PlayStation The Last Guardian

اخطار: هرگونه صحبت در مورد داستان و مراحل بازی [خارج از اسپویلر] که به نوعی بتواند چیزی را برای کاربران لو بدهد ممنوع است

0f58_the_last_guardian.png


توسعه دهنده: gen DESIGN / Japan Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
طراح، نویسنده و کارگردان: Fumito Ueda
تهیه کننده: Yasutaka Asakura
آهنگساز: Takeshi Furukawa
پلتفرم: PS4
ژانر: Action Adventure
تاریخ انتشار:
ژاپن / آمریکای شمالی / استرالیا: December 6, 2016
اروپا: December 7, 2016
باکس آرت:
3nv7_tlg_box.png


5hmx_information.png

The Last Guardian سومین ساخته Team Ico که حال با نام "gen DESIGN" فعالیت می کند، از میانه های سال 2008 پس از کلید خوردن پروسه های تحقیقاتی اولیه آن با اسم رمز Project Trico وارد مراحل توسعه شده تا یک سال بعد به صورت رسمی در طی مراسم E3 معرفی شود. بعد از آن پروژه با نمایش کوتاهی در TGS نیز همراه شد ولی از آن نقطه به بعد The Last Guardian با عدم انتشار خود در تاریخ مقرر که تابستان 2010 بود کم کم پا به برزخ توسعه خودش گذاشت و به دنبال آن، شایعاتی از به بن بست رسیدن پروژه بالا گرفت که با جدا شدن Fumito Ueda طراح و کارگردان آن در همان سال آن شایعات به خودش رنگ صحت گرفت.

در میانه های سال 2012 پس از مشخص شدن سخت افزار کنسول نسل بعدی سونی، تیم کوچکی به کُندی مشغول به انتقال و بهینه سازی پروژه برای PS4 شدند. بعد از آن در تابستان 2014، Ueda با تأسیس استدیوی تازه ای و کوچاندن اعضای تیم سابقش به آن جا کار بر روی The Last Guardian که حال مراحل Re-Engineering را تماماً پشت سر گذاشته بود، با جدیت از سر گرفت تا به دنبال آن پروژه 7 ساله تیم که البته در واقع بیشتر از 3 سال تحت ساخت نبوده، سرانجام در E3 ـه 2015 دوباره رونمایی شده و برای عرضه در سال بعد در نظر گرفته شود.

The Last Guardian روایت گر قصه پسربچه ای بی نام است که پس از تبعید و حبس در دژی بزرگ با پیدا کردن موجودی افسانه ای که او را Trico صدا می کند قصد رویارویی با نگهبانان شبح مانند آن قصر و فرار به بیرون از دیوارهای بلندش را می کند. این که داستان این دو چطور تمام می شود را نمی دانیم که البته Ueda خودش می گوید که این قصه تنها بهانه و بستری برای نشان دادن ارتباط میان این دو است که هر چند با رفتاری سرد و توأم با نافرمانی و بی اعتمادی از هر دو طرف شروع می شود ولی قرار است که گره میانشان با پیشروی در قصه محکم و محکم تر شود.

6wnq_news.png

  • Fumito Ueda مصاحبه های مفصلی با رسانه های ژاپنی انجام می دهد و اطلاعات تازه ای از روند توسعه بازی به اشتراک می گذارد (متن مصاحبه)
  • در تاریخ 2 نوامبر آقای Yoshida طی گفت و گویی با وبسایت Gamespot اعلام می کند که در رابطه با نمایشهای جدید The Last Guardian محتاطانه عمل خواهد شد (منبع)
  • سونی در مراسم GDC 2016 بار دیگر انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • آقای Phillipe Cardon معاون بخش اروپایی Sony نیز در مصاحبه ای با وبسایت فرانسوی Challenges، انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • در تاریخ 12 سپتامبر، Shuhei Yoshida در قالب پستی در PS Blog اعلام کرد که تیم سازنده برای ارائه بی نقص ترین و پالیش شده ترین تجربه ممکن به مقداری زمان بیشتر احتیاج دارد و تاریخ عرضه بازی رسما به 6 دسامبر موکول شد (منبع)
  • در تاریخ 22 اکتبر، آقای Shuhei Yoshida در حساب توییتر خود خبر گلد شدن بازی را به صورت رسمی اعلام کرد (منبع)
w4uf_reviews.png


" تعظیم کن "

Washington Post - 10/10 - A Gaming Masterpiece
Telegraph - 5/5
PlayStation LifeStyle - 10/10
Guardian - 5/5
Time - 5/5
Hardcore Gamer - 5/5
Easy Allies - 5/5
Digitally Downloaded - 5/5
New York Daily News - 5/5
The Daily Dot - 5/5
Playstation Official Magazine UK - 10/10
Gameblog.fr - 10/10
Gamespot - 9/10
EDGE - 9/10 - Game of the Year
...

sivp_characters.png


0c44_characters_the_boy.jpg

پسربچه بی هویت قصه که بازیکن کنترل او را دست می گیرد با داشتن تتوهایی گرفته شده از قبایل "سمون" و "مائوری" بر روی بدن خودش این نظریه که شاید شبیه به پسربچه Ico بخاطر نشان هایی که در بین اهالی او شیطانی قلمداد می شوند – دو شاخ بر روی سر – حال در این قلعه حبس شده را تقویت می کند. پسربچه برای رو به رو شدن با نگهبان های قصر به Trico متکی است و Trico هم برای رهایی از غل و زنجیر فیزیکی خودش و ترس های روانی اش از محیط قصر به پسربچه.

ujd7_characters_trico.jpg

Trico موجود اسرارآمیزی که پسربچه او را پیدا و آزاد می کند، ترکیبی از حیوانات مختلف از جمله عقاب، گربه و سگ است. Trico حیوان ماده قصه، دو بال دارد که شاید با بزرگ شدن جثه اش بتواند با آنها پرواز کند و یا شاید هم صرفاً عملکردی شبیه به پره های ماهی در زیر آب را برایش داشته باشند. او همینطور دو شاخ شکسته شده نورانی و چشمانی با امکان تغییر رنگ بسته به احساساتش دارد. اینکه چرا Trico در قصر غل و زنجیر شده و چرا از نماد تک چشم می ترسد و اینکه آیا موجودات دیگری شبیه به او هم در این دژ وجود دارند همگی از همان جنس سوالات بی جواب کارهای Ueda هستند و هنوز زود است که بدانیم ماجرا از چه قرار است.

gjmi_characters_unknown_enemies.jpg

نگهبانان قصر که از سر تا پا در زره پوشیده شده هستند از یک جهت می توانند به دشمنان کرکتر اصلی در Ico و SotC ارتباط مفهومی داشته باشند و آن هم این نکته که بنظر می رسد جسمی ندارند و روح سیاهی که درون آنهاست ماهیت وجودشان باشد. با این تفاوت که بجای آنکه شبیه به Ico پسربچه با خود این ارواح درگیر شود، در این جا شبیه به SotC در کالبدی زره ای فرو رفته اند و ظاهراً با خارج شدن روح از این کالبد است که از بین می روند. اینکه چه چیزی این نگهبانان ناشناخته قصر را به نگه داشتن پسربچه و Trico در قصر وادار می کند و در پشت سر چه اتفاقی در حال رخ دادن است تاکنون به صورت راز باقی مانده است.

ayz2_screenshots.png


...

nlzo_artworks.png


...

...

ipeo_videos.png


ndze_e32015trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2015 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
5ibn_ignvideopreview.jpg

The Last Guardian: Bringing Trico to Life - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
grac_epicsoundtrack.jpg

Crafting The Last Guardian's Epic Soundtrack - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
gdy2_e32016trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2016 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
79l5_retrospectivevideo.jpg

The Last Guardian - ICO & Shadow of the Colossus Retrospective Video | PS4
360p - 720p - YouTube - آپارات
+
s2rg_actiongameplaytrailer.jpg

The Last Guardian – Action Gameplay Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
dact_cinematictrailer.jpg

The Last Guardian – CG Cinematic Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
38ta_introductionvideo.jpg

The Last Guardian - Introduction Video
1080p - YouTube - آپارات

f6l3_creators.png

Ico، اولین ساخته این تیم از یک جهت با The Last Guardian شباهت زیادی دارد، از آنجایی که Ico نیز در ابتدا برای PS1 در نظر گرفته شده با یک تأخیر یک ساله به PS2 منتقل شد تا ساخت آن نزدیک به 4 سال وقت بگیرد. بعد از آن Shadow of the Colossus با وجود آنکه ساخت آن عملاً قبل از انتشار Ico کلید خورده بود نیز از قائده پروسه طولانی ساخت در کارهای Ueda استثنا نشد و 4 سال دیگر از تیم وقت گرفت و از همین بُعد Yohsida آنها را ملقب به Team Olympic می کرد.

البته پروسه طولانی ساخت کارهای Team Ico با در نظر گرفتن اینکه Team Ico در هنگام ساخت هر دو کار در بهترین حالت ممکن 20-25 نفر عضو ثابت داشت تعجب برانگیز نیست، قائده ای که برای gen DESIGN فعلی و The Last Guardian نیز صادق است و همین مسئله تیم را وادار می کند تا بخشی از کارشان را به عهده اعضای Japan Studio بگذارند.

امّا با این همه چرایی اینکه The Last Guardian در طی همه این 7 سال در معرض توجه بوده را قاعدتاً باید در دو اثر قبلی Fumito Ueda طراح، نویسنده و کارگردان آن جستجو کرد، Ico و Shadow of the Colossus. اطلاعات بیشتر ...

 
آخرین ویرایش:

Sherytto

کاربر سایت
Jul 26, 2011
1,906
نام
شروین
بازی رو دور اول تمام کردم زیر 15 ساعت تا به اینجا
باید بگم بازی تجربه خاصی هست واسم نمیشه توصیف کنم تریکو(یه موجود عجیب زیر دستاته یه وقتایی وقتی فرمانت رو درست میگیره عشق میکنی باهاش وقتی به شخمش میگیره کلافه میشی :)
کلا به چشم یه اثر هنری میشه دید که با پازل آمیخته شده
 

.:Ranger:.

کاربر سایت
Jan 18, 2010
2,296
نام
فرهاد
یه مدت از همه اینجا بیشتر منتظر معرفی دوباره بازی بودم حالا همه بازی رو خریدن من آخرین نفر هستم بدبختی بجور کفگیر مالیم ته دیگ خورده هر چی در میارم خرج چیزهای مسخره میشه!

@NINJѦ داداش با اجازه تمضاتو کپی کردم اگر راضی نبودی بگو برش دارم;)
 
  • Like
Reactions: Sherytto

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
سونی ژاپن یه کنسرت ترتیب داده که تو موسیقی متن این بازی ها Gravity Rush, Ueda games, Ape Escape, Wild Arms etc. اجرا میشه. خوشا به سعادتشون جای ما رو هم خالی کنن .
پوستر تبلیغاتی کنسرتم کت ویولونیسته

nqls_20161226-japanstudio-nyswh.jpg
 

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
سلام دوستان بازی کلا چند ساعت گیم پلی داره؟تشکر
در صورتی که به سرعت حرکت کنی که تو دوره اول و دوم شدنی نیست چون راه ابدا مشخص نیست
زیره 6 ساعت
دوره اول بتونی زیره 15 ساعت تموم کنی خوب رفتی
 

sabco

کاربر فعال
Sep 16, 2009
1,595
45277042014222410499.jpg

The Last Guardian Original Soundtrack
Composer: Takeshi Furukawa

دانلود با دو کیفیت MP3 320 و FLAC

01 - Overture: Lore
02 - Panorama
03 - Forest
04 - Sentinel I
05 - The Tower
06 - Falling Bridge
07 - Hanging Gardens
08 - Sentinel II
09 - Victorious
10 - Alone
11 - The Nest
12 - Flashback
13 - Sanctuary
14 - Condor Clash
15 - Wounded
16 - Finale I: Apex
17 - Finale II: Escape
18 - End Titles: The Last Guardian Suite
19 - Epilogue
20 - Homeward
21 - The Cage
22 - Vanquished
23 - Mirrors
24 - Courtyard
پ.ن: آلبوم موسیقی ICO و SotC رو هم داخل تاپیک دانلود موسیقی بازی ها (پست اول خوانده شود) قرار دادم.
پ.ن2: امیدوارم این پروژه برنامه‌نویسی که دارم می‌زنم زودتر تموم شه، باهام تسویه کنن و بعد از sega genesis دوباره خودم یه کنسول بگیرم:D که البته دلیل اصلیش هم فقط همین بازیه.
 
آخرین ویرایش:

Sherytto

کاربر سایت
Jul 26, 2011
1,906
نام
شروین
دوستان خیلی لذت بردم از بازی
خدایی با اینکه چندین بار بازی رو تمام کردم بازم جا داره و اصلا خسته نشدم
درضمن اینم آخرین پلات سال 2016 من
تروفیها حسابی در حد و اندازه بازی بود واقعا همه چیز کامل بدون کوچکترین گلیچ


ad7130c2c1dc57f9104162fc8719c750.jpg
 
آخرین ویرایش:

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
مشکلات فنی و افت فریم بازی با اپدیتایی که اومده حل شده یا نه ؟
افت فریم با کمتر کردن مه و افکت های گرافیکی دیگر در حد خیلی نامحسوس از ۲۰ فریم به ۲۵ فریم رسیده ولی هنوز کاملا درست نشده است(حداکثر فریم ریت بازی برای حالت سینمایی بیشتر ۳۰ است),اگر فریم ریت lock شده برات مهمه و PS4 PRO هم نداری و عجله ای هم نداری,پیشنهاد می کنم تا آپدیت بعدی منتظر بمونی
 
  • Like
Reactions: The Hound

The Hound

کاربر سایت
Sep 6, 2011
760
نام
نوید
عجیبه واقعا. گرافیک بازی در حدی نیست که نشه راحت 30 فریم گرفت. این نسل سونی گند کارو دراورده. ورداشته کنسول بین نسلی داده دو شقه کرده کارو. مارم به دردسر انداخته.
یه ساله کنسول گرفتی 1300 حالا باید دوباره دوره بیفتی اپگرید کنی که سونی بکنه تو حلقش.این کنسولم که می خوان مفت وردارن.
اینهمه منتظر می مونی برای تجربه یه اثر که اخرشم به این دردسرا بر می خوری. 20 فریم تا 25 فریم توی نسل 8 اونم برای بازیی که برای نسل قبل داشت ساخته می شد !
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
عجیبه واقعا. گرافیک بازی در حدی نیست که نشه راحت 30 فریم گرفت. این نسل سونی گند کارو دراورده. ورداشته کنسول بین نسلی داده دو شقه کرده کارو. مارم به دردسر انداخته.
یه ساله کنسول گرفتی 1300 حالا باید دوباره دوره بیفتی اپگرید کنی که سونی بکنه تو حلقش.این کنسولم که می خوان مفت وردارن.
اینهمه منتظر می مونی برای تجربه یه اثر که اخرشم به این دردسرا بر می خوری. 20 فریم تا 25 فریم توی نسل 8 اونم برای بازیی که برای نسل قبل داشت ساخته می شد !
قبول دارم کنسول بین نسلی چیز مسخره ای است،بازی هم از لحاظ فریم ریت polish شده نیست،هر چند در یکسری المان های گرافیکی مثل جزییات پر های تریکو و فیزیکشان به شدت سنگین است،ولی یک نکته ای هم درباره نقدها وجود دارد،مثلا Witcher 3 هم زمانی که عرضه شد پر از مشکلات فنی و فریم ریت و باگ و کنترل بود،ولی چون بقیه ابعادش ارزشمند بود اکثر منتقدها ازش چشم پوشی کردند
ولی بازی که ده سال در دست ساخت بود مسلما یک نقد منفی بازدید های خیلی بیشتری را می گیرد،در اینکه بازی مشکلات فنی دارد شکی نیست ولی در اینکه یکسری منتقدها به شدت درش اغراق کردند هم شک نکن،وقتی هم مخاطب این نقدها را می بیند این مشکلات برایش چندین برابر جلوه می کند
انگار یک انیمیشن استدیو جیبلی را با کیفیت 480P ببینی،آیا حالت ایده آل است؟نه
آیا چیزی از لذت و کیفیت خود انیمیشن کم می کنه؟مسلما نه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر