(مقاله ) کنسولی نه چندان قدرتمند اما نسل هشتمی ! ؟

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
مقدمه

با گذشت زمان رفته رفته کنسولها پیشرفته و پیشرفته تر شده و قدرت و قابلیت های آنها هم بهتر شده هست , با معرفی کنسولهای نسل هفتم بود که برای اولین بار کنسولها از رزولیشن HD پشتیبانی کردند (Xbox 360 و PS3) اما در این میان کنسولی به اسم Wii بود که از رزولیشن HD پشتیبانی نمیکرد اما به جای آن کنترلری جدید و نو آورانه داشت . نو آوری و تنوع بازیهای کسنول Wii و همچنین تعداد زیاد عناوین محبوب و نسبتا خوب باعث شد تا این کنسول برخلاف پشتیانی نکردن از رزولیشن HD بتاوند به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند و حتی از رقیبان خود بهتر !

در سال 2011 بود که از منبع غیر رسمی معلوم شد که نینتندو قصد دارد جانشین کنسول Wii را معرفی کند (اسم کد : Project Café ) که قابلیت نمایش تصویر HD را دارد و همچنین کنترلر جدیدی دارد که روی آن صفحه نمایش دارد .

معرفی

در April سال 2011 بود که نینتندو در بیانه ای از جانشین wii صحبت کرد و گفته شد که در سال 2012 به بازار خواهد آمد , همچنین بیان شد که در E3 2011 میتوان این کنسول آماده ی بازی خواهد بود .

ذر E3 2011 یک ورژن Prototype از Wii U به نمایش درآمد که نسخه ی نهایی نبود , کنترلر این کنسول صفحه نمایشی لمسی در حدود 6 اینچ داشت و دو آنالوگ داشت همچنین میکروفون و دوربین و جایروسکوپ و rumble (ویبره) هم داشت .
البته بعدها مثلا آنالوگ کنترلر این کنسول تغییر پیدا کرد.
بازی های New Super Mario Bros U و Pikimin 3 و چندین بازی 3rd party هم برای این کنسول به نمایش در آمد.

250px-Wii_U_controller_E3_2011.png

کنترلر پروتوتایپ wii u که در E3 2011 به نمایش در آمد

عرضه ی کنسول

wii u در ابتدا در دو باندل معرفی و عرضه شد که باندل پایه basic pack بود که کنسول 8 گیگابایتی wii u و گیم پد (کنترلر کنسول) و بقیه لوازم اولیه مثل شارژر و ... را داشت اما باندل deluxe set نسخه ی 32 گیگابایتی wii u را داشت همچنین بازی NintendoLand هم داشت , علاوه بر این , پایه ی کنسول wii u و پایه ی شارژر گیم پد و پایه ی گیم پد که گیم پد بر روی آن مایستد هم در این باندل موجود بود .

در تاریخ 18 November سال 2012 این کنسول در آمریکای شمالی عرضه شد , 299.99 دلار قیمت Basic Pack بود و 349.99 دلار قیمت Deluxe Set بود .

باتوجه به عملکرد نه چندان خوب باتری گیم پد بعدها نینتندو باتری قویتری برای گیم پد معرفی و عرضه کرد .

بعدها باندلهای دیگری از این کنسول نیز عرضه شد . که از لحاظ قیمتی به صرفه به نظر میرسیدند .

مشخصات سخت افزاری کنسول WII U :

Wii_U_and_GamePad.jpg


WII U و کنترلر آن به اسم Gamepad
(CPU : IBM PoweredMulti Core Processor (1.24 GHz Tri-Core

GPU : AMD Radeon HD

RAM : 2GB DDR3

Audio : 5.1 Linear PCM , Analog Stereo

(Controller Input : Wii U Gamepad , Wii U Pro Controller , Wii Remote (plus

(Camera : 1.3 MP (Gamepad

Gamepad Display : 6.2 Inch Resistive Touchscreen , resolution : 854x480

Conectivity : WIFI , BlueTooth 4.0 , 4x USB 2.0

Online Services : Nintendo Network

Backward Compatibility : Wii


این بخشی از مشخصات این کنسول هست , و هدف این مقاله بررسی سخت افزار این کنسول نیست .


برخی از ویژگی ها یا قابلیت های گیم پد کنسول WII U :

از جمله قابلیت های مهم دیگر wii u قابلیت Off-TV Play هست که بسته این که بازی از این قابلیت پشتیبانی میکند یا نه میتوان حتی با خاموش بودن تلویزیون هم درون صفحه نمایش گیم پد بازی کرد . که به شخصه به نظرم قابلیت نسبتا جالبی هست . البته به نظرم دلیل اصلی وجود این صفحه نمایش این قابلیت نیست , از جمله کاربردهای جالب این صفحه نمایش لمسی دوم برای مثال به خوبی در بازی NintendoLand معلوم هست یا بازی Zombi U که برای مثال برای استفاده از اسنایپر میتوان با استفاده از گیم پد نشانه گیری کرد به نحوی که نشانه گیری با استفاده از صفحه نمایش گیم پد و تکان دادن آن انجام میشود .

تصویری از استفاده ی نوآورانه و جالب از گیم پد در nintednoland :

Nintendo_Land_-_Takamaru's_Ninja_Castle_screenshot_1.jpg



استفاده های جالب از گیم پد فقط محدود به دو بازی نمیشود به عناون مثال در بازی های زیر هم از گیم پد استفاده های جالبی میشود :

New Super Mario Bros U که در حالت Boost Mode میتوان با لمس کردن صفحه مایش تاچ پلتفرم یا سکوهایی درون بازی ایجاد کرد تا راحت تر و سریعتر بتوان حرکت کرد .

art1.png


Game and Wario برای wii u هم استفاده های جالب شده از گیم پد :

Nintendo_Wii_U_GamePad_style.jpg



Splatoon در این بازی که در سال 2015 به بازار عرضه خواهد شد , یک استفاده جالب از گیم پد در تصویر زیر آمده هست , با لمس کردن محلی از نقشه که به رنگ هم تیمی شما در آمده هست , کاراکتر بازی به محلی که شما لمس کرده اید پرتاپ میشود !!

1402596253-splatoon-gamepad-1-750x400.jpg



Wii Party U در این بازی استفاده های متعدد و جاالب از گیم پد شده که به عناون مثال در تصویر زیر میتواندی ببینید :

image_51834_thumb_wide610.jpg


Wii Sports Club هم یکی از جالبترین استفاده ها را از گیم پد به عمل آورده هست :

large.jpg



Mario Party 10 که در 2015 عرضه خواهد شد :

58605721811878695229.jpg


و بازی های دیگر هم هست ....

بازی های نسبتا مهم wii u :

تا به اینجا بیشتر در مورد سخت افزار یا بعضی از قابلیت های wii u صحبت شد اما مهمترین کار هر کنسول بازی قطعا بازی هست و نه قابلیت های فرعی .

البته wii u قابلیت های نسبتا مهمی مثل MiiVerse دارد که در آن در مورد بازی های صحبت و بحث میشود , مثلا میتوانید در مورد یک بازی اگر به مشکل خورده باشید کمک بگیرید و تجربه تان در مورد یک بازی با را میتوانید با دیگران به اشتراک بگذارید , یا پیام شخصی مثلا به دوستتان بدهید. به شخصه miiverse به نظرم جالب هست .

دیگه wii u chat هم نرم افزاری هست که شما میتوانید با آن با دوستانتان گفت و گو داشته باشید !

نرم افزار های دیگه هم دارد wii u .

خوب برویم سر اصل مطلب یعنی معرفی تعدادی از بازی های مهم و انحصاری کنسول WII U :

New Super Mario Bros U


220px-New_Super_Mario_Bros._U_box_art.png


ماریو به قدری معروف هست که دیگر نیاز به معرفی ندارد ! New Super Mario Bros U از جمله عناوین Lunch کنسول wii u هست که یک بازی پلتفرمر دو بعدی هست . این بازی از لحاظ گیم پلی واقعا میتوان گفت بدون نقص هست و بسیار لذت بخش هست و موسیقی بی نظیری هم دارد و از لحاظ هنری هم واقعا زیبازست !

میانگین امیتاز این بازی حدود 84 از 100 هست و فروش بازی حدود 4 میلیون و پر فروش ترین بازی Wii U هست .

یکی از ویژگی های این بازی این هست که این بازی از یک تا پنج نفره قابل بازی هست (آنلاین نیست) و تحربه ی این بازی در کنار دوستانتان لذت بخش خواهد بود.

NintendoLand

250px-Nintendo_Land_box_artwork.png


به نظر میرسد که نینتندو اکثر بازی های مهمش را در یک بازی به صورت یکجا آورده هست ! این بازی در واقع شامل 12 بازی متنوع و متفاوت هست , درواقع شاید بتوان گفت 12 مینی گیم !در این بازی استفاده های جالی از گیم پد صورت گرفته است , این بازی هم تا 5 نفر قابل بازی خواهد بود و در واقع میتوان گفت که یک بازی Party به حساب میاد و لذت اصلی آن را در کنار دوستانتان خواهید برد .

میانگین امتیاز این بازی حدود 77 هست.

Legend Of Zelda Wind Waker HD

250px-TheWindWakerHD.jpg


افسانه ی زلدا یکی از برتری اکشن ادونچر ها هست , این نسخه از بازی ریمیکی از نسخه ی Gamecube هست که برای Wii U عرضه شده هست که در این نسخه علاوه بر افزایش گرافیک و بهبود آن از گیم پد هم استفاده میشود و همینطور درجه ی سختی جدیدی هم به بازی اضافه شده هست .

گیم پلی این بازی بدون شک در جرء بهترین هاست , داستان زیبا و موسیقی زیبا و گرافیک هنری عالی همگی با هم این بازی را به یکی از بهترین ها تبدیل کرده هست . نبرد های بازی تکرای نمیشوند تقریبا و همیشه جاب و جالب خواهد بود و همینطور معماهای خوبی هم در این بازی هست .

میانگین امتیازی این بازی در حدود 90 از 100 هست

Super Mario 3D World

220px-Super_Mario_3D_World_box_art.jpg


این بازی در واقع یکی از بهترین بازی های Wii U هست که به گفته یکسری از افراد یا سایت این بازی دلیل خرید Wii U محصوب میشود , SM3W یک بازی پلتفرمر سه بعدی هست , این بازی Sequel ی از بازی Super Mario 3D land هست , اما گیم پلی و داستان و گرافیک این بازی را از 3d land جدا میکند , حتی اگر 3d land را رفته باشید هم ارزش این بازی بازم بالا خواهد بود .

طراحی جالب و ریبای مراحل و مولتی پلیر خوب این بازی (آنلاین نیست) و گرافیک زیبای این بازی توسط منتقد ها مورد تمجید قرار گرفته هست.

این بازی تعدادی پرنسس کوچک توسط باوزر به گروگان گرفته میشود و پرنسس پیچ برای نجات آنها میرود که در ادامه ماریو و لویجی هم میروند .

میانگین امتیاز این بازی حدود 93 از 100 هست .



Pikimin 3

Pikmin_3_box_artwork.png


یکی از بازی های جالب و زیبا در سبک استراتژیک این بار برای WII U با گرافیک HD و زیبا و گیم پلی عالی , در این بازی شما در نقش فرمانده (چند فرمانده داریم ) موجوداتی به نام Pikimin (موجودات رنگی بامززه درون تصویر فوق) را تحت کنترل خود دارید , pikimin ها داری انواع مختلفی هستند و هر کدام قابلیت های منحصر به فردی دارند.

سیاره ی koppai با قطحی موجه شده هست و سه Koppaite explorer (همان فرمانده های pikimin ها) به سیاره ی PNF-404 میروند تا غذا جمع آوری کنند , اما سفینه ی آنها خراب میشود و سقوط میکند و آنها با pikimn ها آشنا میشوند و ....

این بازی میانگین امتیازی 87 از 100 دارد .

Mario Kart 8


MarioKart8Boxart.jpg


ماریو کارت هشت قطعا یکی از بهترین کارتینگ های فان خواهد بود , این بازی در سال 2014 برای این کنسول عرضه شد و تا به الان یک dlc رایگان هم که سه ماشین به آن اضافه میکند گرفته هست , و قرار هست بازم برایش dlc بیاد , شما میتوانید با حدود 12 دلار 16 جاده و 8 ماشین و 6 کاراکتر در آنیده به این بازی اضافه کنید !!

این بازی یک بازی racing هست که کاراکترهای اصلی آن یا راننده ها از دنیای ماریو هستند و یکی از مهمترین قابلیت ها در این بازی همان جعبه های رنگی در جاده ها هستند که قابلیت ویژه ای را به بازیکن میدهند (به صورت شانسی) مثلا قارچ باعث افزایش سرعت به مدت محدودی میشود و یا مثلا با لاک سبز رنگ میتوان هدف گیری کرد و یا از خود دفاع کرد و ...

یکی از قابلیت های جدید anti gravity هست که در عکس بالا هم معلوم هست .

طراحی جاده ها بی نظیر هست و بسیاز زیبا , گرافیگ خیلی زیبا هست و 60 فریم هم هست , موسیقی های این بازی واقعا فوق العاده هستند , بخش آنلاین یکی از مهمترین بخش ها هست که میتوانید به صورت آنلاین به رقابت بپردازید و یا با دوستانتون , البته به صورت آفلاین هم میتوانید با دسوتانتون بازی کنید ( local multiplayer ) .

این بازی تا به الان در حدود 3 میلیون یا بیشتر فروخته هست .

میانگین امتیازی این بازی حدود 88 از 100 هست.

Wonderful 101


220px-Wonderful_101_box_artwork.jpg


این بازی یک بازی اکشن هست که توسط Platinum Games با همکاری Nintendo spd ساخته شده هست , در این بازی بازیکن یا player تعدادی یا گروهی از ابر قهرامنها رو کنترل میکند , بازیکن میتواند این ابر قهرمان ها به چیزی به نام Unite Morphs تبدیل میکند , با پیشرفت در بازی بازیکن باید به شهروندها کمک کند و آنها را نجات بدهد و به تعداد گروه ابر قهرمانهای خود بیافزاید , هر چه قدر تعداد ابر قهرمانها بیشتر میشود Morph های ویژه و یا پر قدرت تری دست میابد . بازیکن میتواند در حالت Unite Morph با دشمن ها بجنگد و یا معماها را حل بکند و ...

یکی از قابلیت های جالب در بازی برای گیم پد این هست که مثلا شما با نوشت حرف L روی گیم پد به Unite Morph ی دست میابید که شبیه اسلحه ی کلت هست (البته همین کار را با آنالوگ سمت راستی هم میتوانید انجام بدهید)

این بازی در واقع یک آی پی جدید هست برای نینتندو

میانگین امتیازی بازی حدود 78 هست (به عنوان مثال Gamespot امتیاز 8 از 10 و Eurogamer امتیاز 8 از 10 ) و کلا هم نقد های مثبتی برای این بازی ثبت شد. اما از لحاظ فروش خیلی خوب نبود.


Lego City UnderCover

LegoCityUndercover.jpg


این بازی یک بازی اکشن ادونچر open world هست که در آن بازیکن نقش پلیسی به اسم Chase McCain هست که با جرم و جنایت مقابله میکند , این بازی استفاده های جالب و نو آورانه ای هم از گیم پد دارد , اکثر بررسی های این بازی مثبت بوده و از جمله نکات مثبت آن در وجود شوخی های جالب و طراحی خوب هست , همچنین به عنوان مثال gametrailers این بازی را به عنوان بهترین بازی در سری بازی قبول دارد. میانگین امتیاز این بازی حدود 80 از 100 هست .

ZombiU

256px-ZombiU_Box_Art_%28Final%29.jpg


یک بازی اکشن اول شخص Survival که تسوط Ubisoft توسعه داده شد و منتشر شد , در این بازی بازیکن در نقش کاراکتر های متفاوتی بازی میکند و هدف اصلیش نابودی و کشتن زامبی ها هست , هر بار که کاراکتر بازیکن میمیرد , کاراکتر قبلی خودش به زامبی تبدیل میشود , این بازی در شهر لندن رخ میدهد . یکی از ویژگی های مثبت این بازی استفاده ی خوب از گیم پد هست و همچنین این بازی گرافیک نسبتا خوبی هم دارد اما کیفیت بافت ها همیشه خوب نیست .

این بازی حدودا میانگین امتیازیش 77 از 100 هست .

Donkey Kong Country Tropcal Freeze

DKC5_box_art.jpg


دانکی کنگ یکی از کارکتر های معروف و محبوب نینتندو هست که اولین بازی donkey kong country برای SNES ساخته شد که یکی از بهترین های پلتفرمر زمان خود بود , این بازی (tropical freeze) یک بازی پلتفرمر side scrolling هست که توسط retro studios و monster games و nintendo spd ساخته شده .

گیم پلی این بازی واقعا در نوع خود عالی هست و همچنین نسبتا سریع هم هست , موسیقی ها این بازی واقعا زیباست و همینطور گرافیک هنری زیبایی هم در این بازی هست , بازی 60 فریم اجرا میشود .

میانگین امتیازی این بازی حدود 83 از 100 هست



Wii Fit U

cover_small.jpg



این بازی یک بازی ورژشی هست , این بازی از wii balance board (تخته ای سفید رنگ) و همچنین گیم پد وی یو استفاده میکند , همچنین از fit meter هم پشتیبانی میکند .میانگین امتیازی این بازی حدود 72 از 100 هست.

Wii Party U

220px-Wii_Party_U_Box_art.jpg


Wii Party U یک بازی در ژانر Party هست که اساسا مانور اصلی این بازی در loacal multiplayer هست ,در این بازی حدود 80 مینی گیم هست ,در این بازی استفاده ی نسبتا مناسبی از گیم پد شده هست. میانگین امتیاز این بازی حدود 65 از 100 هست . به عناون مثال IGN امتیاز 7.5 از 10 و Eurogamer امتیاز 7 از 10 را به این بازی داده هست .

Armilo

220px-Armillo.jpg


این بازی یک بازی اکشن پلتفرمر پازل سه بعدی هست ! گیم پلی این بازی به بازی های super mario galaxy و sonic the hedgehog series و super monkey ball مربوط هست
در این بازی پلیر یک آرمادیلویی به اسم Armillo را کنترل میکند که روی یک فضای سه بعدی قل میخورد , Armillo سه قابلیت اصلی دارد که پریدن و قل خوردن و boost هست , در این بازی بازیکن یا پلیر بازی پازل ها و چالش ها و مکانیک هایی مواجه میشود .

میانگین امتیازی این بازی در gamerankinkgs حدود 79 از 100 و در metacritic حدود 72 از 100 هست


در ادامه تعدادی از بازیهایی که قرار هست برای این کنسول عرضه بشود در آینده :

Legend Of Zelda (تایتل این بازی هنوز نهایی نیست)

WiiU_Zelda_scrn01_E3.jpg


سالهای سال هست که فرانچایز legend of zelda ساخته میشود و هیچ یک از بازی های این فرانجایز میانگین امتیازی کمی یا متسوطی نداشته است , در E3 2014 برای اولین بار , اولین ویدیوی رسمی از legend of zelda یی که برای wii u قرار هست بیاید پخش شد , توجه خیلی از افراد هم جذب شد , هنوز خیلی چیزا در مورد این بازی معلوم نیست , حتی اسم آن دقیق معلوم نیست؟
اما مثلا معلوم هست که این بازی یک بازی open world خواهد بود , و بازی خطی نخواهد بود و دنیای بازی نسبتا بزرگ خواهد بود . جدیدا هم تقریبا گفته شده که open world بودن این بازی مثل همه ی open world هایی که میبینیم در بازی ها نیست ! گرافیک بازی از لحاظ هنری واقعا زیباست و دنیای بازی به نظر بزرگ میاید .
این بازی د میان یکی از بهترین های e3 امسال بود و مقاله یا خبر های زیادی هم از این بازی بعد از نشان دادنش منتشر شد.

Hyrule Warriors

cover_small.jpg


Hyrule-Wariors-Famitsu-image-3.jpg


Hyrule Warriors یک بازی اکشن hack n slash هست که توسط omega force و team ninja توسعه داده شده است , این بازی در ژاپن منتشر شده اما در اروپا و آمریکای شما به زودی منتشر میشود , در واقع میتوان گفت این بازی ترکیب سری بازی dynasty warrios هست با legend of zelda .

Super Smash Bros for wii u

cover_small.jpg


smash_wiiu_068_thumb.jpg


یک بازی فایتینگ که در این بازی تقریبا همه ی کاکرتر های مهم نینتندو هستند علاوه بر این مثلا سونیک و مگا من هم هستند , این بازی قابلیت مولتی پلیر آنلاین هم دارد . سری بازی super smash bros همواره میانگین امتیازی نسبتا خوبی داشته و یا خیلی خوبی !

Splatoon

splatoon.png


یک بازی اکشن شوتر سوم شخص تیمی هست که در این بازی پلیر کارکاتر هایی به نام inkings ها رو کنترل میکند که این کارکتر ها دو حالت دارند که در یک حالت human هستند و در حالت دیگر squid هستند و در حالت دوم شبیه به اختاپوس میشنود , در حالت انسانی میتوانند تیر اندازی کنند و در و دیوار و... به رنگ تیم خود در بیاورند و در حالت squid میتوانند با سرعت در مکانهایی که به رنگ تیم خود در آورده اند حرکت کنند ! هدف باری این هست که در مت زمان محدود هر تیمی که بیشتر بتواند محیط را به رنگ خود در بیاورد برنده هست , قسمت اصلی بازی آنلاین هست (البته بخش آفلاین هم به نظر میرسد که خواهد داشت) در حین اینکه شما سعی میکنید محیط را به رنگ تیم خود در بیارید چیزی نمیگذرد که به طور غیر مستقیم مجبور به مبارزه با تیم حریف میشود و مجبور به تیر اندازی به آن یا فرار از دست تیم دشمن یا مخفی کاری !!

این بازی استفاده ی جالبی از گیم پد هم دارد که در اویل مقاله توضیح داده شد.

این بازی یک آی پی جدید به حساب می آید

Captain Toad Treasure Tracker

CaptainToadtreasuretracker.png


Captain_Toad_-_Treasure_Tracker_E3_2014.jpg


یک بازی puzzle based پلتفرمر هست که شخصیت اصلی آن toad هست , این بازی یک spin-off از سری بازی کاریو به حساب میاید , در این بازی بازیکن toad را کنترل میکند تا به ستاره ی طلایی در پایان هر مرحله برسد . این بازی بازخوردهای مثبتی هم داشته Eurogamer به عناون مثال گفته که این بهترین spin-off نینتندو در سالهای اخیر هست .

Yoshi's woolly world

YoshiWWPng.png


WiiU_Yoshi_sWW_scrn01_E3.0_cinema_640.0.jpg


yoshi's woolly world یک بازی side sdcrolling پلتفرمر هست که بعد از بازی yoshi's story دومین بازی از yohsi هست که برای کنسول خانگی می آید .

Kirby and the rainbow Curse

Kirby_Rainbow_Curse.jpg


Kirby_and_the_Rainbow_Curse_Wii_U_gameplay_screenshot.jpg


kirby محبوب به wii u می آید ! این موجود بامزه ی صورتی رنگ ! این بازی یک بازی پلتفرمر از سری بازی Kirby هست . این بازی از لحاظ گیم پلی تقریبا مشابه بازی Kirby Canvas Curse هست , بازیکن میتواند با کشیدن نخ رنگین کمانی روی گیم پد به حرکت کردن یا بهتر حرکت کردن kirby کمک کند , kirby به حالتهای مختلف از جمله تانک و زیر دریایی و موشک و ... تبدیل میشود .

Xenoblade Chronicles X


Xenoblade_X_In_game.png


Monolith-610x343.jpg


Xenoblade Chronicles X یک بازی JRPG هست که توسط Monolith Soft در حال توسعه هست , این بازی یک Spiritual successor از Xenoblade Chronicles هست .

Mario Maker (تایتل نهایی نیست)

220px-MarioMakerImage.jpg


اینبار به جای اینکه ماریو بازی کنید , خودتون مراحلش رو طراحی کنید !! این بازی در اصل یک بازی طراحی مرحله ی پلتفرمر side scrolling هست که قابلیت اشتراک گذاشتن مراحل به صورت آنلاین هم دراد .

بدون گیم پد واقعا طراحی مرحله برای این میتواند بازی سخت بشود !

Mario Party 10

Marioparty10logo.png




این بازی دهمین بازی از سری بازیه Mario Party هست و یک بازی Party به حساب میاید , در این بازی استفاده های نو آورانه ای از گیم پد شده هست مثل عکس زیر :

58605721811878695229.jpg


Star Fox (تایتل نهایی نیست)

220px-Star_Fox_series_logo.png


Star_Fox_Wii_U_TIME_leak.jpg


Star Fox جز یکی از مهمترین سری بازی های نینتندو به حساب میاید , اکثر بازی های این سری بازی یک بازی 3d scrolling shooter هست که بازیکن سفینه ی فضایی را کنترل میکند و به نبرد با دشمنان می پردازد . در e3 2014 معلوم شد که نینتندو در حال کار بر روی star fox برای wii u هست که از گیم پد هم استفاده یا استفاده های جالبی داشته باشد.

Sonic Boom Rise Of Lyric

sonic-boom-box-art.jpg


Sonic هم مثل Mario به قدری معروف هست که تقریبا نیاز به معرفی ندارد , این بازی یک بازی اکشن ادونچر هست که توسط سگا برای wii u منتشر خواهد شد .

سخن پایانی

کنسول wii u تا به الان فروش چندان خوبی نداشته و از لحاظ فروش تقریبا موفق نبوده , شاید بتوان از جمله دلایل کم فروختن این کنسول را در تعداد نسبتا کم بازی در زمان عرضه ی کنسول یا شاید هم به خاطر قدرت نه چندان بالای آن دانست ؟ یا به خاطر گیم پد ؟؟ یا قیمت ؟؟

برخلاف فروش نه چندان خوب wii u شرکت نینتندو در E3 2014 نشان داد که کنسول خانگی این نسلش یعنی wii u رو نه تنها رها نکرده بلکه به آن اهمیت میدهد و قصد دارد از کنسولش حمایت واقعا خوبی بکند و بازیهای مهمش را برایش منتشر کند . در نظرسنجی که IGN از مردم پرسید معلوم شد که از نظر مردم بهترین نمایش و بازی ها و کلا بهترین E3 2014 برای نینتندو بوده هست , تمام اینها نشان میدهد که نینتندو کنسول Wii U را رها نکرده هست , شاید بتوان گفت که نینتندو در اوایل عرضه ی wii u عملکرد نسبتا خوبی نداشته برای wii u اما e3 2014 نینتندو نشان داد که از کنسولش به طور جدی حمایت میکند و آن را رها نکرده هست .

اگرچه قدرت wii u به کنسولهای رقیب نمیرسد اما مطلبی که واضح هست این هست که این کنسول انحصاری ها نسبتا مهمی دارد و همین طور از لحاظ تعداد انحصاری هم به خوبی توان رقابت با رقبایش را دارد (البته این کنسول نزدیک یک سال زودتر عرضه شده)

باتشکر فراوان

سید صادق یوسف زاده
 
آخرین ویرایش:

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
تجربه و تکرار ثابت کرده موفقیت کنسول اصلا ربطی به سخت افزارش نداره

بطور مثال سوپر نینتندو سخت افزار ضعیفتری نسب به سگا جنسیس داشت اما برنده نسل سوپر نینتندو بود

ps1 ضعیفترین کنسول نسلش بود اما برنده نسلش شد cpu کنسول ps1 حدود 33 مگاهرتز بود cpu کنسول نینتندو 64 حدد 96 مگاهرتز

ps2 ضعیفترین کنسول نسلش بود به مراتب از gamecube و xbox orginal ضعیفتر بود اما برنده نسلش بود

wii ضعیفترین کنسول نسل هفت بود اما برنده نسل بود



حتی این ماجرا تو کنسول ها دستی هم صدق میکنه



نظر شخصی من اینه عواملی که باعث موفقیت یه کنسول میشه = قیمت کنسول + قیمت بازی ها + تنوع بازی ها + سیاست ها شرکت ( که شامل تبلیغات . خدمات رایگانی که به کمپانی ها میدن . حمایت و ....)



wii موفقیت بزرگی بود و یه انقلاب تو صنعت گیم بنظر من wii u هم موفق میشدو برنده نسل میشد اما دقیقا اشتباهات کمپانی سگا کرد یعنی مثل سگا زمان سگا ساترن کنسول وارد بازار کرد تا یک سال بازی وجود نداشت همین اتفاق و برای wii u هم افتاد و چندین اشتباه دیگه باعث شد که wii u کم فروش بشه و استقبال نشه


یکی دیگه از دلایل کم فروشی توقف خط تولید wii بود نینتندو رسما از 2012 به بعد wii ول کرد و بعد خط تولیدشو جمع کرد کنسول wii هنوز پرفروش بود برای این . این کار کرد که گیمر ها بیان طرف wii u


اما کمپانی مثل سونی ps2 ش موفق بود بازم با عرضه ps3 نیومد ps2 ول کنه به تولید کنسول ادامه داد از نظر بازی حمایتش کرد مثلا وقتی ps3 تو بازار بود سونی خدا جنگ 2 برای ps2 منتشر کرد این یعنی احترام به دارندگان ps2 و فن ها ps ( کنسول ps2 نسل شیشی تا اواخر نسل هفت تولید و حمایت شد و هنوز که هنوزه براش بازی میاد )


بنظر من با این کار نینتندو خیلی از فن هاشو از دست داد گرو کشی تو صنعت گیم معنایی نداره


حتی چندین بازی wii u به گفته خود نینتندو برای wii بودن که برای wii u عرضشون کرد


من خودم فن نینتندو ام اما wii u نمیخرم ( نه بخاطر سخت افزار نه بخاطر ناراحتی فقط بخاطر اینکه نینتندویی که من فنش هستم منو هیچ حساب کرده )


کنسول دستی game boy advance سال 2005 حدود از دور رفت کنار اما حمایت شد تا 2009 براش بازی اومد

همینطور بخش گیم بوی ادونس روی سایت نینتندو بود اما الان بری سایت نینتندو بخش wii و ds به کل پاک کرده


یا گیم گیوب که 2001 تولید شد و 2003 خط تولیدش متوقف شد تا 2008 براش بازی منتشر کرد خود نینتندو

حالا چی میشه کنسول موفق و پرفروششو یهو بازی براش نمیزنه خط تولیدشو جمع میکنه سرور ها انلاینشو جمع میکنه که به چه هدفی برسه؟؟؟ شما بگید
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: sadegh93

sasham

کاربر سایت
Jun 9, 2011
18
کاملاباهات موافقم احسان جان نینتندوبه نظرمن توی مسیراشتباهی که سگارفت قرارگرفته وبعیدمیدونم درادامه بتونه خودی نشون بده چون بشتره گیمرهارفتن سمتps4وx1بنابراین به نظرم فقط یه سری ازفن های نینتندوشایدطرفش برن...
 

Doctor Splinter

کاربر سایت
Apr 27, 2006
1,142
نام
سجاد
البته تغییر ذائقه گیمرها در چند سال اخیر و تمایل اکثر اونها به تجربه گرافیک فنی بالا یه مقدار کار و برای نینتندو سخت کرده،البته ناشران third party هم خیلی از عناونین رو منتشر نمی کنند و نکردند و نخواهند کرد برای این کنسول که خب این نکته هم به عدم موفقیت این نسل هشتمی نینتندو کمک میکنه!
 
  • Like
Reactions: hanif36

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
البته تغییر ذائقه گیمرها در چند سال اخیر و تمایل اکثر اونها به تجربه گرافیک فنی بالا یه مقدار کار و برای نینتندو سخت کرده،البته ناشران third party هم خیلی از عناونین رو منتشر نمی کنند و نکردند و نخواهند کرد برای این کنسول که خب این نکته هم به عدم موفقیت این نسل هشتمی نینتندو کمک میکنه!

به نظرم از لحاظ فروش نمیتونه خیلی خوب عمل کنه
اما چیزی که به نظرم واضح هست تقریبا اینه که از لحاظ تعداد انحصاری به نظرم قطعا خیلی خوب عمل میکنه
 
آخرین ویرایش:

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
به نظر من کنسولی که خوب ازش ساپورت بشه برندست :D

وی یو هم به نظر من اصلا کنسول خوبی نیست اگه ماریو و زلدا براش نمیومد دیگه رسما نابود بود :d

نظر شخصی من :d
 

mehran maker

کاربر سایت
May 29, 2013
755
نام
مهران
واقعا مقاله فوق العاده بود صادق جان
به نظر من حقش ضایع شده , همه بازیاش متاشون بالا 90 هست و خیلی شاد و زیبا ولی سلیقه ها دیگه تغییر کردن همه اکشن پسند شدن
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
به نظر من کنسولی که خوب ازش ساپورت بشه برندست :D

ببخشید حدود سی انحصاری نسبتا مهم wii u داره یا براش میاد که لیست اکثرشون در مقاله هست

فکر نکنم ساپورت انحصاری این کنسول ضعیف باشه ؟

هست ؟

اگه منظورتون 3rd party هست بله قبول دارم خوب نیست در این زمینه تقریبا

ممنون
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
ببخشید حدود سی انحصاری نسبتا مهم wii u داره یا براش میاد که لیست اکثرشون در مقاله هست

فکر نکنم ساپورت انحصاری این کنسول ضعیف باشه ؟

هست ؟

اگه منظورتون 3rd party هست بله قبول دارم خوب نیست در این زمینه تقریبا

ممنون

سلام منظورم همون 3rd party بود وگرنه همه میدونن انحصاری های نینتندو تکه :d
 
  • Like
Reactions: sadegh93

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
خیلی عالی بود ممنون از وقتی که گذاشتید.

خواهش میکنم

خیلی ممنون

یکی از اهدافم از نوشتن این مقاله این بوده که اشخاص بیشتری با این کنسول و مهمتر از کنسول (به نظر من) با بازیهاش آشنا بشوند .

- - -ویرایش - - -

سلام منظورم همون 3rd party بود وگرنه همه میدونن انحصاری های نینتندو تکه :d

به شخصه برای خود من خیلیم مهم نیست . (البته این رو هم بگم که وجود PC هم بی تاثیر نیست برایم چون اکثر 3rd party ها میاد براش)

من یکسری از بازیهای مستقل رو به بعضی از بازیهای معروف و 3rd party ترجیح میدهم !

ممنون

- - -ویرایش - - -

واقعا مقاله فوق العاده بود صادق جان
به نظر من حقش ضایع شده , همه بازیاش متاشون بالا 90 هست و خیلی شاد و زیبا ولی سلیقه ها دیگه تغییر کردن همه اکشن پسند شدن

خیلی ممنون


البته همه ی بازیهاش که بالای نود نیست متاش و چندتاش فکر کنم حدود 90 و یا بالاتر باشه (به نظرم بازی های بالای 75 میتونه خوب یا خیلی خوب باشه)

ممنون
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
ممنون بابت تاپیک.
مقاله واقعا خیلی خوب و کامل بود..........
در مورد wii u هم همیشه من میگم مشکل کمبود بازی هاش هست (که کم کم داره برطرف میشه)،اگه بتونن شبیه wii بازی های متنوع و خوبی براش منتشر کنن 100% به فروشش کمک بزرگی میکنه.(مثلا همین mario kart 8 که هم فوش خیلی خوبی داشته و ه مبه گفته نینتندو به فروش wii u کمک کرده)
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
ممنون بابت تاپیک.
مقاله واقعا خیلی خوب و کامل بود..........
در مورد wii u هم همیشه من میگم مشکل کمبود بازی هاش هست (که کم کم داره برطرف میشه)،اگه بتونن شبیه wii بازی های متنوع و خوبی براش منتشر کنن 100% به فروشش کمک بزرگی میکنه.(مثلا همین mario kart 8 که هم فوش خیلی خوبی داشته و ه مبه گفته نینتندو به فروش wii u کمک کرده)

خواهش میکنم

به نظر منم فروشش بهتر میشه با بیشتر شدن بازیهای مهم و پر طرفدار
 

Parsa13

کاربر سایت
Nov 16, 2011
2,232
خواهش میکنم

به نظر منم فروشش بهتر میشه با بیشتر شدن بازیهای مهم و پر طرفدار
به جرات ميتونم بگم من كه فن شديد نينتندو ام تا قبل E3 شديدا نا اميد شده بودم از وي يى ..، ولى توى اين E3 طورى ظاهر شد كه هرچى نا اميدى بود رو برطرف كرد در حدى كه حتى كسى نتونست ترولش كنه بعد E3 ! ( كه ماشالله ماشالله تعداد ترولر هاى نينتندو تو همين بازى سنتر كم نبودن ولى بعد E3 گم و گور شدن نسبتا)
اگه بتونه همين روال رو ادامه بده به راحتى ميتونه خودش رو به XOne برسونه ..
در مورد بازى هاى آينده اى هم كه ميخوان بيان من شديدا به زلدا و Captain toad اميدوارم :دي
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
به جرات ميتونم بگم من كه فن شديد نينتندو ام تا قبل E3 شديدا نا اميد شده بودم از وي يى ..، ولى توى اين E3 طورى ظاهر شد كه هرچى نا اميدى بود رو برطرف كرد در حدى كه حتى كسى نتونست ترولش كنه بعد E3 ! ( كه ماشالله ماشالله تعداد ترولر هاى نينتندو تو همين بازى سنتر كم نبودن ولى بعد E3 گم و گور شدن نسبتا)
اگه بتونه همين روال رو ادامه بده به راحتى ميتونه خودش رو به XOne برسونه ..
در مورد بازى هاى آينده اى هم كه ميخوان بيان من شديدا به زلدا و Captain toad اميدوارم :دي

البته فروش کلی Wii U از XO بیشتره پس اون باید خودشو به Wii U برسونه:d

ولی تا پایان نسل من اعتقاد دارم نینتندو اگه بتونه برنامه ریزی خوبی داشته باشه امکانش هست مقام دوم این نسل رو در زمینه فروش داشته باشه فقط باید همینطور بازیای درجه یک رو روی کنسولش رلیز بکنه.
واقعا از ته دل امیدوارم که نینتندو موفق باشه تا بازیم بعد از وی یو شاهد کنسول از سمت نینتندو باشیم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر