انتخاب موتور بازی سازی اندروید

88x88

کاربر سایت
Nov 9, 2014
1
سلام.
تاپیک خوبی بود ممنون. منم اصن کانستراکت ۲ نشنیده بودم.
منم با همین مشکل مواجه شده بودم. می خوام برای اندروید بازی بسازم، اما نمی دونستم از چی استفاده کنم.
مشکلمم بیشتر این بود که سیستم برنامه نویسیم لینوکسه. برای همین تقریبا کرک هیچ چیزی نیست روش و یا میبایست از موتور های رایگان استفاده می کردم، یا لایسنس می خریدم یا می رفتم ویندوز.
بعد کلی گشتن و اینا، دیدم libGDX چیز خوبیه. یه کتابخانه اس برای بازی سازی بر پایه جاوا. نقاط قوتش یکی اینه که تو همون بازی ای که می سازی رو تقریبا بدون کوچکترین تغییری توی کد می تونی برای iOS و ویندوز و لینوکس و اندروید و حتی بر پایه ی وب منتشر کنی. یعنی کد ها همه همونن، فقط کلاس اجرا کننده ی برنامه ات تغییر می کنه که موقع ساخته شدن برنامه خودش برای همه ی این پلتفرم ها می سازه. و این که سرعتش روی اندروید خیلی خوبه.
نقطه ضعفش اینه که ویژوال نیست اصن. برای بازی ساختن باید همش کد بزنی تا اینجا که من باهاش آشنا شدم.
اما دیروز با برنامه ی Godot آشنا شدم. که به نظرم تا الان خیلی خوب اومده. ویژواله، تقریبا WYSIWYG هست برای همین راحته. سرعتش خوبه به نسبت. تازه از یکی دو ماه پیش اپن سورس شده و مجانی. لایسنسش هم لایسنس MIT هست یعنی آزادی ازش استفاده کنی و لازمم نیست برنامه ات رو اپن سورس بدی بیرون. یو آیش هم تیپ برنامه ی بلندر هست اگر کار کرده باشی باهاش. اتفاقا گویا برای ایمپورت کردن مدل های سه بعدی از بلندر هم خیلی بهینه شده و سازگارن از این نظر.
یه مشکل اصلی ای که الان من باهاش پیدا کردم اینه که آموزش براش توی نت زیاد نیست اصن. فعلا خودم دارم از روی ویکی توی گیت هابش یاد می گیرم.
اما یه چکی بکن. خوبه.
 

71games

کاربر سایت
Jan 22, 2015
122
نام
حسین
سلام.میخواستم بدونم برای ساخت بازیهای ساده اما با کیفیت برای اندروید چه موتوری پیشنهاد میکنید.اصلا باید از کجا شروع کنم.

سلام دوست عزیز بهترین گزینه یونیتی هست اما اگه کار باهاش براتون سخته میتونید از گیم میکر استدیو(با گیم میکر تفاوت داره)استفاده کنید
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر