درود
دیگه واقعا خسته شده بودم. از بحث هایی که با دوستان خوبم در رابطه با سبک مخفی کاری و اینکه تاثیرگذارترین فرانچایز کدام سری بازی هست ، از اینکه کسی شاید اطلاعات چندانی از سری THIEF نداشت و به اشتباه سری متال گیر را به عنوان بنیانگذار مخفی کاری واقعی! میدانستند! از فخر فروشی های طرفداران سری متال گیر و.....
البته به هیچ وجه این تاپیک برای جر و بحث بر سر این فرانچایزها نیست! من امروز قصد دارم تا شما را با فرانچایز THIEFT یکی از بهترین و تاثیرگذارترین سری بازی های تاریخ به طور مختصر اشنا کنم.
مقاله حاضر حاصل چکیده ای از مقالات نسبتا زیادی است که تو طول این چند ماه خواندم.
خب پس کمر بندها را ببندید تا شروع کنیم!
[FONT=&]سری بازی های [/FONT]thief [FONT=&] را باید اغازگر مخفی کاری واقعی در دنیای بازی های کامپیوتری دانست.[/FONT]
[FONT=&]
همزمان با امدن [/FONT]thief[FONT=&] یکی دو بازی مخفی کاری دیگر نیز عرضه شد ، اما هیچ یک از ان ها از شیوه مخفی کاری پیشرفته و مبتنی بر روشنایی / تاریکی این بازی بهره نمیبرد.[/FONT]
[FONT=&]
از این رو است که ما [/FONT]thief [FONT=&] را سردمدار بازی های مخفی کاری واقعی میدانیم.سنتی که با بازی های بزرگی چون [/FONT]SPLINTER CELL [FONT=&]، [/FONT]DEUS EX [FONT=&] و[/FONT]DISHONORED [FONT=&] ادامه پیدا کرد.[/FONT]
[FONT=&]
کمتر طرفدار بازی های رایانه ای هست که نام [/FONT]thief [FONT=&] را نشنیده باشد. این جواهر کلاسیک دوران طلایی بازی های رایانه ای نه تنها یک بازی انقلابی و اغازگر عصر بازی های مخفی کاری بود بلکه به واسطه شخصیت اصلی و داستان بسیار متفاوت و منحصر به فردی که داشت همواره مورد توجه بوده است.[/FONT]
[FONT=&]
یکی از ان بازی هایی که شخصیت اصلی اش عضو همیشه حاضر لیست برترین شخصیت های بازی های کامپیوتری است و خودش در لیست برترین بازی ها جایگاه خاصی دارد.
[/FONT]
Thief[FONT=&] بازی بود که لذت مخفی شدن در تاریکی و در حالت اول شخص را با خود به ارمغان اورد. اضطراب و هیجان ناشی از مخفی شدن در این وضعیت وصف ناپذیر بود. نگرانی از اینکه کسی ممکن است ما را ببیند ، این که ممکن است کسی پشت سر ما باشد یا به طور کامل در سایه نباشیم و بخشی از بدن ما دیده نشود حسی بود که هیچ بازی تا ان زمان عرضه نکرده بود.
[/FONT]
Thief[FONT=&]بازی بود که نشان داد بدون کشتن هم میتوان بازی کرد که کشتن یک بخش اساسی از بازی نیست و راه حل های دیگر و بهتری نیز برای انجام بازی وجود دارد.[/FONT]
[FONT=&]شخصیت اصلی ان – گرت – با قهرمانان معمولی دیگر بازی ها تفاوت داشت. او یک دزد بود اما نه یک دزد معمولی ف بلکه بهترین دزد روزگار بود. او در این حرفه یک استاد بود ، در تاریکی مخفی میشد و به قصرهای بزرگ ، پایگاه های محافظت شده ، قلعه های اشراف زادگان و مکان های جادویی می رفت.اشیای جادویی ، بی نظیر و گران قیمت را از ثروتمندان می دزدید و به خودشان میداد![/FONT]
[FONT=&]
تاکنون 4 عنوان از سری بازی های [/FONT]THIEF[FONT=&] عرضه شده است و من قصد دارم 4 عنوان را که 3 عنوان نخست جزو بهترین های سبک مخفی کاری هستند را بررسی کنم.
[/FONT]
[FONT=&]
[/FONT][FONT=&]
اولین بازی [/FONT]THIEF[FONT=&] که [/FONT]the dark project [FONT=&] نام داشت در سال 1998 توسط [/FONT]looking glass [FONT=&] به طور انحصاری برای [/FONT]pc [FONT=&]عرضه شد و انقلاب بازی های مخفی کاری مبتنی بر تاریکی را برپا کرد. [/FONT]
[FONT=&]در این بازی دزد قهرمان ما درگیر ماجرایی شیطانی شد و طی ان یکی از چشمان خود را از دست داد [/FONT][FONT=&]اما به جای ان یک چشم مکانیکی به دست اورد که او را حتی قوی تر میکرد.[/FONT]
[FONT=&]متا : 92[/FONT]
[/FONT]
دومین بازی [/FONT]THIEF[FONT=&] که [/FONT]the metal age[FONT=&] نام داشت در سال 2000 عرضه شد. این بازی تفاوت چندانی با بازی نخست نداشت و بازی نخست را در زمینه های مختلف ارتقا داده بود اما در این بازی دنیای اطراف به طور کلی متحول شد.[/FONT]
[FONT=&]انقلاب تکنولوژیک در دنیای این بازی به وقع پیوسته بود و عصر اهن اغاز شده بود. استاد دزدان در این بازی با انواع کاملا جدیدی از دشمنان روبرو میشد که شکست انان تقریبا غیر ممکن بود و تنها راه انجام بعضی از مراحل مخفی کاری بود.
[/FONT]
[FONT=&]متا : 87[/FONT]
سومین بازی [/FONT]THIEF[FONT=&] که [/FONT] deadly shadow [FONT=&]نام داشت در سال 2004 توسط [/FONT]ion storm [FONT=&] عرضه شد و اولین حضور این بازی روی کنسول ها بود و تغییرات جدیدی در گیم پلی ایجاد کرد : از جمله این که اجازه بازی در حالت سوم شخص را می داد. داستان بازی درباره جادوگر پیر و شروری بود که دختر بچه ها را میکشت و پوست ان ها را می پوشید. مرحله پرورشگاه کودکان بی سرپرست و صحنه های مربوط به روح دختر بچه در این بازی به عنوان یکی از ترسناک ترین مراحل در تاریخ بازی های کامپیوتری انتخاب شده است.[/FONT]
[FONT=&]
متا : 85[/FONT]
چهارمین بازی بازی [/FONT]THIEF[FONT=&] که[/FONT] ! THIEF [FONT=&] نام داشت در سال 2014 عرضه شد. فرانچایزی که بعد از یک نسل خاموشی احیا و توسط [/FONT]eideos montral [FONT=&] ساخته شد.[/FONT]
[FONT=&]با وجود وفادار ماندن سازندگان به اصول پیشین سری نظیر شخصیت بازی ، شهر عجیب ، نمادین و بدون نام بازی های پیشین ، مکانیزم های مخفی کاری ، اتمسفر گیرا و البته اضافه شدن قابلیت جدیدی به نام [/FONT]focus [FONT=&] که گرت با استفاده از ان میتوانست چیزهایی را ببینید که دیگران نمیتوانند ببینند. مثلا اجسام سنگینی که میتوانست بر سر نگهبانان بیفتد یا درها و کلیدهای مخفی را پیدا کند. همچنین این قابلیت سریعا حرکت گرت را افزایش میداد و زمان را کند میکرد و... [/FONT]
[FONT=&]ولی بازی انطور که انتظار میرفت ظاهر نشد و چیزی فراتراز یک عنوان متوسط یا خوب نبود.[/FONT]
[FONT=&]متا : 67[/FONT]
[FONT=&] در کل فرانچایز[/FONT][FONT=&]THIEF [/FONT][FONT=&] یکی از تاثیرگذارترین فرانچایزهای تاریخ بازی است که پایه گذار سبک مخفی کاری و الهام بخش عناوین بزرگی چون اسپلینترسل شد.[/FONT]
پایان
دیگه واقعا خسته شده بودم. از بحث هایی که با دوستان خوبم در رابطه با سبک مخفی کاری و اینکه تاثیرگذارترین فرانچایز کدام سری بازی هست ، از اینکه کسی شاید اطلاعات چندانی از سری THIEF نداشت و به اشتباه سری متال گیر را به عنوان بنیانگذار مخفی کاری واقعی! میدانستند! از فخر فروشی های طرفداران سری متال گیر و.....
البته به هیچ وجه این تاپیک برای جر و بحث بر سر این فرانچایزها نیست! من امروز قصد دارم تا شما را با فرانچایز THIEFT یکی از بهترین و تاثیرگذارترین سری بازی های تاریخ به طور مختصر اشنا کنم.
مقاله حاضر حاصل چکیده ای از مقالات نسبتا زیادی است که تو طول این چند ماه خواندم.
خب پس کمر بندها را ببندید تا شروع کنیم!
[FONT=&]سری بازی های [/FONT]thief [FONT=&] را باید اغازگر مخفی کاری واقعی در دنیای بازی های کامپیوتری دانست.[/FONT]
[FONT=&]
همزمان با امدن [/FONT]thief[FONT=&] یکی دو بازی مخفی کاری دیگر نیز عرضه شد ، اما هیچ یک از ان ها از شیوه مخفی کاری پیشرفته و مبتنی بر روشنایی / تاریکی این بازی بهره نمیبرد.[/FONT]
[FONT=&]
از این رو است که ما [/FONT]thief [FONT=&] را سردمدار بازی های مخفی کاری واقعی میدانیم.سنتی که با بازی های بزرگی چون [/FONT]SPLINTER CELL [FONT=&]، [/FONT]DEUS EX [FONT=&] و[/FONT]DISHONORED [FONT=&] ادامه پیدا کرد.[/FONT]
[FONT=&]
کمتر طرفدار بازی های رایانه ای هست که نام [/FONT]thief [FONT=&] را نشنیده باشد. این جواهر کلاسیک دوران طلایی بازی های رایانه ای نه تنها یک بازی انقلابی و اغازگر عصر بازی های مخفی کاری بود بلکه به واسطه شخصیت اصلی و داستان بسیار متفاوت و منحصر به فردی که داشت همواره مورد توجه بوده است.[/FONT]
[FONT=&]
یکی از ان بازی هایی که شخصیت اصلی اش عضو همیشه حاضر لیست برترین شخصیت های بازی های کامپیوتری است و خودش در لیست برترین بازی ها جایگاه خاصی دارد.
[/FONT]
Thief[FONT=&] بازی بود که لذت مخفی شدن در تاریکی و در حالت اول شخص را با خود به ارمغان اورد. اضطراب و هیجان ناشی از مخفی شدن در این وضعیت وصف ناپذیر بود. نگرانی از اینکه کسی ممکن است ما را ببیند ، این که ممکن است کسی پشت سر ما باشد یا به طور کامل در سایه نباشیم و بخشی از بدن ما دیده نشود حسی بود که هیچ بازی تا ان زمان عرضه نکرده بود.
[/FONT]
Thief[FONT=&]بازی بود که نشان داد بدون کشتن هم میتوان بازی کرد که کشتن یک بخش اساسی از بازی نیست و راه حل های دیگر و بهتری نیز برای انجام بازی وجود دارد.[/FONT]
[FONT=&]شخصیت اصلی ان – گرت – با قهرمانان معمولی دیگر بازی ها تفاوت داشت. او یک دزد بود اما نه یک دزد معمولی ف بلکه بهترین دزد روزگار بود. او در این حرفه یک استاد بود ، در تاریکی مخفی میشد و به قصرهای بزرگ ، پایگاه های محافظت شده ، قلعه های اشراف زادگان و مکان های جادویی می رفت.اشیای جادویی ، بی نظیر و گران قیمت را از ثروتمندان می دزدید و به خودشان میداد![/FONT]
[FONT=&]
تاکنون 4 عنوان از سری بازی های [/FONT]THIEF[FONT=&] عرضه شده است و من قصد دارم 4 عنوان را که 3 عنوان نخست جزو بهترین های سبک مخفی کاری هستند را بررسی کنم.
[/FONT]
[FONT=&]
[/FONT][FONT=&]
[FONT=&]1-[/FONT] THIEF : THE DARK PROJECT
[/FONT][FONT=&][FONT=&]
اولین بازی [/FONT]THIEF[FONT=&] که [/FONT]the dark project [FONT=&] نام داشت در سال 1998 توسط [/FONT]looking glass [FONT=&] به طور انحصاری برای [/FONT]pc [FONT=&]عرضه شد و انقلاب بازی های مخفی کاری مبتنی بر تاریکی را برپا کرد. [/FONT]
[FONT=&]در این بازی دزد قهرمان ما درگیر ماجرایی شیطانی شد و طی ان یکی از چشمان خود را از دست داد [/FONT][FONT=&]اما به جای ان یک چشم مکانیکی به دست اورد که او را حتی قوی تر میکرد.[/FONT]
[FONT=&]متا : 92[/FONT]
[/FONT]
[FONT=&]2- [/FONT]THIEF : THE METAL AGE
[FONT=&]
دومین بازی [/FONT]THIEF[FONT=&] که [/FONT]the metal age[FONT=&] نام داشت در سال 2000 عرضه شد. این بازی تفاوت چندانی با بازی نخست نداشت و بازی نخست را در زمینه های مختلف ارتقا داده بود اما در این بازی دنیای اطراف به طور کلی متحول شد.[/FONT]
[FONT=&]انقلاب تکنولوژیک در دنیای این بازی به وقع پیوسته بود و عصر اهن اغاز شده بود. استاد دزدان در این بازی با انواع کاملا جدیدی از دشمنان روبرو میشد که شکست انان تقریبا غیر ممکن بود و تنها راه انجام بعضی از مراحل مخفی کاری بود.
[/FONT]
[FONT=&]متا : 87[/FONT]
[FONT=&]3-[/FONT] THIEF : DEADLY SHADOW
[FONT=&]
سومین بازی [/FONT]THIEF[FONT=&] که [/FONT] deadly shadow [FONT=&]نام داشت در سال 2004 توسط [/FONT]ion storm [FONT=&] عرضه شد و اولین حضور این بازی روی کنسول ها بود و تغییرات جدیدی در گیم پلی ایجاد کرد : از جمله این که اجازه بازی در حالت سوم شخص را می داد. داستان بازی درباره جادوگر پیر و شروری بود که دختر بچه ها را میکشت و پوست ان ها را می پوشید. مرحله پرورشگاه کودکان بی سرپرست و صحنه های مربوط به روح دختر بچه در این بازی به عنوان یکی از ترسناک ترین مراحل در تاریخ بازی های کامپیوتری انتخاب شده است.[/FONT]
[FONT=&]
متا : 85[/FONT]
[FONT=&]4- [/FONT]THIEF
[FONT=&]
چهارمین بازی بازی [/FONT]THIEF[FONT=&] که[/FONT] ! THIEF [FONT=&] نام داشت در سال 2014 عرضه شد. فرانچایزی که بعد از یک نسل خاموشی احیا و توسط [/FONT]eideos montral [FONT=&] ساخته شد.[/FONT]
[FONT=&]با وجود وفادار ماندن سازندگان به اصول پیشین سری نظیر شخصیت بازی ، شهر عجیب ، نمادین و بدون نام بازی های پیشین ، مکانیزم های مخفی کاری ، اتمسفر گیرا و البته اضافه شدن قابلیت جدیدی به نام [/FONT]focus [FONT=&] که گرت با استفاده از ان میتوانست چیزهایی را ببینید که دیگران نمیتوانند ببینند. مثلا اجسام سنگینی که میتوانست بر سر نگهبانان بیفتد یا درها و کلیدهای مخفی را پیدا کند. همچنین این قابلیت سریعا حرکت گرت را افزایش میداد و زمان را کند میکرد و... [/FONT]
[FONT=&]ولی بازی انطور که انتظار میرفت ظاهر نشد و چیزی فراتراز یک عنوان متوسط یا خوب نبود.[/FONT]
[FONT=&]متا : 67[/FONT]
[FONT=&] در کل فرانچایز[/FONT][FONT=&]THIEF [/FONT][FONT=&] یکی از تاثیرگذارترین فرانچایزهای تاریخ بازی است که پایه گذار سبک مخفی کاری و الهام بخش عناوین بزرگی چون اسپلینترسل شد.[/FONT]
پایان
آخرین ویرایش: