Ueda-san and members of GenDesign. It’s a new studio.
 

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
دوستان توجه کردین این صورت تریکو یه حزن خاصی داره؟
طراحی واقعا بیداد میکنه از چشمش یه خط سیاه رو به پایین داره مث خط اشک

amm5w94zlm07feo7m2yj.png



این صحنه از تریلر هم خیلی منو به وجد آورد... خیلی احساس منتقل میکرد بنظرم!

xflzx6l3qd285bxj25my.png
 

ammar ps

کاربر سایت
Feb 19, 2007
321
نام
عمار
هر چقدر که در مورد این تریلر بنویسیم کمه!
گرافیک بازی خوبه ولی مطمئن باشيد تا زمان عرضه
بهتر ميشه
بعضيا ميگن تغیری ندیدیم، انصافا بازی تغییری نداشته باشه فقط منتشر بشه کافیه:bighug:
 

.:Ranger:.

کاربر سایت
Jan 18, 2010
2,296
نام
فرهاد
یه ویدیو مقایسه ای از نمایش 2009 و 2015 توسط سایتی (فکر کنم N4G) صورت گرفته که زمان ویدیو هم کوتاه هست اما میتونید تفاوتها رو احساس کنید که مهم ترینش تفاوت طراحی مراحل بازی هست که از نو صورت گرفته ، و سپس طراحی شخصیت اصلی بازی (پسر بچه) می باشد که نشون میده دچار بهبودهای نه چندان کمی نسبت به نمایش 2009 شده ، این ویدیو رو آپلود کردم که میتونید در زیر به صورت مستقیم و یا از طریق لینک نگاه کنید

[video=aparat;s64BJ]http://www.aparat.com/v/s64BJ[/video]


مقایسه نمایش 2009 و 2015 بازی The Last Guardian
 
آخرین ویرایش:

Dreamy

کاربر سایت
Aug 31, 2010
606
بین همه انتخاب های بهترین نمایش های امسال، سَوای بودنش تو TOP 5 ـه The Guardian یا TOP 10 ـه Gamesradar و لیست GS و GR و نامزدی ها و ... نظر اعضای گف - سوم بودنش - از اونجایی که فکر کنم از همشون بیشتر بازخورد اکثریت رو نشون میده با اینکه محتمل بود ولی بازم دیدنش یه سری چیزا رو بیشتر از قبل بروز داد و اثبات کرد.

ما که خیلی از رفقا پیام میدن و میگن بالای 30-40 بار تا حالا Footage رو دیدن و خودمم که به همین منوال و کلاً فرقی به حالمون نمی کرد و هنوزم فکر میکنم این 6 دقیقه معجزه وار درگیر کنندست! ولی جدای خودمون، چه از ری اکشن امسال داخل E3 و چه از این استقبالی که از طرف ملت و ژورنالیستها تو اولین نمایش ـش بعد 7 سال شد به طرز غیر قابل باوری خوشحالم و میدونم خوشحالین، کنار اون انرژی و تأثیر مثبت این بازخوردهای این چند روز رو تو مصاحبه Ueda و توئیت هایی که Favorite میکنه ببینین فقط! یعنی روند توسعه The Last Guardian بهتر از این دیگه نمیشد جفت و جور بشه! همه رقمه فوق العادست!:d

اپدیت: The Last Guardian" looks like it was worth waiting for

Chris Kohler از قدیمی های Weird و از داورهای E3 Awards. البته چیز خاصی نمیگه، جریان دمو رو که میدونین فقط میگه که بین همه معرفی ـهای امسال که اشک شوق به چشم هوادارهای گیمینگ آورد، واسه خودش تأثیرگذارترین ـشون خبر اومدن The Last Guardian روی PS4 بوده، از فرمان نشنوی Trico و اینکه پسربچه هر چیزی رو چند بار تکرار میکنه تا نظرش رو جلب کنه تعریف می کنه از اونجایی که بعدش میگه این کار عامدانه صورت گرفته و تو ادامه کار این رابطه آمیخته با شک و دو دل بودنشون به سمتی میره که Trico بیشتر به اطاعت دستورهای پسربچه اونم بمحض دریافت ـشون مایل میشه.

اون تیکه ای که باید از اون شکاف بین راهشون هم بگذرن هم Ueda اشاره می کنه که درخواست از Trico واسه پریدن و بعدش پریدن خود پسربچه تا Trico بگیرتش تنها راه انجامش نیست و میتونه راحت بره رو دوشِ Trico و از همونجا بپره. Ueda تو تیکه ای که Trico نمیتونه پسربچه رو با دهنش بگیره هم دوباره این رو تکرار میکنه که اینها کات سین نیستن و ممکنه دم رو هم نتونین بگیرین یا برعکس Trico مثل قبل با دهنش شما رو بگیره. لُپ کلام پاراگراف اینه که الزامی واسه انجام دادن دمو به این شکل نیس همون تیکه تحت کنترل بودنی که منتقد GS می گفت. آخرم از یونیک بودن کارهای Ueda از حیث بی لغت بودن و حجم بسیار کم صحنه های اسکریپت شده - سینماتیک کارهاش و روابطی که بین کرکترهای کارش با بازیکن پی ریزی میکنه حرف میزنه و نهایتاً فکر می کنه که تجربه تماماً به یادموندنی روی PS4 بشه.

سه تا آرت ورک از همین هفته ای که توش بودیم چِشم رو گرفت ...




Los Angeles، صبحِ آخرین روز E3.

dgdhowceq8t1kjyp7brt.jpg


چند ساعت پیش هم بلاخره برگشت به توکیو! Keep focus ...

6pwin2wz1x781wgitoaw.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر