Fallout 4 | PC (اسپویل داستان بدون استفاده از تگ = بن دائم)

گفتگو در 'بحث و تبادل نظر پيرامون بازی های PC' ایجاد شده توسط KiLL3R/4/Ev3r, ‏Jun 3, 2015.

  1. کاربر فعال

    ارسال ها:
    4,683
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 22, 2011
    نام:
    ∂αнмα
    [​IMG]

    سازنده :
    Bethesda Game Studios
    ناشر : Bethesda Softworks
    سبک : Action role-playing
    پلتفرم : Xbox One ,PlayStation 4 ,Microsoft Windows
    تاریخ انتشار : Nov 10, 2015

    توضیحات و اطلاعات بازی :
    ساختن شخصیت :

    [​IMG]
    به راحت ترین شکل ممکن کاراکترت رو بساز

    بازی قبل از بمباران اتمی شروع میشه. اینطور که به نظر میرسه خانواده شخصیت اصلی بازی نزدیکه Vault 111 زندگی میکنه. بخشه اغازینه بازی دنیای بازی رو قبل از بمباران اتمی به تصویر میکشه . در ابتدا میشه نقش مرد یا زن ( که زن و شوهر هستن ) رو انتخاب کنید . اینطور که توی Demo به نظر رسید دیگه خبری از منوها تو در تو و Slider ها نیست و شخصیت سازی بازی به صورت Sculpture مانند کار میکنه. به این صورت اینکه آزادانه شما میتونید بخشهای مختلف صورت رو انتخاب کنید و بعد هرطور که میخواید اون رو شکل بدید . این اتفاق روبروی آینه توی حموم/دستشویی (لول) میفته . بعد از تایید شخصیت به شما اجازه داده میشه که Skill Point ها رو طوری که میخواید مصرف کنید .

    [​IMG]
    بخش انتخاب Skill این بار با متحرک شدن شکل شمایل PipBoy خیلی لذت بخش تره

    داستان :

    یک سری اطلاعات مربوط به داستان بازی که در حد حدس و گمانن و نمیشه تاییدشون کرد :

    1. به نظر میرسه که تنها بازمانده بمباران اتمی هستیم از خانواده خودمون
    2. حدودا 200 سال میگذره از زمانه ورود به Vault و خارج شدن ـه ازش
    3. به نظر میرسه CodsWorth روباته خانوادگی شما طی این زمان از بین نرفته و شما اون رو ملاقات میکنید
    4. برای اولین تو سری TES و Fallout از Bethesda شخصیت اول بازی کاملا حرف میزنه و دارای Facial Expression ـه ! به این صورت که شما میتونید چهره خودتون هنگام صحبت کردن و انتخاب دیالوگها رو ببینید.
    5. تایید شده که داستانه بازی توی Boston و حوالی این منطقه اتفاق میوفته.

    انتخاب ها و عواقب ها :

    هنوز اطلاعاته دقیقی در دسترس نیست ولی اینبار انتخابهای زیادی در بازی وجود داره که در طول بازی تاثیر گزاره و داستان رو شکل میده . اونطور که Game Informer توضیج داده احتمال Fail شدن تو Quest ها هم هست که باعث تاثیر گذاشتن روی روند بازی میشه !

    Companions یا همراهان :

    در طی بازی سگ و احتمالا دیگران با شما همراه میشن. یکی از قابلیتهای جدید همراه این ـه که شما قابلیت دستور دادن به اون رو دارید. مثلا میتونید به سگ بگید که آیتمها رو برای شما بیاره و منتظر باشه و .... .
    سگ ـه داخل بازی هنوز اسم مشخصی نداره ولی تو یکی از قسمتها به سگ به عنوانه Dogmeat نام برده میشه (این کلمه تو دنیای Fallout رواج داره) . کارگردان بازی اقای Tod Howard اعلام کرد که همراه کردن سگ کاملا بر عهده بازیبازـه . همچنین سگ تو بازی Immortal ـه و هرگز نخواهد مرد.

    (V.A.T.S (Vault-Tec Assisted Targeting System :

    سیستم محبوب ـه Vault-Tec Assisted Targeting System همچان داخل بازی وجود داره . طبق نمایشهایی که دیدیم به نظر میرسه زمان در این سیستم به کندی قبل نمیگزره . همچنین گزینه ای به نام Critical Execute مشاهده شد ! هنوز مشخص نیست چه کاربردی داره ولی احتمالا ضربات سنگین تری رو وارد میکنه و در عوض AP بیشتر هم مصرف میشه .


    Second Screen Experience :

    [​IMG]
    رفتن تو جو و اتمسفر بازی با این قابلیت دوچندان شد


    در طی نمایشه بازی در E3 از نسخه واقعی PipBoy (گجت معروف کاراکتر بازی که رو دستش بسته میشه که داخل بازی از طریق اون میشه مپ , کوله پشتی و .... رو چک کرد) برای نسخه ویژه بازی یعنی PipBoy Edition پرده برداری شد. به این صورت که این وسیله به صورت ساعت مچی رو دست بسته میشه . داخلش یک گوشی هوشنمد قرار میگیره که با استفاده App ـی که Bethesda قرار زمان انتشار بازی عرضه کنه این قابلیت رو به شما میده که از بیرون مثل خود بازی به امکانات شخصیت اصلیتون دسترسی داشته باشید !


    ساخت و ساز :

    [​IMG]
    هر چیزی هر جا پیدا کردی رو بیار و باهاش خونه بساز !

    تو بازی قابلیت ساخت و ساز وجود خواهد داشت. شخصیت اصلی بازی قادرـه آیتمهای زیادی رو توی دنیای بازی جمع اوری کنه (حتی در و دیوار خونه ها) و Material های مختلف و در نهایت اونا رو تبدیل به ساختمان کنه . این قابلیت وجود داره که در نقاطه مختلف خونه سازی کنید . همچنین به نظر میرسه که شما قادر به بازسازی شهر نابود شده نزدیکه Vault 111 هستید . در طی ساخت و بازسازی این شهر ها مردمان زیادی به شهر شما خواهند امد و ساکن خواهند شد . حتی Merchant ها هم ممکن هست به شهر بیان و مغازه باز کنند . همچنین شهر شما امن نیست برای همین بایستی Defense Tower ها یا Turret های مختلفی رو توی نقاط مختلف بسازید تا از حملات دشمن پیشگیری کنید. به علاوه در دمو دیدیم که حتی قابلیت سیم کشی برای برق رسانی هم وجود داره مثلا میشه توسط یه Generator تولید برق با وصل کردن سیم ها به لامپ اون رو روشن کرد. این مورد برای سیستم های دفاعی هم صدق میکنه ! در کل سیسم ساخت سازی اصلا محدود نیست و بسیار آزادانه طراحی شده !

    Crafting (ساخت آیتم) :

    بخشه Crafting بازی نیز به نظر میرسه از دیگر بازیهای Bethesda عمق بیشتری داره . ظاهرا 50 اسلحه در بازی وجود داره که همه قابلیت Craft و Modification رو دارن و همه Loot هایی که پیدا میکنید قابلیت استفاده توی ساخت این ایتم ها رو میتونن داشته باشن. اونطوری که اقای Tod گفت ظاهرا حدوده 700 قطعه برای ساخت آیتم ها مختلف در بازی وجود داره که رقمه فوق العاده ای به حساب میاد ! وقتی یک اسلحه رو Customize میکنید میتونید دقیقا سیستمی که اسلحه کار میکنه رو عوض کنید. مثلا یک Laser Pistol دارید که میتونید اون رو به SCatter یا حتی Laser Rifle هم تبدیل کنید .

    [​IMG]
    بخش Crafting در بازی با امکانات بیشتر بازگشته ​


    بخش Crafting و Modification محدود به سلاح نیست . توی Armor ها و Power Armor هم کاربرد داره . به طور مثال هر Armor میتونه به بخشهای مختلفش شکسته بشه و یا تعویض بشه !

    [​IMG]
    قابلیت تعویض قطعات و Customize کردن Power Armor تو نمایش بازی نشون داده شد
    متفرقه :

    Syntethics/Android ها به نظر میرسه توی بازی حضور دارن ولی هنوز از چگونگی و تعداد و قابلیتهای اونا اطلاعاتی در دسترس نیست .

    اسلحه های تایید شده :

    Laser Pistol
    Pipe Pistol
    Baseball Bat
    Assault Rifle
    Plasma Pistol
    Junk Jet
    Fat Man

    دشمنهای تایید شده :

    Raiders
    Yao Guai
    Sentry Bot
    Super Mutants
    Super Mutant Behemoth
    Mirelurk Queen
    Synthetics
    Radscorpion
    Deathclaw
    Protectron
    Ghouls
    Bloodbug
    Brotherhood of Steel

    [​IMG]
    Deathclaws ها یکی از خطرناک ترین دشمنان بازی به حساب میان ...

    Enemy Scaling توی بازی وجود داره این به این معنیه که هر نقطه از بازی دشنمنای خاصی وجود دارند که هر کدوم محدوده تعین شده ی مخصوص به خودشون رو دارا هستن ! بقیه منظقه ها هم ممکنه دشمنای معمولی با سطح و لول پایه ی به خصوصی حضور داشته باشند ...

    نکاتی که در نمایش E3 مشخص شدن :

    -لباسهای فضانوردی توی بازی دیده شد که به نظر میرسه یا Space Station یا قابلیت Space Travel توی بازی وجود داشته باشه !
    -قسمتی به اسمه Musem Of Freedom نشون داده شد که توش پره Raiders بود .
    -توی بازی Jet Pack وجود داره !
    -دشمنها اسمهای مختلفی دارن .
    -Super Mutant Behometh توی بازی دیده شد !
    -Mirelurk Queen توی بازی دیده شد .
    -به نظر میرسه Synthethic و Android ها توی بای حضور گسترده ای دارن . پیشتر توی Rivet City توی Fallout 3 اشاره هایی به این قضیه شده بود
    -برای اولین بار توی این سری قابلیت تخریب محیط وجود داره ! گستردگیش هنوز مشخص نیست ولی به نظر میرسه ساختمها و مناطق ساخته شده توسط بازیباز قابلیت تخریب پذیری کامل رو خواهند داشت .
    -زمانی که Power Armor میپوشید HUD بازی عوض میشه
    -Radoscorpions میونن زیره زمین باشن و از جلوی شما بالا بیان !
    -به نظر میرسه Power Armor دیگه استفاده اش محدود به Brotherhood of Steel نمیشه و دیده شد که Raiders ها هم بهش دسترسی دارن
    -Deathclaws ها توی بازی وجود دارن ! ظاهرا هم بیش از گذشته مرگبار هستن !
    -یک دشمن جدید به اسمه BloodBug دیده شده که به نظر میرسه یه فرمته Mutated شده پشه باشه !
    -به نظر میرسه Vertibird ها توی بازی به عنوانه وسلیه مسافرتی وجود دارن. ظاهرا با انداختن Smoke Grenade میان . البته قابل روندن نیستن ...


    Setting (محیط) :

    بازی توی Boston و اطرافش اتفاق میفته . به نظر میرسه بعضی از قسمتهای مپ از شدت ضربه بمباران در امان بودن در نتیجه ضربه کمتری خوردن یا احتمالا توی سالهایی که گذشته توسط انسانها بازسازی شدن (Tod Howard گفت که دنیای Fallout 4 به خشکی و یک رنگی دو سری قبلی نیست و اینبار رنگ و رویه بیشتر به خودش گرفته)
    صحنه های جالبی توی نمایش نشون داده شده . مثل Massachusetts House of State و همچنین Paul Reaver Statue :


    [​IMG] [​IMG]




    [​IMG]
    USS Constitution

    [​IMG]
    Bunker Hill Monument


    -در بازی 12 همراه وجود داره که Dogmeat، Mr. Handy ،Preston Garvey و Piper جزءشون هستند.
    -همونطور که قبلا اشاره شد Mr. Handy می تونه نام های متفاوتی رو صدا کنه، از معمولی ها مثل John گرفته تا چیزایی مثل Mr. ****face . لازم به ذکره که صدا پیشگی Mr. Handy رو Stephen Russel انجام می ده که صداپیشه Garret تو اولین Thief بوده. اجزا داخلی Mr. Handy هم مدل سازی شده، تا زمانی که منفجر شد بازیکن بتونه جزئیاتش رو ببینه.
    -Preston Garvey که اوایل سال به Fallout Shelter اضافه شد، یکی از رهبرهای Commonwealth Minutemen هست، گروهی که به کمک جدی نیاز داره. به نظر میرسه که این شخص باشه :

    [​IMG]

    -Dogmeat بر اساس یه سگ واقعی به اسم River طراحی شده. تو Quakecon هم حضور داشته، این تصویرش هست:

    [​IMG]

    همچنین می تونید Dogmeat رو بفرستید تو محیط بازی تا دنبال آیتم بگرده.

    -اشاره شده که می تونید با همراهتون رابطه رومانتیک برقرار کنید (فرقی نمیکنه موئث باشید یا مذکر). البته در حال حاضر مشخص نیست چنین امکانی برای غیر انسان ها (مثل Mr. Handy) وجود داره یا نه.
    -چیزایی که برگشتند: bloody mess perk, Super Duper Mart, computer hacking, lockpicking, the Fat Man و Behemoth mutants. آخر تریلر نشون میده که بازیکن به سمت یه Behemoth mutant بمب اتمی شلیک میکنه.
    -اینبار کاور کتاب ها یا کامیک ها پرجزئیات تر هستند. می تونید روشون زوم کنید و جزئیاتشون رو ببینید.
    -اینبار Perk ها به SPECIAL ها وابسته هستند نه levelها. special بالا تو هر بخش، مساوی با perk های بهتر (تو همون بخش) هست.
    -احتمال درگیری جناح ها با هم دیگه هم وجود داره. در این رابطه یه صحنه به نمایش در میاد که بازیکن درگیری ghoul ها با raider ها را نگاه می کرده. اینم گفته شده که بازیکن آزاده که وارد درگیری بشه یا دخالت نکنه. یه صحنه هم نشون داده که بازیکن با raider ها درگیر بوده که یه تعداد از Brotherhood of Steel وارد صحنه می شند تا به بازیکن کمک کنند.

    تاپیک تصاویر بازی >>> اینجا
    تاپیک مشکلات
    Fallout 4 (نصب، کرک، مشکلات گرافیکی و ...) >>> بزودی
    سایت ناشر بازی >>> اینجا
    سایت سازنده ی بازی >>> اینجا
    سایت بازی >>> اینجا


    سیستم مورد نیاز :

    [TABLE="width: 800, align: left"]
    [TR]
    [TD="align: left"][/TD]
    [TD="align: left"][/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="align: left"]Recommended
    (Windows 7/8/10 (64-bit OS required-
    Intel Core i7 4790 3.6 GHz/AMD FX-9590 4.7 GHz or equivalent-
    8 GB RAM-
    30 GB free HDD space-
    NVIDIA GTX 780 3GB/AMD Radeon R9 290X 4GB or equivalent-[/TD]
    [TD="align: left"]Minimum
    (Windows 7/8/10 (64-bit OS required-
    Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz-
    or equivalent
    8 GB RAM-
    30 GB free HDD space-
    NVIDIA GTX 550 Ti 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB or equivalent-[/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]


    تذکر مدیریت: دوستان با توجه به عرضه بازی، هر گونه صحبت در مورد داستان و یا مراحل بازی رو لطفا در تگ اسپویلر قرار دهید و عنوان تگ رو هم بسته به نوع موضوع مشخص کنید. ضمنا اگر عکسی از محیط بازی ارسال می کنید که حاوی اطلاعاتی در مورد داستان بازی هست، حتما در تگ اسپویلر قرار بگیره. همون جور که در عنوان تاپیک ذکر شد با خاطیان شدیدا برخورد خواهد شد.
     
    آخرین ویرایش: ‏Nov 9, 2015
    Golden Eye و Irisviel این نوشته را Like کرده اند.
  2. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,747
    تاریخ عضویت:
    ‏Nov 29, 2005
    نام:
    ehsan
    در واقع فاآت یه بخشه عمده ای از بازیش دقیقا شبیه لول دیزاینینگ هستش .. در واقع گفته من 50 درصد امکانات و محیط را طراحی کردم بقیش باشه که خودتون انتخاب کنید که محیط را با طراحی خودتون پر کنید یا فقط برید مراحل را انجام بدید ...
    وقتی قرار باشه یکی مثل من با ساخت و ساز و طراحی داخل محیط .. اون هم با ابزارهای خیلی ساده محیط را پر کنه ... پس باید بازیساز شرایط را طوری آماده . بهینه و پیش بینی کرده باشه که دست و بال پلیر ها باز باشه که اگر تمایل به ساخ و ساز داشتند .. افت فریم و کاهش سرعت بازی به حداقل برسه ... در واقع فقط همین تفاوت نشون میده که بازیسازی که قراره یه بازی به این شکل بسازه چه درده سر هایی را باید تحمل کنه ... با اینکه میدونه خیلی از گیمر ها حوصله خلق و ابداع و ابتکار ندارند ... ولی سعی میکنه از بازاره کاژوال تا حدی دست بکشه و نظره کسایی که من میگم هاردکر را جلب کنه ... برای همین خیلی ها چون درک نمیکنند و توی ابعاده دیگه ای سیر میکنند ... شروع میکنند به گلایه کردن و در نهایت یه نفرتی به وجود میاد براشون که حتی از شنیدن اسم بازی جوش میارند و کلماتی مثل .... ""فالات یه آشغاله به تمام معنی هستش و من خیلی بخوام امتیاز بدم بهش دو میدم و ....""" از دهنشون میپره بیرون
     
    BROTHER LOUIE این نوشته را Like کرده است.
  3. کاربر سایت

    ارسال ها:
    628
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 5, 2016
    نام:
    بهزاد
    موافقم.بعد استاد @Muse چطور به نتیجه رسیدن بازی های بتسدا 90 درصدشون بازی نیستند؟! :p:-j
     
  4. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,747
    تاریخ عضویت:
    ‏Nov 29, 2005
    نام:
    ehsan
    والا چه عرض کنم که چند تا دلیل عنوان کردند که شخصا بی خیاله بحث شدم ... مثل بافت کم کیفیت و انیمیشن ... که البته خودمم توی یک سری انیمیشن ها قبول دارم که مشکل اساسی داشتند مثل پریدن در حالت سوم شخص و... ولی ساختاره بازی به شکلی هست که این مورد تقریبا تاثیری در میزان لذتی که میشه از بازی برد نداره ... البته گرافیک تا حد معقولش نیازه ولی از یه جای دیگش برای خیلی ها حالت وسواس پیش میاره که طرف کلا قید بازی را بزنه .. بازی که میتونه با همون اشکالات صد ها یا شاید هزاران ساعت از وقتش را پر کنه ...
    ولی نظره من اینه که کلا اگر هم گرافیک هم بیشتر از اینی که هست بود بازم به موارده دیگه ای گیر میدادن ... از نظره خیلی ها دنیای بازی های کامپیوتری حتما باید ترکیبی باشه از بازی و سینما ... یا بازی با معما یا ... تا حتما بتونه بازی ایده عالی باشه... گرچه این هم هیچ ایرادی بهش نیست و سلیقه ای هستش ... ولی خوب این افراد به نظره من نیاز نیست عنوان کنند که هاردکوره گیم یا خوره گیم هستند ... چون واقعا بازی اصلیترین ستونش گیم پلی هستش ...
    به فرض میشه بگیم یه بازی گیم پلی داشته باشه ولی داستان یا خیلی چیزهای دیگه نداشته باشه .... ولی هیچ وقت نمیشه به یه کاتسین خالی که فقط داستان را روایت میکنه و هیچ کنترلی روش نداریم بگیم بازی ...
    ما زمانی مشغول بازی هایی بودیم که هیج گونه داستانی نداشتن ... بازی های آتاری و ... نمونش هم پکمن ... بعدا که عناصره دیگه ای مثل داستان و بعد صحنه ها و انیمیشن های سینماتیک ... یک قشره جدید مخصوصا کسایی که به سینما علاقه داشتند وارده میدون شدن و اتفاقا خیلی هم سود دارند این بازی ها برای شرکتهایی مثل اکتیویژن و .... برای این قشر داستان .. موزیک ... بر گیم پلی تقدم داره ... گیم پلی و فیزیک و ... در کمال تعجب در آخرین اولویت هاشون قرار داره .. و اینکه چیزه جدیدی به گیم پلی اضافه بشه براشون خیلی مهم نیست ... ولی داستانه جدید و .... باعث میشه که این قشر از اون بازی بت بسازند ...

    شخصی بود که وقتی من حدودا 10 سالم بود به من میگفت خوره بازی... سنش خیلی بالاتر از من بود .توی عالمه بچگی من بدم میومد که جلوی همه میگفت این حرفو ... از بازی متنفر بود ... بر عکس وحشتناک عاشق سینما بود ... حتی حاضر نبود به کنترل دستگاه میکرو یا سگا دست بزنه ... براش افت حساب میشد ... الان بعد از سالها PS3 خریده بود و وقتی من رفتم خونشون از اونجایی که هنوز عاشقه کل کل کردن بود چنان گیر داده بود که ....(بهتره نگم چون یه سری صداشون در میاد) کلا الان چنان تعصبی داره روی بازی های خودش که اصلا نمیشه باهاش بحث کرد
     
    آخرین ویرایش: ‏Oct 6, 2016
    Fifa 10 و BROTHER LOUIE این نوشته را Like کرده اند.
  5. کاربر سایت

    ارسال ها:
    628
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 5, 2016
    نام:
    بهزاد
    من هم موافقم گیم پلی مهم ترین عنصر یک بازی هست. اصلا چیزی که بازی را از سینما جدا میکنه گیم پلی هست.

    ان کاربر را هم بی خیال. تو توهمات خودش سیر کنه.
     
    {ehsan} این نوشته را Like کرده است.
  6. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,747
    تاریخ عضویت:
    ‏Nov 29, 2005
    نام:
    ehsan
    اینهم یک سری از آمارهای بازی خودم =>



    -اینجاست که میشه فهمید
    - ارزش یه بازی تا چقدر زیاد میتونه باشه !.....


    -کمتر بازی میشه پیدا کرد که مدتها بشینی پاش و

    [​IMG]

    -فقط یک مرحله اصلی را بری !


    [​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    -------------------------------------------------------------------------------------
    گرافیک 2 از 10 !!!
    Massive+OpenWorld+RPG+adding Custom contents capability


    بازی را روی 70 کپ کردم وگرنه خیلی فریم بالاتر از اینی که داخله صحنه زده شده بود. گرافیک هم در حد خوبی تنظیم کردم که بتونم آبجکت به صحنه اضافه کنم وگرنه تا انتها میتونستم بالا ببرم البته به جز GR ...ولی همینطور که میبینید بر عکس صحبت چند تا از اصحاب بیکار گرافیک واقعا دلنوازه . لازم نیست که بگم من با i7 920 محصول سال 2008 و کارت 770 این بازی را انقدر نرم اجرا میکنم !!! هیچ گونه مد گرافیکی هم اضافه نکردم ! بدونه AA ... حساب کنید اگر گرافیک را تا انتها اضافه کنید ؟!

    [​IMG]





    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    you were saying... :-@

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    بعضی آبجکتهای اضافه شده ...



    توضیح :

    انواع مختلف داره که میتونید سلاح های خودتون را به جای استور کردن داخل جاهای دیگه بزارید روی این صفحه ها . هم برای نمایش هم برای انتخاب سریعتر اسلحه و هم تفکیک از سلاح هایی که نیاز ندارید ...
    یه نمونش هم که توی عکس میبینید حالت استند داره و مینی گان را من روش گذاشتم..
    البته برای لباس ها و آرمور ها هم مانکن های مخصوص داره که میتونید تمام اجزاء مختلفش را روی مانکن سوار کنید ...



    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    توضیح :
    این هم یه لیزر سنسوره جدیده که من جلو دره کارگاه خودم گزاشتم البته مثل قبلی نتونستم با دستگاه کامپیوتر تغیری توی عملکردش بدم ولی خوبیش اینه که به صورت آتوماتیک عمل میکنه یعنی با یک بار رد شدن از داخلش سریعا دوباره به حالت خاموش در میاد(در واقع حالت toggle نداره و Active عمل میکنه) و برای باز کردن درهای برقی و خیلی از تله ها میشه استفاده کرد


    [​IMG]

    توضیح :
    اینهم که مشخصه میتونید وسایل مختلف را داخلش برای نمایش بزارید و با داکت چراغش را روشن کنید . مدلهای مختلف داشت ...البته خیلی کارامد به نظر نمیاد و بیشتر حالت تزیینات داره .
    [​IMG]


    توضیح :
    دیوار ها و سازه های بتونی هم اضافه شده که واقعا خیلی بهتر از چوبی و آهنی هستش به چند دلیل. اینکه میشه خیلی جاها نفوذ کنه مثل داخل زمین و کلا محدودیتش خیلی کمه مورده بعدیش اینکه نقاط اسنپینگش بیشتره و خیلی جاهایی که قبلا دیوار اسنپ نمیشدند میتونه مفید باشه . مورده بعدیش هم خوب جلوه تمیز تری نسبت به دیوار های قبلی داره و آخرین مود هم عجیبه ولی حجمه پردازشی و حافظه خیلی کمتری میگیره و میتونید فریم ریت بیشتری داخل بازی داشته باشید چون نه آلفا چنل داره و کلا فرم سادترش چند ضلعی های کمتری را نیاز داشته ...

    نمونه:
    این ساختمون را خیلی سریع ساختم و ادامش را گزاشتم برای بعد که با سلیقه بهتری درستش کنم
    البته آسانسوره چهار طبقه ای داخل خود ساختمان به کار بردم

    [​IMG]

    ===============================================================
    نکات اساسی و تیپز ها در Fallout 4


    گرافیک:
    CPU & RAM پرفرمنس و سرعت اجرایی فال آت 4 شدیدا تحت تاثیره قدرت Cpu و Ram اصلی سیستم(نه Vram) میباشد
    شاید تعجب کنید ولی میزان سرعت رم شما شدیدا روی مقداره فریم ها تاثیر میزاره! مخصوصا اگر CPU شما از اینتل از نوع 4 هسته ای (یا بیشتر) باشه ... البته این مورد را قبلا در مورده بازی Battlefiled 4 هم شاهد بودیم !
    [​IMG]

    مورده بعدی اینکه CPU های چند رشته ای (HT) عملکرده بهتری نسبت به بقیه دارند. خیلی از پردازشهای این بازی از قابلیت HT استفاده میکنند که با تغییرات در فایل های بازی میتونید این را دستکاری کنید(البته این مورد توصیه نمیشه)


    God ray برای دستیابی به میزان فریم های بسیار بیشتر میتونید گزینه God ray را در پایینترین(البته نه خاموش) ولی تغییره غیره محسوسی را در گرافیک داشته باشید.

    Textures
    بافت را در حالت Medium قرار بدید به دلیل اینکه هیچ تاثیری روی کیفیت باف نداره ولی با کاهش اون میتونید فریم بیشتری داشته باشید و مقداری از حجم Vram شما آزاد بمونه !
    [​IMG]

    [​IMG]

    Fade در فالات اشیاء و آبجکتها از فواصل بسیار دور قابل رویت هستند که بسیاری از گزینه های در قسمت Fade نیاز به کم کردن پارامتر آنها میباشد. مخصوصا Item fade که بهتره در حالت 10 تا 20 درصد قرار بگیرند .به دلیل اینکه بسیاری از آیتم ها از کیلومتر ها دورتر قابله رویت هستند البته نه با چشم غیره مسلح و فکر نمیکنم برای پیدا کردن آیتم ها استفاده از اسکوپ بسیار قوی اسنایپ گزینه خوبی باشه!





    گزینه rain occlusion در اصل باعث در حالت فعال زمانی که بارون هست اگر به فرض در زیره بعضی از سقف ها باشید آب به جای رد شدن ..با سقف اصابت میکند ... ولی با غیره فعال کردنش تفاوت زیادی در میزان فریم نخواهید داشت
    [​IMG]
     
    آخرین ویرایش: ‏Oct 10, 2016
    m.d.makan, FUTURE, Simorq و یک نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  7. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,747
    تاریخ عضویت:
    ‏Nov 29, 2005
    نام:
    ehsan
    ترفندها:
    حمل بی نهایت آیتم
    یکی از ترفند هایی که من استفاده میکنم که البته احتمال اینکه این مورد Glitch یا باگ باشه زیاد هستش
    همراه های شما این امکان را دارند که بینهایت آیتم را حمل کنند و به جای Trade کردن کافی هستش که بهش دستور بدید آیتمها را برداره(البته بعد از پر شدن ظرفیتش) البته این کار به تدریج خسته کننده میشه و بهتره بیشتر به دنبال آیتم های سبک ولی قیمتی بگردید...

    کسب درامد
    سعی کنید فقط از طریق ساختن مواد و خوراکی های قیمتی پول در بیارید و نه جمع کردن جانک ها یا لباسها و....البته در ابتدای بازی فقط از آشغال فروشی میشه کسب درامد کرد تا زمانی که اولین پرک مربوط به ساخت مواد شیمیایی را گرفتید...

    تغییره نام آیتمها با فاصله...
    • همونطور که میدونید امکان این هستش که اکثره سلاح ها و لباس ها را تغییر نام بدید ...
    • این یک قابلیت خیلی خوبی هستش برای اینکه آیتم هایی که اکثرا با خودتون حمل میکنید با بقیه آیتم ها قاطی نشه...
    • حالا برای اینکه این کار به بهترین نحو انجام بشه ..شخصا یک روش ابتکاری انجام میدم و اونهم اینکه :
    • قبل از اسم هر آیتم مقداری فاصله میاندازم ...مثل عکسی که گزاشتم... قبل از اسم اسلحه ها 16 باز Space زدم. البته این مقدار نیاز نیست ولی به هر حال ... با این کار دو تا نشون زدید

    1. آیتمها بر اساس سورت در اوله لیست قرار میگیرند
    2. فاصله زیاد قبل از اسم .... باعث میشه آیتم های اصلی را از بقیه بهتر تفکیک کنید...


    [​IMG];
    [​IMG]

    نکته دیگه :
    • اگر به عکس اول دقت کنید میبینید که من اسم ها را مختصر کردم مثلا برای شیلد پای چپ (Right Leg Armor) نوشتم -------> RL
    ;






    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    سیستم تصمیم گیری بازی در دیالوگها تقریبا یک رونده مشابه دارند.
    گزینه های سمته راست اکثرا خشن هستند و خیلی وقتها باعث دلخوری و جنگ میشن.البته بستگی به لول کاریزما و... هم دارند...
    گزینه های پایین اکثرا خیلی انساندوستانه و لطیف هستند که خوب امکانش هم هست طرف خیلی با این جور صحبت کردن جور نباشه و ...
    گزینه راست هم اکثرا منطقی هستند.
    گزینه بالا هم اکثرا حالت عاشقانه و احساسی... هستند تصمیمات احساسی هم شامل میشه
    امتحانش روی بعضی شخصیت ها نتیجه عکس و یا خنده داری داره البته باز هم بستگی داره ...[/SPOILER]
    پریستون بد رقم گیر داده بود به من آخرش براش لاو ترکوندم و دیدم بله..... کلا میخواد ترتیبمو بده.از اول لود کردم فرستادمش یه جایی که دیگه دستش بهم نرسه...
    مشکل اینجاست که شخصیت من مرد بود:D


    نکات مهم ولی مخفی(مخصوصا در ابتدا)
    درباره امکانات HUD بگم که خیلی از این امکانات از ابتدا برای شما فعال نیستند و با آپگرید کردن بعضی پرک ها فعال میشن. از جمله نشانگره لول و یک سری اطلاعات NPC ها ...

    به همچنین Arc و یا محنی نشاندهنده مسیره پرتاب نارنجک ها و....


    بطری های خالی که ممکنه برای همه سوال باشه که چرا همه جا پیدا میشن. در واقع در حالت survival قابلیتی به بازی اضافه میشه که میتونید این بطری ها را از هر منبع آبی پر کنید که البته بسته به تمیز یا آلوده بودن اون منبع هم داره که...در این حالت شخصیت شما تشنه میشه یا ...


    سیستم مخفی کاری:
    شما به راحتی میتونید بفهمید که چقدر از دیده Npc ها مخفی هستید و اطلاعات دقیق در مورد شناسایی شدن کامل یا... کافی هستش در حالت نشسته به نواره وسط صفحه دقت کنید. هر میزان نوار بسته تر بشه شما بیشتر در خطره شناسایی شدن هستید و...به همین روش هم میتونید بفهمید آیا کسی نزدیک شما هست یا نه...

    سوالهای ابتدایی و احتمالی:


    • چه چیزهایی را لازم نیست با خودتون حمل کنید و کافی که داخل خود ستل یا وورک شاپ بمونند...
    1. -جعبه (مود های )جدا شده از سلاح ها
    2. دفترچه هایی که پیدا میکنید و برای شما پرکهای خاصی را باز میکنند
    3. مجسمهای آبی... bubble head... البته اینها فقط در شرایطی میتونید داخل ستل ذخیره کنید که یک کمد مخصوص بابل هد بسازید براش و داخل اونذخیرشون کنید.


    • آیا سلاحها یا لباسها را هم میشه scrap کرد و مواد اولیش را ازش جدا کرد؟

    بله.اگر روی ورکشاپ خودش برید نوشته Scrap(البته به صورت عادی هم میتونید آبش کنید) ولی این کار را تا زمانی که پرک مخصوص به خودش را نگرفتید انجام ندید چون فقط یک یا دو ماده اولیه کم ارزش به دست میارید.

    • با Scrap کردن سلاحها یا... میشه مد ها را هم جدا کرد؟

    خیر! وقتی سلاحی را scrap میکنید مدهای نسب شده نیز به مواد اولیه تبدیل میشن ...بسته به نوع مد البته...

    • آیا امکان رام کردن موجودات وجود داره یا انسانها یا رباط ها ؟

    تمام موجودات قابل رام یا هک کردن هستند. منتها برای این کار 4 نوع پرک متفاوت وجود داره
    1. رام کردن حیوانات
    2. رام کردن جانورها و حشرات
    3. هک کردن رباط ها
    4. اجیر کردن انسانها
    • که برای اینکه کنترل "کامل" (امکان فرمان حمله . برداشتن آیتم و یا....) NPC را به دست بگیرید باید هر کردوم از این پرک ها را تا 3 لول بالا ببرید...(پیشنهاد میکنم حتما این سیستم را روی گول ها (زامبی ها) امتحان کنید و مجبورش کنید از آدم ها دزدی کنه ...:D







    چند مورد جالب در باره هوش مصنوعی بازی

    بازی وسعت زیادی داره(منظور از وسعت فقط مساحت نقشه نیست) و خیلی از جنگها و اتفاقات به صورت off screen اجرا میشه و بدون حضور شما در اون صحنه هم اتفاق میوفتند!و اینکه هوش مصنوعی در "هنگام نبرد" به شکله عجیبی واقعگرایانه هستش مثلا npc های انسان برای رفتن از طبقه دوم به طرفه زمین اطراف ساختمان خیلی وقتها به جای پایین رفتن از پله از طبقه دوم پرش میکنند به همین شکل ممکنه اگر مانع کوتاهی سره راه باشه از روی اون پرش میکنند.

    مورد دیگه... npc ها به صورت مداوم به دنبال پیدا کردن آیتم های مختلف و بهتر از آیتمهای خودشون هستند و همیشه کانتینر ها و جنازه ها را میگردند... حتی در طی نبرد خیلی پیش اومده که یک NPC به طرفه یک اسلحه قوی که روی زمین افتاده دویده و بعد از انداختن اسلحه خودش ...اون را برداشته !
    پس اگر یک NPC را که دستش RPG یا MINIGUN بود را زدید...بقیه دشمن ها برای برداشتن اون اقدام میکنند...
    مخصوصا اسکونجر ها که اگر زودتر از شما به منبع یا جنازه ای برسند سریع بر میدارند و یا به شما اخطار میدهند که "این ها ماله من هستش" و اگر خیلی نزدیک بشید بهشون....
    خیلی وقتها اگر آیتمی را بدزدید قبل از اینکه به درگیری انجام بشه میتونید اون آیتم را بندازید !
    و این کش رفتن آیتم ها فقط به دشمن ها خلاصه نمیشه ...و دوستان همراه شما یا گروه هایی مثل BOS یا مینت من ها هم همیشه آماده لوت کردن هستند ...

    مورده جالب دیگه اینکه اگر یک مین را به عنوان تله در جایی که خیلی تابلو هستش بزارید ... طرف اول اقدام به خنثی کردن و برداشتن مین میکنه و خیلی وقتها به شما طعنه میزنه...

    لباس شما نشان دهنده شخصیت شماست و شخصیت شما تاثیرات مستقیمی در نتایج و تقابلات شما با محیط داره
    از فروشنده ای که با توجه به شخصیت و لباس های شما قیمت ها را کم و زیاد میکنه تا npc های (جنس مقابل) دشمن...

    مورد بعدی اینکه. خیلی حواستون باشه که از کی چیزی کش میروید با به سمت چه کسی شلیک میکنید... چون این کار اکثرا باعث میشه که یک گروه بزرگ تا انتهای بازی با شما دشمن بشن

    UPDATE:
    جالب هستش که بدونید اکثره حیوانها و موجودات داخل بازی در ابتدای بازی به علت پایین بودن لول شما مرتبا بهتون حمله میکنند ... ولی به تدریج با بالا رفتن لول تا حد امکان از نزدیک شدن به شما امتناء میکنند و حتی در لول های بالاتر فرار میکنند ...! این سیستم در زمان پایین رفتن نوار سلامتی دشمن ها هم دخیل هستش...

    صفحه یکی از هیتر های fallout 4 ....
    پر از مطالب ابتکاری نویسنده پیج... که هر روز آپدیت میشه

    بازی های افتضاح زیادی ساخته شدن...
    ولی عکس العمل ها در حد فراموش کردنشون بوده...

    ولی فالات بدجوری حرص بعضی ها را دراورده...
    وقتی از چیزی سر در نیاریم که میتونه خیلی کاربردی باشه ولی ما توانایی به دست آوردن یا استفاده کردن ازش را نداشته باشیم... باعث میشه ناخوداگاه تا این حد باهاش به مقابله بپردازیم
     
    آخرین ویرایش: ‏Jan 15, 2017
    w.rooney, m.d.makan, morteza75 و 5 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  8. El amor es la fuerza más poderosa del mundo, amant کاربر فعال

    ارسال ها:
    6,002
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 18, 2010
    {ehsan}, s.1 و morteza75 این نوشته را Like کرده اند.
  9. کاربر سایت

    ارسال ها:
    398
    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 22, 2016
    یا حضرت حجم :|@-)
    بافت به این حجیمی ندیده بودم که دیدم
     
  10. کاربر فعال

    ارسال ها:
    4,683
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 22, 2011
    نام:
    ∂αнмα
    گفته میشه رو رزولویشن 4K تا 8 گیگ رم از 1080 میخوره ! رو 1080 هم تا 5 گیگ رفته پس قاعدتا 1060 با 6 گیگ VRam میتونه از پس بازی بر بیاد 970 احتمالا بخاطر 4 گیگی بودن رمش کم بیاره
    پ.ن : طرف با 970 بیرون از شهر 60 فرم ثابت گرفته ولی خوب تو فضا های بسته تا 30 فرم هم پایین اومده که 100 درصد بر میگرده به همون کمبود رم .....
     
    آخرین ویرایش: ‏Feb 7, 2017
  11. Rise and Shine Mr. Freeman Special User

    ارسال ها:
    8,168
    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 10, 2006
    نام:
    امیرحسین
    55 گیگ آخه لامصبا :|
     
  12. کاربر فعال

    ارسال ها:
    4,683
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 22, 2011
    نام:
    ∂αнмα
    متاسفانه بتزدا خود ترولی بیش انجام نداده هر چقدر حساب کتاب میکنم میبینم شارپ شدن تصاویر (چیزی در حدود 40 درصد) 58 گیگ حجم لازم نداره الان کلی تکسچر پک تو سایت Nexus mods ریخته با حجم خیلی کمتر کیفیت بهتری اراعه میدن ....
     
    m.d.makan این نوشته را Like کرده است.
  13. کاربر سایت

    ارسال ها:
    900
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 7, 2013
    Fallout.4.High.Resolution.Texture

    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
  14. s.1 s.1

    کاربر سایت

    ارسال ها:
    5,691
    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    من از صبح که فهمیدم شک شدم حجمش از خود بازی بیشتره:D

    برای این پک هم 1080 پیشنهاد شده
     
  15. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,314
    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 14, 2007
    نام:
    مــاکــان
    مثل همیشه تکسچر مدها خیلی بهتر و بهینه تر از تکسچر پک های رسمی بتسدا هستن.
    بنظر من خروجی بهتری هم دارن، لااقل آدم یه تغییری احساس میکنه نه اینکه فقط احساس کنه فریم کمتر شده!!!
    یکی نیست بگه چرا از این گیم انجین منسوخ استفاده میکنی که آخرش مجبور بشی تکسچر پک در این حد بدی؟
     
    Mohamad_ndr این نوشته را Like کرده است.
  16. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,747
    تاریخ عضویت:
    ‏Nov 29, 2005
    نام:
    ehsan
    این که یه مدت پخش شد که مشکل از انجن بازی هست توسط چند تا سایت غیره حرفه ای عنوان شد و به خاطره اینکه این بازی به همون اندازه که طرفداران پیگیری داره هیتر هاش هم کم نیستند و همچنان پیگیر... بیشتر هم قشره کژوال رزا شامل میشند
    در صورتی که ورژن انجین این بازی کاملا توسط خود بتسدا توسعه داده شده و کارهایی میشه با این انجین کرد که حتی با آنریل و کرای انجین هم نیمشه کرد
    اگر مطالب حرفه ای را بخونید متوجه میشید که این بازی را نمیشه با یک بازی معمولی مقایسه کرد . این بازی انقدر المان داره که حتی بعضی وقتها یادمون میره یک بازی RPG هستش چون در روند بازی مثلا وقتی به لول 50 برسی درگیری های بازی به اندازه بازی های اکشن میرسه
    در واقع این بازی ترکیبی از چند سبک مختلف هستش حتی المانهای بازی های استراتوژیک .در مورد حجم بافتها نمیشه به این راحتی قضاوت کرد ... بازی پردازش هایی را داره که اکثرا Off-Screen هستند .. مثل حمله به شهرک ها یا افزایش و کاهش منابع
    انجین این بازی در اصل مخصوص بازی های multi Genere RPG هستش که بتسدا نسخه ویژه این بازی را طراحی کرد به نام کریشن انجین ... چون باهیچ کدوم از انجین های حال حاضر امکانش نبود این بازی را با این وسعت طراحی کرد. این انجین توانایی این را داره که از رم اصلی سیستم هم استفاده کنه تا Vram فضای آزده بیشتری داشته باشه به همین خاطر کسانی که از رم های بهتر استفاده کردند پرفرمنس بهتری داشتنداگر این انجین مشکل داشت مودر ها نمیتونستند تا این حد گرافیک را بالاتر ببرند...
    ساخت یک بازی RPG اون هم به گستردگی و متنوع بودن FallOut 4 نزدیک به ده ها و بعضی وقت ها صد براره یک بازی خطی حتی SandBox ...نیرو و زمان نیاز داره ... بعضی ها فکر میکنند طراحی محیط سخت ترین قسمت بازی هستش ...
    در صورتی که بهینه کردن این محیط و سازگاریش با هوش مصنویی .. همچنین PathFinding و کالیژن ها ..هایراکی ها و اولویت ها و....چیز هایی هستند که طراحی محیط را در مقام آسونترین مرحله قرار میدند ....

    اگر هم مودر ها موفق شدند با این انجین گرافیک خیلی عالی بسازند ... پس مشکل از انجین نبوده ...چون مدر ها اونقدر هم که فکر کنید بیکار نیستند و رقابت اصلی اونها در سطح حرفه ای برای جلب نظره شرکت ها هستش .
    باز هم میگم فراموش نکنید Fallout 4 یک multi Genere RPG هستش همه اصرار دارند با Witcher 3 این را مقایسه کنند در حالی که ویچر در عین اینکه فوق العاده بود ... ولی به زور میشد داخل سبک RPG جاش داد چون تنها المانی که از RPG داشت همون بخش دیالوگها بود ... سیستم کرفتینگ و .... همش به صورت نیمه آماده بود .. حتی شخصیت اصلی ....
     
    آخرین ویرایش: ‏Feb 15, 2017
    NaserTiger و m.d.makan این نوشته را Like کرده اند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید