تاریخچه سری بازی Gran Turismo

"RUSSIA"

کاربر سایت
Oct 10, 2014
38
نام
اسحاق
به نام خداوند جان آفرین --------- حکیم سخن در زبان آفرین


بسم الله الرحمن الرحیم

نویسنده : اسحاق مرزبان پناه​


سلام و درود خداوند بر شما کاربران عزیز و محترم . امیدوارم حالتون خوب باشه و تا اینجا چهارشنبه خوبی رو سپری کرده باشید . امشب قصد دارم در مورد تاریخچه سری بازی ماندگار و فراموش نشدنی Gran Turismo اطلاعاتی در اختیارتون قرار بدم امیدوارم مورد پسندتون قرار بگیره.

Gran Turismo ، به جرات میتونم بگم یکی از مشهورترین ، زیباترین و همچنین از نظر گرافیک یکی از بازیهای بی نظیر در سبک Racing هست . این بازی همیشه با اومدنش سیل عظیمی از طرفداران رو جذب خودش کرده و اونها رو راضی نگه داشته گرن توریسمو بی شک به یاد ماندنی ترین بازی سبک ریسینگ خواهد بود .

اگر بخوایم سری بازیهای گرن توریسمو رو با سری بازیهای نید فور اسپید مقایسه کنیم یه تفاوت عمده بین این دو مشاهده میشه اون هم اینه که گرن توریسمو بیشتر اوقات یا همیشه در اوج به سر میبرده اما نید فور اسپید گاهی اوقات طرفداران خودش رو نا امید کرده با عرضه نسخه هایی همچون NFS : Porsche و همچنین NFS : Pro street و NFS : Under cover . همه ی اینها رو گفتم تا بگم به نظرم گرن توریسمو در سبک ریسینگ خیلی جلوتر از رقبای خودش هست.


قدم اول : Gran Turismo 1


اولین شماره از سری بازیهای گرن توریسمو برای کنسول PS1 توسط شرکت Sony Computer ساخته و در تاریخ 23 دسامبر سال 1997 در ژاپن ، 8 می 1998 در اروپا و 12 می 1998 در شمال آمریکا توسط همین شرکت منتشر شد . این بازی یکی از بازیهای بسیار شاخ کنسول PS1 محسوب میشد چه از نظر گرافیک چه از نظر سبک بازی که بسیار عامه پسند بود حدود 10 سال پیش که فقط این کنسول حکمرانی میکرد خیلی از ماها این بازی رو انجام دادیم و خاطرات خوبی رو ازش داریم .

سرانجام این بازی با فروش بیش از 10 میلیون نسخه پر فروش ترین بازی کنسول PS1 لقب گرفت و از اینجا به بعد بود که مسئولیت سازندگان گرن توریسمو سنگین و انتظارات طرفداران هم بالا رفت و انصافا هم گرن توریسمو انتظارات طرفداران رو به نحوی مطلوب پاسخ داد .

روند این بازی هم بدین صورته که در قسمت Arcade mode هر جاده را با خودروهای کلاس A و B و C در مقام نخست به پایان برسانید تا جاده های جدید باز شوند و همین روند رو با جاده های جدید تکرار کنید تا ماشین های جدید هم باز شوند و در قسمت Simulation mode با گرفتن 3 مجوز وارد مسابقاتی پر هیجان خواهید شد .



Gran_Turismo_-_Cover_-_North_America.jpg





قدم دوم : Gran Turismo 2

قدم دوم گرن توریسمو شماره 2 این نسخه بود . گرن توریسمو 2 پیشرفت های خوبی نسبت به نسخه قبلی داشت مثل افزایش ناگهانی شرکت های خودروساز و تعداد بسیار زیاد اتوموبیل با هر سلیقه ای همینطور افزایش تعداد پیست ها و زیبایی مسیر و به ویژه کنترل راحت تر اتوموبیل ها . کسانی که این بازی رو انجام دادن متوجه منظورم میشن که خودروها در گرن توریسمو 1 حالتی Drift مانند داشتن و کنترل خودرو اندکی سخت تر بود اما در این نسخه کنترل خودرو راحت تره و به سختی حالت Drift به خودش میگیره .

از دیگر مزیت های این نسخه ورود بخشی جدید به نام Rally هست که به نظرم موفقیت آمیز بود و رانندگی در پیست خاکی هم جذابیت های خودش رو به همراه داره . اما گرافیک این نسخه تغییر آنچنانی نکرده و به قوت خودش باقی مونده . در این بازی شما میتونید اوج هیجان رو تجربه کنید مخصوصا با خودروهای Level بالاتر هم از نظر سرعت و هم از نظر فرمان پذیری بسیار خودروهای خوبی هستند نظیر Toyota GT one و همینطور R390 GT1 .

این بازی در تاریخ 11 دسامبر سال 1999 در ژاپن ، 23 دسامبر 1999 در شمال آمریکا و 28 ژانویه سال 2000 در اروپا توسط شرکت Sony Computer منتشر و این بار توسط Polyphony Digital ساخته شد . این بازی از نشریات Euro gamer و Edge امتیاز 9 از 10 و از نشریه All game چهار ستاره دریافت کرد.




20051-Gran_Turismo_2_-_Simulation_Mode_%5BNTSC-U%5D-1.jpg





قدم سوم : Gran Turismo 3



سومین نسخه گرن توریسمو با گرافیکی فوق العاده برای کنسول PS2 توسط شرکت Polyphony Digital ساخته شد و در تاریخ 28 آوریل سال 2001 در ژاپن ،
10 جولای 2001 در شمال آمریکا و در تاریخ 20 جولای 2001 در اروپا توسط Sony Computer منتشر شد .

اولین چیزی که چشم شما خیره خواهد کرد اول از همه گرافیک آن است در این نسخه شبیه سازی ماشین ها به واقعیت بسیار عالی انجام شده اما انگار یه چیزی به چشم نمیومد اون هم افزایش تعداد ماشین ها بود که اصلا متوجه این نکته نخواهید شد .

اما کنترل ماشین ها باز هم پیشرفت کرده بود و نزدیک به حالت واقعی بود . باز ورود یه سری خودروهای جدید مثل خودروهای سوپر اسپرت ، اتوموبیل های کلاس Le mans و از همه مهمتر خودروهای Formula1 که هیچ خودرویی توان رقابت با اونها رو نخواهد داشت چه از نظر شتاب و سرعت و چه از نظر فرمان پذیری و همین ویژگی های این بازی بود که از 2 نشریه Electronic gaming monthly و Euro gamer امتیاز 10 از 10 رو دریافت کرد و همچنین از 2 نشریه game zone و IGN امتیاز 9.8 از 10 رو دریافت کرد .



Gran_Turismo_3.jpg






قدم چهارم : Gran Turismo 4




چهارمین نسخه از گرن توریسمو هم برای کنسول PS2 توسط شرکت Polyphony Digital ساخته شد و در تاریخ 28 دسامبر سال 2004 در ژاپن ، 22 فوریه 2005 در شمال آمریکا و در تاریخ 9 مارس 2005 در اروپا توسط Sony Computer منتشر شد .

مثل همیشه گرافیک عالی و پیشرفته تر از نسخه قبلی بود . در این نسخه کنترل ماشین ها باز هم پیشرفت داشت و باز یه مزیت خوب این بازی باز هم افزایش تعداد خودروها که باز هم به طرزی ناگهانی افزایش داشت مخصوصا خودروهای بسیار قدیمی که جز اولین خودروهای ساخته شده در تاریخ بودند . در این بازی افزایش زیادی نیز در تعداد پیست ها مشاهده میکنیم که همراه با مسیر های بسیار زیبا همراهه مخصوصا پیست شهری Hong kong که از زیبایی خاصی برخورداره . در این بازی باز هم افزایش تعداد پیست های خاکی و همچنین ماشین های Rally رو هم شاهد خواهیم بود .

اما به نظرم این بازی یه نقطه ضعف بسیار کوچیک داره اون هم اینه که فقط یک نوع خودروی فرمول 1 مشاهده میشه در حالی که در نسخه قبل این تعداد به 5 عدد میرسه که توانایی های متفاوتی دارن .

این بازی از نشریات Edge ، Euro gamer و Game zone به ترتیب به امتیازات 8 از 10 ، 7 از 10 و 9.7 از 10 دست پیدا کرد .




Gran_Turismo_4.jpg






قدم پنجم : Gran Turismo 5



پنجمین نسخه از گرن توریسمو یک شبیه ساز تمام عیاره اما شرکت های سازنده بارها و بارها انتشار اون رو به عقب انداختند و برای این که سر و صدای طرفداران رو آروم کنن یه نسخه آزمایشی از بازی رو منتشر کردن اما این همه انتظار بی دلیل نبود چون GT5 غول بازیهای اتوموبیل رانیه و تا وقتی GT6 منتشر نشه چیزی رو دستش نخواهد اومد .

اول با یک رکورد عجیب شروع میکنم بیش از 1000 اتوموبیل در این بازی گنجانده شده .از سوپر اسپرت هایی قدرتمند گرفته تا اتوموبیل های ناسکار و کارتینگ همه میتونن با هر سلیقه ای خودروی مورد علاقه خودشون رو انتخاب کنن و بزنن به جاده . یکی دیگه از امکاناتی که از نسخه پنجم وارد شده ضربه خوردن اتوموبیل هاست .

اما باز هم گرافیک : گرافیک این بازی اون قدر بالاست که شما میتونید اون رو جای اتوموبیل رانی واقعی به اطرافیان خودتون نشون بدید و اونها رو سرکار بذارین و همچنین جلوه های صوتی مثل صدای موتور و کشیده شدن تایر روی آسفالت با دنیای واقعی مو نمیزنه .

این بازی برای کنسول PS3 توسط استودیو Polyphony Digital ساخته شد و در تاریخ 24 نوامبر 2010 در آمریکا شمالی و اروپا و یک روز بعد در استرالیا و ژاپن منتشر شد .

این بازی از نشریات Edge ، Euro gamer ، IGN به ترتیب امتیازات 8.5 از 10 ، 9 از 10 ، 7 از 10 و از نشریه Game pro چهار و نیم ستاره از پنج ستاره دریافت کرد .




1291438874-00.jpg






قدم ششم : Gran Turismo 6



ششمین نسخه از سری بازیهای GT در تاریخ 5 می 2013 توسط همان سازندگان سابق منتشر و ساخته شد .

در GT6 به اولین چیزی که دربازی به آن برمیخوریم “منوی بازی”است .شما در این منو هیچ دردسری ندارید همه چیز خیلی ساده است شما در این منو به قدری آزادی عمل دارید که خیلی راحت میتونین به گاراژ خودتون برید ، ماشین مورد نظرتون رو انتخاب کنین ، به قسمت مسابقات برین و بسیاری کارهای دیگر که میتونین به سادگی آنها را انجام بدین.البته فکر نکنید این سادگی به این معناست که امکانات بازی محدود تر شده ! در دمویی که از بازی مشاهده خواهید کرد که این بخش هم بسیار پرمحتوا درنظر گرفته شده و درواقع توجه خاصی هم به آن شده است.

شما در GT6 میتونین استفاده ی بیشتری از انواع تایر ها بکنید و در آخرهم نتیجه ی بهتری کسب کنید.تعویض لاستیک در نسخه ی دموی بازی در دسترس شما نیست اما این موضوع باعث میشه که شما بفهمید که چه لاستیکی مقاومت بیشتری در دمای بالا داره و در آخر میتونه کمک بیشتری به شما بکنه.درواقع این ها تمام چیزی بودن که میتونیم درباره تغییرات درخصوص هندلینگ ماشین هایی که در نسخه ی دمو مشاهده شد به شما بگیم.به طور کلی بخوام بگم حداقل درخصوص نسخه ی دمو تغییر اساسی درباره ی روند گیم پلی مشاهده نشده و این نشون میده که Polyphony Digital هنوز هم آن روند بسیار خوبی که برای نسخه ی قبلی بازی ایجاد کرده رو حفظ کرده.

















 
آخرین ویرایش:

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
بهترين شماره هاي اين سري به نظرم شماره هاي 3 و 4 بودند بين اين دو تا هم شماره 4 فوق العاده بود گرافيكي كه بازي روي كنسول ps2 داشت عجيب و باورنكردني بود پيست هاي معروف كه دقيقا مشابه واقعيت طراحي شده بود ولي همه اينها به كنار كنترل ماشين ها در اين نسخه فوق العاده بود يادمه تو يك قسمت از برنامه top gear جرمي در همين بازي در پيست Laguna Seca يه زمان زد و مي خواست در واقعيت هم اون زمان رو تكرار كنه
واقعا شماره 4 شاهكار بود
 

"RUSSIA"

کاربر سایت
Oct 10, 2014
38
نام
اسحاق
بهترين شماره هاي اين سري به نظرم شماره هاي 3 و 4 بودند بين اين دو تا هم شماره 4 فوق العاده بود گرافيكي كه بازي روي كنسول ps2 داشت عجيب و باورنكردني بود پيست هاي معروف كه دقيقا مشابه واقعيت طراحي شده بود ولي همه اينها به كنار كنترل ماشين ها در اين نسخه فوق العاده بود يادمه تو يك قسمت از برنامه top gear جرمي در همين بازي در پيست Laguna Seca يه زمان زد و مي خواست در واقعيت هم اون زمان رو تكرار كنه
واقعا شماره 4 شاهكار بود



آره به نظرم جفتشون گرافیک کنسول PS2 رو به چالش کشیدن که این کار تو سبک ریسینگ فقط از گرن توریسمو برمیاد .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر